Mja eigenlijk wel inderdaad. Even photoshop starten maar weer.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:54 schreef Feestkabouter het volgende:
is Antarctica niet het grootste eiland van de wereld?
Zonder de discussie 'alles is door water omringd dus alles is een eiland' te willen starten........
het continent is toch Oceanie?quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:08 schreef renz0r het volgende:
Australie en Antartica zijn continenten, dus GEEN eilanden.
Groenland is het grootste eiland ter wereld, omdat dat bij denenmarken hoort en geen continent is.
hee vanuit Australië hierrr. Erg gezellig en mooi, vandaag ff regen maar wel lekker warm. Ik heb me in NL ingeent. Ik kreeg het terug van het ziekenfonds dus scheelt welquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:49 schreef Kontiki het volgende:
Ik reis over ongeveer een jaar vanuit Australie naar Thailand, om daar 1 maand te blijven. Weet iemand of het goedkoper is om je hier in NL alvast te laten inenten voor Thailand, of dat je dat beter in Australie kunt laten doen? Ik vertrek 6 december aanstaande al naar Australie, ik denk dan ook dat ik dat later daar laat doen.
quote:Op maandag 7 november 2005 03:00 schreef appelsientje het volgende:
En de groetjes vanuit Australie !!
En wat is precies het verschil tussen een continent en een werelddeel?quote:Op donderdag 3 november 2005 22:35 schreef Skande het volgende:
Australië is een continent. Oceanië een werelddeel. Groenland is inderdaad het grootste eiland, maar niet persé omdat het bij Denemarken hoort.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werelddeelquote:Op maandag 7 november 2005 21:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En wat is precies het verschil tussen een continent en een werelddeel?
Volgens mij is er niet een soort leeftijdsgrens. Het ligt helemaal aan jezelf. Ik wil ook ooit nog een keer naar Australië om te gaan trekken daar een jaar lang maar dat gaat zeker nog een hele tijd duren. Ik ben nu bijna 21 en voordat ik daar zit ben ik zeker wel 25... Ik ga eerst volgend jaar 5 maand wonen in Nieuw-Zeeland, 3 weken rondtrekken daar en nog een week in Zuid-Korea bivakkeren. Kijken hoe dat loopt.quote:Op maandag 7 november 2005 22:07 schreef -calimero- het volgende:
wat is volges jullie eigelijk een mooie leeftijd om een reis van ongeveer een jaar te maken naar Austraië en omstreken? ik ben nu 22 en voel me eigelijk al vrij oud om dit te gaan doen, maar ik wil het wel heel graag. Probleem is dat ik pas over 2,5 jaar klaar ben met school, en dan dus al bijna 25 ben... Ik weet niet of ik mijn school hiervoor en jaar wil onderbreken.
Is zoiets nog leuk om te doen als je 25 bent?
Dat lijkt me echt geen enkel probleem. Ik denk dat backpackers gemiddeld zo rond de 22, 23 zijn. Jonger dan 20 komt minder voor dan je zou denken. Ik heb eergisteren mijn reisgroep ontmoet en dat waren allemaal twintigers, waarvan een paar van 26 en 27. En je visum kan je tot je 30e aanvragen. No worriesquote:Op maandag 7 november 2005 22:07 schreef -calimero- het volgende:
wat is volges jullie eigelijk een mooie leeftijd om een reis van ongeveer een jaar te maken naar Austraië en omstreken? ik ben nu 22 en voel me eigelijk al vrij oud om dit te gaan doen, maar ik wil het wel heel graag. Probleem is dat ik pas over 2,5 jaar klaar ben met school, en dan dus al bijna 25 ben... Ik weet niet of ik mijn school hiervoor en jaar wil onderbreken.
Geen probleem zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 november 2005 22:07 schreef -calimero- het volgende:
31e toch? Ik meende dat dat met een jaar verlengd was.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:34 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt geen enkel probleem. Ik denk dat backpackers gemiddeld zo rond de 22, 23 zijn. Jonger dan 20 komt minder voor dan je zou denken. Ik heb eergisteren mijn reisgroep ontmoet en dat waren allemaal twintigers, waarvan een paar van 26 en 27. En je visum kan je tot je 30e aanvragen. No worries
Weet iemand toevallig hoe dat met Nieuw-Zeeland zit?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:29 schreef hbruyn het volgende:
Je moet voor je 32ste in het land komen, en dan is het een jaar geldig.
Aanvragen moet je volgens mij voor je 31ste...
Mja kan best. Maar waarom zou je Australie simpelweg overslaan? Ik heb (hopelijk) nog vele jaren om bovenstaande landen te bezoeken. Eerst maar eens beginnen met een relatief makkelijk te bereizen landquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoor bovendien van een boel mensen die zowel in Australie als in bovengenoemde landen zijn geweest dat Australie in vergelijking echt ongelooooflijk saai is.
Waarom zou je het overslaan? Omdat het saai is en zo duur dat je er moet werken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:10 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Mja kan best. Maar waarom zou je Australie simpelweg overslaan? Ik heb (hopelijk) nog vele jaren om bovenstaande landen te bezoeken. Eerst maar eens beginnen met een relatief makkelijk te bereizen land
Je moet natuurlijk niks. Veel mensen gaan er ook werken, simpelweg omdat het kan. WWOOF-en is heel populair, terwijl je er niet voor betaald krijgt! En ik zie graag zelf iets voordat ik er een oordeel over vel. Jij bent er niet geweest, begrijp ik uit je post? Hoe weet je dan dat het saai is? Wat de een saai vindt, kan de ander geweldig vinden. Ik hoor ook van heeeeeeeeel veel mensen dat Australie helemaal geweldig is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Waarom zou je het overslaan? Omdat het saai is en zo duur dat je er moet werken.
Heb je nog nooit eerder gevlogen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:32 schreef Sas22 het volgende:
Ik vertrek in Januari voor een maand naar Down Under.
Mijn beste vriendin opzoeken en daarna maar lekker rondcruisen over de East Coast.
Ben zo ontzettend zenuwachtig/ nieuwschierig.
En ik haat vliegen![]()
Yep.
Is Melbourne leuker dan Sydney?quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:35 schreef appelsientje het volgende:
weten jullie hoe goed Melbourne te doen is
Echt 10000000000000000000x beter dan Canberra...
daar moet je echt maximaal 1 dag blijven.. zonde van je geld en tijd.
Ieder land heeft zijn eigen charmes! Dat kun je eigenlijk bijna niet vergelijken. De natuur in Zuid Oost Azie is heel anders dan de natuur in Australie en hetzelfde geldt voor de cultuur. Allebei zijn ze namelijk geweldig!quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Waarom zou je het overslaan? Omdat het saai is en zo duur dat je er moet werken.
Ik ben helemaal gek van Melbourne. Ik vindt t ook een stuk leuker dan Sydney. Melbourne doet vriendelijker aan en Sydney is toch meer een zakenstad.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:15 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Is Melbourne leuker dan Sydney?
En ben je alweer klaar met WWOOF-en, hoe lang ben je daar geweest?
Canberra ben ik ook geweest. Precies wat je zegt. Weinig te doen daar ben toen naar tweede kamer van Australië geweest dat was wel leuk. Maar verder was er idd heel weinig te doen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:35 schreef appelsientje het volgende:
weten jullie hoe goed Melbourne te doen is
Echt 10000000000000000000x beter dan Canberra...
daar moet je echt maximaal 1 dag blijven.. zonde van je geld en tijd.
Ik zou in eerste instantie 2 weken gaan.. maar bij de 2e familie werd die man opeens heel ziek. Dus kon ik daar niet terecht... dus was ik anderhalf week aan het WOOF-en.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:15 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Is Melbourne leuker dan Sydney?
En ben je alweer klaar met WWOOF-en, hoe lang ben je daar geweest?
ben je nog in Albert Park geweestquote:Op zondag 13 november 2005 09:43 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar de parken in Melbourne zijn echt stukken beter.. maar dat zul je zelf wel zien
morgen of overmorgen.. ik doe mijn wandelschoenen aan en ik loop er wel naar toequote:
Als je in december gaat heb je niet echt veel keuze meer vrees ik. Veel zitten al vol voor die periode. Ik ben zelf nog niet in Australie geweest maar ik ga daar naar het Wake Up!-hostel en het Base-hostel, zagen er allebei wel goed uit.quote:Op zondag 13 november 2005 20:37 schreef Kleibintje het volgende:
Ik ga over een paar weken ook richting Australië![]()
Ik heb wel een vraagje aan de Sydney-kenners hier: Welke hostels kunnen jullie me aanraden? Ik heb al wel rondgekeken, maar ik heb nog niet echt een idee, het zijn er wat te veel om een goede keuze te maken.
zou je ook wat fotos willen maken daar? lijkt me wel leuk om te zien hoe het er nu uit zietquote:Op dinsdag 15 november 2005 04:14 schreef appelsientje het volgende:
[..]
morgen of overmorgen.. ik doe mijn wandelschoenen aan en ik loop er wel naar toehopelijk is dat een beetje te doen vanuit mijn hostel.
Het weer valt vandaag wel tegen.. maar 18 graden en bewolkt.. brr koud
Nee hoor.. geen extra kosten paar reismaatjes hebben hetzelfde gedaan..quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:38 schreef kozakken het volgende:
Wij vliegen op 12 december naar Australie! Ben ontzettend benieuwd hoe we het gaan vinden. Wel een bijzondere trip vanwege het huwelijk van zwagerlief (in Melbourne).
Wij vliegen eerst naar Sidney en gaan vanuit daar naar Melbourne met een auto. Is de bedoeling...
Iemand tips en ideeen?
Waar huren we goedkoop een auto en hebben we geen last van extra kosten vanwege het ophalen in Sidney en wegbrengen in Melbourne. (autohuur 8 dagen)
Het leek zo leuk, maar pffff.. Door de bomen zie ik echt het bos niet meer.![]()
(of zoals manlief mailde naar bijna zusjevandewet: I cannot see the trees through the wood anymore)
Andere uitdaging is dat onze kleine kozakkeman van 1,5 ook mee gaat. Jippie... vliegen...![]()
Ik vind het wel balen dat ik dan rond mijn 30e pas kan gaan. Ik ben rond mijn 24ste lerares basisonderwijs en je moet natuurlijk ook wel ervaring hebben in het onderwijs... dat vind ik wel kut want ja mijn halve leven is dan al zowat voorbij...quote:
Jawel hoor, al vaker gevlogen. Maar dan nog hou ik er niet van.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:50 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Heb je nog nooit eerder gevlogen?Mijn langste tot nu toe is 11 uur 15 minuten nonstop, dat vloog echt voorbij.
Ik ben een paar jaar geleden met mijn moeder naar Australie geweest, we hadden een auto gehuurd en zijn in 2 weken van Melbourne naar Gold Coast gereden. We hebben overal ruim de tijd voor gehad, familiebezoekjes van een paar dagen tussendoor en ook een bruiloftquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:38 schreef kozakken het volgende:
Wij vliegen op 12 december naar Australie! Ben ontzettend benieuwd hoe we het gaan vinden. Wel een bijzondere trip vanwege het huwelijk van zwagerlief (in Melbourne).
Wij vliegen eerst naar Sidney en gaan vanuit daar naar Melbourne met een auto. Is de bedoeling...
Iemand tips en ideeen?
Waar huren we goedkoop een auto en hebben we geen last van extra kosten vanwege het ophalen in Sidney en wegbrengen in Melbourne. (autohuur 8 dagen)
Het leek zo leuk, maar pffff.. Door de bomen zie ik echt het bos niet meer.![]()
(of zoals manlief mailde naar bijna zusjevandewet: I cannot see the trees through the wood anymore)
Andere uitdaging is dat onze kleine kozakkeman van 1,5 ook mee gaat. Jippie... vliegen...![]()
Sinds Juli kun je nu een working holiday visum krijgen voor 1jaar; dit kon al maar het verschil is dat je nu 1jaar voor dezelfde werkgever kan werken ivm 3 maanden!quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:27 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig hoe dat met Nieuw-Zeeland zit?
Het is me toch nog gelukt, ik een slaapplaats weten te regelen bij original backpackers, schijnt opzich wel een okay hostel te zijn. Ik hoef gelukkig niks voor over nieuwjaar te regelen, dan verblijf ik bij een vriend van een vriend.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Als je in december gaat heb je niet echt veel keuze meer vrees ik. Veel zitten al vol voor die periode. Ik ben zelf nog niet in Australie geweest maar ik ga daar naar het Wake Up!-hostel en het Base-hostel, zagen er allebei wel goed uit.
Ik werd van de week gewezen op www.sydneycity.com.au , zag er ook wel goed uit. Een soort appartementjes of zo.
Gaan jullie onderweg ook logeren in motels?quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:24 schreef kozakken het volgende:
Tanx Vava.. Ik ben nog druk aan het zoeken naar een goed verhuurbedrijf.
Anders doen we het gewoon via d-reizen in Nederland. Misschien niet geheel avontuurlijk. Maar we hebben een klein mannetje bij ons waardoor ik opeens zekerheid ook wel heel belangrijk vind.
maar fijn om even een goed verhaal te horen. (kustweg is een goed idee. tanx!)
Yeahquote:Op donderdag 17 november 2005 13:40 schreef Oksel het volgende:
Weinig foto's in het topic! Ik ben nu een half jaar terug... en mis het ZO erg!
De ruimte, de mensen, de natuur, de vrijheid.. de sfeer, alles! Ik ga er zeker stagelopen, en daarna wonen.. Omgeving Melbourne, denk ik.
I love Melbourne!:
[afbeelding]
Ik heb trouwens de Westkust gedaan. Lijkt me veel toffer dan de drukkte touristische oostkust!
Mijn route:
Met mijn eigen Ford Falcon:
Sydney - Melbourne - Tasmanie - Melbourne - Adelaide - Perth - Broom.
Auto verkocht, dikke 4WD gehuurd:
Broom - Gibb River Road - Bungle Bungle - Broom.
Gelift met ieren:
Broom - Darwin.
Toptijd gehad..
Beste dingen:
- Zalm vangen.
- Haai vangen.
- Dhufish vangen.Hooked on fishin'! Rex hunt!
[afbeelding]
Cape Le Grand:
[afbeelding]
Vissen met vrienden:
[afbeelding]
Nullabor Plain:
[afbeelding]
Haaaaaaaaaaaaaai!
[afbeelding]
GibbRiverRoad met dikke 4WD:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zonsondergangen zijn ZO mooi in Ozzz..
[afbeelding]
Aargh, ik wil terug!
Dat ligt eraan.. rond kerst is het best duurquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:15 schreef Kontiki het volgende:
Wat kost het nou om naar Tasmanie te vliegen/varen?
En je hebt alleen Sydney en omgeving nog maar gezienquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:39 schreef Kontiki het volgende:
Groeten vanuit Australie. Het is geweldig hier![]()
Wat ga je in Australie doen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:16 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoop over een ruim jaar naar Australie te gaan. Ga vanaf nu deze topics volgen
Dat is nog niet bepaald, zit hier dus zeker ook ideeen op te doenquote:
quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is nog niet bepaald, zit hier dus zeker ook ideeen op te doen
T wordt waarschijnlijk maar een week of 2 a 3. Daarna door naar Nieuw Zeeland (week of 3 a 4).quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:47 schreef Vava het volgende:
[..]
Wil je voor langere tijd gaan? Of gewoon een vakantie van een maand ofzo?
Dat ligt eraan waar je zit. Australie is namelijk best wel grootquote:Op zondag 18 december 2005 15:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
IK hoor van familie dat het best wel een slechte zomer is, veel wind en veel REGEN!
Ben blij dat ik vorig jaar ben gegaan
quote:Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef rpgodfather het volgende:
je kan best goedkoper vliegen dan 1000 euro hoor..... Ik heb al tickets van 750-800 gezien....maar dan vlieg je wel met China Air ofzo....Singapore Airlines is hier (Sydney -Amsterdam) vandaan maar 900 euro return!!!
quote:Op woensdag 21 december 2005 16:00 schreef NiNi het volgende:
Zag nu een ticket bij China Airlines voor 1060EUR, met een stop-over in thailand op de heenreis en terug optioneel in Hong Kong Taipei of Bangkok (of rechtstreeks). Die sprak me wel aan.
tassie zijn juist relaxquote:Op maandag 5 december 2005 04:17 schreef rpgodfather het volgende:
de reden dat vooral veel australiers het laten liggen is omdat tasmaniers worden gezien als het "white trash" van australie...Heb ik zelf ook aan den lijve mogen ondervinden trouwens.... Maar vooral mensen hier in sydney zeggen dat je beter zover mogelijk uit de buurt van "tazzies" vandaan kan blijven (erg agressief en erg vies). Dat word er hier gezegd, heb er buiten die ene slechte ervaring nog niet veel van meegemaakt....
leuke site heb jequote:Op woensdag 28 december 2005 11:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
tassie zijn juist relax
heb het er enorm naar me zin gehad moet ik zeggen
dan moet je wat verder naar boven....Ik heb 3 dagen in Old Bar gezeten.....6 uur van Sydney (ligt naast Taree)....20 km strand, heerlijk warm (25-27 graden) zeewater en geen sterveling op het strand :-)...Morgen weer terugquote:Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef appelsientje het volgende:
Het is hier zo warm in Sydney ...
ik zweet me echt kapot.. 40 graden.. en benauwd..
die foto's heb ik niet gemaakt....die van mij zijn niet zo mooiquote:Op donderdag 29 december 2005 10:16 schreef Kontiki het volgende:
Mooie foto's. Zit er toevallig een polarisatiefiltertje op bij die bovenste foto?
Anyway, ik ben Sydney nog niet uit geweest maar vanaf januari gaat daar zeker verandering in komen. Dit was toch wel het Sydney-gevoel; helemaal niets aan je hoofd en een koud biertje:
[afbeelding]
Ben je met oudjaarsavond ook nog in Sydney? Mooi vuurwerk op de brugquote:Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef appelsientje het volgende:
Het is hier zo warm in Sydney ...
ik zweet me echt kapot.. 40 graden.. en benauwd..
slaapzakje mee en ga je de nacht ervoor er liggenquote:Op donderdag 29 december 2005 23:32 schreef rpgodfather het volgende:
ik was er vorig jaar...dit jaar wat verder naar boven...in Taree....Ik heb Sydney wel gezien met oud en nieuwecht een belachelijk drukke zooi en je moet je al om een uur of 3-4 gaan melden bij je gewenste plekje.....anders is er echt niks meer....
![]()
Yeah, daar waren wij ook bang voor. Nu hebben we een catamaran gehuurd waarmee we morgen de hele dag gaan zeilen. Na het vuurwerk leggen we weer aan en waarschijnlijk gaat het hele gebeuren verder in Bondi. Moet toch een mooie avond worden!quote:Op donderdag 29 december 2005 23:32 schreef rpgodfather het volgende:
ik was er vorig jaar...dit jaar wat verder naar boven...in Taree....Ik heb Sydney wel gezien met oud en nieuwecht een belachelijk drukke zooi en je moet je al om een uur of 3-4 gaan melden bij je gewenste plekje.....anders is er echt niks meer....
![]()
Idd...zeer aardige mensen! Heb d'r oa 3 weken gewerkt, en het waren de beste weken van m'n reisquote:Op woensdag 28 december 2005 11:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
tassie zijn juist relax
heb het er enorm naar me zin gehad moet ik zeggen
Waar je allemaal overheen vliegt?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Sas22 het volgende:
Dit is niet bedoeld als topickick gewoon gezonde nieuwschierigheid.
Over twee weekjes vertrek ik richting Sydney (*O*![]()
) en vroeg me af of er een vaste route is die je vliegt? Ik ga met Cathay Pacific via Hong Kong.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Ik tel nu al af![]()
Idd. Ik was nieuwschierig... ze zullen het vast wel aankondigen aan boord maar ik wou nu al even kijken naar de route.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:23 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar je allemaal overheen vliegt?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Liejannuh het volgende:
Ow.Dan hebben ze de route veranderd.
Ik ben destijds met Cathay over Indonesie gevlogen. En dat weet ik omdat ik in de cockpit zag en de zon op zag komen boven Indonesie. Redelijk indrukwekkend overigens.
\quote:Op donderdag 29 december 2005 10:16 schreef Kontiki het volgende:
Mooie foto's. Zit er toevallig een polarisatiefiltertje op bij die bovenste foto?
Anyway, ik ben Sydney nog niet uit geweest maar vanaf januari gaat daar zeker verandering in komen. Dit was toch wel het Sydney-gevoel; helemaal niets aan je hoofd en een koud biertje:
[afbeelding]
Laat me raden.. je vlieft via Australianbackpackers ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Sas22 het volgende:
Dit is niet bedoeld als topickick gewoon gezonde nieuwschierigheid.
Over twee weekjes vertrek ik richting Sydney (*O*![]()
) en vroeg me af of er een vaste route is die je vliegt? Ik ga met Cathay Pacific via Hong Kong.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Ik tel nu al af![]()
Nope...tenminste ik weet niet of de organisaties niet wat met elkaar te maken hebben, ik reis met Kuoni Tours wat volgens mij een onderdeel is van Special Traffic. Ik heb alleen maar een uurtje om over te stappen in Hong Kong maar ik was ook niet echt van zins om de stad daar te verkennen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 03:24 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Laat me raden.. je vlieft via Australianbackpackers ?
Wij hadden een stopover van 1 dag.. dus konden we mooi hong kong nog ff 1...
1 dag is overigens genoeg..leuk voor de foto's
De 15e al!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:26 schreef Sas22 het volgende:
[..]
Nope...tenminste ik weet niet of de organisaties niet wat met elkaar te maken hebben, ik reis met Kuoni Tours wat volgens mij een onderdeel is van Special Traffic. Ik heb alleen maar een uurtje om over te stappen in Hong Kong maar ik was ook niet echt van zins om de stad daar te verkennen.
Heb er iig zo`n zin in, elke dag dichterbij krijg ik meer en meer reiskriebels. Het is de eerste keer dat ik naar Oz vertrek en het zal niet de laatste keer zijn!![]()
hey dat is grappigquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:37 schreef Vava het volgende:
Naar Australie ben ik 2 keer een maand geweest waarvan 1 keer alleen maar wel bij familie geweest daar.
