abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23476834
PAYPAL

Voordat je een vraag gaat stellen over paypal, lees eerst even dit stukje door.
Mocht je daarna nog vragen hebben kun je ze altijd nog stellen, komt daar een goed antwoord op zullen we deze lijst weer bijwerken.

Wat is paypal?

Kan je ook een Paypal account gebruiken als je geen credit card hebt?

Ja dat kan.

Je kan altijd geld ontvangen op je paypal account en dat geld laten overschrijven naar je eigen rekening.

Heb je een personal account dan ontvang je gratis alles op je paypal account, heb je een Premier/Business Account (waarmee je CreditCard betalingen kan accepteren) dan kost je dat per transactie 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR. Hier meer info: https://www.paypal.com/cg(...)outside&countries=EU

Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00

Er zal een dag of 5 a 7 overheen gaan voordat je het op je eigen rekening ziet staan.

Voor meer informatie kun je deze link volgen en dan kun je per land zien wat de eventuele kosten zijn:
https://www.paypal.com/cg(...)hdrawal-fees-outside

Wil je geld storten op je paypal account kost dit niets.
Je kan dan een betaling doen aan:

Naam: PayPal International Ltd
Rekening nr: 266566472
Bank: Bank of America, N.A.
Plaats: Amsterdam

Vergeet niet je Bank Transfer ID te vermelden in het vakje mededelingen! Deze kan je rechtboven in vinden bij My Account -> Add Funds.

Wat is dan het verschil tussen een free en een premium account?

Met een free account kun je geen betalingen accepteren van Creditcards en met een Premium account wel.

Voor de kosten die paypal in rekening brengt voor de transacties kun je hier kijken:
https://www.paypal.com/nl(...)display-fees-outside

En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.

Let even op als je zelf gaat verkopen aan mensen uit het buitenland: Paypal kan helemaal niets met de T&T-nummers van TPG. Oftewel: als jij verzendt met TPG en de koper beweert niets te hebben gekregen, dan trek je aan het kortste eind, want Paypal biedt niet de mogelijkheid als bewijs een nummer van TPG in te vullen ('sorry, dit nummer kennen we niet' krijg je dan).

Meer informatie voor kopers en verkopers die met Paypal werken en meer willen weten over geld teruggave en goederen retour sturen etc kun je hier kijken:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_security-center-outside

Met dank aan ElisaB

Dit bericht is hier niet neergezet om mensen te pushen om met paypal in zee te gaan, deze topic is gemaakt omdat er veel vragen over waren.

Ook paypal heeft zijn mindere kant, deze kun je vinden op http://www.paypalsucks.com/

[ Bericht 9% gewijzigd door Twisted_TpaU op 23-11-2004 17:30:25 ]
'The world is mine'
  dinsdag 23 november 2004 @ 15:02:41 #2
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_23516832
Ik heb eigenlijk 2 vragen:

1- Op de website staat
Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account
Fees for other banks

Betekent dit niet dat als je bijv. 150 euro laat overschrijven dat je gewoon niks hoeft te betalen?

2 - Wanneer kun je nu precies geld terugkrijgen bij oplichting? Ik heb bijvoorbeeld een softwarepakket gekocht, maar toen ik het kreeg was het gewoon een kopie. Ik heb een klacht ingediend, en gewoon m'n geld terug gekregen. Terwijl het wel gewoon verzonden was.
pi_23519487
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 15:02 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 vragen:

1- Op de website staat
Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account
Fees for other banks

Betekent dit niet dat als je bijv. 150 euro laat overschrijven dat je gewoon niks hoeft te betalen?

2 - Wanneer kun je nu precies geld terugkrijgen bij oplichting? Ik heb bijvoorbeeld een softwarepakket gekocht, maar toen ik het kreeg was het gewoon een kopie. Ik heb een klacht ingediend, en gewoon m'n geld terug gekregen. Terwijl het wel gewoon verzonden was.
Ik heb je vragen gelijk verwerkt in het overzicht. Als je meer dan 100 euro overmaakt dan kost het je niets inderdaad.

Je 2e vraag daar heb ik in het overzicht een mooie link voor neergezet.

Ik hoop dat het weer wat duidelijk voor je is nu.
'The world is mine'
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:01:15 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23519772
quote:
Op zondag 21 november 2004 21:18 schreef Twisted_TpaU het volgende:
PAYPAL

Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00
Niet juist! Ik ben al jaren bij paypal en IEDERE transactie naar je bank kost je 1 euro. Ik h eb vorige week nog 700 euro overschreven en dat kostte me dus 1 euro paypal kosten!
quote:
En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.
Opnieuw NIET juist! Ik heb toevallig een maand geleden een camcorder gekocht via ebay Duitsland. Het pakje is nooit verstuurd aangezien de winkel failliet is gegaan. Ik heb paypal geschreven dat ik mijn geld graag terug zou willen ontvangen. Ik kreeg niets aangezien de dekking ALLEEN geldt voor ebay in Amerika en ebay in Engeland!
Verder is het zo dat de dekking ALTIJD maximaal 400 euro is!
Paypal is een grote oplichting. Als je ooit een keer een paypal betaling via een creditcatd wilt ontvangen moet je (via 1 klik) je personal account omzetten naar een business account en dan betaal je ongelooflijk veel kosten aan paypal (5% ofzo). Over 1000 euro was is dus 50 euro kwijt.

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 23-11-2004 17:06:20 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23519811
ik heb een item niet ontvangen, en wil dus mijn geld terug. (koper kwam wel uit amerika, maar dat maakt niet uit toch?) Ik probeerde een complaint in te dienen, maar kreeg toen het volgende bericht:
Thank you for filing a buyer complaint.

Unfortunately, this complaint has been closed because it does not meet PayPal's complaint policy guidelines. However, your complaint has been noted in the record of the PayPal member whom you reported.

We encourage you to continue to work directly with your seller, as we have found that many misunderstandings reach amicable solutions through communication.

To learn more about PayPal's complaint policy guidelines, please go to the 'Help' link of the PayPal website and click on the Protection Policies category link.

heel leuk allemaal, maar wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak je dat aan?
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:07:11 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23519919
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:02 schreef gastman het volgende:
ik heb een item niet ontvangen, en wil dus mijn geld terug. (koper kwam wel uit amerika, maar dat maakt niet uit toch?)
Was dat via ebay... en welke ebay?
pi_23520128
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Niet juist! Ik ben al jaren bij paypal en IEDERE transactie naar je bank kost je 1 euro. Ik h eb vorige week nog 700 euro overschreven en dat kostte me dus 1 euro paypal kosten!
[..]

Opnieuw NIET juist! Ik heb toevallig een maand geleden een camcorder gekocht via ebay Duitsland. Het pakje is nooit verstuurd aangezien de winkel failliet is gegaan. Ik heb paypal geschreven dat ik mijn geld graag terug zou willen ontvangen. Ik kreeg niets aangezien de dekking ALLEEN geldt voor ebay in Amerika en ebay in Engeland!
Verder is het zo dat de dekking ALTIJD maximaal 400 euro is!
Paypal is een grote oplichting. Als je ooit een keer een paypal betaling via een creditcatd wilt ontvangen moet je (via 1 klik) je personal account omzetten naar een business account en dan betaal je ongelooflijk veel kosten aan paypal (5% ofzo). Over 1000 euro was is dus 50 euro kwijt.
Withdraw Funds Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account.

Dan zou ik ze toch maar eens aanspreken waarom jij dan wel moet betalen als verder niemand het hoeft te doen.

Het onvangen van geld:
Receive Funds Free for a Personal Account ( geen Credit card) 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR Premier/Business Account.

Zover ik weet heb je wereldwijde dekking met goederen, zal ik eens gaan nakijken.
'The world is mine'
pi_23520278
Weet iemand toevallig hoelang het na een online PayPal betaling duurt voordat het geld van de creditcard wordt afgeschreven?
Ik wil namelijk iets kopen op eBay, maar aangezien we alweer bijna aan het eind van de maand zitten vroeg ik mij dit af.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:21:54 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23520295
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Withdraw Funds Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account.

Dan zou ik ze toch maar eens aanspreken waarom jij dan wel moet betalen als verder niemand het hoeft te doen.

Het onvangen van geld:
Receive Funds Free for a Personal Account ( geen Credit card) 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR Premier/Business Account.

Zover ik weet heb je wereldwijde dekking met goederen, zal ik eens gaan nakijken.
Ik betaal dus iedere keer 1 euro kosten.
Als de kosten zijn verlaagd, dan is dat nog niet zo lang. Zou kunnen dat het nu wat minder is, maar natuurlijk nog altijd veel te veel en dat is rustig schandalig te noemen.
Wat betreft de dekking heb ik drie weken lang bijna non stop met paypal ge-emailed, maar er is geen kans dat ik mijn geld terug krijg. Die "dekking" moet je dus enorm met een korreltje zout nemen en ik waarschuw dan ook iedereen die eraan denkt om met paypal te gaan betalen omdat je zogenaamd gedekt bent. Dat ben je dus niet en je bent gewoon je geld kwijt. Dus mensen:

UITKIJKEN!
pi_23520342
En voor de liefhebbers kun je na de faq van PP zelf gelezen te hebben, lekker gruwelen op www.paypalsucks.com.

Overigens heb ik zelf nooit problemen gehad met paypal, hoewel ik 't wel redelijk prijzig vind. Een escrow is nauwelijks duurder
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:25:44 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23520385
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:02 schreef gastman het volgende:
ik heb een item niet ontvangen, en wil dus mijn geld terug. (koper kwam wel uit amerika, maar dat maakt niet uit toch?) Ik probeerde een complaint in te dienen, maar kreeg toen het volgende bericht:
Thank you for filing a buyer complaint.

Unfortunately, this complaint has been closed because it does not meet PayPal's complaint policy guidelines. However, your complaint has been noted in the record of the PayPal member whom you reported.

We encourage you to continue to work directly with your seller, as we have found that many misunderstandings reach amicable solutions through communication.

To learn more about PayPal's complaint policy guidelines, please go to the 'Help' link of the PayPal website and click on the Protection Policies category link.

heel leuk allemaal, maar wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak je dat aan?
Krijg je niet terug. Ebay kopers zijn alleen in Amerika en Engeland gedekt.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:37:03 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23520683
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:23 schreef _-rally-_ het volgende:
En voor de liefhebbers kun je na de faq van PP zelf gelezen te hebben, lekker gruwelen op www.paypalsucks.com.
Op die site staan idd veel zaken waar ik allemaal al mee te maken heb gehad. Het is een grote klerezooi daar bij paypal. Dus nogmaals zodat iedereen de site even bekijkt:

www.paypalsucks.com

pi_23520758
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Op die site staan idd veel zaken waar ik allemaal al mee te maken heb gehad. Het is een grote klerezooi daar bij paypal. Dus nogmaals zodat iedereen de site even bekijkt:

www.paypalsucks.com
Je mening over paypal is nu wel duidelijk en het is inderdaad jammer dat jij en anderen ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.
Aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen waar het wel goed bij gaat.
De stoppen nu met paypal bashen, je ervaringen post ok, maar that's it.

De link heb ik ook al in de OP gezet.
'The world is mine'
pi_23520857
Het is een goed concept, maar het feit dat alleen Amerikanen en Engelsen gedekt zijn vind ik ronduit schandalig. Ik heb gisteravond een gloednieuwe Dell server t.w.v. $ 600 van een Amerikaan gekocht, nu maar hopen dat alles goed gaat.
Wat ik alleen niet begrijp, er staan iets in de trant van "buyer coverage up to $ 1000" en dit gaat dus niet op voor mij omdat ik geen Amerikaan of Engelsman ben?
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:51:29 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23521006
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:40 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Je mening over paypal is nu wel duidelijk en het is inderdaad jammer dat jij en anderen ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.
Wat jammer is is dat ik mijn 1000 euro kwijt ben... DAT is jammer! En dat ik er geen cent van zal terugzien. Dat er mensen zijn die geen problemen hebben met paypal is omdat ze dan nog niet in die situaties zijn geweest. Je kunt natuurlijk niet vaak genoeg waarschuwen dat aankopen via paypal maar zelden gedekt zijn voor Nederlandse gebruikers en al helemaal niet als je koopt op de Nederlandse ebay! Verder is het zo dat vooral het kopen (als je het gekochte item inderdaad ontvangt) eigenlijk prima verloopt. Het is het ontvangen via paypal wat vooral geld kost. En als er veel geld op je paypal rekening in omloop is kan het maar zo zijn dat je paypal account wordt bevroren en je verschillende documenten naar paypal moet faxen (bankafschriften, rekeningen en dergelijke) om je account weer te kunnen beheren. Dit in verband met het witwassen van geld.
Dus ik vind het prima dat er een topic is over paypal, maar daar moeten de negatieve kanten toch wel goed in benadrukt worden zodat iedereen een goede mening kan vormen over deze manier van betalen en geld ontvangen.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:44 schreef HarrieNak het volgende:
Het is een goed concept, maar het feit dat alleen Amerikanen en Engelsen gedekt zijn vind ik ronduit schandalig. Ik heb gisteravond een gloednieuwe Dell server t.w.v. $ 600 van een Amerikaan gekocht, nu maar hopen dat alles goed gaat.
Wat ik alleen niet begrijp, er staan iets in de trant van "buyer coverage up to $ 1000" en dit gaat dus niet op voor mij omdat ik geen Amerikaan of Engelsman ben?
Als je het op ebay.com hebt gekocht ben je maar voor maximaal 400 gedekt. Maar dan moet de verkoper wel gekozen hebben voor de buyer protection optie. Is dat niet zo, dan kun je het volgens mij ook wel schudden. En of hij dat heeft kun je zien in de veiling. Daar moet het ergens staan aangegeven.
pi_23521116
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]
Ik begrijp je heel goed en ik zie ook liever dat jij je geld krijgt dan dat je naar je geld kan fluiten.
Zal deze week de OP nog meer aanpassen en een iets duidelijker beeld vormen ( zowel de positieve als negatieve kanten ) van Ebay.
'The world is mine'
  woensdag 24 november 2004 @ 00:08:44 #17
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_23531761
Ik heb 100 dollar teruggekregen na een claim en ik woon toch echt in Nederland.
  woensdag 24 november 2004 @ 00:30:54 #18
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23532155
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:08 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb 100 dollar teruggekregen na een claim en ik woon toch echt in Nederland.
Iets in amerika gekocht dus, aangezien het in dollars is?
pi_23532295
prima, eerder geposte bericht ( zie boven) vandaag toch mijn geld terug gekregen, maar niet van paypal, maar van de gebruiker zelf( en hij bood ook nog zijn excuses aan ) prrima!
  woensdag 24 november 2004 @ 11:53:05 #20
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_23537873
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Iets in amerika gekocht dus, aangezien het in dollars is?
In Engeland was het. Het is geconverteerd naar dollars.
  woensdag 24 november 2004 @ 13:53:01 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23540273
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:53 schreef mgeelh het volgende:

[..]

In Engeland was het. Het is geconverteerd naar dollars.
Vandaar dus. Ebay Engeland en Amerika zijn gedekt, mits de verkoper de paypal protection optie heeft aangeklikt.
pi_23546001
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef HarrieNak het volgende:
Weet iemand toevallig hoelang het na een online PayPal betaling duurt voordat het geld van de creditcard wordt afgeschreven?
Ik wil namelijk iets kopen op eBay, maar aangezien we alweer bijna aan het eind van de maand zitten vroeg ik mij dit af.
Schop!
pi_23546198
Meteen
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
  donderdag 25 november 2004 @ 18:23:37 #24
64792 Mryc
play me one more song
pi_23571149
waar kun je eigenlijk met Paypal betalen afgezien van Ebay en Pushposters.co.uk?
pi_23574181
Je kutn mij betalen
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')