Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:33 |
![]() Klein. Mooi. Revolutionair. Oude topics [01] | [02] | [03] | [04] | [05] | [06] | [07] | [08] | [09] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20] [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34] | [35] | [36] | [37] | [38] | [39] | [40] [41] | [42] | [43] | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:34 |
quote:Ik doe toch niet alsof graphics volkomen onbelangerijk zijn? Tuurlijk zijn graphics en geluid belangerijk, maar nu hebben we de punt bereikt waar je genoeg polygonen en shader effects hebt om een goede sfeer te maken. Hoe kan je nu met meer polygonen, betere textures, betere lightning en betere shader effects enzo, veel meer bijdragen aan sfeer en immersie enzo? Tuurlijk is het beter, maar het is niet zo alsof de sfeer en immersie worden verpest door minder scherpe textures, minder indrukwekkende lightning en minder polygonen. Voor sommige mensen wel, maar echt niet enorm veel ofzo. | |
Notorious_Roy | woensdag 7 december 2005 @ 12:37 |
quote: ![]() http://www.arttalk.com/iwata/revolutionpromo.htm | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:38 |
quote:Lol. ![]() | |
Tomasso | woensdag 7 december 2005 @ 12:38 |
Tain, normaal gesproken als jij iets post in een Nintendo topic is het negatief. | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 12:38 |
Tja Ruzbeh, wat Speknek al zei in de vorige draad, standaarden verschuiven. Ben je gewend aan het een, dan doet het af aan de sfeer om iets met mindere graphics en geluid te spelen. Vroeger had je bijv. immersie bij een Blake Stone (ik noem maar wat), maar tegenwoordig absoluut niet meer. En het kan inderdaad nog veel beter allemaal, overtuigend emoties brengen in de gezichten van personages bijv. kan enorm veel doen voor de ervaring bij een RPG of Adventure. En zo zijn er nog een hoop meer dingen ![]() | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 12:40 |
quote: ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:43 |
quote:Daar ben ik niet van overtuigd eigelijk. Als je vandaag Ocarina of Time zou spelen zou het net zo meeslepend en immersief zijn als 7 jaar geleden. | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 12:46 |
quote:Dat betwijfel ik ten zeerste ![]() | |
BMH | woensdag 7 december 2005 @ 12:47 |
Ruzbeh, wat weet jij nu van OOT? | |
jorryt | woensdag 7 december 2005 @ 12:47 |
tvp ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 12:48 |
quote:(Volgens die logica zou het met films hetzelfde moeten zijn, maar dat is dus ook niet waar. Het zou voor films zelfs sterker moeten gelden, omdat het voornamelijk een non-interactief visueel medium is.) Anyway, neem je nu stelling dat de games van vroeger geen sfeer hadden? Of dat ze minder sfeer hadden? Nee, natuurlijk bedoel je dat niet (neem ik aan). Wat je bedoelt is dat je met betere graphics de sfeer beter kunt weergeven. En dat ben ik volkomen met je eens! Toch zijn de stappen op grafisch gebied steeds kleiner in termen van verbetering. De overtuigende emoties in gezichten hangen samen met de animaties van de characters en dáár zit nog veel verbetering. Ik wil best graag een spel spelen dat er net zo uit ziet als Final Fantasy 7 - advent children (zoiets... die nieuwe film in elk geval). Wordt een spel daar beter van? Nee, maar het ziet er mooier uit. quote:Doet het ook af aan de gameplay? | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:50 |
quote:In ieder geval meer dan 5 keer uitgespeeld. Ik kan me echt niet voorstellen dat het nu niet immersief zou zijn als ik het vandaag nog een keer zou spelen. quote:Niks nostalgie. Ocarina of Time is gewoon harstikke immersief, geen midi achtige geluidjes, geen korrelige graphics, etc. | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 12:55 |
![]() Met die graphics zijn zeker niks mis. Sterker nog, OoT is nog steeds meer immersiever dan de meeste spellen van tegenwoordig. Als je in OoT tegen een klein bosje aan loopt of in een bosje hoor je ook een geluid van een bosje en dan gaat het ook een klein beetje bewegen. ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 12:55 |
quote:Immersie zie ik in een hoop games als wezenlijk onderdeel van de gameplay, speel jij maar eens F.E.A.R. met matige graphics en geluid en vertel me dan nog dat het geen effect heeft op de gameplay. | |
Radjesh | woensdag 7 december 2005 @ 12:59 |
quote: ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:00 |
quote:Helaas een slecht voorbeeld in mijn geval want ik vond FEAR echt erg kut... vooral de gameplay, maar ik vind 1st person shooters ook niks aan. Het steeds beter maken van de graphics (wat in steeds kleinere stappen gebeurt) maakt dat in jouw opzicht de spellen beter en origineler? Dat ze er beter uitzien, ben ik met je eens. Maar hetzelfde argument geldt voor fims: zijn films met superieure special effects ook de betere films? | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 13:00 |
quote:Dat is gewoon een geemuleerd screen als ik het goed begrijp. ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:01 |
quote:Overigens: welk effect hebben de graphics van Zelda 3 gehad op de gameplay? | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 13:05 |
quote:Spellen worden niet beter of origineler maar betere graphics/effecten kunnen wel bijdragen aan een betere belevenis van een spel. Als je in een fantasy RPG door een bos loopt draagt het wel bij aan de sfeer als dat bos ook echt lijkt en niet dat het een paar bomen zijn en er een texture op de grond ligt wat gras moet voorstellen | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 13:05 |
quote:Dan is het nog geen slecht voorbeeld, want voor een first person shooter is F.E.A.R. een HELE goede game. En dat komt door een behoorlijk deel door de sfeer en immersie (waar de erg nette graphics en het geweldige geluid zeker aan bijdragen) quote:Het verschilt per spel of een game er beter van wordt of niet, in het geval van een Civilization? Nee. In het geval van een Fahrenheit, jazeker. Het ligt eigenlijk heel simpel, graphics maken een baggergame geen goede game. Maar graphics kunnen een bovengemiddelde game wel maken tot een goede titel. Vraag je anders maar eens af of Call of Duty 2 net zo'n mooie ervaring zou zijn zonder de vallende sneeuw in de Russische levels of de vele manschappen die met je Pointe du Hoc bestormen. quote:Worden zwart-wit films met enkel nog muziek nog geaccepteerd door de mainstream? ![]() quote:Ik zou het je vertellen als ik de game gespeeld had... | |
ToMaSZ | woensdag 7 december 2005 @ 13:09 |
quote:Daar waren mooie graphics niet nodig. Basaal als ze waren brachten ze het verhaal icm de meer dan briljante gameplay geweldig tot leven. Anderzijds waren de graphics toentertijd helemaal niet slecht. het gebruik van semi-transparante lagen om mist, regen, of slecht verlichte ruimtes te creeren deden, ondersteund door het geluid, verschrikkelijk veel met de beleving van het spel. | |
MMaRsu | woensdag 7 december 2005 @ 13:10 |
Wie gaat er nou geen Revolution kopen als die 99 euro wordt ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:16 |
Ik ben het gedeeltelijk ook wel met je eens hoor retuobak. Het beste voorbeeld dat ik jou kan geven van een spel dat echt enorm veel beter is geworden is Resident Evil - the Remake. Dat spel was op de Gamecube zo ongelooflijk veel beter qua sfeer dan de Playstation versie. Het is gewoon lachwekkend als je de PS1 versie speelt nadat je de GC versie hebt gespeeld. Hebben geluid en graphics daar bijgedragen aan de allround verbetering? Ja. Is het een beter spel? Ja. Echter, ik zie die enorme stap in grafische verbetering deze keer niet meer. quote: Met die vraag zeg je indirect dat ik niet achter grafische verbetering sta en dat is niet zo (zie hierboven). Laat ik het zo stellen: Was Terminator 3 beter dan Terminator 1? Of wat algemener : was "Van Helsing" beter dan "the Shining"? | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 13:18 |
T3 was zeker niet beter dan T1 nee. Maar je moet niet vergeten dat de filmindustrie al stukken verder is. Daar is men echt op een punt waar de verbetering marginaal is. Bij T1 heb je bijv. nog steeds de angstige blikken van Sarah, de actiescenes zijn nog steeds geweldig en kunnen nog prima mee in nieuwe films. Dat geldt zeker niet voor games, er is nog erg veel ruimte voor verbetering, zeker wat betreft personages, vegetatie en physics. | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 13:19 |
Oei, na het lezen van het graphics bericht is het maar goed dat ik me al had voorbereid op een teleurstelling. ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:25 |
quote:What physics betreft ligt dáár de grootst mogelijke verbetering op visueel gebied, niet de graphics. Kijk maar naar beat-em-ups hoe onrealistisch de klappen vaak zijn bij combo's, hoe men valt, etc. Kijk bij de X Box 360 naar Project Gotham Racing hoe het bochtenwerk van de auto';s eruit ziet... gewoon nog steeds niet realistisch, hoewel de auto's er wel mooi uitzien. | |
MMaRsu | woensdag 7 december 2005 @ 13:26 |
quote:Ik heb gisteravond zitten denken, ik vind graphics wel belangrijk, maar minder bij Nintendo games ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 13:27 |
quote:Jep, alleen geldt ook hier dat dit niet binnen Nintendo's filosofie past, want bijv. een realistisch instortend huis maken kost en ziek veel CPU power en is ook nog eens enorm duur om te implementeren in een game. | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 13:28 |
quote:Voordeel wat Nintendo heeft is dat bijna al hun topfranchises gebruik maken van een cartoony uiterlijk en daar is wel ruimte voor grafische vooruitgang maar minder als bij spellen die realistisch proberen te lijken | |
MMaRsu | woensdag 7 december 2005 @ 13:32 |
quote:Ja en ik vind bij echte Nintendo topfranchises altijd de gameplay heel erg leuk ![]() ![]() | |
Strolie75 | woensdag 7 december 2005 @ 13:35 |