Maar ik ben een keer een paar maanden naar Israel geweest. En ja, het is soms ontzettend moeilijk maar juist als je alleen ben ontmoet je makkelijk mensen en die helpen je wel. Het is ook zo ontzettend leuk, dat heft het weer op dan
Ik ben destijds (7 jaar geleden ondertussen) 8 maanden weggeweest en het valt best mee met je familie missen. Je mailt wat, je belt wat en verder heb jij het zelf heel druk met allemaal nieuwe indrukken verwerken in Australie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:54 schreef Chr0nicle het volgende:
Ok, bedankt Liejannuh dat is al een begin! haha
Maar ik vraag me wel af, hoe andere mensen dat hebben ervaren, die lange tijd weg waren van familie en vrienden.. is dat niet ontzettend moeilijk?
Ik in 1997 op een kibbutz aan het meer van Tiberias. Waar zat jij? Dat vond ik trouwens ook zwaar werk maar wel ontzettend gaafquote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
hey dat is grappigik ben ook naar Israel geweest.. in 2000 heb er toen 4 maanden gewerkt op een kibutz.. was echt super gaaf!
Dus perth is gezellig ?? Dat is goed om te horen.. wil er misschien nog naar toe gaan.
Ben nu aan het werken in Mildura... echt dat is echt super zwaar werk.. maar tja moet toch ergens geld aan verdienen
Als je je een beetje sociaal op stelt dan ontmoet je snel mensen. Vooral als je op een campus zit, want de andere studenten die daar zijn, zitten in dezelfde situatie als jij. Zij zullen er dus ook op gebrand zijn om mensen te ontmoeten. Je zal er versteld van staan hoe makkelijk het soms gaat en op de meest onverwachte momenten.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:07 schreef Chr0nicle het volgende:
Maar jij bent dus ook helemaal alleen gegaan? Want misschien zeur ik een beetje :p maar stel je komt niemand tegen, dan ben je 9 maanden alleen.. dat hou ik niet vol haha.
quote:Op donderdag 29 december 2005 10:16 schreef Kontiki het volgende:
[afbeelding]
Ik vond Melbourne wel erg gezellig hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:38 schreef Kontiki het volgende:
En Appelsientje, lijer!
Heeft ie ook NYE op een boot gevierd, gratis... Daar heb ik een fortuin voor moeten neerleggen.
Ik ben trouwens (nog) niet echt onder de indruk van Melbourne. Ik vind het in bijna alle opzichten gewoon een mindere versie van Sydney. De mensen zijn hier wel aardiger en het OV is top. Je merkt hier wel dat ze kunst belangrijk vinden, maar ik vind het een beetje sfeerloos en kunstmatig allemaal.
De meeste mensen hebben wat langer de tijd nodig om Melbourne te waarderen, maar dan vinden ze het wel een leuke stad. Het is net als een cd die je meerdere keren moet beluisteren, voor je de diepgang snapt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:38 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben trouwens (nog) niet echt onder de indruk van Melbourne. Ik vind het in bijna alle opzichten gewoon een mindere versie van Sydney. De mensen zijn hier wel aardiger en het OV is top. Je merkt hier wel dat ze kunst belangrijk vinden, maar ik vind het een beetje sfeerloos en kunstmatig allemaal.
Dat idee heb ik ook, ik vind het wel steeds leuker worden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:27 schreef BushRanger het volgende:
De meeste mensen hebben wat langer de tijd nodig om Melbourne te waarderen, maar dan vinden ze het wel een leuke stad. Het is net als een cd die je meerdere keren moet beluisteren, voor je de diepgang snapt.
Ik denk St. Kildaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Waar wil je gaan wonen dan?
Fremantle (of Freo voor de insiders) is inderdaad top!quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maarreh Oksel Perth klein en boers? Ik vond dat een van de leukste steden. Ook omdat ik er langer gebleven ben er gewerkt heb, Freo is echt fantastisch. Ik vond het centrum van Melbourne enigzins tegenvallen maar de buitenwijken en gebieden eromheen is echt fantastisch ja. Mijn toppers zijn ook Perth en omgeving en Melbourne en omgeving.
Heel erg veel!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:41 schreef NiNi het volgende:
Zijn er veel vrouwen die alleen reizen?
Omgeving Melbourne. Waar precies, weet ik niet. Zal wel een buitenwijk worden..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Waar wil je gaan wonen dan?
Nee!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
Mooie foto's Oksel!Zo te zien zijn ze door heel Australie heen genomen, klopt dat?
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee!Oostkust bewust vermeden. Geen zin in toeristische dingen.
Hoe doe je dat in Nederland dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja en hoe doe je dat dan, oppassen dat jij niet de uitzondering wordt waar wat mee gebeurd ^o)? Daar heb je toch, na gewoon "opletten", weinig invloed op, lijkt me...
Je kunt altijd 1 of meerdere gekken tegenkomen met slechte bedoelingen, waarvan je dat echt niet doorhebt in 1e instantie... :-S
Maar ik zie ook foto's van Cape Le Grande National Park bij Esperance (toch!?), de mijnen bij Kalgoorlie en Shell Beach bij Sharkbay!quote:Op zondag 22 januari 2006 16:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.![]()
Ja! Esperance!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:14 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Maar ik zie ook foto's van Cape Le Grande National Park bij Esperance (toch!?), de mijnen bij Kalgoorlie en Shell Beach bij Sharkbay!![]()
Oksel, heb je geen mooie foto's van de Pinnacles? Daar heb ik zelf toch wel de mooiste foto's ooit gemaakt!
Uhm, ja want in Nederland lift ik ook, en ga ik met wildvreemden mee.... right...quote:Op zondag 22 januari 2006 17:10 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat in Nederland dan?
Je moet gewoon opletten en verder is de kans net zo groot dat er in Nederland wat gebeurd als daar. En het is echt niet zo dat je als reiziger helemaal paranoia rond moet lopen, dat bedoel ik niet met opletten. Maar je moet gewoon je verstand gebruiken.
Ik reageerde op de vraag van Nini of er veel vrouwen alleen reizen, ik dacht dat dit daar op voortging. Maar als je het over liften hebt en over met wildvreemden mee gaan... Ik doe dat wel en het loopt meestal goed af, maar als meisje is het niet zo verstandig misschien.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:43 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Uhm, ja want in Nederland lift ik ook, en ga ik met wildvreemden mee.... right...![]()
Da's dus m'n punt: dat is in Nederland ook gevaarlijk, en daar ook. Dus in het algemeen: hoe "zorg" je dat je niet per ongeluk toch bij een gek terecht komt... Ik vermoed dat je het er gewoon op moet gokken, omdat je het in het geval dat iemand kwaad in de zin heeft, dat niet altijd doorhebt... Maar wat mensen dan bedoelen met "oppassen dat je niet net de uitzondering wordt", is dus m'n vraag, hoe kan het?![]()
Ben je daar ook geweest, Liejannuh? Ik heb daar prachtige herinneringen aan, Cape Le Grand is gewoon schitterend. En ik kwam er alleen aan en had al snel contact met een nogal internationaal gemengd gezelschap. Paar heerlijke avonden gehad op de simpele NP camping. We hebben zelfs nog mensen geholpen die een heel eind verder op in het zand vast zaten. Ze kwamen de volgende dag terug met bier en een haai die ze gevangen hadden. Dat was echt een lekkere lunch!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja! Esperance!Ik dacht eerst dat het Whitehavenbeach was.
Even een lekker persoonlijk postje tussendoor!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:03 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
He Fiep, waarom ben je daar gaan wonen en wat voor een werk doe je als ik vragen mag?Hoe heb je je visa geregeld enzo?
Ik vond Northbridge echter wel tegenvallen als woongedeelte enzo, ik heb daar nog 4 weken op de camping gestaan (en dan heel vroeg op om naar CBD te gaan) maar de plek an sich vond ik niet heel erg geweldig. (maarja een appartement aan de Swan River kost weer een miljoen ofzo)
Ja als het om reizen in het algemeen gaat, is het natuurlijk niet zo anders van Nederland, maar dat is het hele punt: in nederland reis ik een bekende route van utrecht naar amsterdam, en af en toe zit ik in de trein ergens anders naartoe... is niet zo spannend he. Als ik strax in NZ zit, GAAT het om het reizen, en hoe je elke keer van de A naar B komt, etc.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:45 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ik reageerde op de vraag van Nini of er veel vrouwen alleen reizen, ik dacht dat dit daar op voortging. Maar als je het over liften hebt en over met wildvreemden mee gaan... Ik doe dat wel en het loopt meestal goed af, maar als meisje is het niet zo verstandig misschien.
Verder denk ik dat je je hier niet zoveel zorgen over moet maken. Je hoeft namelijk niet te liften of met wildvreemden mee te gaan. Je kan ook het meest genomen pad van de backpackers volgen en de Greyhound/trein/Oz Experience nemen. Dan zit je veilig tussen de backpackers, volg je de rest van de kudde en loop je betrekkelijk weinig risico's.
Is je veiligheid voor jou een bepalende factor om wel of niet te gaan reizen?
Haha.. dat klopt. Sydney -> Melbourne -> Tas -> Melbourne -> Adelaide -> Perth -> Broom -> Kimberley's -> Broom -> Darwin.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.![]()
Liften is verboden in Australie...quote:Op maandag 23 januari 2006 09:30 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Als de enige betaalbare manier van verplaatsen liften is, wordt het dat, en dan moet ik m'n veiligheid maar af en toe 'n beetje op het spel zetten.
Liften is op veel plaatsen verboden en er wordt echt niet op gelet. Ik stond pas geleden in Montreal, Canada op de snelweg te liften terwijl de politie tot twee maal langs reed. Ze gunde me nog geen blik waardig!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Liften is verboden in Australie...![]()
Stuur me anders eens een mailtje, ik denk dat ik je best veel kan vertellen (heb 16 maanden in Oz en NZ gereisd). Ik heb tijdelijk m'n e-mailadres in m'n profiel staan.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:30 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja als het om reizen in het algemeen gaat, is het natuurlijk niet zo anders van Nederland, maar dat is het hele punt: in nederland reis ik een bekende route van utrecht naar amsterdam, en af en toe zit ik in de trein ergens anders naartoe... is niet zo spannend he. Als ik strax in NZ zit, GAAT het om het reizen, en hoe je elke keer van de A naar B komt, etc.
Verder maak ik me er niet echt zorgen over, want er kan altijd wat gebeuren (je kunt ook in je eigen huis van de trap vallen); maar ik denk er zo af en toe 'ns aan: hoe ga ik dat eigenlijk (veilig) doen? Heb me er ook nog niet genoeg in verdiept om te weten wat de betaalbare alternatieven zijn (van bijv. liften); maar ik wil dus zeker meer weten over Greyhound/trein/Oz Experience.
M'n veiligheid is dus niet zo'n bepalende factor: ik ga toch wel, financien spelen een veel belangrijke rol. Als de enige betaalbare manier van verplaatsen liften is, wordt het dat, en dan moet ik m'n veiligheid maar af en toe 'n beetje op het spel zetten. Als er alternatieven zijn die voor mij goed betaalbaar zijn (hangt er ook weer vanaf of ik daar tijdelijk baantjes weet te vinden waar ik behalve een slaapplaats ook centjes mee kan verdienen om vervolgens dus bijvoorbeeld een treinkaartje mee te betalen), dan ga ik liever wel voor wat meer veiligheid jah. Maar ik ga sowieso
Antwoord in een cc'tje naar mij.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:32 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Stuur me anders eens een mailtje, ik denk dat ik je best veel kan vertellen (heb 16 maanden in Oz en NZ gereisd). Ik heb tijdelijk m'n e-mailadres in m'n profiel staan.
Leuk, komt al dichtbij dan! Laatste week thuis vind ik wel altijd een drama, alle klusjes die je nog moet doen. Telkens weer mensen gedag zeggen en dan kom je ze toch NOG een keer tegen. Ben altijd blij als ik eenmaal in het vliegtuig zit.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Antwoord in een cc'tje naar mij.Ik ga volgende week.
![]()
Ja dankje..quote:
Ohja studeren, ik weet dat voor N-Z de eisen zijn dat je minimaal 1000 dollar per maand moet hebben. Dat is ongeveer 550 euro. Ik meende dat voor Australie vergelijkbare eisen waren bij een uitwisseling.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:00 schreef DeeCee het volgende:
weet iemand een antwoord of antwoorden op m'n vragen?![]()
Dat mag je waarschijnlijk mooi zelf aanvragen hoor. Zodra de school je heeft geaccepteerd is dat eigenlijk maar een formaliteit via internet. Behalve als je jonger dan 18 bent geloof ik...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef DeeCee het volgende:
Maar ik heb dus nu wat vraagjes over Australie zelf. Het verkrijgen van een visum wordt misschien geen probleem, die wordt waarschijnlijk door de school geregeld (moet nog even goed de regelementen van de school lezen).
Zie http://www.immi.gov.au/st(...)ements_financial.htmquote:Alleen de vraag is: als je er wilt studeren, moet je dan ook laten zien dat je je zelf kunt
onderhouden?
Het contact met mijn universiteit (ik ga over 3 weken vliegen) heb ik laten onderhouden door IDP (wellicht ken je dat, vertegenwoordiging van zover ik weet alle Australische hogescholen en universiteiten, http://www.idp.com/nl ), en daar raadden zij mij aan om ter plekke te zoeken naar een shared accomodation. Maar ik zou ook 'te oud' zijn voor een campus, die trouwens ook erg prijzig kunnen zijn.quote:Ik heb ook nog een vraagje over verblijfplaatsen in OZ. Wat is de goedkoopste manier? Kamer huren en die met andere studenten delen? Campus? Inwonen met andere families? Weet iemand dat precies?
Vind het wel wat prijzig, maar heb je wellicht meer info? Welke wijk? Nabijheid van OV? Foto's?quote:Op woensdag 25 januari 2006 02:04 schreef rpgodfather het volgende:
Voor mensen die nog naar Australie gaan, ik heb eventueel nog een studio appartment in Sydney met zwembad, sauna,fitnessruimte en bubbelbad die je kan huren. kosten zijn $290 per week en je kan er voor 3 maanden (minimum) in en het kan verlengt worden eventueel....
Ik dacht dat mensen die naar Sydney dit misschien wel interessant zouden vinden :-) en het is niet bedoelt om te spammen ofzo....gewoon aanbieden van hulp :-)
Das erg snel...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2006 die kant op.
Ook naar Kata Tjuta geweest?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef Dandilion het volgende:
hoi ik ben in november terug gekomen van 9 weken backpacken! SUPER!!!!!!
my dream came true
I went to Uluru
De meeste mensen gaan in september/oktober richting Down Under. Tickets zullen dan lager liggen dan in december als je net nog de jaarwisseling mee wil pakken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Heb sinds het afronden van de middelbare school ongeveer 7 jaar geleden de drang gehad om naar Australië te gaan. Toendertijd was het op die korte termijn niet mogelijk om de financiën rond te krijgen. Nu ik tegen het afronden van mijn studie loop moet het er nu maar van komen; ook nog geen zin om gelijk aan het werk te gaan.
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2007 die kant op. Misschien iets eerder zodat ik Oud & Nieuw nog meepak in Sydney. Kan me echter wel voorstellen dat tickets dan iets duurder zijn.
Leuk om jullie ervaringen te lezen, begin er al zin in te krijgen!![]()
Dan gaan we samen!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Heb sinds het afronden van de middelbare school ongeveer 7 jaar geleden de drang gehad om naar Australië te gaan. Toendertijd was het op die korte termijn niet mogelijk om de financiën rond te krijgen. Nu ik tegen het afronden van mijn studie loop moet het er nu maar van komen; ook nog geen zin om gelijk aan het werk te gaan.
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2007 die kant op. Misschien iets eerder zodat ik Oud & Nieuw nog meepak in Sydney. Kan me echter wel voorstellen dat tickets dan iets duurder zijn.
Leuk om jullie ervaringen te lezen, begin er al zin in te krijgen!![]()
ja vanaf adelaide via oodnadatta track naar alice gereden.quote:
Ja ik ben er ook geweestquote:Op zondag 29 januari 2006 20:53 schreef Dandilion het volgende:
[..]
ja vanaf adelaide via oodnadatta track naar alice gereden.
tof!!!!
Jij?
je bent in elk geval al goed op wegquote:Op zondag 29 januari 2006 21:04 schreef Gronnaephos het volgende:
Nou ja, op het moment is het allemaal een beetje afwachten of het überhaupt wel door gaat enzo, maar als het doorgaat, heb ik er echt al zin in! Betekent wel dat ik de zomervakantie rustig aan moet doen en veel moet werken, maar dat heb ik wel over voor een heel jaar géén school/universiteit en de vakantie van m'n leven![]()
Maand vakantie??? Hele aardige baas.. 7 weken onbetaald verlof.. en 3 weken vakantie. Het is te doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:01 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar die Oodnadatta track lijkt me erg mooi! Jij had met je 9 weken meer tijd dan ikik had maar een maand vakantie
Dan doe je dat toch!quote:
Hier kan ik een heel lang filosofisch antwoord op typen, maar laat ik dat maar niet doen. Wel een vraag... heb je de zekerheid en vastigheid van een baan en een leven volgens de standaard van de Nederlandse samenleving perse nodig? Zo zeer zelfs dat je liever een baan achter de hand houdt, dan wat van de wereld te zien nu je jong bent en de mogelijkheid hebt. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ben wel blij dat ik in ieder geval niet aan een baan vast zit. En nee, ik ben absoluut niet rijk, maar ben ook niet geinteresseerd in het maken van carriere.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:39 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja ontslag nemen is simpel; er zeker van zijn dat je weer nieuw werk vindt wat minderJammer is dat toch...
Ik heb mijn baan - voor mijn studie dus - wel opgezegd, en er ook wel even tegenaan gehikt. Maar toen het moment daar was, was het eigenlijk wel een opluchting. Ik ga nu doen wat ik eigenlijk al langere tijd wilde, maar waar ik nooit geld voor had. Kom wellicht bankroet thuis, maar ik weet zeker dat ik me anders altijd zou hebben afgevraagd wat ik gemist zou hebben. Hooguit vraag ik me nu in de toekomst af of ik er wijs aan heb gedaan, maar dan kan ik daar tenminste een goede afweging over maken...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:22 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hier kan ik een heel lang filosofisch antwoord op typen, maar laat ik dat maar niet doen. Wel een vraag... heb je de zekerheid en vastigheid van een baan en een leven volgens de standaard van de Nederlandse samenleving perse nodig? Zo zeer zelfs dat je liever een baan achter de hand houdt, dan wat van de wereld te zien nu je jong bent en de mogelijkheid hebt. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ben wel blij dat ik in ieder geval niet aan een baan vast zit. En nee, ik ben absoluut niet rijk, maar ben ook niet geinteresseerd in het maken van carriere.
Geen probleem [ben zelf ook niet bepaald een van de stamgasten] & graag gedaan.quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:19 schreef DeeCee het volgende:
[..]
Pokerface, sorry voor m'n late reactie (druuuk met werk hiero in Swiss), maar super bedankt voor al die info!
Misschien kunnen ze je bij een uitzendbureau informatie geven, een uitzendbureau met vestigingen in Australie. En misschien het CWI?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:12 schreef slackwar-erik het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb een korte vraag, nadat ik volgens mij heel deel 7 heb doorgespit.
Ik hoorde dat er veel vraag was na ict personeel in Australië. Ik heb altijd al graag naar Australië gewild en heb nu ik mijn ict diploma heb en voldoende geld gespaard, graag mijn diploma daar voor een half jaar te gelde maken.
Is het mogelijk om vanuit Nederland al een baan proberen te regelen of contacten te leggen met deze sector? Heeft iemand daar ervaring mee...of een andere site/fourm. 't Is niet dat ik persé geen druiven wil plukken, maar wil graag verder in mijn vakgebied (juist voor mn persoonlijk ontwikkeling).
Alvast bedankt!
Precies! Spijt hebben van iets achteraf is zooo kut! Ik kwam bankroet thuis toen ik half jaartje in San Francisco heb gezeten en zoveel had gereisd en gezien (waaronder Hawai'iquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:15 schreef PokerFace het volgende:
[..]
. Ik ga nu doen wat ik eigenlijk al langere tijd wilde, maar waar ik nooit geld voor had. Kom wellicht bankroet thuis, maar ik weet zeker dat ik me anders altijd zou hebben afgevraagd wat ik gemist zou hebben.
Mag ik vragen hoe duur zoiets ongeveer heeft gekost?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef Dandilion het volgende:
hoi ik ben in november terug gekomen van 9 weken backpacken! SUPER!!!!!!
my dream came true
I went to Uluru
Laten we zo zeggen mijn spaargeld is op! Ik ben bijna 25 woon nog thuis, kan geen auto meer kopen, niet op mezelf gaan wonen.. want ik heb simpel weg geen duizendjes meer! Maar wel de ervaring van mijn leven, en dat is echt niet in geld uit te drukken! Ik heb mijn droom waargemaakt en het kon me niets schelen hoe veel het me gekost heeft!quote:Mag ik vragen hoe duur zoiets ongeveer heeft gekost?
Je bent negen WEKEN gaan backpacken en volkomen out of reserves?! Damn, dan doe je echt iets fout hoor..quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:45 schreef Dandilion het volgende:
[..]
Laten we zo zeggen mijn spaargeld is op! Ik ben bijna 25 woon nog thuis, kan geen auto meer kopen, niet op mezelf gaan wonen.. want ik heb simpel weg geen duizendjes meer! Maar wel de ervaring van mijn leven, en dat is echt niet in geld uit te drukken! Ik heb mijn droom waargemaakt en het kon me niets schelen hoe veel het me gekost heeft!
Ik vond Australie niet duur. De tours vond ik het geld waard. Boek je trips daar en niet vtv hier of via internet daar heb je zoveel aanbieders in backpack reisburootjes.
veel succes en no worries! bonza mate! lol
Hahaha, ja ik vroeg het me ook al een beetje afquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Master? Dan doe je WO begrijp ik? En je schrijft Sidney, hun als lijdend voorwerp, en hoe duur iets kost: WTF?!
Ben het helemaal met je eens wat die toekomstdroom betreft; ik wil zelf naar New Zealand...Thanx ook voor tip over tv-programma. Maar hier verbaas ik me ff over
![]()
Mwah, hangt ook af van hoeveel geld hij gespaard had en hoe zuinig hij daar geleefd heeftquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:20 schreef NiNi het volgende:
[..]
Je bent negen WEKEN gaan backpacken en volkomen out of reserves?! Damn, dan doe je echt iets fout hoor..
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTFquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hij had ieg een veelvoud van 1000 euro gespaard ("duizendjes zijn op"), en daar is nu minder dan 1000 euri van over... Dat lijkt me idd best overdreven in 9 weken.
Vraag me wel af waarom hij (is het eigenlijk wel sowieso 'n hij) dan nu niet op kamers kan: dat kan je toch nooit eeuwig betalen van paar 1000 euro spaargeld, daar werk je toch voor (+ miss. iets van ibg) om elke maand een paar 100 euro te kunnen betalen, lijkt me? Anders is spaargeld ook in halfjaar op, moet je dan weer terug naar je ouders, schiet ook niet op. Nja...
Geeft des te meer aan hoe slecht ik in het Nederlands ben sinds ik terug ben na een half jaartje weinig tot geen Nederlands kleppen in the States. Ik ben er namelijk vaker op aangesprokenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Master? Dan doe je WO begrijp ik? En je schrijft Sidney, hun als lijdend voorwerp, en hoe duur iets kost: WTF?!
Ben het helemaal met je eens wat die toekomstdroom betreft; ik wil zelf naar New Zealand...Thanx ook voor tip over tv-programma. Maar hier verbaas ik me ff over
![]()
En je schrijft zelf New-Zealand terwijl we hier gewoon Nederlands praten en dus Nieuw-Zeeland kunnen zeggen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
![]()
Dat snap ik ook niet helemaal, dat je Engels met een Amerikaans accent gaat praten kan ik wel begrijpen maar dat je Nederlands zo snel achteruit gaat terwijl je al jaren Nederlands hebt gepraat en geschreven?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:00 schreef Smeich het volgende:
[..]
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTF?!
![]()
![]()
[..]
Geeft des te meer aan hoe slecht ik in het Nederlands ben sinds ik terug ben na een half jaartje weinig tot geen Nederlands kleppen in the States. Ik ben er namelijk vaker op aangesprokenMaar ja, ik kom uit Arnhem, wellicht dat dat het "hun" verklaart.. wel grappig aangezien ik daar vaker reacties op krijg.. zelfs Amsterdammers die mij daarop hebben gewezen
![]()
![]()
Maakt me allemaal geen ruk uit, wil er best weer op gewezen worden na wederom een lange tijd buitenland!
Anyways, Australie, daar ging het om![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:28 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand hoe dat precies zit met je bankrekeningnummer? Ik heb nu dus een Australische rekening, maar daar krijg je ook een BSB nummer bij. Wat is nou je exacte rekeningnummer? M.a.w. welk nummer moet ik straks aan werkgevers geven? Alleen het accountnummer of het BSB nummer erbij?
Echt, OMG wat kunnen jullie zeiken zeg. En dan ook nog zonder enig geldig argument (behalve misschien dat halfjaar aan elkaar fout is), maar met alleen maar onzin. Kom op...quote:[...]
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTF ?!
En je schrijft zelf New-Zealand terwijl we hier gewoon Nederlands praten en dus Nieuw-Zeeland kunnen zeggen.
Ja idd, what's that about!? Ennuh, je kunt ook wel gewoon bedankt schrijven ipv thanx... ik bedoel maar ff... Bewaar die onzin maar gewoon voor in Nieuw Sealand!
Je bent gek.. ik heb 2 maanden in Melbourne gewoond, en hou nu al van die stad.. helaas moet ik eerst afstuderen.. maar daarna ga ik zeker weer terug. We doen wel eens een biertje..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 09:39 schreef JSR het volgende:
Ik woon inmiddels 2.5 jaar in Melbourne en ga over 3 weken weer terug naar Nederland (voor het eerst sinds 1999 dat ik in NL ga wonen en werken). Het zal wel wennen worden denk ik zo, en ik verwacht dan ook eigenlijk dat ik binnen een jaar of 2, 3 weer naar Australie terugkeer, in ieder geval om flink te gaan reizen...
Ik heb destijds voor 20 australische dollar een slaapzak gekocht bij Woolworth ofzo.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:
Ja, nu het gezeur over spelfouten achter ons gelaten kan worden..
- Weet iemand of contactlenzen toevallig heel goedkoop zijn in Oz of gewoon meenemen van hier?
- Hadden jullie zelf een slaapzak mee (en was dat nodig) of ook gekocht daar (en was dat duur)?
Kom wel in de winter in Sydney aan en er zijn wel auto/kampeerplannen dus op een zeker punt heb ik hem sowieso nodig.
Thanks!
Slaapzak meenemen, die ga je echt regelmatig nodig hebben. Ik zou hem hier gaan kopen, je hebt nu waarschijnlijk de tijd om een goede beslissing te maken over wat je nodig hebt. Zelf heb ik een slaapzak die tot -5 gaat volgens het label en dat was warm genoeg. Goede slaapzakken zijn duur en de investering zeker waard. Koop een slaapzak die in je backpack past, dat scheelt je een extra tas. Verder moet je een lakenhoes meenemen, want in de zomer zal de slaapzak vaak te warm zijn en kun je in de lakenhoes slapen en als het 's ochtends kouder wordt, gebruik je de slaapzak als deken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:
Ja, nu het gezeur over spelfouten achter ons gelaten kan worden..
- Weet iemand of contactlenzen toevallig heel goedkoop zijn in Oz of gewoon meenemen van hier?
- Hadden jullie zelf een slaapzak mee (en was dat nodig) of ook gekocht daar (en was dat duur)?
Kom wel in de winter in Sydney aan en er zijn wel auto/kampeerplannen dus op een zeker punt heb ik hem sowieso nodig.
Thanks!
Ik liep maar te geinen hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:12 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Echt, OMG wat kunnen jullie zeiken zeg. En dan ook nog zonder enig geldig argument (behalve misschien dat halfjaar aan elkaar fout is), maar met alleen maar onzin. Kom op...![]()
Ik heb het gezien! Was erg mooi, Cape Tribulation!quote:Op maandag 20 februari 2006 09:25 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik liep maar te geinen hoor
Iemand RTL Travel gezien?
ik niet ....., was te geboeid door tv programma over my beloved Golden Gate Bridge
Hij was maar ¤30. Merk Wildebeast en dan de Oriole.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Liejannuh het volgende:
Kijk, dat is een goede deal NiNi!
Kost dat? Ik zoek ook nog een nieuwe slaapzak.
Hoe ben je terug gegaan? Via de Grampians? De Grampians zijn echt geweldig, mooie bergen, mooie wandelingen, leuk om te klimmen. In Warrnambool hebben ze trouwens echt een heel leuk en gezellig hostel, mocht je het rondje nog een keer willen maken!quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:37 schreef Kontiki het volgende:
Dit weekend de Great Ocean Road gedaan. Was erg mooi om te zien. Maar juist de hotspots (12 apostels e.d.) vond ik een beetje tegenvallen, waarschijnlijk door de over exposure van foto's die je al zo vaak gezien hebt.
Het mooiste vond ik juist de verlaten strandjes waar bijna niemand kwam. Daar stonden ook vele 'apostels' in het water. Bay of Islands bijv. was erg mooi.
Over de financiele situatie; ik zal ook niet veel meer over hebben als ik terugkom, maar ik zal er geen seconde spijt van hebben. Ik zit hier pas 2,5 maand en merk nu al dat zo'n lange reis een enorme positieve invloed op je kan hebben. Zo'n ervaring is niet in geld uit te drukken. En schijt, dan zit ik straks in NL maar een jaar op een kamertje van 3 bij 3 in een lawaaierig gedeeld huis.
Na uitvoering voorgelicht te zijn bij de Bever Zwerfsport (en vervolgens hem gekocht te hebben bij Perryquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:36 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Over die slaapzakken: hoe kan ik erachter komen wat voor slaapzak het is die ik heb? Heb 'm toentertijd niet gekocht met het oog op extra-koud ofzo, dus ik hoop dat ie nu gaat voldoen, dat het maar "toevallig" de goede is...dus van wat voor materiaal zou ie dan gemaakt moeten zijn? En wat voor "klassen" heb je nou precies in slaapzakken, en aan hoeveel centjes moet ik dan denken...? Wist ik -voorheen- veel dat er (veel) verschil in was
![]()
de groeten uit nederland waar het koud isquote:Op zondag 26 februari 2006 02:10 schreef appelsientje het volgende:
Zooo de groeten vanuit OZ
Ik ga vandaag mildura verlaten, op naar Sydney en dan woensdag naar NIeuw Zeeland![]()
Daar heb ik echt zin in !!
Mijn zoon (die in OZ woont tijdelijk ) vind ze enorm duur, dus gewoon wat extra meenemen is het beste.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:
Omdat niemand de regels snaptquote:Op zondag 26 februari 2006 23:57 schreef Kontiki het volgende:
Zaterdag naar een Australian Rules Football game geweest, wat een waanzinnige sport is dat! Waarom is dat nooit buiten Australie populair geworden?
EN wat heel belangrijk is!!!quote:Op maandag 27 februari 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn zoon (die in OZ woont tijdelijk ) vind ze enorm duur, dus gewoon wat extra meenemen is het beste.
quote:Op zondag 26 februari 2006 02:32 schreef WEST het volgende:
[..]
de groeten uit nederland waar het koud is![]()
Okay dan, dan ga ik dat doen!quote:Op maandag 27 februari 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn zoon (die in OZ woont tijdelijk ) vind ze enorm duur, dus gewoon wat extra meenemen is het beste.
In de Melbourne Telstra Dome hebben we de wedstrijd Geelong Cats - Carlton gezien. Met een meatpie op schootquote:Op maandag 27 februari 2006 00:35 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Omdat niemand de regels snaptIk ben vorig jaar naar Brisbane Lions - Richmond Tigers geweest. Waaro ben jij geweest?
Ja maar ik hoef nu ook niet meer te betalen voor mijn hostelquote:Op woensdag 1 maart 2006 01:01 schreef Kontiki het volgende:
Voor 1500 dollar kan je een hele dikke auto huren + benzine inbegrepen![]()
Hoe ben je trouwens aan werk gekomen in Australie?
voor oz en nz zijn er experience buspassen, dacht in oz een auto te kopen en de 2-3maanden in nz een kiwi-experience buspas aan te schaffen. iemand ervaringen mee?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:25 schreef Kontiki het volgende:
Oh ja als je alleen bent is een busreis wel beter. Ontmoet je gelijk wat mensen.
Flindersstreet Station!! Zo'n gave stad!! Ben geen stadsmens, maar daar zou ik kunnen wonen!quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:33 schreef Smeich het volgende:
Ja, lijkt me echt ontzettend leuke stad! Ik vind die klok van die kerk (? wat is de naam van dat gebouw?) daar zo leuk opvallen elke keer als ik foto's zie van Melbourne!
Kheb geen ervering met die Saloubussenquote:Op woensdag 1 maart 2006 12:28 schreef Cat-Active het volgende:
damn, door deze topics krijg ik steeds meer zin. nog een kllein jaartje en dan ga ik ook. als de studie goed gaat eind januari 2007.
[..]
voor oz en nz zijn er experience buspassen, dacht in oz een auto te kopen en de 2-3maanden in nz een kiwi-experience buspas aan te schaffen. iemand ervaringen mee?
Kom ff langs.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:30 schreef appelsientje het volgende:
Zo over een paar uurtjes vlieg ik naar Auckland![]()
Daar heb ik echt onwijs veel zin in!! Maar dat kunnen jullie je vast wel voorstellen
Trouwens er staan ook weer nieuwe foto's op mijn site.. voor de gene die 't een beetje volgen
Zien jullie me ook eens aan 't werk
Hoe krijg je het toch voor elkaar om vanuit NZ zoveel te posten!?quote:Op donderdag 2 maart 2006 04:07 schreef Jaguarized het volgende:
Die buspassen worden hier door vrij veel companies aangeboden. En je wordt hier lekker bruin.
Ik heb nu een soort van college.quote:Op donderdag 2 maart 2006 04:10 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hoe krijg je het toch voor elkaar om vanuit NZ zoveel te posten!?
Ow vandaar... ik dacht dat je puur op reis was, maar je bent ook nog aan het studeren!quote:Op donderdag 2 maart 2006 04:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik heb nu een soort van college.Sydney staat in de planning in april.
Jaja, nuttig bezig he?quote:Op donderdag 2 maart 2006 04:40 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ow vandaar... ik dacht dat je puur op reis was, maar je bent ook nog aan het studeren!
Neem een douche en scheerbeurt, schone kleren aan, cv mee en ga een dagje door de stad lopen en gewoon overal binnen stappen en een praatje maken!quote:Op donderdag 2 maart 2006 05:02 schreef Kontiki het volgende:
Zo, net aangekomen in Perth. Ziet er wel aardig uit zo op het eerste gezicht. Ik zal binnenkort maar eens moeten gaan werken. Maar dan merk je pas hoeveel backpackers er in Australie zitten. Elk informatiepunt waar je iets over werk kunt vinden zit helemaal vol met andere reizigers.
leek me handig voor NZ, (OZ er toch te groot voor), hoef je verder niet op te kijken naar vervoer. Of is het openbaar vervoer in NZ zogoed geregeld dat je het er prima mee red?quote:Op donderdag 2 maart 2006 04:55 schreef Kontiki het volgende:
Die Oz/Kiwi Experience bussen zijn echt heel erg krap. Ik heb er even binnen gekeken en je hebt veel minder beenruimte dan in een vliegtuig (!)
Dit is Australie.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:50 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
leek me handig voor NZ, (OZ er toch te groot voor), hoef je verder niet op te kijken naar vervoer. Of is het openbaar vervoer in NZ zogoed geregeld dat je het er prima mee red?
Ja dat zijn echte saloubussen, dus als je veel geld wilt uitgeven (ze zijn echt duur namelijk) en veel wilt feesten, moet je daarmee gaan..quote:Op donderdag 2 maart 2006 03:51 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Kheb geen ervering met die Saloubussenmaar heb wel twee keer een auto gekocht, dus als je daar informatie over wil hebben, dan kan ik je misschien helpen...
Ben je al weer weg uit Auckland? Of zit je in Taupo? Aangezien skydiving daar behoorlijk goedkoop is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja dat zijn echte saloubussen, dus als je veel geld wilt uitgeven (ze zijn echt duur namelijk) en veel wilt feesten, moet je daarmee gaan..
Ik ben met magicbus.co.nz .. die is goedkoper en iets rustiger (wat ik zelf wel lekker vind) Maar het is maar waar je voor kiest
Nog een paar dagen en dan ga ik Skydivingben benieuwd!
Heb je aan liften gedacht? Gaat erg goed in NZ, vooral op het noordereiland!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja dat zijn echte saloubussen, dus als je veel geld wilt uitgeven (ze zijn echt duur namelijk) en veel wilt feesten, moet je daarmee gaan..
Ik ben met magicbus.co.nz .. die is goedkoper en iets rustiger (wat ik zelf wel lekker vind) Maar het is maar waar je voor kiest
Nog een paar dagen en dan ga ik Skydivingben benieuwd!
Dat wilde ik net zeggenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 05:03 schreef Kontiki het volgende:
Oh ja, Australie was dit.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |