Waarom fruit? Vit. haal ik uit supplementatie. Verder vind ik fruit geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef D-MIXXX het volgende:
Vraagje over voedingsschema Mr.J
Waar staat het fruit?
Verder heeft iemand een keer op dbb gemeld dat het verstandig is om schijfjes ananas te nemen. Uit blik staat op siroop. Is dit niet erg?
Vond het zelf wel een goede vraagstelling maar ik kan me voorstellen dat ie verwarrend is... maar goed, ik heb dus zo`n boek over krachttraining (Krachttraining een anatomische benadering door Frederic Delavier). Daar staat dus bij de legpress dat er dan zo`n verschuiving kan optreden als je zwaar gewicht gebruikt, en tsja aangezien ik deze oefening ook doe vraag ik me af hoe hoe veel gewicht dan ongeveer het maximale is wat verantwoord is om te gebruiken?quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
nogmaals wat een vraag man, lees hem zelf nog is door. wat denk je er zelf nou van?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Waarom fruit? Vit. haal ik uit supplementatie. Verder vind ik fruit geen toegevoegde waarde hebben.
Ik denk dat dat persoon afhangt. Ik heb een tijdje 200kg geleggprest. Dat kwam mijn benen niet ten goede; ik kon ze knakken of ze schoten even vast (bij de bekken).quote:Op woensdag 28 december 2005 00:14 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Vond het zelf wel een goede vraagstelling maar ik kan me voorstellen dat ie verwarrend is... maar goed, ik heb dus zo`n boek over krachttraining (Krachttraining een anatomische benadering door Frederic Delavier). Daar staat dus bij de legpress dat er dan zo`n verschuiving kan optreden als je zwaar gewicht gebruikt, en tsja aangezien ik deze oefening ook doe vraag ik me af hoe hoe veel gewicht dan ongeveer het maximale is wat verantwoord is om te gebruiken?
Ok ok. Ik vind het gewoon niet handig en niet zo lekker. Daarom zitten ze niet in m'n schema. Vit supplementatie is er idd geen directe vervanging voor, maar het zorgt wel voor een goede aanvulling op hetgeen ik aan vitamines mis loop.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:55 schreef Ericr het volgende:
O, o, MrJ!! Natuurlijk heeft fruit toegevoegde waarde, de samenstelling van fruit zorgt voor een betere opname van de micronutrienten in het fruit dan welk vitaminepilletje ook kan bieden.
Je hoeft er geen kilo's van weg te werken, maar er niks mis mee om wat fruit per dag te consumeren. Bovenal, het is lekker.
Hoi pisvlek, kan me niet herinneren met de strontemmer gerammeld te hebben.quote:Op woensdag 28 december 2005 03:29 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OMG
vitamen uit pilletjes zijn altijd ondergeschikt aan die uit fruit/groenten
en goeie carbs natuurlijk![]()
Achossie, heb ik je teleurgesteld? Verder vind ik je punten wat magertjes, want zowel carbs (energie) als water als vezels als vitmaminen krijg ik via andere bronnen ook naar binnen.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:28 schreef LedZep het volgende:
Valt me toch diep van je tegen Mr J...alsof er in fruit alleen vitaminen zitten![]()
1. veel energie
2. water
3. vezels
én
4. vitaminen
Daarnaast is fruit naar mijn weten goedkoper dan al die pillenrommel.
Ik vind het ook grappig dat je nu ineens begint over 'aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen', terwijl we het zonet nog hadden over supplementen als vervanging voor fruit.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:09 schreef Mr.J het volgende:
We praten hier over vitaminesupplementatie. Grappig dat dat nu ook al onder 'vage poedertjes' en 'pillenrommel' geschaard wordt.
Het is een aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen. Zoals wat extra vit. B (Choline!) en C, Zink, wat Magnesium etc.
Moet je even mijn reply op Eric lezen, daar zet ik het wat genuanceerder neer.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig dat je nu ineens begint over 'aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen', terwijl we het zonet nog hadden over supplementen als vervanging voor fruit.
Ik ben altijd al voorstander geweest van in eerste instantie zoveel mogelijk uit je voeding halen en het tekort aanvullen met supplementatie. Maar goed, die posts zal je zeker ook net gemist hebben.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:33 schreef LedZep het volgende:
Ik praat over 'pillenrommel' omdat ik het overbodig vind. Niet specifiek dat het ongezond is, maar ik bedoel, je zou ook alleen maar koolhydraat- en eiwitshakes, en andere supplementatie kunnen nemen en verder niks. Beetje nutteloos he, gezien je alles in de supermarkt kan vinden. Idem voor fruit en vitaminesupplementen imho.
Ok, ja op zoveel zit ik nog lang niet maar toch. En is dat knakken bij het bekken vanzelf over gegaan? Ik heb daar namelijk ook last van bij mijn rechter been...quote:Op woensdag 28 december 2005 07:56 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Ik denk dat dat persoon afhangt. Ik heb een tijdje 200kg geleggprest. Dat kwam mijn benen niet ten goede; ik kon ze knakken of ze schoten even vast (bij de bekken).
100mg /d niet hoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:32 schreef LedZep het volgende:
Vitamine B is prima te consumeren uit vlees, brood, aardappelen en brood. Glucosamine kan je inderdaad nodig hebben ja, maar dan hebben we het over middelen tegen gewrichtsproblemen die sporters kunnen krijgen en niet specifiek over vitaminen.
Je been iig bij een legpress nooit doorstrekken.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:33 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Ok, ja op zoveel zit ik nog lang niet maar toch. En is dat knakken bij het bekken vanzelf over gegaan? Ik heb daar namelijk ook last van bij mijn rechter been...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |