Op die ene type-gozer-iets?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:07 schreef Floripas het volgende:
Ik ben verliefd.
quote:Koopkracht valt volgend jaar mee
De koopkracht stijgt volgend jaar naar verwachting iets meer dan in september werd voorzien, namelijk met gemiddeld 1,25% in plaats van 1%. De inflatieraming voor volgend jaar blijft 1%. De olieprijs valt weliswaar hoger uit dan eerder geraamd, maar hier staan meevallende prijsstijgingen bij andere producten tegenover. Bovendien wordt de premie voor de nieuwe ziektekostenverzekering lager dan eerder voorzien en stijgen de uitkeringen iets sterker. De verhoging van de kinderkorting met 90 euro betekent een extra ondersteuning voor de koopkracht van gezinnen met kinderen. De verschillen in koopkrachtontwikkeling tussen huishoudens blijven volgend jaar onverminderd groot.
De verwachtingen voor de economische groei zijn maar beperkt gewijzigd ten opzichte van het beeld in september. Wel komt de werkloosheid volgend jaar 30 000 personen lager uit. Het overheidstekort daalt dit jaar sterk tot 1,2% van het bruto binnenlands product (BBP), met name door een incidentele meevaller bij de vennootschapsbelasting (VpB). Volgend jaar komt het EMU-tekort op 1,5% BBP uit.
Dit zijn de hoofdpunten uit de notitie 'Geactualiseerde koopkrachtraming 2006' die het Centraal Planbureau (CPB) heeft opgesteld op verzoek van het kabinet. De basis voor deze koopkrachtraming is de reguliere macro-economische raming die het CPB altijd in december uitbrengt.
Het Planbureau publiceert viermaal per jaar de economische verwachtingen voor het huidige en het komende jaar. De vorige raming is op Prinsjesdag naar buiten gebracht in de Macro Economische Verkenning 2006 (MEV). De decemberraming verschijnt in de CPB Nieuwsbrief 2005/4, die donderdag 8 december uitkomt. Gezien de toezeggingen van het kabinet aan de Tweede Kamer om op 1 december inzicht te geven in de koopkrachtontwikkeling, is de openbaarmaking van de raming vervroegd. Deze is nu als bijlage bij de notitie opgenomen.
Raming loonstijging en inflatie ongewijzigd
Voor 2006 rekent het CPB ook in de nieuwe raming op een contractloonstijging in de marktsector van gemiddeld 1,5%. Ook de inflatieverwachting voor volgend jaar blijft gelijk: 1%. De opbouw van de inflatie is wel gewijzigd in vergelijking met de septemberraming. De stijging van de energieprijzen valt iets hoger uit dan eerder verwacht, vanwege een opwaartse bijstelling van de olieprijs van 50 naar 55 dollar per vat. Op basis van de tarieven van de twee grootste energieleveranciers valt de energierekening volgend jaar naar verwachting gemiddeld 135 euro hoger uit dan dit jaar. Tegenover een iets sterkere stijging van de energieprijzen staat een lagere prijsstijging bij de invoer van consumentenproducten.
Ziektekostenpremie lager
De nominale ziektekostenpremie komt volgend jaar uit op 1042 euro, bijna 65 euro minder dan eerder werd voorzien. Dit is het geschatte gemiddelde van alle soorten verzekeringen die momenteel worden aangeboden: individueel en collectief, natura en restitutie. Voor huishoudens zonder zorgtoeslag betekent deze lagere premie 65 euro koopkrachtvoordeel per volwassene. Voor huishoudens met zorgtoeslag bedraagt het voordeel ruim 20 euro per volwassene. Het voordeel valt voor hen lager uit, omdat de zorgtoeslag mee daalt met de premie. Niettemin resteert ook voor deze huishoudens een voordeel, omdat bij de bepaling van de zorgtoeslag gerekend wordt met een premie zonder collectiviteitskorting.
Nieuw beleid ondersteunt koopkracht
Diverse beleidswijzigingen ten opzichte van de Miljoenennota ondersteunen de koopkracht volgend jaar. Voor gezinnen met kinderen is de extra verhoging van de kinderkorting met 90 euro van belang (motie Verhagen). Verder wordt de accijns op sterke drank verlaagd. De raming voor de contractloonstijging bij de overheid is opwaarts bijgesteld, mede door de verlaging van de pensioenpremie bij het ABP. De hogere contractloonstijging werkt via de koppeling ook door naar de uitkeringen.
Raming economische groei vrijwel ongewijzigd
De economische groei komt dit jaar waarschijnlijk uit op 0,75%, iets hoger dan de 0,5% die in september werd voorzien. Met name de consumptie en de investeringen in woningen ontwikkelen zich aanzienlijk gunstiger. Daar staat tegenover dat de werkgelegenheid bij de overheid iets sterker daalt. In de marktsector groeit de werkgelegenheid juist wat sterker. Per saldo komt de werkgelegenheid iets hoger uit, zodat de werkloosheid dit jaar nog maar met 10 000 personen oploopt, tot 490 000 personen.
De voor 2006 verwachte groei van het BBP blijft ongewijzigd: 2,5%. De consumptie kan wat harder groeien, dankzij de lichte koopkrachtwinst en de hogere werkgelegenheid. De uitvoer en de overheidsbestedingen stijgen in de nieuwe raming iets minder hard dan eerder voorzien. De werkloosheid komt volgend jaar naar verwachting uit op gemiddeld 445 000 personen, ofwel 5,75% van de beroepsbevolking. In september werd voor volgend jaar nog een werkloosheid van 475 000 personen geraamd.
Overheidstekort valt mee
Het EMU-saldo komt dit jaar uit op -1,2% BBP, fors lager dan in de septemberraming. De meevaller van circa 0,5% BBP is volledig te danken aan extra belasting- en premie-inkomsten. De inkomstenmeevaller is vermoedelijk voor de helft toe te schrijven aan incidenteel hoge VpB-inkomsten. De heffingsrente die de fiscus dit jaar hanteert ligt ruim boven de marktrente. Daardoor is het voor bedrijven gunstig om aanvankelijk teveel VpB af te dragen.
In 2006 verslechtert het EMU-saldo weer tot -1,5% BBP. Dit hangt met name samen met het wegvallen van de incidentele VpB-inkomsten van 2005 en de restitutie van dit jaar teveel betaalde VpB.
Ik heb geen zin het tegen me gebruikt te zien in de eeuwige fok-holocaust-discussie. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het veranderd. Wat is er dan, dat het weg moest?
Loik!quote:
Mooi voorbeeld dat linkse mannen lelijk zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:11 schreef Floripas het volgende:
Er is gisteren een briljante homoseksuele SPer-archeoloog in de raad gekozen!
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200507/jong.shtml
Hobby: het bestuderen van planten, insecten en reptielenquote:Op donderdag 1 december 2005 18:11 schreef Floripas het volgende:
Er is gisteren een briljante homoseksuele SPer-archeoloog in de raad gekozen!
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200507/jong.shtml
Hey Floripas!quote:Op donderdag 1 december 2005 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ha Yildiz!
Dat doe ik morgen rond vijven op Schiphol. Dan moet ik gedichtjes maken in de trein. Ik ben nèt klaar als de bus voor mijn ouders' huis stopt. Zo doe ik dat elk jaar.
quote:
Volgens mij is Lodewijk-Napoleon ook verliefd!quote:Op donderdag 1 december 2005 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen zin het tegen me gebruikt te zien in de eeuwige fok-holocaust-discussie. Bijvoorbeeld.
Bovendien is het een test.
Liefde is:
Je bedoelt hèèl lang geleden?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:11 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Loik!![]()
Volgens mij heeft hij geluk, want als de foto die ik heb gezien van jou ook werkelijk van jou was...
Het is een domme foto. Die gast is níet lelijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:12 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld dat linkse mannen lelijk zijn.
L-N heeft veel liefde, ook zonder verliefdheid, denk ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij is Lodewijk-Napoleon ook verliefd!
Ik heb meteen maar even gereageerd: Liefde is:
Ghe. Ga je de door sizzler gevraagde mooiste kontje wedstrijd nog aan?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt hèèl lang geleden?
Ja, dat was ik, ja.
*serieuze aanval van complimentjesongemak*
Wees lief voor em.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:18 schreef Floripas het volgende:
Oh! Ik moet achter de computer vandaan van meneertje de Amsterdamnotulist.
Hij moet notulen uitwerken![]()
Die verlies ikquote:Op donderdag 1 december 2005 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Ga je de door sizzler gevraagde mooiste kontje wedstrijd nog aan?
Ze weet waar ze tegenop moet boksen, dus ik betwijfel het.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Ga je de door sizzler gevraagde mooiste kontje wedstrijd nog aan?
Ik wil wel meedoen aan de mannelijke tegenhanger van dit keur-festijn! Ik weet ook zeker dat Sizzler staat te springen om zijn jongeheer te tonen en iedereen begrijpt Verbal helemaal dat z'n digicam het niet meer doet.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:20 schreef Floripas het volgende:
Maar een decolletéwedstrijd zou ik wellicht nog wel winnen
Wat?quote:
quote:
De eerste piemel die ik hier zie, ook al is deze van sizzler, verwijder ik. Zo ook de tweede, derde, vierde... enzovoorts.quote:
Puh, ik heb toch lekker geen piemel om te laten zien dus mij beknot je niksquote:Op donderdag 1 december 2005 18:33 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De eerste piemel die ik hier zie, ook al is deze van sizzler, verwijder ik. Zo ook de tweede, derde, vierde... enzovoorts.
Ik zou niet durven.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Puh, ik heb toch lekker geen piemel om te laten zien dus mij beknot je niks![]()
Nee, maar ze weten niet wat het is. Dat bedoel ik ermee.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:48 schreef kLowJow het volgende:
Het Midden-Oosten is dan ook geen continent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Als je weet welke landen samen een geheel vormen, en waar op aarde deze te vinden zijn, maakt het toch niet zo heel veel uit of je dit geheel Zuid-Amerika of Latijns-Amerika noemt?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:55 schreef Yildiz het volgende:
Ook vind ik het vreemd dat ze nu weer noord en zuid amerika leren, ik heb altijd latijns-amerika geleerd...
Niet dat ik zo slim ben ofzo, maar als je het al niet leert is het best vaag.
Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Continent
Latijns Amerika is lekker helder, anders zit je, ja het is Zuid, maar midden hoort bij zuidquote:Op donderdag 1 december 2005 19:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als je weet welke landen samen een geheel vormen, en waar op aarde deze te vinden zijn, maakt het toch niet zo heel veel uit of je dit geheel Zuid-Amerika of Latijns-Amerika noemt?
Hoi Drugshond! Jij had laatst nog een tip, over een bepaald soort logica. Ik ben niet zo'n goeie fok!zoeker, weet je nog wat voor logica het over ging? Dan klad ik het op papierquote:Op donderdag 1 december 2005 19:00 schreef Drugshond het volgende:
Thanks, opgeschreven, alledrie weet ik ze wel te vinden.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:00 schreef Drugshond het volgende:
Yldiz.. je kunt ook dit boek nemen..
J Gleick
Er zit verschil tussen beide boekwerkjes... maar waarin weet ik niet.
IK zou het als eerst proberen bij de Slegte en anders bij de VD/Bijenkorf
Hij is namelijk ook in het Nederlands uitgegeven.. en dat boek is best aardig verkocht,
Junctoren Logica of wel beter bekend onder de naam Propositielogicaquote:Op donderdag 1 december 2005 19:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoi Drugshond! Jij had laatst nog een tip, over een bepaald soort logica. Ik ben niet zo'n goeie fok!zoeker, weet je nog wat voor logica het over ging? Dan klad ik het op papier![]()
Kan je dat uitleggen? Of liever niet?quote:Op donderdag 1 december 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Junctoren Logica of wel beter bekend onder de naam Propositielogica
Een soort van wiskundige algebra om middels positiestellingen beweringen/stellingen te verwerpen of juist aan te nemen.
Erg nuttig voor je vakgebied als tester, en het opstellen van specs.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een soort van wiskundige algebra om middels positiestellingen beweringen/stellingen te verwerpen of juist aan te nemen.
Erg nuttig voor je vakgebied als tester, en het opstellen van specs.
Charles Groenhuijsen weg bij de NOSquote:Charles Groenhuijsen weg bij de NOSCharles GroenhuijsenCharles Groenhuijsen zal Philip Freriks niet opvolgen als presentator van het acht uur journaal, zo heeft de NOS vanmiddag gemeld. De NOS en Groenhuijsen gaan namelijk uit elkaar. De reden hiervan is niet bekend gemaakt.
Groenhuijsen was lange tijd de correspondent voor de NOS in de Verenigde Staten. Hij zou per 1 januari de nieuwe presentator van het NOS Journaal worden. Wie nu de opvolger wordt van Freriks, die met pensioen gaat, is niet bekend. De NOS-directie wil verder niets zeggen over de kwestie: "We hopen daar binnenkort meer over naar buiten te brengen", aldus een woordvoerder. Groenhuijsen was niet bereikbaar voor commentaar.
De aanstelling van Groenhuijsen kwam eerder al op losse schroeven te staan na een conflict over de arbeidsvoorwaarden. Zo wilde hij in Washington blijven wonen en om de week naar Nederland overvliegen, maar de NOS weigerde daarmee in te stemmen. Uiteindelijk besloot Groenhuijsen, nadat zelfs advocaten zich met de kwestie bemoeid hadden, zich toch in Nederland te vestigen.
Eerder al baarde Groenhuijsen opzien door in een interview met HP/De Tijd stevig uit te halen naar zijn collega's bij de NOS. De Journaal-redactie zou volgens hem een "linkse houding" hebben, aan "intellectuele luiheid" lijden en "zelfingenomen" zijn. Ook zei hij "niets te maken willen hebben" met Twan Huijs, mede-correspondent in Amerika. Verder noemde hij Geert Wilders "een interessante jongen" en bestempelde hij VVD'er Hans Wiegel als de enige die "de in elkaar gestorte Nederlandse mierenhoop" weer kan opbouwen. Groenhuijsen kwam later op zijn uitspraken terug.
Ik? Of Drugshond? Ik test software, en stel ook testspecificaties op, op basis van geschreven documentatie die de bedoelde werking van de software weergeeft. Is dat het antwoord dat je zoekt?quote:Op donderdag 1 december 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kan je dat uitleggen? Of liever niet?
quote:Ik ben er trouwens vandoor
Ik had een schooldictaat over dit vak... Heb me nooit verdiept in boekwerkjes achter deze materie.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:21 schreef sigme het volgende:![]()
Buiten het vakgebied ben ik ook gewoon een harde-logica-liefhebber. Met wiskunde het enige leuke vak bij bedrijfskundige informatica aan de HTS. De rest was allemaal rapport-advies-geneuzel.
Ik ga zo je link volgen. Heb je nog schrijvers / titels -tips?
Ik heb nu de link even gevolgd, die logica (en de notatie, en de axioma's) heb ik gehad, heerlijk vond ik datquote:Op donderdag 1 december 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als je dan toch aan het spammen bent...quote:Op donderdag 1 december 2005 19:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
Charles Groenhuijsen weg bij de NOS
Jammer. Ik keek juist uit naar de frisse wind bij het NOS-journaal.
Hopelijk neemt Sacha het over.
Wat iemand op de fp al zei:
[afbeelding]
Waar is dit meisje eigenlijk gebleven?
Discrete wiskunde! Zo heette het! Ik had wiskunde moeten gaan studeren, toen ik nog jong & onschuldig was. Te laat..quote:Op donderdag 1 december 2005 19:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik had een schooldictaat over dit vak... Heb me nooit verdiept in boekwerkjes achter deze materie.
Maar er zijn boekenkasten vol geschreven... maar gewoon een instapboekje lijkt me meer dan voldoende.
Wellicht is dit iets
Ik heb tientallen databases ontworpen, waarvan sommige best groot waren.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:30 schreef sigme het volgende:
We hebben deze logica (samen met verzamelingenleer) ook behandeld / gebruikt bij database-ontwerp. Database-analist lijkt mij ook wel wat. Voor als ik later groot ben![]()
Voor mij als overtuigd hetero zijn alle mannen lelijkquote:Op donderdag 1 december 2005 18:17 schreef Floripas het volgende:
Het is een domme foto. Die gast is níet lelijk.
Ik hou meer van de logica dan van de praktijk vrees ikquote:Op donderdag 1 december 2005 19:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb tientallen databases ontworpen, waarvan sommige best groot waren.
En altijd heb ik die dingen on-the-fly in elkaar zitten knutselen.
En dan is het altijd weer leuk om te zien, dat na 7 jr van implementatie je database nog fier overeind staat.
Nooit geen training in gehad of iets dergelijks, maar het was altijd de sport om aan de ene kant een goed RDM-model (zonder redudantie) op te stellen en anderzijds de programmeur niet op te zadelen met overbodig werk (waarin je toch weer via de achterdeur toch weer redudantie invoerde).
Optimaliseren is een kunst... maar niet tegen elke prijs.
Niet logisch maar desalniettemin een welgemeend 'welterusten'quote:Op donderdag 1 december 2005 19:42 schreef sigme het volgende:
In de praktijk moet ik nu naar bed, al klinkt dat niet logisch op dit tijdstip.
Alle mannen zijn ongewenste indringers in mijn ideologische visvijver.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
Voor mij als overtuigd hetero zijn alle mannen lelijk![]()
Weltrusten, en handjes boven de dekens.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
Niet logisch maar desalniettemin een welgemeend 'welterusten'![]()
Je bedoelt het gebed?quote:Op donderdag 1 december 2005 20:07 schreef Drugshond het volgende:
Teamwork is a waste of personal value time.
Nou het in de VS willen blijven wonen en op kosten van de NOS 2 keer per maand heen en weer vliegen zal er wel mee te maken hebbenquote:Op donderdag 1 december 2005 19:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
Charles Groenhuijsen weg bij de NOS
Jammer. Ik keek juist uit naar de frisse wind bij het NOS-journaal.
Hopelijk neemt Sacha het over.
Wat iemand op de fp al zei:
[afbeelding]
komkom schakel je autisme maar even uitquote:Op donderdag 1 december 2005 20:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Gedwongen zijn met anderen om te gaan is een crime.
quote:Op donderdag 1 december 2005 17:45 schreef Floripas het volgende:
Zit du_ke op scouting....?
...heeft iemand hem wel verteld dat dat fascisten zijn...?
Dat heb je of dat heb je niet. Het is niet commercieel.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
komkom schakel je autisme maar even uit.
Ach dan doe je toch een keer je best? Je hebt toch geen prikkel van de markt nodig om te kunnen functioneren?quote:Op donderdag 1 december 2005 20:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat heb je of dat heb je niet. Het is niet commercieel.
Ga eens met Erwin kamperen, dan begrijp je het iets beter.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dan doe je toch een keer je best? Je hebt toch geen prikkel van de markt nodig om te kunnen functioneren?
Ik ken slechts 2 Erwinnen en daarmee was het prima kamperenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ga eens met Erwin kamperen, dan begrijp je het iets beter..
Dat keurt SCH af, hoor, dit soort eenkennigheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken slechts 2 Erwinnen en daarmee was het prima kamperen.
-edit- Wolfje is ook een Erwin natuurlijk, nee daar bedank ik voor.
Mooi voor hem, hij mag wel met Erwin kamperen hoor.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat keurt SCH af, hoor, dit soort eenkennigheid.
Dat wil Erwin dan weer niet, gis ik.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooi voor hem, hij mag wel met Erwin kamperen hoor..
Hij heeft al een homo hond, daar kan ook wel een homo kampeermaatje bij.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat wil Erwin dan weer niet, gis ik.
Jaap zal wel voorstellen om het op z'n Mariniers te doen.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij heeft al een homo hond, daar kan ook wel een homo kampeermaatje bij.
Tja waarom dat weet bijna niemand gok ikquote:Op donderdag 1 december 2005 21:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jaap zal wel voorstellen om het op z'n Mariniers te doen.
Waarom hebben we het hier ook alweer over?
Ja, wat vind je van Haile Selassie?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja waarom dat weet bijna niemand gok ik.
Maar ok heb je een ander onderwerp in de aanbieding?
Een belangrijk persoon in het proces van de afrikaanse bewustwording. maar echt veel weet ik er niet af als ik eerlijk benquote:Op donderdag 1 december 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, wat vind je van Haile Selassie?
Ghehe, de verafgoding is de kerk een doorn in het oogquote:Op donderdag 1 december 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Losse flodders, even lawaaig als echte patronen.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ghehe, de verafgoding is de kerk een doorn in het oog.
Ook goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:20 schreef Floripas het volgende:
Maar een decolletéwedstrijd zou ik wellicht nog wel winnen
:edit: te negatief.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Losse flodders, even lawaaig als echte patronen.
Ach Sizzler, zou je hier misschien een gaststlotje willen zetten? Het gaat toch nergens meer heen, en ik heb er zelf ook nog eens aan bijgedragen: Holocaust, Apartheid, Communisme enz.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:42 schreef sizzler het volgende:
Een negus. Of is het Negus?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Deels geluktquote:Op donderdag 1 december 2005 19:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik? Of Drugshond? Ik test software, en stel ook testspecificaties op, op basis van geschreven documentatie die de bedoelde werking van de software weergeeft. Is dat het antwoord dat je zoekt?
[..]Succes met de inkopen!
Automatisering/Logistiek en als de tijd het toelaat freelance werk.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Deels gelukt
Surprise's voor anderen zijn gelukt, maar voor mezelf (boek van James Gleick) niet.
De Slegte heb ik het niet kunnen vinden (misschien niet hard genoeg gezocht, maar toch wel veel), V&D, Bijenkort en Verwijs hadden niks. www.donner.nl gelukkig dan weer wel, daar ga ik misschien morgen heen of anders even bestellen![]()
Ik bedoelde trouwens wat Drugshond voor job doet
Ja? Waarom?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Weetje? ik vind jou echt de meest raadselachtige user hier.![]()
Bits en bytes naar dieselmotoren? wat voor studie heb jij gevolgd dan?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Automatisering/Logistiek en als de tijd het toelaat freelance werk.
Op dit moment heb ik weer gesolliciteerd voor een heel andere (meer steady) job. R&D engineer voor het optimaliseren van dieselmotoren.
Een keer wat anders dat elke keer die bits en bytes.
Dat is niet eens nieuwswaardig / politiek interessant meer, gok ikquote:Op donderdag 1 december 2005 22:43 schreef Drugshond het volgende:
Donnor heeft weer feest in de kamer.Middels een procedure heeft de gemeente de opening van het beruchte bewaartehuis in schiphol tot nader order dicht gegooid. Donnor gaf een paar dagen geleden aan dat alles weer nominaal kon draaien. En er is weer een (geweldadige) TBS-er (onder toezicht) in A'dam ontsnapt.
Eens kijken hoeveel mensen hij nu zich achter zich zal krijgen. ?
- G. Wilders, Mijnheer Donnor waarom gaat u niet gewoon naar huis -
WTB (Academisch) en een stel Automatiseringscursussen.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:46 schreef Yildiz het volgende:
Bits en bytes naar dieselmotoren? wat voor studie heb jij gevolgd dan?
Ik heb totaal geen beeld van jou, van de meeste anderen hier kan ik me wel (globaal) een voorstelling maken, maar van jou niet, ik weet niet eens of je een man of een vrouw bent. Waarom Richard Quest trouwens?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:45 schreef RichardQuest het volgende:
Ja? Waarom?
Bij 19.00 minuten viel mn bek openquote:Op donderdag 1 december 2005 22:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]Edit: ff KRO's uitzending profiel bekijken
deze
Daar moet je niet al te filosofische gedachten achter verwachten, ik kijk (keek) gewoon graag naar Richard Quest op tv.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:53 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen beeld van jou, van de meeste anderen hier kan ik me wel (globaal) een voorstelling maken, maar van jou niet, ik weet niet eens of je een man of een vrouw bent. Waarom Richard Quest trouwens?
[afbeelding]
Draag je nu vrouwenkleding ?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:54 schreef RichardQuest het volgende:
Hoge energieprijzen compenseren, wat een onzinmaatregel. Van het ene potje naar het andere, ja datg zal veel koopkracht verbeteren.
Tof, ik doe ook WTB, danwel op een stuk lager niveau (HBO), en heb wat certificaten en cursusjes achter mn kiezen. Ik zie welquote:Op donderdag 1 december 2005 22:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
WTB (Academisch) en een stel Automatiseringscursussen.
De stupiditeit is wederom grenzeloos.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:54 schreef RichardQuest het volgende:
Hoge energieprijzen compenseren, wat een onzinmaatregel. Van het ene potje naar het andere, ja datg zal veel koopkracht verbeteren.
Welke richting ?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:58 schreef Yildiz het volgende:
Tof, ik doe ook WTB, danwel op een stuk lager niveau (HBO), en heb wat certificaten en cursusjes achter mn kiezen. Ik zie wel
Dank je wel voor m'n nieuwe sig.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef Drugshond het volgende:
Richard Quest was de enigste presentator waarbij mijn tweeters van mijn TV raar begonnen te doen.
Hij praat zo wierd, bijna slissend, binnensmonds en soms weer heel hard.
Het betekent gewoon dat mensen die weinig energie gebruiken betalen voor mensen die veel energie gebruiken. Tamelijk asociaal, me dunkt. Maar ja, als de gezinnetjes van Maxime deze winter maar warm zittenquote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De stupiditeit is wederom grenzeloos.
Sacha de Boerquote:Op donderdag 1 december 2005 23:02 schreef RichardQuest het volgende:
De enigste presentator vind ik trouwens Sacha De Boer, maar ieder z'n smaak hè, Drugshond.
Ja, eens, sociaal is anders al wil ook Bos je anders doen laten geloven en helaas geldt dat CDA + PvdA een kamermeerderheid is.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het betekent gewoon dat mensen die weinig energie gebruiken betalen voor mensen die veel energie gebruiken. Tamelijk asociaal, me dunkt. Maar ja, als de gezinnetjes van Maxime deze winter maar warm zitten.
Ik vind het mooi om te zien dat de mensen bij de VARA voor zichzelf opkomen, of ze het nou aan het rechte eind hebben of niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Paul geeft een donderpreek op 3, gaat al de hele avond zo.
Carolie Lilypalyquote:Op donderdag 1 december 2005 19:23 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
Mwah, ik weet niet of dit nou echt helpt.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:16 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind het mooi om te zien dat de mensen bij de VARA voor zichzelf opkomen, of ze het nou aan het rechte eind hebben of niet.
Heb jij Nehru in je avatar?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Carolie Lilypaly
ze is tegenwoordig op Omroep Zeeland te zien als nieuwspresentator, zie bv. http://www.see.tv/
We praten er toch over?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of dit nou echt helpt.
Die was lief he? Maar zoals Astrid Kerseboom je een goede dag kan wensen, zo heb ik ze nog niet van andere nieuwslezers gekregenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Carolie Lilypaly
ze is tegenwoordig op Omroep Zeeland te zien als nieuwspresentator, zie bv. http://www.see.tv/
Een hoop.quote:
Ja, die was cute.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Carolie Lilypaly
Ja okquote:Op donderdag 1 december 2005 23:23 schreef RichardQuest het volgende:
We praten er toch over?
Okay inderdaad. Paul de Leeuw kan zich goed uitdrukkenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vind het mooi om te zien dat de mensen bij de VARA voor zichzelf opkomen, of ze het nou aan het rechte eind hebben of niet.
heb je goed gezienquote:Op donderdag 1 december 2005 23:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Heb jij Nehru in je avatar?
Nu weet je dat het altijd nog veel erger kan...quote:Op donderdag 1 december 2005 23:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Nou toen hij had over 'sociaal bewogen' gingen mij de haren wel overeind staan, de VARA is allang niet meer sociaal bewogen, het is gewoon een omroep voor de elite, een regentenomroep.![]()
Eigenlijk de handen en voeten van Ghandi's gedachtengoed.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:35 schreef zakjapannertje het volgende:
heb je goed gezien1 van de grondleggers van het huidige India
Och, wat dat betreft...quote:Op donderdag 1 december 2005 23:40 schreef Tafkahs het volgende:
Nu weet je dat het altijd nog veel erger kan...
sinds wanneer moet een omroep een politieke stroming verdedigenquote:Op donderdag 1 december 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Och, wat dat betreft...
Ik heb jarenlang, vooral als tiener afgegeven op de EO, maar wat je ook van ze vind, sociaal bewogen zijn ze. Die maken tegenwoordig niet meer van die stichtende programma's maar wel programma's met gevoel, en dat mis ik bij de VARA, eigenlijk bij de sociaaldemocratie in het algemeen.
Dat bedoel ik niet, ik mis sociaal bewogen programma's, programma's met gevoel bij de VARA. En sociale bewogenheid, gevoel, hart voor de zaak mis ik sowieso wat in de sociaaldemocratische stroming in het algemeen.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:59 schreef Tafkahs het volgende:
sinds wanneer moet een omroep een politieke stroming verdedigen
Overigens zijn ze wel zo begonnen trouwens, als omroep om een politieke stroming te verdedigen/propageren.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:59 schreef Tafkahs het volgende:
sinds wanneer moet een omroep een politieke stroming verdedigen
Ze pakken er wel de leuke momenten uit.. Run DMC bijvoorbeeld, voor de rest gaat het over happy capitalists die kasten vol sportschoenen bezittenquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:00 schreef Yildiz het volgende:
Niet, toch?
Ik ben btw pitten![]()
![]()
oh wacht, IDFA, dat ga ik ff kijken
Ach, daar is-tie dan.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Och, wat dat betreft...
Ik heb jarenlang, vooral als tiener afgegeven op de EO, maar wat je ook van ze vind, sociaal bewogen zijn ze. Die maken tegenwoordig niet meer van die stichtende programma's maar wel programma's met gevoel, en dat mis ik bij de VARA, eigenlijk bij de sociaaldemocratie in het algemeen.
Zonde.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Maar beste mensen, ik brei er en eindje aan, want ik val zowat in slaap voor het beeldscherm...
Wat mis je dan precies? Paul de Leeuw is toch juist bedoelt als het warme hart van de varaquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, ik mis sociaal bewogen programma's, programma's met gevoel bij de VARA. En sociale bewogenheid, gevoel, hart voor de zaak mis ik sowieso wat in de sociaaldemocratische stroming in het algemeen.
Waar lees je dat ik impliceer dat iemand daarop zit te wachten??? Wat ik impliceer is dat het "sociaal bewogen zijn", zoals de ideologische veren bij de PvdA, onder voorzitterschap van Marcel van Dam doelbewust is afgeschud. Als die LN-dude geen sociale bewogenheid meer aantreft bij de VARA! kan dat dus kloppen, want dat is onder van Dam en Keur beleid geweest. VARA! is een soort TROS geworden, alleen iets minder vulgair en triviaal. Of het elitair is??? Niet zo elitair als VPRO zonder puntjes.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:29 schreef Tafkahs het volgende:
Wie zit er nog op Marcel van Dam te wachten?
Omdat ik Tafkahs en LN van repliek bedien??? Merkwaardig. Moet ik het met hen eens zijn volgens jou???quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oef, die zuurste user bokaal is hard aangekomen zo te lezen.
Nee, maar ik heb je vandaag (bijna) alleen zien zeiken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Omdat ik Tafkahs en LN van repliek bedien??? Merkwaardig. Moet ik het met hen eens zijn volgens jou???
Ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Btw kun je dat topic van ene LodewijkNapoleon (in FB) even heropenen, ben niet gewend van Fok! dat users de gelegenheid krijgen een andere user dusdanig te kakken te zetten zonder mogelijkheid van weerwoord.
Werkelijk waar joh? Commentaar geven op trollies is tegenwoordig zeiken in jouw vocabulair? Merkwaardig.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb je vandaag (bijna) alleen zien zeiken.
[..]
Gaarne.quote:Ik zal eens kijken.
Interpretatie kwestie. (Ik heb echt geen zin om nu een analyze oid te geven.)quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
Werkelijk waar joh? Commentaar geven op trollies is tegenwoordig zeiken in jouw vocabulair? Merkwaardig.
Ik neem contact op met sizzler.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
Gaarne.
Dit is zojuist gedaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik neem contact op met sizzler.
Kweet niet.quote:
Of Dagonet of zo.quote:Ik neem contact op met sizzler.
Zucht, ik had geen zin om een analyze te geven.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Kweet niet.
1. Sickie ziekt mij iig iedere keer als hij er is, dus geen wonder dat ik iets zeg over zijn commentaar op SCH.
2. Die sigme-dude, die toch een farizeeër blijft wmb, spreekt me unprovocked aan als "paljas", terwijl ik een doodnormale opmerking plaats tav haar criterium. Erop neerkomende dat dat criterium hoogst eigenaardig is. Immers als kwaliteit sucks dan kan kwantiteit nimmer bijdragen tot grotere kwaliteit.
3. Nu net: LN die me te kakken zet in FB en gauw om een slotje vraagt, terwijl hij zelf een uiterst vage OP schrijft (en niet voor de eerste keer), en dit allemaal terwijl de user me badinerend toesprak ivm mijn kwaliteit van posten op Fok! en daarbij nog een 'newbie is ook' hè..
Nee, geen interpretatie wmb.
Sizzler sloot dat topic, dus ik sprak hem aan. Er speelt mee dat hij medemod is van POL en het verzoek tot sluiten hier is gekomen.quote:
Accoord, bedankt en misschien tot morgen...quote:Op vrijdag 2 december 2005 01:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, asynchroon, dus je moet geduld hebben.
http://www.refdag.nl/arti(...)euro+produceren.htmlquote:DNB gaat eerlijke euro produceren
UTRECHT (ANP) – De Nederlandsche Bank gaat de komende twee jaar bij wijze van proef eurobiljetten drukken die zijn gemaakt van eerlijke katoen. Dat is het gevolg van een weddenschap die minister Zalm eerder dit jaar aanging met de jongerenafdeling van het CNV.
Voorzitter A. Blokland van CNV Jongeren maakte dat donderdag bekend. De afgelopen maanden slaagde de organisatie erin om meer dan 10.000 symbolische eerlijke euro’s te verkopen onder meer tijdens popfestivals. Maandag bezegelen Zalm en CNV Jongeren de uitkomst van de weddenschap.
Met de actie vroeg de CNV–afdeling aandacht voor de achtergestelde positie van boeren uit de derde wereld op de wereldkatoenmarkt. Zij kunnen niet concurreren met bedrijven uit rijke landen, die vaak forse subsidies ontvangen.
Wat een leuke actie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 01:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/arti(...)euro+produceren.html
ALS de kwaliteit in veel opzichten vergelijkbaar is DAN kan kwantiteit een relevant kwaliteitsaspect zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
2. Die sigme-dude, die toch een farizeeër blijft wmb, spreekt me unprovocked aan als "paljas", terwijl ik een doodnormale opmerking plaats tav haar criterium. Erop neerkomende dat dat criterium hoogst eigenaardig is. Immers als kwaliteit sucks dan kan kwantiteit nimmer bijdragen tot grotere kwaliteit.
En hoe protestants is de VPRO nog?quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik impliceer dat iemand daarop zit te wachten??? Wat ik impliceer is dat het "sociaal bewogen zijn", zoals de ideologische veren bij de PvdA, onder voorzitterschap van Marcel van Dam doelbewust is afgeschud. Als die LN-dude geen sociale bewogenheid meer aantreft bij de VARA! kan dat dus kloppen, want dat is onder van Dam en Keur beleid geweest. VARA! is een soort TROS geworden, alleen iets minder vulgair en triviaal. Of het elitair is??? Niet zo elitair als VPRO zonder puntjes.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:12 schreef sigme het volgende:
Ghe, ik zie zojuist op het toilet dat mijn t-shirt in kantoorlicht (TL) doorschijnend is![]()
Thuis zie ik daar niks van. Om nu kortgerokt & doorschijnend gedecolleteerd de vrijdag van de collega's op te vrolijken is ook wat veel van het goede, ik rits mijn spijkerjasje maar een beetje dicht![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:07 schreef Yildiz het volgende:
Wat is dat met censuur op die muziekzenders?
Kijk je Jay-z - 99 problems
zingt ie zo: I got 99 problems but a .... aint one, blabla
50 cent, ....going to ... and.. to.. yeahdas toch niet leuk meer
Woorden als bitch enzo worden weggepiept gewoon eruit geknipt ja, op o.a. The Box.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Leg uit? Ik luister geen muziekzender, piepen ze schuttingwoorden weg?
Echt waar? Wat ontzettend stommig!quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Woorden als bitch enzo worden weggepiept gewoon eruit geknipt ja, op o.a. The Box.
Ja hallo, zo is er geen zak meer aan
Het was zeker politiek correct beter om die woorden weg te knippen
Zoals gestressed winkelend gepeupel gister zei: 'de tijden zijn veranderd, je weet het de laatste jaren niet meer, er kan van alles gebeuren.''quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt waar? Wat ontzettend stommig!
Als je een tekst niet door de beugel vindt kunnen en niet op je zender wenst dan zend je toch het nummer geheel *niet*. Maar dat zal weer weer teveel principiele stellingname vergen.
En tegenwoordig is het: de markt bepaald, principes bestaan alleen als " in principe levert dit geld op".
Tsja. De mensheid is altijd kortzichtig geweest en zal dat ook eeuwig blijven. En de meeste kunnen nét tot tien tellen, maar iedere steekhoudende calculatie is veelgevraagd. En de meest eenvoudige statistiek gaat veel intelligentere mensen al enorm boven de pet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoals gestressed winkelend gepeupel gister zei: 'de tijden zijn veranderd, je weet het de laatste jaren niet meer, er kan van alles gebeuren.''
Maar natuurlijk.
Wie sprak nou wie badinerend toe? Mijn fout is dat ik ook daadwerkelijk gehapt heb op jou provocatie en daarom heb ik om een slotje gevraagd omdat dat topic toch geen enkele kans van slagen meer had. Je kunt de OP vaag noemen, ik zou eerder de term algemeen gebruiken, voor de rest lijkt het me duidelijk genoeg, het centraliseren van dat soort discussies middels een wiki. En waar dat toontje vandaan komt, is me ook een raadsel. Voor de rest blijft staan wat ik gezegd heb, als jij denkt dat je het beter kan, open er dan gewoon zelf maar een topic over.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Nu net: LN die me te kakken zet in FB en gauw om een slotje vraagt, terwijl hij zelf een uiterst vage OP schrijft (en niet voor de eerste keer), en dit allemaal terwijl de user me badinerend toesprak ivm mijn kwaliteit van posten op Fok! en daarbij nog een 'newbie is ook' hè..
Goedemorgenquote:
Het is toch een zeldzame "kwaliteit" van sommigen om de meest vredelievende, nuanzeurende users nog tegen de haren in te strijken nietwaar?quote:<knip>
Éven een coupletje aangepast aan de huidige 'standaard'quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:29 schreef RichardQuest het volgende:
Je mag op tv best heroïne gebruiken, als je maar geen "kut" zegt..
bronquote:My friend's got a girlfriend
and he hates that bitch
He tells me every day
He says "man I really gotta lose my chick
In the worst kind of way"
quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Éven een coupletje aangepast aan de huidige 'standaard'
quote:Poppin' that [***]'s a dance for the ladies
Straight from the South, into the 90's
Freaky [***] are the ones I like
In G-strings in the middle of the night
Smoke-filled stages, [***] in cages
Guards at the door, armed with gauges
As they dance and I get hot,
Keep throwin' that [***]! Don't stop!
[BM] I like the way you lick the champagne glass
It makes me wanna stick my [***] in your [***]
So come on, baby, and pop it quick
I fall in love when you [***] my [***]
[***], you don't know? You ain't heard?
[***]in' with me, you're gonna get served
See, none of my [***]es, they never complain
So come on, baby, and pop that thang!
Rub that [***] and play with that [***]
Ja, reken daar maar wel op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Goedemorgen![]()
![]()
[..]
Het is toch een zeldzame "kwaliteit" van sommigen om de meest vredelievende, nuanzeurende users nog tegen de haren in te strijken nietwaar?
Ik weiger om me door dat soort **** het moeras in laten zuigen. Ik vermoed dat jij ook wel overeind blijft![]()
quote:Aangifte tegen ministers Donner en Verdonk
De Stichting Een Royaal Gebaar heeft aangifte gedaan tegen ministers Donner van Justitie en Verdonk van Vreemdelingenzaken.
'Geen toeval'
Bij de brand op het cellencomplex op Schiphol vielen elf doden. Volgens de stichting is de brand geen toevallig incident maar een logisch gevolg van het beleid van de ministers.
Nalatigheid
De stichting beschuldigt de ministers onder meer van dood door nalatigheid, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel en het onderwerpen van personen aan een wrede en onmenselijke behandeling.
Risico
Donner en Verdonk zouden hebben geweigerd de noodzakelijke bouwtechnische voorzieningen aan te brengen, hoewel daar twee keer op was aangedrongen. Ze zouden de detentiecentra zo goedkoop mogelijk hebben willen laten draaien en hebben daarmee het risico hebben genomen dat er slachtoffers zouden vallen bij een brand.
Stichting
Een Royaal Gebaar werd opgericht om de regering ertoe te bewegen in het jubileumjaar van koningin Beatrix, die dit jaar 25 jaar vorstin is, uitgeprocedeerde vluchtelingen alsnog een verblijfsvergunning te geven. De stichting, met schrijfster Marion Bloem als boegbeeld, zegt op te treden namens de overlevenden van de Schipholbrand, de nabestaanden van de slachtoffers en 8000 Nederlanders.
Check eBayquote:
Ik kan geen wmv'jes bekijken, kan je het beschrijven?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:54 schreef Floripas het volgende:
Een niet nader bij naam te noemen blogger verzekerde me dat het kansloos was een topic hierover te openen op FOK! Ik probeer het lekker toch: Dehumanisering is moord (Kijk, Hubert!)
Overigens moet ik dit pakje hebben.
Mischien zit hier iets leuks bij voor je, Floripas?quote:
* Tijger_m geeft kopje omdat hij aardig isquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:18 schreef Floripas het volgende:
*Floripas heeft een visje gekocht en gaat zitten wachten op een kopje van tijger_m*
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:07 schreef Floripas het volgende:
sigme, lieverd,
Weet ik tochquote:ik denk dat ik me daarom geen mening van jou kon herinneren. Nu pas besef ik dat we elkaar vaak misliepen omdat we in andere topics bezig waren.
Dank. Moet ik nota bene een mijner favorieten, Godslasteraar, waarmee ik zó vaak zó hartgrondig eens ben, terechtwijzen.quote:Complimenten aan jou voor het Afrika-topic.
Laat ik me maar aansluiten bij een van de navolgenswaardigste fok!'ers: hij zal wel een slechte dag gehad hebben. Ik gooi er een bult zand over, schone lei enzo. L-N haalt het beste in me naarboven vrees ik. Is dat goed?quote:Overigens heeft Ryan3 mij, zijn allerfavorietste protagonist, zelfs van revisionisme of farizeeerdom ofzo beschuldigd. Waar gaat het heen met de wereld...
Ahhhh...wat een heerlijke visualisatie levert mij dat op in combinatie met het Katja pakjequote:Op vrijdag 2 december 2005 14:27 schreef Floripas het volgende:
flagellatie op mijn achterwerk, enzovoorts
Ah! Die alder excelenteste lieueste maghister Jan. Jouw naamgenoot uit de Tweede Kamer is een prettige man, niet?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De onzin die erop volgt, is dan nog ergerlijker.
Hmm.. we kunnen hem een uitermate zondige verwenbeurt aanbieden, als poedelprijs.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:27 schreef Floripas het volgende:
As op mijn hoofd, flagellatie op mijn achterwerk, enzovoorts, sig.
Ik vind het oprecht sneu dat Lodewijk Napoleon niks heeft gekregen. Hij is één van de betere users. Kunnen we er niet zelf één voor hem maken?
Rouvoet?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:35 schreef sigme het volgende:
Hmm.. we kunnen hem een uitermate zondige verwenbeurt aanbieden, als poedelprijs.
Ik ben slecht in namen, hoe heet dat alom gerespecteerde kamerlid van een kleine christelijke partij. Altijd beminnelijk, altijd correct, boordevol kennis, niet dogmatisch en heeft eigenlijk altijd gelijk. Die trofee is voor Lodewijk-Napoleon![]()
Sine dubio, dan maar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ah! Die alder excelenteste lieueste maghister Jan.
Ik heb hem eenmaal ontmoet en toen leek het me een zachtaardige persoonlijkheid. Tafkahs echter kan hem niet uitstaan,quote:Jouw naamgenoot uit de Tweede Kamer is een prettige man, niet?
Natuurlijk is dat sine dubio. Ik ben de unam sanctam!quote:
Hij luistert naar Dufay en hij heeft eens een pleister op mijn knie geplakt.quote:[..]
Ik heb hem eenmaal ontmoet en toen leek het me een zachtaardige persoonlijkheid. Tafkahs echter kan hem niet uitstaan,.
Daarom durf ik het wel aan te bieden. Ik zou nog moeite hebben me er eervol uit te redden als hij zou toehappen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:37 schreef Floripas het volgende:
Arie Slob.
Kijk, we kunnen LodewijkNapoleon wel aanbieden om zich diep te verzinken in onze zoetgeurende roze vleespartijen, maar volgens mij moet hij niet veel hebben van promiscuiteit.
Wellicht. Hij woont bij mij in de buurt. Als jij nog eens deze kant op treint kunnen we wel een minimeet houden als je een tussenstop inlastquote:Wellicht volstaat een kuis bloemetje.
Clinesterton beademungenquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat sine dubio. Ik ben de unam sanctam!
Poe hee.quote:Hij luistert naar Dufay en hij heeft eens een pleister op mijn knie geplakt.
Omdat 'ie een baan heeft, gis ik.quote:Waarom kan Tafkahs hem niet uitstaan?
Yep, zet maar aan, die mannelijke fantasie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:40 schreef Johan_de_With het volgende:
''Zich verzinken''?
Hij zal zich met een laag zink overdekken? Van die fantasie wens ik verschoond te blijven.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Yep, zet maar aan, die mannelijke fantasie.
Dan getuigt het diminutief toch van heusheid?quote:Er post hier iemand die zich "Kareltje de Grote noemt", en niet bijster geweldig is. Mijn wereldbeeld, quid agis?!?
Die staat maar zelden uit bij echte mannenquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:43 schreef Floripas het volgende:
Yep, zet maar aan, die mannelijke fantasie.
Hij dacht anders wel mooi dat ik van de JOVD was.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Poe hee.
Misverstand, ik vertrouw geen seconde op jouw eerbaarheid in deze. Ik vertrouw die van L-Nquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:45 schreef Floripas het volgende:
Sigme, jij vertrouwt dan wel op mijn eerbaarheid, maar wat doet je denken dat ik de mijne niet uitschakel bij een dergelijke kans?
Jou loop ik altijd mis. Ik moet weg!quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
Floripas!
"De leukste user met "Lodewijk" in zijn username?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:27 schreef Floripas het volgende:
Ik vind het oprecht sneu dat Lodewijk Napoleon niks heeft gekregen. Hij is één van de betere users. Kunnen we er niet zelf één voor hem maken?
Berg je dan maar voor die van mij, meisje. Ik vreet je op, en ik begin onderaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Misverstand, ik vertrouw geen seconde op jouw eerbaarheid in deze. Ik vertrouw die van L-N
Da's niet zo bijzonder.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij dacht anders wel mooi dat ik van de JOVD was.
Helpt mischien ook dat andere users weg zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
Overigens vind ik de sfeer in POL echt stukke beter geworden met de komst van veel nieuwe users. Sigme, floripas, Yildiz, LN, MrX etc.
Ja, dat wel, maar het valt wat minder op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De onzin die erop volgt, is dan nog ergerlijker.
Daar heb ik anders ook erg leuke tijden mee meegemaakt moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Helpt mischien ook dat andere users weg zijn.
Knoeier!quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij zal zich met een laag zink overdekken? Van die fantasie wens ik verschoond te blijven.
Ik een knoeier? ''Zich verzinken'' is niet correct. Je zinkt jezelf niet weg, toch?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Knoeier!
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=verzinken
ver·zin·ken1 (onov.ww.)
1 wegzinken
ver·zin·ken2 (ov.ww.)
1 (de koppen van schroeven e.d.) gelijk met of iets dieper dan de oppervlakte brengen
2 met een laag zink overdekken
ver·zin·ken in (ww.)
1 in een bepaalde gemoedsgesteldheid raken
Ik heb daar dan misschien veel van gemist, ik blijf erbij dat ik ze er liever bij heb.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Helpt mischien ook dat andere users weg zijn.
Let's agree to disagreequote:Op vrijdag 2 december 2005 14:51 schreef kLowJow het volgende:
Daar heb ik anders ook erg leuke tijden mee meegemaakt moet ik zeggen.
Nou? Taalkundig heb je natuurlijk gelijk, maar je verknoeit je fantasie als je met gebruik making daarvan slechts tot "Hij zal zich met een laag zink overdekken?" weet te komenquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik een knoeier? ''Zich verzinken'' is niet correct. Je zinkt jezelf niet weg, toch?
Ik heb het uiteraard niet over de situatie zoals deze geworden was, of dat hier niet tegen opgetreden diende te worden... ik heb het slechts over het groepje users waarvan ik er sommigen best mag, en waar het gedurende lange tijd ook erg gezellig mee was.quote:
Een taaltechnisch martelwerktuig op de pijnbank leggen is letterlijk genomen ook onmogelijk, en toch was dit precies wat ik beoogde.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou? Taalkundig heb je natuurlijk gelijk, maar je verknoeit je fantasie als je met gebruik making daarvan slechts tot "Hij zal zich met een laag zink overdekken?" weet te komen![]()
Neem haar op de pijnbank, o Johan, je kan het.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een taaltechnisch martelwerktuig op de pijnbank leggen is letterlijk genomen ook onmogelijk, en toch was dit precies wat ik beoogde.
En terecht natuurlijk, mij ontbreekt de kunde daarvoor, ik leun geheel en al op meer vaardigen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een taaltechnisch martelwerktuig op de pijnbank leggen is letterlijk genomen ook onmogelijk, en toch was dit precies wat ik beoogde.
Hm, ik vind POL er nu beter op staan dan in jaren. Er wordt met een zeker respect met elkaar omgegaan en niet ieder topic ontaard nu in "Linkse kerk" vs "extreem rechts" met de daarbij behorende persoonlijke kwalificaties.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef kLowJow het volgende:
Ik heb het uiteraard niet over de situatie zoals deze geworden was, of dat hier niet tegen opgetreden diende te worden... ik heb het slechts over het groepje users waarvan ik er sommigen best mag, en waar het gedurende lange tijd ook erg gezellig mee was.
Vind ik ook. Links en rechts gezellig bij elkaar!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ik vind POL er nu beter op staan dan in jaren. Er wordt met een zeker respect met elkaar omgegaan en niet ieder topic ontaard nu in "Linkse kerk" vs "extreem rechts" met de daarbij behorende persoonlijke kwalificaties.
Ik heb het idee dat de mods een stuk minder werk hebben nu, ik zie iig heel wat minder edits en gesloten topics vanwege ontsporingen dan voorheen. Ik ga geen schuldigen aanwijzen, ik constateer simpelweg een gegeven.
De correcte formulering is "oi, you git!", tenminste, volgens mijn zwagerquote:
Linkse ondeugd!quote:
Werkelijk? Ik gebruik 'oi' meer als korte variant op 'hoi'...quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De correcte formulering is "oi, you git!", tenminste, volgens mijn zwager![]()
Nu we twee van die sferen hebbben heeft iedereen het naar z'n zin denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
"De leukste user met "Lodewijk" in zijn username?
Overigens vind ik de sfeer in POL echt stukke beter geworden met de komst van veel nieuwe users. Sigme, floripas, Yildiz, LN, MrX etc.
Ik deug nog niet eens voor linksquote:
Ik ken 'oi' alleen maar als hele foute herkenningskreet van neo-nazistische (openlijk, geen toeschrijving mijnerzijds) ska-fans. Het is hier dat ik 'oi' voor het eerst gebezigd zie door anderen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik gebruik 'oi' meer als korte variant op 'hoi'...![]()
Volgens Ryan3 niet, nee.quote:
De grap is dat deze muziekstroming voornamelijk onder neo-nazi's populair is terwijl het een van oorsprong joodse muzieksoort is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:35 schreef RichardQuest het volgende:
Oi is volgens mij voor punks en skinheads....
Zand, schepquote:
Ja, ik zag dat (s)links nu in is ofzo? Ik vind de toevoeging van een extra 's' geen verbetering, ik ga liever voor een 's' minderquote:Links is zooo passé anyway.![]()
Wat? Punk? Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De grap is dat deze muziekstroming voornamelijk onder neo-nazi's populair is terwijl het een van oorsprong joodse muzieksoort is.
'Oi' is in het VK een vrij normale begroeting, zeker in Wales onder bekenden. Synoniem met het meer amerikaanse "Hey"quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:39 schreef sigme het volgende:
Ik ken 'oi' alleen maar als hele foute herkenningskreet van neo-nazistische (openlijk, geen toeschrijving mijnerzijds) ska-fans. Het is hier dat ik 'oi' voor het eerst gebezigd zie door anderen.
Maar de pijnbank niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Neem haar op de pijnbank, o Johan, je kan het.
Hummm... deze opmerking past in het topic van Floripas over déhumanisering.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:42 schreef sigme het volgende:
Ja, ik zag dat (s)links nu in is ofzo? Ik vind de toevoeging van een extra 's' geen verbetering, ik ga liever voor een 's' minder![]()
Niet punk maar 'oi'.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat? Punk? Laat me niet lachen.
Slink dan...quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:42 schreef sigme het volgende:
Ja, ik zag dat (s)links nu in is ofzo? Ik vind de toevoeging van een extra 's' geen verbetering, ik ga liever voor een 's' minder![]()
Etterbakjequote:
Wat voor richting?quote:Ik zoek een baan!![]()
Hoe ouderwets en rolbevestigend!quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:05 schreef sigme het volgende:
Even boodschappen doen, naar huis, eten maken voor liefste
Zie je wel, ik deug niet eens als moderne vrouwquote:
Op vrijdag koken is vrij modern hoor.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Zie je wel, ik deug niet eens als moderne vrouw![]()
Soms ben ik ook net een wijf.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Op vrijdag koken is vrij modern hoor.
Oh, en dan de andere dagen van de week modern lijnen zeker? Ik eet nog ouderwets veel (véél) rrrroomboter. En spekquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Op vrijdag koken is vrij modern hoor.
Ska komt gewoon uit de carriben hoor...quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Niet punk maar 'oi'.
Ska overigens ook.
Valt beide onder punk, dus begin maar met lachen. Google maar eens op het onstaan en wel en wee van deze muzieksoorten, het zal je verbazen.
Klinkt lekker, eet smakelijk alvast!quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, en dan de andere dagen van de week modern lijnen zeker? Ik eet nog ouderwets veel (véél) rrrroomboter. En spekOeh ik hou zo van uitgebakken vetspek
![]()
Vanavond gestoofde runderlap. Met aardappeltjes dunkt me. Nog iets groentigs erbij verzinnen. De stoofpeertjes zijn net op, dus het zal wel een kant-en-klaar toetje worden. Modern he?
Dankquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Klinkt lekker, eet smakelijk alvast!![]()
'tis dat je rechts bent anders was je een vrouw naar mijn hartquote:Op vrijdag 2 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:
Oh, en dan de andere dagen van de week modern lijnen zeker? Ik eet nog ouderwets veel (véél) rrrroomboter. En spekOeh ik hou zo van uitgebakken vetspek
![]()
Britse gerookte back bacon onder de grill (lekker dik gesneden), scrambled eggs, chipolata worstjes en roomboter op de bammetjes, ouderwetse cholesterol overdose hier vanavondquote:Vanavond gestoofde runderlap. Met aardappeltjes dunkt me. Nog iets groentigs erbij verzinnen. De stoofpeertjes zijn net op, dus het zal wel een kant-en-klaar toetje worden. Modern he?
Eens, voor hun radicalisering dan he?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb het uiteraard niet over de situatie zoals deze geworden was, of dat hier niet tegen opgetreden diende te worden... ik heb het slechts over het groepje users waarvan ik er sommigen best mag, en waar het gedurende lange tijd ook erg gezellig mee was.
Wat is eigenlijk de oorsprong van het woord liflafje, zo vroeg ik mij zojuist af...quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Dit doet me aan Ryan denken. Niet de gedachtenwisseling over de verbannenen, maar de liflafjes.
Merkwaardig genoeg leest deze passage als een erotische thriller. Als je wat bent uitgetrild, wat wellicht het typen vergemakkelijkt, wijdt dan nog wat uit over de achtergronden als je wil.quote:
Vind je? Ik heb er geen enkel erotisch gevoel bij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Merkwaardig genoeg leest deze passage als een erotische thriller. Als je wat bent uitgetrild, wat wellicht het typen vergemakkelijkt, wijdt dan nog wat uit over de achtergronden als je wil.
Onze emeritus hoogleraar daarentegen...quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb er geen enkel erotisch gevoel bij.
Och wichtje tochquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:36 schreef Floripas het volgende:
Floripas trippelt de kroeg uit. Einde privatissimum, einde carriere. Godverdomme, wat ben ik boos, ik zit nòg te trillen.
Oy vey. Dag DoG!quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
en oi joods????
Och, het blijft een man. Ik kan me goed voorstellen dat hij zoiets op het emotionele vlak als een vorm van "verraad" ervaart. Ongetwijfeld zal binnen niet al te lange tijd de ratio het overwinnen en hij, onze emeritus hoogleraar gedistingeerd als hij is, op niet al te opzichtige wijze zijn excuses maken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Och wichtje toch [afbeelding]
't Zal wel loslopen allemaal hoor. Je hebt geen kruiwagen nodig, en als hij zijn studente waard wil zijn zal hij beseffen zich geblameerd te hebben.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Och, het blijft een man. Ik kan me goed voorstellen dat hij zoiets op het emotionele vlak als een vorm van "verraad" ervaart. Ongetwijfeld zal binnen niet al te lange tijd de ratio het overwinnen en hij, onze emeritus hoogleraar gedistingeerd als hij is, op niet al te opzichtige wijze zijn excuses maken.
quote:Wat ben ik af en toe toch ook een wijf.
http://www.nieuws.nl/61447quote:'In ieder mens schuilt een terrorist'
Uitgegeven op vrijdag 02 december 2005 om 16:15:32
(Novum) - Mensen in groepen zijn zo gemakkelijk te beïnvloeden dat onder bepaalde omstandigheden iedereen een terrorist kan worden. Dat stelt hoogleraar sociale psychologie Roel Meertens in een interview in het decembernummer van het tijdschrift Psy. Hij is een van de auteurs van het boek 'In iedereen schuilt een terrorist', dat binnenkort verschijnt.
De gedachte dat terroristen een psychiatrische stoornis moeten hebben om gewelddaden te kunnen plegen verwerpt de hoogleraar in het interview met het tijdschrift voor geestelijke gezondheidszorg. Onderzoek van opgepakte terroristen heeft volgens de hoogleraar niet meer stoornissen opgeleverd dan een steekproef onder anderen. "Het is misschien pijnlijk om die waarheid onder ogen te moeten zien, maar terroristen zijn heel normale mensen, mensen zoals u en ik."
"Terroristen handelen vrijwel altijd uit woede over de achtergestelde positie van de groep waartoe zij behoren", stelt de hoogleraar in het interview. Daarom is het ook 'niet toevallig' dat terroristen over het algemeen een bovengemiddelde intelligentie en een goede opleiding hebben. "Dat maakt hen gevoeliger dan anderen voor discriminatie en achterstelling en daardoor zien zij scherper dat het ook anders kan."
Meertens is het oneens met Ayaan Hirsi Ali, die volgens hem de schuld van het terrorisme in Nederland aan de islam geeft. "Dat is onzin." Woede over de achterstelling van veel moslims vormt de echte voedingsbodem voor het terrorisme, stelt de hoogleraar.
Meertens vindt het onzin te zeggen dat terroristen een afwijking hebben. "We moeten met potentiële terroristen proberen in gesprek te komen en te blijven. Alleen zo kan worden voorkomen dat ze geïsoleerd raken en in terroristische groeperingen terechtkomen."
Nee, totaal niet van toepassing hier. Dit is één van mijn meer mannelijke trekjes. Ik koester een soortgelijke wrok jegens elke vrouw die mij kent en toch is staat blijkt haar hart aan een andere man te verpanden. Het feit dat ik niet beschikbaar ben doet daar niets aan af.quote:
Het kan aan mij liggen, maar dit klinkt eerder als het begin van een carriere.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:36 schreef Floripas het volgende:
[lifelogmodus]
Ik heb net een allermerkwaardigst gesprek gehad met mijn...ja, hoe noem je zo'n vent? Een emeritus hoogleraar, die het leuk vindt om nog gezellig een pupilletje te drillen in z'n pensioentijd, als persoonlijk project. Een soort mentor, maar dan niet in de sjaarszin van het woord.
Hoe dan ook, hij deed altijd al norsig over mijn vertrek naar Madison. Ik dacht dat het was omdat hij de grote concurrent is van de hoogleraar aldaar, ze kunnen totaal niet door één deur, wetenschappelijk gezien. Maar goed, ik vond het wel leerzaam om eens de andere kant van het spectrum te bekijken.
Zojuist ging ik met mijn mentor een biertje pakken, even bijkletsen, hij nam me meteen een mondeling tentamen af. "Zo, jochie," (hij noemt me merkwaardigerwijs altijd "jochie", "mannetje" of "ventje", terwijl ik twee nogal voor de hand liggende bewijzen van mijn vrouwdom heb, zeg maar) "nu ga jij dus naar die Keith Busby toe. Ja, dat zal me wat zijn.", zo mijmert hij wat weg, nors kijkend.
Op dat moment komt mijn tutor langs (de prof die dus officieel mijn curriculum verzorgt aan de universiteit), die was ook in die kroeg. Die komt er eens bijstaan, en vraagt: "Mzò, waar hebben de epici het zo over?" Dus mijn mentor begint uit te leggen dat ik naar Amerika ga. Begint mijn tutor te vertellen dat Busby zo'n goeie onderzoeker is, dat ik veel van hem kan leren, enzovoorts.
Mijn mentor ontplóft daarop werkelijk, totaal onverwachts. "Waar haalt die gore vent het lef vandaan om met zijn poten aan MIJN studente te zitten?" (Even voor de goede orde: ik heb Busby nog nooit ontmoet - deze insinuatie is puur academisch) "Hij gaat haar verpesten, dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen! Gore rotamerikaan, in zijn Bushland, laat-ie lekker zijn eigen kutamerikaantjes wat bijbrengen in dat domme land van hem!"
We hebben het hier dus over een 69-jarige eminence grise in pak, die al begint te fronsen als ik 'hallo' tegen hem zeg, in plaats van 'goedenavond'.
Ik reageer boos: "Ja, hallo?" (Let op het 'hallo') "Wat denk je wel niet? Dat ik geen eigen oordeel kan maken? Ben ik maar een pensieve voor je?" (Als ik boos ben verwijs ik altijd naar Harry Potter.)
Floripas trippelt de kroeg uit. Einde privatissimum, einde carriere. Godverdomme, wat ben ik boos, ik zit nòg te trillen.
[/lifelog]
http://www.nieuws.nl/61408quote:Oprah Winfrey en David Letterman sluiten vrede
Uitgegeven op vrijdag 02 december 2005 om 15:12:12
(Novum) - Oprah Winfrey en David Letterman hebben donderdag in Lettermans talkshow hun ruzie bijgelegd. De twee Amerikaanse tv-persoonlijkheden waren zestien jaar lang in een strijd verwikkeld. Tijdens de show vroegen beiden zich af waarom de ruzie was begonnen. "Kun je me alsjeblieft vertellen wat er is voorgevallen", zei Oprah. "Ik heb nog nooit onenigheid met je gehad."
Het was de eerste keer dat Winfrey in 'The late show' van Letterman verscheen sinds zestien jaar. Oprah is twee keer eerder in zijn show verschenen, toen Letterman nog werkte voor de Amerikaanse televisiezender NBC. De komiek maakte in 1993 de overstap naar CBS.
Letterman heeft in de loop der jaren veel grappen gemaakt over Winfrey. "Ik zal nooit in Lettermans show verschijnen", vertelde ze in 2003 aan het Amerikaanse Time. "Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik het mikpunt ben van zijn grappen."
[Copyright 2005, Novum]
Blijkbaar, ik wist het ook nietquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:01 schreef zakjapannertje het volgende:
verkapte Showpost:
[..]
http://www.nieuws.nl/61408
hadden ze ruzie gehad?
En ik maar altijd denken dat het komt door het cockney.quote:
Ik vond mijn versie passender, maar goed, je moet het er maar mee doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:09 schreef Floripas het volgende:
Stond-ie daar aan de deur met een bosje bloemen, kleumend, verwaaid. "Ik heb er spijt van dat ik je zo heb bejegend," zei hij bibberend. "Ik wil je alleen nog zo graag zo veel leren. Ik ben een emeritus, ik geef niet veel colleges meer, en mijn vrouw wordt gek van mijn uitwijdingen over de epiek. Jij bent kritisch en brutaal, dat vind ik prettig, dan krijg ik repliek. Ik was boos omdat je je zo liet inpakken door de eerste de beste kliek congresgangers die jou erbij willen hebben in hun winkel. Je bent me meer waard dan dat."
Ik heb hem mijn kopje thee maar gegeven.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Och, het blijft een man. Ik kan me goed voorstellen dat hij zoiets op het emotionele vlak als een vorm van "verraad" ervaart. Ongetwijfeld zal binnen niet al te lange tijd de ratio het overwinnen en hij, onze emeritus hoogleraar gedistingeerd als hij is, op niet al te opzichtige wijze zijn excuses maken.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:09 schreef Floripas het volgende:
Stond-ie daar aan de deur met een bosje bloemen, kleumend, verwaaid. "Ik heb er spijt van dat ik je zo heb bejegend," zei hij bibberend. "Ik wil je alleen nog zo graag zo veel leren. Ik ben een emeritus, ik geef niet veel colleges meer, en mijn vrouw wordt gek van mijn uitwijdingen over de epiek. Jij bent kritisch en brutaal, dat vind ik prettig, dan krijg ik repliek. Ik was boos omdat je je zo liet inpakken door de eerste de beste kliek congresgangers die jou erbij willen hebben in hun winkel. Je bent me meer waard dan dat."
Ik heb hem mijn kopje thee maar gegeven.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Och wichtje toch
't Zal wel loslopen allemaal hoor. Je hebt geen kruiwagen nodig, en als hij zijn studente waard wil zijn zal hij beseffen zich geblameerd te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |