Super man! Mooie foto's, mooi avontuur!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:00 schreef Rubenh het volgende:
Catalyuga->
Het was een Landcruiser HJ60 4.0L Diesel uit 1985. Via de krant (the Trading Post) in omgeving Sydney gekocht voor 6500 Aus$ en na de trip met dikke winst verkocht in de Kings X carmarket.
Als je het mij vraagt is een 4WD het beste vervoermiddel wat je in Australië kan hebben! Er zijn zoveel weggetjes waar je met normale auto’s/campers niet over kan en die leiden naar de mooiste plekjes. Slapen konden we ook in dat apparaat dus wat dat betreft was een camper niets beter, behalve als het dagen regent.
De echte Outback in, the stuart Highway ontwijken, Zelf naar JimJim falls rijden in Kakadu, The Gibb-river road en The Kimberleys, Als alternatief voor de Nullabor dwars doorsteken vanaf Uluru naar de Westkust, Lake Eyre allemaal in een woord geweldig. Als je als je onderaan Ayers Rock staat al het gevoel krijgt dat je midden in de outback staat, krijg je dat helemaal als je dagen door het niets rijdt, tussen zand, abbo’s, kamelen en dingo’s, en maar 1 of enkele auto’s/mensen per dag tegenkomt.
Hier enkele plaatjes,
plaatje1
plaatje2
plaatje3
plaatje4
Ik had geen ervaring, maar dat is eigenlijk ook niet nodig als je een beetje rustig aan doet in het begin. Na Sydney kwamen we al snel in de problemen in het Alpine National Park bij the Snowie Mountains. We wilden even de auto een beetje testen maar we raakten verdwaald want we hadden geen goeie kaart. Achteraf een mooi avontuur, maar op het moment zelf knepen we hem behoorlijk. Het rotsachtige paadje voerde ons over bergkammen zo steil dat het metertje in onze auto aangaf dat hij om kon slaan, en de benzine meter liep in het rooie. Verder valt of staat alles met een beetje voorbereiding en wegen worden snel afgesloten als ze te onbegaanbaar zijn. Zo was na een hevige regen de Oodnadatta track (van the Flinders Ranges richting lake Eyre) kilometers lang verdwenen onder het water.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:27 schreef Calayuga het volgende:
zo die ziet er goed uit voor 20 jaar! je verhaal inspireert me wel om dat ook een keer te doen. ik vond de stuart highway op zich al een avontuur. de hele dag twee auto's en wat road trains tegen komen...maar op die wegen die jij noemt moet het nog mooier zijn....eerst maar ff mijn rijbewijs halen
had je trouwens ervaring met offroad rijden? nog problemen gehad?
De (voormalige) backpackers hier kunnen je vast veel beter advies geven hoe je makkelijk aan werk komt in Melbourne. Ik ga er van uit dat in de verschillende hostels wel een aantal informatieborden hangen met tijdelijke baantjes er op. Verder lees ik vaak genoeg over fruitplukken, maar daar is het nu een beetje het verkeerde seizoen voor. Een laatste mogelijkheid is het zogenaamde "doorknocking", voor bedrijven zoals Origin Energy (een soort NUON) de suburbs in na een paar dagen training en dan proberen huis-aan-huis hun gas- en elektriciteitsproducten te verkopen (o.a. Groene Energie). Laat me maar weten als je meer info wilt.quote:Op zondag 22 mei 2005 04:27 schreef Karliene het volgende:
Ik ben op dit moment in Australia!
In Melbourne om precies te zijn..
In januari ben ik vertrokken. Ik heb een Working Holiday visa.
4 weken in Sydney gebleven, daarna met de Oz Experience naar Cairns gereisd. Onderweg gestopt in Surfers Paradise, Brisbane, Bundaberg, Airlie Beach, Townsville en vast nog wel wat andere stadjes. Uiteindelijk in Cairns aangekomen en daar 3 weken gebleven. Eind maart naar Nieuw-Zeeland gevlogen en daar de Kiwi Experience gedaan van Auckland naar Christchurch. Was niet zo'n succes, het was echt slecht weer en het viel me allemaal erg tegen. Ik zou eigenlijk 4 weken blijven, maar ik was er zo zat van dat ik een nieuw ticket gekocht heb terug naar Australia (kon vluchtdata niet wijzigen hmmz)
Vervolgens een maand in Cairns gebleven en in een huis gewoond.
Afgelopen maandag van Cairns naar Darwin gevlogen, 1 dag gebleven en daarna The Ghan train van Darwin naar Adelaide genomen. 1 dag in Adelaide gebleven en toen The Overland train van Adelaide naar Melbourne genomen.
Ik heb nog niet gewerkt, maar ben nu wel op zoek naar werk in Melbourne.
Dus als iemand nog iets weet!? Ik hou me aanbevolen
Ik blijf in Australia tot 17 augustus en dan vlieg ik naar Hong Kong en daarna naar huis!![]()
Alice Springs/Ayer's Rock niet bezochtquote:Op zondag 22 mei 2005 04:27 schreef Karliene het volgende:
daarna The Ghan train van Darwin naar Adelaide genomen.
Wat zijn je plannen?quote:Op maandag 23 mei 2005 14:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Geweldig,ik ga alweer over iets langer als 3 weken...15 Juni om precies te zijn.
Voor een jaartje down under,heb er zin in!!
De trein stopte voor 5uur in Katherine en voor 3,5uur in Alice Springs.quote:
Zesduizend nog wat geloof ik. Nu nog een euro of 3000 over, heb ook drie weken gewerkt, daar zo'n 1000 euro verdiend. Je moet gewoon snel doorkrijgen hoe je geld uitspaart en niet in Sydney allemaal overbodige shit, vooral duur eten/drinken en dat soort ongein, kopen. Aan de andere kant is dat wel raar; de ene dag sta je in de supermarkt het goedkoopste brood uit te zoeken, de andere dag boek je een of andere dure tour of vliegticket.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:11 schreef appelsientje het volgende:
Hoeveel ¤ hadden jullie op je bankrekening toen jullie begonnen ?? (om een indicatie te krijgen)
En hoelang ben je nu in Australie (staat misschien wel ergens in het topic,maar er dan overheen gelezen)quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:14 schreef Flem het volgende:
[..]
Zesduizend nog wat geloof ik. Nu nog een euro of 3000 over, heb ook drie weken gewerkt, daar zo'n 1000 euro verdiend. Je moet gewoon snel doorkrijgen hoe je geld uitspaart en niet in Sydney allemaal overbodige shit, vooral duur eten/drinken en dat soort ongein, kopen. Aan de andere kant is dat wel raar; de ene dag sta je in de supermarkt het goedkoopste brood uit te zoeken, de andere dag boek je een of andere dure tour of vliegticket.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |