Vertel verder mijn zoon.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:24 schreef gamecube_master het volgende:
Ik ga mooi m'n PSP omruilen voor een nieuwe maandag. Ik heb 4 dode pixels, kut dingen
De PSP eigenaren waren een film aan het kijken.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:32 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig trouwens, item bij Kassa ging dus inderdaad over dode pixels op de PSP. Daarvoor hadden ze een paar "gamers" uitgenodigd. Alleen had de helft een DS vast.
zit jij niet toevallig in de buurt van het zuiderpark? Kunnen we multigamenquote:
Moet dat een link voorstellen?!quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:57 schreef BMH het volgende:
[PSP Spin-off topic] deel 1 - Pixel talk
Wees gerust. Dooie pixels treden in het algemeen alleen op bij productiefouten. Als je eenmaal een werkend scherm hebt, zullen er geen pixels meer sterven. De backlight neemt echter wel af in kwaliteit bij veelvuldig gebruik...quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:12 schreef Darkzell het volgende:
En dat wil ik graag zo houden.
Bedankt! Die had ik nog niet gezien op IA.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:20 schreef VIP het volgende:
voor bscherming van je psp
http://www.inkoopacties.net/ia/g4qk7q6f
Een japanse trainsim game..opzich wel heel leuk hoor, maar niet mjin dingquote:Op zondag 25 september 2005 00:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik weet welke 3 games ik ga kopen als ik mn PSP heb
Darkstalkers, Lumines en Burnout.
MMarsu: wat is Densha de Go?
Onzin, als je dat ding bij Bart Smit gekocht hebt, zijn zij verplicht ook de garantie voor je af te handelen.quote:Op zondag 25 september 2005 12:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb 6 dode pixels en door Bart Smit doorverwezen naar Sony..Sony zegt opsturen en dan krijg ik pas na 3 WEKEN een nieuwe!
De Bart smit moet de PSP accepteren.quote:Op zondag 25 september 2005 12:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb 6 dode pixels en door Bart Smit doorverwezen naar Sony...Sony zegt opsturen en dan krijg ik pas na 3 WEKEN een nieuwe!
Ga maandag naar de Bart Smit en dan wil ik ter plekke een nieuwe!
quote:De winkelier mag de consument bij een klacht niet afschepen door naar de fabrikant door te verwijzen, de winkelier is te allen tijde het aanspreekpunt.
quote:Als een defect binnen 6 maanden optreedt, is het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat. De winkelier moet het kosteloos repareren of vervangen voor een ander exemplaar en als dat niet mogelijk is geld teruggeven.
Ja alles is gewoon met film opgenomen ofzo, geen idee hoe ze het gedaan hebben, ziet er erg gruwelijk uit. Alleen ik snap nooit die bedoelingquote:Op zondag 25 september 2005 12:03 schreef DinoPK het volgende:
Ziet het spel er ook zo uit tegenwoordig? Das wel ff een stukje beter dan op de Dreamcast zeg (versie die ik had). Ik vond het zelf altijd een erg leuk spel, al is het niet de moeite om er uuuuren in te stoppen. Maar ja, treintje rijden heh
dat wil ik dus ook, alleen wil ik niet aan mn psp gaan sleutellenquote:Op zondag 25 september 2005 15:16 schreef RoOoYtJuH het volgende:
http://www.teamxtender.com/
en dan het eerste bericht over psp op je tv...
Wat geef je voor een psp + 3 games (tony hawk,virtua tennis en ape escape) + sandisk 1gb memstick en een logitech case?quote:Op zondag 25 september 2005 16:20 schreef Tuutje het volgende:
Ik ga d'r ook maar eentje halen denk.
Nu toch een hoop mensen die witte psp ofzo kopen. Ik ben nog op zoek naar een psp...![]()
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat wel hoor..quote:Op zondag 25 september 2005 16:59 schreef Oksel het volgende:
Ze waren uitverkocht in R'dam..
Ik lach me nog steeds suf om de laadtijd van dat geval. Ben benieuwd of je er na 20 jaar nog op kan spelen zoals met Nintendo producten..
Uhh al eerder gezegt? http://forum.fok.nl/topic/755207/6/50#30886470quote:Op zondag 25 september 2005 16:48 schreef VIP het volgende:
Kent iemand deze al? http://www.inkoopacties.net/ia/g4qk7q6f
You lucky dogquote:Op zondag 25 september 2005 22:47 schreef Roi het volgende:
Lumines en Virtua Tennis (onder voorbehoud) gekocht![]()
!
hehe kan ookquote:
Hehe, ik ben gul!quote:Op zondag 25 september 2005 23:06 schreef Roi het volgende:
[..]
hehe kan ook! Ik ben ook erg blij met dat bedrag voor die games
!
Wat een feest he!quote:Op maandag 26 september 2005 10:06 schreef Ni3L50L het volgende:
Exploit voor 2.00 gevonden:
Via de pictureviewer/background changer is het mogelijk om unsigned code te draaien op versie 2.00 firmware. Het wordt mogelijk gemaakt door het injecteren van code in een .PNG file. Deze code bevat dan een aanroep naar een binair bestand. Momenteel is het alleen mogelijk om max. 64 kb te draaien en dat dan ook nog in user mode (VRAM). Loaders, firmware emu's e.d. draait helaas allemaal in kernel mode, maar goed. Er is een begin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want ik had het naar mn hotmail gestuurd maar dat werkt hier niet op school..thanks
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
quote:Op maandag 26 september 2005 12:47 schreef MMaRsu het volgende:
nlboy stuur je adresgegevens nog even hier naar toe :Done.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want ik had het naar mn hotmail gestuurd maar dat werkt hier niet op school..thanks![]()
Ziet er über vet uit!quote:Op maandag 26 september 2005 13:49 schreef Onsokumaru het volgende:
http://www.playstation.jp/scej/title/talkman/
Let`s go to ... Coffee !!
Je hebt binnen de garantieperiode altijd eerst contact met de winkel en dan pas met de fabrikant.quote:Op maandag 26 september 2005 14:18 schreef User_Name het volgende:
Net naar de winkel teruggeweest voor een nieuwe en voor de zekerheid even maar het papier van kassa uitgeprint over de nieuwe garantie voorwaarden. Maar die vent bleef volhouden dat ik het via Sony moest regelen en dat hun een nieuwe komen brengen...
Ik weet niet meer wie ik nu moet geloven...
Wie zei je dat? Zo'n duffe mini-verkoopmedewerker? Vraag naar de bedrijfsleider. En zeg dat je anders contact opneemt met Kassa (en zonodig ook echt doen!)quote:Op maandag 26 september 2005 14:18 schreef User_Name het volgende:
Net naar de winkel teruggeweest voor een nieuwe en voor de zekerheid even maar het papier van kassa uitgeprint over de nieuwe garantie voorwaarden. Maar die vent bleef volhouden dat ik het via Sony moest regelen en dat hun een nieuwe komen brengen...
Ik weet niet meer wie ik nu moet geloven...
Het is de Ben van Dijk...quote:Op maandag 26 september 2005 15:37 schreef err het volgende:
welke winkel gaat het om? Gewoon hoofdfiliaal aanschrijven anders dreig je hun naam zwart te maken op internet
Die gasten weten van niks. Vraag naar de hoofdverkoper of bedrijfsleider.quote:Wat moet je toch met zulke verkopers :S
Dit is bij mij ook gebeurd, heb hem maar opgestuurd. Was wel voor de uitzending van Kassa.quote:Op maandag 26 september 2005 16:46 schreef User_Name het volgende:
Net sony gebeld. Simpel gezegd zeggen ze: als de winkel het niet wil inruilen voor een nieuwe dan hoeft het niet, waar zijn dan in godsnaam die nieuwe garantievoorwaarden goed voor :S.
Ik moet hem dus op eigen kosten opsturen naar Sony en dan krijg ik binnen 2 weken een nieuwe...
Slecht geregeld allemaal...
Niet op eigen kosten.....antwoordnummer 1114quote:Op maandag 26 september 2005 16:46 schreef User_Name het volgende:
Net sony gebeld. Simpel gezegd zeggen ze: als de winkel het niet wil inruilen voor een nieuwe dan hoeft het niet, waar zijn dan in godsnaam die nieuwe garantievoorwaarden goed voor :S.
Ik moet hem dus op eigen kosten opsturen naar Sony en dan krijg ik binnen 2 weken een nieuwe...
Slecht geregeld allemaal...
Tegen mij zeiden ze overigens 3 weken dus ga niet bij de voordeur zitten wachten na precies 14 dagen.quote:Op maandag 26 september 2005 17:45 schreef __Saviour__ het volgende:
oe, dus toch. Wel jammer dat je er nu langer op moet wachten.
quote:Op maandag 26 september 2005 17:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Tegen mij zeiden ze overigens 3 weken dus ga niet bij de voordeur zitten wachten na precies 14 dagen.
Hmm had geen zin meer, moest naar de lesquote:
quote:Op maandag 26 september 2005 18:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hmm had geen zin meer, moest naar de les. Nouja, hij gaat zo op de post dan maar
Ja.quote:Op maandag 26 september 2005 22:58 schreef MMaRsu het volgende:
Sandisk Memory Stick Pro Duo 1024 MB
Is dat een werkende psp stick?
De vis wordt duur betaald jongenmanquote:Op dinsdag 27 september 2005 11:58 schreef renz0r het volgende:
Ik heb er 1 besteld, of beter gezegd, ik laat er 1 achterhouden als ergens deze week er 1 binnenkomt bij Dixons.
Ik twijfel of ik hem neem. ik zit niet met die 250 euro, maar met die spellen van rond de 50 euro en de 1gb stick die je moet kopen. Ja 1 gb, want dan kan je er tenminste leuke dingen mee doen in de zin van muziek, films en foto's.
Dan zit je met 1 spel en 1 gb stick erbij toch al rond de 450 euro!!!
Denken meer mensen zo? Dan vind ik het eigenlijk niet meer de moeite waard om hem te kopen, terwijl ik er zeker één wil hebben.
Volgens mij vanaf gister alquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
de exploit was al eerder bekend, dat spelletje nog niet
nee okay, but still oud nieuwsquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, maar dus niet 3 dagen
ik las het toennet pas voor het eerst
die van mij ook, en ik zit meer te wachtten op een goede browserupdate dan op dat hele homebrew eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
deze exploit is slechts een opstapje. misschien zetten in die 64kb een code die de beveiliging uitschakelt die met 2.00 geintroduceerd werd. maar misschien ook niet, ik weet echt niet hoe het werkt.
ik wacht rustig af, m'n psp is al 2.0, dus voorlopig zit echte homebrew er nog niet in.
3xquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:37 schreef VIP het volgende:
PSP USB kabels op inkoopacties.net
http://www.inkoopacties.net/ia/g4qk7q6f
Tot volgend jaar!quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:05 schreef ARKON het volgende:
Nog geven wachtten tot het de 220/200 euro bereikt...
Goeie vraag. Al mijn "niet zo goed werkende pixels" zijn pixels die enigszins wit blijven als het hele beeld zwart is. Of dit nou dooie, luie of hot pixels zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:56 schreef gamecube_master het volgende:
waar aan kan ik zien of ik een hot pixel of een dode pixel heb? Ik heb sowieso 1 luie en van de andere 3 weet ik het niet
ik heb er 2 bij elkaar zitten en die kan ik erg makkelijk zien bij stilstaand beeld. ik weet nog niet zeker of ik hem inruilquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goeie vraag. Al mijn "niet zo goed werkende pixels" zijn pixels die enigszins wit blijven als het hele beeld zwart is. Of dit nou dooie, luie of hot pixels zijn weet ik niet.Dat ik me eraan kan irriteren weet ik wel!
Te optimistisch ?!quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:56 schreef IK het volgende:
Wat kan je vragen voor PSP + Tony Hawk + Usb kabel + beschermhoes ?![]()
Ik zat zelf te denken aan 300 euro ofzo 350 of ist dat te gek ?
voor een nieuw pakket betaal je hooguit 330, ik denk dat als je geluk hebt er nog 260 voor kan krijgenquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:56 schreef Even het volgende:
Wat kan je vragen voor PSP + Tony Hawk + Usb kabel + beschermhoes ?![]()
Ik zat zelf te denken aan 300 euro ofzo 350 of ist dat te gek ?
bronquote:Download at :
http://rapidshare.de/files/5607151/MPHDowngrader.zip.html
-> This is has been tested by me <-
-> I AM NOT RESPONSABLE FOR EVENTUALS DAMAGES <-
Downgrading 2.00 -> 1.50 method
-------------------------------
Requires :
----------
- PSP 2.00 (if you have an 1.51 or 1.52, update to 2.00)
- The 1.50 EBOOT.PBP update (http://shockzone.free.fr/PSP/Tool/EBOOT_1.50.zip)
- MPHDowngrader (http://rapidshare.de/files/5607151/MPHDowngrader.zip.html)
Installation :
--------------
- Create a UPDATE folder in PSP/GAME/ folder of your memory stick
- Copy EBOOT.PBP (update 1.50) in UPDATE folder
- Unpack MPHDowngrader.zip
- Copy overflow.tif in your PSP/PHOTO/ folder of your memory stick
- Copy h.bin in root of your memory stick
- Copy index.dat in root of your memory stick
- Plug the AC adaptor
Then, enter in VSHELL PHOTO MENU, this will launch Version Changer.
Create an USB connection and if the Version Changer has been installed, a new file is created in your root of your memory stick (ms0:/index.dat.bak).
Then go to VSHELL GAME MENU and launch 1.50 update.
Follow the instructions ...
The installation will stop at 99% but it's normal, continue follow the instruction
MPH
Technisch is het maken van deze downgrader makkelijker dan homebrew. De gebruikte exploit maakt het mogelijk om een klein programmaatje te draaien in een bepaalde mode (ben ff de naam kwijt). Homebrew moet onder kernel-mode gedraaid worden, en is een stuk groter. Het is echter wel een kwestie van tijd voordat 2.0 ook voor homebrew gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:05 schreef SuperFruitig het volgende:
he, tofik snap alleen niet als er een downgrader mogelijk is, waarom dan downgraden en niet gewoon homebrew maken op 2.0 ? En er komt een halfgrader aan die dus wel de laatste 2.0 updates heeft maar wel 1.5 homebrew kan draaien. Ik wacht voorlopig nog wel ff met downgraden denk ik. Heb ook maar een 512 mb kaartje, en gebruik het waarschijnlijk alleen om spellen te testen of ze leuk zijn.
In user-space is dat.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De gebruikte exploit maakt het mogelijk om een klein programmaatje te draaien in een bepaalde mode (ben ff de naam kwijt).
Amen to thatquote:Op woensdag 28 september 2005 09:57 schreef brijner het volgende:
oke, ik wil alleen even dit zeggen, en dan hou ik erover op (ik wil geen ruzie uitlokken ofzo) maar mag ik er op wijzen dat het draait om software van sony zelf?
De FW 1.50 is een sony release die ik van een officiele UMD heb gehaald (untold legends in mijn geval) en het enige wat ik gedaan heb is dat ik een fw vanaf een umd op mijn PSP heb gezet, zoals sony dat bedoeld heeft, anders hadden ze het toch niet op mijn umd gezet, niet?
Het enige dat ik gedaan heb, dat als "grijs"kan worden gezien, is dat ik de upgrade laat denken dat mijn 2.0 psp firmware , 1.0 firmware is zodat hij de upgrade uitvoert, maar dat is bij mijn weten niet ilegaal?
Dat deze methode vervolgens voor meerdere zaken kan worden gebruikt, waarondr het uitvoeren van homebrew op de psp, maar dus ook minder legale zaken, ontken ik niet, nog keur ik het af of goed.
Betekend dit overigens dat we ook geen homebrew mogen bespreken hier? Of kan dat dan wel, want er zijn een aantal zeer interessante applicaties op komst, die je de psp gebruiker niet wil onthouden. een Mediacenter achtige toepassing etc, daar zitten we best wel op te wachten, niet?
Nogmaals, ik wil geen ruzie beginnen, gewoon wat duidelijkheid scheppen (of mss zelf gewoon regels afspreken over wat wel en niet mag) naast wat er in de faq staat, juist omdat dit volgens jullie een grijs gebied is
Ruzie krijg je sowieso niet zo snel, maar de meesten zullen het downgrader niet doen omdat de homebrew zo leuk is, maar omdat dan de spelletjes lekker goedkoop zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:57 schreef brijner het volgende:
oke, ik wil alleen even dit zeggen, en dan hou ik erover op (ik wil geen ruzie uitlokken ofzo) maar mag ik er op wijzen dat het draait om software van sony zelf?
De FW 1.50 is een sony release die ik van een officiele UMD heb gehaald (untold legends in mijn geval) en het enige wat ik gedaan heb is dat ik een fw vanaf een umd op mijn PSP heb gezet, zoals sony dat bedoeld heeft, anders hadden ze het toch niet op mijn umd gezet, niet?
Het enige dat ik gedaan heb, dat als "grijs"kan worden gezien, is dat ik de upgrade laat denken dat mijn 2.0 psp firmware , 1.0 firmware is zodat hij de upgrade uitvoert, maar dat is bij mijn weten niet ilegaal?
Dat deze methode vervolgens voor meerdere zaken kan worden gebruikt, waarondr het uitvoeren van homebrew op de psp, maar dus ook minder legale zaken, ontken ik niet, nog keur ik het af of goed.
Betekend dit overigens dat we ook geen homebrew mogen bespreken hier? Of kan dat dan wel, want er zijn een aantal zeer interessante applicaties op komst, die je de psp gebruiker niet wil onthouden. een Mediacenter achtige toepassing etc, daar zitten we best wel op te wachten, niet?
Nogmaals, ik wil geen ruzie beginnen, gewoon wat duidelijkheid scheppen (of mss zelf gewoon regels afspreken over wat wel en niet mag) naast wat er in de faq staat, juist omdat dit volgens jullie een grijs gebied is
Maar dat houd je nooit in de hand. Want als ik hier nu over homebrew ga praten en ik zeg dat ik hem zo orgineel heb gekocht dan mag het dusquote:Op woensdag 28 september 2005 11:03 schreef Tain het volgende:
Begrijpend lezen is ook een vak
Homebrew mag besproken worden mits je dus geen aanpassingen hoeft te maken aan je PSP met versies
Het is vrij simpel hoor. Zolang je het alleen over het homebrew progje zelf hebt is er niks aan de hand, begin je ook over downgraden enzo dan ben je 'fout' bezig. Zolang er niks wordt besproken wat volgens de FAQ niet mag is er toch niks aan de handquote:Op woensdag 28 september 2005 11:07 schreef User_Name het volgende:
[..]
Maar dat houd je nooit in de hand. Want als ik hier nu over homebrew ga praten en ik zeg dat ik hem zo orgineel heb gekocht dan mag het dusmaar hoe willen jullie daar achter komen, komen jullie me dan opzoeken? (kijk toevallig weten jullie het nu)
Als ik hem orgineel gekocht zou hebben met 1.5 dan heb ik er dus geen aanpassingen aan gedaan dus dan mag het.
Ah ok dat is duidelijkquote:Op woensdag 28 september 2005 11:15 schreef Tain het volgende:
[..]
Het is vrij simpel hoor. Zolang je het alleen over het homebrew progje zelf hebt is er niks aan de hand, begin je ook over downgraden enzo dan ben je 'fout' bezig. Zolang er niks wordt besproken wat volgens de FAQ niet mag is er toch niks aan de hand
Weet iemand dit ? ik neem aan van wel toch ?quote:Op woensdag 28 september 2005 01:04 schreef User_Name het volgende:
Mogen na het downgraden de eerder geplaatste bestanden er weer gewoon af?
Ja.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:50 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Weet iemand dit ? ik neem aan van wel toch ?
Ook de bestanden die in de root staan? ( dus in de x:\ )quote:
en een WiFi encryptie (WAP)quote:Op woensdag 28 september 2005 12:23 schreef __Saviour__ het volgende:
bij downgraden, welke functionaliteit verliest de PSP dan?
Alleen de browser en de AVC-codec toch?
Wat is dat toch met die kutmongolen die elke policy op elk forum elk moment van de dag aan de kaak moeten stellen?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:37 schreef Onsokumaru het volgende:
Effe een opgeilertje :
Ok jongens ..
Dit mag dus niet he ...
ik vraag me meer af waarom je het hebt besteldquote:Op woensdag 28 september 2005 12:41 schreef Onsokumaru het volgende:
Zelf wacht ik nog effe.. ik heb Talkman voorbesteld en daarvoor heb ik 2.0 voor nodig !!
Vertel me nie hoe ik het besteld hebt, heb met een japanse collega via int bestelt...
uhuquote:Op woensdag 28 september 2005 12:45 schreef Onsokumaru het volgende:
t is gewoon effe een feit stellen .. wat je nu er mee kan !!
stoer man!quote:Skeit an jau !! Mr. Belverdere
toe dan mietje. Kunnen we je lekeker bannen.quote:Wees blij dat ik info geef aan andere en dat ze dit ook kunnen doen dan dit alleen voor me zelf houden..
Wees blij dat ik geen torrentlink geef !!
Lees de FAQ is zou ik zeggenquote:Op woensdag 28 september 2005 12:45 schreef Onsokumaru het volgende:
nou zeg...
t is gewoon effe een feit stellen .. wat je nu er mee kan !!
Skeit an jau !! Mr. Belverdere
Wees blij dat ik info geef aan andere en dat ze dit ook kunnen doen dan dit alleen voor me zelf houden..
Wees blij dat ik geen torrentlink geef !!
Nuquote:Op woensdag 28 september 2005 12:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wanneer gaan we het weer over de games hebben?
Is goed kutn00b. Kun je nu weer gewoon vrolijk over games lullen in plaats van te denken dat je ook maar enige flikker voorstelt in de scene?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:01 schreef Onsokumaru het volgende:
@ Belverdere e.a
joh..dat wist ik nie zeg..ik ben nie van gisteren...
![]()
Wil gewoon wat losmaken.. en volgens mij gaat ook gebeuren..ook zonder mijn hulp !!
![]()
Betekent dus wel dat we lekker over spellen kunnen praten zonder te zeggen of je het gedownload hebt of gekocht hebt.Zonder te worden uitgescholden![]()
Dit is toch een Gamesforum geen Bumastemra !!![]()
Mja, vond ik ook al na het lezen van wat reviews. Dan wordt het die toch maar nietquote:infected lijkt mij leuker dan Ape Escape..
Zelf heb ik Ape Escape ..en ik moet zeggen dat het toch wat kinderachtig voordoet...
Eens even inlezen. Thanksquote:Of bedoel je Ape Academy.. die kan ik je wel aanraden .. is reuze amusant ..je raakt nooit verveelt !!
quote:Is goed kutn00b. Kun je nu weer gewoon vrolijk over games lullen in plaats van te denken dat je ook maar enige flikker voorstelt in de scene?
quote:PSP crackers break console 'wide open'
Coders downgrade firmware
Crackers this week claimed to have successfully ripped out the latest Sony PlayStation Portable firmware and replaced it with an earlier version of the code containing fewer anti-piracy features.
The procedure exploits a recently discovered buffer overflow exploit which allows code to be incorporated into image data. When the PSP attempts to display the picture, it writes data beyond the space reserved for the image and into memory used by executable code. The code inserted into the picture file is then run.
The software, posted on the internet yesterday, forces the PSP to run Sony's firmware 1.5 updater, replacing firmware 2.0 with the older code.
One poster joyfully claimed the console is now "wide open".
Numerous postings on PSP-cracking websites claim the procedure works despite a system crash most of the way through the installation process. Some posters have even claimed to have re-applied firmware 2.0 successfully and downgraded to firmware 1.5 a second time, again without a hitch.
Sony released the PSP's firmware 2.0 this summer, first in Japan and later in the US. The consumer electronics giant launched the handheld games console in Europe on 1 September, and all European machines sold through official channels since then also include firmware 2.0.
In addition to patching a number of security holes then being exploited by crackers, along with tweaks to the console's existing copy-protection technologies, firmware 2.0 brings web browsing to the console, along with support for a range of new media types including iTunes' AAC (part of MPEG 4) and Sony's ATRAC 3 Plus, the latter supporting DRM, though the AAC component does not.
Curiously, the arrival of the crack code was followed almost immediately by a bun fight between different PSP cracking groups, each claiming to have come up with the procedure.
Meanwhile, Sony's own PSP coders are almost certainly nailing down the way the crack works and are likely to block it in a future firmware update
http://www.channelregister.co.uk/2005/09/28/psp_firmware_crack
Het is al gebeurd. Zie slashdot.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:34 schreef err het volgende:
nu ook in de media..
Toch fijn dat we oogkleppen op hebben of niet Thetallguy zucht...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:07 schreef Thetallguy het volgende:
SNES emulator gaat wel iets langzaam vind ik hoor, maarja, extraatje
De mijne is net als nieuw waarschijnlijk 2 uurtjes op gespeeld...quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
voor een nieuw pakket betaal je hooguit 330, ik denk dat als je geluk hebt er nog 260 voor kan krijgen
gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 september 2005 18:22 schreef renz0r het volgende:
Ja, ik heb ook mensen
Kogel is door de kerk
Heerlijk apparaatje, vanavond is ff lekker uitvogelen hoe alles werkt
De laatste?? Komop een beetje zelfinitiatief kan geen kwaad!!!quote:
Hoe durf je dat te zeggenquote:Op donderdag 29 september 2005 00:17 schreef Thetallguy het volgende:
heb ik ook, hoop dat het hoort
maar die carreer vind ik toch kut, duurt veel te lang en veel teveel prutspelletjes
bommen ontwijken enzo mn reet, ik wil gelijk toernooien spelenquote:
Moet ook wel laag blijven, want de PSP heeft immers geen fan ingebouwd.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:19 schreef Thetallguy het volgende:
wel grappig dat de psp ook een processortemperatuur lijkt bij te houden. Vrij laag ook maarja(29-33 graden)
Ja dat is waar, vraag me nu alleen af wat de maximale temp is die hij aankan tot ie gaat flippenquote:Op donderdag 29 september 2005 00:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Moet ook wel laag blijven, want de PSP heeft immers geen fan ingebouwd.
Je hebt gewoon de 3 beste PSP games in 1 keer gekochtquote:Op donderdag 29 september 2005 00:24 schreef User_Name het volgende:
Ok dan ga ik nog even verder spelen
toch nog maar even gebruik gemaakt van de 3 halen 2 betalen actie
Lumines
Virtua Tennis
Everybody's Golf
Ik denk dat 'ie een temperatuurtje tot zo'n 40°C wel aankan.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:31 schreef Thetallguy het volgende:
Ja dat is waar, vraag me nu alleen af wat de maximale temp is die hij aankan tot ie gaat flippen
Waarschijnlijk omdat dat een compleet nutteloze optie zou zijn voor in het PSP-menu.quote:en jammer dat er in het echte psp menu niks zit om de temp te zien, vind dat soort dingen altijd wel geinig
Fixedquote:Op donderdag 29 september 2005 00:34 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je hebt gewoon mijn favoriete 3 PSP games in 1 keer gekocht
Mario stinkt!quote:Op donderdag 29 september 2005 00:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik speel alleen sportspellen met Mario in de hoofdrol
Nee de IR uitgang is tofquote:Op donderdag 29 september 2005 00:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie een temperatuurtje tot zo'n 40°C wel aankan.
[..]
Waarschijnlijk omdat dat een compleet nutteloze optie zou zijn voor in het PSP-menu.
Nòg niet!quote:
1) Media Markt, maar dat scheelt niet zo heel veelquote:Op donderdag 29 september 2005 09:31 schreef HomerJ het volgende:
Hallo, ik heb ook besloten om een PSP te halen. Even wat vraagjes:
1) Waar is hij het goedkoopste te krijgen?
2) Wat zit er allemaal in het value pack?
3) Wat zijn de leukste games?
4) Welke memory stick kan ik het beste erbij halen?
5) Kan ik gewoon video's op de memory stick zetten en afkijken?
PSP Value Pack, dat bestaat uit een PlayStation Portable met beschermhoes, een Memory Stick Duo van 32MB, een accu, een hoofdtelefoon met ingebouwde afstandbediening, een stroomadapter, een draagriem en een video-/muziek-/gamedemo.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:31 schreef HomerJ het volgende:
2) Wat zit er allemaal in het value pack?
Sorryquote:Op donderdag 29 september 2005 09:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Stiekem een vraag toevoegen he
quote:Goedendag,
Uw aanvraag kan per vandaag verlengd worden, echter is de aanbieding van augustus tov nu gewijzigd.
De set met de Nokia 6610i en de PSP kost momenteel 51 euro.
Gelieve uw keuze door te geven.
Met vriendelijke groeten,
Dus je moet 51 euro betalen voor een lelijke telefoon en een PSP...quote:
De 6610i is een prima telefoon voor mijquote:Op donderdag 29 september 2005 10:09 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus je moet 51 euro betalen voor een lelijke telefoon en een PSP...
Bend over and take it like a man.quote:
? Jij had de bestelling toch allang gedaan? En nu wijzigen ze opeens de prijs?quote:
het kan heel goed in de toekomkst gebruikt worden voor zoietsquote:Op donderdag 29 september 2005 00:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nòg niet!Ik denk haast dat Sony de IR-poort zal verwijderen bij toekomstige versies van de PSP (net zoals ze de iLink hebben verwijderd bij de introductie van nieuwere PS2's). Dat ding wordt nèrgens voor gebruikt!
Lijkt me erg onhandig als je het toetsenbord achter je psp moet leggen, daarnaast is er ook een usb poortquote:Op donderdag 29 september 2005 10:30 schreef err het volgende:
[..]
het kan heel goed in de toekomkst gebruikt worden voor zoiets
Ja! Echt geweldig is dat!quote:Op donderdag 29 september 2005 12:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar er zijn genoeg onbeveiligde verbindingen. Loop een rondje door de wijk en laat de PSP scannen naar verbindingen, je hebt er zo eentje te pakken.
Dat wachtenquote:We zullen de order zsm afhandelen en verzenden. U ontvangt hiervan dan nog een mail.
Nou maar hopen dat het morgen tussen 10 en 12 is, de rest van de dag ben ik er nietquote:Wij hebben uw aanvraag met ordernummer *** ontvangen en verwerkt.
Uw order is verzonden met TPG Post en zal binnen 2 werkdagen onder rembours bij u afgeleverd worden. Rembourszendingen worden niet in het weekend afgeleverd door TPG Post.
Mijn 1 gig kaart 950 ofzoquote:Op donderdag 29 september 2005 11:12 schreef SuperFruitig het volgende:
Hoe gay, mijn 512 mb memory sticky is maar 467 mb
Ridge Racer 4 is een PSone spel.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:13 schreef renz0r het volgende:
Oke mensen welk spel moet ik kopen ALS EERSTE
Ridge racer 4?
Lumines is het spel waar ik het langste plezier van heb gehad (en nog steeds heb).quote:Op donderdag 29 september 2005 17:13 schreef renz0r het volgende:
Oke mensen welk spel moet ik kopen ALS EERSTE
Ridge racer 4?
Mooie manier van reclame maken voor je verkoopobject man!quote:Op donderdag 29 september 2005 21:07 schreef err het volgende:
ridge racer is![]()
vandaar: [TK] Ridge Racers PSP
Kan je je beter even inschrijven op http://r2dgeert.freeasanerd.comquote:Op donderdag 29 september 2005 21:07 schreef err het volgende:
ridge racer is![]()
vandaar: [TK] Ridge Racers PSP
Je bent niet de enige.quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik word wel al gek van de vingerafdrukken
En dan nu de hamvraag... wat vìnd je van je PSP en van Lumines?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
ff gespeeld, 1 kapotte pixel rechtsbovenin. Deze zie ik alleen tijdens het zwarte laadscherm van Lumines. Ik word wel al gek van de vingerafdrukken
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:02 schreef Xenwolfie het volgende:
Zijn witte pixels nou vaste pixels of dode pixels?
Witte pixels... zijn witte pixels! Ik geloof dat iedereen ze een eigen definitie geeft, "dood", "lui", "vast", wat jij wilt! Eén ding is zeker... ze werken niet naar behoren!quote:
Wel als je de Japanse versie importeert. Japanse UMD Movies zijn namelijk ook REGIO 2quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:39 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt denk ik nog wel een non-value pack importeren... maar dan kan je geen UMD films hier Europa kopen.
De PSP vond ik al een tof ding. Er zijn wat dingetjes die niet super zijn: de analoge vlek, 'vierkantje', vingerafdrukgevoeligheid, maar over het algemeen ben ik er erg blij mee.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dan nu de hamvraag... wat vìnd je van je PSP en van Lumines?
En zijn we misschien genaaid door Sony?quote:Championship Manager naar de PSP
Championship Manager wordt voor de PSP ontwikkeld door Gusto Games. Het spel wordt een volledige portable versie van het bekende voetbal management- en simulatiespel en zal bovendien een reeks nieuwe features bevatten.
Het spel zal draaien op een realistische 2D wedstrijd engine en bevat 55 speelbare leagues verspreid over onder andere Europa, Azië and Zuid Amerika. Verder zal het spel ruim 25,000 verschillende spelers uit 100 verschillende landen bevatten. Het spel zal op de PSP bovendien enkele extra modi bevatten, waaronder: de Challenge modus, de Quick-play 3 season modus en een nieuwe skin. De leagues zullen worden vooraf gegaan door Live Cup Draws (wedstrijdloting welk team tegen wie zal moeten spelen). Natuurlijk zal je als voetbalmanager weer veel opties krijgen om je teamstrategieën en wedstrijden te beïnvloeden en zit er een interactief transfer systeem in het spel om de onderhandelingen over de aankoop en verkoop van spelers te simuleren. Om het realisme te vergroten zal het verder mogelijk zijn om al je statistieken up to date te houden, door nieuwe seizoen data vanaf de website van Championship Manager naar je psp te downloaden. Met Championship Manager op de PSP heb je de organisatorische wereld van voetbal in de palm van je hand.
Bron: PSPworld.nlquote:Komt de opvolger van de PSP al in 2006?
De PSP is nog maar net uit in Europa en er wordt alweer gespeculeerd over een eventuele opvolger van de PSP. Een tijdje terug sprak een analist ook al over een “Ipod-achtige” PSP met hardeschijf, dit verhaal wordt nu weer nieuw leven in geblazen.
Sony zou volgens Anthony Gikas, analist op het gebied van onder andere videogames, de opvolger van de PSP in 2006 willen introduceren. Dit om de concurrentie aan te gaan met een eventuele nieuwe Gameboy van Nintendo.
De opvolger van de PSP zou een harde schijf bevatten om de multimediamogelijkheden nog meer uit te breiden om de concurrentie met ondermeer de Ipod van Apple aan te gaan.
Gelukkig is dit de voorspelling van een analist en deze mensen kunnen het zowel goed als fout hebben. Sony kennende wordt gamehardware minstens 5 jaar gesteund voor er een opvolger uit komt. Sony zelf heeft nog niks bekend gemaakt.
Lijkt me allemaal een beetje onwaarschijnlijk, zo snel zal dat ook weer niet gaan denk ik. Bovendien denk ik ook dat Nintendo ook de nieuwe Gameboy nog niet zo snel op de markt zal gaan brengen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:59 schreef nlboy het volgende:
En zijn we misschien genaaid door Sony?
[..]
Bron: PSPworld.nl
Dus je kunt met de JAP PSP ook EU UMD's kijken wat een afkortingenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:15 schreef echt het volgende:
[..]
Wel als je de Japanse versie importeert. Japanse UMD Movies zijn namelijk ook REGIO 2![]()
http://www.lik-sang.com/info.php?category=303&products_id=6225&
Hoe geimporteerd?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:05 schreef nlboy het volgende:
Heb een PSP uit Hongkong en deze is ook Regio 2.
Nope. Je kunt het bedrag naar ze overmaken. Alleen ze naaien je wel kwa. kosten, zie [Centraal] Paypalquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:42 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Daar heb je ook een credit card voor nodig toch?
He dat is handigquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:43 schreef nlboy het volgende:
[..]
Nope. Je kunt het bedrag naar ze overmaken. Alleen ze naaien je wel kwa. kosten.
Nee, van de amerikaanse eBay. Ik zoek daar of gewoon een Japanse PSP zodat ik alle UMD's kan spelen of ik koop een amerikaanse en kan geen film umdtjes afspelen (die ik overigens niet van plan ben te kopen)quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:52 schreef mordradead het volgende:
van japanse of wat voor ebay dan?
Jawel hoor, volgens mij staat alleen op de film UMD's een regio.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:57 schreef mordradead het volgende:
dan kun je toch ook geen games spelen omdat die ook op umd staan of bekijk ik het nou verkeerd
Ja dat zei ik ook al.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:59 schreef SuperFruitig het volgende:
games zijn niet regio gebonden, films wel
ik denk dat het minder moeite is dan hier in nederland. Je plempt je psp MET doos ( dat is je garantiebewijs ) in een andere doos, schrijft erop: NAAR JAPAN. Geeft 21 euro af en binnen 2 weken heb je een nieuwe.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:04 schreef mordradead het volgende:
ach, dat is teveel moeite als je dode pixels hebt enzoik wacht wel weer ik heb toch geen geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |