verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.quote:
Da's eigenlijk wel logisch ja, als je je vrijstellingen niet haalt, papiertje niet meenemen, heeft 't immers toch geen zin, en kijken ze onbevooroordeeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemenquote:Op woensdag 9 november 2005 18:42 schreef Impry het volgende:
[..]
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.
Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergetenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:39 schreef Sylvana het volgende:
En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet
* ook op lijstje zet*quote:Op woensdag 9 november 2005 22:12 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten.
En zelfs als je het niet kan. Jammer dat ik mn examen niet gefilmd heb ofzo, heb nog nooit zo slecht geredenquote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
'..don't go wide..'quote:Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.
wat betreft dat hadrop denkennet een soort ralliy van maken,
300 Meter bocht naar links 90 graden
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
Je kan het iig achteraf laten inbouwen. Best betaalbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
Hoe kan je nou schakelen en koppelen fout aanleren? Als het gewoon soepel gaat gaat het gewoon goed. Ik kan bv makkelijk in benzineauto's rijden nu, zonder afslaan ed, dus gewoon koppeling oplaten komen met gas bijgeven. Moet je een beetje gevoel voor hebben, maar als je het zo in een benzineauto kan, kan je het dus ook in een diesel, en andersom geldt dat wat minder...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
Precies, want ik raad het iedereen aan! Heeft bij mij prima gewerkt, ik kon al koppelen, schakelen en sturen vóór m'n eerste les.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
nee hoor, het is echt niet zo dat je slaagt als je vooruit bent gegaan. natuurlijk ben je vooruit gegaan (waarom ga je anders examen doen toch?). ze kijken of je alle punten voldoende beheerst en ze kijken extra naar de punten die je vorige keer niet goed deed. en als je die weer niet goed genoeg doet kunnen ze best denken, nee die is gezakt. terwijl je anders misschien wel geslaagd was. want ze weten dan dat je het vorige keer ook niet goed kon, en dat kan je nog steeds niet, dus dan krijg je echt niet het voordeel van de twijfel dat je dit eenmalig niet goed deed door stress.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
Geloof ik niet. zijn genoeg mensen die zakken terwijl ze wel kunnen rijden en zelfs een goede rit neer hebben gezet. want iedereen maakt altijd wel ergens een foutje, dus ze verzinnen altijd wel een reden om je te laten zakken. ik denk dat ze dat zelfs kunnen doen als je een 'perfecte' rit neer hebt gezet.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.
Simulatorquote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |