Gefeliciteerd Impry!quote:Op maandag 7 november 2005 10:20 schreef Impry het volgende:
Een mooie afsluiter voor dit deel is de mededeling dat ik ben geslaagd!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt super!
Had vanwege de regen iets meer afstand moeten houden, maar het was pas de tweede keer dat ik in de regen reed, dus dat was geen groot probleem
Dalijk meteen ophalen dat papiertje
Half uurtje? exam is toch 2 uur?quote:Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef Gelderland het volgende:
Niet zozeer dat ik bang/faalangst heb, helemaal niet, maar gewoon, in dat half uurtje moet het gewoon goed gaan...![]()
Wanneer heb je 'm gehaald, dan zet ik je er ff tussen.quote:Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef nlboy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Impry!![]()
Trouwens waarom sta ik nog niet in de op?![]()
Jup 25 tot 30 minquote:Op maandag 7 november 2005 12:15 schreef Gelderland het volgende:
[..]
nee joh, het is iets van 30 minuten rijden...
- Nlboy (3 november)quote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Impry het volgende:
[..]
Wanneer heb je 'm gehaald, dan zet ik je er ff tussen.
Vraag 't je instructeur?quote:Op maandag 7 november 2005 13:18 schreef Sylvana het volgende:
Iemand nog een stie waarop staat uiitgelegd wat er onder de motorkap zit en waar alle lichtjes op het dashboard voor zijn? Want die site uit het vorige topic heb ik niks aan omdat me auto er niet bij staat
Rest van de tijd is wat vragen over het voertuig en vooral veel wachten dan dus?? Hoe kom ik dan bij die 2 uur.. (misschien omdat het zo fucking duur is.. voor een half uurtje al helemaalquote:
been there, done that. had op mn 1e examen ook allemaal dingen fout gedaan die ik op les altijd goed deed.. ach ja.. stressquote:Op maandag 7 november 2005 14:43 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb net ook les gehad en een proef-examen gedaan. Netzoals de vorige keer gingen er dit keer (weer), ook nog na 35 lessen kleine details mis. Dit kere was het:
- 1x een korte bocht (met 2 rijbanen) iets té ruim nemen
- 1x te weinig snelheid maken op de snelweg
- 1x een bord (verboden in te rijden), die ongeveer 50 meter verder stond, niet zien
- 1x even kort stilstaan op zebrapad bij rotonde
En desondanks is mijn examen wél aangevraagd, waarschijnlijk begin december....Herkennen mensen dit? Dus ookal heb je binnenkort examen nog steeds (kleine) dingen fout doen. En het gekke is, ik doe het dus NIET elke keer fout, maar in dit proef-examen gingen deze dingen fout...
![]()
nouja, ik heb woensdag dus me TTT, dan moet ik het dus weten en voor die tijd heb ik geen les meer en weet dus niet of we woensdag nog ff tijd hebben om dat te bekijken, daarom lijkt het mij handig als ik het van te voren al beetje kan opzoeken op internetquote:
dat heb ik ook hoor, ik heb nu 33 lessen gehad, en ik heb soms ook nog van die kleine dingen die ik fout doe, en andere keer gaat het wel goed. Het is echt heel wisselvallig bij mij en ik hoop dus dat het woensdag met me TTT wel goed gaatquote:Op maandag 7 november 2005 14:43 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb net ook les gehad en een proef-examen gedaan. Netzoals de vorige keer gingen er dit keer (weer), ook nog na 35 lessen kleine details mis. Dit kere was het:
- 1x een korte bocht (met 2 rijbanen) iets té ruim nemen
- 1x te weinig snelheid maken op de snelweg
- 1x een bord (verboden in te rijden), die ongeveer 50 meter verder stond, niet zien
- 1x even kort stilstaan op zebrapad bij rotonde
En desondanks is mijn examen wél aangevraagd, waarschijnlijk begin december....Herkennen mensen dit? Dus ookal heb je binnenkort examen nog steeds (kleine) dingen fout doen. En het gekke is, ik doe het dus NIET elke keer fout, maar in dit proef-examen gingen deze dingen fout...
![]()
Bij mij duurde het intotaal iets van 45/50 minuten in totaal.quote:Op maandag 7 november 2005 15:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Rest van de tijd is wat vragen over het voertuig en vooral veel wachten dan dus?? Hoe kom ik dan bij die 2 uur.. (misschien omdat het zo fucking duur is.. voor een half uurtje al helemaal)
Nee, staan er inderdaad niet tussen. Ik dacht dat het lijstje continue ge-update werdquote:Op maandag 7 november 2005 16:45 schreef alwaysthebest het volgende:
De geslaagden uit het vorige topic staan niet in de lijst, wel?
Ik zoek zo wel even.![]()
http://www.ferry.nl/auto/bijzondere01.htm & http://www.voertuigcontrole.nl/quote:Op maandag 7 november 2005 13:18 schreef Sylvana het volgende:
Iemand nog een stie waarop staat uiitgelegd wat er onder de motorkap zit en waar alle lichtjes op het dashboard voor zijn? Want die site uit het vorige topic heb ik niks aan omdat me auto er niet bij staat
Veel succes morgen!quote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
Hopelijk heb ik morgen dezelfde mededeling (morgen examen dus).
Succes!quote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
Hopelijk heb ik morgen dezelfde mededeling (morgen examen dus).
ofzoquote:Op maandag 7 november 2005 16:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Bij mij duurde het intotaal iets van 45/50 minuten in totaal.
Eerst kom je in een soort kantoor (bij ons dan he!) samen met je instructeur en die examinator. Hij legt je even uit wat de bedoeling is en je ondertekend je gezondheidsverklaring ofzo. Dan loop je naar de auto (ben je ongeveer 5 tot 10 minuutjes verder). Dan checkt hij of je een nummerbord kunt lezen, lukt dit dan ga je naar de auto. Soms moet je de motorkap open doen om het 1 en ander uit te leggen en daarna ga je de lichten testen. (Vanaf het begin zit je nu op ongeveer 15 minuten) Vervolgens begin je aan je rit die zo'n 20 of 25 minuten duurt. (Vanaf het begin zit je nu dan ongeveer 40 minuten). Hierna loop je weer mee naar het kantoortje en daar moet je dan gaan zitten en hoor je of je wel of niet geslaagd bent met een uitleg erbij. En daarna maakt hij de papier klaar. En zo komt je dan op 45/50 minuten.
En daarna ging ik nog eventjes door naar het gemeentehuis om mn rijbewijs op te halenHaha!
Bedankt voor de felicitatiesquote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef Wombcat het volgende:
Impry gefeliciteerd!!
Hopelijk heb ik morgen dezelfde mededeling (morgen examen dus).
Juistquote:Op maandag 7 november 2005 18:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ofzohehe jij dacht ook ik teken alles! geef me dat papiertje!
![]()
thnx, aan deze site heb ik wel watquote:Op maandag 7 november 2005 17:29 schreef nlboy het volgende:
[..]
http://www.ferry.nl/auto/bijzondere01.htm
Meestal zijn de lampjes bij elke auto bijna hetzelfde, dus kies maar een leuke autotje uit als jouwe er niet bij staat.![]()
Tussen Tijdse Toets. Proefexamen.quote:Op maandag 7 november 2005 19:35 schreef Zwansen het volgende:
TTT? Team Time Trial?
Maar succes Wombcat.
als het regent of koud is controleren ze meestal de lampen: richting naar links, richting naar rechts, licht aan, remmen. (examinator staat buiten, jij zit lekker warm in de autoquote:Op maandag 7 november 2005 16:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nouja, ik heb woensdag dus me TTT, dan moet ik het dus weten en voor die tijd heb ik geen les meer en weet dus niet of we woensdag nog ff tijd hebben om dat te bekijken, daarom lijkt het mij handig als ik het van te voren al beetje kan opzoeken op internet
Het kost je wel weer een rip uit je lijf, paar extra lesjes, en je examen hoppa minimaal 350 euro. Dat is denk ik ook de grootste druk op iedereen(onbewust).quote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef essiedepessie het volgende:
Ach, je leven hangt er niet van af hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt.. Niemand die je daar op veroordeelt.
Cool down, als je mag afrijden, betekend dat ook dat je het kan. Gewoon even je best doen, lukt je vast.!![]()
Was afrijden maar net als afzwemmenquote:Op maandag 7 november 2005 13:27 schreef essiedepessie het volgende:
Ach, je leven hangt er niet van af hoor, het ergste wat kan gebeuren is dat je zakt.. Niemand die je daar op veroordeelt.
Cool down, als je mag afrijden, betekend dat ook dat je het kan. Gewoon even je best doen, lukt je vast.!![]()
Ik heb die methode denk ik gemist , vertel vertel?quote:Op maandag 7 november 2005 20:22 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Het kost je wel weer een rip uit je lijf, paar extra lesjes, en je examen hoppa minimaal 350 euro. Dat is denk ik ook de grootste druk op iedereen(onbewust).
he maar jij hebt een rijschool, is de methode met zoals ik in het vorige deel beschreven heb gebruikelijk? leren ze je dat op de rij-instructeurschool? Of is het enigzins bizar?
Ik ben in ieder geval wel blij dat ik het gedaan heb, nu weet in tenminste wat me op het echte examen te wachten staat. Het neemt denk toch wel een deel van m'n zenuwen weg tijdens examenquote:Op maandag 7 november 2005 21:30 schreef essiedepessie het volgende:
Was iedereen even blij met zijn TTT of zijn er ook mensen die em liever niet hadden gedaan?
korte versie: mbv. plattegrond van een kruispunt en papierenautotjes herhaaldelijk situaties uitleggen en vervolgens rijden om weer op het zelfde punt terug te keren en te herhalen.quote:Op maandag 7 november 2005 21:41 schreef essiedepessie het volgende:
[..]
Ik heb die methode denk ik gemist , vertel vertel?
jij bent de eerste waarvan ik het hoor, tuurlijk tekent een instructeur wel eens iets uit, maar hoe jouw instructeur het doet vind ik wel erg bizar hoorquote:Op maandag 7 november 2005 22:56 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
korte versie: mbv. plattegrond van een kruispunt en papierenautotjes herhaaldelijk situaties uitleggen en vervolgens rijden om weer op het zelfde punt terug te keren en te herhalen.
Linksafslaan, en direct weer links, voorsorteren, kruispunt oversteken in 2x(wachten op tussen stuk) ed. zeker 20min stil gestaan tijdens uitleg en 4 tot 5 keer het kruispunt gereden.
Ja het vreemde vind ik dat het wel binnen hetzelfde bedrijf is, mijn normale instructrice geeft normaal les, heeft 20 jaar eraring en dat merk je wel. je zou toch denken dat zo'n bedrijf toch bepaalde eisen stelt aan instructeurs oid.quote:Op maandag 7 november 2005 23:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jij bent de eerste waarvan ik het hoor, tuurlijk tekent een instructeur wel eens iets uit, maar hoe jouw instructeur het doet vind ik wel erg bizar hoor
Bedankt!quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:37 schreef essiedepessie het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand ontmoet die het zo doet, Ik probeer zelf alles zo goed mogelijk in de praktijk aan te leren, mocht er iets misgaan dan leg ik het uit en doen we het wel nog een keer over nieuw.
Mijn inzicht hierin is dat dingen op papier uitleggen niet werkt, dan zou iedereen na het behalen van zijn theorie alle voorrangssituaties perfect uitvoeren, want ja zo stond het op papier.
Doen is de beste manier vind ik. Misschien toch een keer overleggen met je instructeur.. Gewoon eerlijk zeggen dat je niet begrijpt waarom het zo moet, en als hij daar niet mee eens, vragen of je iemand anders mag om les van te krijgen
quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
Wel met wat mazzel, want ik heb een stuk of 5 foutjes gemaakt, en ze geaf me het voordeel van de twijfel.
quote:
gefeliciteerd.... vertel eens hoe het ging...wat deed je bijvoorbeeld fout en hoe loste je het op etcquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
Wel met wat mazzel, want ik heb een stuk of 5 foutjes gemaakt, en ze geaf me het voordeel van de twijfel.
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebbes
Wel met wat mazzel, want ik heb een stuk of 5 foutjes gemaakt, en ze geaf me het voordeel van de twijfel.
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:25 schreef TheAnarchist het volgende:
Jaaa vanmorgen ook geslaagd![]()
![]()
![]()
Ik vond het al een rare/makkelijke route, zegt ie ineens ja zet hem hier maar even op de stoep ik moet even mn beurs pakken die ben ik vergeten![]()
Ook geen verrichtingen enzo.
En hij heeft de hele rit over MVV geluld met mn instructeur![]()
Het ging echt niet lekker tijdens het examen. Het half uurtje inrijden van tevoren ging echt heel soepel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:02 schreef Gelderland het volgende:
[..]
gefeliciteerd.... vertel eens hoe het ging...wat deed je bijvoorbeeld fout en hoe loste je het op etc
Ik heb niet aan haar adem geroken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:32 schreef -Eddow- het volgende:
Motor Rijbewijs gehaald vandaag !!!!: ) : )
Ook jullie allebei...Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:25 schreef TheAnarchist het volgende:
Jaaa vanmorgen ook geslaagd![]()
![]()
![]()
Ik vond het al een rare/makkelijke route, zegt ie ineens ja zet hem hier maar even op de stoep ik moet even mn beurs pakken die ben ik vergeten![]()
Ook geen verrichtingen enzo.
En hij heeft de hele rit over MVV geluld met mn instructeur![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:32 schreef -Eddow- het volgende:
Motor Rijbewijs gehaald vandaag !!!!: ) : )
Het gaat inderdaad goed zo te zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Reina, Wombcat, TheAnarchist, -Eddow-, allemaal van harte gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
Het gaat goed hier qua geslaagdenik binnenkort ook… (hoop ik dan
)
quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:26 schreef Eluc het volgende:
Gefeliciteerd alle geslaagden! Ik heb vandaag mijn theorie gehaaldVrijdag is mn eerste les en 28 december praktijkexamen. Ik dacht, ik meld het maar even.
Ja, precies. Ik hoef tenminste niet nog een keer.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
Wombcat, idd een mazzel dat je geslaagd bent als ik het zo lees, maar dat maakt niet uit, want je hebt hem tenminste
idd...ik heb met mijn proef-examen nog minder fouten gemaakt en mijn instructeur zei al dat ik gezakt zou zijn...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
![]()
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de autoquote:Op woensdag 9 november 2005 17:48 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat een verhaal Sylvana ook lekker dat je rijinstructeur jou was vergeten.![]()
Dat hij niet eens heeft voorgestelt of jij nog zin had om dat TTT te doen, want je was er nog niet klaar voor als ik zo lees. Maja zo'n TTT kost zeker weer veel?![]()
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de auto
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Jammer dat het zo slecht ging. Dat stressen van te voren helpt ook niet.
Zonde dat je je vrijstelling niet hebt ook.
Je moet dit nu proberen uit je hoofd te zetten en verder gaan met je lessen. Het belangrijkste is het kijken, daar gaat het vooral om. En onthou dat bij je examen altijd geldt dat een foutje niet meteen betekent dat je zakt, het gaat er ook om dat je het daarna weer oppikt.
Bereid je er mnaar wel voor dat je bij het examen eerst een praatje krijgt over je TTT en wat de punten zijn die je nog moest verbeteren. Belangrijk is dat je je daardoor niet uit het lood laat slaan!
Maar het is wel echt zonde dat het zo slecht ging, want dat geeft je natuurlijk niet zoveel vertrouwen voor het examen. Je moet jezelf voorhouden dat het allemaal te leren is. Vrijwel iedereen is capabel om auto te rijden. En je hoeft niet foutloos te rijden bij het examen (dat weet ik uit ervaring), het gaat er vooral om dat je veilig kunt rijden, dus vooral altijd goed kijken.
nee, dit is al 1,5 uur ( half 3 tot 4 uur)quote:Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?
examen kost hier totaal 193 euro nog watquote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Het examen zelf maar 100 in totaal?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Als het echt nog niet op niveau is, dan ben ik bang dat een examen aanvragen ook nog niet zoveel zin heeft. Hoe graag je ook wilt, is er een flink risico: als het examen slecht gaat, wordt je daar niet vrolijker van.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenEn daarom wil me instructeur ook nog dat ik heel veel ga lessen, want me examen gaat ie nog lang niet aanvragen zei hij
Ik heb dat inzicht en dat kijkgedrag gewoon niet onder de knie en als ik het zo hoor dan gaat dat ook nog wel heel lang duren voordat ik het wel heb
![]()
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.quote:
Da's eigenlijk wel logisch ja, als je je vrijstellingen niet haalt, papiertje niet meenemen, heeft 't immers toch geen zin, en kijken ze onbevooroordeeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemenquote:Op woensdag 9 november 2005 18:42 schreef Impry het volgende:
[..]
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.
Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergetenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:39 schreef Sylvana het volgende:
En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet
* ook op lijstje zet*quote:Op woensdag 9 november 2005 22:12 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten.
En zelfs als je het niet kan. Jammer dat ik mn examen niet gefilmd heb ofzo, heb nog nooit zo slecht geredenquote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
'..don't go wide..'quote:Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.
wat betreft dat hadrop denkennet een soort ralliy van maken,
300 Meter bocht naar links 90 graden
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
Je kan het iig achteraf laten inbouwen. Best betaalbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
Hoe kan je nou schakelen en koppelen fout aanleren? Als het gewoon soepel gaat gaat het gewoon goed. Ik kan bv makkelijk in benzineauto's rijden nu, zonder afslaan ed, dus gewoon koppeling oplaten komen met gas bijgeven. Moet je een beetje gevoel voor hebben, maar als je het zo in een benzineauto kan, kan je het dus ook in een diesel, en andersom geldt dat wat minder...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
Precies, want ik raad het iedereen aan! Heeft bij mij prima gewerkt, ik kon al koppelen, schakelen en sturen vóór m'n eerste les.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
nee hoor, het is echt niet zo dat je slaagt als je vooruit bent gegaan. natuurlijk ben je vooruit gegaan (waarom ga je anders examen doen toch?). ze kijken of je alle punten voldoende beheerst en ze kijken extra naar de punten die je vorige keer niet goed deed. en als je die weer niet goed genoeg doet kunnen ze best denken, nee die is gezakt. terwijl je anders misschien wel geslaagd was. want ze weten dan dat je het vorige keer ook niet goed kon, en dat kan je nog steeds niet, dus dan krijg je echt niet het voordeel van de twijfel dat je dit eenmalig niet goed deed door stress.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
Geloof ik niet. zijn genoeg mensen die zakken terwijl ze wel kunnen rijden en zelfs een goede rit neer hebben gezet. want iedereen maakt altijd wel ergens een foutje, dus ze verzinnen altijd wel een reden om je te laten zakken. ik denk dat ze dat zelfs kunnen doen als je een 'perfecte' rit neer hebt gezet.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.
Simulatorquote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |