Das erg snel...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2006 die kant op.
Ook naar Kata Tjuta geweest?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef Dandilion het volgende:
hoi ik ben in november terug gekomen van 9 weken backpacken! SUPER!!!!!!
my dream came true
I went to Uluru
De meeste mensen gaan in september/oktober richting Down Under. Tickets zullen dan lager liggen dan in december als je net nog de jaarwisseling mee wil pakken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Heb sinds het afronden van de middelbare school ongeveer 7 jaar geleden de drang gehad om naar Australië te gaan. Toendertijd was het op die korte termijn niet mogelijk om de financiën rond te krijgen. Nu ik tegen het afronden van mijn studie loop moet het er nu maar van komen; ook nog geen zin om gelijk aan het werk te gaan.
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2007 die kant op. Misschien iets eerder zodat ik Oud & Nieuw nog meepak in Sydney. Kan me echter wel voorstellen dat tickets dan iets duurder zijn.
Leuk om jullie ervaringen te lezen, begin er al zin in te krijgen!![]()
Dan gaan we samen!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:01 schreef Flat-Eric het volgende:
Heb sinds het afronden van de middelbare school ongeveer 7 jaar geleden de drang gehad om naar Australië te gaan. Toendertijd was het op die korte termijn niet mogelijk om de financiën rond te krijgen. Nu ik tegen het afronden van mijn studie loop moet het er nu maar van komen; ook nog geen zin om gelijk aan het werk te gaan.
Zoals de planning nu is, ga ik in januari 2007 die kant op. Misschien iets eerder zodat ik Oud & Nieuw nog meepak in Sydney. Kan me echter wel voorstellen dat tickets dan iets duurder zijn.
Leuk om jullie ervaringen te lezen, begin er al zin in te krijgen!![]()
ja vanaf adelaide via oodnadatta track naar alice gereden.quote:
Ja ik ben er ook geweestquote:Op zondag 29 januari 2006 20:53 schreef Dandilion het volgende:
[..]
ja vanaf adelaide via oodnadatta track naar alice gereden.
tof!!!!
Jij?
je bent in elk geval al goed op wegquote:Op zondag 29 januari 2006 21:04 schreef Gronnaephos het volgende:
Nou ja, op het moment is het allemaal een beetje afwachten of het überhaupt wel door gaat enzo, maar als het doorgaat, heb ik er echt al zin in! Betekent wel dat ik de zomervakantie rustig aan moet doen en veel moet werken, maar dat heb ik wel over voor een heel jaar géén school/universiteit en de vakantie van m'n leven![]()
Maand vakantie??? Hele aardige baas.. 7 weken onbetaald verlof.. en 3 weken vakantie. Het is te doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:01 schreef Vava het volgende:
[..]
Maar die Oodnadatta track lijkt me erg mooi! Jij had met je 9 weken meer tijd dan ikik had maar een maand vakantie
Dan doe je dat toch!quote:
Hier kan ik een heel lang filosofisch antwoord op typen, maar laat ik dat maar niet doen. Wel een vraag... heb je de zekerheid en vastigheid van een baan en een leven volgens de standaard van de Nederlandse samenleving perse nodig? Zo zeer zelfs dat je liever een baan achter de hand houdt, dan wat van de wereld te zien nu je jong bent en de mogelijkheid hebt. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ben wel blij dat ik in ieder geval niet aan een baan vast zit. En nee, ik ben absoluut niet rijk, maar ben ook niet geinteresseerd in het maken van carriere.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:39 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja ontslag nemen is simpel; er zeker van zijn dat je weer nieuw werk vindt wat minderJammer is dat toch...
Ik heb mijn baan - voor mijn studie dus - wel opgezegd, en er ook wel even tegenaan gehikt. Maar toen het moment daar was, was het eigenlijk wel een opluchting. Ik ga nu doen wat ik eigenlijk al langere tijd wilde, maar waar ik nooit geld voor had. Kom wellicht bankroet thuis, maar ik weet zeker dat ik me anders altijd zou hebben afgevraagd wat ik gemist zou hebben. Hooguit vraag ik me nu in de toekomst af of ik er wijs aan heb gedaan, maar dan kan ik daar tenminste een goede afweging over maken...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:22 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Hier kan ik een heel lang filosofisch antwoord op typen, maar laat ik dat maar niet doen. Wel een vraag... heb je de zekerheid en vastigheid van een baan en een leven volgens de standaard van de Nederlandse samenleving perse nodig? Zo zeer zelfs dat je liever een baan achter de hand houdt, dan wat van de wereld te zien nu je jong bent en de mogelijkheid hebt. Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ben wel blij dat ik in ieder geval niet aan een baan vast zit. En nee, ik ben absoluut niet rijk, maar ben ook niet geinteresseerd in het maken van carriere.
Geen probleem [ben zelf ook niet bepaald een van de stamgasten] & graag gedaan.quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:19 schreef DeeCee het volgende:
[..]
Pokerface, sorry voor m'n late reactie (druuuk met werk hiero in Swiss), maar super bedankt voor al die info!
Misschien kunnen ze je bij een uitzendbureau informatie geven, een uitzendbureau met vestigingen in Australie. En misschien het CWI?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:12 schreef slackwar-erik het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb een korte vraag, nadat ik volgens mij heel deel 7 heb doorgespit.
Ik hoorde dat er veel vraag was na ict personeel in Australië. Ik heb altijd al graag naar Australië gewild en heb nu ik mijn ict diploma heb en voldoende geld gespaard, graag mijn diploma daar voor een half jaar te gelde maken.
Is het mogelijk om vanuit Nederland al een baan proberen te regelen of contacten te leggen met deze sector? Heeft iemand daar ervaring mee...of een andere site/fourm. 't Is niet dat ik persé geen druiven wil plukken, maar wil graag verder in mijn vakgebied (juist voor mn persoonlijk ontwikkeling).
Alvast bedankt!
Precies! Spijt hebben van iets achteraf is zooo kut! Ik kwam bankroet thuis toen ik half jaartje in San Francisco heb gezeten en zoveel had gereisd en gezien (waaronder Hawai'iquote:Op woensdag 1 februari 2006 21:15 schreef PokerFace het volgende:
[..]
. Ik ga nu doen wat ik eigenlijk al langere tijd wilde, maar waar ik nooit geld voor had. Kom wellicht bankroet thuis, maar ik weet zeker dat ik me anders altijd zou hebben afgevraagd wat ik gemist zou hebben.
Mag ik vragen hoe duur zoiets ongeveer heeft gekost?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:44 schreef Dandilion het volgende:
hoi ik ben in november terug gekomen van 9 weken backpacken! SUPER!!!!!!
my dream came true
I went to Uluru
Laten we zo zeggen mijn spaargeld is op! Ik ben bijna 25 woon nog thuis, kan geen auto meer kopen, niet op mezelf gaan wonen.. want ik heb simpel weg geen duizendjes meer! Maar wel de ervaring van mijn leven, en dat is echt niet in geld uit te drukken! Ik heb mijn droom waargemaakt en het kon me niets schelen hoe veel het me gekost heeft!quote:Mag ik vragen hoe duur zoiets ongeveer heeft gekost?
Je bent negen WEKEN gaan backpacken en volkomen out of reserves?! Damn, dan doe je echt iets fout hoor..quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:45 schreef Dandilion het volgende:
[..]
Laten we zo zeggen mijn spaargeld is op! Ik ben bijna 25 woon nog thuis, kan geen auto meer kopen, niet op mezelf gaan wonen.. want ik heb simpel weg geen duizendjes meer! Maar wel de ervaring van mijn leven, en dat is echt niet in geld uit te drukken! Ik heb mijn droom waargemaakt en het kon me niets schelen hoe veel het me gekost heeft!
Ik vond Australie niet duur. De tours vond ik het geld waard. Boek je trips daar en niet vtv hier of via internet daar heb je zoveel aanbieders in backpack reisburootjes.
veel succes en no worries! bonza mate! lol
Hahaha, ja ik vroeg het me ook al een beetje afquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Master? Dan doe je WO begrijp ik? En je schrijft Sidney, hun als lijdend voorwerp, en hoe duur iets kost: WTF?!
Ben het helemaal met je eens wat die toekomstdroom betreft; ik wil zelf naar New Zealand...Thanx ook voor tip over tv-programma. Maar hier verbaas ik me ff over
![]()
Mwah, hangt ook af van hoeveel geld hij gespaard had en hoe zuinig hij daar geleefd heeftquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:20 schreef NiNi het volgende:
[..]
Je bent negen WEKEN gaan backpacken en volkomen out of reserves?! Damn, dan doe je echt iets fout hoor..
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTFquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Hij had ieg een veelvoud van 1000 euro gespaard ("duizendjes zijn op"), en daar is nu minder dan 1000 euri van over... Dat lijkt me idd best overdreven in 9 weken.
Vraag me wel af waarom hij (is het eigenlijk wel sowieso 'n hij) dan nu niet op kamers kan: dat kan je toch nooit eeuwig betalen van paar 1000 euro spaargeld, daar werk je toch voor (+ miss. iets van ibg) om elke maand een paar 100 euro te kunnen betalen, lijkt me? Anders is spaargeld ook in halfjaar op, moet je dan weer terug naar je ouders, schiet ook niet op. Nja...
Geeft des te meer aan hoe slecht ik in het Nederlands ben sinds ik terug ben na een half jaartje weinig tot geen Nederlands kleppen in the States. Ik ben er namelijk vaker op aangesprokenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Master? Dan doe je WO begrijp ik? En je schrijft Sidney, hun als lijdend voorwerp, en hoe duur iets kost: WTF?!
Ben het helemaal met je eens wat die toekomstdroom betreft; ik wil zelf naar New Zealand...Thanx ook voor tip over tv-programma. Maar hier verbaas ik me ff over
![]()
En je schrijft zelf New-Zealand terwijl we hier gewoon Nederlands praten en dus Nieuw-Zeeland kunnen zeggen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
![]()
Dat snap ik ook niet helemaal, dat je Engels met een Amerikaans accent gaat praten kan ik wel begrijpen maar dat je Nederlands zo snel achteruit gaat terwijl je al jaren Nederlands hebt gepraat en geschreven?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:00 schreef Smeich het volgende:
[..]
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTF?!
![]()
![]()
[..]
Geeft des te meer aan hoe slecht ik in het Nederlands ben sinds ik terug ben na een half jaartje weinig tot geen Nederlands kleppen in the States. Ik ben er namelijk vaker op aangesprokenMaar ja, ik kom uit Arnhem, wellicht dat dat het "hun" verklaart.. wel grappig aangezien ik daar vaker reacties op krijg.. zelfs Amsterdammers die mij daarop hebben gewezen
![]()
![]()
Maakt me allemaal geen ruk uit, wil er best weer op gewezen worden na wederom een lange tijd buitenland!
Anyways, Australie, daar ging het om![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:28 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand hoe dat precies zit met je bankrekeningnummer? Ik heb nu dus een Australische rekening, maar daar krijg je ook een BSB nummer bij. Wat is nou je exacte rekeningnummer? M.a.w. welk nummer moet ik straks aan werkgevers geven? Alleen het accountnummer of het BSB nummer erbij?
Echt, OMG wat kunnen jullie zeiken zeg. En dan ook nog zonder enig geldig argument (behalve misschien dat halfjaar aan elkaar fout is), maar met alleen maar onzin. Kom op...quote:[...]
ieg!? euri!? halfjaar aan elkaar schrijven!? WTF ?!
En je schrijft zelf New-Zealand terwijl we hier gewoon Nederlands praten en dus Nieuw-Zeeland kunnen zeggen.
Ja idd, what's that about!? Ennuh, je kunt ook wel gewoon bedankt schrijven ipv thanx... ik bedoel maar ff... Bewaar die onzin maar gewoon voor in Nieuw Sealand!
Je bent gek.. ik heb 2 maanden in Melbourne gewoond, en hou nu al van die stad.. helaas moet ik eerst afstuderen.. maar daarna ga ik zeker weer terug. We doen wel eens een biertje..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 09:39 schreef JSR het volgende:
Ik woon inmiddels 2.5 jaar in Melbourne en ga over 3 weken weer terug naar Nederland (voor het eerst sinds 1999 dat ik in NL ga wonen en werken). Het zal wel wennen worden denk ik zo, en ik verwacht dan ook eigenlijk dat ik binnen een jaar of 2, 3 weer naar Australie terugkeer, in ieder geval om flink te gaan reizen...
Ik heb destijds voor 20 australische dollar een slaapzak gekocht bij Woolworth ofzo.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:
Ja, nu het gezeur over spelfouten achter ons gelaten kan worden..
- Weet iemand of contactlenzen toevallig heel goedkoop zijn in Oz of gewoon meenemen van hier?
- Hadden jullie zelf een slaapzak mee (en was dat nodig) of ook gekocht daar (en was dat duur)?
Kom wel in de winter in Sydney aan en er zijn wel auto/kampeerplannen dus op een zeker punt heb ik hem sowieso nodig.
Thanks!
Slaapzak meenemen, die ga je echt regelmatig nodig hebben. Ik zou hem hier gaan kopen, je hebt nu waarschijnlijk de tijd om een goede beslissing te maken over wat je nodig hebt. Zelf heb ik een slaapzak die tot -5 gaat volgens het label en dat was warm genoeg. Goede slaapzakken zijn duur en de investering zeker waard. Koop een slaapzak die in je backpack past, dat scheelt je een extra tas. Verder moet je een lakenhoes meenemen, want in de zomer zal de slaapzak vaak te warm zijn en kun je in de lakenhoes slapen en als het 's ochtends kouder wordt, gebruik je de slaapzak als deken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:11 schreef NiNi het volgende:
Ja, nu het gezeur over spelfouten achter ons gelaten kan worden..
- Weet iemand of contactlenzen toevallig heel goedkoop zijn in Oz of gewoon meenemen van hier?
- Hadden jullie zelf een slaapzak mee (en was dat nodig) of ook gekocht daar (en was dat duur)?
Kom wel in de winter in Sydney aan en er zijn wel auto/kampeerplannen dus op een zeker punt heb ik hem sowieso nodig.
Thanks!
Ik liep maar te geinen hoorquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:12 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Echt, OMG wat kunnen jullie zeiken zeg. En dan ook nog zonder enig geldig argument (behalve misschien dat halfjaar aan elkaar fout is), maar met alleen maar onzin. Kom op...![]()
Ik heb het gezien! Was erg mooi, Cape Tribulation!quote:Op maandag 20 februari 2006 09:25 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik liep maar te geinen hoor
Iemand RTL Travel gezien?
ik niet ....., was te geboeid door tv programma over my beloved Golden Gate Bridge
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |