Ik denk St. Kildaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Waar wil je gaan wonen dan?

Fremantle (of Freo voor de insiders) is inderdaad top!quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maarreh Oksel Perth klein en boers? Ik vond dat een van de leukste steden. Ook omdat ik er langer gebleven ben er gewerkt heb, Freo is echt fantastisch. Ik vond het centrum van Melbourne enigzins tegenvallen maar de buitenwijken en gebieden eromheen is echt fantastisch ja. Mijn toppers zijn ook Perth en omgeving en Melbourne en omgeving.

Heel erg veel!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:41 schreef NiNi het volgende:
Zijn er veel vrouwen die alleen reizen?

Omgeving Melbourne. Waar precies, weet ik niet. Zal wel een buitenwijk worden..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Waar wil je gaan wonen dan?

Nee!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
Mooie foto's Oksel!Zo te zien zijn ze door heel Australie heen genomen, klopt dat?

Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee!Oostkust bewust vermeden. Geen zin in toeristische dingen.

Hoe doe je dat in Nederland dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja en hoe doe je dat dan, oppassen dat jij niet de uitzondering wordt waar wat mee gebeurd ^o)? Daar heb je toch, na gewoon "opletten", weinig invloed op, lijkt me...
Je kunt altijd 1 of meerdere gekken tegenkomen met slechte bedoelingen, waarvan je dat echt niet doorhebt in 1e instantie... :-S

Maar ik zie ook foto's van Cape Le Grande National Park bij Esperance (toch!?), de mijnen bij Kalgoorlie en Shell Beach bij Sharkbay!quote:Op zondag 22 januari 2006 16:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.![]()

Ja! Esperance!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:14 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Maar ik zie ook foto's van Cape Le Grande National Park bij Esperance (toch!?), de mijnen bij Kalgoorlie en Shell Beach bij Sharkbay!![]()
Oksel, heb je geen mooie foto's van de Pinnacles? Daar heb ik zelf toch wel de mooiste foto's ooit gemaakt!

Uhm, ja want in Nederland lift ik ook, en ga ik met wildvreemden mee.... right...quote:Op zondag 22 januari 2006 17:10 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat in Nederland dan?
Je moet gewoon opletten en verder is de kans net zo groot dat er in Nederland wat gebeurd als daar. En het is echt niet zo dat je als reiziger helemaal paranoia rond moet lopen, dat bedoel ik niet met opletten. Maar je moet gewoon je verstand gebruiken.

Ik reageerde op de vraag van Nini of er veel vrouwen alleen reizen, ik dacht dat dit daar op voortging. Maar als je het over liften hebt en over met wildvreemden mee gaan... Ik doe dat wel en het loopt meestal goed af, maar als meisje is het niet zo verstandig misschien.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:43 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Uhm, ja want in Nederland lift ik ook, en ga ik met wildvreemden mee.... right...![]()
Da's dus m'n punt: dat is in Nederland ook gevaarlijk, en daar ook. Dus in het algemeen: hoe "zorg" je dat je niet per ongeluk toch bij een gek terecht komt... Ik vermoed dat je het er gewoon op moet gokken, omdat je het in het geval dat iemand kwaad in de zin heeft, dat niet altijd doorhebt... Maar wat mensen dan bedoelen met "oppassen dat je niet net de uitzondering wordt", is dus m'n vraag, hoe kan het?![]()

Ben je daar ook geweest, Liejannuh? Ik heb daar prachtige herinneringen aan, Cape Le Grand is gewoon schitterend. En ik kwam er alleen aan en had al snel contact met een nogal internationaal gemengd gezelschap. Paar heerlijke avonden gehad op de simpele NP camping. We hebben zelfs nog mensen geholpen die een heel eind verder op in het zand vast zaten. Ze kwamen de volgende dag terug met bier en een haai die ze gevangen hadden. Dat was echt een lekkere lunch!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja! Esperance!Ik dacht eerst dat het Whitehavenbeach was.

Even een lekker persoonlijk postje tussendoor!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:03 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
He Fiep, waarom ben je daar gaan wonen en wat voor een werk doe je als ik vragen mag?Hoe heb je je visa geregeld enzo?
Ik vond Northbridge echter wel tegenvallen als woongedeelte enzo, ik heb daar nog 4 weken op de camping gestaan (en dan heel vroeg op om naar CBD te gaan) maar de plek an sich vond ik niet heel erg geweldig. (maarja een appartement aan de Swan River kost weer een miljoen ofzo)

Ja als het om reizen in het algemeen gaat, is het natuurlijk niet zo anders van Nederland, maar dat is het hele punt: in nederland reis ik een bekende route van utrecht naar amsterdam, en af en toe zit ik in de trein ergens anders naartoe... is niet zo spannend he. Als ik strax in NZ zit, GAAT het om het reizen, en hoe je elke keer van de A naar B komt, etc.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:45 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ik reageerde op de vraag van Nini of er veel vrouwen alleen reizen, ik dacht dat dit daar op voortging. Maar als je het over liften hebt en over met wildvreemden mee gaan... Ik doe dat wel en het loopt meestal goed af, maar als meisje is het niet zo verstandig misschien.
Verder denk ik dat je je hier niet zoveel zorgen over moet maken. Je hoeft namelijk niet te liften of met wildvreemden mee te gaan. Je kan ook het meest genomen pad van de backpackers volgen en de Greyhound/trein/Oz Experience nemen. Dan zit je veilig tussen de backpackers, volg je de rest van de kudde en loop je betrekkelijk weinig risico's.
Is je veiligheid voor jou een bepalende factor om wel of niet te gaan reizen?

Haha.. dat klopt. Sydney -> Melbourne -> Tas -> Melbourne -> Adelaide -> Perth -> Broom -> Kimberley's -> Broom -> Darwin.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.![]()

Liften is verboden in Australie...quote:Op maandag 23 januari 2006 09:30 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Als de enige betaalbare manier van verplaatsen liften is, wordt het dat, en dan moet ik m'n veiligheid maar af en toe 'n beetje op het spel zetten.

Liften is op veel plaatsen verboden en er wordt echt niet op gelet. Ik stond pas geleden in Montreal, Canada op de snelweg te liften terwijl de politie tot twee maal langs reed. Ze gunde me nog geen blik waardig!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Liften is verboden in Australie...![]()

Stuur me anders eens een mailtje, ik denk dat ik je best veel kan vertellen (heb 16 maanden in Oz en NZ gereisd). Ik heb tijdelijk m'n e-mailadres in m'n profiel staan.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:30 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja als het om reizen in het algemeen gaat, is het natuurlijk niet zo anders van Nederland, maar dat is het hele punt: in nederland reis ik een bekende route van utrecht naar amsterdam, en af en toe zit ik in de trein ergens anders naartoe... is niet zo spannend he. Als ik strax in NZ zit, GAAT het om het reizen, en hoe je elke keer van de A naar B komt, etc.
Verder maak ik me er niet echt zorgen over, want er kan altijd wat gebeuren (je kunt ook in je eigen huis van de trap vallen); maar ik denk er zo af en toe 'ns aan: hoe ga ik dat eigenlijk (veilig) doen? Heb me er ook nog niet genoeg in verdiept om te weten wat de betaalbare alternatieven zijn (van bijv. liften); maar ik wil dus zeker meer weten over Greyhound/trein/Oz Experience.
M'n veiligheid is dus niet zo'n bepalende factor: ik ga toch wel, financien spelen een veel belangrijke rol. Als de enige betaalbare manier van verplaatsen liften is, wordt het dat, en dan moet ik m'n veiligheid maar af en toe 'n beetje op het spel zetten. Als er alternatieven zijn die voor mij goed betaalbaar zijn (hangt er ook weer vanaf of ik daar tijdelijk baantjes weet te vinden waar ik behalve een slaapplaats ook centjes mee kan verdienen om vervolgens dus bijvoorbeeld een treinkaartje mee te betalen), dan ga ik liever wel voor wat meer veiligheid jah. Maar ik ga sowieso

Antwoord in een cc'tje naar mij.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:32 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Stuur me anders eens een mailtje, ik denk dat ik je best veel kan vertellen (heb 16 maanden in Oz en NZ gereisd). Ik heb tijdelijk m'n e-mailadres in m'n profiel staan.

Leuk, komt al dichtbij dan! Laatste week thuis vind ik wel altijd een drama, alle klusjes die je nog moet doen. Telkens weer mensen gedag zeggen en dan kom je ze toch NOG een keer tegen. Ben altijd blij als ik eenmaal in het vliegtuig zit.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Antwoord in een cc'tje naar mij.Ik ga volgende week.
![]()

Ja dankje..quote:

Ohja studeren, ik weet dat voor N-Z de eisen zijn dat je minimaal 1000 dollar per maand moet hebben. Dat is ongeveer 550 euro. Ik meende dat voor Australie vergelijkbare eisen waren bij een uitwisseling.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:00 schreef DeeCee het volgende:
weet iemand een antwoord of antwoorden op m'n vragen?![]()

Dat mag je waarschijnlijk mooi zelf aanvragen hoor. Zodra de school je heeft geaccepteerd is dat eigenlijk maar een formaliteit via internet. Behalve als je jonger dan 18 bent geloof ik...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:18 schreef DeeCee het volgende:
Maar ik heb dus nu wat vraagjes over Australie zelf. Het verkrijgen van een visum wordt misschien geen probleem, die wordt waarschijnlijk door de school geregeld (moet nog even goed de regelementen van de school lezen).
Zie http://www.immi.gov.au/st(...)ements_financial.htmquote:Alleen de vraag is: als je er wilt studeren, moet je dan ook laten zien dat je je zelf kunt
onderhouden?
Het contact met mijn universiteit (ik ga over 3 weken vliegen) heb ik laten onderhouden door IDP (wellicht ken je dat, vertegenwoordiging van zover ik weet alle Australische hogescholen en universiteiten, http://www.idp.com/nl ), en daar raadden zij mij aan om ter plekke te zoeken naar een shared accomodation. Maar ik zou ook 'te oud' zijn voor een campus, die trouwens ook erg prijzig kunnen zijn.quote:Ik heb ook nog een vraagje over verblijfplaatsen in OZ. Wat is de goedkoopste manier? Kamer huren en die met andere studenten delen? Campus? Inwonen met andere families? Weet iemand dat precies?

Vind het wel wat prijzig, maar heb je wellicht meer info? Welke wijk? Nabijheid van OV? Foto's?quote:Op woensdag 25 januari 2006 02:04 schreef rpgodfather het volgende:
Voor mensen die nog naar Australie gaan, ik heb eventueel nog een studio appartment in Sydney met zwembad, sauna,fitnessruimte en bubbelbad die je kan huren. kosten zijn $290 per week en je kan er voor 3 maanden (minimum) in en het kan verlengt worden eventueel....
Ik dacht dat mensen die naar Sydney dit misschien wel interessant zouden vinden :-) en het is niet bedoelt om te spammen ofzo....gewoon aanbieden van hulp :-)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |