abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32097370
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd

Wombcat, idd een mazzel dat je geslaagd bent als ik het zo lees, maar dat maakt niet uit, want je hebt hem tenminste
Ja, precies. Ik hoef tenminste niet nog een keer.

Nu een autotje kopen, want ik moet het wel bijhouden (en heb niet echt iemand in de buurt van wie ik een auto kan lenen).
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:39:21 #102
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_32098071
Bedankt allemaal!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_32098412
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:08 schreef Impry het volgende:
Weet je zeker dat je examinatrice niet dronken was?
idd...ik heb met mijn proef-examen nog minder fouten gemaakt en mijn instructeur zei al dat ik gezakt zou zijn...

jij hebt echt geluk gehad zeg maarja, je hebt iig wél je rijbewijs, daar doe je het toch voor
Haleloeja
pi_32104117
thnx voor jullie reacties

ik heb in totaal 21 lessen gehad en heb wel een ttt gedaan
ik zou dezelfde examinator krijgen maar de goede man was ziek en toen bleek dat ik dus een andere kreeg waar ik net daarvoor over hoorde dat ie zo streng was.
heb een vrij makkkelijk route gereden en bij terug komst begreep ik de man ook nog eens verkeerd waarnaar hij vroeg snap je me niet.............................gaf me een hand ...en toen snapte ik hem pas:)
ik ben ook gelijk in mijn autootje gestapt en heb een flink stuk gereden (hellevoet/deventer)
voelde goed joh
en dat voor een muts van 35
pi_32108090
en gefeliciteerd Wombat
pi_32108094
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:14 schreef reina35 het volgende:
en gefeliciteerd Wombcat
pi_32112810
damn, ben best zenuwachtig voor me TTT

Om 2 uur wordt ik opgehaald en dan om 5 voor 3 TTT, hoop echt dat het een beetje lukt en ik niet zo wisselvallig rij als in de lessen
  woensdag 9 november 2005 @ 11:56:08 #109
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_32112904
Rustig aan Sylvana
Je zal zien dat je het best kan
Er is nog niks aan de hand als je hiervoor zakt !!
Shuffle up and deal!!!
pi_32112927
Ach voor je ttt hoef je echt niet zenuwachtig te zijn, ze zijn dan erg vriendelijk en er hangt niks vanaf, gewoon stukje kennismaking met het cbr en de examinatoren. Kun je meteen zien dat het helemaal niet zon boeman is.!
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
  woensdag 9 november 2005 @ 13:23:32 #111
119040 TheAnarchist
Anarchy Will Beat!
pi_32115560
Bedankt voor alle felicitaties en natuurlijk alle andere geslaagden ook gefeliciteerd
Gisteravond al een tijdje gereden, o.a. door de McDrive
En vandaag maastricht-heerlen op en neer..
Heerlijk geen zeikende vent naast je..rij ook een stuk relaxter dan tijdens het lessen
Er komt een dag, dan drink je geen bier meer. Dan ben je dood.
pi_32122203
Godverdomme zeg, wat een KUT-TTT

Het begon al slecht. Me instructeur zou me om 2 uur ophalen en dan zouden we naar het CBR in Leusden gaan. Om kwart over 2 was me instructeur er nog niet Bel ik hem op, heeft ie een vergissing gemaakt, was hij mij vergeten op te schrijven, zattie een ander kind te lessen Dus hij was er pas om half 3, snel dat andere kind naar huis brengen en snel door naar het CBR. 5 Minuutjes te laat, viel op zich nog wel mee, maar ik zat dus al wel behoorlijk in de stress

Toen moest hij dus nog heel snel de werking van alle knopjes, meters en wat er onder de motorkap zit uitleggen. Op hoop van zegen dat ik het zou onthouden. Naar binnen, gelijk door naar boven en daar stond de examninator al te wachten. En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet

Me instructeur ging niet mee omdat hij zich niet lekker voelde, en dus alleen met examinator naar buiten toe. Eerst de lampen controleren, knipperlichten e.d. en toen moest ik wat vragen beantwoorden over de knopjes en meters in de auto. Gelukkig wist ik het nog wel redelijk, dus dat ging goed Toen gingen we rijden, en dat was dus echt een ramp Door al dat gestress was ik helemaal niet rustig en die examinator hielp ook al niet mee, wat een kutvent zeg, hoop echt niet dat ik hem met me examen ook krijg Maar goed, alles wat mis kon gaan ging dus ook echt mis Zal wel ff een korte opsomming geven van de belangrijkste fouten:

- Met invoegen/rijbaanverwisselen stuur meedraaien gelijk met kijken, ipv eerst goed kijken en dan pas sturen
- Te hard op kruisingen af
- Te hard door bochten
- Met fileparkeren een auto over het hoofd zien ( fileparkeren ging verder wel prima, maar ja, die kutauto over het hoofd gezien dus )
- Met linksafslaan niet door hebben dat het verkeer uit tegenovergestelde richting ook groen licht had, dus ingreep omdat ik dat verkeer voor moest laten
- Ipv in zijn 1 in zijn 3 zetten bij een onoverzichtelijke kruising
- Ipv in zijn 2 in zijn 4 zetten bij ee bocht.

Dit was nog maar een kleine greep uit mijn foutenoverzicht, en het komt dus vooral op inzicht/kijkgedrag aan, wat ik dus allang wist dat dat mijn slechte kanten zijn, maar vandaag ging het dus allemaal tegelijkertijd mis en ik baal dan ook ontzettend Echt een kutrit dus en omdat ik die auto over het hoofd ghad gezien met fileparkeren geen vrijstelling voor em bijzondere verrichtingen . Moest trouwens ook nog gewoon keren op de weg en dat ging wel goed, maar omdat het algehele beeld dus niet goed was toch geen vrijstelling gekregen
  woensdag 9 november 2005 @ 17:48:19 #113
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32122441
Pfff wat een verhaal Sylvana ook lekker dat je rijinstructeur jou was vergeten.
Dat hij niet eens heeft voorgestelt of jij nog zin had om dat TTT te doen met die stress en je was er nog niet klaar voor (theorie, etc.) als ik zo lees. Dus het was netjes van hem geweest om dan op een andere keer die TTT te doen, maja zo'n TTT kost zeker weer veel geld?

[ Bericht 32% gewijzigd door nlboy op 09-11-2005 17:53:37 ]
pi_32122554
Jammer dat het zo slecht ging. Dat stressen van te voren helpt ook niet.

Zonde dat je je vrijstelling niet hebt ook.

Je moet dit nu proberen uit je hoofd te zetten en verder gaan met je lessen. Het belangrijkste is het kijken, daar gaat het vooral om. En onthou dat bij je examen altijd geldt dat een foutje niet meteen betekent dat je zakt, het gaat er ook om dat je het daarna weer oppikt.

Bereid je er mnaar wel voor dat je bij het examen eerst een praatje krijgt over je TTT en wat de punten zijn die je nog moest verbeteren. Belangrijk is dat je je daardoor niet uit het lood laat slaan!

Maar het is wel echt zonde dat het zo slecht ging, want dat geeft je natuurlijk niet zoveel vertrouwen voor het examen. Je moet jezelf voorhouden dat het allemaal te leren is. Vrijwel iedereen is capabel om auto te rijden. En je hoeft niet foutloos te rijden bij het examen (dat weet ik uit ervaring ), het gaat er vooral om dat je veilig kunt rijden, dus vooral altijd goed kijken.
pi_32122557
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:48 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat een verhaal Sylvana ook lekker dat je rijinstructeur jou was vergeten.
Dat hij niet eens heeft voorgestelt of jij nog zin had om dat TTT te doen, want je was er nog niet klaar voor als ik zo lees. Maja zo'n TTT kost zeker weer veel?
idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de auto
pi_32122590
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd , 85 euro voor TTT en dan nog 52,50 voor gebruik van de auto
OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?
pi_32122605
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:44 schreef reina35 het volgende:

en dat voor een muts van 35
Ik ben ook 35! Wat toevallig.
pi_32122620
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:52 schreef Wombcat het volgende:
Jammer dat het zo slecht ging. Dat stressen van te voren helpt ook niet.

Zonde dat je je vrijstelling niet hebt ook.

Je moet dit nu proberen uit je hoofd te zetten en verder gaan met je lessen. Het belangrijkste is het kijken, daar gaat het vooral om. En onthou dat bij je examen altijd geldt dat een foutje niet meteen betekent dat je zakt, het gaat er ook om dat je het daarna weer oppikt.

Bereid je er mnaar wel voor dat je bij het examen eerst een praatje krijgt over je TTT en wat de punten zijn die je nog moest verbeteren. Belangrijk is dat je je daardoor niet uit het lood laat slaan!

Maar het is wel echt zonde dat het zo slecht ging, want dat geeft je natuurlijk niet zoveel vertrouwen voor het examen. Je moet jezelf voorhouden dat het allemaal te leren is. Vrijwel iedereen is capabel om auto te rijden. En je hoeft niet foutloos te rijden bij het examen (dat weet ik uit ervaring ), het gaat er vooral om dat je veilig kunt rijden, dus vooral altijd goed kijken.
Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doen En daarom wil me instructeur ook nog dat ik heel veel ga lessen, want me examen gaat ie nog lang niet aanvragen zei hij Ik heb dat inzicht en dat kijkgedrag gewoon niet onder de knie en als ik het zo hoor dan gaat dat ook nog wel heel lang duren voordat ik het wel heb

En me TTT was al een keer uitgesteld, dus wilde hem toch wel doen, maar baal wel van het resultaat
  woensdag 9 november 2005 @ 17:56:57 #119
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32122695
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.

Maar wat ook Wombcat zegt, laat het gewoon achter je wat er is gebeurd en ga gewoon verder waar je gebleven bent. Want anders rij misschien voortaan wat onzekerder en dat moet je niet hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door nlboy op 09-11-2005 18:03:14 ]
pi_32122702
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OMdat de instructeur te laat was, kun je dan niet een deel terugkrijgen?
nee, dit is al 1,5 uur ( half 3 tot 4 uur)
pi_32122723
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
examen kost hier totaal 193 euro nog wat
  woensdag 9 november 2005 @ 17:59:44 #122
88233 Steve
Still the best.
pi_32122762
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:56 schreef nlboy het volgende:
WOW! Dat is veel 85 euro + 52,50 voor een TTT. Het afrijden koste mij maar ¤ 100,- (incl. auto).
Het zou netjes zijn (geweest) als die instructeur dan die gebruik van de auto zou laten vallen.
Het examen zelf maar 100 in totaal?
Ik moet 185 euro betalen.
Wordt ik hier genaaid of wat?

Syl: klote zeg, door die stress enzo, al dat geld kwijt. Gelukkig dat het niet het echte examen was.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 9 november 2005 @ 18:02:44 #123
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32122842
Ow wacht ik had verkeerd gelezen. Het is ¤195,- dat ik intotaal kwijt was voor het examen.
pi_32122849
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja idd, en ik weet ook wel altijd wat ik verkeerd doe, maar ik probeer het al 33 lessen te veranderen en ik blijf het gewoon verkeerd doen En daarom wil me instructeur ook nog dat ik heel veel ga lessen, want me examen gaat ie nog lang niet aanvragen zei hij Ik heb dat inzicht en dat kijkgedrag gewoon niet onder de knie en als ik het zo hoor dan gaat dat ook nog wel heel lang duren voordat ik het wel heb
Als het echt nog niet op niveau is, dan ben ik bang dat een examen aanvragen ook nog niet zoveel zin heeft. Hoe graag je ook wilt, is er een flink risico: als het examen slecht gaat, wordt je daar niet vrolijker van.

Het is echt te leren, dus jij kunt het ook! Het is een kwestie van veel in je binnenspiegel kijken. Probeer gewoon maar eens bewust te kijken hoe ver en wat voor kleur auto er achter je zit. Alsof je instructeur elk moment kan vragen wat er achter je zit.
Kijk bij afslaan altijd binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (hou ook die volgorde aan). En bij insturen altijd even nacontrole over de schouder (zeker als je stil gestaan hebt, dan eigenlijk ook (terwijl je stilstaat) je spiegels in de gaten houden om te zien of er een auto of fietser aankomt).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2005 18:03:46 ]
  woensdag 9 november 2005 @ 18:08:58 #125
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32123002
Prcs gewoon vaak in je spiegels kijken, zodat je weet wat er allemaal om je heen gebeurd. Rij gewoon een veilig snelheid. Niet te snel maar ook niet weer te langzaam en pas gewoon je snelheid aan de omstandigheden. En als er iets fout gaat (dat heeft iedereen), los het gewoon veilig op.

Zelf had ik ook iets van 40a45 lessen nodig om echt klaar te zijn voor het examen.
Dus je hebt zeker niet te veel lessen al gehad.

Je kunt het!
pi_32123296
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
wat een gedoe zeg ik snap goed dat je allemaal extra stress had, en dan heb je ook nog een rot examinator. vreselijk. maar niet teveel over inzitten hoor. gewoon rustig aan, beetje lessen nog.
ik snap dat je gauw examen wilt doen, maar als je het niet haalt ben je 200 euro kwijt + extra lessen. dus denk er goed over na. dan liever 2 weken later toch?
maar veel succes ermee en laat je niet uit het veld slaan door een TTT. mijn TTT ging ook niet goed, maar ik had een leuke examinatrice dus die gaf me die vrijstellingen wel. (maar vergat wel te kijken bij het wegrijden en kennelijk had ik toen ook een fietser geen voorrang gegeven ) en uiteindelijk heb ook ik mn papiertje gehaald (en ik was dus ook supergestresst)
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32123364
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Da's eigenlijk wel logisch ja, als je je vrijstellingen niet haalt, papiertje niet meenemen, heeft 't immers toch geen zin, en kijken ze onbevooroordeeld.
pi_32123925
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
verscheuren dat blaadje van de TTT. (gewoon niet meenemen naar examen dus) dan hebben ze op het examen ook geen voorkennis. dit zei mijn leraar als ik de vrijstelling niet zou krijgen.
Je hebt toch geen vrijstelling, dus heb je dat blaadje nergens voor nodig.
Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.

Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
pi_32123997
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:42 schreef Impry het volgende:

[..]

Niet slim om te verscheuren, stel je hebt een fomuliertje van je TTT waarop staat dat je naderingssnelheid te hoog is, dat je te weinig in je dode hoek kijkt en dat je bij je bijzondere verrichtingen beter moet kijken.

Als je juist die punten goed doet tijdens je examen zullen ze je sneller laten slagen omdat dat de punten zijn waar je vorige keer op zakte. Ze nemen dan aan dat de rest vorige keer wel beter ging als tijdens je examen (wat bijv. door zenuwen kan komen)
inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
pi_32130699
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:39 schreef Sylvana het volgende:

En de examninator waar ik hier dus al slechte verhalen over gehoord had, bleek ik dus juist te hebben meneer van Vliet
Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten .
X
X
X
pi_32132513
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:12 schreef Frasier het volgende:

[..]

Oh dan heb ik er nog een voor je, als je volgende keer weer moet afrijden in Leusden en je krijgt meneer Van den Hoek (een grote dikke kerel) dan kan je het ook al bijna op voorhand vergeten .
* ook op lijstje zet*

als ik dan 1 van die 2 heb ga ik gewoon weer weg en ruil ik wel met iemand anders
pi_32139339
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.

Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.

Zoek de borden zoek andere weggebruikers zoek zijstraten en kijk wat je er mee moet doen. Kijk ver van te voren al wat je aan het naderen bent. Als je inhaalt of voorbijgaat kijk op tijd schuif op tijd op, rij er niet eerst op af.

Kijk voor iedere bocht kruising remactie verkeerslicht en ook na al deze dingen in je binnenspiegel, jij bent nieuwsgierig je wilt continu weten wat er achter je zit.

Als je actief gaat rijden, en probeert deze dingen in je oren te knopen. Dus steeds denken, ohw ja ik ben nieuwsgierig. Dan moet het al een stuk beter gaan.

Groetjes
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
pi_32139715
Nou ik stond dus blijkbaar als reserve deze week.. voor als iemand zn les zou afzeggen. Fijn dat ze mij dat ook even vertellen (en niet ik bel nog welke avond je moet rijden (ma tot vr, was allemaal goed)

Ga er dus niet vanuit dat ik nog moet rijden deze week.. dan dus volgende week donderdag weer.. en niet woensdag zoals ie zei, maar de 17e is dus op een donderdag

Baal dr van.. op deze manier blijf ik dus nog steeds op 1 les per week zitten (volgende week vrijdag ook les, maar heb nu al een week geen les gehad)

ohja, geslaagden die ik nog niet gefeliciteerd had.. gefeliciteerd
pi_32139740
quote:
Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.
En zelfs als je het niet kan. Jammer dat ik mn examen niet gefilmd heb ofzo, heb nog nooit zo slecht gereden .
pi_32140028
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.

Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
pi_32140869
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.

Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.

wat betreft dat hadrop denken net een soort ralliy van maken,

300 Meter bocht naar links 90 graden
'The Less you know, The more you believe'
pi_32142035
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Hier(gorinchem) kan je op je 17e beginnen in een simulator, schijnt prima te werken. Maar je ontkomt niet aan de weguren.

wat betreft dat hadrop denken net een soort ralliy van maken,

300 Meter bocht naar links 90 graden
'..don't go wide..'
pi_32142257
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
pi_32142371
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik zit mijzelf hier heerlijk te vermaken met oudere delen van dit topic, aangezien ik binnenkort ook ga beginnen.

Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
pi_32143176
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

gewoon van te voren al oefenen in de auto van je pa. Schakelen, gassen, koppelen, sturen, kan je allemaal leren. Dan kan je de eerste rijles tenminste alles doen, ipv dat je genaaid wordt doordat ze je alleen laten sturen ofzo...
Scheelt je zo weer een paar lessen
Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).

Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt
Haleloeja
  donderdag 10 november 2005 @ 11:44:15 #141
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32143289
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
Hoe doen ze dat trouwens met die dubbele besturing inbouwen in lesauto's? Breng je je auto naar een speciaal bedrijf toe die die pedalen er voor je inknutselen ofzo? Of kan je hem zo al bij de dealer bestellen?
Je kan het iig achteraf laten inbouwen. Best betaalbaar
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32143805
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).

Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt
Hoe kan je nou schakelen en koppelen fout aanleren? Als het gewoon soepel gaat gaat het gewoon goed. Ik kan bv makkelijk in benzineauto's rijden nu, zonder afslaan ed, dus gewoon koppeling oplaten komen met gas bijgeven. Moet je een beetje gevoel voor hebben, maar als je het zo in een benzineauto kan, kan je het dus ook in een diesel, en andersom geldt dat wat minder...
pi_32143948
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Dat zou ik dus NIET doen....ten 1e je leert jezelf zo een (vaak verkeerde) techniek aan...als het steeds fout gaat, kan je onzeker worden en dat is niet echt goed. Ten 2e rijdt je vader in een andere auto en die rijdt/stuurt/schakelt en remt hééél anders dan je lesauto. Vaak is de lesauto ook diesel en dat is 10x makkelijker dan een benzine (van je vader).

Maar hier verschillen de meningen over, ik zeg alleen dat ik je het afraadt
Precies, want ik raad het iedereen aan! Heeft bij mij prima gewerkt, ik kon al koppelen, schakelen en sturen vóór m'n eerste les.
Dat er verschil is tussen verschillende auto's klopt helemaal, maar het blijft een feit dat je je linkervoet goed moet kunnen controleren. Dat het aangrijpingspunt op de koppeling dan net iets hoger of lager ligt ben je zo aan gewend. Net als het sturen/remmen en schakelen, allemaal net even iets anders, maar dat heb je in één les wel door.

Waar moet je zoiets dan oefenen? Gewoon in een polder of op een industrieterrein. Zolang het er maar niet te druk is en je een beetje van je af kunt kijken of er geen plisie aan komt
pi_32144318
De schakeltheorie zit al redelijk in mijn hoofd. In de praktijk ben ik niet verder gekomen dan het starten, het op laten komen van de koppeling en lichtelijk gas geven. Dit was bij zowel een benzine-auto als een lichte 250cc motor

Het hele principe van koppeling in, schakelen, koppeling op laten komen, beetje gas erbij, koppeling volledig los, toeren maken, gas eraf, koppeling erop, doorschakelen enz. enz. zal geen groot probleem zijn

Maar ik wil gewoon zo snel mogelijk rijden
pi_32145433
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

inderdaad, ze kijken dan vooral of je vooruit bent gegaan op de punten die je bij je TTT moest verbeteren, dus erg dom om dat blaadje niet mee te nemen
nee hoor, het is echt niet zo dat je slaagt als je vooruit bent gegaan. natuurlijk ben je vooruit gegaan (waarom ga je anders examen doen toch?). ze kijken of je alle punten voldoende beheerst en ze kijken extra naar de punten die je vorige keer niet goed deed. en als je die weer niet goed genoeg doet kunnen ze best denken, nee die is gezakt. terwijl je anders misschien wel geslaagd was. want ze weten dan dat je het vorige keer ook niet goed kon, en dat kan je nog steeds niet, dus dan krijg je echt niet het voordeel van de twijfel dat je dit eenmalig niet goed deed door stress.
kijk als je 'zeker' weet dat die dingen goed gaan op je examen, dan is het handig. als je dan een van de andere dingen wat minder doet (die op je TTT wel goed gingen, of niet opgemerkt werden) dan slaag je wel. maar ik denk dat je meestal nadelen hiervan zult ondervinden.
maar iedereen heeft uiteraard zn eigen visie hierop en je moet doen wat jij zelf het beste vindt samen met je leraar eventueel. succes in ieder geval

btw, wat heeft die man allemaal aangestreept op je blaadje en erbij geschreven?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32145552
quote:
Op donderdag 10 november 2005 08:28 schreef essiedepessie het volgende:
al die verhalen over die examinatoren, als je kunt rijden kun je rijden. en slaag je gewoon wie je ook hebt. punt uit.

Dan wat jou kijkgedrag betreft, Probeer nou eens te rijden alsof je overal nieuwsgierig naar bent.
Zoek naar informatie en doe er ook wat mee. ga desnoods hardop denken. Dus roep alles wat je ziet.
Geloof ik niet. zijn genoeg mensen die zakken terwijl ze wel kunnen rijden en zelfs een goede rit neer hebben gezet. want iedereen maakt altijd wel ergens een foutje, dus ze verzinnen altijd wel een reden om je te laten zakken. ik denk dat ze dat zelfs kunnen doen als je een 'perfecte' rit neer hebt gezet.

en over hardop denken. oefen dat in de les zou ik zeggen. want als je dat op je examen doet, maar je bent er niet consequent in, lijkt me ook niet handig. dan lijkt het net alsof je dan een keer die auto niet ziet omdat je dat niet zegt
ik d8 ook altijd hardop, maar dat was eigenlijk wat ik fout deed tis me gelukt dit op het examen niet te doen
"Trust can kill you, or set you free"
  donderdag 10 november 2005 @ 14:01:55 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_32147257
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:26 schreef Geqxon het volgende:


Maar waar kan ik in midden-nederland beginnen met rijden als ik 17 jaar ben? Ik wil zo veel mogelijk oefenen, zodat ik een paar dagen na mijn verjaardag al mijn rijbewijs heb
Simulator Meer niet.
Ja, je kan wel zoals hierboven is gezegd fijn met iemand in de auto gaan oefenen, maar die mensen kunnen je niet .precies. uitleggen hoe alles in elkaar zit. En meer dan schakelen/koppelen/gas/rem kunnen ze je waarschijnlijk niet leren.
En ik hoop dat je die 'paar dagen na je verjaardag' sarcastisch bedoelde . Zelfs met 10 dagen rijbewijs ontkom je idd niet aan de weguren.

Kijk het mooie in UK is, je mag met een persoon oefenen, mits diegene al 5 jaar een rijbewijs heeft, met goed gedrag. DAT scheelt pas uren, lessen, geld etc
  donderdag 10 november 2005 @ 14:02:59 #149
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_32147296
En achteruit bochtje om langs de stoep parkeren is niet makkelijk . Wel vandaag voor het eerst de snelweg op geweest! Eindelijk dat gaspedaal eens kunnen gebruiken
pi_32147297
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?

je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.

weet iemand een zinnige conclusie te geven?
'The Less you know, The more you believe'
pi_32147337
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?

je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.

weet iemand een zinnige conclusie te geven?
Ik zou het niet doen. Het is veels te duur, en als je geen TTT hebt gedaan moet je wat verrichtingen tijdens je examen doen, wat je dus weer scheelt in tijd op de weg dwz dat je dan minder tijd hebt om nog "gewoon" rond te rijden, dus kan je ook minder fouten maken
pi_32147764
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]


btw, wat heeft die man allemaal aangestreept op je blaadje en erbij geschreven?
Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheid
Afslaan ( veranderen van richting) : verder kijken
Invoegen-uitvoegen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Rijstrook wisselen-zijdelingse verplaatsingen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Bijzondere verrichtingen: voor laten gaan ( auto die ik over het hoofd had gezien bij fileparkeren)
pi_32147834
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
maargoed, nu de hamvraag, is het verstandig om een TTT te doen, kost een berg geld, je kan vrijstelling krijgen voor je BV's maar dat kan ook mislopen. TTT vervalt wanneer je zakt vor je examen?

je maakt vast contact met cbr peoples/mentaliteit alhoewel ze soepeler zijn tijdens een TTT.

weet iemand een zinnige conclusie te geven?
als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doen ).
Je TTT vervalt als je gezakt bent ja.

het kan best handig zijn, je hebt misschien minder stress voor je examen. toen ik voor de 2e keer op moest zat ik de dagen ervoor oh nee als ik maar niet hoef te parkeren
het is verder best aardig om te horen wat iemand van het cbr zegt. maar je leraar zal je ongetwijfeld kunnen vertellen wat je nog niet goed doet.
ik geloof dat het 20 euro goedkoper is dan een examen, dus dan heb ik zoiets van, kan je beter een examen doen

mijn conclusie: niet doen, tenzij in een pakket. het is bijna net zo duur als een examen, dan kan je beter examen doen!
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32147931
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gedrag nabij en op kruispunten: kijkgedrag/snelheid
Afslaan ( veranderen van richting) : verder kijken
Invoegen-uitvoegen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Rijstrook wisselen-zijdelingse verplaatsingen: kijkgedrag/dode hoek ( hier ging ik gelijk met het kjiken dus meesturen)
Bijzondere verrichtingen: voor laten gaan ( auto die ik over het hoofd had gezien bij fileparkeren)
en wat ging hiervan niet goed op les?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32148037
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

en wat ging hiervan niet goed op les?
Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.

Alleen tijdens de les is het dus 1 of 2 dingen die niet goed gaan en gister ging het dus allemaal tegelijkertijd mis
pi_32148765
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef GotC het volgende:

[..]

Simulator Meer niet.
Ja, je kan wel zoals hierboven is gezegd fijn met iemand in de auto gaan oefenen, maar die mensen kunnen je niet .precies. uitleggen hoe alles in elkaar zit. En meer dan schakelen/koppelen/gas/rem kunnen ze je waarschijnlijk niet leren.
En ik hoop dat je die 'paar dagen na je verjaardag' sarcastisch bedoelde . Zelfs met 10 dagen rijbewijs ontkom je idd niet aan de weguren.

Kijk het mooie in UK is, je mag met een persoon oefenen, mits diegene al 5 jaar een rijbewijs heeft, met goed gedrag. DAT scheelt pas uren, lessen, geld etc
En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.

Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch ja Maar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
pi_32148883
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

als het in een pakket zit kun je het doen, meestal is dat dan gratis (tenzij je voor lager bedrag ander pakket kunt doen ).
Je TTT vervalt als je gezakt bent ja.

het kan best handig zijn, je hebt misschien minder stress voor je examen. toen ik voor de 2e keer op moest zat ik de dagen ervoor oh nee als ik maar niet hoef te parkeren
het is verder best aardig om te horen wat iemand van het cbr zegt. maar je leraar zal je ongetwijfeld kunnen vertellen wat je nog niet goed doet.
ik geloof dat het 20 euro goedkoper is dan een examen, dus dan heb ik zoiets van, kan je beter een examen doen

mijn conclusie: niet doen, tenzij in een pakket. het is bijna net zo duur als een examen, dan kan je beter examen doen!
Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.

Deze mening was ik trouwens ook van doen, was benieuwd of iemand echt overtuigende redenen had voor die TTT.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32148912
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.

Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch ja Maar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Het gaat vooral om inzicht en kijkgedrag en dat leer je pas echt goed in het echte verkeer. Het autorijden zelf heb je meestal zo onder de knie, maar dat kijkgedrag/inzicht duurt meestal wel een tijdje
  donderdag 10 november 2005 @ 15:25:34 #159
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_32149824
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).

Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
  donderdag 10 november 2005 @ 15:38:53 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_32150261
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En oefenen bij bv. Brünen in utrecht? Op eigen terein? Het lijkt me dat je daar redelijk wat kunt leren.

Verder was dat van "een paar dagen" redelijk sarcastisch ja Maar er staan hier zoveel leuke speeltjes om mee te spelen, dat ik het echt niet meer hou
Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeur Die weet je alles op de juiste manier te leren enzo Misschien dat je na je 1e (2?) les(sen) wel effe een rondje kan gaan rijden op eigen terrein, dan kan je het geleerde effe oefenen . Of moet je nog heel lang wachten op je verjaardag?

Ik zat al effe vreemd te kijken bij die paar dagen . Kom op, je kan het! Nog effe volhouden!
  donderdag 10 november 2005 @ 15:48:33 #161
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32150556
Ik ben nu voor de derde keer gezakt.
En mijn geld is op wat nu?
of niet natuurlijk
  donderdag 10 november 2005 @ 15:51:37 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_32150653
Kut voor je
nog een keer proberen, en dan kan je bij BNOR afrijden als het nogmaals niet lukt....
niet dat het financieel helpt overigens...
  donderdag 10 november 2005 @ 15:56:07 #163
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32150800
mja ik wil heel graag nog een keer, ik heb al 200 lessen gehad, die zou ik anders gewoon allemaal in de goot gooien. Plus dat ik net sinds een week weer opnieuw mn theorie gehaald heb.
Aan de andere kant heb ik het geld gewoon ècht niet. Of ik zou moeten lenen bij ib-groep, Plus dat ik denk dat er een hele last van mn af valt als ik het nu gewoon even laat varen
of niet natuurlijk
pi_32150917
200 lessen? rot op!!

Als het dan nog niet lukt moet je echt goed achter je oren krabben of je wel kan autorijden. Maar het is vast een type en je bedoelt 20, toch?
'The Less you know, The more you believe'
pi_32150940
Je hebt al 200 lessen gehad? ik zeg stoppen en sparen voor een fiets
pi_32150970
200 lessen en pas 3 keer op geweest...... weet niet of je dit serieus meent :S?
Haleloeja
pi_32151110
nofi hoor, maar met 200 lessen verdien je het ook gewoon niet en hoop ik dat je het niet haalt. Als je zolang al bezig bent is het echt niet veilig op de weg als jij op een gegeven moment toch je rijbewijs haalt (hoe je dat ook wilt gaan doen )
pi_32151158
200 x 38 ofzo euro = 7600 euro

plus nog een paar examens

daar had je bijna een maybach met chaffeur van kunnen kopen
  donderdag 10 november 2005 @ 16:21:43 #169
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32151460
ja 200 is overdreven natuurlijk.
Maar wel meer dan 100
anyway wel knap dat jullie zoveel van mijn rijstijl weten:)
of niet natuurlijk
  donderdag 10 november 2005 @ 16:25:19 #170
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32151560
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
of niet natuurlijk
pi_32151873
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
Als je het nu wel denkt te kunnen (zoals je zelf ook aangeeft) dan zou ik idd wat geld lenen bij de ib-groep en het gewoon afronden. Succes!
pi_32151911
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).

Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
dit is niet waar. ik heb TTT gedaan. bij mn 1e examen was het dit is een 50-50 verhaal. ik kan je niet het voordeel van de twijfel geven. commentaar op TTT was niet goed genoeg kijken. bij mn 1e examen keek ik goed genoeg (dat zei hij ook), maar ik had wat vage fouten. ook dingen die ik dan 1x goed deed en volgende keer niet (op zelfde examen dus). niks geen voordeel van twijfel dus. maar misschien hebben andere mensen hier wel 'geluk' mee
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32151962
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef Leep het volgende:
Ik heb gewoon een groot opstart probleem gehad. Ik ben pas na 80 lessen voor het eerst op geweest. Daarna weer 20 en daarna weer 11. Maar ik kan het nu wel.
Commentaar was trouwens "niet besluitvaardig genoeg"
heb je wel goed les gehad? pas na 80 lessen op vind ik erg veel. maar goed. niet besluitvaardig genoeg is echt rot kan ook best door zenuwen komen.
kan je geen geld lenen van je ouders ofzo? lijkt me beter dan bij ib.. die verhalen die ik daarover hoor. maar gaat vaak wel over lenen tijdens hele studie, jij wilt natuurlijk minder lenen.
ik zou wel doorgaan, je zit er nu ff in, dat zal wegzakken. maar als je zelf denkt ik heb ook nu nog 20 lessen nodig, tsja, dan kan je net zo goed een pauze inlassen om tot jezelf te komen.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32152010
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:56 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Ik heb geen pakket oid, betaal gewoon per keer, vind ik wel zo fijn, prijs TTT is 125 euro, examen is 195 euro. Weet alleen niet of bij de TTT nog een autorit komt, lijkt me niet, staat ook niet bij examen.

Deze mening was ik trouwens ook van doen, was benieuwd of iemand echt overtuigende redenen had voor die TTT.
bij de prijs van dat examen zit eigen verklaring inbegrepen. die betaal je één keer (voor 'alle' examens) en moet je sowieso betalen. dus dat bedrag moet je niet meerekenen bij vergelijken van TTT en examen.

*edit bij mijn rijschool waren dit de prijzen (dus scheelt echt weinig):
praktijkexamen ¤ 139,90
TTT ¤ 113,50
Gebruik auto tijdens examen/t.t.t. ¤ 46,00
Eigen verklaring ¤ 19,-
Examen verzekering ¤ 12,50 (als je ziek wordt hoef je niet opnieuw te betalen oid)

[ Bericht 16% gewijzigd door Ferryfan4ever op 10-11-2005 16:49:30 ]
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32152062
wat houdt die eigen verklaring eigenlijk in? Is dat dat je geen belangrijke ziektes ed hebt? Want daar betaal je nl ook 15¤ voor ofzo, en voor een verklaring dat je gezond ed bent is dat wel duur
pi_32152165
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:44 schreef Repeat het volgende:
wat houdt die eigen verklaring eigenlijk in? Is dat dat je geen belangrijke ziektes ed hebt? Want daar betaal je nl ook 15¤ voor ofzo, en voor een verklaring dat je gezond ed bent is dat wel duur
ja precies, meer is t niet. 19 euro
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Deze fouten maak ik tijdens de les ook nog wel eens, was allemaal heel herkenbaar wat er gebeurde en welke adviezen ik kreeg.

Alleen tijdens de les is het dus 1 of 2 dingen die niet goed gaan en gister ging het dus allemaal tegelijkertijd mis
hmm dat is vervelend, je moet echt van die regeltjes aanleren zoals al is gezegd. misschien ook hardop idd de stappen herhalen bij het kijken. totdat je het onder de knie hebt. succes ermee
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32152269
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Je kan het wel proberen denk, maar het blijft beter met een instructeur Die weet je alles op de juiste manier te leren enzo Misschien dat je na je 1e (2?) les(sen) wel effe een rondje kan gaan rijden op eigen terrein, dan kan je het geleerde effe oefenen . Of moet je nog heel lang wachten op je verjaardag?

Ik zat al effe vreemd te kijken bij die paar dagen . Kom op, je kan het! Nog effe volhouden!
Ik bedoel eigenlijk dat ik met een rij-instructeur op het terein van rijschool Brünen ga rijden . Maar goed, hiermee leer je geen inzicht krijgen nee.

En een beetje oefenen was echt dom van me, nu ik weet hoe leuk het is kan ik al helemaal niet wachten
  donderdag 10 november 2005 @ 16:53:23 #178
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32152299
Pfff wat is het toch irritant om in een gewone benzine auto te rijden.

Het zit zo, als je weggrijdt kan je bij een diesel auto je koppeling helemaal los laten en dan gas geven.
Maar bij een benzine auto moet je eerst langzaam de koppeling los laten en tegerlijkertijd ook gas geven.
Of ik geef te weinig gas en de auto slaat af of ik geef te veel gas en dan hoor je de motor en de banden.
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
pi_32152369
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:


hmm dat is vervelend, je moet echt van die regeltjes aanleren zoals al is gezegd. misschien ook hardop idd de stappen herhalen bij het kijken. totdat je het onder de knie hebt. succes ermee
thnx volgende week donderdag heb ik weer rijles, dus we zullen zien
pi_32152610
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Pfff wat is het toch irritant om in een gewone benzine auto te rijden.

Het zit zo, als je weggrijdt kan je bij een diesel auto je koppeling helemaal los laten en dan gas geven.
Maar bij een benzine auto moet je eerst langzaam de koppeling los laten en tegerlijkertijd ook gas geven.
Of ik geef te weinig gas en de auto slaat af of ik geef te veel gas en dan hoor je de motor en de banden.
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.
Als je te weinig gas geeft gaat je motor zeuren, dus net voor het aangrijpingspunt (wat je ook iets lastiger voelt bij een benzine) gas geven. Hierna laat je de koppeling verder opkomen en ondertussen blijf je gas bij geven.

Je kunt beter te veel gas geven als dat je motor afslaat bij een kruispunt.
pi_32152618
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef Leep het volgende:
mja ik wil heel graag nog een keer
Serieus, ga een keer karten ofzo. Als jij de veiligheid van andere mensen op de weg in gevaar wilt brengen door je rijbewijs te halen ben je echt gaar. Het is wel duidelijk dat je het niet kan.
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:07:15 #182
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32152676
Na 200 lessen nog niet kunnen rijden?
-Zoek een andere rijschool
-Zoek professionele hulp
-Koop een OV jaarkaart
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32152681
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:53 schreef nlboy het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor het wegrijden met een benzine auto?
gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.

Zelf heb ik ook wel eens gereden en je moet inderdaad ff de slag te pakken krijgen, daarna is het easy...
Haleloeja
pi_32152693
Benzine is inderdaad lastig om op te starten. Ik heb nu 3 lessen erop zitten in een benzineautootje en ben nu wel goed gewend eraan. Thing is, dat je niet de gehaast moet doen. Ik was altijd nerveus:

"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden ".

Fuck dat, dan worden ze maar pissig. Lekker langzaam op laten komen werkt al goed genoeg.
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:09:18 #185
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32152737
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden ".
Daar is die ' L' op je dak voor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 10 november 2005 @ 17:09:43 #186
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_32152747
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:04 schreef Impry het volgende:

[..]

Niets anders als de balans vinden tussen gas/koppeling, dat is wat ik in twee dagen heb geleerd.
Als je te weinig gas geeft gaat je motor zeuren, dus net voor het aangrijpingspunt (wat je ook iets lastiger voelt bij een benzine) gas geven. Hierna laat je de koppeling verder opkomen en ondertussen blijf je gas bij geven.

Je kunt beter te veel gas geven als dat je motor afslaat bij een kruispunt.
Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.
Idd ik moet gewoon die balans vinden tussen gas en koppeling, maar wel lastig is dat te vinden.
Ach ja veel oefenen en dan hoop ik het snel onder de knie te krijgen, want nu rij ik niet zo comfortabel als in de lesauto.
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef Gelderland het volgende:

[..]

gewoon naar een industrie terrein rijden, of een groot terrein waar bijna niemand komt. En daar gewoon uurtje gaan oefenen. Ik bedoel...honderduizend mensen rijden (GOED) een benzinemotor...dus zo moeilijk zou het niet zijn.

Zelf heb ik ook wel eens gereden en je moet inderdaad ff de slag te pakken krijgen, daarna is het easy...
Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Benzine is inderdaad lastig om op te starten. Ik heb nu 3 lessen erop zitten in een benzineautootje en ben nu wel goed gewend eraan. Thing is, dat je niet de gehaast moet doen. Ik was altijd nerveus:

"Wat nou als ik hem laat afslaan? Dan wordt die vent achter me pissig ik moet goed wegrijden ".

Fuck dat, dan worden ze maar pissig. Lekker langzaam op laten komen werkt al goed genoeg.
Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten. Net wel een bejaarde achter me gehad...had zijn groot licht aanstaan, zeer irritant. (zit ook geen anit-verblindingsstand op de spiegel)
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Daar is die ' L' op je dak voor
Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door nlboy op 10-11-2005 17:16:54 ]
  donderdag 10 november 2005 @ 17:39:15 #187
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32153541
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Na 200 lessen nog niet kunnen rijden?
-Zoek een andere rijschool
-Zoek professionele hulp
-Koop een OV jaarkaart
-heb ik al gedaan
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
-die heb ik al iig bedankt voor de tips

zou maar bij het cbr gaan werken dan, de juiste instelling heb je al
of niet natuurlijk
  donderdag 10 november 2005 @ 17:42:52 #188
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32153638
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:

-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
Meen ik serieus: als je er zó veel moeite mee hebt is er mss wel iets mis: aandachtsstoornis, leerstoornis, iets met je ruimtelijk inzicht, hemi-neglect, een of andere fobie of gewoon extreme examenstress. Ga eens naar je huisarts voor een bèta-blocker oid, of advies / verwijzing naar psycholoog ofzo.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 10 november 2005 @ 17:43:53 #189
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_32153663
Ik ga volgende maand lessen nemen
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_32153690
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:09 schreef nlboy het volgende:

[..]

Hehe, ja ik geef vaak veel gas maar ja dat is zonde van de benzine en de banden.
Idd ik moet gewoon die balans vinden tussen gas en koppeling, maar wel lastig is dat te vinden.
Ach ja veel oefenen en dan hoop ik het snel onder de knie te krijgen, want nu rij ik niet zo comfortabel als in de lesauto.
[..]

Ja het probleem is dat het vaak wel lukt op een groot parkeerplaats, maar als ik dan eenmaal op de weg zit dan kan ik het opeens niet meer.
[..]

Ach ja ik heb veel mensen gezien die begrepen dat ik nog een beginnende bestuurder ben. Dus die bleven gewoon netjes wachten. Net wel een bejaarde achter me gehad...had zijn groot licht aanstaan, zeer irritant. (zit ook geen anit-verblindingsstand op de spiegel)
[..]

Ja vroegah hadden de beginnende bestuurders (met rijbewijs) nog een L'tje op hun auto. Wel jammer dat je dat niet meer hebt, want dan rij ik (denk ik) veel rustiger omdat mensen niet zo snel pissig worden.
mensen niet zo snel pissig? mwoah. 1x tijdens les probeerde ik weg te komen in zn 3. dat lukte me niet. motor viel uit. auto's gingen toeteren. dat ik echt dacht ben je nou zo blind dat je de L niet ziet, en niet doorhebt dat mn motor uit is gevallen
is me daarna weer een keer gebeurd (zonder L). niemand toeteren, iedereen ging om me heen rijden LOL. maar eergister is het me gelukt om weg te komen in zn 3. gaf me toch een partij lawaai en duurde best lang voor ik door had dat ik dus in zn 3 probeerde weg te komen

hoe werkt dat met zo'n antiverblindingsstand? ik heb de spiegel weleens daarop gezet, maar dan zie ik dus bijna niets meer
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32153696
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef Grumpey het volgende:
TTT levert je veel voordeel op bij echte examen (voordeel van twijfel vaak), het CBR wil graag dat je TTT doet namelijk en het is in hun voordeel dat slagingspercentage bij TTT'ers hoger is dan bij gewone examens (om maar even een controversiele uitspraak te doen).

Ik zou het wel doen, al heb ik het zelf niet gedaan destijds...
Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.
pi_32153823
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Leep het volgende:

[..]

-heb ik al gedaan
-hallo dokter ik kan mn rijbewijs maar niet halen?
-die heb ik al iig bedankt voor de tips

zou maar bij het cbr gaan werken dan, de juiste instelling heb je al
Hoi, ik herken je verhaal. Toen ik net 18 was, heb ik ook gehad wat jij nu hebt: veel lessen gehad, paar keer examen gedaan, maar het ging voor geen meter.
Daarom ben ik toen gestopt (geld op en ik had er geen zin meer in).

Ik ben nu 35 en heb net de 10-daagse cursus gedaan bij de ANWB. Het lessen ging nu echt vele malen beter dan toen. In anderhalve week (circa 25 uur les) had ik het al heel leuk onder de knie. TTT ging toen perfect en dinsdag afrijden is ook goed gegaan (wel met mazzel zoals je kunt lezen).

Als ik nu terugkijk waar het toen fout is gegaan, dan is dat voornamelijk de instructrice geweest die ik toen had. We lagen elkaar niet zo, en ze legde vrijwel niets uit. Ik kan me nog herinneren bv. dat ik (ik geloof voor de 2e keer) examen deed, en een bochtje achteruit moest doen. Dat had ik toen nog nooit gedaan!!!

Misschien was ik er toen ook nog niet klaar voor, of te weinig assertief met vragen of zo, maar die instructrice was echt een ramp als ik terugkijk.
pi_32153977
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij mij was het denk ik idd echt omdat de TTT heel goed was gegaan, dat ik bij het examen het voordeel van de twijfel kreeg.
ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinator en als je TTT zo goed was dat je daarmee had kunnen slagen, had je beter geen TTT kunnen doen maar gelijk examen had je 200 euro gescheeld
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32154053
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:54 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ja dat zou kunnen, maar ik denk dat je gewoon ook geluk hebt gehad met examinator en als je TTT zo goed was dat je daarmee had kunnen slagen, had je beter geen TTT kunnen doen maar gelijk examen had je 200 euro gescheeld
Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.

Ze keek voordat ze me het voordeel van de twijfel gaf, nog wel heel nadrukkelijk naar het resultaat van de TTT, mijn instructeur dacht ook dat het daar deels aan lag (en ze had waarschijnlijk idd een goede bui. Boeien verder, want ik heb het gehaald).

Sowieso had ik een compleet pakket afgesloten met rijbewijsgarantie, dus ik had door kunnen gaan tot ik een ons woog, en het had me verder niets gekost. (Achteraf gezien heeft het me iets van ¤600 meer gekost dan nodig, want ik ben in één keer geslaagd en had dus heel die rijbewijsgarantie niet hoeven afsluiten. Maar gezien het verhaal in mijn laatste post heb ik dat dus wel gedaan).

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2005 17:59:00 ]
pi_32154248
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, maar de TTT zat in het pakket. Maar inderdaad was de TTT dusdanig goed dat ik daarbij vermoedelijk meteen geslaagd was. Maar een TTT is geen examen natuurlijk.

Sowieso had ik een compleet pakket afgesloten met rijbewijsgarantie, dus ik had door kunnen gaan tot ik een ons woog, en het had me verder niets gekost. (Achteraf gezien heeft het me iets van ¤600 meer gekost dan nodig, want ik ben in één keer geslaagd en had dus heel die rijbewijsgarantie niet hoeven afsluiten. Maar gezien het verhaal in mijn laatste post heb ik dat dus wel gedaan).
ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handig maar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen

die rijbewijsgarantie, betekent dat dan ook dat alle extra lessen die je nodig hebt, erbij zitten? lijkt me eigenlijk best relaxt. alle druk gaat eraf, je kunt net zo lang examen doen dan zonder dat het je meer kost, zal echt schelen in de stress. of heb ik dit mis?
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32154377
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handig maar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen

die rijbewijsgarantie, betekent dat dan ook dat alle extra lessen die je nodig hebt, erbij zitten? lijkt me eigenlijk best relaxt. alle druk gaat eraf, je kunt net zo lang examen doen dan zonder dat het je meer kost, zal echt schelen in de stress. of heb ik dit mis?
Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.

Je kunt alleen een pakket met rijbewijsgarantie afsluiten als je nog geen examen heb gedaan (bij de ANWB tenminste). (waarbij nog geen examen volgens mij staat voor "de laatste 5 jaar geen examen", want bij het boeken van de cursus heb ik ook netjes verteld dat ik vroeger ook heb gelest en examen heb gedaan. En toen ik examen deed bij het CBR, keek ze ook op de lijst en zei ze "dit is je eerste keer dat je examen doet". Dus kennelijk tellen die examens die ik 15 jaar geleden heb gedaan niet meer mee.)

Ook bij andere rijscholen dan de ANWB kun je wel eens pakketten afsluiten met examengarantie.
pi_32155376
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, daar zit alles in. Ik weet alleen niet hoeveel lessen je hebt tussen de examens.

Je kunt alleen een pakket met rijbewijsgarantie afsluiten als je nog geen examen heb gedaan (bij de ANWB tenminste). (waarbij nog geen examen volgens mij staat voor "de laatste 5 jaar geen examen", want bij het boeken van de cursus heb ik ook netjes verteld dat ik vroeger ook heb gelest en examen heb gedaan. En toen ik examen deed bij het CBR, keek ze ook op de lijst en zei ze "dit is je eerste keer dat je examen doet". Dus kennelijk tellen die examens die ik 15 jaar geleden heb gedaan niet meer mee.)

Ook bij andere rijscholen dan de ANWB kun je wel eens pakketten afsluiten met examengarantie.
ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?
nou ja ik heb m toch al dus voor mij maakt het niet meer uit
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32155770
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ja ik snap dat je dan die TTT doet en dan lijkt het me ook handig maar ik denk zelf dat je geen TTT moet doen als je geen pakket hebt want het is 20-30 euro goedkoper dan je examen (excl eigen verklaring dus, maar die heb je sowieso nodig) en ik denk dan dat je beter 2x examen kunt doen, dan TTT + examen. Ook al moet het slagingspercentage bij TTT hoger zijn, ik denk dat je meer kans hebt bij 2x examen. dan kun je iig beide keren slagen
bij mij is TTT 70 euro goedkoper dan een examen, dus dan doe ik liever wel TTT en dan gewoon in 1 keer slagen hoor
pi_32156030
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:48 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

ja bij mijn rijschool hadden ze volgens mij geen pakket, maar het klinkt best aantrekkelijk. maar je hebt dus misschien wel een beperkt aantal lessen vergoed tussen examens?
nou ja ik heb m toch al dus voor mij maakt het niet meer uit
Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.
pi_32156240
quote:
Op donderdag 10 november 2005 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat ik van een ander hoorde die ook de ANWB-cursus volgde, heb je 5 uur les tussen de examens, en duurt het ongeveer 2 weken tot je weer examen hebt nadat je gezakt ben.
maar dat maakt toch niet uit, want zolang het je geen extra geld kost is alleen jammer als je echt nog veel meer lessen nodig hebt (en dus niet op stress ofzo zakt).
"Trust can kill you, or set you free"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')