abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35296131
Kijk, dat is een goede deal NiNi!
Kost dat? Ik zoek ook nog een nieuwe slaapzak.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:20:45 #252
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_35298345
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:21 schreef Liejannuh het volgende:
Kijk, dat is een goede deal NiNi!
Kost dat? Ik zoek ook nog een nieuwe slaapzak.
Hij was maar ¤30. Merk Wildebeast en dan de Oriole.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_35298684
Ik ben een zij, en wat maakt het jullie uit hoeveel geld ik op heb gemaakt daar! Ik ga niet op kamers, want ik ben geen student! ik werk...jesus.. t.o wie moet ik me hier verantwoorden????
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:36:23 #254
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_35353958
Je kan niet op jezelf omdat je daar geen geld voor hebt, maar je werkt.... als je werkt kan je toch in ieder geval "op kamers" wel betalen?! Waarom zou je omdat je geen student bent meteen een heel huis voor jezelf moeten hebben; als je dat toch niet kan betalen ?! Als je nu bij je ouders woont, heb je toch zeker ook gewoon 1 kamer en de rest vh huis gedeeld met die mensen ^o) ?? Denk ik dan....
En je hoeft je niet te verantwoorden, maar je doet het wel

Over die slaapzakken: hoe kan ik erachter komen wat voor slaapzak het is die ik heb? Heb 'm toentertijd niet gekocht met het oog op extra-koud ofzo, dus ik hoop dat ie nu gaat voldoen, dat het maar "toevallig" de goede is... dus van wat voor materiaal zou ie dan gemaakt moeten zijn? En wat voor "klassen" heb je nou precies in slaapzakken, en aan hoeveel centjes moet ik dan denken...? Wist ik -voorheen- veel dat er (veel) verschil in was
*Think outside the box*
pi_35354681
Dit weekend de Great Ocean Road gedaan. Was erg mooi om te zien. Maar juist de hotspots (12 apostels e.d.) vond ik een beetje tegenvallen, waarschijnlijk door de over exposure van foto's die je al zo vaak gezien hebt.

Het mooiste vond ik juist de verlaten strandjes waar bijna niemand kwam. Daar stonden ook vele 'apostels' in het water. Bay of Islands bijv. was erg mooi.

Over de financiele situatie; ik zal ook niet veel meer over hebben als ik terugkom, maar ik zal er geen seconde spijt van hebben. Ik zit hier pas 2,5 maand en merk nu al dat zo'n lange reis een enorme positieve invloed op je kan hebben. Zo'n ervaring is niet in geld uit te drukken. En schijt, dan zit ik straks in NL maar een jaar op een kamertje van 3 bij 3 in een lawaaierig gedeeld huis.
pi_35355147
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 02:37 schreef Kontiki het volgende:
Dit weekend de Great Ocean Road gedaan. Was erg mooi om te zien. Maar juist de hotspots (12 apostels e.d.) vond ik een beetje tegenvallen, waarschijnlijk door de over exposure van foto's die je al zo vaak gezien hebt.

Het mooiste vond ik juist de verlaten strandjes waar bijna niemand kwam. Daar stonden ook vele 'apostels' in het water. Bay of Islands bijv. was erg mooi.

Over de financiele situatie; ik zal ook niet veel meer over hebben als ik terugkom, maar ik zal er geen seconde spijt van hebben. Ik zit hier pas 2,5 maand en merk nu al dat zo'n lange reis een enorme positieve invloed op je kan hebben. Zo'n ervaring is niet in geld uit te drukken. En schijt, dan zit ik straks in NL maar een jaar op een kamertje van 3 bij 3 in een lawaaierig gedeeld huis.
Hoe ben je terug gegaan? Via de Grampians? De Grampians zijn echt geweldig, mooie bergen, mooie wandelingen, leuk om te klimmen. In Warrnambool hebben ze trouwens echt een heel leuk en gezellig hostel, mocht je het rondje nog een keer willen maken!

