abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 23:45:09 #1
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_29099840

Sony's PSP
Sony's nieuwste handheld. Binnenkort mèt ingebouwde web browser functie!

Specs
  • Afmetingen & gewicht: 170mm x 23mm x 74mm, 280g
  • CPU & RAM: PSP CPU 1~333MHz, 32MB, 4MB embedded DRAM
  • Scherm: 4,3 inch, 16:9 breedbeeld TFT, 480 x 272 pixel, 16,7 miljoen kleuren.
  • Geluid: Ingebouwde stereo speakers of koptelefoon
  • Communicatie: Wi-Fi (802.11b), USB 2.0, Memory Stick Pro Duo, IR
  • Aansluitingen: Memory Stick Duo Slot, mini USB, DC OUT, DC IN 5V, headset
  • UMD-Media: PSP Games, UMD Audio, UMD Video

PSP Handleiding (PDF)

Links
  • Officiële Europese PSP site
  • Officiële Noord Amerikaanse PSP site
  • Officiële Japanse PSP site
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot

Europese Release
    1 September 2005

Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

(OP)
  • Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
      zondag 24 juli 2005 @ 23:52:39 #2
    2863 bigben04
    FC Den Haag ole ole!
    pi_29100073
    Laatste reply in deel 15, door Masegate naar aanleiding van wat verwarrende opmerkingen :
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 18:00 schreef Yankee_One het volgende:
    Online gaat nog niet, tegen je vrienden kan je al wel Ridge Racer, Wipeout en ik dacht ook Lumines spelen via Wi-fi. Wel allemaal een exemplaar hebben dacht ik.
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef H.Flick het volgende:
    Ik heb toch echt al een keer online gespeeld met Twisted Metal...
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:19 schreef Masegate het volgende:
    Wat is het nou? Ik begrijp uit het eerste bericht dat er nog geen publieke servers zijn waar je kan inloggen om multiplayer games te spelen. Uit het 2e bericht begrijp ik dat dat WEL kan?
    Wie verlicht mij???
    Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
      zondag 24 juli 2005 @ 23:57:50 #3
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29100218
    Bij Twisted Metal Head On heb ik toch echt publieke servers gevonden om op te spelen. Ik kan het alleen niet meer controleren omdat ik het spel niet meer heb
    pi_29100765
    Webbrowser

Nu nog een wireless netwerk
    pi_29101197
    bigben04: bedankt voor het plaatsen van mijn reactie in het nieuwe topic.

Verder begrijp ik dat er nu dus geen webbrowser in de PSP zit. Maar als je zegt: Binnenkort met ingebouwde webbrowser... bedoel je dan dat bij bijvoorbeeld de release in Europa de webbrowser erin zit. Of komt straks de Europese release, kopen alle fanatics hun PSP en komt dan een paar maanden later ineens een versie met webbrowser in de winkels? Kunnen mensen met PSP's zonder webbrowsers die software "installeren"?
    Ik vind namelijk zo'n webbrowser wel een behoorlijke +... maar aan de andere kant zou ik die PSP het liefst nog op 1 september in mijn bezit hebben. Snappen jullie mijn dilemma?
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 23:57 schreef H.Flick het volgende:
    Bij Twisted Metal Head On heb ik toch echt publieke servers gevonden om op te spelen. Ik kan het alleen niet meer controleren omdat ik het spel niet meer heb
    Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...
    pi_29101232
    Sorry, daar ging even iets mis...
    pi_29101239
    quote:
    Sony heeft donderdag verklaard dat ze een software upgrade beschikbaar zullen stellen met een online web browser voor de PSP. Je kon al eerder via een truc surfen over het internet met de PSP, maar binnenkort kan het dus ook op een normale manier. De gratis update zal volgende week al uitkomen in Japan, maar wanneer de rest van de wereld aan de beurt is is nog niet bekend.
    Bron: Fok Games
    pi_29102449
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 00:36 schreef Masegate het volgende:
    Dus maar ff wachten op iemand die ons alles kan verklaren...
    Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.

Zodra de PSP in Europa verschijnt kun je er gerust vanuit gaan dat deze firmware versie 2.0 al geïnstalleerd heeft staan en waarschijnlijk zelfs een nòg nieuwere versie.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 08:16:55 #9
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104035
    Twisted Metal heeft een online infrastructure multi-player optie.
    pi_29104647
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 01:55 schreef P-Style het volgende:
    Het zit zo... De nieuwe firmware voor de PSP (versie 2.0) zal een aantal nieuwe functies toevoegen aan het apparaat. Eén van die nieuwe functies is een web browser. Als je al een PSP in je bezit hebt, dan kun je deze firmware upgrade gratis uitvoeren op verschillende manieren.
    De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 09:36:00 #11
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104660
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef NutKees het volgende:

[..]

De vraag is of ik wel WIL upgraden, ik heb nu firmware 1.5 en dat wil ik voorlopig nog even zo houden. Ik ben nu veel te blij met ScummVm en andere emulators voor de psp, of ben ik de enige die daar zo over denkt?
    Er is toch niemand welke je verplicht te upgraden
    EN als je af en toe nog een spel KOOPT ( ), kom je er waarschijnlijk sowieso niet onderuit.
    pi_29104678
    Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 09:39:45 #13
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29104704
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
    Nee, dat zeg ik toch ook niet. Ik vraag me alleen af of ik de enige ben die graag homebrew draait.
    Vast niet.
    Dan moet je dus FW 2.0 niet upgraden, heb je dus geen WPA support en geen webbrowser.
    pi_29105192
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 09:37 schreef NutKees het volgende:
    Nee, hoor, heb een v1.00 JAP versie en zal voorlopig zeker niet gaan upgraden. De webbrowse van WipeOut voldoet voorlopig nog wel ff. Daarnaast komt dat ik, als ik al per se mobiel wil internetten wel m'n telefoon gebruik of m'n PDA... Ik ben voorlopig veel te blij met allerlei mogelijkheden die ik kwijtraak als ik inderdaad een upgrade zou uitvoeren. Voorlopig zie ik niet in waaorm ik het wel zou doen. En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...
    I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
    pi_29105281
    Vandaag mijn eerste UMD film besteld via Amazon.com. Ik ben erg benieuwd of het een beetje kijkbaar is. Heeft iemand al ervaring met het bekijken van officiële UMD films?
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29105716
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
    Vandaag mijn eerste UMD film besteld via Amazon.com. Ik ben erg benieuwd of het een beetje kijkbaar is. Heeft iemand al ervaring met het bekijken van officiële UMD films?
    Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juli 2005 @ 10:54:47 #17
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_29105788
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:20 schreef Ni3L50L het volgende:
    En 'verplicht' upgraden is voorlopig ook nog niet echt aan de orde...
    Jawel hoor.
    Als je Coded Arms zou kopen, moet je toch echt naar 1.5 upgraden.
    pi_29105979
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:50 schreef NutKees het volgende:

Ik kreeg die Spiderman2 UMD er gratis bij, maar ik vind het maar niks. 2 uur naar zo'n schermpje staren en je PSP vasthouden, krijg ik overal krampen van.
    En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit? Heb je bijvoorbeeld nog last gehad van na-ijlende beelden tijdens een snelle scène? Hoe waren de ondertitels? Zaten er nog extra's op de disc?
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29106880
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En hoe is de beeld- en geluidskwaliteit? Heb je bijvoorbeeld nog last gehad van na-ijlende beelden tijdens een snelle scène? Hoe waren de ondertitels? Zaten er nog extra's op de disc?
    Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.
    pi_29107006
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:48 schreef NutKees het volgende:

Shit, daar vraag je me zowat. Voor zover ik het me kan herinneren gedraagt die UMD zich gewoon als een DVD. Dus met subs (frans en engels volgens mij) en extra's (maar vraag me niet welke). Kwaliteit van het beeld vond ik echt behoorlijk goed voor zo'n klein scherm, maar je moet natuurlijk geen TV/DVD kwaliteit verwachten.
    Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_29107042
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dank je voor de snelle reply. Ik ben vooral benieuwd naar het geluid. Of de soundtrack en de dialogen een beetje goed uit de verf komen. De helderheid van het scherm vind ik voldoende voor video; Ik heb al een voorproefje gehad met Need For Speed Underground: Rivals. Daar zitten twee videoclips in.
    Het geluid is erg goed imo, vooral met oordopjes in.
    Sold my Soul to Sony
    pi_29107770
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor.
    Als je Coded Arms zou kopen, moet je toch echt naar 1.5 upgraden.
    Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.

Geluid en beeld zijn kwalitatief errug goed, niet alleen van de UMD discs, maar ook MP3 en MP4 kwaliteit is echt superieur. Enige nadeel vind ik wel dat voorlopig alleen nog de Memory Stick (Pro) Duo wordt ondersteund. 1Gb stick kost rond de honderd euro.
      maandag 25 juli 2005 @ 12:29:11 #23
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29107831
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 12:26 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Nope, dat hoeft niet. Voorlopig niet in ieder geval, tenzij men functionaliteit gaat inbouwen die alleen vanaf een specifieke firmware versie beschikbaar is.
    Het moet wel, omdat de PSP anders het spel niet opstart. Ongetwijfeld is dat bij een illegale versie niet zo, maar daar hebben we het niet over
    pi_29107886
    Ik heb het ook niet over illegale versies. Gewoon originele UMD. Het enige wat dat ding doen is de firmware versie uitlezen, verder niets. En op versie 1.00 draait 'ie probleemloos.
      maandag 25 juli 2005 @ 12:33:26 #25
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_29107955
    Oh, ik dacht echt dat je de PSP eerst moest updaten vanaf die UMD. Nou ja, zo boeiend is het ook niet . Ik zet gewoon 2.0 erop voor de browser, die homebrew dingen vind ik toch niet zo interessant.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')