en dat is bij elk visum voor een tijdelijk (1 jaar) bezoek aan australie?quote:Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
Nee hoor!quote:Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef Singa het volgende:
tvp
(linkje naar deel vier ontbreekt in op overigens)
als jij niet bang bent voor vieze handjes is er zeker wel werk, maar wacht niet tot het laatste moment met werken. Veel backpackers wachten totdat de laatste dollar aan bier hebben uitgegeven met het zoeken en dan is het echt te laat.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:40 schreef jeoren het volgende:
Bedankt voor het advies Liejannuh..
Dan is mijn vraag; wat is er verder zoal aan banen te vergaren in Australie voor een periode van een jaar..?
Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:48 schreef Liejannuh het volgende:
Oew!! Die backpackersjumbo lijkt me heeeeeeeeel fout!!
Beetje een schoolreisgevoel enzo.
Nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen, maar volgens mij heeft die backpackersjumbo alleen maar tot gevolg dat je in het begin veel te veel geld uit gaat geven aan drank.![]()
Ik ben ook nog nooit alleen op reis gegaan. Mijn ouders hebben heel veel gereisd, dus de wil om te reizen bij mij is groot. Ik ben in totaal meer dan 1x rond de aarde gevlogen, maar dat was dus nog met me ouders. Ik ben wel 5 jaar jonger als jou, maar ik wil graag na mijn middelbare school naar australie, en dan alleen. Ik denk dat het juist de kick is om alleen te gaan, je leert veel en komt denk ik veel sterker in je schoenen te staan, veel zelfverzekerder. Maar mss is het niet eens zo gek om de 1e 6 dagen met een groep te gaan, btje kijken wat de andere doen. Je kan altijd nog alleen verder.quote:Op maandag 13 december 2004 14:45 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?![]()
Ik heb geen ervaring met de jumbo, volgens mij doen ze dat voor het eerst dit jaar, maar wel met AB. Ik heb er een paar jaar geleden mee gereist, en ik ben prima tevreden over de service en voorlichting.quote:Heeft iemand ervaring met de Backpackers Jumbo van Australian Backpackers?
Zie http://www.backpackersjumbo.nl
Het is meer de drang om alles voor de volle 100% uit de trip te halen. Ik ben echt niet mensenschuw maar een beetje hapklaar vermaak bij aankomst lijkt me niet verkeerd.quote:
In Australie, en dan met name de grote steden, is het eigenlijk niet veel anders als in andere wereldsteden. De werkelijke laid-back cultuur vindt je meer als je eropuit gaat, de binnenlanden in.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:55 schreef Kontiki het volgende:
Tegenwoordig landt er elke dag wel een jumbo met backpackers (bij wijze van spreken) dus ik kan me voorstellen dat sommige locals het een beetje zat beginnen te worden![]()
Jep, dus niet wisselen.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:01 schreef Roosje11 het volgende:
Kan je in australie een auto huren/kopen als je een nederlands rijbewijs hebt? Of heb je een speciaal internationaal rijbewijs nodig?
quote:Het Internationaal Rijbewijs
Het Internationaal Rijbewijs is een internationaal verkeersdocument. In veel landen is het vereist als men daar als niet - ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor) voertuig wil besturen. Ook kan het Internationaal Rijbewijs door een huurbedrijf worden gevraagd als men een motorvoertuig wil huren. Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).
Waar?
Het Internationaal Rijbewijs is verkrijgbaar bij ieder ANWB- verkooppunt (ook voor niet-leden!) Het is dus niet verkrijgbaar via internet of telefoon.
Wat moet u meenemen?
Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).
Waarom twijfel je nog ??quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:57 schreef xNijNx het volgende:
tvp, voor als ik toch besluit om volgend jaar te gaan..
Haha, beetje waardeloos gevoel is dat he! Maareh.... waar gaat je volgende reis heen?quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:36 schreef Tburg het volgende:
AustralieIk zit nu net in mijn "ik ben net terug na 1 jaar reizen dip"
Echt zo'n ontzettend gave tijd gehad
Maar ja dan zit je weer thuis, is al je geld op kan je elke dag weer gaan werken.
Ik wou dat ik er nog steeds was....![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:36 schreef Tburg het volgende:
Maar ja dan zit je weer thuis, is al je geld op kan je elke dag weer gaan werken.
Mja het lijkt me gewoon niet zo heel erg moeilijk om dat zelf te regelen. Hostel kan je in 10 minuten boeken, thuis via internet. Visum kan je ook al thuis doen. En sofi en bankrekening weet ik eigenlijk niet. Maar het is natuurlijk wel fijn als je daar de eerste dagen meteen wat leuke dingen te doen hebt.quote:Op zondag 19 december 2004 00:49 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
* AtDaMotDaMotDa reist over 6 dagen naar Australie!
Maarreh, wij hebben alles gewoon zelf geregeld, maar dat scheelt omdat er zoiets bestaat als familie. Ovr het algemeen maakt het niet veel uit of je het alleen doet of met een organisatie. Voordeel van een organisatie is dat alles de eerste dagen geregeld is: er staat iemand bij een vliegveld, er is een hostel geregeld, ze vragen met je een sofi nummer, bankrekening en visum aan.
Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, op het eerste gezicht lijkt een organisatie duurder (omdat je ook meer afneemt) maar zij krijgen uiteraard overal kwantumkortingen, dus uiteindelijk zal het niks uitmaken. Sta je er alleen voor, 100% zeker met een organisatie vliegen, tenzij je al een hogere studie hebt afgerond (leeftijd) of echt avontuurlijk bent.
Ik heb toch elke keer weer de grootste culture shock als ik in nederland aankom na een paar weken vakantie. Ik wil het niet eens weten hoe erg dat is na een jaar. Bah, dan kom je weer aan op schiphol in je korte broek en slippers, maar het is dan weer kutweer, weer het saaie koeie landschapquote:Op zaterdag 18 december 2004 15:36 schreef Tburg het volgende:
maar als buitelander kan je toch niet hooggeschoold werk doen in australie. Tenminste als je geen echt werkvisum hebt. Ik denk dat iedereen hier onder het holidayvisum valt en mag je maar 3 maanden werken bij 1 werkgever. En die werkgever maakt het volgens mij echt niet uit of ze nou een hooggeschoolde of laaggeschoolde inhuren om fruit of wat dan ook te plukkenquote:Op zondag 19 december 2004 00:49 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
* AtDaMotDaMotDa reist over 6 dagen naar Australie!
Maarreh, wij hebben alles gewoon zelf geregeld, maar dat scheelt omdat er zoiets bestaat als familie. Ovr het algemeen maakt het niet veel uit of je het alleen doet of met een organisatie. Voordeel van een organisatie is dat alles de eerste dagen geregeld is: er staat iemand bij een vliegveld, er is een hostel geregeld, ze vragen met je een sofi nummer, bankrekening en visum aan.
Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, op het eerste gezicht lijkt een organisatie duurder (omdat je ook meer afneemt) maar zij krijgen uiteraard overal kwantumkortingen, dus uiteindelijk zal het niks uitmaken. Sta je er alleen voor, 100% zeker met een organisatie vliegen, tenzij je al een hogere studie hebt afgerond (leeftijd) of echt avontuurlijk bent.
Erg waardeloos iddquote:Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Haha, beetje waardeloos gevoel is dat he! Maareh.... waar gaat je volgende reis heen?![]()
Ehm, je hebt uiteraard helemaal gelijkquote:maar als buitelander kan je toch niet hooggeschoold werk doen in australie. Tenminste als je geen echt werkvisum hebt. Ik denk dat iedereen hier onder het holidayvisum valt en mag je maar 3 maanden werken bij 1 werkgever. En die werkgever maakt het volgens mij echt niet uit of ze nou een hooggeschoolde of laaggeschoolde inhuren om fruit of wat dan ook te plukken
Ik neem aan dat je excursies hierbij niet meerekent? Dan kom je uit op zo'n 700 euro (volgens backpackers)quote:hoeveel geld heb je ongeveer nodig in australie per maand? als je gewoon in hostels slaapt enzo, en niet te duur leeft?
quote:LEVENSONDERHOUD DOWN UNDER
Iedere dag krijgen wij de vraag wat je nou ongeveer kwijt bent voor een dag in Oz.
Het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde, geen idee!
Het ligt een beetje aan je manier van leven. Voor degene die graag een biertje drinkt en/of een sigaretje rookt zijn de kosten heel anders dan voor iemand die het liefst de hele dag lekker in het park een boek leest en op een worteltje knaagt. Ook hangt het een beetje af van de inkomsten als je aan het werk bent, iemand die werkt als accountant houdt aan het eind van de dag meer over dan iemand die parttime appeltjes plukt. Gemiddeld ben je zo´n ¤ 700 per maand kwijt aan accommodatie, eten/drinken, beperkte reiskosten en af en toe een leuke excursie.
Dit is een indicatie, wellicht heb jij minder geld nodig, maar het kan natuurlijk ook andersom.
Als je langere tijd reist wel. Voordeel van een auto/bus is dat je hem ook weer kunt verkopen, dus dan beur je er weer wat van terug. Reken voor een Ford-Falcon achtig iets (lange auto) op 3000-4000 AUS als ie redelijk geserviced is. Busjes kosten meer, 5000 a 6000 AUS. Goedkoper en duurder kan altijd, maar dat is erg afhankelijk van het bouwjaar, staat van de auto, pink/green slip, verzekeringen en rego.quote:En voor hoeveel geld koop je in australie een auto? Is dit een voordeligere optie dan reizen met bus of trein?
Of met de auto reizen werkelijk goedkoper is durf ik niet te zeggen, maar ik raad het je zeker aan. Ten eerste ben je veel vrijer als je zelf een auto hebt, je kan zelf bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je er blijft. Ook kan je makkelijk naar plaatsen waar de bus dus niet komt. Die reist eigenlijk alleen tussen de steden en wat andere toeristische trekpleisters. Ik heb zelf in Australie bijna 40.000 km gereden, als je dat met de bus wilt doen ben je iig zeker duurder uitquote:Op zondag 19 december 2004 23:44 schreef Roosje11 het volgende:
hoeveel geld heb je ongeveer nodig in australie per maand? als je gewoon in hostels slaapt enzo, en niet te duur leeft?
En voor hoeveel geld koop je in australie een auto? Is dit een voordeligere optie dan reizen met bus of trein?
Ik denk het wel hoor, zelfs in Tasmanie konden we werk krijgen en dan zonder werkervaring alleen een hts diploma. Jammer genoeg waren we met zijn 2-en en hadden ze maar direct plek voor 1 persoon. Als je langere tijd op 1 plek blijft moet het geen probleem zijn.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:05 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik heb 10 jaar ervaring in de elektrotechniek als monteur en als autocad tekenaar enig id of je in australie makkelijk aan de bak komt in de techniek?
Calvobbes! Mail je af en toe hoe het met je gaat? Veel plezier alvast (ik krijg je niet te pakken op de chat)!!!quote:Op donderdag 23 december 2004 19:22 schreef calvobbes het volgende:
Mooi geld hebben die Australiërs
*verkapte "volgende week zit ik in Cairns" post*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |