Ja, precies. Ik hoef tenminste niet nog een keer.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
Wombcat, idd een mazzel dat je geslaagd bent als ik het zo lees, maar dat maakt niet uit, want je hebt hem tenminste
idd...ik heb met mijn proef-examen nog minder fouten gemaakt en mijn instructeur zei al dat ik gezakt zou zijn...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
![]()
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de autoquote:Op woensdag 9 november 2005 17:48 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat een verhaal Sylvana ook lekker dat je rijinstructeur jou was vergeten.![]()
Dat hij niet eens heeft voorgestelt of jij nog zin had om dat TTT te doen, want je was er nog niet klaar voor als ik zo lees. Maja zo'n TTT kost zeker weer veel?![]()
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de auto
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Jammer dat het zo slecht ging. Dat stressen van te voren helpt ook niet.
Zonde dat je je vrijstelling niet hebt ook.
Je moet dit nu proberen uit je hoofd te zetten en verder gaan met je lessen. Het belangrijkste is het kijken, daar gaat het vooral om. En onthou dat bij je examen altijd geldt dat een foutje niet meteen betekent dat je zakt, het gaat er ook om dat je het daarna weer oppikt.
Bereid je er mnaar wel voor dat je bij het examen eerst een praatje krijgt over je TTT en wat de punten zijn die je nog moest verbeteren. Belangrijk is dat je je daardoor niet uit het lood laat slaan!
Maar het is wel echt zonde dat het zo slecht ging, want dat geeft je natuurlijk niet zoveel vertrouwen voor het examen. Je moet jezelf voorhouden dat het allemaal te leren is. Vrijwel iedereen is capabel om auto te rijden. En je hoeft niet foutloos te rijden bij het examen (dat weet ik uit ervaring), het gaat er vooral om dat je veilig kunt rijden, dus vooral altijd goed kijken.
nee, dit is al 1,5 uur ( half 3 tot 4 uur)quote:Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?
examen kost hier totaal 193 euro nog watquote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Het examen zelf maar 100 in totaal?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Als het echt nog niet op niveau is, dan ben ik bang dat een examen aanvragen ook nog niet zoveel zin heeft. Hoe graag je ook wilt, is er een flink risico: als het examen slecht gaat, wordt je daar niet vrolijker van.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doenEn daarom wil me instructeur ook nog dat ik heel veel ga lessen, want me examen gaat ie nog lang niet aanvragen zei hij
Ik heb dat inzicht en dat kijkgedrag gewoon niet onder de knie en als ik het zo hoor dan gaat dat ook nog wel heel lang duren voordat ik het wel heb
![]()
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.quote:
Da's eigenlijk wel logisch ja, als je je vrijstellingen niet haalt, papiertje niet meenemen, heeft 't immers toch geen zin, en kijken ze onbevooroordeeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemenquote:Op woensdag 9 november 2005 18:42 schreef Impry het volgende:
[..]
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.
Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergetenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:39 schreef Sylvana het volgende:
En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet
* ook op lijstje zet*quote:Op woensdag 9 november 2005 22:12 schreef Frasier het volgende:
[..]
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten.
En zelfs als je het niet kan. Jammer dat ik mn examen niet gefilmd heb ofzo, heb nog nooit zo slecht geredenquote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
'..don't go wide..'quote:Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.
wat betreft dat hadrop denkennet een soort ralliy van maken,
300 Meter bocht naar links 90 graden
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
Je kan het iig achteraf laten inbouwen. Best betaalbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
Hoe kan je nou schakelen en koppelen fout aanleren? Als het gewoon soepel gaat gaat het gewoon goed. Ik kan bv makkelijk in benzineauto's rijden nu, zonder afslaan ed, dus gewoon koppeling oplaten komen met gas bijgeven. Moet je een beetje gevoel voor hebben, maar als je het zo in een benzineauto kan, kan je het dus ook in een diesel, en andersom geldt dat wat minder...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
Precies, want ik raad het iedereen aan! Heeft bij mij prima gewerkt, ik kon al koppelen, schakelen en sturen vóór m'n eerste les.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).
Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt![]()
nee hoor, het is echt niet zo dat je slaagt als je vooruit bent gegaan. natuurlijk ben je vooruit gegaan (waarom ga je anders examen doen toch?). ze kijken of je alle punten voldoende beheerst en ze kijken extra naar de punten die je vorige keer niet goed deed. en als je die weer niet goed genoeg doet kunnen ze best denken, nee die is gezakt. terwijl je anders misschien wel geslaagd was. want ze weten dan dat je het vorige keer ook niet goed kon, en dat kan je nog steeds niet, dus dan krijg je echt niet het voordeel van de twijfel dat je dit eenmalig niet goed deed door stress.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
Geloof ik niet. zijn genoeg mensen die zakken terwijl ze wel kunnen rijden en zelfs een goede rit neer hebben gezet. want iedereen maakt altijd wel ergens een foutje, dus ze verzinnen altijd wel een reden om je te laten zakken. ik denk dat ze dat zelfs kunnen doen als je een 'perfecte' rit neer hebt gezet.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.
Simulatorquote:Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Ik zou het niet doen. Het is veels te duur, en als je geen TTT hebt gedaan moet je wat verrichtingen tijdens je examen doen, wat je dus weer scheelt in tijd op de wegquote:Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?
je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.
weet iemand een zinnige conclusie te geven?
Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheidquote:Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
btw, wat heeft die man allemaal aangestreept op je blaadje en erbij geschreven?
als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doenquote:Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?
je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.
weet iemand een zinnige conclusie te geven?
en wat ging hiervan niet goed op les?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheid
Afslaan ( veranderen van richting) : verder kijken
Invoegen-uitvoegen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Rijstrook wisselen-zijdelingse verplaatsingen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Bijzondere verrichtingen: voor laten gaan ( auto die ik over het hoofd had gezien bij fileparkeren)
Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
en wat ging hiervan niet goed op les?
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef GotC het volgende:
[..]
SimulatorMeer niet.
Ja, je kan wel zoals hierboven is gezegd fijn met iemand in de auto gaan oefenen, maar die mensen kunnen je niet .precies. uitleggen hoe alles in elkaar zit. En meer dan schakelen/koppelen/gas/rem kunnen ze je waarschijnlijk niet leren.
En ik hoop dat je die 'paar dagen na je verjaardag' sarcastisch bedoelde. Zelfs met 10 dagen rijbewijs ontkom je idd niet aan de weguren.
Kijk het mooie in UK is, je mag met een persoon oefenen, mits diegene al 5 jaar een rijbewijs heeft, met goed gedrag. DAT scheelt pas uren, lessen, geld etc
Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doen).
Je TTT vervalt als je gezakt bent ja.
het kan best handig zijn, je hebt misschien minder stress voor je examen. toen ik voor de 2e keer op moest zat ik de dagen ervoor oh nee als ik maar niet hoef te parkeren
het is verder best aardig om te horen wat iemand van het cbr zegt. maar je leraar zal je ongetwijfeld kunnen vertellen wat je nog niet goed doet.
ik geloof dat het 20 euro goedkoper is dan een examen, dus dan heb ik zoiets van, kan je beter een examen doen
mijn conclusie: niet doen, tenzij in een pakket. het is bijna net zo duur als een examen, dan kan je beter examen doen!
Het gaat vooral om inzicht en kijkgedrag en dat leer je pas echt goed in het echte verkeer. Het autorijden zelf heb je meestal zo onder de knie, maar dat kijkgedrag/inzicht duurt meestal wel een tijdjequote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.
Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch jaMaar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeurquote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.
Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch jaMaar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Als je het nu wel denkt te kunnen (zoals je zelf ook aangeeft) dan zou ik idd wat geld lenen bij de ib-groep en het gewoon afronden.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
dit is niet waar. ik heb TTT gedaan. bij mn 1e examen was het dit is een 50-50 verhaal. ik kan je niet het voordeel van de twijfel geven. commentaar op TTT was niet goed genoeg kijken. bij mn 1e examen keek ik goed genoeg (dat zei hij ook), maar ik had wat vage fouten. ook dingen die ik dan 1x goed deed en volgende keer niet (op zelfde examen dus). niks geen voordeel van twijfel dus. maar misschien hebben andere mensen hier wel 'geluk' meequote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).
Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
heb je wel goed les gehad? pas na 80 lessen op vind ik erg veel. maar goed. niet besluitvaardig genoeg is echt rotquote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
bij de prijs van dat examen zit eigen verklaring inbegrepen. die betaal je één keer (voor 'alle' examens) en moet je sowieso betalen. dus dat bedrag moet je niet meerekenen bij vergelijken van TTT en examen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:56 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.
Deze mening was ik trouwens ook van doen, was benieuwd of iemand echt overtuigende redenen had voor die TTT.
ja precies, meer is t niet. 19 euroquote:Op donderdag 10 november 2005 16:44 schreef Repeat het volgende:
wat houdt die eigen verklaring eigenlijk in? Is dat dat je geen belangrijke ziektes ed hebt? Want daar betaal je nl ook 15¤ voor ofzo, en voor een verklaring dat je gezond ed bent is dat wel duur
hmmquote:Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.
Alleen tijdens de les is het dus 1 of 2 dingen die niet goed gaan en gister ging het dus allemaal tegelijkertijd mis
Ik bedoel eigenlijk dat ik met een rij-instructeur op het terein van rijschool Brünen ga rijdenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeurDie weet je alles op de juiste manier te leren enzo Misschien dat je na je 1e (2?) les(sen) wel effe een rondje kan gaan rijden op eigen terrein, dan kan je het geleerde effe oefenen
. Of moet je nog heel lang wachten op je verjaardag?
Ik zat al effe vreemd te kijken bij die paar dagen. Kom op, je kan het! Nog effe volhouden!
![]()
thnxquote:Op donderdag 10 november 2005 16:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:
hmmdat is vervelend, je moet echt van die regeltjes aanleren zoals al is gezegd. misschien ook hardop idd de stappen herhalen bij het kijken. totdat je het onder de knie hebt. succes ermee
![]()
Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat is het toch irritant om in een gewone benzine auto te rijden.
Het zit zo, als je weggrijdt kan je bij een diesel auto je koppeling helemaal los laten en dan gas geven.
Maar bij een benzine auto moet je eerst langzaam de koppeling los laten en tegerlijkertijd ook gas geven.
Of ik geef te weinig gas en de auto slaat af of ik geef te veel gas en dan hoor je de motor en de banden.
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
Serieus, ga een keer karten ofzo. Als jij de veiligheid van andere mensen op de weg in gevaar wilt brengen door je rijbewijs te halen ben je echt gaar. Het is wel duidelijk dat je het niet kan.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef Leep het volgende:
mja ik wil heel graag nog een keer
gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
Daar is die ' L' op je dak voorquote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden".
Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:04 schreef Impry het volgende:
[..]
Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.![]()
Als je te weinig gas geeft gaat je motor zeuren, dus net voor het aangrijpingspunt (wat je ook iets lastiger voelt bij een benzine) gas geven. Hierna laat je de koppeling verder opkomen en ondertussen blijf je gas bij geven.
Je kunt beter te veel gas geven als dat je motor afslaat bij een kruispunt.
Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.
Zelf heb ik ook wel eens gereden en je moet inderdaad ff de slag te pakken krijgen, daarna is het easy...
Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Benzine is inderdaad lastig om op te starten. Ik heb nu 3 lessen erop zitten in een benzineautootje en ben nu wel goed gewend eraan. Thing is, dat je niet de gehaast moet doen. Ik was altijd nerveus:
"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden".
Fuck dat, dan worden ze maar pissig. Lekker langzaam op laten komen werkt al goed genoeg.
Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Daar is die ' L' op je dak voor![]()
-heb ik al gedaanquote:Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Na 200 lessen nog niet kunnen rijden?
-Zoek een andere rijschool
-Zoek professionele hulp
-Koop een OV jaarkaart
Meen ik serieus: als je er zó veel moeite mee hebt is er mss wel iets mis: aandachtsstoornis, leerstoornis, iets met je ruimtelijk inzicht, hemi-neglect, een of andere fobie of gewoon extreme examenstress. Ga eens naar je huisarts voor een bèta-blocker oid, of advies / verwijzing naar psycholoog ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
mensen niet zo snel pissig? mwoah. 1x tijdens les probeerde ik weg te komen in zn 3. dat lukte me niet. motor viel uit. auto's gingen toeteren. dat ik echt dacht ben je nou zo blind dat je de L niet ziet, en niet doorhebt dat mn motor uit is gevallenquote:Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef nlboy het volgende:
[..]
Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.
Idd ik moet gewoon die balans vinden tussen gas en koppeling, maar wel lastig is dat te vinden.
Ach ja veel oefenen en dan hoop ik het snel onder de knie te krijgen, want nu rij ik niet zo comfortabel als in de lesauto.![]()
[..]
Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.![]()
[..]
Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten.Net wel een bejaarde achter me gehad...had zijn groot licht aanstaan, zeer irritant.
(zit ook geen anit-verblindingsstand op de spiegel)
[..]
Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.
Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).
Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
Hoi, ik herken je verhaal. Toen ik net 18 was, heb ik ook gehad wat jij nu hebt: veel lessen gehad, paar keer examen gedaan, maar het ging voor geen meter.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:
[..]
-heb ik al gedaan
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
-die heb ik al iig bedankt voor de tips
zou maar bij het cbr gaan werken dan, de juiste instelling heb je al
ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinatorquote:Op donderdag 10 november 2005 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.
Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:54 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinatoren als je TTT zo goed was dat je daarmee had kunnen slagen, had je beter geen TTT kunnen doen maar gelijk examen
had je 200 euro gescheeld
![]()
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigquote:Op donderdag 10 november 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.
Sowieso had ik een compleet pakket afgesloten met rijbewijsgarantie, dus ik had door kunnen gaan tot ik een ons woog, en het had me verder niets gekost. (Achteraf gezien heeft het me iets van ¤600 meer gekost dan nodig, want ik ben in één keer geslaagd en had dus heel die rijbewijsgarantie niet hoeven afsluiten. Maar gezien het verhaal in mijn laatste post heb ik dat dus wel gedaan).
Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigmaar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen
die rijbewijsgarantie, betekent dat dan ook dat alle extra lessen die je nodig hebt, erbij zitten? lijkt me eigenlijk best relaxt. alle druk gaat eraf, je kunt net zo lang examen doen dan zonder dat het je meer kost, zal echt schelen in de stress. of heb ik dit mis?
ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?quote:Op donderdag 10 november 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.
Je kunt alleen een pakket met rijbewijsgarantie afsluiten als je nog geen examen heb gedaan (bij de ANWB tenminste). (waarbij nog geen examen volgens mij staat voor "de laatste 5 jaar geen examen", want bij het boeken van de cursus heb ik ook netjes verteld dat ik vroeger ook heb gelest en examen heb gedaan. En toen ik examen deed bij het CBR, keek ze ook op de lijst en zei ze "dit is je eerste keer dat je examen doet". Dus kennelijk tellen die examens die ik 15 jaar geleden heb gedaan niet meer mee.)
Ook bij andere rijscholen dan de ANWB kun je wel eens pakketten afsluiten met examengarantie.
bij mij is TTT 70 euro goedkoper dan een examen, dus dan doe ik liever wel TTT en dan gewoon in 1 keer slagen hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handigmaar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen
Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?
nou ja ik heb m toch al dus voor mij maakt het niet meer uit
maar dat maakt toch niet uit, want zolang het je geen extra geld kostquote:Op donderdag 10 november 2005 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |