abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31870309

Het zevende topic over dit fascinerende land. Dat er nog veel mogen volgen....

Vorige topics:
Australië & Nieuw-Zeeland
Australië & Nieuw-Zeeland, deel 2
Australië deel 3
Australië deel 4
Australie deel 5!
Australië Deel 6

Laten we hopen dat Guus Hiddink goede zaken doet en ook de Socceroos naar het WK mogen
pi_31870460
Ik reis over ongeveer een jaar vanuit Australie naar Thailand, om daar 1 maand te blijven. Weet iemand of het goedkoper is om je hier in NL alvast te laten inenten voor Thailand, of dat je dat beter in Australie kunt laten doen? Ik vertrek 6 december aanstaande al naar Australie, ik denk dan ook dat ik dat later daar laat doen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 16:54:00 #3
21636 Feestkabouter
pi_31870542
is Antarctica niet het grootste eiland van de wereld?
Zonder de discussie 'alles is door water omringd dus alles is een eiland' te willen starten........
pi_31870783
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:54 schreef Feestkabouter het volgende:
is Antarctica niet het grootste eiland van de wereld?
Zonder de discussie 'alles is door water omringd dus alles is een eiland' te willen starten........
Mja eigenlijk wel inderdaad. Even photoshop starten maar weer.
pi_31870938
Australie en Antartica zijn continenten, dus GEEN eilanden.

Groenland is het grootste eiland ter wereld, omdat dat bij denenmarken hoort en geen continent is.
pi_31906950
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:08 schreef renz0r het volgende:
Australie en Antartica zijn continenten, dus GEEN eilanden.

Groenland is het grootste eiland ter wereld, omdat dat bij denenmarken hoort en geen continent is.
het continent is toch Oceanie?
pi_31907328
australie en oceanie
  woensdag 2 november 2005 @ 23:07:41 #8
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_31914079
Australie = land dus eiland en continent is oceanie
No Worries Mate!!!
pi_31942592
Australië is een continent. Oceanië een werelddeel. Groenland is inderdaad het grootste eiland, maar niet persé omdat het bij Denemarken hoort.
pi_31950757
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:49 schreef Kontiki het volgende:
Ik reis over ongeveer een jaar vanuit Australie naar Thailand, om daar 1 maand te blijven. Weet iemand of het goedkoper is om je hier in NL alvast te laten inenten voor Thailand, of dat je dat beter in Australie kunt laten doen? Ik vertrek 6 december aanstaande al naar Australie, ik denk dan ook dat ik dat later daar laat doen.
hee vanuit Australië hierrr. Erg gezellig en mooi, vandaag ff regen maar wel lekker warm. Ik heb me in NL ingeent. Ik kreeg het terug van het ziekenfonds dus scheelt wel !
-
-
pi_31958523
Oceanie is ook goed Australie, Nieuw zeeland en veel eilanden de links van het midden van de stille oceaan liggen (micreonesie, fiji enz)
  maandag 7 november 2005 @ 03:00:30 #12
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_32046307
En de groetjes vanuit Australie !!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_32049629
quote:
Op maandag 7 november 2005 03:00 schreef appelsientje het volgende:
En de groetjes vanuit Australie !!
Ik las dat je aan het WOOF-en was. Doe je dat alleen of zijn er nog meer backpackers op die farm?

Ik heb gisteren mijn reisgenoten alvast ontmoet in Amsterdam. Leuk om te horen dat iedereen zo'n beetje dezelfde motieven heeft om te gaan.
pi_32053024
greetz also vanuit australie!
pi_32056508
Zucht, tot nu toe viel het regelwerk wel mee, maar ik word een beetje moe van de onduidelijkheid over het uitschrijven bij de gemeente. Vandaag langsgeweest bij de gemeente, de zorgverzekeraar en de belastingdienst.

Gemeente: 'Als je langer dan 8 maanden weggaat, moet je je inderdaad uitschrijven. Maar je mag alleen een postadres houden als je korter dan 8 a 9 maanden weggaat. Sorry, zo zijn de regels'

Zorgverzekeraar: 'Uitschrijven bij de gemeente is voldoende om de nieuwe basisverzekering te ontlopen. Maar ik weet niet of dat ook geldt als je een postadres in NL aanhoudt'

Belastingdienst: 'Blablablabla. Als je korter dan een jaar wegblijft, blijf je wel belastingplichtig. Langer dan een jaar, dan niet. Als je je uitschrijf bij de gemeente krijg je van ons een formulier met vragen over je emigratie. Je kunt gewoon een postadres in Nederland aanhouden hoor, maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor je zorgverzekering.'
Ik: 'Maar waar sturen jullie die formulieren dan naartoe als ik geen postadres meer heb'.
Hij:'Naar je nieuwe postadres'
Ik: 'Maar die heb ik pas als ik in Australie aankom '
Hij:'Blabla je kunt een postadres bij de gemeente opgeven blabla'

Ik denk dat ik me maar gewoon geheel uitschrijf en dan zie ik het wel hoor. Dit is me allemaal veel te onduidelijk en partijen spreken elkaar tegen.
pi_32069165
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:35 schreef Skande het volgende:
Australië is een continent. Oceanië een werelddeel. Groenland is inderdaad het grootste eiland, maar niet persé omdat het bij Denemarken hoort.
En wat is precies het verschil tussen een continent en een werelddeel?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 7 november 2005 @ 21:25:28 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32069326
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:20 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En wat is precies het verschil tussen een continent en een werelddeel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werelddeel

Hier vind je misschien een antwoord. Zelf zit ik ook te twijfelen om er weer heen te gaan. Het gaat niet zo lekker met mijn studie dus misschien ermee te stoppen en te gaan werken en in het voorjaar er voor 2 maanden te gaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_32070692
wat is volges jullie eigelijk een mooie leeftijd om een reis van ongeveer een jaar te maken naar Austraië en omstreken? ik ben nu 22 en voel me eigelijk al vrij oud om dit te gaan doen, maar ik wil het wel heel graag. Probleem is dat ik pas over 2,5 jaar klaar ben met school, en dan dus al bijna 25 ben... Ik weet niet of ik mijn school hiervoor en jaar wil onderbreken.

Is zoiets nog leuk om te doen als je 25 bent?
Save a mouse, eat a pussy.
pi_32072914
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:07 schreef -calimero- het volgende:
wat is volges jullie eigelijk een mooie leeftijd om een reis van ongeveer een jaar te maken naar Austraië en omstreken? ik ben nu 22 en voel me eigelijk al vrij oud om dit te gaan doen, maar ik wil het wel heel graag. Probleem is dat ik pas over 2,5 jaar klaar ben met school, en dan dus al bijna 25 ben... Ik weet niet of ik mijn school hiervoor en jaar wil onderbreken.

Volgens mij is er niet een soort leeftijdsgrens. Het ligt helemaal aan jezelf. Ik wil ook ooit nog een keer naar Australië om te gaan trekken daar een jaar lang maar dat gaat zeker nog een hele tijd duren. Ik ben nu bijna 21 en voordat ik daar zit ben ik zeker wel 25... Ik ga eerst volgend jaar 5 maand wonen in Nieuw-Zeeland, 3 weken rondtrekken daar en nog een week in Zuid-Korea bivakkeren. Kijken hoe dat loopt.
pi_32080963
Ik ga over precies een week! 4 maandjes Australië, 1 maandje Nieuw-Zeeland, en 2 maandjes Thailand..
pi_32081575
quote:

Dat lijkt me echt geen enkel probleem. Ik denk dat backpackers gemiddeld zo rond de 22, 23 zijn. Jonger dan 20 komt minder voor dan je zou denken. Ik heb eergisteren mijn reisgroep ontmoet en dat waren allemaal twintigers, waarvan een paar van 26 en 27. En je visum kan je tot je 30e aanvragen. No worries
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:58:04 #22
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_32088665
quote:

Geen probleem zou ik zeggen.
Ik ben nu zelf 35, en ik ben 3 jaar geleden een jaar wezen rondreizen. Dat was helemaal goed.
De meeste medebackpackers die we tegenkwamen waren wel jonger, maar je bent zo jong als je je voelt, dus dat ging allemaal prima.
Ik zou het doen als je klaar bent met school, zo voor je gaat werken.
Het werkt ook vaak in je voordeel bij solliciteren als je zo'n reis gedaan hebt.
pi_32088842
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:34 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt geen enkel probleem. Ik denk dat backpackers gemiddeld zo rond de 22, 23 zijn. Jonger dan 20 komt minder voor dan je zou denken. Ik heb eergisteren mijn reisgroep ontmoet en dat waren allemaal twintigers, waarvan een paar van 26 en 27. En je visum kan je tot je 30e aanvragen. No worries
31e toch? Ik meende dat dat met een jaar verlengd was.
  dinsdag 8 november 2005 @ 15:29:54 #24
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_32089551
Je moet voor je 32ste in het land komen, en dan is het een jaar geldig.
Aanvragen moet je volgens mij voor je 31ste...
pi_32092692
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:29 schreef hbruyn het volgende:
Je moet voor je 32ste in het land komen, en dan is het een jaar geldig.
Aanvragen moet je volgens mij voor je 31ste...
Weet iemand toevallig hoe dat met Nieuw-Zeeland zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')