abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18266744
Deel 3 is al weer vol, hier maar verder dan...

Voorgaande delen:
Australië & Nieuw-Zeeland
Australië & Nieuw-Zeeland, deel 2
Hierna is besloten Nieuw Zeeland een apart topic te geven

Wilde eigenlijk even reageren op iemand die net 'te veel moeite' vond om in Australie te gaan studeren, kan de post niet meer terugvinden...

Ik studeer inmiddels al weer 9 maanden in Australie (Adelaide), heb nog 2 jaar en een beetje te gaan, en het het enorm naar m'n zin. Het geregel valt ook best mee, je moet maar eens contact opnemen met IDP Netherlands (http://www.idp.com/nl/) die kunnen je al een heel eind in de goeie richting helpen.
Het enige probleem is dat ik niet aan m'n studie toe kom hier (tsjaa...) veel te mooi weer nu en het leventje is allemaal net iets te relaxed. In maart nog naar de Formule 1 geweest in Melbourne, volgende week naar Sydney toe... perfect toch? Alhoewel het allemaal net even wat anders is om in een land te wonen (ipv rondreizen) heb ik nu drie jaar de tijd om alles te bekijken, en kan daarna nog gebruik maken van m'n working-holiday of evt. verder studeren. Verder kan je op een studentenvisum 20 uur in de week werken, en fulltime in de vakanties, zo kom je ook al een aardig eind.

Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg

[ Bericht 10% gewijzigd door Lucille op 09-04-2004 19:06:08 ]
pi_18273135
quote:
Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Deel 3 is al weer vol, hier maar verder dan...

Wilde eigenlijk even reageren op iemand die net 'te veel moeite' vond om in Australie te gaan studeren, kan de post niet meer terugvinden...

Ik studeer inmiddels al weer 9 maanden in Australie (Adelaide), heb nog 2 jaar en een beetje te gaan, en het het enorm naar m'n zin. Het geregel valt ook best mee, je moet maar eens contact opnemen met IDP Netherlands (http://www.idp.com/nl/) die kunnen je al een heel eind in de goeie richting helpen.
Het enige probleem is dat ik niet aan m'n studie toe kom hier (tsjaa...) veel te mooi weer nu en het leventje is allemaal net iets te relaxed. In maart nog naar de Formule 1 geweest in Melbourne, volgende week naar Sydney toe... perfect toch? Alhoewel het allemaal net even wat anders is om in een land te wonen (ipv rondreizen) heb ik nu drie jaar de tijd om alles te bekijken, en kan daarna nog gebruik maken van m'n working-holiday of evt. verder studeren. Verder kan je op een studentenvisum 20 uur in de week werken, en fulltime in de vakanties, zo kom je ook al een aardig eind.

Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg
quote:
Omgerekend heb je, om een jaar te studeren aan een Australische universiteit, tussen de ¤ 15.120 en ¤ 18.900 nodig. Voor een half jaar studie ben je logischerwijs de helft kwijt: een bedrag tussen de ¤ 7.560 - ¤ 9.450. De kosten van het visum en vliegticket zijn niet meegerekend in dit bedrag.
Wel duur....
Vast niet mogelijk je Nederlandse stufi te houden??
Life sucks
pi_18276348
ja geld is wat minder, ik heb 2 jaar gewerkt na m'n middelbare school, vandaar dat ik hier nu zit, en je kan via een 'omweg' ook nog rond de 300 euro/mnd terugkrijgen van de belasting, dus dat is ook al een eind in de goede richting.
pi_18288266
quote:
jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.
In oktober dus maar weer even naar Rundle street...exeter, Austral en Fumo Blu (2 tequilla voor de prijs van 1)
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:16:13 #5
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_18305459
quote:
Zal het onthouden....
Tis nog erg vroeg maar ik ga jan / feb er heen voor 2 maanden, backpacken ( jah wat anders ).
Me collega is er jan. dit jaar geweest en vondt het super relaxed allemaal. Iedereen is "no worries m8". Dat klint er uitnodigend denk ik ... Ik wil er individueel opuit trekken zonder me meissie ( studie ) of groepjes, lekker me eigen weggetje en geen gezeur aan je harses.
Het schijnt daar te stikken van natuur reservaten en grotten (?) dus ben erg benieuwd ... kan niet wachten.
Ach *zucht* nog maar 9 maandjes.
Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
pi_18444149
Ik zit op dit moment net een kleine week in Sydney.. Voor 4,5 maand stage en dan nog 2,5 maand rondreizen door Australie en Nieuw zeeland..

Ik heb al wat foto's online staan op: http://www.scs-computers.nl/sven/foto.
(altijd leuk foto's denk ik)

Heb ook een reisverslagje enzo, maar is uiteraar nu nog niet zo boeiend:

http://www.scs-computers.nl/downunder.

iemand nog tips voor me? Ik ben nu de AMP tower opgeweest (aanrader!) sydney operahouse bezocht, de darling harbour + IMAX, met veer de haven in, door de mooie grote parken gelopen en natuurlijk beetje rondgeshopt..

Zijn er dingen die ik absoluut niet mag missen?
pi_18444330
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:18 schreef Grinder84 het volgende:
http://www.scs-computers.nl/sven/foto

http://www.scs-computers.nl/downunder
Zo deze links kun je wel klikken

Altijd leuk om weer foto's te zien van Sydney.

Er zijn ook veel mensen die zo'n bridge climb doen, heb het zelf niet gedaan dus zou niet weten of je iets mist, maar zij waren er wel lovend over.
Life sucks
  donderdag 15 april 2004 @ 18:58:48 #8
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_18449401
Leuke foto's !!!
Grappig om alvast te zien ipv al die reis folder foto's.
thnx 4 sharing ..
  donderdag 15 april 2004 @ 20:10:37 #9
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_18451037
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:08 schreef Kerry-anne het volgende:

[..]

jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.
In oktober dus maar weer even naar Rundle street...exeter, Austral en Fumo Blu (2 tequilla voor de prijs van 1)
of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........

Komen de meeste backpackers denk ik wel bekend voor. Ik wil weer terug!!! Veel te goeie herinneringen aan die plaatsen!!!!!!
No Worries Mate!!!
pi_18453896
vond ook die NIET-backpackers kroegen erg leuk.
vaak was het in die backpacktoko's propvol met testosteron en 'batting eyelids'
pi_18468892
Thx.

Jah bridgeclimb lijkt me ook heel erg mooi om te doen, het uitzicht moet er ook geweldig zijn.. Heb alleen als student het prijskaartje ook gezien 150AUD. Daar ga ik nog eens goed over nadenken geloof ik.
pi_18469431
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:10 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........

Komen de meeste backpackers denk ik wel bekend voor. Ik wil weer terug!!! Veel te goeie herinneringen aan die plaatsen!!!!!!
Woolshed

Hoe heette die geweldige kroeg in Alice Springs ook alweer?? Die was ook zo geweldig

*ook terug wil
Life sucks
  vrijdag 16 april 2004 @ 19:25:14 #13
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_18474222
quote:
Op donderdag 15 april 2004 22:04 schreef Kerry-anne het volgende:
vond ook die NIET-backpackers kroegen erg leuk.
vaak was het in die backpacktoko's propvol met testosteron en 'batting eyelids'
t is er wel gezellig!!!

maar wat je zegt. ook genoeg andere leuke kroegen gevonden hoor
No Worries Mate!!!
pi_18476645
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 15:27 schreef mr.marcus het volgende:

Hoe heette die geweldige kroeg in Alice Springs ook alweer?? Die was ook zo geweldig
Was dat toevallig Mr Bojangles? of de kroeg bij Melanka's?
  zaterdag 17 april 2004 @ 11:50:22 #15
22309 goflow
all alone.
pi_18486603
ha... zit op dit moment ook in sydney, heb van een vriend hier gehoord dat die bridge climb de 150$ niet echt waard is
voor de rest ben ik wat rond aan het neuzen, darling harbour, manley, opera house, stad afstruinen enzo... de amp tower op lijk me ook nog wel wat, maar heb nog een week hier voordat ik weer terug riching adelaide ga. iemand anders nog leuke ideeen?

cheers
  zaterdag 17 april 2004 @ 12:43:44 #16
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_18487437
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 11:50 schreef goflow het volgende:
ha... zit op dit moment ook in sydney, heb van een vriend hier gehoord dat die bridge climb de 150$ niet echt waard is
voor de rest ben ik wat rond aan het neuzen, darling harbour, manley, opera house, stad afstruinen enzo... de amp tower op lijk me ook nog wel wat, maar heb nog een week hier voordat ik weer terug riching adelaide ga. iemand anders nog leuke ideeen?

cheers
bij lekker weer een beetje relaxen in de botanical gardens en je kan nog naar de blue mountains gaan. is niet zover buiten sydney. amp tower is ook wel gaaf. zeker als je mooi helder weer hebt!!!
No Worries Mate!!!
pi_18497741
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:25 schreef mr.marcus het volgende:
Er zijn ook veel mensen die zo'n bridge climb doen, heb het zelf niet gedaan dus zou niet weten of je iets mist, maar zij waren er wel lovend over.
Bridgeclimb is leuk, maar voor de prijs wel ERG duur. Je kunt de Ayers rock gratis beklimmen en daar zitten meer gevaren achter en is spannender.
pi_18498474
Ayers beklimmen zitten dan weer wel culturele overwegingen aan vast

ja, ik heb aboriginal cultures gestudeerd en kon het niet laten even wat te vermelden hierover ;P
  zondag 18 april 2004 @ 09:00:12 #19
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_18508280
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:

ja, ik heb aboriginal cultures gestudeerd en kon het niet laten even wat te vermelden hierover ;P
dat is ook de reden dat ik er toen niet opgeklommen ben. als je erom heen loopt kom je wel mooie rotstekeningen tegen.
No Worries Mate!!!
pi_18535591
Hoi Allemaal,

Net als al die andere mensen hier krijg ik weer de kriebels als ik al die gave dingen van Australie lees! Mensen het is dan ook zeker de moeite waard om er eens naar toe te gaan!

Voor de mensen die zich nog wat moeten voorbereiden heb ik nog een goede website
http://www.aroundtheglobe.nl

Veel succes
http://www.aroundtheglobe.nl
pi_18536585
spam
Life sucks
  maandag 19 april 2004 @ 17:24:59 #22
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_18540222
quote:
Op maandag 19 april 2004 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
spam
t lijkt erop......
No Worries Mate!!!
  maandag 19 april 2004 @ 19:15:27 #23
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_18542743
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:
Het is een heilige berg voor de Aboriginals, als ik het goed heb.
Ze hebben het liever niet maar ze kunnen het je niet verbieden ...
Aan de ene kant zou ik hem wel willen beklimmen ( uitzicht - fotografie ) aan de andere kant is het voor hun heilig en dus waarom dat niet respecteren !?

En wat voor gevaren zitten er aan vast dan? Zoals iemand hier plaatste !
pi_18543314
de route die toeristen nu lopen is een route die alleen door aborignal mannen gelopen mag worden die daartoe gerechtigd zijn door de ouderen. ze willen niet dat je uluru beklimt omdat als je er sterft jouw kinderziel de ouders niet meer kan vinden. alle kleine whirlwinds in de woestijn zijn kinderzielen van mensen die zijn overleden in australie en die hun ouders niet meer terug kunnen vinden.

Aboriginals kunnen het de toeristen wel verbieden, ze hebben het gebied in handen en leasen het aan de overheid. de reden dat ze Uluru niet dichtgooien is omdat ze willen dat de toeristen een positief beeld krijgen van de aboriginals. meeste reizigers zien alleen de dronken en 'mislukte' aboriginals en ze willen niet dat dit het enige beeld is dat reizigers mee naar huis nemen
  maandag 19 april 2004 @ 20:35:43 #25
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_18544974
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:37 schreef Kerry-anne het volgende:

Aboriginals kunnen het de toeristen wel verbieden, ze hebben het gebied in handen en leasen het aan de overheid.
Ooh ok, ik dacht dat je de monoliet gewoon mocht beklimmen .. had het gelezen in een boekje wat over Australië gaat... vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')