abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:42:15 #151
58560 Oksel
Gezellig.
pi_34013852
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:11 schreef NiNi het volgende:
Wow! Supertoffe foto's.
Dankje! Was ook een supertijd! En nu zo snel mogelijk weer terug.. permanent!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:03:32 #152
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_34014646
Waar wil je gaan wonen dan?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_34032785
Hele mooie foto's!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_34040851
Mooie foto's Oksel! Zo te zien zijn ze door heel Australie heen genomen, klopt dat?
pi_34243857
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Ik denk St. Kilda (wild guess )
Bloed, zweet en tranen!
pi_34243937
Maarreh Oksel Perth klein en boers ? Ik vond dat een van de leukste steden. Ook omdat ik er langer gebleven ben er gewerkt heb, Freo is echt fantastisch. Ik vond het centrum van Melbourne enigzins tegenvallen maar de buitenwijken en gebieden eromheen is echt fantastisch ja. Mijn toppers zijn ook Perth en omgeving en Melbourne en omgeving.
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:30:09 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_34251079
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maarreh Oksel Perth klein en boers ? Ik vond dat een van de leukste steden. Ook omdat ik er langer gebleven ben er gewerkt heb, Freo is echt fantastisch. Ik vond het centrum van Melbourne enigzins tegenvallen maar de buitenwijken en gebieden eromheen is echt fantastisch ja. Mijn toppers zijn ook Perth en omgeving en Melbourne en omgeving.
Fremantle (of Freo voor de insiders) is inderdaad top!

Nog 2 weken en dan zit ik voor een paar dagen in Darwin (Dan helaas weer terug naar Singapura / Thailand)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_34251263
Haha, ik heb in Freo voor het Maritime museum gestaan en we zijn er niet naar binnen geweest (wist ik veel wat daar stond). Vervolgens kwamen we in Geraldton waar ze een heel mooi (gratis) stadsmuseum hebben waar ook eens wat over de geschiedenis van Australie/Nederland verteld werd. (De nederlanders waren hier als eerste en NIET CAPTAIN COOK ) Hadden ze een mooie videoband van de Batavia en hoe die in Geraldton geborgen is (samen met een heleboel andere Nederlandse schepen). Ik vroeg doodleuk waar staat dat schip nu dan? Oh in Fremantle Maritime museum
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:02:50 #159
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_34257316
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:07 schreef Oksel het volgende:
Nou, even een foto-spam..
vet!!! doe mij een ticket
  vrijdag 20 januari 2006 @ 06:23:26 #160
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_34268102
om ook nog even aan duit in het zakje te doen mbt "Perth is klein & boers"...

Ikzelf woon nu ruim 5 jaar in Perth (heb ook in Melbourne gewoond, maar dit terzijde) en je kan Perth niet vergelijken met Melbourne of Sydney aangezien er geen zogenaamd CBD is in Perth. Nou ja dat is er natuurlijk wel, maar daar wordt -funny that!- gewerkt en minimaal gesipt aan latte's buiten werkuren.

Voor het "classy" / lekker wijven gehalte moet je toch echt Northbridge uit en richting Claremont, Peppermint Grove, Subi, Mosman Park etc.

Dus Oksel: geef Perth nog een kans - er zijn hier zat lekkere wijven, maar je moet weten waar te zoeken!
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_34283738
He Fiep, waarom ben je daar gaan wonen en wat voor een werk doe je als ik vragen mag? Hoe heb je je visa geregeld enzo?

Ik vond Northbridge echter wel tegenvallen als woongedeelte enzo, ik heb daar nog 4 weken op de camping gestaan (en dan heel vroeg op om naar CBD te gaan) maar de plek an sich vond ik niet heel erg geweldig. (maarja een appartement aan de Swan River kost weer een miljoen ofzo )
Bloed, zweet en tranen!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:41:59 #162
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_34288486
Een vraagje voor de vrouwen (Liejannuh??) of mannen die er iets over te zeggen hebben die delen alleen hebben rondgetrokken..

Hebben jullie iets aan narigheid meegemaakt? Vonden jullie het eng? Zijn er veel vrouwen die alleen reizen?

Dit om mijn lieve, maar erg bezorgde ouders gerust te stellen.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:46:58 #163
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34288634
Naar die vragen in laatste 2 posts (atda en nini) ben ik ook erg benieuwd! Voor mij gaat het alleen om NieuwZeeland, maar zal vast wel vergelijkbaar zijn
Zo, nu heb ik 'n flink zinloze post gedaan maar wil wel graag op de hoogte gehouden worden en nu heb ik 't tenminste in m'n active lijst
*Think outside the box*
pi_34291530
Ik heb geen rare dingen meegemaakt in Australie of Nieuw Zeeland, maar vergeet niet dat dat ondertussen 7 jaar geleden is. Maar volgens mij is het vooral een kwestie van je gezond verstand gebruiken en zorgen dat je altijd weet wat je doet (en dus niet stomdronken worden enzo).
Geen onverantwoorde risico's nemen dus en gewoon goed op jezelf en je spullen letten.

Kortom: het is ontzettend goed te doen! En je zult nooit echt in je eentje reizen, want je komt overal andere backpackers tegen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 05:44:36 #165
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34302194
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:41 schreef NiNi het volgende:
Zijn er veel vrouwen die alleen reizen?
Heel erg veel!

Australie en Nieuw-Zeeland zijn hele makkelijke landen om in te reizen. Je moet natuurlijk wel oppassen dat jij niet net de uitzondering bent waar net wel wat mee gebeurd, maar het zijn beide veilige landen om in te reizen. Ik heb er zelf zo'n 14 maanden rondgereisd en het was echt goed te doen, tenzij je zelf bewust voor het avontuur en extra risico's kiest natuurlijk (dat heb ik dus gedaan soms ) .
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:01:05 #166
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34302966
Ja en hoe doe je dat dan, oppassen dat jij niet de uitzondering wordt waar wat mee gebeurd ^o)? Daar heb je toch, na gewoon "opletten", weinig invloed op, lijkt me...
Je kunt altijd 1 of meerdere gekken tegenkomen met slechte bedoelingen, waarvan je dat echt niet doorhebt in 1e instantie... :-S
*Think outside the box*
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:23:08 #167
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_34304168
Het is hier echt te warm!!
43 graden in Mildura.... mensen wat een hitte en morgen wordt het nog warmer...
ik smelt hier echt weg!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:18:48 #168
112049 DeeCee
Als het niet anders kan,,,
pi_34309263
Het duurde een tijdje voordat ik een school had gevonden, maar eindelijk zeg,,, Alhoewel, ik ben er nog niet zeker van of ze mij wel willen aannemen of niet. Want het zit namelijk zo; ik moet eerst een Graphic Design Certificaat halen voordat ik de Advanced Graphic Design Diploma opleiding kan doen. Het kost een hoop geld en heb er helemaal geen zin in. Dus ik wacht nog op antwoord van de school zelf,,,

Anyways, de school bevind zich in Darwin, Australie: http://www.cdu.edu.au/ The Charles Darwin University. Darwin bevind zich in het noordelijkste deel van Australie en is maar slechts 500 km vann Indonesie vandaan. Altijd lekker warm en is lekker dichtbij mijn vriend in Bali! Kan ik tijdens mijn school vakanties erheen gaan ALS ik genoeg geld heb natuurlijk! Ik ben nu keihard aan het sparen. Jammer dat ze de course maar slechts 1x per jaar geven. Ze beginnen in februari al en heb dus heellaas niet genoeg geld op dit moment. Dus moet ik t/m volgend jaar wachten. OP dit moment zit ik in Zwitserland als nanny. Wat een klote baan en wat een klote land,,, Hopelijk vlieg ik in Juni weer terug naar NL als ik er een baan kan vinden. Anders moet ik helemaal t/m oktober wachten

Maar ik heb dus nu wat vraagjes over Australie zelf. Het verkrijgen van een visum wordt misschien geen probleem, die wordt waarschijnlijk door de school geregeld (moet nog even goed de regelementen van de school lezen). Alleen de vraag is: als je er wilt studeren, moet je dan ook laten zien dat je je zelf kunt onderhouden? Ik bedoel dus; moet je een bepaald bedrag op je bankrekening staan om binnen in Australie te kunnen studeren? Ik weet dat je in Canada minimaal 10.000 euro op je bankrekening heg moeten staan om er te kunnen studeren. Ik vraag me af waar je het geld vandaan kunt toveren,,, Mijn ouders zijn niet rijk genoeg om dat te kunnen doen, laat staan ik zelf. Hmmm,, maar uitgerekend aan het einde van het jaar heb ik ong. 20.000,00 euries (boeiend dat ik het hier zeg, niemand kent me hier toch persoonlijk) op mijn bankrekening staan. 6500 euries voor school (1 jarige opleiding) en dan hou ik ong. 13.500,00 over. M'n mam zei dat ik ong. 50.000,00 moet staan om daar te kunnen emigreren. Maar wie zegt dat ik er ga emigreren? Ik wil er alleen maar studeren (en later werken, maar dat vertel ik de Aussie ambasade natuurlijk niet). Is het zo dat je een minimum bedrag moet hebben om in Aussie te kunnen studeren? En ook aan moet kunnen tonen dat je support krijg van 1 van je ouders? Ik weet in ieder geval dat je 20 uur per week mag werken met een Aussie studenten visum.

Als er geen minimum bedrag is kan ik, een maand voordat ik ga studeren, een maand in Bali blijven en daarna rechtstreeks naar Darwin vliegen. Tis slechts 2:30 uur vliegen van Bali vandaan. Kan ik mijn vriend weer zien. Yeh!

Ik heb ook nog een vraagje over verblijfplaatsen in OZ. Wat is de goedkoopste manier? Kamer huren en die met andere studenten delen? Campus? Inwonen met andere families? Weet iemand dat precies?

Er zijn vast mensen hier die in OZ studeren of studeerde. Graag antwoord.
pi_34311935
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef NiNi het volgende:
Omgeving Melbourne. Waar precies, weet ik niet. Zal wel een buitenwijk worden.. Of misschien zelfs wel een ander stadje in die omgeving..
pi_34311972
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 09:33 schreef Liejannuh het volgende:
Mooie foto's Oksel! Zo te zien zijn ze door heel Australie heen genomen, klopt dat?
Nee! Oostkust bewust vermeden. Geen zin in toeristische dingen.
pi_34335981
Is er in Perth veel werkgelegenheid?
pi_34346669
Best wel, krantjes staan vaak wel vol....
Bloed, zweet en tranen!
pi_34347278
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee! Oostkust bewust vermeden. Geen zin in toeristische dingen.
Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.
  zondag 22 januari 2006 @ 17:10:42 #174
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34348317
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja en hoe doe je dat dan, oppassen dat jij niet de uitzondering wordt waar wat mee gebeurd ^o)? Daar heb je toch, na gewoon "opletten", weinig invloed op, lijkt me...
Je kunt altijd 1 of meerdere gekken tegenkomen met slechte bedoelingen, waarvan je dat echt niet doorhebt in 1e instantie... :-S
Hoe doe je dat in Nederland dan?

Je moet gewoon opletten en verder is de kans net zo groot dat er in Nederland wat gebeurd als daar. En het is echt niet zo dat je als reiziger helemaal paranoia rond moet lopen, dat bedoel ik niet met opletten. Maar je moet gewoon je verstand gebruiken.
  zondag 22 januari 2006 @ 17:14:25 #175
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34348453
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Hmmm... ik meende Wineglass bay op Tasmanie te herkennen en dat is geen westkust.
Maar ik zie ook foto's van Cape Le Grande National Park bij Esperance (toch!?), de mijnen bij Kalgoorlie en Shell Beach bij Sharkbay!

Oksel, heb je geen mooie foto's van de Pinnacles? Daar heb ik zelf toch wel de mooiste foto's ooit gemaakt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')