abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23861413
Omdat ik de vorige volpostte, ook maar een nieuw topic.

Dit zijn de vorige topics met bergen informatie:
Australië & Nieuw-Zeeland
Australië & Nieuw-Zeeland, deel 2
Australië deel 3
Australië deel 4

Let's go downunder!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Liejannuh op 09-12-2004 21:51:08 ]
pi_23861470
Bedankt voor het advies Liejannuh..

Dan is mijn vraag; wat is er verder zoal aan banen te vergaren in Australie voor een periode van een jaar..?
pi_23861634
Het hangt er een beetje vanaf wat je achtergrond is.
Als je een baan zoekt die in het verlengde van je studie ligt, dan heb je denk wel een probleem (tenzij je in de verpleging zit), want je hebt altijd een taalachterstand ten opzichte van de bergen met engelsen die aan het backpacken zijn en die een opleiding hebben gedaan die de Ozzies ook begrijpen.

Maar eenvoudig werk is redelijk goed te regelen. Fruit plukken is klote werk, maar achteraf kun je er wel om lachen en het betaalt redelijk. Ik kreeg 6 jaar geleden 10 AUS$ per uur. Horecawerk is volgens mij ook best wel goed te krijgen, mits je wat ervaring hebt (of bluft dat je ervaring hebt!). En er zijn in Australie ook bergen met uitzendbureaus waar je baantjes kunt vinden.

Zorg in ieder geval voor een redelijke financiele buffer, zodat je ook kunt stoppen met een klotebaantje als je er geen zin in hebt. Als je 3 maanden fruit moet plukken om een maand te kunnen reizen, dan is het al snel niet leuk meer.
pi_23861664
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
  donderdag 9 december 2004 @ 20:04:20 #5
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23862043
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
en dat is bij elk visum voor een tijdelijk (1 jaar) bezoek aan australie?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_23862155
Geen idee. De meeste mensen die een jaar naar Australie gaan om te reizen , nemen een Work & Travel visum.
Met een ander visum kun je geen sofi-nummer aanvragen en mag je dus ook officieel niet werken.

Kijk eens op http://www.australian-embassy.nl/
pi_23864543
tvp

(linkje naar deel vier ontbrak in OP overigens)
pi_23864607
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef Singa het volgende:
tvp

(linkje naar deel vier ontbreekt in op overigens)
Nee hoor!
pi_23864637
zei ik dan "ontbreekt"?
  donderdag 9 december 2004 @ 22:03:58 #10
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_23864954
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:40 schreef jeoren het volgende:
Bedankt voor het advies Liejannuh..

Dan is mijn vraag; wat is er verder zoal aan banen te vergaren in Australie voor een periode van een jaar..?
als jij niet bang bent voor vieze handjes is er zeker wel werk, maar wacht niet tot het laatste moment met werken. Veel backpackers wachten totdat de laatste dollar aan bier hebben uitgegeven met het zoeken en dan is het echt te laat.

verder is er altijd wel fruitpluk werk ergens in Australië er is zelfs een heuse harvest kalender die door de australische variant van het CWI wordt uitgegeven onder de backpackers. (http://jobsearch.gov.au/HarvestTrail/default.aspx)

verder is er nog WWOOF dat wil zeggen dat je tegen kost en inwoning bij een organische boer wat werkzaamheden vericht, je moet wel eerst even lid worden van de stichting maar dat is slechts een paar dollars. je krijgt er volgens vele een super ervaring voor terug en je ziet gelijk hoe de ozzies leven in rural australia en niet zoals de ozzies in de stad of als backpackers in een hostel. Een leuke ervaring dus. Let wel een beetje op de ervaringen van anderen.
pi_23890095
Hmmm, ik ben er nog niet uit. Ik wil al jaren eens een paar maanden naar Australie. De planning was altijd om met een enthousiast vriendengroepje te gaan, maar dat is gaan slijten in de loop der jaren. Vrienden krijgen relatie, wonen samen, willen niet meer op reis, etc. Maar ik heb een beetje koudwatervrees om alleen te gaan. Dat lijkt me zo moeilijk!

Heeft iemand ervaring met de Backpackers Jumbo van Australian Backpackers?
Zie http://www.backpackersjumbo.nl
pi_23890292
Oew!! Die backpackersjumbo lijkt me heeeeeeeeel fout!!
Beetje een schoolreisgevoel enzo.
Nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen, maar volgens mij heeft die backpackersjumbo alleen maar tot gevolg dat je in het begin veel te veel geld uit gaat geven aan drank.
  zaterdag 11 december 2004 @ 12:22:28 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23896121
tvp

volgend jaar ga ik ook en zo als het er nou uitziet ga ik ook alleen maar mijn oom woont daar met mijn neef en die wil met me mee en mensen ontmoed je daar wel snel ik ben er al een x geweest voor 3 weken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23904161
Nog 31 dagen en dan ga ik ook down under.
Zijn er hier toevallig nog mensen die ook met Travel Active gaan op 12 januari?
pi_23941941
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:48 schreef Liejannuh het volgende:
Oew!! Die backpackersjumbo lijkt me heeeeeeeeel fout!!
Beetje een schoolreisgevoel enzo.
Nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen, maar volgens mij heeft die backpackersjumbo alleen maar tot gevolg dat je in het begin veel te veel geld uit gaat geven aan drank.
Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?
  maandag 13 december 2004 @ 15:01:20 #16
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23942265
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:45 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?
Ik ben ook nog nooit alleen op reis gegaan. Mijn ouders hebben heel veel gereisd, dus de wil om te reizen bij mij is groot. Ik ben in totaal meer dan 1x rond de aarde gevlogen, maar dat was dus nog met me ouders. Ik ben wel 5 jaar jonger als jou, maar ik wil graag na mijn middelbare school naar australie, en dan alleen. Ik denk dat het juist de kick is om alleen te gaan, je leert veel en komt denk ik veel sterker in je schoenen te staan, veel zelfverzekerder. Maar mss is het niet eens zo gek om de 1e 6 dagen met een groep te gaan, btje kijken wat de andere doen. Je kan altijd nog alleen verder.

Ik ben nog nooit in australie geweest, mij pa wel en die vertelde dat de meest ossies heel vriendelijk waren. Het lijkt me idd een heel vriendelijk en laidback volk. Als je gewoon wat geld opzak hebt en genoeg geld voor een ticket terug moet het toch wel te doen zijn lijkt me voor de 1e keer. Je gaat heus niet dood
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:42:06 #17
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23964747
quote:
Heeft iemand ervaring met de Backpackers Jumbo van Australian Backpackers?
Zie http://www.backpackersjumbo.nl
Ik heb geen ervaring met de jumbo, volgens mij doen ze dat voor het eerst dit jaar, maar wel met AB. Ik heb er een paar jaar geleden mee gereist, en ik ben prima tevreden over de service en voorlichting.
pi_23966384
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:01 schreef The.PhantoM het volgende:
Je gaat heus niet dood
Het is meer de drang om alles voor de volle 100% uit de trip te halen. Ik ben echt niet mensenschuw maar een beetje hapklaar vermaak bij aankomst lijkt me niet verkeerd.

De bevolking zal zeker nog vriendelijk zijn, maar wanneer is je vader geweest? Tegenwoordig landt er elke dag wel een jumbo met backpackers (bij wijze van spreken) dus ik kan me voorstellen dat sommige locals het een beetje zat beginnen te worden

P.S. De wereld rondvliegen qua kilometers valt mee hoor. 1 retourtje naar westelijk Amerika en je zit al bijna op de helft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kontiki op 14-12-2004 14:04:51 ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:22:44 #19
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23967007
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:55 schreef Kontiki het volgende:

Tegenwoordig landt er elke dag wel een jumbo met backpackers (bij wijze van spreken) dus ik kan me voorstellen dat sommige locals het een beetje zat beginnen te worden
In Australie, en dan met name de grote steden, is het eigenlijk niet veel anders als in andere wereldsteden. De werkelijke laid-back cultuur vindt je meer als je eropuit gaat, de binnenlanden in.
pi_24024379
[tvp]
Wie is er met oud & nieuw in Melbourne te vinden?
pi_24034223
Kan je in australie een auto huren/kopen als je een nederlands rijbewijs hebt? Of heb je een speciaal internationaal rijbewijs nodig?
the liver is evil, it must be punished
pi_24040630
en weet iemand misschien waar je een soort kalender kan bekijken met activiteiten die er zijn in Australie gedurende het jaar? Zoals de autralian open, popconcerten en sportwedstrijden enzo
the liver is evil, it must be punished
pi_24041200
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Jep, dus niet wisselen.

gewoon tvp
pi_24041328
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:01 schreef Roosje11 het volgende:
Kan je in australie een auto huren/kopen als je een nederlands rijbewijs hebt? Of heb je een speciaal internationaal rijbewijs nodig?
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig.
quote:
Het Internationaal Rijbewijs
Het Internationaal Rijbewijs is een internationaal verkeersdocument. In veel landen is het vereist als men daar als niet - ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor) voertuig wil besturen. Ook kan het Internationaal Rijbewijs door een huurbedrijf worden gevraagd als men een motorvoertuig wil huren. Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).

Waar?
Het Internationaal Rijbewijs is verkrijgbaar bij ieder ANWB- verkooppunt (ook voor niet-leden!) Het is dus niet verkrijgbaar via internet of telefoon.

Wat moet u meenemen?
Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_24045354
Misschien is het leuk om te vertellen over de manier waarop jullie je reis naar Australie geregeld hebben. Zelf een ticket geboekt, of heb je een organisatie ingeschakeld?

Op zich lijkt een organisatie (bijv. Travel Active) me wel handig, maar ze doen niets wat ik zelf niet kan doen. Een rekening voor me openen is handig hoor, maar daar ben ik zelf misschien 2 uur aan kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')