En die discussie over het geld... denk niet dat er veel mensen zijn die nog geld overhebben als ze thuis komen. Je kan nog zo mooi een budget maken, je geeft toch meer uit. Onverwachte dingen enzo (zoals vandaag bv... 108 dollar aan de tandarts kwijt ) Het is alleen wel aan te raden genoeg spaargeld te hebben voor je gaat, want sparen op de plaats van bestemming is me nog niet zo vaak gelukt.
pi_35358885
We zijn niet naar de Grampians geweest. Niet echt tijd genoeg en het schjint dat een paar weken geleden ongeveer 50% van de Grampians is afgefikt.
Maar ik ga er nog wel heen denk ik.
pi_35360351
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:36 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Over die slaapzakken: hoe kan ik erachter komen wat voor slaapzak het is die ik heb? Heb 'm toentertijd niet gekocht met het oog op extra-koud ofzo, dus ik hoop dat ie nu gaat voldoen, dat het maar "toevallig" de goede is... dus van wat voor materiaal zou ie dan gemaakt moeten zijn? En wat voor "klassen" heb je nou precies in slaapzakken, en aan hoeveel centjes moet ik dan denken...? Wist ik -voorheen- veel dat er (veel) verschil in was
Na uitvoering voorgelicht te zijn bij de Bever Zwerfsport (en vervolgens hem gekocht te hebben bij Perry ) kan ik je melden dat je dons- en synthetische vulling hebt. Dons is beter, warmer, lichter, beter te comprimeren enz. maar vooral veel duurder. Dus dan is er synthetisch. Voldoet ook en is ook licht, wel minder warm en gaat minder lang mee. Maar goed, stukken goedkoper dus. Of je er achter kan komen tot hoe ver jouwe gaat geen idee. Zit er een nylon laagje over of is het katoen? Is het een mummyvorm? Wat ik heb gezien gingen de meesten sowieso tot -5 en veel meer hoef je denk ik niet hebben. Heb dus ¤30 voor mijne betaald maar heb er ook gezien die de ¤130 wel haalden...
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_35389787
Je kunt ook een slaapzak in Australie halen, ik heb het idee dat die dingen hier veel goedkoper zijn.
  zondag 26 februari 2006 @ 02:10:04 #260
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35500051
Zooo de groeten vanuit OZ
Ik ga vandaag mildura verlaten, op naar Sydney en dan woensdag naar NIeuw Zeeland
Daar heb ik echt zin in !!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 26 februari 2006 @ 02:32:38 #261
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35500359
quote:
Op zondag 26 februari 2006 02:10 schreef appelsientje het volgende:
Zooo de groeten vanuit OZ
Ik ga vandaag mildura verlaten, op naar Sydney en dan woensdag naar NIeuw Zeeland
Daar heb ik echt zin in !!
de groeten uit nederland waar het koud is
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35510929
Ja koud ist hier zeker... verlang naar het zonnetje!!!
You can make it ?
pi_35530125
Je zal je zeker vermaken in NZ. Hoe ga je reizen? Wij hebben een maand een auto gehuurd en dat kost echt geen drol daar.
Dit is wel een goede: www.acerentals.co.nz (de prijzen zijn nog lager als je ze persoonlijk spreekt, dus face to face). Wij hadden een leuk autootje voor 20 dollar p/d, met verzekering en unl. kilometers. Als je geen eigen risico wilt moet je er ongeveer 13 dollar extra bijrekenen.

Zaterdag naar een Australian Rules Football game geweest, wat een waanzinnige sport is dat! Waarom is dat nooit buiten Australie populair geworden?
pi_35530238
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:

- Weet iemand of contactlenzen toevallig heel goedkoop zijn in Oz of gewoon meenemen van hier?
Mijn zoon (die in OZ woont tijdelijk ) vind ze enorm duur, dus gewoon wat extra meenemen is het beste.
pi_35531232
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:57 schreef Kontiki het volgende:
Zaterdag naar een Australian Rules Football game geweest, wat een waanzinnige sport is dat! Waarom is dat nooit buiten Australie populair geworden?
Omdat niemand de regels snapt Ik ben vorig jaar naar Brisbane Lions - Richmond Tigers geweest. Waaro ben jij geweest?
Bloed, zweet en tranen!
  maandag 27 februari 2006 @ 10:26:00 #266
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35535594
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mijn zoon (die in OZ woont tijdelijk ) vind ze enorm duur, dus gewoon wat extra meenemen is het beste.
EN wat heel belangrijk is!!!
Je moet een doktersverklaring hebben, je krijgt ze namelijk niet zo maar mee.. daar doen ze hier echt heeeel erg moeilijk over!! Dus gewoon meenemen!
  maandag 27 februari 2006 @ 10:27:03 #267
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35535614
quote:
Op zondag 26 februari 2006 02:32 schreef WEST het volgende:

[..]

de groeten uit nederland waar het koud is
ik sprak mijn moeder zaterdag...
moewahahah
Ach nog 2 maanden en dan ben ik ook weer terug in het koude kikkerlandje
  maandag 27 februari 2006 @ 11:52:14 #268
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_35537500
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Okay dan, dan ga ik dat doen!
pi_35538841
Nog maar wat foto's..:

Great Ocean Road.

Vond trouwens de Great Ocean Road niet zo bijzonder, vond de Great Ocean Drive veel beter, maar ben even vergeten waar die lag..

Great Ocean Drive.

Grampians. (Of Cockburn Ranges.. wie weet het?)
pi_35540204
het is nog steeds even mooi
Bloed, zweet en tranen!
  maandag 27 februari 2006 @ 20:08:50 #271
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35553063
Mooie foto's Oksel!
pi_35564871
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:35 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Omdat niemand de regels snapt Ik ben vorig jaar naar Brisbane Lions - Richmond Tigers geweest. Waaro ben jij geweest?
In de Melbourne Telstra Dome hebben we de wedstrijd Geelong Cats - Carlton gezien. Met een meatpie op schoot

Vond het erg leuk, was wel even wennen aan de regels en de ogenschijnlijke chaos.

Ik vond van de Great Ocean Road vooral de Bay of Islands erg mooi. Die toeristische trekpleisters als de 12 Apostles e.d. konden me niet zo heel erg boeien.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:30:31 #273
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35592097
Zo over een paar uurtjes vlieg ik naar Auckland
Daar heb ik echt onwijs veel zin in!! Maar dat kunnen jullie je vast wel voorstellen
Trouwens er staan ook weer nieuwe foto's op mijn site.. voor de gene die 't een beetje volgen
Zien jullie me ook eens aan 't werk
pi_35592137
Heeee Sientje, goeie reis en geniet ervan, lekker even niet werken
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:44:21 #275
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35592579
Dankje
Ik heb trouwens een aardige deal gevonden, ik heb een bus ticket gekocht om rond te reizen door NZ (ik hoef alleen ff te bellen als ik verder wil reizen) en de overnachtingen zitten er ook bij
voor een totaal van $1500,- nou dat vond ik niet echt duur
En mijn laatste maand OZ zit ook al helemaal ingepland.. dus dat gaan 2 drukke maanden worden (hopelijk ook gaaf )
Heb er zin in!! Nog ff genieten hier!
pi_35594404
Voor 1500 dollar kan je een hele dikke auto huren + benzine inbegrepen

Hoe ben je trouwens aan werk gekomen in Australie?
pi_35594563
(PS ik heb hier niet de middelen om de foto's te verkleinen, dus ik hoop dat Fok dat automatisch doet)

Kiekje van Beachamps Falls, een stop aan de Great Ocean Road:

Melbourne:

woensdag 1 maart 2006 @ 04:24:32 #278
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35595785
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 01:01 schreef Kontiki het volgende:
Voor 1500 dollar kan je een hele dikke auto huren + benzine inbegrepen

Hoe ben je trouwens aan werk gekomen in Australie?
Ja maar ik hoef nu ook niet meer te betalen voor mijn hostel en ik reis alleen.. en ach dit is wel makkelijk.

Werk is niet zo heel moeilijk vinden hoor 1 belletje en ik had werk
Op dit moment is de harvest begonnen rond Mildura, moet je anders daar ff kijken Heb er zelf een leuke tijd gehad
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:47:59 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35600892
Melbourne..
pi_35602091
Oh ja als je alleen bent is een busreis wel beter. Ontmoet je gelijk wat mensen.
pi_35602170
damn, door deze topics krijg ik steeds meer zin. nog een kllein jaartje en dan ga ik ook. als de studie goed gaat eind januari 2007.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:25 schreef Kontiki het volgende:
Oh ja als je alleen bent is een busreis wel beter. Ontmoet je gelijk wat mensen.
voor oz en nz zijn er experience buspassen, dacht in oz een auto te kopen en de 2-3maanden in nz een kiwi-experience buspas aan te schaffen. iemand ervaringen mee?
ook nog njet
pi_35602286
Ja, lijkt me echt ontzettend leuke stad! Ik vind die klok van die kerk (? wat is de naam van dat gebouw?) daar zo leuk opvallen elke keer als ik foto's zie van Melbourne!
pi_35625748
station ffde naam kwijt!
ben ik geweeest!

flinders???
You can make it ?
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:50:20 #284
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632409
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:33 schreef Smeich het volgende:
Ja, lijkt me echt ontzettend leuke stad! Ik vind die klok van die kerk (? wat is de naam van dat gebouw?) daar zo leuk opvallen elke keer als ik foto's zie van Melbourne!
Flindersstreet Station!! Zo'n gave stad!! Ben geen stadsmens, maar daar zou ik kunnen wonen!
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:51:19 #285
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632415
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:28 schreef Cat-Active het volgende:
damn, door deze topics krijg ik steeds meer zin. nog een kllein jaartje en dan ga ik ook. als de studie goed gaat eind januari 2007.
[..]

voor oz en nz zijn er experience buspassen, dacht in oz een auto te kopen en de 2-3maanden in nz een kiwi-experience buspas aan te schaffen. iemand ervaringen mee?
Kheb geen ervering met die Saloubussen maar heb wel twee keer een auto gekocht, dus als je daar informatie over wil hebben, dan kan ik je misschien helpen...
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:02:16 #286
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632478
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:30 schreef appelsientje het volgende:
Zo over een paar uurtjes vlieg ik naar Auckland
Daar heb ik echt onwijs veel zin in!! Maar dat kunnen jullie je vast wel voorstellen
Trouwens er staan ook weer nieuwe foto's op mijn site.. voor de gene die 't een beetje volgen
Zien jullie me ook eens aan 't werk
Kom ff langs. Drie dollar Heineken is nog best te doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:07:09 #287
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632497
Die buspassen worden hier door vrij veel companies aangeboden. En je wordt hier lekker bruin.
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:10:56 #288
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632514
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:07 schreef Jaguarized het volgende:
Die buspassen worden hier door vrij veel companies aangeboden. En je wordt hier lekker bruin.
Hoe krijg je het toch voor elkaar om vanuit NZ zoveel te posten!?
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:32:15 #289
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632577
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:10 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Hoe krijg je het toch voor elkaar om vanuit NZ zoveel te posten!?
Ik heb nu een soort van college. Sydney staat in de planning in april.
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:40:14 #290
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632599
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:32 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb nu een soort van college. Sydney staat in de planning in april.
Ow vandaar... ik dacht dat je puur op reis was, maar je bent ook nog aan het studeren!
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:42:50 #291
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632609
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:40 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ow vandaar... ik dacht dat je puur op reis was, maar je bent ook nog aan het studeren!
Jaja, nuttig bezig he? Ik ben nu aan het twijfelen waar ik naar toe ga, Sydney of de Cook Islands als het niet al te veel scheelt in de prijs.
pi_35632635
Die Oz/Kiwi Experience bussen zijn echt heel erg krap. Ik heb er even binnen gekeken en je hebt veel minder beenruimte dan in een vliegtuig (!)
pi_35632642
Zo, net aangekomen in Perth. Ziet er wel aardig uit zo op het eerste gezicht. Ik zal binnenkort maar eens moeten gaan werken. Maar dan merk je pas hoeveel backpackers er in Australie zitten. Elk informatiepunt waar je iets over werk kunt vinden zit helemaal vol met andere reizigers.
  donderdag 2 maart 2006 @ 05:54:05 #294
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632722
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 05:02 schreef Kontiki het volgende:
Zo, net aangekomen in Perth. Ziet er wel aardig uit zo op het eerste gezicht. Ik zal binnenkort maar eens moeten gaan werken. Maar dan merk je pas hoeveel backpackers er in Australie zitten. Elk informatiepunt waar je iets over werk kunt vinden zit helemaal vol met andere reizigers.
Neem een douche en scheerbeurt, schone kleren aan, cv mee en ga een dagje door de stad lopen en gewoon overal binnen stappen en een praatje maken!
pi_35635943
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:55 schreef Kontiki het volgende:
Die Oz/Kiwi Experience bussen zijn echt heel erg krap. Ik heb er even binnen gekeken en je hebt veel minder beenruimte dan in een vliegtuig (!)
leek me handig voor NZ, (OZ er toch te groot voor), hoef je verder niet op te kijken naar vervoer. Of is het openbaar vervoer in NZ zogoed geregeld dat je het er prima mee red?
ook nog njet
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:21:11 #296
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35638450
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:50 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

leek me handig voor NZ, (OZ er toch te groot voor), hoef je verder niet op te kijken naar vervoer. Of is het openbaar vervoer in NZ zogoed geregeld dat je het er prima mee red?
Dit is Australie. Nieuw Zeeland zit hier.

OV is hier redelijk goed geregeld maar hou er wel rekening mee dat de tijden + informatie op de 9292ov van NZ kunnen afwijken van werkelijke tijden die hangen bij de bushaltes. Ik heb al twee keer een verkeerde tijd doorgekregen + een keer een verkeerde prijs.

Overigens zijn er vaak genoeg acties. Er is nu zelfs een vaste lage prijs voor de nachtbus van Auckland naar Wellington. Je bent dan 11 uur onderweg en kost je slechts 10 NZ$ oftewel 5,50 euro. Dat is dus helemaal niks.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jaguarized op 02-03-2006 12:26:22 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:46:23 #297
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_35666382
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:51 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Kheb geen ervering met die Saloubussen maar heb wel twee keer een auto gekocht, dus als je daar informatie over wil hebben, dan kan ik je misschien helpen...
Ja dat zijn echte saloubussen, dus als je veel geld wilt uitgeven (ze zijn echt duur namelijk) en veel wilt feesten, moet je daarmee gaan..
Ik ben met magicbus.co.nz .. die is goedkoper en iets rustiger (wat ik zelf wel lekker vind) Maar het is maar waar je voor kiest
Nog een paar dagen en dan ga ik Skydiving ben benieuwd!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 04:48:42 #298
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35667558
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ja dat zijn echte saloubussen, dus als je veel geld wilt uitgeven (ze zijn echt duur namelijk) en veel wilt feesten, moet je daarmee gaan..
Ik ben met magicbus.co.nz .. die is goedkoper en iets rustiger (wat ik zelf wel lekker vind) Maar het is maar waar je voor kiest
Ben je al weer weg uit Auckland? Of zit je in Taupo? Aangezien skydiving daar behoorlijk goedkoop is.
pi_35667612
Magic is wel ok, ben een paar keer van die groepen tegengekomen en dat was wel gezellig. De chauffeurs zijn ook aardig. De meesten zijn Maori, dus kunnen ze je meteen de Haka leren

Ik zou zeker springen in Taupo, de goedkoopste ter wereld. En de kwaliteit is erg goed. http://www.taupotandemskydiving.com/

Oh ja, Australie was dit.....

[ Bericht 14% gewijzigd door Kontiki op 03-03-2006 05:20:01 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 05:25:22 #300
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35667676
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 01:46 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Heb je aan liften gedacht? Gaat erg goed in NZ, vooral op het noordereiland!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')