Gameplay > Graphics DS > PSP En voor die prijs komt hij zeker in huis! | |
snoekiesnoek | woensdag 7 december 2005 @ 13:38 |
quote:Teleurstelling? Nee, juist niet. 2 keer de graphics van de gamecube vind ik prima. Als de nieuwe Nintendo inderdaad zo goedkoop wordt, dan heb ik mooi geld over om een ps3 of xbox 360 te kopen voor ernaast. Hopen dat de games ook rond de 30 euro gaan kosten, dan hebben ze aan mij een goede klant. En zoals Strolie hier boven zegt, de DS > PSP en dat is dus echt zo gezien de beschikbare games. | |
jorryt | woensdag 7 december 2005 @ 13:46 |
Ik heb zaterdag volgens mij in winkel X op een PSP pad gespeeld, Fifa zat erin.. het zag er wel mooi uit maar wat ik dan fout vind, je moet je ogen op zowat 20 cm van dat scherm plaatsen anders zie je de bal gewoon niet :/ | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:46 |
quote:Alle CPU power in de wereld helpt niet als bedrijven niks doen aan clipping en edge detection. Er zijn gewoon erg veel slechte animaties met realistische graphics. | |
beerke | woensdag 7 december 2005 @ 13:47 |
quote:Laat dat nou net de weg zijn die Nintendo op wil met haar nieuwe console. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:48 |
quote: ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 13:48 |
Tja, bij snellere platforms hebben de developers de mogelijkheid om meer te doen, of ze het ook doen is natuurlijk een 2e... | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:50 |
quote:Daarom zeg ik Gameplay > Graphics Als je een spel niet kunt uitspelen omdat de besturing gewoon frustrerend is, er allemaal fouten in het spel zitten of de AI gewoon belachelijk vals speelt, hebben alle specs in the world geen zin ![]() | |
knater | woensdag 7 december 2005 @ 13:51 |
quote:nuff said ![]() | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 13:53 |
quote:Een heel goed in elkaar stekend spel wat op dit moment met 8bit graphics wordt uitgegeven wordt niet verkocht hoe goed het spel ook is | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 13:54 |
Volgens mij laat nintendo nu echt een grote steek vallen... ![]() Een console moet toch enkele jaren mee kunnen, en het kan toch niet zo zijn dat je nog blij bent met ondermaatse garphic tov de andere console's.Als ie in het begin al bij lange na niet mee kan komen, wat moet er dan gebeuren over 2 a 3 jaar ![]() * Herr.Flick is een echte die-hard nintendofan, maar dit zie ik geen lang levenslicht hebben.... ![]() | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 13:54 |
quote:Bij shooters, waar de rev zich prima voor leent vind ik graphics wel erg belangrijk en dat zal nu heel erg tegenvallen als je het vergelijkt met de PS3. quote:De games zullen geen 30 euro worden maar gewoon iets van 60 euro. Bovendien is het nog geen 2 keer de kracht van de GameCube. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:56 |
quote:Die worden ook niet meer gemaakt... ![]() | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 13:57 |
quote:Precies, helemaal mee eens. Nu kunnen deze graphics nog net mee maar na een aantal jaar gaat dit echt vies tegenvallen. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 13:58 |
quote:Je hebt ze al gezien? ![]() | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 13:59 |
quote:Ik ben Jomanda, ik zie alles. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 14:05 |
quote:Zit Jack Spijkerman er achter? ![]() | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:06 |
quote:En waarom zou nintendo daar niet in mee kunnen gaan? RE 4 vind ik bv best eng ![]() Meer sfeer in een game kun je niet proeven imho. Nee, met de rev komt het wel goed. Als het 99~149 euro gaat kosten en daarmee haal je een nes/snes/n64/gc en rev game machine in huis, dan verkoopt dat ding al. De controller is de kers op de spreekwoordelijke taart ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 14:07 |
quote:Overigens, je vindt de graphics van Resident Evil - the Remake voor de Cube dus ook al vies tegenvallen? Het is een spel uit 2002, dus volgens jouw logica zijn de graphics nu erg tegenvallend... | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 14:07 |
quote:En dan hebben we het nog niet over de opslagcapacitteit. De Xbox en de PS3 kunnen/ hebben Blue-ray of hd-dvd, spelmakers innoveren ook.De markt blijft vernieuwen, en dan kan een lullige 8GB toch wel eens wat mager worden (tov bijv. 54GB) En het is dom om je klanten over te laten lopen naar een ander merk omdat die niet je "concurenten" zijn.Als je eenmaal een 2e console hebt met betere specs, dan ben je ook eerder geneigd om daarvoor een game te kopen ipv een game voor de nintendo. | |
alex4allofyou | woensdag 7 december 2005 @ 14:09 |
quote:He, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Graphics en gameplay moeten hand in hand gaan, het gameplay-element mag iig niet ontbreken. Je zegt het goed, sfeer is erg belangrijk, maar sfeer staat niet per direct gekoppeld aan graphics. Wel is het zo dat je bij mooie/realistische graphics eerder in het spel wordt getrokken. Maar het is geen verreiste grote CIVILIZATION (!) fan. Ik heb Ocarina laatst nog gespeeld, en ik meen het als ik zeg dat ik weer dat gevoel had dat ik alles om me heen gewoon vergat &de tijd voorbij schoot (DAT is het beste bewijs van immersie IMO). Jij komt met een voorbeeld van FEAR, en je hebt volkomen gelijk dat dat spel zonder de graphics niet de immersie had die het nu wel had. MAAR laten we niet vergeten dat dit spel (en bijv DOOM3) de immersie weghaalt van grafische mogelijkheden. In andere woorden, de developers hebben een spel gecreerd die vanuit het grafische standpunt de immersie bereikt die ze willen dat het bereikt. Dat is idd een manier van immersie brengen, daar komt wel bij dat de gameplay solid is. MAAR dit is niet de enigste weg, laatst heb ik nog Half-life1 gespeeld en ik vond nog steeds de immersie (mysterie) van het spel beter dan de meeste next gen shooters. Kennelijk is het dus wel mogelijk, maar je moet een spel idd wel slim programmeren. Sowieso vind ik dat je stelling meer legitiem bij vergelijking van spellen waar veel jaren tussenzit. In andere woorden, Ocarina is nu al een oud spel, het verschil met REV en 360 is toch wel van een andere orde. Nee, je zult niet een giga amount van polys hebben op de REV tov de rest, maar je kan wel dezelfde truckjes uithalen dan de spellen op die consoles. IMO zijn de basale gameplay elementen van huidige engines nog steeds niet veel verandert sinds de PS1. In andere woorden, je kan hetzelfde doen met minder polys. (vergelijk het met de SNES en NES, je kon op de SNES dingen uithalen die je op de NES niet kon, datzelfde verschil is er nu niet) | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:10 |
quote:Hoeveel pc spellen worden er op dvd geleverd en hoe lang heeft het geduurd voordat iemand dat uberhaupt deed? | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 14:15 |
quote:PC spellen zijn gecomprimeerd (daarom hebben ze ook installaties nodig), daarom doen ze veel langer met een kleiner opslagmedium. | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 14:15 |
quote:Kan wel zijn, maar als jij 2 consoles hebt, en een spel komt op beide consoles uit, dan koop je eerder de enkele disc versie ipv de 2 disc versie. Niemand wil disc's wisselen tijdens het gamen, ik iig niet! ![]() | |
beerke | woensdag 7 december 2005 @ 14:15 |
Sfeer in games creeer je niet alleen met graphics. In deze durf nog wel een keer de link met de filmindustrie te leggen. Kijk nog maar eens naar de Blair Witch Project met alle gordijnen dicht, lichten uit en het geluid lekker hard. Want ja, met geluid creeer je sfeer! Als die leuke meisje als date bij jou thuis zit zet je toch ook Robbie Williams op... [ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 07-12-2005 14:22:06 ] | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:18 |
quote:Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij door een spel rent, maar ik wissel niet zo snel hoor. ToS, RE4, eenmalige wissel, kan me er niet aan ergeren ![]() | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:19 |
quote:Alleen de textures zijn goed te comprimeren, wat de rev niet in highres nodig zal hebben ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 14:24 |
quote:Wel als je een console hebt waarbij je het absoluut niet hoeft te doen, en mooier uit ziet, en beter geluid heeft, ect ect ect ect ect... De gemiddlede console heeft toch altijd een levensduur van een jaartje of 5, en als de nieuwe nintendo (alweer) de underdog gaat worden in het 1e kwartier, dan zie ik het somber in voor ze.Ook jij wenst leuke games te blijven spelen, en je hebt er een bloedhekel aan als er mooie games uitgebracht gaan worden voor zowel PS3 als de 360, maar niet voor de Rev. omdat die niet krachtig genoeg blijkt te zijn.... hiervoor hebben we geen nieuwe console nodig, een internetconnectie en een gamecube is dan voldoende! | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 14:24 |
Als indirecte reactie op sommige replies hier: Ik vind het grappig dat als mensen zeggen 'Gameplay > Graphics', sommige mensen er gelijk 2D voorbeelden erbij halen. Of met de stelling dat als dat waar zou zijn zouden we allemaal nog steeds Pong (2D) spelen. Complete onzin, 2D heeft enorme beperkingen op gameplay. 3D geeft je gewoon veel meer gameplay mogelijkheden. Tetrisphere is een leuke voorbeeld. Ook GTA laat zien dat je veel meer mogelijkheden krijgt met 3D. X360 en PS3 met die dure processors zullen ook weer de gameplay grens kunnen verleggen, maar nooit zoveel als de stap van 2D naar 3D. Dingen zoals psychics en krachtige AI kunnen maar, en hier ben ik dus van overtuigd, een kleine incrementele vooruitgang bieden op Gameplay. Zo klein dat het voor de meeste mensen makkelijk verwaarloosbaar is, zo niet alle mensen. | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 14:25 |
quote:Waar zeg ik dat het de enige factor is? Ik zeg dat geluid en graphics factoren zijn die sterk kunnen bijdragen aan de sfeer en daarmee de gameplay. | |
beerke | woensdag 7 december 2005 @ 14:34 |
Nou quote ik expres niet, zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen... Ik ben alleen van mening dat anno 2005 graphics vreselijk gehypet worden. Terwijl het alleen maar een "onderdeel van" is. | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:35 |
quote:Vreemd genoeg is Nintendo altijd underdog geweest als je naar specs kijkt, maar de verkopen gaan altijd goed. Met de gamecube hebbenz e gewoon lastig gedaan met aparte schijfjes etc etc, dus 3rd party support was droevig. We zullen zien, over 5 jaar wat de rev doet ![]() | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:41 |
quote:De oldschoolgamers zijn het met je eens ![]() Het 'probleem' is dat dat hypen ook werkt, al vond ik de xbox360 erg tegenvallen. En graphics zijn leuk, maar vreemd genoeg grijp ik sneller terug naar Diablo 2, Starcraft, Warcraft 1/2/3 en de oude C&C ipv de 3D varianten erop. De sfeer in die spellen is gewoon vele malen beter, ondanks de misschien outdated graphics. | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 14:43 |
quote:Nou, we kunnen niet echt stellen dat de verkopen van de N64 en de cube nou echt goed waren.... ![]() De snes, die verkocht goed, maar dat was ook absoluut geen underdog! ![]() Vroeger....ergens heel lang geleden..... ik mis gvd het nintendo-gevoel.. ![]() | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 14:46 |
quote:Ze maken er winst op, dat kunnen we van microsoft niet zeggen ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 14:54 |
quote:En dat is nu net geen rede om een rev. te kopen..... Iig creeert MS en Sony wel steeds meer afzetmarkt, op z'n plat nederlands gezegd, verkopen ze jaarlijks steeds meer games,dus de kans is groot dat er toch winst gamaakt gaat worden aangezien het verlies steeds kleiner word. Bij nintendo hebben ze de laatste tijd alleen de winst zien dalen, dit kan dus ook doorzetten naar verlies. De echte winst komt nog steeds van de GB's en niet van de thuisconsole!!! ![]() | |
beerke | woensdag 7 december 2005 @ 15:09 |
quote:Dat is waarschijnlijk ook wel een beetje mijn probleem, het zijn van een oldschoolgamer. Maar laten we eerlijk zijn. Wat heeft het voor zin om iets te roepen over de graphics van de Revolution? Niemand hier heeft ook nog maar een screenshot gezien. En als we bij Metroid Prime II nou eens inbeelden dat het er nog een keer zo mooi uit ziet, dan mogen we toch echt niet klagen. Overigens wil ik er graag op wijzen dat de console met de slechtste graphics tot op heden nog altijd de best verkopende console is, de PS 2. | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 15:26 |
quote:Wat ik niet eens slecht vind, maar ja, ik ben opgegroeid met muds enzo ![]() Rev komt er bij mij zeker, al is het alleen maar om de nostalgie van Nes/Snes. Ik heb de snes nog staan, maar downloadable content is toch handiger nu. Voor de jawbreaking graphics is er ps3 (zoals gezegd, xbox360 vond ik tegenvallen). Mocht ik verlegen zitten om graphics haal ik die er wel bij ![]() | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 15:29 |
quote:Denk je niet dat het onder andere te maken heeft dat de PS2 het grootste spelaanbod heeft en het langste uit is van de huidige generatie consoles en er een ontzettend grote marketingmachine achter staat? | |
Xrenity | woensdag 7 december 2005 @ 15:54 |
Het gaat er toch om dat een game een sfeer neer kan zetten. SotC is toch ook een prachtige game, hoewel hij op de 360 waarschijnlijk betere textures/rondere modellen/mooiere belichting zou hebben. 2x Gamecube klinkt niet veelbelovend. Wil wel eerst wat screenshots zien ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 15:59 |
De verbetering van de graphics is niet zo groot meer als in het verleden, dus is de stap naar vernieuwende gameplay een juiste. Daar valt meer te verbeteren dan bij de graphics. Hier 4 screenshots van Madden 2006 (geweldig spel). De eerste 2 zijn van de X Box versie en de rest van de X Box 360. Erg veel verschil is er niet als je het spel speelt (bij de close ups zijn de verschillen wel groter, maar 80% van de tijd zie je die niet) ![]() ![]() X Box - Madden 2006 ![]() ![]() X Box 360 - Madden 2006 Overigens lijkt het mij geweldig om dit spel met de revolution controller te spelen. Je kunt met de controller snel de QB vision gebruiken om de verdedigers te misleiden, verder snel hot routes veranderen etc, iets wat je met een gewone controller minder makkelijk of intuitief kunt doen. | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 15:59 |
quote:Nog geen 2x GameCube. ![]() | |
YourMaster | woensdag 7 december 2005 @ 16:02 |
quote:Ja, maar ik wil niet alleen zelda spelen, maar ook final fantasy en de grote verrassing van de volgende generatie. Ik wil dat alle leuke spellen uitkomen op 1 platform. Nou zal dat natuurlijk nooit gebeuren, maar nu weet je het helemaal zeker dat enorme groepen spellen niet op de rev komen. Ze hebben van de rev nu echt een mario machine gemaakt, als het allemaal waar is natuurlijk. Je koop gewoon een xbox of een sony, en als je toevallig mario ook leuk vind koop je er ook een mariobox bij. | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 16:03 |
quote:Nee, ongeveer 2 keer Gamecube. | |
philipnorth | woensdag 7 december 2005 @ 16:05 |
quote:Persoonlijk vind ik de xbox screens dus mooier/meer sfeer uitstralen. | |
BMH | woensdag 7 december 2005 @ 16:07 |
quote: quote: [ Bericht 32% gewijzigd door BMH op 07-12-2005 16:18:08 ] | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 16:15 |
quote:Zoveel kracht en dan nog is het publiek een lelijke bitmap. Echt triest....dat had fifa op mijn pentium 75 ook al.... | |
Notorious_Roy | woensdag 7 december 2005 @ 16:18 |
Wat doet hij, heeft ie pijn aan zn elleboog ofzo? ![]() ![]() De rest van het team staat ook stil de andere kant heen te kijken ![]() ![]() | |
BMH | woensdag 7 december 2005 @ 16:19 |
quote:Next gen en A.I. ![]() OMG 200 pikmin op je scherm!!! ![]() | |
Pheno | woensdag 7 december 2005 @ 16:21 |
quote:En hup, madden 2006 xbox360 versie in een paar minuten tot aan de grond afgefikt ![]() | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 16:22 |
quote:Bron van dat easy to port gedeelte? | |
BMH | woensdag 7 december 2005 @ 16:23 |
quote:Mijn standaard reply op vragen naar een bron: Mijn duim. | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 16:24 |
quote:Toffe duim ![]() ![]() | |
chibibo | woensdag 7 december 2005 @ 16:28 |
quote:Muziek en geluid zijn gebieden waarin Nintendo nou juist erg goed is. | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 16:28 |
quote:Wat doen die 2 rechtsachter? ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 16:29 |
quote:http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=74906 | |
user_friendly | woensdag 7 december 2005 @ 16:29 |
het is logisch dat die madden screens voor de xbox360 er niet veel beter uitzien dan de xbox versie. Zodra de xbox 360 de tweede golf spellen krijgt zie je veel meer het verschil. De launch titels voor een console gebruiken vaak maar weinig van een nieuwe console. Dus als die specs voor de rev echt zijn dan zal je straks een groot verschil gaan zien. Misschien niet als je ze vergelijkt met de launchtitels van de xbox360 maar ik verwacht niet dat het beter dan dat zal worden voor de rev. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 16:37 |
quote:Let's ask Suzy Kolber for a sideline report: Suzy: "I just talked to team doctor and it seems like a minor injury and he'll be out for a play or 2. The rest of the team declined to comment on the lethargic situation on the field" | |
philipnorth | woensdag 7 december 2005 @ 16:40 |
quote:En dat is gewoon suf, want waarom breng je dan een spel er voor uit? Als je er weinig tot niks van gebruikt? Ontwikkel dan door en release je spel 2 maanden later dat je er wel meer uithaalt. Juist voor de Rev moeten de launch titels straks dus ook WEL gebruik gaan maken van de controller mogelijkheden, niet allemaal, maar een flink deel wel. Als dat niet zo is/zou zijn, is dat gewoon zonde/stom. Juist de xbox360+ps3 hebben een "grote bek" over hoe vet de graphics zijn/worden, dan moet je dat ook bewijzen met je titels, en niet met een net iets betere/mooiere versie uitkomen van het zelfde spel dat op z'n voorganger ook uit is. (zoals Madden 2006) Waaom zou je dan zo'n bedrag uitgeven aan een nieuwe console? | |
Dj_Day-V | woensdag 7 december 2005 @ 16:40 |
150 euro ![]() Dat betekend dat de spellen ook niet zo heel duur woorden ![]() * Dj_Day-V wordt shop addict ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 16:40 |
quote:Bij de stap van de Snes naar de N64 zag je meteen een enorm verschil. De stap van PS1 naar PS2 was al wat minder groot, dus het verbaast mij niet echt dat de stap van X Box naar X Box 360 al helemaal niet zo groot meer is. Gamplay > Graphics ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 7 december 2005 @ 16:43 |
De 360 had op voorhand ook geweldige graphics,en dat valt nu ook heel erg tegen. Mischien valt het bij de Revolution dan wel heel erg mee ![]() En de Revolution is tenminste wel vernieuwend,en niet een opgepoetste 2e generatie console | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 16:43 |
quote:Ja, het staat daar opgesomd maar ik heb het nog geen enkele dev horen zeggen. | |
mordradead | woensdag 7 december 2005 @ 16:46 |
150 euro? dat kan nooit | |
Tain | woensdag 7 december 2005 @ 16:51 |
quote:Er zijn altijd mensen die een console bij de release zullen kopen en de developers zien daar gewoon geld in, immers moeten er ook spellen beschikbaar zijn bij de launch van een nieuwe console. Als die mensen met de nieuwe console ook een oudere console hebben dan koop je als je een multiplatform spel koopt dat spel natuurlijk voor je nieuwste console. Je kan er bij de Rev ieder geval vanuit gaan dat 80 a 90 % van de spellen gebruik gaat maken van de nieuwe controller alleen is het dan weer de vraag hoe het geimplementeerd is. Een slechte implementatie van de nieuwe controller is in mijn ogen nog slechter dan dezelfde game leveren met iets opgepoetste graphics. quote:Er zullen zat titels op de PS3/360 uitkomen die niet naar hun voorganger zullen komen zoals Kameo, PGR3, nieuwste FF, nieuwe Metal Gear, etc. | |
Xrenity | woensdag 7 december 2005 @ 16:52 |
quote:Komt uit een presentatie van Reggie, gehouden op 5 december. Dus. En modra, kan prima als de specs blijken te kloppen. | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 16:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() quote:Laten we het hopen. | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 17:09 |
quote: quote: | |
King_of_cubes | woensdag 7 december 2005 @ 17:15 |
quote:Xrenity, jij liegert. | |
Mr.BomBastique | woensdag 7 december 2005 @ 17:17 |
quote:Ik kan prima leven met graphics (ongeveer) 2x zo goed als die van Twilight Princess. ![]() ![]() ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 17:27 |
quote:Neem gelijk de slechtste screens zeg. ![]() ![]() Er was een heel klein stukje onderwater filmpje en dat was echt bloedmooi. | |
mordradead | woensdag 7 december 2005 @ 17:34 |
van mij mag het ook 2x lelijker wat kunnen mij die graphics nou schijten ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 17:35 |
quote:Nee, het word een 2x oude generatie console... ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 7 december 2005 @ 17:35 |
Ja wij hoeven tenminste geen lcd te kopen,om de nieuwe graphics te kunnen zien ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 17:36 |
quote:Klopt, die zullen er ook niet zijn... Helaas.. ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 7 december 2005 @ 17:37 |
quote:De 360 had heel goed weg gekomen, met 2x betere graphics als de oude xbox ![]() | |
mordradead | woensdag 7 december 2005 @ 17:37 |
quote:als dat inhoud dat het een console word van snes kwaliteit inclusief snes kwaliteit games hoor je mij niet klagen | |
Mr.BomBastique | woensdag 7 december 2005 @ 17:37 |
quote:Het gaat om het idee. ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 17:39 |
quote:En dat is nu juist het grote probleem. De Snes was z'n tijd wel ver vooruit en gaf de megadrive gewoon het nakijken.betere graphics,beter geluid,contoller met meer mogelijkheden..... En zoals het er nu uit gaat zien word de Rev de megadrive en niet de Snes. ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 17:50 |
Volgens mij had de MegaDrive/Genesis juist betere graphics, de SNES alleen betere geluid. En natuurlijk heeft de controller van de Revolution meer mogelijkheden, niet X360 of PS3. ![]() | |
D.A.A.F. | woensdag 7 december 2005 @ 17:57 |
quote:sorry, maar kijk eens naar die vloer, 1 vlakke uitgestrekte bitmap blur... ik ben geen graphicshoer, maar dat valt me meteen op.. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 18:04 |
quote:Oei... dan moeten we de game maar niet kopen... ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 18:19 |
De ontwikkelaars die met GamesIndustry.biz hebben gesproken spreken van twee tot drie keer krachtiger dan Gamecube. | |
Herr.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 18:19 |
quote:SNES Technical Specifications Quick Spec list: * CPU: 16-bit Custom 65C816 running at 1.79, 2.68 or 3.58 MHz (changeable) * RAM: 1 Mbit (128 Kbyte) * Memory Cycle Time: 279 ms * Picture Proccessor Unit: 16-bit * Video RAM: 0.5 Mbit (64 Kbyte) * Resolution: 256x224, 512 x 448 pixels max hi res and interlaced modes * Colours Available: 32,768 colours * Max colours on screen: 256 colours * Max sprite size: 64 x 64 pixels * Max sprites: 128 (32 per line) * Min/Max Cart Size: 2 Mbit - 48 Mbit * Audio RAM: 512 Kbit * Sound chip: 8-bit Sony SPC700 * Sound channels: 8, uses compressed wave samples * Controller Response: 16 ms * Pulse Code Modulator: 16-bit * Power Input: 120V AC, 60Hz, 17 Watts * Power Output: 10V DC, 850 mA (NTSC), 9V AC (PAL) Megadrive Component: Description: CPU: Motorola MC68000 at 7,61 MHz Co-processor: Zilog Z80a @ 3,58 MHz RAM: 64 KB ROM: 1 MB (8 Mbit) Graphics: Graphics modes: - 320 x 224 pixels, 512 colours (9 bit), 64 simultaneously, max. 80 to 90 sprites (32x32 pixels), 2 scrolling playfields, 1 sprite plane (= 3 planes) FIXME - 40 x 28 text mode Video RAM: - 64 KB Color RAM: - 64 x 9 kbit Sound: 4-channel Texas Instruments SN76489 (PSG (Programmable Sound Generator)) 6-channel Yamaha YM-2612 Sound RAM: - 8 KB Signal/noise ratio: - 14 dB Input/Output: RF/AV outputs Expansion port 2 x 9-pin controller ports Headphone jack (MK-1601 only) 9-pin EXT port (MK-1601 only) Module cartridge slot De Snes had dus toch een weing meer) imdien deze gegevens kloppen ![]() | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 18:25 |
Vroegâh... toen was het makkelijk... 8 bit > 16 bit > 32 bit > 64 bit > 128 bit... en toen ging het fout... ![]() | |
mordradead | woensdag 7 december 2005 @ 18:32 |
quote:mij viel dat niet op, mag ik het spel nu kopen? | |
Mr.BomBastique | woensdag 7 december 2005 @ 18:32 |
Specs zeggen mij niks ![]() ![]() | |
Kill_em_all | woensdag 7 december 2005 @ 18:35 |
Maar gelooft iedereen IGN eigelijk meteen? Er worden geen namen genoemd en de devvers zullen vast wel een NDA hebben wat betreft de specs. | |
BMH | woensdag 7 december 2005 @ 18:37 |
quote:IGN meld alleen wat zei gehoord hebben van devvers. Ze kunnen niet permiteren om te liegen over gesprekken die ze niet hebben gevoerd. | |
Erwtensoep | woensdag 7 december 2005 @ 19:21 |
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat de prestaties een beetje mager zijn, maar aan de andere kant... de 360 hoort ook een krachtpatster te zijn, maar is dit er aan af te zien? Ik vind het wel meevallen (zeker voor 400 euro) en 150 euro voor de revolution zou echt geweldig zijn. 200 euro ook | |
piet_pelle | woensdag 7 december 2005 @ 20:40 |
Je wordt gewoon vet genaaid door nintendo, die hele revo zal er amper beter uitzien en het enige nieuwe is de controller. Konden ze die controller dan niet gewoon voor 4 tientjes als accesoire bij de Gamecube uitbrengen? | |
Strolie75 | woensdag 7 december 2005 @ 20:43 |
En trouwens, ik heb liever mooie art dan bijna fotorealistische graphics. ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 20:44 |
quote:Nee. | |
ScienceFriction | woensdag 7 december 2005 @ 20:46 |
quote:Echt??? Ongelooflijk! Jij hebt inside information man! Ga snel de samenleving waarschuwen! ![]() | |
moomoo | woensdag 7 december 2005 @ 21:07 |
kan pelleke niet uit de nintendo topics gebanned worden? getverdemme zeg. | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 21:08 |
quote:Dat gaat denk ik te ver. | |
Dj_Day-V | woensdag 7 december 2005 @ 21:34 |
quote:Neem dan gelijk deze ![]() ![]() Of een andere grote ![]() Dit water bedoel je ? ![]() | |
Baris | woensdag 7 december 2005 @ 21:48 |
quote:Daarom zijn ze anoniem. ![]() | |
philipnorth | woensdag 7 december 2005 @ 22:11 |
Maar wat doen we eigenlijk moeilijk over deze "nieuwe" verhalen rond de specs?quote:http://revolution.ign.com/articles/670/670555p1.html (23 november 2005) http://cube.ign.com/articles/615/615019p1.html (17 mei 2005) Oud nieuws dus, en was al bevestigd door Nintendo. (min of meer) Ik zeg: eerst screens zien en titels horen, dan be/ver oordelen ![]() Trouwens, gezien de huidge games op de 360, schiet die 13-15x ook niet op he ![]() | |
Ruzbeh | woensdag 7 december 2005 @ 22:20 |
Dat two to three times more powerful was blijkbaar terug getrokken ofzo of bleek niet waar te zijn ofzo... ![]() | |
moomoo | woensdag 7 december 2005 @ 22:42 |
de een 13-15 en de ander ongeveer 35 keer zo sterk? gebaseerd op wat? CPU? RAM? videokaart? | |
Erwtensoep | woensdag 7 december 2005 @ 22:55 |
Weet jij het, in ieder geval niet op graphics | |
Notorious_Roy | woensdag 7 december 2005 @ 23:47 |
quote: ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 00:20 |
quote:Dat ligt maar net aan de game, fotorealistische graphics zou ik toch erg tof vinden in een WW2 shooter of een flightsim ![]() | |
beerke | donderdag 8 december 2005 @ 02:55 |
quote:Kerel, die controller voor vier tientjes gaat er voor zorgen dat de manier waarop jij en ik onze games spelen totaal gaat veranderen. Sinds die controller getoond is ben ik alleen nog maar benieuwd hoe het is om er mee te spelen. Ik ben dan ook blij dat ik ten minste niet zo conservatief ben ingesteld... | |
Herr.Flick | donderdag 8 december 2005 @ 09:01 |
![]() Morgen... Is er nog positief nieuws van de big N? en nou mij niet meer zo laten verschieten!! ![]() ![]() | |
D.A.A.F. | donderdag 8 december 2005 @ 09:18 |
quote:van mij mag je kopen wat je wil, het valt me nu alleen al op. Tis een gamecube game en het ziet er goed uit. Maar hoe doet 2x deze graphics het over een jaar of 4? | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 09:37 |
Spelen met de controller: http://revolution.ign.com/articles/673/673900p1.html ![]() | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 09:49 |
quote:Ach joh dat is niet belangrijk, de specs zijn veel belangrijker!!! ![]() | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 10:35 |
quote:Inderdaad. Bij CoD2 was het af en toe al ![]() ![]() | |
Radjesh | donderdag 8 december 2005 @ 10:37 |
Ach, ik koop dat ding gewoon ![]() Heb absoluut niks met Sony, en die 360 van MS ben ik ook niet onder de indruk van. Nintendo! ![]() | |
Oksel | donderdag 8 december 2005 @ 11:24 |
Ik koop hem ook blind. I BELIEVE! | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 11:34 |
quote:Mmmh, dat batterijvakje ziet er wel groot uit, zou het AA of AAA batterijen slikken? ![]() Of gewoon een accu? | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 11:36 |
quote:Wat denk je, dat is nog niet bekend ![]() ![]() | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 11:39 |
quote:toch altijd goed om de gebruikers een keuze te geven, al is de accu in verhouding een stuk goedkoper | |
Pheno | donderdag 8 december 2005 @ 11:40 |
quote:Wat hij zegt | |
moomoo | donderdag 8 december 2005 @ 12:05 |
aan de ene kant zeg ik dat graphics niet heel veel beter meer kunnen worden(je kan natuuurlijk de polygon count per model verhogen en hogere resolutie textures erop gooien maar bijzonder veel verschil zal het niet meer maken), doch aan de andere kant, als je het detail per mens/gebouw/plant etc niet hoeft te verhogen kun je altijd nog een sterkere videokaart(en processor, en meer ram etc) in je computer gooien zodat je meer figuren tegelijk op het scherm kan hebben, of verder kan zien, of dichtere steden/bossen kan maken. dus dat graphics 'nu al goed' zijn betekent niet dat je met een sterkere computer niet gewoon toch veel meer kan doen. dus ik vind het toch wel erg jammer dat de rev niet zo sterk lijkt te gaan worden als de rest. | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 12:12 |
Ik zat laatst weer het filmpje van Zelda:TTP te kijken, en het viel me gelijk op dat de vacht van wolf-link maar een paar polygonen met textures was. Tegenwoordig heeft bijna elk nieuw spel dan wel wat fur-shading. Nou kan dat wel, ook met deze specificaties van de Revo, maar als dat al opvalt, wat voor meer nieuwe technieken ga je dan missen? | |
moomoo | donderdag 8 december 2005 @ 12:15 |
hm, heb je screens? want ik vond de fur in starfox adventures prima, en dat was ook gewoon wat alpha maps enzo, maar dat zag je pas als je dichtbij kwam. edit: laat maar, heb het al gezien. valt inderdaad wat tegen. maar misschien hebben ze iets fur-achtigs geprobeerd en zag hij er pluizig uit ofzo. dat wil je ook niet. | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 12:18 |
![]() | |
moomoo | donderdag 8 december 2005 @ 12:20 |
damn, net te laat met mn edit. lees even terug, wil je? ![]() | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 12:38 |
Zou kunnen, maar dan nog ziet het er low-poly of lage texture kwaliteit uit. Maar goed. De eurogamer versie van het nieuws over de kracht van de revolution klinkt trouwens al veel positiever: quote:http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62069 | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 13:16 |
We krijgen dus opgepoetste gamecube spellen met een nieuwe controller. ![]() ![]() Het is dat hij heel goedkoop wordt, vind het nog steeds maar een matige zet. | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 13:28 |
quote:Wat nou opgepoetste Gamecube. ![]() - Twee keer zo krachtig als Gamecube - Twee USB 2.0 ports - 512MB Flash geheugen in elke Revolution - 8.5GB discs voor games - Klein - Mooi - Revolutionaire controller ![]() I BELIEVE! ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 13:29 |
Het lijkt matig, maar ik denk nog steeds dat het uitindelijk allemaal wel meevalt. De grafische pracht en praal van bijv een Kameo is fantastisch, maar ik geniet misschien wel intenser van Shadow of the Colossus wat er eigenlijk niet uitziet.. | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 13:29 |
Blijft weinig trouwens... 2.5 keer zo snel, dan zou hij ongeveer 1.3 GHz zijn.. Da's minder dan de helft van één core van de xbox 360. Op die manier kunnen ze tegen het eind van de generatie hun consoles wegdoen bij een pak cornflakes.. Aan de andere kant, als ze dan maar minstens drie goede spellen ervoor uitbrengen, dan zal hun poging om het grootste marktaandeel te krijgen heel goed nog wel eens kunnen slagen ook.. | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 13:30 |
quote:SD geheugen wordt toch? Zo ja lekker goedkoop ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 13:32 |
quote:Ik lust geen Cornflakes ![]() | |
Silentuz | donderdag 8 december 2005 @ 13:34 |
quote:jah, want processorkracht is natuurlijk alles ![]() | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 13:36 |
quote:Kameo is volgens mij nog wel het minste wat ons te wachten staat op de Xbox 360 en PS3, als ik me dan bedenk dat de Revolution zoiets waarschijnlijk nog niet eens zal halen vind ik dat toch wel jammer. Natuurlijk betekenen goede graphics niet automagisch een goede game, maar het helpt zeker wel mee. Daarnaast gaat het niet alleen om de graphics, als ze leuke dingen willen doen met die revolutionaire controller hebben ze volgens mij ook wel wat kracht nodig. | |
philipnorth | donderdag 8 december 2005 @ 13:38 |
quote:Maar wel makkelijk(er) om voor te devven, dus een heel groot voordeel. Zoals het er evt naar uitziet, zou de Rev dus met relatief veel spellen kunnen launchen, omdat de dev-tijd zo laag ligt. En ik blijf bij mijn punt over graphics: zijn ze in de huidige generatie echt zo slecht dat ze zo enorm veel beter moeten worden dan? Is RE4 nu ineens lelijk geworden door de komst van de nieuwe generatie? Of Halo 2? Of een ander spel?(wou een mooi PS2 spel noemen maar wist ff niks) | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 13:39 |
Nou, Kameo moet wel te doen zijn lijkt me, dat is toch wel het minste wat ik van de Revo verwacht. Vergeet niet dat het in principe een port is van de Xbox versie en aangezien de Revo een Xbox 1.5 is ( ![]() ![]() | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 13:39 |
quote:Nou, laat ik het zo zeggen, van een radeon kaart krijg ik het ook niet erg warm (en de revolution ook niet. wat dan weer voordelig is). | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 13:39 |
quote:Wacht op RE5, dan moet je om de 5 minuten een schone broek aan doen ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 13:40 |
quote:Dat geloof ik best, maar met de Revo controller als zaklamp zou het om de 3 minuten zijn ![]() | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 13:40 |
quote:Nou daar noem je er een paar. Hoeveel van zulke spellen zijn de laatste tijd uitgekomen? Daar zit jaren werk aan optimalisatie in, weg makkelijke dev-tijd. En ik verwacht wel dat als je over een jaar Halo2 opstart, dat je die niet bijzonder vindt, inderdaad. | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 13:50 |
quote:Jammer dat Capcom vooralsnog wat roet in het eten gooit | |
Ereinion | donderdag 8 december 2005 @ 13:51 |
quote:Resident Evil 4 is vooral mooi door zijn schitterend design. Helaas hebben maar zeer weinig developers het talent in huis om zulke sfeervolle omgevingen op je scherm te toveren, en het valt dus zeer te betwijfelen of veel revolution games er echt veel beter uit gaan zien dan pakweg RE4. En nu is dat inderdaad heel mooi, maar als je ziet wat een eerste generatie titel als Gears of War op de Xbox360 al laat zien, dan zal tegen het eind van de volgende generatie het verschil helaas wel erg groot worden met de revolution. En dan moet die controller wel heel erg revolutionair zijn om dat te compenseren. | |
BMH | donderdag 8 december 2005 @ 13:51 |
quote:Zaklamp zit aan leon's riem! | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 13:58 |
Ohw, Shigsy belde me net nog even. Hij gaat zo slapen maar wilde nog even mededelen dat iedereen gerust kan zijn over de games. Vooral zijn nieuwe franchise gaat een toffe game worden die er ook gewoon mooi uitziet. Kameo 1.5 zei hij. | |
philipnorth | donderdag 8 december 2005 @ 14:05 |
quote:Het punt snelle dev-tijd en die desbetreffende graphics staan dan ook even los van elkaar. ok, nieuw punt ![]() Bepaald het grafische of een spel goed is? Of het verhaal? Wat zijn de mooiste spellen allertijden (tot op heden) En wat zijn de beste spellen allertijden? (tot op heden) Als je van die 2 punten een top 10 maakt, denk ik toch dat die niet overeen zullen komen met elkaar. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 14:09 |
quote:F.E.A.R. is grafisch erg goed en het is een geweldig spel. ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 14:09 |
quote:Nee, soms (ligt aan het genre) F.E.A.R., Far Cry (Komen ook zeker voor in mijn top 10 shooters aller tijden) Civ IV, Civ II, SMAC etc. ![]() | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 14:09 |
Er zijn maar weinig mensen (zeker in dit topic) die beweren dat graphics belangrijker zijn dan gameplay. Maar een probleem van je stelling is wel dat vrijwel iedereen die spellen beoordeeld op hoe ze het indertijd vonden. Vrijwel iedereen zou Zelda:OoT bovenaan hebben staan. Zou je iemand over vijf jaar die nog nooit een spel heeft aangeraakt laten beslissen, dan kan dat heel goed wel eens anders zijn. (overigens is dit misschien een slecht voorbeeld, m'n vriendin speelt pas sinds kort computerspellen en vond OoT ook leuker dan tWW) | |
mordradead | donderdag 8 december 2005 @ 14:11 |
als je in de winkel 2 spellen ziet, OoT en tWW dan denk ik dat de meeste mensen tWW meenemen, simpelweg omdat het er "mooier=leuker" vaak dan uitziet | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 14:15 |
Dat lijkt me logisch mordradead, de redenering van veel mensen zal zijn: tWW is nieuwer, ze hebben verbeteringen aangebracht, tWW is beter. Dat hoeft niet eens specifiek te maken te hebben met graphics, maar net zoals dat veel mensen liever gaan voor een nieuwer model TV gaan ze ook liever voor een nieuwere game als ze verder geen voorkennis hebben. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 14:17 |
Bij het ene spel voegen graphics gewoon veel toe en bij het andere vrij weinig. Maar hetzelfde spel met betere graphics is imo toch beter. | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 14:21 |
Tja hoe definieer je beter, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak, ik heb bijv. nog steeds veel liever high-res 2D bij RTS games dan 3D. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 14:23 |
quote:Niet perse. Ik heb voor Sands of Time op de Cube gekzen destijds omdat die controller het fijnst is voor mij. Warrior Within koos ik voor de Xbox vanwege de Live opties (dat ik dat kutspel uiteindelijk weer verkocht doet er niet toe in dit voorbeeld ![]() Maw, mutiplatformgames kiezen ligt zo aan wat je hebt en wat je persoonlijke afwegingen zijn. | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 14:25 |
quote:SoT zag er op de cube toch het beste uit? | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 14:26 |
quote:Geen idee, daarom koos ik m iig niet. | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 14:28 |
Jaja ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 14:28 |
quote:Nou, elke revolution heeft 512MB flash geheugen, dat soort zoals je dat hebt in flash mp3 spelers, maar je hebt volgens mij ook twee slots voor SD cards voor uitbreiding. ![]() | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 14:36 |
quote:Ik bedoel dat er helemaal niets verandert aan de gameplay, maar dat het er gewoon beter uitziet. Het voorbeeld van Roy met een andere controller heeft er dan ook even helemaal niets mee te maken. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 15:15 |
quote:Ik zeg alleen dat er meer redenen zijn om voor een versie te kiezen dan graphics. Jij kiest voor graphics, ik voor controller. | |
Tain | donderdag 8 december 2005 @ 15:25 |
quote:Ach met multiplatform spellen zijn er nog wel meer dingen waar je rekening mee gaat houden om voor jou de juiste versie te kiezen: - Welke versie heeft de mooiste graphics - Welke controller ligt je het beste - Is online support belangrijk en zo ja in welke vorm - Heeft de ene versie andere toevoegingen gehad (Mario en co in EA games) - Zijn er prijsverschillen tussen de versies - etc | |
King_of_cubes | donderdag 8 december 2005 @ 15:39 |
quote:Revogaming [ Bericht 1% gewijzigd door King_of_cubes op 08-12-2005 15:46:21 ] | |
BMH | donderdag 8 december 2005 @ 15:41 |
quote:hahhahaaaahhahahaaaaaaaaaaahahhahhaa. | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 15:42 |
Oke Kabouter, wat kunnen we verwachten aan de hand van die 'specs' ![]() | |
Pheno | donderdag 8 december 2005 @ 15:44 |
quote:Let op, de kaart in de revo is gebaseerd op de pc kaart die eronder staat. Dat wil dus niet zeggen dat het de specs van de revokaart zijn ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 15:44 |
edit: weg | |
King_of_cubes | donderdag 8 december 2005 @ 15:45 |
quote:Wat hij zegt. Ik wijzig mijn post wel even. | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 15:45 |
Tja, een kaart gebaseerd op de RV530 kan prima, maar een RV530 er direct in proppen? ![]() Dat ding wordt veeeeeeeel te heet voor een dergelijk kleine behuizing als de revo heeft. Daarbij lijkt het me erg sterk dat ze GDDR3 (zelfs al is het 1.4ns en niet 1.1ns oid) gaan gebruiken daar dat behoorlijk wat kost wil je er gezonde hoeveelheden van afnemen. Maar ik vind het raar dat ze hem dan op de RV530 zouden baseren en niet op de RV515 daar dat beter geschikt is voor een low-power toepassing. | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 15:48 |
quote:Helemaal mee eens, ze zeggen er dus heel weinig mee. | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 15:49 |
![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 15:51 |
Dat boek wil ik ook nog steeds ![]() ![]() | |
King_of_cubes | donderdag 8 december 2005 @ 15:52 |
quote:ISBN nummer ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 15:53 |
quote:Internationaal Standaard Boeknummer ISB Nummer dus ![]() | |
King_of_cubes | donderdag 8 december 2005 @ 15:54 |
quote:Psst.. | |
Pheno | donderdag 8 december 2005 @ 15:54 |
quote:Mja, vind ik nietz o vreemd op zich. ATI is ook niet achterlijk en zijn natuurlijk ook bezig om meer GPU power naar hun mobility serie te gooien. Ik denk dat ATI hun expertise weer in de revo stoppen. En wat ze leren van de revo uiteindelijk in hun laptopserie gaan doen, natuurlijk ![]() | |
speknek | donderdag 8 december 2005 @ 15:55 |
Zal me niets verbazen als hij uiteindelijk vergelijkbaar wordt met een x700. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 15:58 |
Ja, ik heb gelijk dus ![]() Of International SBN. Of ISboekN ![]() | |
Pheno | donderdag 8 december 2005 @ 15:59 |
quote:Als ze alles eruit persen wat er mogelijk is met zo'n kaart zie ik geen probleem ![]() Ok, highres graphics zijn er niet mogelijk mee (zoals te zien in die ps3devkit presentatie bv), maar dat is niet het doel van Nintendo. Ik zou ook liever gezien hebben dat er een dikke x18002 in de rev zou zitten, maar ja, helaas. Maar met een prijskaartje als gespeculeerd boeit me dat dan weer geen fluit ![]() Ik zie een ps3/rev combo in het nieuwbouwhuis uiteindelijk ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 15:59 |
Ik ga meer uit van een Mobility Radeon X600 qua power uiteindelijk. En ATi kan heel veel willen, maar met de beperkte mogelijkheden die ze hebben (geen optie voor verdere die-shrinks de komende tijd bijv.) zie ik ze niet zo snel een flinke speedbump realiseren voor mobiele kaarten. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 16:01 |
Zeg, ik had een discussie met King_Of_Cubes en dan gaat iedereen er doorheen praten ![]() | |
King_of_cubes | donderdag 8 december 2005 @ 16:01 |
quote:Mijn leraar Nederlands noemt het ook ISBN nummer. Maar omdat ik in zo'n goede bui ben, en de vrede onder de Nintendo fans wil bewaren zal ik me achter jou scharen en het voortaan ISB nummer noemen. quote:Ja, wat hij zegt. Is het nou eens afgelopen!? ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door King_of_cubes op 08-12-2005 16:07:03 ] | |
Pheno | donderdag 8 december 2005 @ 16:03 |
quote:Als secret of mana maar lekker draait, dan ben ik tevreden ![]() ![]() Voor mijn graphics gehoer koop ik tzt een ps3, indien daar leuke rpg's voor uitkomen ![]() | |
Xrenity | donderdag 8 december 2005 @ 16:40 |
quote:Heel slim. Zouden we toch ook krijgen als er über graphics uit het apparaat kwamen ![]() Ben benieuwd of die nieuwe info van revogaming klopt ![]() | |
philipnorth | donderdag 8 december 2005 @ 16:55 |
quote:En dat IS Boeknummer heb ik je tijden terug ook al gegeven in t (1e) Nintendo slowchat topic ![]() En ik zoek m ook nog grmbl. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 17:04 |
quote:Zoals het in alle geruchten staat lijkt het net alsof de graphics alleen opgepoetst worden, ik zou graag goede physics en AI zien, dan zou je leuke dingen kunnen doen met de controller. | |
Xrenity | donderdag 8 december 2005 @ 17:05 |
quote:Dat kan toch ook met 2x cube's power? Het is niet alsof het ding compleet zuigt ![]() Daarbij zijn deze specs ook nog niet helemaal bevestigd he ![]() | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 17:14 |
quote:Nou ja, 2x de cube is eigenlijk gewoon ontzettend zwak. Ik hoop dat de specs uiteindelijk iets beter zullen zijn. | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 17:16 |
Mensen vergeten wel erg snel dat de Revolution geen HD ondersteund en daardoor minder kracht hoeft te leveren om toch mooie graphics op het scherm te toveren... | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 17:19 |
Dat gezeik over die kracht. We kenne allemaal wel interessant lopen doen, maar is er ook iemand die al gameplaybeelden heeft gezien? Nou dan... | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 17:21 |
Hmmz zal ik het topic tot die tijd dan maar gewoon sluiten? ![]() | |
mordradead | donderdag 8 december 2005 @ 17:22 |
ja | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 17:23 |
Neeeeeeeeeeeeeeee!!!!![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 18:13 |
quote:Je kan beter tot die tijd gewoon wegblijven! | |
ScienceFriction | donderdag 8 december 2005 @ 18:17 |
quote:Tsja... dat heeft de XBOX 360 niet? ![]() | |
MMaRsu | donderdag 8 december 2005 @ 18:21 |
Wat gaan jullie nou weer offtopic over isbn nummers ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 18:31 |
MTV probeert de Reborution controller. | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 18:55 |
quote:Reborution? ![]() | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 19:15 |
quote:Als je kijkt naar Oblivion... nee ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 19:16 |
quote:Excuse my engrish. ![]() quote:Ik vind Oblivion juist meevallen, makkelijk te doen op een PC. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 19:17 |
quote:Het spel komt ook uit voor de PC. ![]() Het punt is dat het niet kan op de huidige generatie. | |
chibibo | donderdag 8 december 2005 @ 19:34 |
quote:Vind je? Ik vind het er fantastisch uitzien! ![]() | |
H.Flick | donderdag 8 december 2005 @ 19:38 |
quote:Het ziet er ook fantastisch uit. Heerlijk sfeervol. Maar je merkt wel dat de PS2 het soms bijna niet meer aan kan. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 19:41 |
quote:Ja, nou. Je snapt me wel ![]() ![]() | |
chibibo | donderdag 8 december 2005 @ 19:42 |
quote:Het enige waar ik het merkte is bij het openingsfilmpje, op het moment dat de hoofdrolspeler voor het eerst de brug op gaat. Verder heb ik eigenlijk geen merkbare haperingen gezien (hoewel ik er ook niet erg op heb gelet). Maar goed, ik heb dan ook een Metallic Silver NTSC PS2. ![]() | |
H.Flick | donderdag 8 december 2005 @ 19:45 |
Ik heb een gewone zwarte NTSC PS2. Zou dat het zijn? | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 19:45 |
quote:De PC is dan ook koploper op technologisch gebied ![]() PC hardware mag meer kosten, meer hitte produceren en gewoon meer ruimte innemen dan console hardware. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 19:45 |
We hebben alledrie een slimline NTSC PS2 ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 19:47 |
quote:Ik zie anders altijd wel games op consoles die je nooit zo mooi ziet als op de PC. Neem nou Gran Turismo 3 die uitkwam op de PS2 in 2001. Het is nu 2005 en ik zie nog steeds geen race spel die mooier is op de PC. ![]() | |
mordradead | donderdag 8 december 2005 @ 19:48 |
quote:Flick heeft een gewone zegtie | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 19:49 |
quote:Koop een betere PC ![]() Serieus ![]() | |
chibibo | donderdag 8 december 2005 @ 19:51 |
quote:Met de draw distance is toch niks mis? Ik heb spel nergens op 'pop-ups' kunnen betrappen, zelfs niet als je uitkijkt over die grote woestijn waar de toegangsbrug in staat. Of snap ik niet wat draw distance betekent? ![]() De animatie is af en toe inderdaad wat houterig, met name die van het paard. Bij het traplopen lijkt hij af en toe boven de treden te zweven. Daarnaast tonen de gezichten van de karakters weinig tot geen emotie. De textures vind ik weer prima in orde. Natuurlijk worden ze wat blurry als je ze van dichtbij bekijkt, maar dat is bij bijna elk spel op elke console. Ik was al blij dat bijvoorbeeld de wat grotere grasvlakten niet opgebouwd waren uit een grote wazige texture. Maar als ik jullie zo hoor, moet ik het spel misschien toch wat kritischer bekijken. Ik voel me nu alsof ik het met een grote roze bril op heb gespeeld. ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 19:51 |
quote:? Ik zeg dus dat er geen PC spel is die mooier is dan Gran Turismo 3. Tuurlijk winnen PC spellen het altijd wel met texture resolutie en polygonen maar GT3 heeft mooie lighting die ik nog steeds niet zie in PC race games. | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 19:52 |
quote:Ik heb wel wat popup af en toe hoor, maar je moet dit spel niet te kritisch bekijken. Dat is mn punt nou juist de hele tijd ![]() ![]() | |
chibibo | donderdag 8 december 2005 @ 19:52 |
quote:Zolang het NTSC is, is het okee. ![]() quote:De mijne is geen slimline. ![]() | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 19:57 |
quote: | |
chibibo | donderdag 8 december 2005 @ 19:57 |
quote:Het probleem is dat ik mezelf als redelijk kritisch beschouw, maar de meeste punten die jullie noemden totaal over het hoofd heb gezien. ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 20:11 |
quote:De PC versie van Need for Speed: Most Wanted heeft beeldschone lighting die ik nog in eender console racer terug moet zien. De lighting in NFS:MW PC is zelfs ruim beter dan in PGR3 imho. En Tomasso, een mac? Zodat ie Warcraft en Simcity (maar dan ook bijna alleen maar die games ![]() ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 20:21 |
quote:Als jij het zegt. | |
Baris | donderdag 8 december 2005 @ 20:23 |
quote:Halo Unreal Football Manager en nog veel meer.. http://www.apple.com/games/features/ ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 20:25 |
quote:Ja, ik heb nl. zowel PGR3 als NFS:MW PC ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 20:26 |
Nou als ik de screens zie... ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 20:27 |
quote:Ja, maar jij hebt ook een brakke PC ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 20:27 |
Ja, want screens zeggen meer dan werkelijke speel ervaring ![]() quote:I know, ik upgrade begin volgend jaar wel weer wat ![]() | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 20:27 |
quote:http://www.apple.com/games/ http://www.gamedb.com/ssps/0/0 Call of Duty heb je ook voor de Mac. Net als Civ. En nog vele andere games. Niet zeiken, een pc is niet heilig ofzo, zeker niet met windoos ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 20:29 |
quote:Jij had het over lighting, slimmerd. ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 20:31 |
quote:Er zijn een klein aantal games ja, maar je noemt bijv. Civ IV, uit voor PC. Pas ergens in 2006 voor de mac. Call of Duty heb je voor de mac ja, maar waar is Call of Duty 2? ![]() En daar komt ook nog eens bij dat Mac games overwegend exorbitant duur zijn en veel te weinig in prijs dalen, zeker wanneer vergelijken met PC games. quote:En daar mag ik alleen over oordelen adhv screenshots? ![]() | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 20:33 |
quote:Jij zei dat er geen games voor de Mac waren. Ik laat zien dat die er wel zien. Geen andere excuses erbij halen, ik heb gewoon gelijk ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 20:34 |
quote:Pfff, filmpjes dan. ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 20:35 |
quote: quote:En met dat hoopje titels dat totaal niet in verhouding staat met het aantal titels dat jaarlijks voor de PC verschijnt heb ik dus gewoon gelijk ![]() | |
Tomasso | donderdag 8 december 2005 @ 20:38 |
quote:Nee, want zo'n 90% van de games voor de PC van die prutgames van developers als Davilex die geen ene hond wilt kopen. Voor de Mac komen alle goede spellen uit, dat is het verschil. Dus ik blijf gelijk hebben ![]() | |
mordradead | donderdag 8 december 2005 @ 20:41 |
weten jullie misschien oko waar ik het revolution topic kan vinden? | |
_Administr8or_ | donderdag 8 december 2005 @ 20:44 |
hier ergens : [Nintendo Revolution 44] Gamecube Turbo | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 20:55 |
quote:Nee dat is het Gamecube Turbo topic. ![]() | |
alex4allofyou | donderdag 8 december 2005 @ 21:03 |
quote:Check God of War om mooie graphics op de PS2 te zien. Ik was er behoorlijk van onder de indruk. | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 21:34 |
Ik heb net nog Half Life 2 op de xbox gespeeld Als op de Revolution de framerate beter is en de graphics ook een tikje mooier....Top! | |
alex4allofyou | donderdag 8 december 2005 @ 21:56 |
Mensen, even voor de goede orde: WEES BLIJ DAT DE REV NIET MEEDOET AAN DE GRAFISCHE STRIJD! Wat ik ermee wil zeggen is: * Nintendo kan niet echt opboksen tegen Sony en (in mindere mate) MS als het gaat om state of the art hardware. Sony is een concern die gespecialiseerd is electronica. In andere woorden, als een console tegelijkertijd uitkomt wint Sony de strijd op dit front omdat het groter kan produceren (meedere toepassingen CELL chip) & het kwa design kan putten uit enorme (technologische) resources (R&D). MS on the other hand, speelt een spel die eigenlijk tegen de 'spelregels' ingaat door met verlies zich in de markt te werken, daar zal ooit (waarschijnlijk) wel verandering inkomen maar tot nu toe is het zo. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit want ook deze consoles zullen worden ingehaald door toekomstige hardware. *Als Nintendo zich profileert als 1 van de spelers op gebied van 'graphics' zullen ze niet meer dan dat zijn: 1 speler op een markt die gedomineerd wordt door graphics. Dit houdt in dat ze zich op dezelfde manier moeten bewegen (hoge kosten maken en risico vermijden) om aan het langste eind te geraken. Natuurlijk hebben ze wel de (vaste) hardcore Nintendo userbase, maar ze zullen om een groot marktaandeel te halen, moeten wedijveren op het gebied van grote/ highbudget games om de 'massa' te bereiken. Dit omdat de 3 systemen op dezelfde manier zullen worden beoordeeld. Risicovolle onderneming zou dat zijn voor Nintendo, want zelfs al zouden ze 'voldoen' aan deze eisen (= hoge kosten & risico) dan nog is het maar de vraag of ze dat deze gen zouden overleven. Ze zouden namelijk op achterstands positie moeten opboksen tegen de ongeevenaarde reputatie van de PS3 en de 'oneerlijke' dollars van MS. * Sony & MS zullen straks zich bevinden op een markt met maar 2 homogene aanbieders van multimedia consoles binnen een 16-28 demografie. Dit houdt in dat ze elkaar nog directer zullen concurreren met nog meer kosten als gevolg. Wellicht wordt het marktaandeel van Sony drastisch verlaagd, of wordt MS weggeveegd, beide gevallen zijn goed voor Nintendo die aan de 'zijlijn' staat. * Gamecube heeft de reputatie dat het de zwakste grafische console van de 3 is deze gen. Niet waar natuurlijk, maar dat is de algemene consensus. Vervelend? Ja. Biedt het mogelijkheden? Ja! Met de REV gewoon 'voldoen' aan deze consensus. Klinkt raar, maar op deze manier bieden ze een product die specifiek voldoet aan de hetgeen de massa denkt. Waardoor ze het ook beter kunnen marketen (lage prijs/ old school games library/ voldoening consument). IMO is het vervelender als mensen zeggen dat de GC grafisch niet capabel is, dan wanneer ze dit zeggen terwijl het zo is (REV). Als de REV gepositioneerd is binnen de low-range segment zal er niet meer naar gekeken worden als 'een inferieur apparaat in vergelijk met... ' Maar wordt de consument gestimuleerd door het gegeven dat ze een bewuste keuze hebben gemaakt & ze meer waar voor hun geld hebben gehad dan wanneer ze een dure console hadden gekocht. Ze hebben dan namelijk een goedkoop alternatief gevonden die ook nog eens iets extra's biedt. Komen er ook nog eens AAA titels dan is de consument helemaal geneigd deze wijze beslissing te maken. Klinkt raar maar zo werkt het wel vaak binnen de markt. *Als van de REV bekend is dat het de minst grafische console is en Nintendo dit ook communiceert, dan kan Nintendo zich echt richten op geweldige innovatieve games. De GC era kende vele tegenslagen wat betreft kwaliteitsnormen (mariokart/ mario sunshine), dit kwam mijns inziens omdat Nintendo zich staande moest houden op de 'grafische' markt en mede door lack of 3rd party meer output moest hebben. Als de REV zich goed positioneerd vanaf het begin kunnen ze waarschijnlijk wel rekenen op een behoorlijke userbase & meer 3rd party, waardoor de druk van Nintendo ook weer afneemt (= betere games) Bekende argumenten: * eenvoudiger om games te produceren, dus sneller en goedkoper = meer games & meer support *REV is ideaal als 2e console * REV is klein/ stil & stylish *meer focus op unieke controller * (vullen jullie me aan svp) (tot slot wil ik nog wel even kwijt dat de REV echt wel capabel is met 3* grafische kracht van de GC. Mooie graphics are perfectably capable met een beetje slim programmeerwerk) [ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 08-12-2005 22:01:55 ] | |
Notorious_Roy | donderdag 8 december 2005 @ 21:59 |
De voornaamste reden is vooralsnog gewoon dat het een Nintendo console is waarop je Nintendo games kan spelen. Dit keer niet alleen nieuwe, maar ook oude klassiekers ![]() | |
Ruzbeh | donderdag 8 december 2005 @ 22:10 |
Ik had liever ook voor twee keer Gamecube power + klein, mooi en goedkoop i.p.v. tien keer Gamecube power + groot, mooi en duur zoals PS3. Ik kan trouwens niet wachten om Super Metroid te spelen op de Revolution. ![]() ![]() ![]() | |
jorryt | donderdag 8 december 2005 @ 22:30 |
Zelda, met zwaardje rondzwaaien ![]() Mario kart sturen ![]() FPS ![]() Sportspellen ![]() Die controller wordt vettttttttt | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 22:31 |
Ach, uiteindelijk draait het om de games die op een console uit gaan komen. De grafische factor of de gameplay factor zegt nog vrij weinig, we zullen moeten afwachten hoe dit uitgewerkt wordt. Imo valt het grafische geweld op de 360 bv erg tegen en van de PS3 hebben wel alleen CGI mogen aanschouwen. Het is dus nog even afwachten. Maar zoals Roy al zegt, vooral het feit dat je toekomstige en oude Nintendo games erop kan spelen tegen een schappelijke prijs, is het kopen al meer dan waard. Wie wil er nu geen Chrono Trigger spelen ![]() | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 22:32 |
quote:Eerst maar even afwachten ![]() ![]() | |
ScienceFriction | donderdag 8 december 2005 @ 22:37 |
quote:Dan moet je eens gaan sporten... ![]() | |
ScienceFriction | donderdag 8 december 2005 @ 22:38 |
quote:Super Metroid? Super Punch Out!!!!!! Oh man... Nick and Rick Bruiser will go down in mere seconds!!!!!! | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 22:41 |
quote:Grappig zeg ![]() ![]() | |
ScienceFriction | donderdag 8 december 2005 @ 22:45 |
quote:En spierpijn is een goed teken? ![]() Maar nevermind.... is off topic ![]() | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 22:49 |
quote:Blijkbaar heb je totaal geen ervaring met dat soort spellen ![]() ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 22:49 |
quote:Wat had je dan verwacht? ![]() Het is niet alsof ATi en IBM ff 5 jaar de toekomst in gegaan zijn en technologie hebben meegenomen die ongekend ver vooruit is. quote:Geef mij maar een efficiënt ipv een "mooi" design. Dan kun je voor dezelfde prijs al heel wat meer op hardwaregebied. Dat het wat meer ruimte inneemt kan mij persoonlijk niet zoveel schelen als er voldoende tegenover staat. quote:Sony was destijds ook gewoon een nieuwe speler in deze markt en had ongetwijfeld ook geen enorme fabrieken voor high-end chips (dus gebruikt voor bijv. computers en consoles). Daarnaast zal de R&D afdeling van Sony destijds ook niet echt veel ervaring gehad hebben met dergelijke electronica. Uiteindelijk zal het vooral neergekomen zijn op kapitaal, want met voldoende geld kan iedereen instappen. Er zijn ook maar weinig bedrijven die en de productiecapaciteit hebben en de R&D afdelingen bij voorbaat al hebben voor een dergelijk project als dit. Sterker nog, ik zou geen andere speler dan Intel kunnen bedenken. quote:Tja en daar staat of valt het hele project mee, of Nintendo meer goede titels uit kan poepen dan alleen de usual suspects. Want ongetwijfeld zal het genoeg zijn voor iedereen hier, je wint er natuurlijk niet veel marktaandeel mee. Nintendo zal met nieuwe kwaliteitsexclusives moeten komen evenals toch de grote multi-platform titels aan zich moeten weten te binden. quote:Technologische kwaliteit bieden weerhoudt niemand van innoveren hoor. quote:Mijns inziens omdat de doelgroep te nauw was buiten Japan en dat daardoor een hoop titels die veel mensen zouden trekken (denk aan titels van het soort GTA) gewoon niet beschikbaar waren op de Gamecube. quote:Veel Nintendo games zijn al goedkoper te produceren, maar toch kosten ze nog steeds veel. Waarschijnlijk zal Nintendo gewoon de komende generatie ook de ruime winstmarges kunnen hanteren op de home console markt als ze nu al kunnen op de handheld markt. De snellere productie is natuurlijk wel een voordeel, maar komt dit innovatie ten goede? Of zal je meer games krijgen die meeliften op hypes? De tijd zal het leren..... quote:True, dat zal ze zeker veel verkopen opleveren mits ze een aanbod van titels zullen hebben op de revolution dat gevarieerd is en interessant is voor elke doelgroep. quote:Dus? Xbox was groot, luidruchtig en lelijk en toch verkocht ie voor een nieuwe deelnemer aan de markt op dit punt behoorlijk goed buiten Japan. quote:* Zoals eerder genoemd, alles van Nintendo (hopelijk) voor een schappelijke prijs te downloaden. * gratis online gamen (ook buiten het weekend itt Xbox Live Silver ![]() | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:12 |
quote:Dat ligt mischien meer aan jouw handen dan aan de DS, want ik heb er geen last van. Je zegt het alsof het iets algemeens is dat je na een uur kramp in je handen krijgt. @Retuobak Wat is jouw toegevoegde waarde eigenlijk in dit topic? Heb je nu interesse in de Revolution of zoek je alleen maar argumenten om het apparaat subtiel af te zeiken, want dat gevoel krijg ik wel. | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 23:18 |
quote:Je bent echt de eerste die ik het hoor zeggen. Van tig andere mensen heb ik het tegenovergestelde gehoord, dus ik neem aan dat het algemeen bekend is. | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:19 |
quote: | |
ScienceFriction | donderdag 8 december 2005 @ 23:21 |
quote: | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 23:22 |
quote: ![]() Maar ontopic: ik denk niet dat Kabouter de Rev. aan het afzeiken is, ik denk eerder dat hij de hype eruit wil halen. Zijn realistische beeld is net wat sommige Nbots hier nodig hebben ![]() | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:29 |
quote:Dat is mischien wel zo, maar ik vind het een beetje flauw om constant negatief te posten over dit prachtige apparaat (want dat word het). Ik ben ook niet kapot van de nieuwe xbox maar daarom ga ik er ook niks posten. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 23:32 |
Kabouter geeft goed beargumenteerde posts zonder enig spoor van vooroordelen, imo beter dan het eeuwige BELIEVE! ![]() | |
Steeven | donderdag 8 december 2005 @ 23:32 |
quote:Dat is nog maar de vraag, of het een prachtig apparaat wordt. Mensen die niet van de retro houden weten nog niet of deze console wel de moeite waard is voor ze. | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 23:34 |
quote:Hij zegt nergens dat hij het niets vindt, hij bekijkt het alleen redelijk objectief, en aangezien de meeste mensen hier ontzettend positief zijn valt het misschien op dat hij iets negatiever is. Maar discussie moet er toch zijn op een forum? | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 23:37 |
Ik heb zeker wel interesse in het apparaat, maar ik ga er niet zonder meer vanuit dat het ding al z'n potentieel waar zal maken itt een hoop anderen hier ![]() ![]() | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:38 |
Tuurlijk, en ik heb ook liever hem dan zo'n malloot als die gast met zn sonic/thundercats avater, maar ik hoor zelden een positieve noot en dat begint mij een beetje te vervelen. | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:39 |
quote:Nou vertel eens iets positiefs dan bij deze | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 23:40 |
quote:We hebben ook nog weinig gezien om echt positief over te zijn. ![]() | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 23:41 |
quote:Zie mijn vorige post: quote: | |
Erwtensoep | donderdag 8 december 2005 @ 23:43 |
Tja als dat het enige positieve is wat je kan vertellen over de revo, dan ligt je interesse wel op een laag pitje.... | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 23:44 |
quote:Interesse betekent niet meteen dat je heel positief bent, we moeten eerst nog iets te zien krijgen, maar het apparaat heeft potentie. | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 23:44 |
Zoveel is er dan ook nog niet over bekend ![]() En dat was enkel aanvullend op hetgeen dat Alex4allofyou al noemde ![]() | |
MMaRsu | donderdag 8 december 2005 @ 23:53 |
Retuobak ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 9 december 2005 @ 00:05 |
quote: ![]() | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 00:05 |
quote: ![]() | |
Erwtensoep | vrijdag 9 december 2005 @ 00:10 |
ik zal maar niet vragen wat er zo leuk aan die zin is | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 00:19 |
Ik zal maar wel antwoord geven ![]() Notorious_Roy > Noot ![]() | |
Erwtensoep | vrijdag 9 december 2005 @ 00:23 |
Aha op die fiets | |
Tomasso | vrijdag 9 december 2005 @ 07:59 |
Kabouter aka Retuobak is gewoon een vieze PC fanboy en een windoos fanboy. Daarom heeft hij nu ook een 360. Hij heeft per definitie iets tegen design, dus ik vraag me hoe het later bij hem met z'n vriendin zal gaan, en hij houdt van groot, dus hij zal wel een Olga van 2 meter 40 lang nemen als vriendin die log en lelijk is, want hij geeft immers niets om design. En mocht hij haar lelijk vinden, dan gooit hij er een nieuw likje verf overheen, want dat is grafische vooruitgang. Daarnaast zweert hij heilig aan de muis, dus ik denk dat hij een muizenfokker is. Niets kan volgens hem tegen de muis op, ik weet nu al zeker dat zijn Olga niet tegen de muis kan op boksen. Daarnaast moet hij voor Olga betalen om online te mogen, maar dat vindt hij geen punt en hij vindt het helemaal geweldig, wat ik me niet kan voorstellen. Olga is ook nogal hot, daar heeft Kabouter echter geen problemen mee. Zolang het maar doet wat hij wilt, dus blijkbaar wilt hij dat Olga veel crashes heeft oid. ![]() | |
YourMaster | vrijdag 9 december 2005 @ 09:11 |
quote:Misschien zit hier het verschil. Niet iedereen is van plan om ook echt zijn lul in zijn console te stoppen. | |
BMH | vrijdag 9 december 2005 @ 09:21 |
This thread is useless till may! | |
Afwazig | vrijdag 9 december 2005 @ 09:28 |
Ik was van plan te stoppen met consolegaming... maar de revolution is de enige console die me weer heeft kunnen overtuigen toch nog een next-gen te kopen. | |
philipnorth | vrijdag 9 december 2005 @ 09:32 |
quote:Nou......iig tot er ECHT iets bekend word (hetzij door Nintendo zelf, hetzij Screens etc) Maar tot die tijd kan dit topic idd net zo goed dienst doen als GAM GC topic ![]() |