quote:Specialiteit van Hik is volgens mij Latijns-Amerika.... maar ze heeft altijd leuke posts dus van mij mag ze haar gang gaan hoor
Op donderdag 27 maart 2003 19:28 schreef qwerty_x het volgende:
Wacht maar tot Hik dit topic gevonden heeft: dan is deze ook in een mum van tijd vol !
Weet iemand hoe duur een internationaal rijbewijs is en of het verplicht is?
Wat zijn nog meer handige dingen die ik echt niet mag vergeten?
quote:Kost een Euro of 13. Je eigen rijbewijs meenemen en een paar pasfoto's (ben vergeten hoeveel je er nodig hebt).
Op dinsdag 1 april 2003 09:15 schreef Ludwig het volgende:
Weet iemand hoe duur een internationaal rijbewijs is en of het verplicht is?
quote:Als je medicijnen gebruikt of ergens allergisch voor bent, een doktersverklaring in het Engels.
Wat zijn nog meer handige dingen die ik echt niet mag vergeten?
Kijk ook even op
meenemen
Hey Peepz,
Hoe kom ik op de veiligeste manier in Australië? Ik wil niet stoppen in het Oosten. Ivm die fokking SARS. Ik heb geen voorkeur van aankomstplaats in Australie, zelfs New Sealand is oké.. Ik zat ook te denken om met de Concorde van Air France over de Oceaan te knallen...
Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand tips? Ik moet namelijk over 2 of 3 weken al vertrekken. En ik MOET gaan. Uitstel is geen optie.
Ik bedoel ik weet best dat met de zwaartekracht en zo alles gewoon op z'n plek blijft maar is het toch niet een heel raar gevoel om onder ste boven rond te lopen?! lijkt mij zo raar!!
quote:[LOL mode]
Op dinsdag 1 april 2003 16:14 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
He. ik heb een vraagje voor jullie. Ik ben d'r nog nooit geweest en ik vroeg me af hoe het nu is om daar zo rond te lopen?!Ik bedoel ik weet best dat met de zwaartekracht en zo alles gewoon op z'n plek blijft maar is het toch niet een heel raar gevoel om onder ste boven rond te lopen?! lijkt mij zo raar!!
quote:United vliegt net als Air New Zealand over de USA naar Australië em Nieuw Zeeland. Misschien is dit een optie voor je. Verder zou ik me niet te veel zorgen maken als je alleen een overstap maakt in een aziatisch land... je loopt het risico overal (weet jij waar die persoon die achter je zit en een vreemd kuchje heeft is geweest?)
Op dinsdag 1 april 2003 11:20 schreef Millstone het volgende:Hey Peepz,
Hoe kom ik op de veiligeste manier in Australië? Ik wil niet stoppen in het Oosten. Ivm die fokking SARS. Ik heb geen voorkeur van aankomstplaats in Australie, zelfs New Sealand is oké.. Ik zat ook te denken om met de Concorde van Air France over de Oceaan te knallen...Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand tips? Ik moet namelijk over 2 of 3 weken al vertrekken. En ik MOET gaan. Uitstel is geen optie.
(united is momenteel ook één van de goedkoopste met vluchten richting down under dus misschien het kijken wel waard)
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 20:16 schreef Gumtree het volgende:[..]
[LOL mode]
Alles wat je doet is anders, een heel vreemd gevoel. Wat je normaal gesproken met links doet doe je daar rechts, en andersom. Verder is alles ook op de kop geschreven. dus moet je je hoofd verdraaien. een goed voorbeeld is de wereld kaart zoals je die in Australië koopt:
[afbeelding]
[/LOL mode]
ik was wel in de war met de richting af en toe, doordat de zon aan de andere kant opkomt en ondergaat. Dat is dus wel omgekeerd t.o.v. Nederland
Het water uit de kraan schijnt ook in tegengestelde richting door het gootsteenputje te gaan ik heb er helaas niet op gelet
dacht er later pas aan
Ook wel apart, heel erg veel sterren aan de hemel, en de Melkweg heeeeel veeeeeel kleine sterretjes bij elkaar.
Oja, nog ff over dat internationale rijbewijs. Mijn moeder en ik hebben een auto gehuurd in Australie en bij het verhuurbedrijf (Hertz) hebben ze er om gevraagd gelukkig hadden we een internationaal rijbewijs bij ons. Ook je gewone NL rijbewijs meenemen.
quote:Ik heb vorig jaar ook een auto van Hertz gehad (huur een auto altijd met een Frequent Flyer pas) mij werd dus niet gevraagd naar het internationale rijbewijs. Ook in Nieuw Zeeland nam men genoegen met het Nederlandse papiertje (waarom hebben wij nog geen creditcard model rijbewijs???) op het prikbord van de Australië Pagina zijn hier redelijk wat discussies over geweest. Probeer het eens met de zoekfunctie.
Op dinsdag 1 april 2003 20:22 schreef Vava het volgende:[..]
Oja, nog ff over dat internationale rijbewijs. Mijn moeder en ik hebben een auto gehuurd in Australie en bij het verhuurbedrijf (Hertz) hebben ze er om gevraagdgelukkig hadden we een internationaal rijbewijs bij ons. Ook je gewone NL rijbewijs meenemen.
quote:Wanneer vertrek je precies?
Op woensdag 2 april 2003 00:36 schreef Toebroodjie het volgende:
Nog 5 maandjesIk hoor wel van veel mensen dat een maandje veels te kort is maarja helaas helaas is dit het max. wat ik nu kan gaan
![]()
Maarja ik vind het al een privilege om uberhaupt dit prachtige land te mogen aanschouwen
quote:Rechtstreekse vluchten zijn er volgens mij niet meer vanuit NL maar je kunt inderdaad via de USA vliegen.
Op dinsdag 1 april 2003 11:20 schreef Millstone het volgende:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
¿ v r a a g ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey Peepz,
Hoe kom ik op de veiligeste manier in Australië? Ik wil niet stoppen in het Oosten. Ivm die fokking SARS. Ik heb geen voorkeur van aankomstplaats in Australie, zelfs New Sealand is oké.. Ik zat ook te denken om met de Concorde van Air France over de Oceaan te knallen...Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand tips? Ik moet namelijk over 2 of 3 weken al vertrekken. En ik MOET gaan. Uitstel is geen optie.
De meeste SARS besmettingen zijn inderdaad in China en Hong Kong maar daar wonen ook gruwelijk veel mensen dus ik zou er niet echt bang voor zijn als je daar alleen maar bent voor een overstap (oftewel een paar uur wachten op een airport).
Bovendien is Azië groter dan deze 2 landen. Je zou bv. ook via Maleisië, Singapore, Indonesië, Thailand etc. kunnen vliegen.
Geen onnodige risico's nemen, maar je ook niet aanstellen hoor 1500 besmettingen op een hele wereldbevolking is niets.
quote:Ik vertrek pas over 5 maanden, dus hoef me nog nergens zorgen over te maken gelukkig. Alleen is het niet zo dat je altijd op het vliegveld wacht. Ik land om 7.50 in Hong Kong en ga pas om 23.20 weer weg. Ondertussen heb ik een hotelkamer in hong kong stad en kan ik de hle dag hong kong in. Als ik deze maand zou vertrekken, zou ik dat toch anders regelen denk ik. Er is ook niet voor niets een negatief reisadvies naar Hong Kong...
Op woensdag 2 april 2003 17:05 schreef Wakey het volgende:[..]
Rechtstreekse vluchten zijn er volgens mij niet meer vanuit NL maar je kunt inderdaad via de USA vliegen.
De meeste SARS besmettingen zijn inderdaad in China en Hong Kong maar daar wonen ook gruwelijk veel mensen dus ik zou er niet echt bang voor zijn als je daar alleen maar bent voor een overstap (oftewel een paar uur wachten op een airport).
Bovendien is Azië groter dan deze 2 landen. Je zou bv. ook via Maleisië, Singapore, Indonesië, Thailand etc. kunnen vliegen.
Geen onnodige risico's nemen, maar je ook niet aanstellen hoor
1500 besmettingen op een hele wereldbevolking is niets.
quote:Dat is een stopover, geen overstap
Op woensdag 2 april 2003 17:56 schreef Catkin_ het volgende:[..]
Ik land om 7.50 in Hong Kong en ga pas om 23.20 weer weg.
En het negatieve reisadvies is vandaag ingegaan inderdaad voor HK en een deel van China. Maar zoals ik al zei is Azië groter dan dat gebied en kun je dus best nog 'via Azië' vliegen.
quote:Ik heb het net effe voor je gecontroleerd: aan de zuidelijke kant van de evenaar draait het water rechtsom weg .....
Op dinsdag 1 april 2003 20:22 schreef Vava het volgende:Het water uit de kraan schijnt ook in tegengestelde richting door het gootsteenputje te gaan
ik heb er helaas niet op gelet
dacht er later pas aan
Ook wel apart, heel erg veel sterren aan de hemel, en de Melkweg
heeeeel veeeeeel kleine sterretjes bij elkaar.
quote:Nou je kan ook naar Londen vliegen en daar met het luchtvaartmaatschappij Qantas vliegen. Dat is een Australisch vliegtuigmaatschappij. Echt een hele goeie. Veel plezier daar. Ik heb het erg naar mijn zin gehad daar
Op dinsdag 1 april 2003 11:20 schreef Millstone het volgende:
¿ v r a a g ?
Hey Peepz,
PS: Bekijk ook op mijn site een paar reisverhalen en allemaal mooie foto's van Australie en Nieuw - Zeeland. Als je er eenmaal bent geweest wil je zeker weten terug!
[Dit bericht is gewijzigd door Miss_B op 02-04-2003 23:42]
quote:Ik vertrek om precies te zijn 28 Augustus naar London en vervolgens 7 uur later naar Singapore met British airways en vervolgens naar Brisbane met Quantas
Op woensdag 2 april 2003 14:28 schreef Catkin_ het volgende:[..]
Wanneer vertrek je precies?
quote:Tenk ju ferry muts! Vooral die link! Zeker het bestuderen waard!
Op dinsdag 1 april 2003 09:32 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
Kost een Euro of 13. Je eigen rijbewijs meenemen en een paar pasfoto's (ben vergeten hoeveel je er nodig hebt).
Voor Nieuw Zeeland was het inderdaad verplicht, ik neem aan voor Australie ook. Wij moesten na een jaar het NZ rijbewijs halen maar dat was alleen theorie-examen dus dat viel reuze mee. Als je maar een paar maanden gaat zal dat niet van toepassing zijn.
[..]Als je medicijnen gebruikt of ergens allergisch voor bent, een doktersverklaring in het Engels.
Telefoonnummers van je bank om je pasje te blokkeren bij diefstal.Kijk ook even op
meenemen
Misschien nog een tip voor iedereen die wil gaan skydiven....Dat kun je het beste doen in Taupo, Nieuw-Zeeland. En dan met de Taupo Tandem Skydive. Het is de goedkoopste en je hebt enorm mooi uitzicht over Lake Taupo!! echt een geweldige ervaring!!
EN voor het bungeejumpen kan je terecht in Queenstown.. Bij AJ hackett Bungee...Ook geweldig.
Maar je moet het allemaal ook maar tot je laten inwerken en gewoon doen waar je zin in hebt heb ik ook gedaan!! Heerlijk was het!!!
ik wil terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |