quote:donderdag 1 december 2005 16:53
Charles Groenhuijsen toch weg bij NOS
Charles Groenhuijsen gaat weg bij de NOS. De journalist zou per 1 januari Philip Freriks opvolgen als nieuwslezer bij het acht uur journaal, maar dat gaat niet door.
Dat heeft de NOS-directie bekendgemaakt. De omroep geeft verder geen details over het vertrek van de nieuwslezer, die jarenlang NOS-correspondent was in de Verenigde Staten.
Al eerder was er commotie rond de aanstelling van Groenhuijsen in Hilversum, omdat hij graag met zijn vrouw en kinderen in Amerika wilde blijven wonen. Hij zou dan, net als Philip Freriks vanuit Parijs, pendelen tussen zijn woonplaats en Hilversum.
Ook ontstond enige tijd geleden onenigheid na denigrerende opmerkingen van Groenhuijsen richting andere NOS-journalisten, onder wie Twan Huys.
Interview
Deze week staat een interview met Groenhuijsen in Elsevier, waarin hij zegt dat zijn aanstelling bij het acht-uur-Journaal door vrijwel de hele NOS-redactie is goedgekeurd.
Hij zegt over de commotie rond zijn uitspraken over collega's: 'Ik heb de redactievergadering mijn excuus aangeboden. Máxima citerend heb ik gezegd dat ik een beetje dom was. Aan het einde kreeg ik een, weliswaar bescheiden, applausje. De mensen die ik nu spreek zeggen: fijn dat je er bent, Charles, ga aan de slag. Dat doe ik met plezier.'
Het is niet duidelijk waarom de NOS-directie zo geheimzinnig doet over het vertrek van Groenhuijsen, die op de site van de NOS de laatste tijd ook columns schrijft. Zijn laatste bijdrage gaat over de vrijheid van meningsuiting.
Zie ook het volledige Elsevier-interview met Groenhuijsen.
De Amerika-correspondent.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:16 schreef Ludwig het volgende:
Heb je misschien iets van een foto. Zou niet weten wie dit is...
Je zou het bijna gaan denken.... ik vond het wel prettig om zijn, Amerikaanse, kant van het verhaal te horen.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:43 schreef Hayek het volgende:
Charles is gewoon iemand die te professioneel is om mee te werken aan het amerika-bashen van de NOS
Bij charles had ik nou juist het idee dat hij niet bevooroordeeld was, omdat hij zowel de nederlandse als de amerikaanse kant van het verhaal kent.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:48 schreef Againzender het volgende:
Je zou het bijna gaan denken.... ik vond het wel prettig om zijn, Amerikaanse, kant van het verhaal te horen.
Hij weet niet dat 9/11 door de VS zelf gedaan is.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:56 schreef Hayek het volgende:
[..]
Bij charles had ik nou juist het idee dat hij niet bevooroordeeld was, omdat hij zowel de nederlandse als de amerikaanse kant van het verhaal kent.
Jij wel zekerquote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef COLAIUTA het volgende:
[..]
Hij weet niet dat 9/11 door de VS zelf gedaan is.
Klopt!!!!quote:Op donderdag 1 december 2005 18:26 schreef Demophon het volgende:
Ik geef hem nog groot gelijk ook!![]()
Het NOS-journaal is "journalistiek gezien" een heel slechte nieuwsprogramma!
Ziehier de domheid van de Amerika-fanboyquote:Op donderdag 1 december 2005 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
Kinderachtige NOS
Het is beter voor Charles om niet tussen die bekrompen NOS redactie te zitten waarbij de visie niet verder gaat dan de polder.
Charles Groenhuijsen komt er wel. Gewoon lekker in de VS blijven en daar in de journalistiek gaan werken.
Okay, dus alles wat niet die vooringenomen NOS-propaganda is, is dus domheid.....quote:Op donderdag 1 december 2005 19:44 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ziehier de domheid van de Amerika-fanboy
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
Kinderachtige NOS
Het is beter voor Charles om niet tussen die bekrompen NOS redactie te zitten waarbij de visie niet verder gaat dan de polder.
Charles Groenhuijsen komt er wel. Gewoon lekker in de VS blijven en daar in de journalistiek gaan werken.
quote:...Ontslagen
Volgens advocaat S. Tam van Groenhuijsen is zijn cliënt ontslagen door de NOS. "Er is geen sprake van een gemeenschappelijk besluit om uiteen te gaan", aldus Tam. Volgens de advocaat heeft de NOS haar besluit genomen wegens een vertrouwensbreuk. "Waar die breuk in het vertrouwen op is gebaseerd, is hem niet duidelijk. Charles is verbijsterd. De vrede leek juist teruggekeerd, dacht hij." De NOS wilde op die lezing donderdagavond niet reageren.
...
http://www.nu.nl/news/635(...)rekt_bij_de_NOS.html
meer info?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:38 schreef SCH het volgende:
Het zat er dik in. Hij heeft zijn eigen glazen ingegooid.
De toon die hij heeft gezet met de interviews waarin hij ongehoord afgaf op collega's zijn een soort van zelfmoord. Dat maak je niet meer goed.quote:
Ik dacht dat dat (formeel) uitgepraat was en ook al een aardige tijd geleden?!quote:Op donderdag 1 december 2005 23:44 schreef SCH het volgende:
[..]
De toon die hij heeft gezet met de interviews waarin hij ongehoord afgaf op collega's zijn een soort van zelfmoord. Dat maak je niet meer goed.
ik weet van nix ... meer info?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:44 schreef SCH het volgende:
[..]
De toon die hij heeft gezet met de interviews waarin hij ongehoord afgaf op collega's zijn een soort van zelfmoord. Dat maak je niet meer goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |