Het duurde een tijdje voordat ik een school had gevonden, maar eindelijk zeg,,, Alhoewel, ik ben er nog niet zeker van of ze mij wel willen aannemen of niet. Want het zit namelijk zo; ik moet eerst een Graphic Design Certificaat halen voordat ik de Advanced Graphic Design Diploma opleiding kan doen. Het kost een hoop geld en heb er helemaal geen zin in. Dus ik wacht nog op antwoord van de school zelf,,,
Anyways, de school bevind zich in Darwin, Australie:
http://www.cdu.edu.au/ The Charles Darwin University. Darwin bevind zich in het noordelijkste deel van Australie en is maar slechts 500 km vann Indonesie vandaan. Altijd lekker warm en is lekker dichtbij mijn vriend in Bali!
![]()
Kan ik tijdens mijn school vakanties erheen gaan ALS ik genoeg geld heb natuurlijk! Ik ben nu keihard aan het sparen. Jammer dat ze de course maar slechts 1x per jaar geven. Ze beginnen in februari al en heb dus heellaas niet genoeg geld op dit moment. Dus moet ik t/m volgend jaar wachten. OP dit moment zit ik in Zwitserland als nanny. Wat een klote baan en wat een klote land,,, Hopelijk vlieg ik in Juni weer terug naar NL als ik er een baan kan vinden. Anders moet ik helemaal t/m oktober wachten
Maar ik heb dus nu wat vraagjes over Australie zelf. Het verkrijgen van een visum wordt misschien geen probleem, die wordt waarschijnlijk door de school geregeld (moet nog even goed de regelementen van de school lezen). Alleen de vraag is: als je er wilt studeren, moet je dan ook laten zien dat je je zelf kunt onderhouden? Ik bedoel dus; moet je een bepaald bedrag op je bankrekening staan om binnen in Australie te kunnen studeren? Ik weet dat je in Canada minimaal 10.000 euro op je bankrekening heg moeten staan om er te kunnen studeren. Ik vraag me af waar je het geld vandaan kunt toveren,,, Mijn ouders zijn niet rijk genoeg om dat te kunnen doen, laat staan ik zelf. Hmmm,, maar uitgerekend aan het einde van het jaar heb ik ong. 20.000,00 euries (boeiend dat ik het hier zeg, niemand kent me hier toch persoonlijk) op mijn bankrekening staan. 6500 euries voor school (1 jarige opleiding) en dan hou ik ong. 13.500,00 over. M'n mam zei dat ik ong. 50.000,00 moet staan om daar te kunnen emigreren. Maar wie zegt dat ik er ga emigreren? Ik wil er alleen maar studeren (en later werken, maar dat vertel ik de Aussie ambasade natuurlijk niet). Is het zo dat je een minimum bedrag moet hebben om in Aussie te kunnen studeren? En ook aan moet kunnen tonen dat je support krijg van 1 van je ouders? Ik weet in ieder geval dat je 20 uur per week mag werken met een Aussie studenten visum.
Als er geen minimum bedrag is kan ik, een maand voordat ik ga studeren, een maand in Bali blijven en daarna rechtstreeks naar Darwin vliegen. Tis slechts 2:30 uur vliegen van Bali vandaan.
![]()
Kan ik mijn vriend weer zien. Yeh!
Ik heb ook nog een vraagje over verblijfplaatsen in OZ. Wat is de goedkoopste manier? Kamer huren en die met andere studenten delen? Campus? Inwonen met andere families? Weet iemand dat precies?
Er zijn vast mensen hier die in OZ studeren of studeerde.
![]()
Graag antwoord.