quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Deel 3 is al weer vol, hier maar verder dan...
Wilde eigenlijk even reageren op iemand die net 'te veel moeite' vond om in Australie te gaan studeren, kan de post niet meer terugvinden...
Ik studeer inmiddels al weer 9 maanden in Australie (Adelaide), heb nog 2 jaar en een beetje te gaan, en het het enorm naar m'n zin. Het geregel valt ook best mee, je moet maar eens contact opnemen met IDP Netherlands (http://www.idp.com/nl/) die kunnen je al een heel eind in de goeie richting helpen.
Het enige probleem is dat ik niet aan m'n studie toe kom hier (tsjaa...) veel te mooi weer nu en het leventje is allemaal net iets te relaxed. In maart nog naar de Formule 1 geweest in Melbourne, volgende week naar Sydney toe... perfect toch? Alhoewel het allemaal net even wat anders is om in een land te wonen (ipv rondreizen) heb ik nu drie jaar de tijd om alles te bekijken, en kan daarna nog gebruik maken van m'n working-holiday of evt. verder studeren. Verder kan je op een studentenvisum 20 uur in de week werken, en fulltime in de vakanties, zo kom je ook al een aardig eind.
Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg
Wel duur....quote:Omgerekend heb je, om een jaar te studeren aan een Australische universiteit, tussen de ¤ 15.120 en ¤ 18.900 nodig. Voor een half jaar studie ben je logischerwijs de helft kwijt: een bedrag tussen de ¤ 7.560 - ¤ 9.450. De kosten van het visum en vliegticket zijn niet meegerekend in dit bedrag.
jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg
Zal het onthouden....quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Zo deze links kun je wel klikkenquote:Op donderdag 15 april 2004 15:18 schreef Grinder84 het volgende:
http://www.scs-computers.nl/sven/foto
http://www.scs-computers.nl/downunder
of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........quote:Op donderdag 8 april 2004 23:08 schreef Kerry-anne het volgende:
[..]
jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.
In oktober dus maar weer even naar Rundle street...exeter, Austral en Fumo Blu (2 tequilla voor de prijs van 1)
Woolshedquote:Op donderdag 15 april 2004 20:10 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........![]()
![]()
![]()
Komen de meeste backpackers denk ik wel bekend voor. Ik wil weer terug!!! Veel te goeie herinneringen aan die plaatsen!!!!!!![]()
t is er wel gezellig!!!quote:Op donderdag 15 april 2004 22:04 schreef Kerry-anne het volgende:
vond ook die NIET-backpackers kroegen erg leuk.
vaak was het in die backpacktoko's propvol met testosteron en 'batting eyelids'
Was dat toevallig Mr Bojangles? of de kroeg bij Melanka's?quote:Op vrijdag 16 april 2004 15:27 schreef mr.marcus het volgende:
Hoe heette die geweldige kroeg in Alice Springs ook alweer?? Die was ook zo geweldig
bij lekker weer een beetje relaxen in de botanical gardens en je kan nog naar de blue mountains gaan. is niet zover buiten sydney. amp tower is ook wel gaaf. zeker als je mooi helder weer hebt!!!quote:Op zaterdag 17 april 2004 11:50 schreef goflow het volgende:
ha... zit op dit moment ook in sydney, heb van een vriend hier gehoord dat die bridge climb de 150$ niet echt waard is
voor de rest ben ik wat rond aan het neuzen, darling harbour, manley, opera house, stad afstruinen enzo... de amp tower op lijk me ook nog wel wat, maar heb nog een week hier voordat ik weer terug riching adelaide ga. iemand anders nog leuke ideeen?
cheers
Bridgeclimb is leuk, maar voor de prijs wel ERG duur. Je kunt de Ayers rock gratis beklimmen en daar zitten meer gevaren achter en is spannender.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:25 schreef mr.marcus het volgende:
Er zijn ook veel mensen die zo'n bridge climb doen, heb het zelf niet gedaan dus zou niet weten of je iets mist, maar zij waren er wel lovend over.
dat is ook de reden dat ik er toen niet opgeklommen ben. als je erom heen loopt kom je wel mooie rotstekeningen tegen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:
Ayers beklimmen zitten dan weer wel culturele overwegingen aan vast
ja, ik heb aboriginal cultures gestudeerd en kon het niet laten even wat te vermelden hierover ;P
t lijkt erop......quote:Op maandag 19 april 2004 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
spam
Het is een heilige berg voor de Aboriginals, als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:
Ayers beklimmen zitten dan weer wel culturele overwegingen aan vast
Ooh ok, ik dacht dat je de monoliet gewoon mocht beklimmen .. had het gelezen in een boekje wat over Australië gaat... vandaar.quote:Op maandag 19 april 2004 19:37 schreef Kerry-anne het volgende:
Aboriginals kunnen het de toeristen wel verbieden, ze hebben het gebied in handen en leasen het aan de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |