Gefeliciteerd Impry!quote:Op maandag 7 november 2005 10:20 schreef Impry het volgende:
Een mooie afsluiter voor dit deel is de mededeling dat ik ben geslaagd!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt super!
Had vanwege de regen iets meer afstand moeten houden, maar het was pas de tweede keer dat ik in de regen reed, dus dat was geen groot probleem
Dalijk meteen ophalen dat papiertje
Half uurtje? exam is toch 2 uur?quote:Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef Gelderland het volgende:
Niet zozeer dat ik bang/faalangst heb, helemaal niet, maar gewoon, in dat half uurtje moet het gewoon goed gaan...![]()
Wanneer heb je 'm gehaald, dan zet ik je er ff tussen.quote:Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef nlboy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Impry!![]()
Trouwens waarom sta ik nog niet in de op?![]()
Jup 25 tot 30 minquote:Op maandag 7 november 2005 12:15 schreef Gelderland het volgende:
[..]
nee joh, het is iets van 30 minuten rijden...
- Nlboy (3 november)quote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Impry het volgende:
[..]
Wanneer heb je 'm gehaald, dan zet ik je er ff tussen.
Vraag 't je instructeur?quote:Op maandag 7 november 2005 13:18 schreef Sylvana het volgende:
Iemand nog een stie waarop staat uiitgelegd wat er onder de motorkap zit en waar alle lichtjes op het dashboard voor zijn? Want die site uit het vorige topic heb ik niks aan omdat me auto er niet bij staat
Rest van de tijd is wat vragen over het voertuig en vooral veel wachten dan dus?? Hoe kom ik dan bij die 2 uur.. (misschien omdat het zo fucking duur is.. voor een half uurtje al helemaalquote:
been there, done that. had op mn 1e examen ook allemaal dingen fout gedaan die ik op les altijd goed deed.. ach ja.. stressquote:Op maandag 7 november 2005 14:43 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb net ook les gehad en een proef-examen gedaan. Netzoals de vorige keer gingen er dit keer (weer), ook nog na 35 lessen kleine details mis. Dit kere was het:
- 1x een korte bocht (met 2 rijbanen) iets té ruim nemen
- 1x te weinig snelheid maken op de snelweg
- 1x een bord (verboden in te rijden), die ongeveer 50 meter verder stond, niet zien
- 1x even kort stilstaan op zebrapad bij rotonde
En desondanks is mijn examen wél aangevraagd, waarschijnlijk begin december....Herkennen mensen dit? Dus ookal heb je binnenkort examen nog steeds (kleine) dingen fout doen. En het gekke is, ik doe het dus NIET elke keer fout, maar in dit proef-examen gingen deze dingen fout...
![]()
nouja, ik heb woensdag dus me TTT, dan moet ik het dus weten en voor die tijd heb ik geen les meer en weet dus niet of we woensdag nog ff tijd hebben om dat te bekijken, daarom lijkt het mij handig als ik het van te voren al beetje kan opzoeken op internetquote:
dat heb ik ook hoor, ik heb nu 33 lessen gehad, en ik heb soms ook nog van die kleine dingen die ik fout doe, en andere keer gaat het wel goed. Het is echt heel wisselvallig bij mij en ik hoop dus dat het woensdag met me TTT wel goed gaatquote:Op maandag 7 november 2005 14:43 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb net ook les gehad en een proef-examen gedaan. Netzoals de vorige keer gingen er dit keer (weer), ook nog na 35 lessen kleine details mis. Dit kere was het:
- 1x een korte bocht (met 2 rijbanen) iets té ruim nemen
- 1x te weinig snelheid maken op de snelweg
- 1x een bord (verboden in te rijden), die ongeveer 50 meter verder stond, niet zien
- 1x even kort stilstaan op zebrapad bij rotonde
En desondanks is mijn examen wél aangevraagd, waarschijnlijk begin december....Herkennen mensen dit? Dus ookal heb je binnenkort examen nog steeds (kleine) dingen fout doen. En het gekke is, ik doe het dus NIET elke keer fout, maar in dit proef-examen gingen deze dingen fout...
![]()
Bij mij duurde het intotaal iets van 45/50 minuten in totaal.quote:Op maandag 7 november 2005 15:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Rest van de tijd is wat vragen over het voertuig en vooral veel wachten dan dus?? Hoe kom ik dan bij die 2 uur.. (misschien omdat het zo fucking duur is.. voor een half uurtje al helemaal)
Nee, staan er inderdaad niet tussen. Ik dacht dat het lijstje continue ge-update werdquote:Op maandag 7 november 2005 16:45 schreef alwaysthebest het volgende:
De geslaagden uit het vorige topic staan niet in de lijst, wel?
Ik zoek zo wel even.![]()
http://www.ferry.nl/auto/bijzondere01.htm & http://www.voertuigcontrole.nl/quote:Op maandag 7 november 2005 13:18 schreef Sylvana het volgende:
Iemand nog een stie waarop staat uiitgelegd wat er onder de motorkap zit en waar alle lichtjes op het dashboard voor zijn? Want die site uit het vorige topic heb ik niks aan omdat me auto er niet bij staat
Veel succes morgen!quote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
Hopelijk heb ik morgen dezelfde mededeling (morgen examen dus).
Succes!quote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
ofzoquote:Op maandag 7 november 2005 16:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Bij mij duurde het intotaal iets van 45/50 minuten in totaal.
Eerst kom je in een soort kantoor (bij ons dan he!) samen met je instructeur en die examinator. Hij legt je even uit wat de bedoeling is en je ondertekend je gezondheidsverklaring ofzo. Dan loop je naar de auto (ben je ongeveer 5 tot 10 minuutjes verder). Dan checkt hij of je een nummerbord kunt lezen, lukt dit dan ga je naar de auto. Soms moet je de motorkap open doen om het 1 en ander uit te leggen en daarna ga je de lichten testen. (Vanaf het begin zit je nu op ongeveer 15 minuten) Vervolgens begin je aan je rit die zo'n 20 of 25 minuten duurt. (Vanaf het begin zit je nu dan ongeveer 40 minuten). Hierna loop je weer mee naar het kantoortje en daar moet je dan gaan zitten en hoor je of je wel of niet geslaagd bent met een uitleg erbij. En daarna maakt hij de papier klaar. En zo komt je dan op 45/50 minuten.
En daarna ging ik nog eventjes door naar het gemeentehuis om mn rijbewijs op te halenHaha!
Bedankt voor de felicitatiesquote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
Juistquote:Op maandag 7 november 2005 18:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ofzohehe jij dacht ook ik teken alles! geef me dat papiertje!
![]()
thnx, aan deze site heb ik wel watquote:Op maandag 7 november 2005 17:29 schreef nlboy het volgende:
[..]
http://www.ferry.nl/auto/bijzondere01.htm
Meestal zijn de lampjes bij elke auto bijna hetzelfde, dus kies maar een leuke autotje uit als jouwe er niet bij staat.![]()
Tussen Tijdse Toets. Proefexamen.quote:Op maandag 7 november 2005 19:35 schreef Zwansen het volgende:
TTT? Team Time Trial?
Maar succes Wombcat.
als het regent of koud is controleren ze meestal de lampen: richting naar links, richting naar rechts, licht aan, remmen. (examinator staat buiten, jij zit lekker warm in de autoquote:Op maandag 7 november 2005 16:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nouja, ik heb woensdag dus me TTT, dan moet ik het dus weten en voor die tijd heb ik geen les meer en weet dus niet of we woensdag nog ff tijd hebben om dat te bekijken, daarom lijkt het mij handig als ik het van te voren al beetje kan opzoeken op internet
Het kost je wel weer een rip uit je lijf, paar extra lesjes, en je examen hoppa minimaal 350 euro. Dat is denk ik ook de grootste druk op iedereen(onbewust).quote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef essiedepessie het volgende:
Ach, je leven hangt er niet van af hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt.. Niemand die je daar op veroordeelt.
Cool down, als je mag afrijden, betekend dat ook dat je het kan. Gewoon even je best doen, lukt je vast.!![]()
Was afrijden maar net als afzwemmenquote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef essiedepessie het volgende:
Ach, je leven hangt er niet van af hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt.. Niemand die je daar op veroordeelt.
Cool down, als je mag afrijden, betekend dat ook dat je het kan. Gewoon even je best doen, lukt je vast.!![]()
Ik heb die methode denk ik gemist , vertel vertel?quote:Op maandag 7 november 2005 20:22 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Het kost je wel weer een rip uit je lijf, paar extra lesjes, en je examen hoppa minimaal 350 euro. Dat is denk ik ook de grootste druk op iedereen(onbewust).
he maar jij hebt een rijschool, is de methode met zoals ik in het vorige deel beschreven heb gebruikelijk? leren ze je dat op de rij-instructeurschool? Of is het enigzins bizar?
Ik ben in ieder geval wel blij dat ik het gedaan heb, nu weet in tenminste wat me op het echte examen te wachten staat. Het neemt denk toch wel een deel van m'n zenuwen weg tijdens examenquote:Op maandag 7 november 2005 21:30 schreef essiedepessie het volgende:
Was iedereen even blij met zijn TTT of zijn er ook mensen die em liever niet hadden gedaan?
korte versie: mbv. plattegrond van een kruispunt en papierenautotjes herhaaldelijk situaties uitleggen en vervolgens rijden om weer op het zelfde punt terug te keren en te herhalen.quote:Op maandag 7 november 2005 21:41 schreef essiedepessie het volgende:
[..]
Ik heb die methode denk ik gemist , vertel vertel?
jij bent de eerste waarvan ik het hoor, tuurlijk tekent een instructeur wel eens iets uit, maar hoe jouw instructeur het doet vind ik wel erg bizar hoorquote:Op maandag 7 november 2005 22:56 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
korte versie: mbv. plattegrond van een kruispunt en papierenautotjes herhaaldelijk situaties uitleggen en vervolgens rijden om weer op het zelfde punt terug te keren en te herhalen.
Linksafslaan, en direct weer links, voorsorteren, kruispunt oversteken in 2x(wachten op tussen stuk) ed. zeker 20min stil gestaan tijdens uitleg en 4 tot 5 keer het kruispunt gereden.
Ja het vreemde vind ik dat het wel binnen hetzelfde bedrijf is, mijn normale instructrice geeft normaal les, heeft 20 jaar eraring en dat merk je wel. je zou toch denken dat zo'n bedrijf toch bepaalde eisen stelt aan instructeurs oid.quote:Op maandag 7 november 2005 23:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jij bent de eerste waarvan ik het hoor, tuurlijk tekent een instructeur wel eens iets uit, maar hoe jouw instructeur het doet vind ik wel erg bizar hoor
Bedankt!quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:37 schreef essiedepessie het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand ontmoet die het zo doet, Ik probeer zelf alles zo goed mogelijk in de praktijk aan te leren, mocht er iets misgaan dan leg ik het uit en doen we het wel nog een keer over nieuw.
Mijn inzicht hierin is dat dingen op papier uitleggen niet werkt, dan zou iedereen na het behalen van zijn theorie alle voorrangssituaties perfect uitvoeren, want ja zo stond het op papier.
Doen is de beste manier vind ik. Misschien toch een keer overleggen met je instructeur.. Gewoon eerlijk zeggen dat je niet begrijpt waarom het zo moet, en als hij daar niet mee eens, vragen of je iemand anders mag om les van te krijgen
quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
Wel met wat mazzel, want ik heb een stuk of 5 foutjes gemaakt, en ze geaf me het voordeel van de twijfel.
quote:
gefeliciteerd.... vertel eens hoe het ging...wat deed je bijvoorbeeld fout en hoe loste je het op etcquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
Wel met wat mazzel, want ik heb een stuk of 5 foutjes gemaakt, en ze geaf me het voordeel van de twijfel.
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:25 schreef TheAnarchist het volgende:
Jaaa vanmorgen ook geslaagd![]()
![]()
![]()
Ik vond het al een rare/makkelijke route, zegt ie ineens ja zet hem hier maar even op de stoep ik moet even mn beurs pakken die ben ik vergeten![]()
Ook geen verrichtingen enzo.
En hij heeft de hele rit over MVV geluld met mn instructeur![]()
Het ging echt niet lekker tijdens het examen. Het half uurtje inrijden van tevoren ging echt heel soepel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:02 schreef Gelderland het volgende:
[..]
gefeliciteerd.... vertel eens hoe het ging...wat deed je bijvoorbeeld fout en hoe loste je het op etc
Ik heb niet aan haar adem geroken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:32 schreef -Eddow- het volgende:
Motor Rijbewijs gehaald vandaag !!!!: ) : )
Ook jullie allebei...Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:25 schreef TheAnarchist het volgende:
Jaaa vanmorgen ook geslaagd![]()
![]()
![]()
Ik vond het al een rare/makkelijke route, zegt ie ineens ja zet hem hier maar even op de stoep ik moet even mn beurs pakken die ben ik vergeten![]()
Ook geen verrichtingen enzo.
En hij heeft de hele rit over MVV geluld met mn instructeur![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:32 schreef -Eddow- het volgende:
Motor Rijbewijs gehaald vandaag !!!!: ) : )
Het gaat inderdaad goed zo te zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Reina, Wombcat, TheAnarchist, -Eddow-, allemaal van harte gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
Het gaat goed hier qua geslaagdenik binnenkort ook… (hoop ik dan
)
quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:26 schreef Eluc het volgende:
Gefeliciteerd alle geslaagden! Ik heb vandaag mijn theorie gehaaldVrijdag is mn eerste les en 28 december praktijkexamen. Ik dacht, ik meld het maar even.
Ja, precies. Ik hoef tenminste niet nog een keer.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
Wombcat, idd een mazzel dat je geslaagd bent als ik het zo lees, maar dat maakt niet uit, want je hebt hem tenminste
idd...ik heb met mijn proef-examen nog minder fouten gemaakt en mijn instructeur zei al dat ik gezakt zou zijn...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
![]()
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de autoquote:Op woensdag 9 november 2005 17:48 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat een verhaal Sylvana ook lekker dat je rijinstructeur jou was vergeten.![]()
Dat hij niet eens heeft voorgestelt of jij nog zin had om dat TTT te doen, want je was er nog niet klaar voor als ik zo lees. Maja zo'n TTT kost zeker weer veel?![]()
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de auto
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Jammer dat het zo slecht ging. Dat stressen van te voren helpt ook niet.
Zonde dat je je vrijstelling niet hebt ook.
Je moet dit nu proberen uit je hoofd te zetten en verder gaan met je lessen. Het belangrijkste is het kijken, daar gaat het vooral om. En onthou dat bij je examen altijd geldt dat een foutje niet meteen betekent dat je zakt, het gaat er ook om dat je het daarna weer oppikt.
Bereid je er mnaar wel voor dat je bij het examen eerst een praatje krijgt over je TTT en wat de punten zijn die je nog moest verbeteren. Belangrijk is dat je je daardoor niet uit het lood laat slaan!
Maar het is wel echt zonde dat het zo slecht ging, want dat geeft je natuurlijk niet zoveel vertrouwen voor het examen. Je moet jezelf voorhouden dat het allemaal te leren is. Vrijwel iedereen is capabel om auto te rijden. En je hoeft niet foutloos te rijden bij het examen (dat weet ik uit ervaring), het gaat er vooral om dat je veilig kunt rijden, dus vooral altijd goed kijken.
nee, dit is al 1,5 uur ( half 3 tot 4 uur)quote:Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?
examen kost hier totaal 193 euro nog watquote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Het examen zelf maar 100 in totaal?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Als het echt nog niet op niveau is, dan ben ik bang dat een examen aanvragen ook nog niet zoveel zin heeft. Hoe graag je ook wilt, is er een flink risico: als het examen slecht gaat, wordt je daar niet vrolijker van.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenEn daarom wil me instructeur ook nog dat ik heel veel ga lessen, want me examen gaat ie nog lang niet aanvragen zei hij
Ik heb dat inzicht en dat kijkgedrag gewoon niet onder de knie en als ik het zo hoor dan gaat dat ook nog wel heel lang duren voordat ik het wel heb
![]()
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.quote:
Da's eigenlijk wel logisch ja, als je je vrijstellingen niet haalt, papiertje niet meenemen, heeft 't immers toch geen zin, en kijken ze onbevooroordeeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemenquote:Op woensdag 9 november 2005 18:42 schreef Impry het volgende:
[..]
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.
Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergetenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:39 schreef Sylvana het volgende:
En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet
* ook op lijstje zet*quote:Op woensdag 9 november 2005 22:12 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten.
En zelfs als je het niet kan. Jammer dat ik mn examen niet gefilmd heb ofzo, heb nog nooit zo slecht geredenquote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
'..don't go wide..'quote:Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.
wat betreft dat hadrop denkennet een soort ralliy van maken,
300 Meter bocht naar links 90 graden
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
Je kan het iig achteraf laten inbouwen. Best betaalbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
Hoe kan je nou schakelen en koppelen fout aanleren? Als het gewoon soepel gaat gaat het gewoon goed. Ik kan bv makkelijk in benzineauto's rijden nu, zonder afslaan ed, dus gewoon koppeling oplaten komen met gas bijgeven. Moet je een beetje gevoel voor hebben, maar als je het zo in een benzineauto kan, kan je het dus ook in een diesel, en andersom geldt dat wat minder...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
Precies, want ik raad het iedereen aan! Heeft bij mij prima gewerkt, ik kon al koppelen, schakelen en sturen vóór m'n eerste les.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
nee hoor, het is echt niet zo dat je slaagt als je vooruit bent gegaan. natuurlijk ben je vooruit gegaan (waarom ga je anders examen doen toch?). ze kijken of je alle punten voldoende beheerst en ze kijken extra naar de punten die je vorige keer niet goed deed. en als je die weer niet goed genoeg doet kunnen ze best denken, nee die is gezakt. terwijl je anders misschien wel geslaagd was. want ze weten dan dat je het vorige keer ook niet goed kon, en dat kan je nog steeds niet, dus dan krijg je echt niet het voordeel van de twijfel dat je dit eenmalig niet goed deed door stress.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
Geloof ik niet. zijn genoeg mensen die zakken terwijl ze wel kunnen rijden en zelfs een goede rit neer hebben gezet. want iedereen maakt altijd wel ergens een foutje, dus ze verzinnen altijd wel een reden om je te laten zakken. ik denk dat ze dat zelfs kunnen doen als je een 'perfecte' rit neer hebt gezet.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.
Simulatorquote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zou het niet doen. Het is veels te duur, en als je geen TTT hebt gedaan moet je wat verrichtingen tijdens je examen doen, wat je dus weer scheelt in tijd op de wegquote:Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?
je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.
weet iemand een zinnige conclusie te geven?
Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheidquote:Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
btw, wat heeft die man allemaal aangestreept op je blaadje en erbij geschreven?
als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doenquote:Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?
je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.
weet iemand een zinnige conclusie te geven?
en wat ging hiervan niet goed op les?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheid
Afslaan ( veranderen van richting) : verder kijken
Invoegen-uitvoegen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Rijstrook wisselen-zijdelingse verplaatsingen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Bijzondere verrichtingen: voor laten gaan ( auto die ik over het hoofd had gezien bij fileparkeren)
Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
en wat ging hiervan niet goed op les?
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef GotC het volgende:
[..]
SimulatorMeer niet.
Ja, je kan wel zoals hierboven is gezegd fijn met iemand in de auto gaan oefenen, maar die mensen kunnen je niet .precies. uitleggen hoe alles in elkaar zit. En meer dan schakelen/koppelen/gas/rem kunnen ze je waarschijnlijk niet leren.
En ik hoop dat je die 'paar dagen na je verjaardag' sarcastisch bedoelde. Zelfs met 10 dagen rijbewijs ontkom je idd niet aan de weguren.
Kijk het mooie in UK is, je mag met een persoon oefenen, mits diegene al 5 jaar een rijbewijs heeft, met goed gedrag. DAT scheelt pas uren, lessen, geld etc
Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doen).
Je TTT vervalt als je gezakt bent ja.
het kan best handig zijn, je hebt misschien minder stress voor je examen. toen ik voor de 2e keer op moest zat ik de dagen ervoor oh nee als ik maar niet hoef te parkeren
het is verder best aardig om te horen wat iemand van het cbr zegt. maar je leraar zal je ongetwijfeld kunnen vertellen wat je nog niet goed doet.
ik geloof dat het 20 euro goedkoper is dan een examen, dus dan heb ik zoiets van, kan je beter een examen doen
mijn conclusie: niet doen, tenzij in een pakket. het is bijna net zo duur als een examen, dan kan je beter examen doen!
Het gaat vooral om inzicht en kijkgedrag en dat leer je pas echt goed in het echte verkeer. Het autorijden zelf heb je meestal zo onder de knie, maar dat kijkgedrag/inzicht duurt meestal wel een tijdjequote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.
Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch jaMaar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeurquote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.
Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch jaMaar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Als je het nu wel denkt te kunnen (zoals je zelf ook aangeeft) dan zou ik idd wat geld lenen bij de ib-groep en het gewoon afronden.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
dit is niet waar. ik heb TTT gedaan. bij mn 1e examen was het dit is een 50-50 verhaal. ik kan je niet het voordeel van de twijfel geven. commentaar op TTT was niet goed genoeg kijken. bij mn 1e examen keek ik goed genoeg (dat zei hij ook), maar ik had wat vage fouten. ook dingen die ik dan 1x goed deed en volgende keer niet (op zelfde examen dus). niks geen voordeel van twijfel dus. maar misschien hebben andere mensen hier wel 'geluk' meequote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).
Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
heb je wel goed les gehad? pas na 80 lessen op vind ik erg veel. maar goed. niet besluitvaardig genoeg is echt rotquote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
bij de prijs van dat examen zit eigen verklaring inbegrepen. die betaal je één keer (voor 'alle' examens) en moet je sowieso betalen. dus dat bedrag moet je niet meerekenen bij vergelijken van TTT en examen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:56 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.
Deze mening was ik trouwens ook van doen, was benieuwd of iemand echt overtuigende redenen had voor die TTT.
ja precies, meer is t niet. 19 euroquote:Op donderdag 10 november 2005 16:44 schreef Repeat het volgende:
wat houdt die eigen verklaring eigenlijk in? Is dat dat je geen belangrijke ziektes ed hebt? Want daar betaal je nl ook 15¤ voor ofzo, en voor een verklaring dat je gezond ed bent is dat wel duur
hmmquote:Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.
Alleen tijdens de les is het dus 1 of 2 dingen die niet goed gaan en gister ging het dus allemaal tegelijkertijd mis
Ik bedoel eigenlijk dat ik met een rij-instructeur op het terein van rijschool Brünen ga rijdenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeurDie weet je alles op de juiste manier te leren enzo Misschien dat je na je 1e (2?) les(sen) wel effe een rondje kan gaan rijden op eigen terrein, dan kan je het geleerde effe oefenen
. Of moet je nog heel lang wachten op je verjaardag?
Ik zat al effe vreemd te kijken bij die paar dagen. Kom op, je kan het! Nog effe volhouden!
![]()
thnxquote:Op donderdag 10 november 2005 16:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:
hmmdat is vervelend, je moet echt van die regeltjes aanleren zoals al is gezegd. misschien ook hardop idd de stappen herhalen bij het kijken. totdat je het onder de knie hebt. succes ermee
![]()
Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat is het toch irritant om in een gewone benzine auto te rijden.
Het zit zo, als je weggrijdt kan je bij een diesel auto je koppeling helemaal los laten en dan gas geven.
Maar bij een benzine auto moet je eerst langzaam de koppeling los laten en tegerlijkertijd ook gas geven.
Of ik geef te weinig gas en de auto slaat af of ik geef te veel gas en dan hoor je de motor en de banden.
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
Serieus, ga een keer karten ofzo. Als jij de veiligheid van andere mensen op de weg in gevaar wilt brengen door je rijbewijs te halen ben je echt gaar. Het is wel duidelijk dat je het niet kan.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef Leep het volgende:
mja ik wil heel graag nog een keer
gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
Daar is die ' L' op je dak voorquote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden".
Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:04 schreef Impry het volgende:
[..]
Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.![]()
Als je te weinig gas geeft gaat je motor zeuren, dus net voor het aangrijpingspunt (wat je ook iets lastiger voelt bij een benzine) gas geven. Hierna laat je de koppeling verder opkomen en ondertussen blijf je gas bij geven.
Je kunt beter te veel gas geven als dat je motor afslaat bij een kruispunt.
Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.
Zelf heb ik ook wel eens gereden en je moet inderdaad ff de slag te pakken krijgen, daarna is het easy...
Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Benzine is inderdaad lastig om op te starten. Ik heb nu 3 lessen erop zitten in een benzineautootje en ben nu wel goed gewend eraan. Thing is, dat je niet de gehaast moet doen. Ik was altijd nerveus:
"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden".
Fuck dat, dan worden ze maar pissig. Lekker langzaam op laten komen werkt al goed genoeg.
Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Daar is die ' L' op je dak voor![]()
-heb ik al gedaanquote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Na 200 lessen nog niet kunnen rijden?
-Zoek een andere rijschool
-Zoek professionele hulp
-Koop een OV jaarkaart
Meen ik serieus: als je er zó veel moeite mee hebt is er mss wel iets mis: aandachtsstoornis, leerstoornis, iets met je ruimtelijk inzicht, hemi-neglect, een of andere fobie of gewoon extreme examenstress. Ga eens naar je huisarts voor een bèta-blocker oid, of advies / verwijzing naar psycholoog ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
mensen niet zo snel pissig? mwoah. 1x tijdens les probeerde ik weg te komen in zn 3. dat lukte me niet. motor viel uit. auto's gingen toeteren. dat ik echt dacht ben je nou zo blind dat je de L niet ziet, en niet doorhebt dat mn motor uit is gevallenquote:Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef nlboy het volgende:
[..]
Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.
Idd ik moet gewoon die balans vinden tussen gas en koppeling, maar wel lastig is dat te vinden.
Ach ja veel oefenen en dan hoop ik het snel onder de knie te krijgen, want nu rij ik niet zo comfortabel als in de lesauto.![]()
[..]
Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.![]()
[..]
Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten.Net wel een bejaarde achter me gehad...had zijn groot licht aanstaan, zeer irritant.
(zit ook geen anit-verblindingsstand op de spiegel)
[..]
Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.
Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).
Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
Hoi, ik herken je verhaal. Toen ik net 18 was, heb ik ook gehad wat jij nu hebt: veel lessen gehad, paar keer examen gedaan, maar het ging voor geen meter.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:
[..]
-heb ik al gedaan
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
-die heb ik al iig bedankt voor de tips
zou maar bij het cbr gaan werken dan, de juiste instelling heb je al
ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinatorquote:Op donderdag 10 november 2005 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.
Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:54 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinatoren als je TTT zo goed was dat je daarmee had kunnen slagen, had je beter geen TTT kunnen doen maar gelijk examen
had je 200 euro gescheeld
![]()
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigquote:Op donderdag 10 november 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.
Sowieso had ik een compleet pakket afgesloten met rijbewijsgarantie, dus ik had door kunnen gaan tot ik een ons woog, en het had me verder niets gekost. (Achteraf gezien heeft het me iets van ¤600 meer gekost dan nodig, want ik ben in één keer geslaagd en had dus heel die rijbewijsgarantie niet hoeven afsluiten. Maar gezien het verhaal in mijn laatste post heb ik dat dus wel gedaan).
Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigmaar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen
die rijbewijsgarantie, betekent dat dan ook dat alle extra lessen die je nodig hebt, erbij zitten? lijkt me eigenlijk best relaxt. alle druk gaat eraf, je kunt net zo lang examen doen dan zonder dat het je meer kost, zal echt schelen in de stress. of heb ik dit mis?
ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?quote:Op donderdag 10 november 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.
Je kunt alleen een pakket met rijbewijsgarantie afsluiten als je nog geen examen heb gedaan (bij de ANWB tenminste). (waarbij nog geen examen volgens mij staat voor "de laatste 5 jaar geen examen", want bij het boeken van de cursus heb ik ook netjes verteld dat ik vroeger ook heb gelest en examen heb gedaan. En toen ik examen deed bij het CBR, keek ze ook op de lijst en zei ze "dit is je eerste keer dat je examen doet". Dus kennelijk tellen die examens die ik 15 jaar geleden heb gedaan niet meer mee.)
Ook bij andere rijscholen dan de ANWB kun je wel eens pakketten afsluiten met examengarantie.
bij mij is TTT 70 euro goedkoper dan een examen, dus dan doe ik liever wel TTT en dan gewoon in 1 keer slagen hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigmaar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen
Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?
nou ja ik heb m toch al dus voor mij maakt het niet meer uit
maar dat maakt toch niet uit, want zolang het je geen extra geld kostquote:Op donderdag 10 november 2005 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.
70 euro goedkoperquote:Op donderdag 10 november 2005 19:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
bij mij is TTT 70 euro goedkoper dan een examen, dus dan doe ik liever wel TTT en dan gewoon in 1 keer slagen hoor
dat was snelle schatting,quote:Op donderdag 10 november 2005 19:23 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
70 euro goedkoperverschilt dat ook per cbr ofzo?
Hehe, dan denken ze zeker "Kaasmetuitjes weer zon lesauto."quote:Op donderdag 10 november 2005 17:44 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
mensen niet zo snel pissig? mwoah. 1x tijdens les probeerde ik weg te komen in zn 3. dat lukte me niet. motor viel uit. auto's gingen toeteren. dat ik echt dacht ben je nou zo blind dat je de L niet ziet, en niet doorhebt dat mn motor uit is gevallen
is me daarna weer een keer gebeurd (zonder L). niemand toeteren, iedereen ging om me heen rijden LOL. maar eergister is het me gelukt om weg te komen in zn 3. gaf me toch een partij lawaai en duurde best lang voor ik door had dat ik dus in zn 3 probeerde weg te komen![]()
hoe werkt dat met zo'n antiverblindingsstand? ik heb de spiegel weleens daarop gezet, maar dan zie ik dus bijna niets meer![]()
Alsnog gefeliciteerd met je rijbewijs!quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:23 schreef FanNa het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb opvrijdag 13 mei
mn rijbewijs gehaald. In 1x, na 42 uur les. Was 1850 eu kwijt. Vrijdag de 13e is een geluksdag !!
![]()
alsnog gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:23 schreef FanNa het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb opvrijdag 13 mei
mn rijbewijs gehaald. In 1x, na 42 uur les. Was 1850 eu kwijt. Vrijdag de 13e is een geluksdag !!
![]()
Ja, daar klaagde iemand over in het vorige topiv die al 4x was gezakt en nog niet voldoende niveau had, en te weinig lessen kreeg om het niveau te halen.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:22 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
maar dat maakt toch niet uit, want zolang het je geen extra geld kostis alleen jammer als je echt nog veel meer lessen nodig hebt (en dus niet op stress ofzo zakt).
Raar, ik snap het dan ook niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:46 schreef mirelia het volgende:
Wombcat
Ik heb ong hetzelfde verleden als jou maar kreeg toch echt geen rijbewijsgarantie bij de ANWB
Mijn laatste examen is ook al meer dan 5 jaar geleden.
Bij de ANWB rijswijk zeiden ze "eerder examen gedaan dus geen garantie"
Ik weet zeker dat als ik dat wel zou hebben dat ik veel relaxter het examen inga
Nu heb ik zoiets van "ik moet slagen anders kost het me weer 350 euri"
alvast succes gewenst.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:06 schreef lambrusco_bianco het volgende:
nog anderhalve week
quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:26 schreef lambrusco_bianco het volgende:
heb het gevoel nu niet geheel kansloos naar het examen toe te gaan... ookal heb ik nog maar 2 lesjes voor het examen....
veel succesquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:26 schreef lambrusco_bianco het volgende:
heb het gevoel nu niet geheel kansloos naar het examen toe te gaan... ookal heb ik nog maar 2 lesjes voor het examen....
dat ligt idd aan de rijscholen, die mogen de prijs bepalenquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:29 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
en over cbr, het lijkt toch alsof elk cbr andere prijzen hanteert, maar dat ligt dus aan de rijscholen in die regio?
Veel succes alvast!quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:06 schreef lambrusco_bianco het volgende:
nog anderhalve week
Ik heb 23 november mn eerste TTT bij het CBR, ook in Enschede.quote:Op maandag 7 november 2005 10:53 schreef MaPo het volgende:
Nou, ik had dus vanmorgen m'n TTT. Maar dat viel een beetje tegen, ik ben zelf via Hengelo naar Enschede (CBR) gereden en dat ging allemaal lekker soepel, alleen tijdens m'n toets, toen die examinator ernaast zat ging het gewoon allemaal niet echt lekker, het eerste kwartiertje![]()
Hij sloeg twee keer achter elkaar af, vergat een keer rechts voorrang te verlenen toen ik de snelweg op wou rijden richting het oosten, terwijl een auto die de snelweg kwam af rijden vanuit het westen zeg maar voorrang had (Bij de Grolsch voor de kenners) en ik was twee keer over even kwijt hoe hard ik precies mocht, dus ging gewoon met het overige verkeer mee, die dus te hard reden![]()
Ik moet beter vooruit kijken naar de situaties die me te wachten staan.
Maar goed, echte examen beter![]()
Veel succes alvast!quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:44 schreef missblack het volgende:
[..]
...ik moet volgende maand afrijden![]()
![]()
Gefeliciteerd met je theorie!quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:14 schreef Santjuh het volgende:
Gisteren m'n theorie gehaald, en nu wordt praktijk aangevraagd.... heb zelf eigenlijk nog niet het gevoel het helemaal te kunnen, maar heb al 46 lessen gehad dus het wordt wel eens tijd natuurlijk![]()
Geen vertrouwen in??quote:Op zondag 13 november 2005 20:27 schreef wlsandman het volgende:
ik ga op 22 november voor de tweede keer op![]()
echt kut, kheb er geen zin in eigenlijk![]()
meer in de trand van, als ik zak dat ik dan weer moet wachten enz....quote:Op zondag 13 november 2005 21:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in??Of iets anders?
Daar gaan we niet van uit, toch?quote:Op zondag 13 november 2005 22:04 schreef wlsandman het volgende:
[..]
meer in de trand van, als ik zak dat ik dan weer moet wachten enz....
Ligt er maar net aan of je te sloom bent of juist te nerveusquote:Op maandag 14 november 2005 13:03 schreef niksie het volgende:
Van de ene kant hoor ik dat Red Bull helpt omdat je dan actiever bent/ misschien beter concentreert, van anderen hoor ik dat een pilletje om rustig te blijven verstandiger is.
Wat is het nou ?![]()
Eh geen van beidenquote:Op maandag 14 november 2005 13:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of je te sloom bent of juist te nerveus
Waarom zou je dan iets gebruiken?quote:
Misschien als steuntje in de rug ofzoquote:Op maandag 14 november 2005 13:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waarom zou je dan iets gebruiken?
zo dacht ik ook bij de eerste keer maar het werkte niet echtquote:Op maandag 14 november 2005 16:48 schreef nlboy het volgende:
Mijn middeltje voor het examen was een uurtje lessen voor het examen. Dat is gewoon heerlijk, je kunt nog even doe auto goed checken en daarna relaxt het examen doen.
ik heb dat ook, is standaard bij mijn rijschool!quote:Op maandag 14 november 2005 17:05 schreef wlsandman het volgende:
[..]
zo dacht ik ook bij de eerste keer maar het werkte niet echt![]()
bij mij was dat 1,5 uur, en ach ik reed voor mijn doen best aardig tijdens die les. Bij het examen ging alles mis. De examinator zei me: onder stress komen je oude fouten allemaal weer bovendrijven. Dus wat je in die laatste week nog allemaal probeert aan te leren dat ben je met een examen meestal weer kwijt.quote:Op maandag 14 november 2005 16:48 schreef nlboy het volgende:
Mijn middeltje voor het examen was een uurtje lessen voor het examen. Dat is gewoon heerlijk, je kunt nog even doe auto goed checken en daarna relaxt het examen doen.
Lekker late reactie, mjahquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:44 schreef missblack het volgende:
[..]
Ik heb 23 november mn eerste TTT bij het CBR, ook in Enschede.
Bij de eerste toets ( afgenomen door de rijinstructeur zelf) ging het wel goed...maar ook het scannen is bij mij een probleem...te weinig in de spiegels kijken je kent het wel.
Leuk om even te lezen hoe het jou is vergaan bij de TTT... Heb je nu vrijstelling van bijzondere verichtingen? Of moet je die TTT nog... Good luck met alles...ik moet volgende maand afrijden![]()
![]()
ok deze doos ging vanmorgen ook voor dat propra... middel naar de dokter. Ben mijn hele leven met examen wat faalangstig... zelfs als ik een examen heb waa rik voor kon leren en zelfs een 8 haalde. Zit wat perfectionisme in me... lastig dus.quote:Op maandag 14 november 2005 13:17 schreef mirelia het volgende:
Ik heb Propranolol gebruikt (verkrijgbaar via huisarts)
En ik was redelijk relaxed
Angstgevoelens en gespannenheid
Propanolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts. Iedereen voelt spanning voor een examen of optreden. Uw hart gaat dan sneller kloppen, u transpireert en uw handen trillen. Dit is heel normaal en hoeft niet behandeld te worden. Pas als de spanning extreem is, kan behandeling met geneesmiddelen worden overwogen. Propranolol zorgt dat uw hartslag wat minder snel gaat en dat u minder trilt. Het werkt na ongeveer een halfuur en blijft enkele uren werken
Bron:http://www.apotheek.nl/Templates/geneesmiddelen/frs_3content.asp?MedicijnID=94&Merknaam=true
Het kan ook zonder uurtje van te voren lessen.quote:Op maandag 14 november 2005 16:48 schreef nlboy het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef I_PANDA_I het volgende:
* I_PANDA_I is lekker geslaagd voor z'n rijbewijs!!!!!
Was mn 2e keer, na ruim 60 lessen(Gelukkig had ik een pakket met 'onberperkt' lessen
)
Alleen een beetje klote dat we hier zo'n lelijk gemeentehuis hebben => Gesloten!!![]()
Maarja, toch maar lekker feesten![]()
![]()
Tja ligt er ook aan of jij dat prettig vind, maar zelf vond ik het heerlijk en ben zo denk ik ook in 1x geslaagd.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:06 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Het kan ook zonder uurtje van te voren lessen.
Mijn eerst examen heb ik 30 min gereden vanaf mijn huis naar het cbr. Toen ben ik gezakt.
Tweede examen had mijn instructeur voor mijn examen nog eentje, dus toen heeft mijn vader me gebracht.
Nog wel even de stoel goed zetten voor het examen, maar verder niet meer gereden of zo,... wel geslaagd![]()
nee dat vind ik onzin.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef nlboy het volgende:
Maar ja zelf vind ik medicijnen gebruiken voor een examen helemaal niks, want dan zou je ze normaal gesproken ook moeten nemen als je gaat autorijden alleen of met iemand.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef I_PANDA_I het volgende:
bwoah passagiers kunnen je best zenuwachtig maken (door vervelend commentaar te leverenquote:Op woensdag 16 november 2005 13:21 schreef mirelia het volgende:
[..]
nee dat vind ik onzin.
Dan ben je toch niet zenuwachtig??
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef I_PANDA_I het volgende:
Was mn 2e keer, na ruim 60 lessen(Gelukkig had ik een pakket met 'onberperkt' lessen
)
Alleen een beetje klote dat we hier zo'n lelijk gemeentehuis hebben => Gesloten!!![]()
![]()
LOL BOY: dat slaat dus nergens op... ken je mensen die voor examens meer dan op niveau zitten en toch tijdens een examen uiterest stressed zijn? Faalangst kan een rol spelen omdat je het gevoel hebt op dat moment alles te moeten geven... alles hangt van dat ene moment af.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef nlboy het volgende:
Maar ja zelf vind ik medicijnen gebruiken voor een examen helemaal niks, want dan zou je ze normaal gesproken ook moeten nemen als je gaat autorijden alleen of met iemand.
dat hartslag verhaal en bloeddruk gaan niet samen hoor lady... zelfs bij de dokter voelde ik mijn hartslag in mijn keel bonken. Dacht echt van sjeeeeesus, mijn bloeddruk gaat hoog zijn. Maar nee.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:06 schreef mirelia het volgende:
Mijn bloeddruk is altijd te hoog en zeker voor een examen
Ook mijn hartslag komt niet onder de 100
dat is heel erg kutquote:Op woensdag 16 november 2005 19:33 schreef angel99 het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben vorig jaar 13 juli begonnen met rijlessen.
Ik ben ook al 4 keer gezakt.![]()
Nu moet ik aanstaande vrijdag 18 november een bnor examen doen.
Tja, hopen dat dit wel gaat lukken, ik laat het wel even weten.![]()
Groetjes Rianne
idd, hardstikke jammerquote:Op woensdag 16 november 2005 19:56 schreef angel99 het volgende:
1e keer gezakt: te onzeker
2e keer gezakt: ingreep
3e keer gezakt: Ik had een vrachtauto voor moeten laten gaan bij een versmalling, terwijl ik er toch echt veel eerder was!![]()
4e keer gezakt: raakte een stoeprand (Ik was zo kwaad op m'n examinator dat ik de zaal moest verlaten.)
Dus 2 keer terecht gezakt, 1 keer twijfelachtig, maar de laatste keer was echt een rotstreek.
Maar ja, vrijdag is het weer zover, en als ik hem dan haal, ben ik alles weer vergeten.![]()
Het hoeft ook niet perfect te gaan bij het examen. Als je foutjes maar weet op te vangen en te corrigeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 07:27 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Voel me vrij zeker nu. Weet dat het nog niet perfect ga, maar zo erg als de vorige keer kan het bijna niet gaan. :-)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 16 november 2005 13:00 schreef I_PANDA_I het volgende:
)
![]()
Niet iedereen heeft zoveel geluk als dat jij hebt gehad. Bij menig ander examinator had je het waarschijnlijk nog een keer mogen proberen.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet perfect te gaan bij het examen. Als je foutjes maar weet op te vangen en te corrigeren.
Ja iddquote:Op woensdag 16 november 2005 16:31 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
bwoah passagiers kunnen je best zenuwachtig maken (door vervelend commentaar te leveren) maar ik geef toe dat dat andere zenuwen zijn dan op examen.
*offtopic wat voor medicijnen krijg je daar dan voor? waarmee ik bedoel, hoezo kunnen zulke medicijnen je rijgedrag beïnvloeden.ik had dat vroeger (toen ik een klein kind was) maar ik ben er overheen gegroeid (gelukkig)quote:Op donderdag 17 november 2005 00:50 schreef lokkie het volgende:
Owowo damn, lang geleden dat ik hier geweest ben, sinds deeltje 18 niet meer ofzo. Iedereen die in de tussentijd geslaagd is - congratz!![]()
Ik zit nu ongeveer op 30 lessen en tegen de 40 lesuren aan, ben sinds eind maart dit jaar bezig, dus heb 't rustig aan gedaan.![]()
De afgelopen 2 maanden veel gezeik gehad met het CBR voor het aanvragen van mijn examen, omdat ik bij die Eigen Verklaring die je moet invullen "Ja" moest antwoorden bij 1 van die punten vanwege m'n nierziekte. Dit heeft verder totaal geen invloed op m'n rijgedrag, maar heb het toch maar naar waarheid ingevuld. Had ik beter niet kunnen doen, want dat velletje papier is nu denk ik 2x retour gestuurd en onderweg misschien nog een keertje in een put gewaaid, omdat het niet correct en onvolledig was ingevuld door de huisarts. Achteraf gezien had ik beter gelijk naar mijn behandelend internist in het ziekenhuis kunnen gaan want ze wilden bij het CRB dingen weten als medicijn gebruik, bloeddruk, creatinine-waarde, etc, maar ik dacht dat het via de huisarts sneller zou gaan.
Maar goed, nu kreeg ik vorige week eindelijk post in de bus van het CBR met de boodschap dat ik ben goedgekeurd en geen aangepast rij-examen hoef af te leggen (was ik daar bijna genaait!) En nu kreeg ik vanaaf dan eindelijk het belletje van m'n instructeur dat ik volgende week donderdag 24 november mag afrijden! Het zit ineens in een stroomversnelling, maar ik werd het ook goed zat om niet te weten waar je aan toe bent.
Hatseflats, dat was mijn relaas voor vanavond. Ik heb morgen weer rijles, misschien volgende week nog eentje en waarschijnlijk nog 1tje voor het examen zelf. Eindelijk zit er wat vaart achter, ik voel me al een tijdje klaar om dat examen af te leggen en heb nu nog paar lessen om dat gevoel aan te scherpen! Wish me luck.![]()
woensdag!!quote:Op woensdag 16 november 2005 22:15 schreef veldmuis het volgende:
Wanneer moet je nou op, lambrusco_bianco?
Die servo's vinden het ok niet tof, ze kunnen het wel maar de slijtage is wel hoger.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:45 schreef Devilnl het volgende:
ik vind het NIET sturen als je stilstaat zo'n bullshit tbh =].. ze hebben toch niet voor niet stuurbekrachtiging uitgevonden.. en zo erg slijten die banden er ook niet van (ok.. van een les auto misschien wel. omdat die dat X keer doen per dag.. majah =]
Maandag theorie examen.. vandaag aan gevraagt.. dat word een snelstudie
damn, das wel erg balen jaquote:Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef mirelia het volgende:
Ik ben net gezakt......... wat een $%^examinator
Op een stuk waar ik 80 moest(snelweg) tegen me zeggen harder harder en dan ...Jammer joh je haalt rechts in.
Damn wat was ik pissed
Daarna zegt hij invoegen richting Utrecht , dus dat doe ik en gelijk daarna zo en nu weer terug richting Rijswijk (de baan waar ik al zat)
Daar was dus geen ruimte meer voor en toen moest ik wel doorrijden richting Utrecht.
Daarna vond hij me besluiteloos rijden.
Vind je het gek na zo'n rotstreek
spannendquote:Op donderdag 17 november 2005 13:29 schreef thiamat het volgende:
hmm das jammer, ik ga nu zo voor het eerst lessen
Shit joh, maar je neit op laten naaien, als hij zegt harder harder dan wijs je hem erop dat je daar maar 80 mag.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:11 schreef mirelia het volgende:
Ik ben net gezakt......... wat een $%^examinator
Op een stuk waar ik 80 moest(snelweg) tegen me zeggen harder harder en dan ...Jammer joh je haalt rechts in.
Damn wat was ik pissed
Daarna zegt hij invoegen richting Utrecht , dus dat doe ik en gelijk daarna zo en nu weer terug richting Rijswijk (de baan waar ik al zat)
Daar was dus geen ruimte meer voor en toen moest ik wel doorrijden richting Utrecht.
Daarna vond hij me besluiteloos rijden.
Vind je het gek na zo'n rotstreek
behoorlijk pittig inpakeren ook als je niet wil sturen als je auto stilstaatquote:Op donderdag 17 november 2005 12:45 schreef Devilnl het volgende:
ik vind het NIET sturen als je stilstaat zo'n bullshit tbh =].. ze hebben toch niet voor niet stuurbekrachtiging uitgevonden.. en zo erg slijten die banden er ook niet van (ok.. van een les auto misschien wel. omdat die dat X keer doen per dag.. majah =]
Maandag theorie examen.. vandaag aan gevraagt.. dat word een snelstudie
de radio staat altijd bij mij aan, en wel op city fm classic rockquote:Op donderdag 17 november 2005 15:46 schreef Robin__ het volgende:
Haha! En kan je nog de radio aandoen ook![]()
Van waar naar waar ga je rijden?
tijdens je rijlesquote:Op donderdag 17 november 2005 15:55 schreef wlsandman het volgende:
[..]
de radio staat altijd bij mij aan, en wel op city fm classic rock![]()
dus af en toe hoor je en teringgoed nummer die wel zou willen meezingen, maar dat staat natuurlijk een beetje stom![]()
![]()
Daar heb je op zich gelijk in maar hij speelde het gemenerquote:Op donderdag 17 november 2005 13:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Shit joh, maar je neit op laten naaien, als hij zegt harder harder dan wijs je hem erop dat je daar maar 80 mag.
Hm dat lijkt me toch niet heel prettig als het eventjes druk is en je instructeur je ook nog wat bij probeert te brengen.. maar af en toe op de snelweg ofzo zou ik het niet erg vinden, maar gelukkig praat mijn instructeur aardig door dus ach, zo erg mis ik het ook weer nietquote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef juliusbackpacking het volgende:
Bij mij ook hoor, lekker op de achtergrond de radio.
We praten niet meer zovel over het autorijdenquote:Op donderdag 17 november 2005 16:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hm dat lijkt me toch niet heel prettig als het eventjes druk is en je instructeur je ook nog wat bij probeert te brengen.. maar af en toe op de snelweg ofzo zou ik het niet erg vinden, maar gelukkig praat mijn instructeur aardig door dus ach, zo erg mis ik het ook weer niet
Vandaag voor het eerst langs het cbr in bussum geweest.. man meer lesautos daar als mensen met rijbewijs :p wat een kippenhok trouwens :p
CBR Mafia!!! ik vind dat dus echt niet kunnen, sowieso een geprikkeld antwoord. Maar als die vent zo al bekend staat klopt er toch iets niet in het verhaal???quote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef mirelia het volgende:
[..]
Daar heb je op zich gelijk in maar hij speelde het gemener
Daarvoor wilde hij me laten parkeren op een invalideplaats terwijl er 60 andere lege plekken waren
Dus ik denk "instinker" en wijs hem erop
Toen reageerde hij geprikkeld " nou dan kies je zelf toch een plekje"
Vandaar dat ik dacht ik ga er niet meer tegenin
Je moet het toch van zo'n vent hebben
Nou had ik al van de ANWB gehoord dat het een lul was en dat je bij hem perfect moet rijden om een kans te maken
Toen ik gisteren op les kwam zij mijn instructeur al "gecondoleerd" je hebt .......... als examinator
Dus eigenlijhk was ik al voorbereid en daardoor extra zenuwachtig
Wat een rotvent! Welke stad ben je afgereden dan? Een vriendin van me is vanmorgen ook geslaagd en de jongen die me ophaalde met rijles vandaag ook, dus de druk stijgtquote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef mirelia het volgende:
[..]
Daarvoor wilde hij me laten parkeren op een invalideplaats terwijl er 60 andere lege plekken waren
Het gaat bij mij ook echt over van alles.. van de regenboog tot motoren met handvat verwarming en van honden tot gepimpte vehikkels en zelfs even over big brother :p Maargoed, als ik even moet opletten gaat het echt 1 oor in andere oor uit.. komt wel lullig over soms maar dan had ie maar geen rijinstructeur moeten wordenquote:Op donderdag 17 november 2005 16:34 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
We praten niet meer zovel over het autorijdengaat goed vinden we allebei. Sowieso ben ik nu examenrondjes aan het oefenen, dus dan focus je meer op het rijden en praat je amper.
wat een kl**tzak!!! zulke verhalen word ik echt kwaad om. het is zoooo oneerlijk daar bij het cbr. de ene slaagt omdat de examinator relaxt is, een ander zakt omdat de examinator arelaxt is.. pff. ook dat hij zegt harder harder... wat een gek.. maar een klacht indienen heeft toch geen zin. echt balen zegquote:Op donderdag 17 november 2005 16:16 schreef mirelia het volgende:
[..]
Vandaar dat ik dacht ik ga er niet meer tegenin
Je moet het toch van zo'n vent hebben
Nou had ik al van de ANWB gehoord dat het een lul was en dat je bij hem perfect moet rijden om een kans te maken
Toen ik gisteren op les kwam zij mijn instructeur al "gecondoleerd" je hebt .......... als examinator
Dus eigenlijhk was ik al voorbereid en daardoor extra zenuwachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |