Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hmm nooit geweten eigenlijkquote:En voor de duidelijkheid, explosieve bewegingen spreken juist het type spiervezel (2B) aan nodig voor groei, niet langzame bewegingen!
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532
Dat ligt dan aan FoK!, want op een ander forum doet ie ut wel.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:11 schreef roxxe het volgende:
joepie![]()
en waarom geen pic van ronnie ?ronnie is da man
![]()
![]()
edit: mrJ jij noob, niet hotlinken
Ik quote onzer aller Big Cat:quote:Op maandag 18 juli 2005 10:49 schreef Ericr het volgende:
50 Mg B6 kan al schadelijk zijn, ook al is het geen blijvende schade. Maar bij langdurig gebruik zijn er gevallen bekend van zenuwbaan beschadiging. Herstelt zich naar verloop van tijd als je stopt, maar goed het blijven doses die vele malen hoger zijn de aanbevolen dosis.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=11228quote:Ok, het eerste wat je moet weten is dat vitaminen op zich geen absolute noodzakelijkheid vormen. In ons dieet doen zich weinig tekorten voor. En meer dan wat nodig is, heeft erg weinig zin. Het is zo dat vitaminen unieke eigenschappen bezitten, maar die eigenschappen veranderen nu niet of je een RDA of een megadosis binnenhebt.
Dat gezegd zijnde, spits je je best toe op de dingen waarin je hoogstwaarschijnlijk tekorten hebt, en dingen die moeten aangevuld worden.
Tot die eerste categorie behoren voornamelijk magnesium en zinc. Twee mineralen met niet te onderschatten nut voor athleten, en waarin meeste mensen, en zeker athleten vaak deficient blijken.
Tot die tweede categorie behoren vitamine C, waarvan j er zo te zien al duizend keer meer neemt dan nodig (zo'n 100 a 200 mg per dag is voldoende voor een sporter) en alle B-vitamines. En het verbaast me dat je die niet neemt want het belang daarvan is niet te schatten. Zowat alle prestaties die het lichaam kan verzetten berusten op de aanwezigheid van B-vitaminen als co-enzymen. Hierbij zorg je best dat je 50 a 100 mg neemt van vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B12 en H, ongeveer 500 a 1000 mg choline en 100 a 200 mg inositol per dag.
Staat er al 3 topics in. Niet janken.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:38 schreef diep-in-de-war het volgende:
vanwaar al die dopingslinks in de op? dat zie je bij andere sporten toch ook niet. zo druk je het bb-en weer in een slecht daglicht.
Waarom wil je perse een fatburner met efedrine? Zat alternatieven zoals bijv. Tight van San.quote:
Kan hij dat ook ergens mee onderbouwen? Heb het iig nooit eerder gehoord.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:56 schreef Vassili_Z het volgende:
Een gozer die al heel lang traint, maar nu gestopt is voor 2 jaar, en die nu nog fokking breed is, en die veel met bodybuilders optrekt zegt datdat kwark, melk etc slecht voor je is vanwege de gluten erin. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord! Jullie wel?
Hij zegt dat gluten spieren kan afbreken. Hmmm
Volgens mij niet, gluten zit ook wel in havermout, pasta etc.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:56 schreef Vassili_Z het volgende:
Een gozer die al heel lang traint, maar nu gestopt is voor 2 jaar, en die nu nog fokking breed is, en die veel met bodybuilders optrekt zegt datdat kwark, melk etc slecht voor je is vanwege de gluten erin. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord! Jullie wel?
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:56 schreef Vassili_Z het volgende:
der zit geen gluten in kwark of zuivelquote:Wat zijn gluten?
Gluten zijn tarwe-eiwitten. Gluten zorgen voor de luchtige structuur van brood. In gluten komt een stofje voor, gliadine, waarvoor sommige mensen overgevoelig zijn. Deze overgevoeligheid wordt 'gluten-intolerantie' of 'coeliakie' genoemd en veroorzaakt een darmaandoening. Gluten-intolerantie openbaart zich meestal bij kleine kinderen, die overgaan tot pap of brood van tarwebloem. De behandeling bestaat uit een gluten vrij dieet. Dit is erg moeilijk te realiseren, omdat in allerlei voedingsmiddelen tarwebloem is verwerkt. In plaats van gewoon brood kan gluten vrij brood worden gegeten.
daar zit geen ephedra in hoorquote:
Sinds vorig jaar (ik meen april) is ephedra verboden geworden. Dus als het nog van voor die tijd is kan het wel, maar de vernieuwde stackers bevatten inderdaad geen ephedra.quote:
ja grappig kerel. waarom stop je niet gewoon met trainen, als je zelfs met al die shit niet eens groot kan wordenquote:Op maandag 18 juli 2005 11:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Staat er al 3 topics in. Niet janken.
PS: Voor iemand die niet eens de gedachte achter eiwitinname begrijpt is alle info meegenomen toch?
Haha, zegt onze huiskneus.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
ja grappig kerel. waarom stop je niet gewoon met trainen, als je zelfs met al die shit niet eens groot kan wordendan doe je toch dingen drastisch verkeerd lijkt me zo.
Ja maar, ja maar....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:02 schreef phreaky_professor het volgende:
ach, jullie zijn toch allebei kleiner dan ik.
Damn, da's waar ook. In de tijd dat het nog helemaal nieuw (en duur) was heb ik het geprobeerd (begin jaren 90). Frontloading met 5 g/d, daarna 2 g/d voor 2 weken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:09 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar....
Jij hebt wel eens creatine gebruikt! Zo kan ik het ook!![]()
En hoeveel is veel? Aan schoon eten dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:14 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Damn, da's waar ook. In de tijd dat het nog helemaal nieuw (en duur) was heb ik het geprobeerd (begin jaren 90). Frontloading met 5 g/d, daarna 2 g/d voor 2 weken.En natuurlijk helemaal geen resultaat gemerkt.
![]()
Maar ik speel gewoon vals door meer te eten dan wie dan ook.
De laatste weken ben ik aan een semi-cut begonnen, dus 3500 kcal/d. Omdat ik pas sinds recent weer echt serieus train heb ik ondanks dat toch nog wel wat n00b gains.quote:
mwa... valt wel mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
wat eet je dan in de here zijn naam? bakstenen?
lol, dan lult ie dusquote:Op maandag 18 juli 2005 22:46 schreef roxxe het volgende:
[..]
[..]
der zit geen gluten in kwark of zuivel![]()
![]()
Nee. Je darmen kunnen door de veranderende samenstelling van het voedse lang niet optimaal de voedingsstoffen uit de magere kwark/yoghurt halen. Het beste is om eerst de kwark te eten, en dan de yoghurt zodat je darmflora zich daar goed op kan aanpassenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:56 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben sinds kort weer aan de magere kwark, en soms doe ik er wat magere vanilleyoghurt bij om het op smaak te brengen. Is dit verstandig?
Ik ben een brinta nicht, smaakt me toch iets beter.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:08 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
lol, dan lult ie dus![]()
Er zitten trouwens echt fokking veel koolhydraten en naar verhouding, veel eiwit in havermout, harstikke goed dus voor je bij het ontbijt!
VOEDINGSWAARDE (100 g)
kcal 341
eiwitten 12.5 g
koolydraten 57 g
vetten 7 g
Gewoon slikken, niet proeven. In het leger doen ze niets anders.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:14 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Enigste wat ik niet door mijn strot krijg ik karnemelk met brinta, hiervoor gebruik ik wel 0% vet melk.
Een klassieker!quote:Op zondag 24 juli 2005 13:19 schreef KonnieKipke het volgende:
Heb je die DVD van Arnie gezien? Pumping Iron?
Wat een vermakelijke DVD. "I like to pump". "Training is like having an orgasm". "I have several orgasms a day".
Whey en snelle suikers heb je nodig na de training.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:20 schreef Den_Haag het volgende:
Wat is beter als after-trainingshake? Een shake met weightgainers (veel koolhydraten en toch eiwitten) of whey-80 (de simpele/goedkope eiwitten)?
Zoek iets om zelf een shake mee te maken voor na de training. Hoef dat alleen maar op trainingsdagen voor na de training. Verder krijg ik al genoeg eiwitten binnen via me voeding.
Wat kan ik dan het beste nemen? (wat ook niet te veel kost)quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:25 schreef Mr.J het volgende:
Ze nemen niet snel op die eiwitten, dus voor je PWO shake hebben ze minder toegevoegde waarde.
Flauwekul, zijn 2 diverse enzymsystemen in de enterocyten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef Devlinsect het volgende:
Iets voor de kenners: onlangs las ik een discussie dat een banaan eten na training juist NIET bevordelijk zou zijn voor de opname van eiwit, omdat er FRUCTOSE in zou zitten. Klopt dit? Geen bron![]()
Denk het ook jaquote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:05 schreef Mr.J het volgende:
Denk 1 tot 1,5 gram max.
Naar mijn weten is fructose een stof die kunstmatig gemaakt wordt (bewerking van glucose dacht ik), het is geen natuurlijk product (het lichaam heeft ook moeite om het af te breken), dus het zal niet in bananen zitten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef Devlinsect het volgende:
Iets voor de kenners: onlangs las ik een discussie dat een banaan eten na training juist NIET bevordelijk zou zijn voor de opname van eiwit, omdat er FRUCTOSE in zou zitten. Klopt dit? Geen bron![]()
Ik denk eerder dat je een blessure krijgt dan dat je zwaarder kan trainenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:48 schreef NotoriousJw het volgende:
IS het waar dat je van een klap op je rug een adrealine kick krijgt waardoor je tijdelijk zwaarder/langer door kan gaan? (ik zie het wel eens op tv bij deadliften en dergelijke)_
Weet ik niet meer precies.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:15 schreef dnzl het volgende:
Mr. J:
Vandaag mijn eerste capsule Tight ingenomen.
Wat alerter, sneller typen en een beetje drukkend gevoel op de maag, niet echt een energie kick. Maar misschien komt dat omdat ik niet veel nachtrust heb gehad.
Had jij dit ook?
Probeer 's ochtends zo veel te eten als je kan. Bijvoorbeeld melk, havermout, banaan & whey eiwit. Dit blenden of de staafmixer erop.quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:52 schreef -Lay-Z- het volgende:
Ik begrijp zelf niet hoe ik aan de 58kg kom.
Ik eet gewoon alles wat ik wil. Meerdere malen per week frieten, alshet school is eet ik elke dag een hotdog enzo, ik eet bij bijna alles mayonaise en toch blijf ik zo mager
Meestal eet ik ook 2x warm eten per dag ('s middags en 's avonds) Voor TV eet ik ook elke dag een grote zak chips voor de helft leeg + daarna nog koekjes, chocomousse of pudding.
En ik neem geen drugs
Mag je die tabletten eigenlijk gewoon oplossen in water? Want die zijn te groot voor door te slikken![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
volgens mij klinkt het niet alleen ranzig :|
Ach na 3x raak je er al aan gewend.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
volgens mij klinkt het niet alleen ranzig :|
quote:Op maandag 15 augustus 2005 09:25 schreef Mr.J het volgende:
Mwah, ik was ooit 58kg bij 1.80m. Een goed dieet van 1gram coke per dag doet wonderen!
Ga je er trouwens ook nog bij trainen of denk je dat zo'n potje alles is?quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:46 schreef -Lay-Z- het volgende:
Hallo!
Ik heb eens besloten om iets aan mijn lichaam te doen :p
Ik ben gisteren in een gezondheidswinkel eens gaan kijken voor Creatine, maar de verkoper raadde mij eerder aminozuren aan omdat ik anders mijn spieren ging 'verteren' ipv opbouwen (ik was verzuurd ofzo)
Dus nu heb ik hier DEZE staan.
Op de verpakking staat 10 tabletten per dag, de verkoper zei 5 tabletten.
Hoeveel moet ik er nu nemen??
ik ben 1m86 en weeg 58kg, werd dus eens hoogtijd dat ik wat spieren ging kweken![]()
Arme nieren. DIe moeten heel hard werken. Je kan niet meer dan 30 gram eiwit opnemen in twee uur dus het viervoudige lijkt me niet gezond...quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik woog in het begin ook zo weinig
Het klinkt ranzig, maar flikker gewoon 1 liter magere kwark met 4 blikken in tonijn + whey in de blender en snel naar binnen werken.
En dat is direct slecht voor je nieren? True, 120 gram is wel errug veel, maar of het dus direct zo slecht is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:16 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Arme nieren. DIe moeten heel hard werken. Je kan niet meer dan 30 gram eiwit opnemen in twee uur dus het viervoudige lijkt me niet gezond...
Mwa, valt mee hoor.quote:
Post je voedingsschema eens dan, anders hebben we er niks aanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:27 schreef NotoriousJw het volgende:
2 vragen:
1: Ik hoorde nu weer wat raars in de sportschool. Is het zo dat als je veel water drinkt 1 tot 2 liter per training je minder snel aankomt?
2: Hoe kan ik aan meer eiwitten komen. Ik neem nu 2 bakken kwark 500 gram + isopure shake + voeding. Maar ik kom gewoon niet eens aan me lichaamsgewicht x 2 = eiwitten. Iemand tips voor (niet al te dure) supplementen/voeding? (ik weeg nu 91 kg )
s'ochtends:quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:38 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Post je voedingsschema eens dan, anders hebben we er niks aan
1) Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:27 schreef NotoriousJw het volgende:
2 vragen:
1: Ik hoorde nu weer wat raars in de sportschool. Is het zo dat als je veel water drinkt 1 tot 2 liter per training je minder snel aankomt?
2: Hoe kan ik aan meer eiwitten komen. Ik neem nu 2 bakken kwark 500 gram + isopure shake + voeding. Maar ik kom gewoon niet eens aan me lichaamsgewicht x 2 = eiwitten. Iemand tips voor (niet al te dure) supplementen/voeding? (ik weeg nu 91 kg )
Voor jou dan:quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eiwitbehoefte bij BB'ers wordt nogal overschat volgens mij.
Hoeveel spiermasse bouwt een (natural) bodybuilder nou helemaal op per week?
Minder dan zeg een kind in de groei. Neemt een kind in de groei idioot veel eiwitten? Nee, en toch komt het daarmee ook helemaal goed.
quote:Nutritional Myths that Just Won't Die: Protein!
By Will Brink
When it comes to the topic of sports nutrition there are many myths and fallacies that float around like some specter in the shadows. They pop up when you least expect them and throw a monkey wrench into the best laid plans of the hard training athlete trying to make some headway. Of all the myths that surface from time to time, the protein myth seems to be the most deep rooted and pervasive. It just won't go away. The problem is, exactly who, or which group, is perpetuating the "myth" cant be easily identified. You see, the conservative nutritional/medical community thinks it is the bodybuilders who perpetuate the myth that athletes need more protein and we of the bodybuilding community think it is them (the mainstream nutritional community) that is perpetuating the myth that athletes don't need additional protein! Who is right?
The conservative medical/nutritional community is an odd group. They make up the rules as they go along and maintain what I refer to as the "nutritional double standard." If for example you speak about taking in additional vitamin C to possibly prevent cancer, heart disease, colds, and other afflictions, they will come back with "there is still not enough data to support the use of vitamin C as a preventative measure for these diseases," when in fact there are literary hundreds of studies showing the many benefits of this vitamin for the prevention and treatment of said diseases.
And of course, if you tell them you are on a high protein diet because you are an athlete they will tell you, "oh you don't want to do that, you don't need it and it will lead to kidney disease" without a single decent study to back up their claim! You see they too are susceptible to the skulking myth specter that spreads lies and confusion. In this article I want to address once and for all (hopefully) the protein myth as it applies to what the average person is told when they tell their doctor or some anemic "all you need are the RDAs" spouting nutritionist that he or she is following a high protein diet.
Myth #1 "Athletes don't need extra protein"
I figured we should start this myth destroying article off with the most annoying myth first. Lord, when will this one go away? Now the average reader person is probably thinking "who in the world still believes that ridiculous statement?" The answer is a great deal of people, even well educated medical professionals and scientists who should know better, still believe this to be true. Don't forget, the high carb, low fat, low protein diet recommendations are alive and well with the average nutritionist, doctor, and of course the "don't confuse us with the facts" media following close behind.
For the past half century or so scientists using crude methods and poor study design with sedentary people have held firm to the belief that bodybuilders, strength athletes of various types, runners, and other highly active people did not require any more protein than Mr. Potato Head.....err, I mean the average couch potato. However, In the past few decades researchers using better study designs and methods with real live athletes have come to a different conclusion altogether, a conclusion hard training bodybuilders have known for years. The fact that active people do indeed require far more protein than the RDA to keep from losing hard earned muscle tissue when dieting or increasing muscle tissue during the off season.
In a recent review paper on the subject one of the top researchers in the field (Dr. Peter Lemon) states "...These data suggest that the RDA for those engaged in regular endurance exercise should be about 1.2-1.4 grams of protein/kilogram of body mass (150%-175% of the current RDA) and 1.7 - 1.8 grams of protein/kilogram of body mass per day (212%-225% of the current RDA) for strength exercisers."
Another group of researchers in the field of protein metabolism have come to similar conclusions repeatedly. They found that strength training athletes eating approximately the RDA/RNI for protein showed a decreased whole body protein synthesis (losing muscle jack!) on a protein intake of 0.86 grams per kilogram of bodyweight. They came to an almost identical conclusion as that of Dr. Lemon in recommending at least 1.76g per kilogram of bodyweight per day for strength training athletes for staying in positive nitrogen balance/increases in whole body protein synthesis.
This same group found in later research that endurance athletes also need far more protein than the RDA/RNI and that men catabolize (break down) more protein than women during endurance exercise.
They concluded "In summary, protein requirements for athletes performing strength training are greater than sedentary individuals and are above the current Canadian and US recommended daily protein intake requirements for young healthy males." All I can say to that is, no sh%# Sherlock?!
Now my intention of presenting the above quotes from the current research is not necessarily to convince the average athlete that they need more protein than Joe shmoe couch potato, but rather to bring to the readers attention some of the figures presented by this current research. How does this information relate to the eating habits of the average athlete and the advice that has been found in the lay bodybuilding literature years before this research ever existed? With some variation, the most common advice on protein intakes that could be-and can be- found in the bodybuilding magazines by the various writers, coaches, bodybuilders, etc., is one gram of protein per pound of body weight per day.
So for a 200 pound guy that would be 200 grams of protein per day. No sweat. So how does this advice fair with the above current research findings? Well let's see. Being scientists like to work in kilograms (don't ask me why) we have to do some converting. A kilogram weighs 2.2lbs. So, 200 divided by 2.2 gives us 90.9. Multiply that times 1.8 (the high end of Dr. Lemon's research) and you get 163.6 grams of protein per day. What about the nutritionists, doctors, and others who call(ed) us "protein pushers" all the while recommending the RDA as being adequate for athletes?
Lets see. The current RDA is 0.8 grams of protein per kilogram of bodyweight: 200 divided by 2.2 x 0.8 = 73 grams of protein per day for a 200lb person. So who was closer, the bodybuilders or the arm chair scientists? Well lets see! 200g (what bodybuilders have recommended for a 200lb athlete) - 163g ( the high end of the current research recommendations for a 200lb person) = 37 grams (the difference between what bodybuilders think they should eat and the current research).
How do the RDA pushers fair? Hey, if they get to call us "protein pushers" than we get to call them "RDA pushers!" Anyway, 163g - 73g = (drum role) 90 grams! So it would appear that the bodybuilding community has been a great deal more accurate about the protein needs of strength athletes than the average nutritionist and I don't think this comes as any surprise to any of us. So should the average bodybuilder reduce his protein intake a bit from this data? No, and I will explain why. As with vitamins and other nutrients, you identify what looks to be the precise amount of the compound needed for the effect you want (in this case positive nitrogen balance, increased protein synthesis, etc) and add a margin of safety to account for the biochemical individuality of different people, the fact that there are low grade protein sources the person might be eating, and other variables.
So the current recommendation by the majority of bodybuilders, writers, coaches, and others of one gram per pound of bodyweight does a good job of taking into account the current research and adding a margin of safety. One things for sure, a little too much protein is far less detrimental to the athletes goal(s) of increasing muscle mass than too little protein, and this makes the RDA pushers advice just that much more.... moronic, for lack of a better word.
There are a few other points I think are important to look at when we recommend additional protein in the diet of athletes, especially strength training athletes. In the off season, the strength training athletes needs not only adequate protein but adequate calories. Assuming our friend (the 200lb bodybuilder) wants to eat approximately 3500 calories a day, how is he supposed to split his calories up? Again, this is where the bodybuilding community and the conservative nutritional/medical community are going to have a parting of the ways... again. The conservative types would say "that's an easy one, just tell the bodybuilder he should make up the majority of his calories from carbohydrates."
Now lets assume the bodybuilder does not want to eat so many carbs. Now the high carb issue is an entirely different fight and article, so I am just not going to go into great depth on the topic here. Suffice it to say, anyone who regularly reads articles, books, etc, >from people such as Dan Duchaine, Dr. Mauro Dipasquale, Barry Sears PhD, Udo Erasmus PhD, yours truly, and others know why the high carb diet bites the big one for losing fat and gaining muscle (In fact, there is recent research that suggests that carbohydrate restriction, not calorie restriction per se, is what's responsible for mobilizing fat stores). So for arguments sake and lack of space, let's just assume our 200lb bodybuilder friend does not want to eat a high carb diet for his own reasons, whatever they may be.
What else can he eat? He is only left with fat and protein. If he splits up his diet into say 30% protein, 30 % fat, and 40% carbs, he will be eating 1050 calories as protein (3500x30% = 1050) and 262.5g of protein a day (1050 divided by 4 = 262.5). So what we have is an amount (262.5g) that meets the current research, has an added margin of safety, and an added component for energy/calorie needs of people who don't want to follow a high carb diet, hich is a large percentage of the bodybuilding/strength training community. here are other reasons for a high protein intake such as hormonal effects (i.e. effects on IGF-1, GH, thyroid ), thermic effects, etc., but I think I have made the appropriate point. So is there a time when the bodybuilder might want to go even higher in his percent of calories >from protein than 30%? Sure, when he is dieting.
It is well established that carbs are "protein sparing" and so more protein is required as percent of calories when one reduces calories. Also, dieting is a time that preserving lean mass (muscle) is at a premium. Finally, as calories decrease the quality and quantity of protein in the diet is the most important variable for maintaining muscle tissue (as it applies to nutritional factors), and of course protein is the least likely nutrient to be converted to bodyfat. In my view, the above information bodes well for the high protein diet. If you tell the average RDA pusher you are eating 40% protein while on a diet, they will tell you that 40% is far too much protein. But is it? Say our 200lb friend has reduced his calories to 2000 in attempt to reduce his bodyfat for a competition, summer time at the beach, or what ever. Lets do the math. 40% x 2000 = 800 calories from protein or 200g (800 divided by 4). So as you can see, he is actually eating less protein per day than in the off season but is still in the range of the current research with the margin of safety/current bodybuilding recommendations intact.
Bottom line? High protein diets are far better for reducing bodyfat, increasing muscle mass, and helping the hard training bodybuilder achieve his (or her!) goals, and it is obvious that endurance athletes will also benefit from diets higher in protein than the worthless and outdated RDAs.
Myth #2 "High protein diets are bad for you"
So the average person reads the above information on the protein needs and benefits of a high protein diet but remembers in the back of their mind another myth about high protein intakes. "I thought high protein diets are bad for the kidneys and will give you osteoporosis! " they exclaim with conviction and indignation. So what are the medical facts behind these claims and why do so many people, including some medical professionals and nutritionists, still believe it?
For starters, the negative health claims of the high protein diet on kidney function is based on information gathered from people who have preexisting kidney problems. You see one of the jobs of the kidneys is the excretion of urea (generally a non toxic compound) that is formed from ammonia (a very toxic compound) which comes from the protein in our diets. People with serious kidney problems have trouble excreting the urea placing more stress on the kidneys and so the logic goes that a high protein diet must be hard on the kidneys for healthy athletes also.
Now for the medical and scientific facts. There is not a single scientific study published in a reputable peer - reviewed journal using healthy adults with normal kidney function that has shown any kidney dysfunction what so ever from a high protein diet. Not one of the studies done with healthy athletes that I mentioned above, or other research I have read, has shown any kidney abnormalities at all. Furthermore, animals studies done using high protein diets also fail to show any kidney dysfunction in healthy animals.
Now don't forget, in the real world, where millions of athletes have been following high protein diets for decades, there has never been a case of kidney failure in a healthy athlete that was determined to have been caused solely by a high protein diet. If the high protein diet was indeed putting undo stress on our kidneys, we would have seen many cases of kidney abnormalities, but we don't nor will we. From a personal perspective as a trainer for many top athletes from various sports, I have known bodybuilders eating considerably more than the above research recommends (above 600 grams a day) who showed no kidney dysfunction or kidney problems and I personally read the damn blood tests! Bottom line? 1-1.5 grams or protein per pound of bodyweight will have absolutely no ill effects on the kidney function of a healthy athlete, period. Now of course too much of anything can be harmful and I suppose it's possible a healthy person could eat enough protein over a long enough period of time to effect kidney function, but it is very unlikely and has yet to be shown in the scientific literature in healthy athletes.
So what about the osteoporosis claim? That's a bit more complicated but the conclusion is the same. The pathology of osteoporosis involves a combination of many risk factors and physiological variables such as macro nutrient intakes (carbs, proteins, fats), micro nutrient intakes (vitamins, minerals, etc), hormonal profiles, lack of exercise, gender, family history, and a few others. The theory is that high protein intakes raise the acidity of the blood and the body must use minerals from bone stores to "buffer" the blood and bring the blood acidity down, thus depleting one's bones of minerals. Even if there was a clear link between a high protein diet and osteoporosis in all populations (and there is not) athletes have few of the above risk factors as they tend to get plenty of exercise, calories, minerals, vitamins, and have positive hormonal profiles. Fact of the matter is, studies have shown athletes to have denser bones than sedentary people, there are millions of athletes who follow high protein diets without any signs of premature bone loss, and we don't have ex athletes who are now older with higher rates of osteoporosis.
In fact, one recent study showed women receiving extra protein from a protein supplement had increased bone density over a group not getting the extra protein! The researchers theorized this was due to an increase in IGF-1 levels which are known to be involved in bone growth. Would I recommend a super high protein diet to some sedentary post menopausal woman? Probably not, but we are not talking about her, we are talking about athletes. Bottom line? A high protein diet does not lead to osteoporosis in healthy athletes with very few risk factors for this affliction, especially in the ranges of protein intake that have been discussed throughout this article.
Myth #3 "All proteins are created equal"
How many times have you heard or read this ridiculous statement? Yes, in a sedentary couch potato who does not care that his butt is the same shape as the cushion he is sitting on, protein quality is of little concern. However, research has shown repeatedly that different proteins have various functional properties that athletes can take advantage of. For example, whey protein concentrate (WPC) has been shown to improve immunity to a variety of challenges and intense exercise has been shown to compromise certain parts of the immune response. WPC is also exceptionally high in the branch chain amino acids which are the amino acids that are oxidized during exercise and have been found to have many benefits to athletes. We also know soy has many uses for athletes, and this is covered in full on the Brinkzone site in another article.
Anyway, I could go on all day about the various functional properties of different proteins but there is no need. The fact is that science is rapidly discovering that proteins with different amino acid ratios (and various constituents found within the various protein foods) have very different effects on the human body and it is these functional properties that bodybuilders and other athletes can use to their advantage. Bottom line? Let the people who believe that all proteins are created equal continue to eat their low grade proteins and get nowhere while you laugh all the way to a muscular, healthy, low fat body!
Conclusion
Over the years the above myths have been floating around for so long they have just been accepted as true, even though there is little to no research to prove it and a whole bunch of research that disproves it! I hope this article has been helpful in clearing up some of the confusion for people over the myths surrounding protein and athletes. Of course now I still have to address even tougher myths such as "all fats make you fat and are bad for you," "supplements are a waste of time," and my personal favorite, "a calorie is a calorie." The next time someone gives you a hard time about your high protein intake, copy the latest study on the topic and give it to em. If that does not work, role up the largest bodybuilding magazine you can find and hit hem over the head with it!
Ieder lichaam is anders waardoor sommigen ook op een lagere eiwit inname kunnen groeien ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:33 schreef Ericr het volgende:
Mooi verhaal van Will Brink, maar het verklaart niet waarom velen op een laag tot een gemiddelde inname aan proteine toch tot goede gains kunnen komen. Zelfde geld als de aangehaalde sporten die meer leunen op je cardiovasculaire systeem, ook daar valt prima progressie te maken op een inname die vrij laag ligt.
Zelf een proponent van een normale eiwitinname, heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen 100-125 gram per dag of 200 gram en meer.
De hele eiwithype is gebaseerd op een aminozuur profiel opgesteld in 1914, een studie op ratten. Ratten heb inderdaad een hoger eiwitinname nodig, iets wat je ook terugvind in de samenstelling van melk die ratten geven aan hun baby ratjes. Moedermelk van mensen is qua eiwit samenstelling veel lager, toch groeit een kind daar bijzonder goed op.
Zou wat minder brood gaan eten en kijken of je dat kan vervangen door bijv. havermout, kip, vis (tonijn) en rijst ofzo.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:43 schreef NotoriousJw het volgende:
[..]
s'ochtends:
begin met yoghurt + cornflakes of melk + havermout (wat is beter?)
halve bak kwark
4 boterhammen ham/kipfilet (iets in die richting)
vitamine c + glucoasmine
daarna om de 2 uur (tot 18:00) 2/3 boterhammen per keer
18:00 avondeten (is verschillend + halve bak kwark)
trainen rond 20/21:00 (banaan)
na trainen shake + dextrose
voor slapen gaan: 1 bak kwark + een appel
Ik heb dit zo vaak aangehaald, tot vervelens toe. Vegetarisch schema met lage eiwitinname, het gaat prima.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ieder lichaam is anders waardoor sommigen ook op een lagere eiwit inname kunnen groeien ja.
Heb je dit trouwens als eens aangehaald op DBB? Ben benieuwd wat andere voeding experts (3XL, Tijl) daarvan vinden.
-Omdat 'iedereen' het doet doet iedereen iedereen naquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Ben wel benieuwd dan waarom de hele bb wereld al jaren teveel eiwitten neemt.
Eigenlijk nooit veel reacties gehoord, met Tijl wel ooit een lange discussie gevoerd over vegetarisme/lactose intolerantie maar op dit punt heb ik nooit een reactie gezien van hun.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Maar wat zijn dan de reacties? (Of heb je een linkje naar zo'n topic, kom bijna nooit in de voeding sectie).
Ben wel benieuwd dan waarom de hele bb wereld al jaren teveel eiwitten neemt.
Probeer eens 10 broodjes op een dag te gaan eten, veel groente en fruit ook, en voordat je gaat slapen ook veel eten. Dan kom je wel aan. Zelfs als je een ecto bent!quote:Op maandag 15 augustus 2005 10:52 schreef -Lay-Z- het volgende:
Ik begrijp zelf niet hoe ik aan de 58kg kom.
Ik eet gewoon alles wat ik wil. Meerdere malen per week frieten, alshet school is eet ik elke dag een hotdog enzo, ik eet bij bijna alles mayonaise en toch blijf ik zo mager
Meestal eet ik ook 2x warm eten per dag ('s middags en 's avonds) Voor TV eet ik ook elke dag een grote zak chips voor de helft leeg + daarna nog koekjes, chocomousse of pudding.
En ik neem geen drugs
Mag je die tabletten eigenlijk gewoon oplossen in water? Want die zijn te groot voor door te slikken![]()
Huttenkase !!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:24 schreef dnzl het volgende:
Precies!
Tip: ik weet even het merk niet meer maar het is ook op TV geweest: Halfvoller van xxx.
Per 100gram 19g vet en dik in de 30 gram eiwit. Lekker kaasje!!
Nog steeds tevreden over Tight?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:15 schreef dnzl het volgende:
Mr. J:
Vandaag mijn eerste capsule Tight ingenomen.
Wat alerter, sneller typen en een beetje drukkend gevoel op de maag, niet echt een energie kick. Maar misschien komt dat omdat ik niet veel nachtrust heb gehad.
Had jij dit ook?
Jawel. Iets meer als een week bezig nu en ongeveer 3 kilo kwijt en wat meer contouren te zien rond de biceps en buik. Energieboost matig, hongergevoel gone.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:45 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Nog steeds tevreden over Tight?
Vit B6 en zonnebanken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:42 schreef El-Rico het volgende:
Heeft er iemand nog originele tips tegen huidproblemen. Heb me de laatste tijd kapot lopen slikken met zink maar moet nu ff een paar weken eraf blijven. Begint weer helemaal de verkeerde kant op te gaan als ik in de spiegel kijk, ondanks mn 5 liter water per dag.
Eetpatroon aanpassen is geen optie
Roa is geen lieverdje hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:00 schreef El-Rico het volgende:
Hmmmz ja idd... zonnebank nu al 2 jaar redelijk vaak, moet een beetje om mn huid denken ivm huidkanker.
Mn dokter wil dus geen Roa voorschrijven, hij zegt dat ik eerst maar normaal moet gaan eten.
Heb nu een site gevonden waar je t kan bestellen, ben dit ernstig in overweging aan t nemen aangezien ik t een aantal jaar geleden ook heb gebruikt.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 02:26 schreef Nightanimal het volgende:
K zag van de week een ab flex II voor nog geen tientje liggen bij de Blokker, waarmee je je buikspieren effectief zou kunnen trainen, men beweert dat je in 3 minuten evenveel bereikt dan 200 sit ups, iemand ervaring met een soort gelijk hulpmiddel, is het weg gegooid geld? http://www.telsell.com/shopping.asp?UID=04032413551515&CNT=NL&LAN=NED&MN=PR2463 hier nog 44 euri's das een beetje TE duur voor zo'n plastic dingie lol
Die TellSell troep doet 9 van de 10 keer niet wat ze pretenderen... Ik bedoel, als het zou werken, waarom zie je ze dan niet in veel winkels, sportinstituten, door atleten gebruikt, etc?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 02:26 schreef Nightanimal het volgende:
K zag van de week een ab flex II voor nog geen tientje liggen bij de Blokker, waarmee je je buikspieren effectief zou kunnen trainen, men beweert dat je in 3 minuten evenveel bereikt dan 200 sit ups, iemand ervaring met een soort gelijk hulpmiddel, is het weg gegooid geld? http://www.telsell.com/shopping.asp?UID=04032413551515&CNT=NL&LAN=NED&MN=PR2463 hier nog 44 euri's das een beetje TE duur voor zo'n plastic dingie lol
Met dit apparaat heb ik wel goede ervaringen, die werkt wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:58 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Die TellSell troep doet 9 van de 10 keer niet wat ze pretenderen... Ik bedoel, als het zou werken, waarom zie je ze dan niet in veel winkels, sportinstituten, door atleten gebruikt, etc?
Nee, de concentratie wordt minder maar je krijgt wel gewoon evenveel binnenquote:Kan het kwaad om eigenlijk meer dan 200ml vloeistof op 30 gram Whey te gebruiken voor je shake??
Hmm yeah i know. Maar t is dus niet op doktersrecept, vraag me af waar ik dan mn bloed moet laten testen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Roa is geen lieverdje hoor.
Het geeft relatief grote stress op je lever. Zal geen overbodige luxe wezen even je bloed te laten testen elke 2 maanden als je met Roa aan de slag gaat.
Dat is idd lastig dan ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:44 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Hmm yeah i know. Maar t is dus niet op doktersrecept, vraag me af waar ik dan mn bloed moet laten testen.
Verschil moet er kennelijk wezen ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:50 schreef SHE het volgende:
Tony Little's ab roller
Serieus..icm met roman raise heb ik hier waanzinnige abs mee gebouwd. Is al vrij oud, maar voor mij nog steeds de nr. 1 en wij vrouwtjes moeten echt hard buffelen voor een paar blokjes hoor
Zie je ook in aardig wat sportscholen maar ik vind het een verschrikkelijk apparaatquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:05 schreef dnzl het volgende:
[..]
Met dit apparaat heb ik wel goede ervaringen, die werkt wel.
[afbeelding]
[..]
Nee, de concentratie wordt minder maar je krijgt wel gewoon evenveel binnen![]()
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:46 schreef diep-in-de-war het volgende:
waar krijg je die pukkels van?
Yup. Da's mijn nicht. Ze wordt getraind door Hedwig Parden.. (Da's dus een heule grote neger.. iets wat de naam niet doet vermoeden..)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef DjMark het volgende:
Anke Luth heb je het over denk ik.??
Dit is haar op het NABBA WK:
[afbeelding]
Geen pauze inlassen. Hartkloppingen van een shake? Wat bedoel je met die 6 gr? Zat er 6 gram coke in ofzo, kan anders geen kwaad. Maar voor de rest eetschema maken, heb je hard nodig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:01 schreef Tommy__ het volgende:
ik ben nieuw op het forum, 18 jaar 62 kg 1.82,
ik ben al sinds m'n 14de bezig met m'n lichaam omdat ik zo mager was en ben vorige week pas begonnen met fitness, daarvoor had ik m'n halters, m'n fiets en m'n oefeningen. Nu heb ik vorig jaar eiwitten ontdekt en ben daardoor van 60 naar 65 kg gegaan in 3 weken. dan ben ik gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg tijdens het fietsen na een zelfgemaakte shake (6gr) te drinken en ik groeide 2 cm en ik wou niet groeien :p. Nu ben ik begonnen met de fitnessclub vorige week en ik pak al 3 weken eiwitten.
Nu maak ik me zorge over het 'wennen' aan die eiwitten en of ik een pauze moet inlasse kwa eiwitten.
quote:
Stukle terug nog een lap tekst over eiwitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:15 schreef Tommy__ het volgende:
ik was al lang aan het overwegen om te gaan fitnessen dus ik denk wel dat ik het een tijd ga aanhouden. Maar de club staat me aan en ik vind m'n plezier er wel in :p.
ik steun wel voornamelijk op m'n normaal eten, ik voeg maar een 15gr per dag bij in 2 koppen chocomelk (niet echt fanatiek dus). Maar heeft een teveel aan eiwit (bv 4gr/kg) geen bijgevolgen? Ik heb eens gelezen over botaandoeningen enz.. maar weet niet of ik hier veel van moet geloven.
Ik denk dat je beter eerst eens wat meer kunt gaan lezen over eiwitten e.d. sowieso een basis leggen zou niet verkeerd zijn maar ook wat meer info zou je goed doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:01 schreef Tommy__ het volgende:
ik ben nieuw op het forum, 18 jaar 62 kg 1.82,
ik ben al sinds m'n 14de bezig met m'n lichaam omdat ik zo mager was en ben vorige week pas begonnen met fitness, daarvoor had ik m'n halters, m'n fiets en m'n oefeningen. Nu heb ik vorig jaar eiwitten ontdekt en ben daardoor van 60 naar 65 kg gegaan in 3 weken. dan ben ik gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg tijdens het fietsen na een zelfgemaakte shake (6gr) te drinken en ik groeide 2 cm en ik wou niet groeien :p. Nu ben ik begonnen met de fitnessclub vorige week en ik pak al 3 weken eiwitten.
Nu maak ik me zorge over het 'wennen' aan die eiwitten en of ik een pauze moet inlasse kwa eiwitten.
Nope, ik vind het te ranzig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:21 schreef dnzl het volgende:
Mr J. neem jij lijnzaadolie en zoja; wat zijn je meningen hierover?
Vanochtend na de muesli een eetlepel genomen. Kon de muesli net binnenhoudenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope, ik vind het te ranzig.
Ik neem wel 2 eetlepels olijfolie per dag. Zitten ook goede vetten in.
Zo erg proef je dat niet hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:28 schreef dnzl het volgende:
Gozer ik geniet van me kwark/yoghurt! Denk je dat het ga verpesten met die rotzooi
Ik merk persoonlijk wel dat ik langer kan doorgaan, qua meer kracht merk ik het neit eigenlijk maar doordat ik langer kan doorgaan durf ik nu gewoon meer gewicht te pakken, denk daarom ook dat een groot deel van extra kracht waarvan ze zeggen dat je het krijgt als je creatine neemt vooral mentaal is.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:55 schreef dnzl het volgende:
Maar merk je daadwerkelijk goede resultaten met creatine? Of is het maar zo en zo?!
idem hierquote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:09 schreef roxxe het volgende:
'k merk geen klop van creatine mono of cee, glutamine, dus spendeer enkel je geld aan whey jongens en meisjes![]()
![]()
Creatine houdt vocht vast....meer niet...scheelt iets met prestaties als je anders niet genoeg drinkt...meer niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:14 schreef erikh het volgende:
[..]
Ik merk persoonlijk wel dat ik langer kan doorgaan, qua meer kracht merk ik het neit eigenlijk maar doordat ik langer kan doorgaan durf ik nu gewoon meer gewicht te pakken, denk daarom ook dat een groot deel van extra kracht waarvan ze zeggen dat je het krijgt als je creatine neemt vooral mentaal is.
Fout.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 06:42 schreef wonko het volgende:
[..]
Creatine houdt vocht vast....meer niet...scheelt iets met prestaties als je anders niet genoeg drinkt...meer niet.
Dexter ziet er iig niet uit of hij elk moment moet bevallen van een olifant.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 06:39 schreef roxxe het volgende:
alsof dexter enkel dafalgan snoept![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dexter ziet er iig niet uit of hij elk moment moet bevallen van een olifant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Technisch gezien is het eerder IGF-1 wat hiervan de oorzaak is (hyperplasia in al het weefsel) dan steroiden.quote:
mmmquote:Op zondag 28 augustus 2005 01:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Technisch gezien is het eerder IGF-1 wat hiervan de oorzaak is (hyperplasia in al het weefsel) dan steroiden.![]()
quote:IGF-1's Side effects
Every thing has a down side. To bake a cake ya gotta brake an egg. IGF1 is no exception. The drug used in larger quantity around the 100mcg+ range will cause headaches, occasional nausea and can contribute to low blood sugar or hypoglycemia in some users. Although I have never heard of this first hand I'm sure its true.
IGF1 will attach its self to the lining of the intestine and cause atrophy of the gut. Every thing IGF1 touches will grow and you have a lot of receptors on the lining of the large intestine and inner wall of the abdominal well. This is what causes the GH gut look. You can easily avoid this by limiting your dosages and cycle lengths. IGF1 cycles should be kept to 4-6 weeks with 4-6 weeks off in-between. IGF-1 is considerably more powerful than HGH and you need to think of it along those lines as far as dosing goes. We all know what to much HGH can do over prolonged periods of usage. The Neanderthal look is definitely not going to win any shows this year. I would recommend 80 mcg a day for 4 weeks at a time you should get good results from that for a while. I don't know if you will need to up the dosage at any point, but I would think in the case of IGF1 it wouldn't matter. If 80mcg doesn't do it for ya, then bump it up to 100 You should definitely feel it at this point If not suspect the IGF1 as being fake. Beyond 120 mcg per day your asking for trouble, This compound demands as much respect as its sister amino Insulin.
Jezus Ronniequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dexter ziet er iig niet uit of hij elk moment moet bevallen van een olifant.
[afbeelding]
[afbeelding]
niet zeiken, ronnie is the kingquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:19 schreef El-Rico het volgende:
[afbeelding]
T is eigenlijk best oneerlijk gegaan in 2001.
Yep 2001 was voor Cutler.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:19 schreef El-Rico het volgende:
[afbeelding]
je ziet ronnie echt zo kijken van fuck dit ga ik nooit winnenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:19 schreef El-Rico het volgende:
[afbeelding]
Als de jury de nieuwe IFBB naregels naleeft is Coleman toch echt exit hoor. En Cutler ook vrees ik.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:10 schreef roxxe het volgende:
ach deze vleugels blazen alle concurrentie weg![]()
![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
alsof ze dat gaan doenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als de jury de nieuwe IFBB naregels naleeft is Coleman toch echt exit hoor. En Cutler ook vrees ik.
De weg wordt dan vrijgemaakt voor mensen als een Dexter Jackson, Haider etc.
Daar kan hij toch niks aan doenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef flamoes het volgende:
beetje misvormde buikspieren zullen ze wel over vallen bij Jay.
Time will tell.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:58 schreef roxxe het volgende:
[..]
alsof ze dat gaan doen![]()
het publiek krijgt wat ze willen![]()
![]()
Symmetrie van de buikspieren is genetisch bepaald, dus daar kunnen ze nooit op beoordelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Daar kan hij toch niks aan doen
Buikspieren van Ronnie zijn ook niet helemaal symmetrisch trouwens.
welke buikspieren van ronnie?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Daar kan hij toch niks aan doen
Buikspieren van Ronnie zijn ook niet helemaal symmetrisch trouwens.
http://www.bodybuilding.com/store/cee.htmlquote:Op donderdag 1 september 2005 01:45 schreef NotoriousJw het volgende:
Wat zijn de verschillende voordelen en nadelen tussen gewoon creatine en creatine ethyl?
Eten is afhankelijk van of je in je wedstrijdperiode zit of niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:03 schreef Devlinsect het volgende:
Hoeveel moet je wel niet eten om al die spieren zoals Cutler en die negert waarvan ik de naam ff kwijt ben, te onderhouden?
![]()
Bunkeren kan geen kwaadquote:Op zondag 4 september 2005 13:37 schreef Devlinsect het volgende:
10.000 kcal per dag! Dat is echt veel. Vraag me echt af hoe je dat naar binnen kunt krijgen.
En in het lijstje van menu's staat ook: dubbele Big Mac, Quarter Pounder en Large French Fries. Dat meen je niet! Misschien goed voor in de opbouwfase.![]()
als je heel breed wil worden moet je toch wel minstens 100 crunches per dag maken.quote:Op zondag 4 september 2005 23:17 schreef flipm0de het volgende:
ik kwam ook deze link tegen:
http://www.adversus.nl/fitness/trainen/borst.html
maar is het niet teveel om 6/8 sets te doen? Ik wil gewoon een beetje breder/sterker worden. k ben 170cm en 60 kilo
quote:Op maandag 5 september 2005 15:05 schreef roxxe het volgende:
http://www.fitness-island.com/oefeningen/binnenborst1.shtml
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
binnenkant![]()
![]()
ik fiets al 6 jaar elke dag naar school en niet zo'n traag tempo, ik ga intusse al een maand naar de gym en ik doe toch gemakkelijk 20*80, 16*100 en 2*8*120 en ik weeg maar 60kg voor 1.82quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:00 schreef beschuit het volgende:
whoohoo, gisteren benen gedaan, vol gas squaten: 8x90kg, 8x100kg en 8x110kg... (das voor mij vol gas ja :/)
kom ik vanmorgen op mijn werk; lift kapot!!! en ik werk op 4 hoog... vernukt...
trouwens; breed worden? optrekken en schouders trainen en triceps en benen en trapz en rug en goed eten en goed slapen
Squat??quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:31 schreef Tommy__ het volgende:
ik ga intusse al een maand naar de gym en ik doe toch gemakkelijk 20*80, 16*100 en 2*8*120 en ik weeg maar 60kg voor 1.82![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:08 schreef dnzl het volgende:
Is eiwit in plaats van poedervorm ook in capsule te krijgen??
Dat zal dan wel een soort ruimte capsule gaan worden...quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:08 schreef dnzl het volgende:
Is eiwit in plaats van poedervorm ook in capsule te krijgen??
k, er is dus een markt voor, en waar een markt is...quote:
sorry, het was de horizontale leg press.. maar is dat niet hetezelfde? of bedoelde gij dat hij 100kg op z'n rug nam? vandaag weer 12*80 om op te warmen 8*100 om erin te komen en 2*8*120 om door te doen.. ik ga volgende keer toch wat meer proberen, of de verticale wat uittesten want ik voel er nx van op de momentquote:Op dinsdag 6 september 2005 22:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Squat??
Opmerkelijk
Kniehoek?
(of was het op de leg press?)
Nee horizontale leg press en squat is niet hetzelfdequote:Op woensdag 7 september 2005 21:33 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
sorry, het was de horizontale leg press.. maar is dat niet hetezelfde? of bedoelde gij dat hij 100kg op z'n rug nam? vandaag weer 12*80 om op te warmen 8*100 om erin te komen en 2*8*120 om door te doen.. ik ga volgende keer toch wat meer proberen, of de verticale wat uittesten want ik voel er nx van op de moment![]()
dit is een squat:quote:Op woensdag 7 september 2005 21:33 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
sorry, het was de horizontale leg press.. maar is dat niet hetezelfde? of bedoelde gij dat hij 100kg op z'n rug nam? vandaag weer 12*80 om op te warmen 8*100 om erin te komen en 2*8*120 om door te doen.. ik ga volgende keer toch wat meer proberen, of de verticale wat uittesten want ik voel er nx van op de moment![]()
owja, whey soya? klopt niet :p het is whey protein of soya protein maar toch geen wei soya?![]()
en, eiwitten in capsules? hoeveel neem je dan op een dag? 80 capsules?er bestaat wel zoiets als "amino tabletten" 2gr per, mss is uitproberen
![]()
Steeds meer sportscholen hebben niet eens (meer) een normaal squatrekquote:Op donderdag 8 september 2005 08:27 schreef beschuit het volgende:
Ik doe hem alleen niet los, maar in een smithmachine:
Ehhh... nee.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je moet ook niet té diep zakken trouwens, dat is slecht voor je knieën.
Ja... maar wel een slecht uitgevoerde. Hij zakt niet ver genoeg en zn knieën komen veel te ver naar voren. Dit is eigenlijk hèt toonbeeld van hoe het niet moet.quote:
idd, er komen steeds meer van die populaire kut gyms met de meest luxe (waardeloze) apparaten. doe mij maar gewoon de ouderwetse zooi, dat werkt prima.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Steeds meer sportscholen hebben niet eens (meer) een normaal squatrek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |