abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32826774
de reden dat vooral veel australiers het laten liggen is omdat tasmaniers worden gezien als het "white trash" van australie...Heb ik zelf ook aan den lijve mogen ondervinden trouwens.... Maar vooral mensen hier in sydney zeggen dat je beter zover mogelijk uit de buurt van "tazzies" vandaan kan blijven (erg agressief en erg vies). Dat word er hier gezegd, heb er buiten die ene slechte ervaring nog niet veel van meegemaakt....
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_32826776
Jetstar is erg goed mee te vliegen. Weinig vertragingen, goede service, efficiente stewardessen en in-check balies...Dit is trouwens ook het geval bij virgin blue....Ze doen niet onder voor elkaar kwa kwaliteit, alleen kwa prijs zo nu en dan is er eentje op bepaalde vluchten echt een heel stuk goedkoper.
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_32831179
white trash
Life sucks
pi_32840105
Ik kan me niet voorstellen dat alle Tasmaniers zo zijn..zeker niet de stedelingen?

Enniehoe, een bezoekje aan Hobart zit wel in de planning als ik die kant op ga, langs the family
(die zijn in elk geval niet agressief en vies )
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_32847303
* AtDaMotDaMotDa doet een 'verkapt ik wil ook terug naar Oz' schop

Veel plezier iedereen, het wordt echt de reis van je leven. Dat dacht ik vantevoren niet maar dat is het echt geworden.

Oh ja iedereen.

Tip voor nieuwjaar in Sydney: Wil je een goede plek voor het vuurwerk hebben zorg dan dat je voor 12.00 uur 's middags (geen gein) bij de Harbour bent of bij Mrs. Macquire Point. Tegen het middaguur staan er anders al rijen dik en worden er geen mensen meer toegelaten tot bepaalde punten tenzij er mensen uitgaan. Ik heb zelf ook 6 uur in de rij gestaan en was lucky dat ik erin kon. De beste manier is nog om met een roeiboot/luchtboot de harbour in te varen (ken gasten die dat gedaan hebben) maar dat is pretty risky omdat er veel politie is en er een militaire naval base achter Mrs. Macquire point zit. Maar het is allemaal de moeite waard
Bloed, zweet en tranen!
pi_32856966
Hoi mede fokkers

Ik las hier net een gefrustreerde post over het wel of niet uitschrijven bij je gemeente. Ik zit met precies hetzelfde probleem omdat ik begin volgend jaar ga studeren in Melbourne. Weet iemand of er verder nog consequenties verbonden zijn aan het feit dat ik mij uitschrijf. Bij het gemeentehuis zei iemand dat je dan bv. moet bewijzen dat je die periode dat je uitgeschreven bent niet getrouwd bent ofzo.... vaag Niemand bij mijn zorgverzekeraar heeft het trouwens over een postadres gehad...
pi_32862139
Ik kijk net op de site www.oomverzekeringen.nl/basisverzekering en heb daar ingevuld dat ik als 21 jarige in Australie ga studeren (niet werken). Tot mijn grote verbazing zie ik dan het volgende staan: "

"Wanneer u maximaal 1 jaar in het buitenland verblijft, bent u verplicht de basisverzekering te sluiten."

Het komt er dus op neer dat het voor de basisverzekering geen kont uitmaakt of ik mij nu wel of niet uitschrijf?! Dan ben ik dus gvd dubbel gedekt

Een zeer gefrustreerde Neutron
pi_33018480
Gisteren de LP gekocht. Voorpret.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_33130655
Groeten vanuit Australie. Het is geweldig hier
pi_33150563
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:39 schreef Kontiki het volgende:
Groeten vanuit Australie. Het is geweldig hier
En je hebt alleen Sydney en omgeving nog maar gezien de rest is net zo geweldig, zo niet geweldiger!

Veel plezier!!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33151717
Ik hoop over een ruim jaar naar Australie te gaan. Ga vanaf nu deze topics volgen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_33151821
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:16 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoop over een ruim jaar naar Australie te gaan. Ga vanaf nu deze topics volgen
Wat ga je in Australie doen?
Let's plant a tree
pi_33152278
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:21 schreef Vava het volgende:

[..]

Wat ga je in Australie doen?
Dat is nog niet bepaald, zit hier dus zeker ook ideeen op te doen
pi_33152355
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is nog niet bepaald, zit hier dus zeker ook ideeen op te doen

Wil je voor langere tijd gaan? Of gewoon een vakantie van een maand ofzo?
Let's plant a tree
pi_33152698
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 01:47 schreef Vava het volgende:

[..]

Wil je voor langere tijd gaan? Of gewoon een vakantie van een maand ofzo?
T wordt waarschijnlijk maar een week of 2 a 3. Daarna door naar Nieuw Zeeland (week of 3 a 4).
pi_33191125
IK hoor van familie dat het best wel een slechte zomer is, veel wind en veel REGEN!

Ben blij dat ik vorig jaar ben gegaan
Bloed, zweet en tranen!
pi_33207282
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
IK hoor van familie dat het best wel een slechte zomer is, veel wind en veel REGEN!

Ben blij dat ik vorig jaar ben gegaan
Dat ligt eraan waar je zit. Australie is namelijk best wel groot

Ik zit in Melbourne en de lente is tot nu toe echt geweldig geweest. De zomer begint langzaam opmars te maken, het is in Melbourne al weken niet meer onder de 20 graden (overdag) geweest. Af en toe een bui, maar voornamelijk nadat het twee dagen boven de 30 is geweest. Dit is mijn derde lente/zomer in Melbourne, en het is de beste tot nu toe.
pi_33208286
slechte zomer??? Waar?? het is hier bloedverziekend heet...Het is het hele weekend zo'n beetje 30-35 graden geweest......ondanks een buitje zo nu en dan....Het mag misschien iets kouder zijn, maar nog steeds heel warm.... Sydney
pi_33225699
En wat ik er nog aan wilde toevoegen: WE HEBBEN REGEN NODIG HIER.

Nee, echt, geen geintje. De waterreservoirs in het land zijn angstvallig leeg, vrijwel overal zijn stage 2 waterrestricties van kracht. In Melbourne valt het momenteel mee, zitten de reservoirs tot 60% vol, maar Brisbane en Sydney is echt een ramp. Dus ik hoop dat die cheerleaderpoppetjes in het bericht boven mij stiekem een regendans aan het uitvoeren zijn.
  maandag 19 december 2005 @ 21:06:30 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33226061
ik wil er ook weer heen. even wachten op een aanbieding van een vliegmaatschapij want 1000 euro voor 1 ticket vind ik iets te duur.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_33231316
die regendans werkte wel....gisteren de halve avond regen en onweer gehad .... Vandaag is het wel weer erg warm trouwens...het is 9 uur en het is al weer 26 graden.....Die water reserves gaan hier echt een ramp worden deze zomer....en die australische regering maar zeuren over die nieuwe "work relations laws"......Die regering hier is nog belachelijker bezig als de Nederlandse......
pi_33231374
je kan best goedkoper vliegen dan 1000 euro hoor..... Ik heb al tickets van 750-800 gezien....maar dan vlieg je wel met China Air ofzo....Singapore Airlines is hier (Sydney -Amsterdam) vandaan maar 900 euro return!!!
  dinsdag 20 december 2005 @ 07:35:41 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_33236719
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:09 schreef rpgodfather het volgende:
je kan best goedkoper vliegen dan 1000 euro hoor..... Ik heb al tickets van 750-800 gezien....maar dan vlieg je wel met China Air ofzo....Singapore Airlines is hier (Sydney -Amsterdam) vandaan maar 900 euro return!!!
Vergis je niet in de belasting, want ook bij een ticket van 800 Euro komt minimaal zo'n 200 Euro aan belasting bij, dus een ticket all in zal in totaal iets kosten tussen de 1000 - 1250 euro.... en zoveel is dat nu ook weer niet, als je vergelijk dat het naar Azië ook zo'n 650 euro all in kost....

Wil je trouwens iets van Azië zien? Vlieg dan met Singapore Airlines (evt stopover in Singapura), of China Airlines, (evt stopover in Bangkok, Taipei en/ of Hong Kong!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:50:09 #99
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33250274
damn vandaag s wat verhalen gelezen over rondreizen en wat ben ik enthousiast geworden zeg

vriendin heeft een paar jaar terug rondgereisd en die heeft er de tijd van dr leven gehad. en zo hoor ik iedereen die daar geweest is. ik wil ook!! maja heb nu lang het geld niet dus is denk ik de enige mogelijkheid over 3 jaar pas op mn nieuwe studie en dan als stage te gaan.
hoop het echt nog s te kunnen doen

[ Bericht 3% gewijzigd door SouthernSun op 20-12-2005 18:04:21 ]
pi_33277238
Zag nu een ticket bij China Airlines voor 1060EUR, met een stop-over in thailand op de heenreis en terug optioneel in Hong Kong Taipei of Bangkok (of rechtstreeks). Die sprak me wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')