Ik heb je vragen gelijk verwerkt in het overzicht. Als je meer dan 100 euro overmaakt dan kost het je niets inderdaad.quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:02 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1- Op de website staat
Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account
Fees for other banks
Betekent dit niet dat als je bijv. 150 euro laat overschrijven dat je gewoon niks hoeft te betalen?
2 - Wanneer kun je nu precies geld terugkrijgen bij oplichting? Ik heb bijvoorbeeld een softwarepakket gekocht, maar toen ik het kreeg was het gewoon een kopie. Ik heb een klacht ingediend, en gewoon m'n geld terug gekregen. Terwijl het wel gewoon verzonden was.
Niet juist! Ik ben al jaren bij paypal en IEDERE transactie naar je bank kost je 1 euro. Ik h eb vorige week nog 700 euro overschreven en dat kostte me dus 1 euro paypal kosten!quote:Op zondag 21 november 2004 21:18 schreef Twisted_TpaU het volgende:
PAYPAL
Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00
Opnieuw NIET juist! Ik heb toevallig een maand geleden een camcorder gekocht via ebay Duitsland. Het pakje is nooit verstuurd aangezien de winkel failliet is gegaan. Ik heb paypal geschreven dat ik mijn geld graag terug zou willen ontvangen. Ik kreeg niets aangezien de dekking ALLEEN geldt voor ebay in Amerika en ebay in Engeland!quote:En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?
Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.
Was dat via ebay... en welke ebay?quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:02 schreef gastman het volgende:
ik heb een item niet ontvangen, en wil dus mijn geld terug. (koper kwam wel uit amerika, maar dat maakt niet uit toch?)
Withdraw Funds Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Niet juist! Ik ben al jaren bij paypal en IEDERE transactie naar je bank kost je 1 euro. Ik h eb vorige week nog 700 euro overschreven en dat kostte me dus 1 euro paypal kosten!
[..]
Opnieuw NIET juist! Ik heb toevallig een maand geleden een camcorder gekocht via ebay Duitsland. Het pakje is nooit verstuurd aangezien de winkel failliet is gegaan. Ik heb paypal geschreven dat ik mijn geld graag terug zou willen ontvangen. Ik kreeg niets aangezien de dekking ALLEEN geldt voor ebay in Amerika en ebay in Engeland!
Verder is het zo dat de dekking ALTIJD maximaal 400 euro is!
Paypal is een grote oplichting. Als je ooit een keer een paypal betaling via een creditcatd wilt ontvangen moet je (via 1 klik) je personal account omzetten naar een business account en dan betaal je ongelooflijk veel kosten aan paypal (5% ofzo). Over 1000 euro was is dus 50 euro kwijt.
Ik betaal dus iedere keer 1 euro kosten.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Withdraw Funds Free for ¤100.00 EUR or more, ¤1.00 EUR for ¤99.99 EUR or less to a Dutch bank account.
Dan zou ik ze toch maar eens aanspreken waarom jij dan wel moet betalen als verder niemand het hoeft te doen.
Het onvangen van geld:
Receive Funds Free for a Personal Account ( geen Credit card) 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR Premier/Business Account.
Zover ik weet heb je wereldwijde dekking met goederen, zal ik eens gaan nakijken.
Krijg je niet terug. Ebay kopers zijn alleen in Amerika en Engeland gedekt.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:02 schreef gastman het volgende:
ik heb een item niet ontvangen, en wil dus mijn geld terug. (koper kwam wel uit amerika, maar dat maakt niet uit toch?) Ik probeerde een complaint in te dienen, maar kreeg toen het volgende bericht:
Thank you for filing a buyer complaint.
Unfortunately, this complaint has been closed because it does not meet PayPal's complaint policy guidelines. However, your complaint has been noted in the record of the PayPal member whom you reported.
We encourage you to continue to work directly with your seller, as we have found that many misunderstandings reach amicable solutions through communication.
To learn more about PayPal's complaint policy guidelines, please go to the 'Help' link of the PayPal website and click on the Protection Policies category link.
heel leuk allemaal, maar wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak je dat aan?
Op die site staan idd veel zaken waar ik allemaal al mee te maken heb gehad. Het is een grote klerezooi daar bij paypal. Dus nogmaals zodat iedereen de site even bekijkt:quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:23 schreef _-rally-_ het volgende:
En voor de liefhebbers kun je na de faq van PP zelf gelezen te hebben, lekker gruwelen op www.paypalsucks.com.
Je mening over paypal is nu wel duidelijk en het is inderdaad jammer dat jij en anderen ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Op die site staan idd veel zaken waar ik allemaal al mee te maken heb gehad. Het is een grote klerezooi daar bij paypal. Dus nogmaals zodat iedereen de site even bekijkt:
www.paypalsucks.com
Wat jammer is is dat ik mijn 1000 euro kwijt ben... DAT is jammer! En dat ik er geen cent van zal terugzien. Dat er mensen zijn die geen problemen hebben met paypal is omdat ze dan nog niet in die situaties zijn geweest. Je kunt natuurlijk niet vaak genoeg waarschuwen dat aankopen via paypal maar zelden gedekt zijn voor Nederlandse gebruikers en al helemaal niet als je koopt op de Nederlandse ebay! Verder is het zo dat vooral het kopen (als je het gekochte item inderdaad ontvangt) eigenlijk prima verloopt. Het is het ontvangen via paypal wat vooral geld kost. En als er veel geld op je paypal rekening in omloop is kan het maar zo zijn dat je paypal account wordt bevroren en je verschillende documenten naar paypal moet faxen (bankafschriften, rekeningen en dergelijke) om je account weer te kunnen beheren. Dit in verband met het witwassen van geld.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:40 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
Je mening over paypal is nu wel duidelijk en het is inderdaad jammer dat jij en anderen ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.
Als je het op ebay.com hebt gekocht ben je maar voor maximaal 400 gedekt. Maar dan moet de verkoper wel gekozen hebben voor de buyer protection optie. Is dat niet zo, dan kun je het volgens mij ook wel schudden. En of hij dat heeft kun je zien in de veiling. Daar moet het ergens staan aangegeven.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:44 schreef HarrieNak het volgende:
Het is een goed concept, maar het feit dat alleen Amerikanen en Engelsen gedekt zijn vind ik ronduit schandalig. Ik heb gisteravond een gloednieuwe Dell server t.w.v. $ 600 van een Amerikaan gekocht, nu maar hopen dat alles goed gaat.
Wat ik alleen niet begrijp, er staan iets in de trant van "buyer coverage up to $ 1000" en dit gaat dus niet op voor mij omdat ik geen Amerikaan of Engelsman ben?
Ik begrijp je heel goed en ik zie ook liever dat jij je geld krijgt dan dat je naar je geld kan fluiten.quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Iets in amerika gekocht dus, aangezien het in dollars is?quote:Op woensdag 24 november 2004 00:08 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb 100 dollar teruggekregen na een claim en ik woon toch echt in Nederland.
In Engeland was het. Het is geconverteerd naar dollars.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Iets in amerika gekocht dus, aangezien het in dollars is?
Vandaar dus. Ebay Engeland en Amerika zijn gedekt, mits de verkoper de paypal protection optie heeft aangeklikt.quote:Op woensdag 24 november 2004 11:53 schreef mgeelh het volgende:
[..]
In Engeland was het. Het is geconverteerd naar dollars.
Schop!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:21 schreef HarrieNak het volgende:
Weet iemand toevallig hoelang het na een online PayPal betaling duurt voordat het geld van de creditcard wordt afgeschreven?
Ik wil namelijk iets kopen op eBay, maar aangezien we alweer bijna aan het eind van de maand zitten vroeg ik mij dit af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |