abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29689251
Mooi verhaal van Will Brink, maar het verklaart niet waarom velen op een laag tot een gemiddelde inname aan proteine toch tot goede gains kunnen komen. Zelfde geld als de aangehaalde sporten die meer leunen op je cardiovasculaire systeem, ook daar valt prima progressie te maken op een inname die vrij laag ligt.

Zelf een proponent van een normale eiwitinname, heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen 100-125 gram per dag of 200 gram en meer.

De hele eiwithype is gebaseerd op een aminozuur profiel opgesteld in 1914, een studie op ratten. Ratten heb inderdaad een hoger eiwitinname nodig, iets wat je ook terugvind in de samenstelling van melk die ratten geven aan hun baby ratjes. Moedermelk van mensen is qua eiwit samenstelling veel lager, toch groeit een kind daar bijzonder goed op.
pi_29689383
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:24 schreef Mr.J het volgende:

[..]

2) Post je schema eens.
staat een post boven je
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:54:09 #128
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_29689765
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:33 schreef Ericr het volgende:
Mooi verhaal van Will Brink, maar het verklaart niet waarom velen op een laag tot een gemiddelde inname aan proteine toch tot goede gains kunnen komen. Zelfde geld als de aangehaalde sporten die meer leunen op je cardiovasculaire systeem, ook daar valt prima progressie te maken op een inname die vrij laag ligt.

Zelf een proponent van een normale eiwitinname, heb nog nooit enig verschil gemerkt tussen 100-125 gram per dag of 200 gram en meer.

De hele eiwithype is gebaseerd op een aminozuur profiel opgesteld in 1914, een studie op ratten. Ratten heb inderdaad een hoger eiwitinname nodig, iets wat je ook terugvind in de samenstelling van melk die ratten geven aan hun baby ratjes. Moedermelk van mensen is qua eiwit samenstelling veel lager, toch groeit een kind daar bijzonder goed op.
Ieder lichaam is anders waardoor sommigen ook op een lagere eiwit inname kunnen groeien ja.

Heb je dit trouwens als eens aangehaald op DBB? Ben benieuwd wat andere voeding experts (3XL, Tijl) daarvan vinden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:55:27 #129
19479 Mr.J
pi_29689798
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:43 schreef NotoriousJw het volgende:

[..]

s'ochtends:

begin met yoghurt + cornflakes of melk + havermout (wat is beter?)
halve bak kwark
4 boterhammen ham/kipfilet (iets in die richting)
vitamine c + glucoasmine

daarna om de 2 uur (tot 18:00) 2/3 boterhammen per keer

18:00 avondeten (is verschillend + halve bak kwark)

trainen rond 20/21:00 (banaan)

na trainen shake + dextrose

voor slapen gaan: 1 bak kwark + een appel
Zou wat minder brood gaan eten en kijken of je dat kan vervangen door bijv. havermout, kip, vis (tonijn) en rijst ofzo.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:56:10 #130
73209 dnzl
Minimalist.
pi_29689820
Wat is er mis met brood? Ik eet voornamelijk volkoren brood en knackebrot
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:57:27 #131
19479 Mr.J
pi_29689854
Niet direct iets mis, maar er zijn betere alternatieven ipv je schema vnl. op brood te basseren.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:01:05 #132
73209 dnzl
Minimalist.
pi_29689971
Mwah, het is meer omdat het
1. altijd in huis is
2. snel klaar
3. lekker
pi_29690306
Ik neem aan dat je geen brood eet zonder beleg...

Ik kaan ook veel brood op een dag. Brood met tonijn. Brood met kaas. Als er maar eiwit op zit
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:24:19 #134
73209 dnzl
Minimalist.
pi_29690628
Precies!

Tip: ik weet even het merk niet meer maar het is ook op TV geweest: Halfvoller van xxx.
Per 100gram 19g vet en dik in de 30 gram eiwit. Lekker kaasje!!
pi_29690681
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ieder lichaam is anders waardoor sommigen ook op een lagere eiwit inname kunnen groeien ja.

Heb je dit trouwens als eens aangehaald op DBB? Ben benieuwd wat andere voeding experts (3XL, Tijl) daarvan vinden.
Ik heb dit zo vaak aangehaald, tot vervelens toe. Vegetarisch schema met lage eiwitinname, het gaat prima.

Er zijn meer wegen die leiden naar Rome, maar ik ben er van overtuigd dat de meesten een inname hebben die te hoog ligt. Als ik zeer goede progressie kan boeken met een lage inname dan is er wat mis als velen amper progressie boeken met innames ruim boven de 200 gram per dag.

En ieder lichaam is misschien anders, maar ik ken gasten die zeer intensief cardiowerk doen. 7 keer per week en op hoog niveau, die hebben volgens dat artikel ook een hogere behoefte. Maar die nemen nog minder in dan ik doe. Zijn volledig wars van supplementen zelfs, dus ook Whey of andere proteines.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:36:08 #136
19479 Mr.J
pi_29691033
Maar wat zijn dan de reacties? (Of heb je een linkje naar zo'n topic, kom bijna nooit in de voeding sectie ).

Ben wel benieuwd dan waarom de hele bb wereld al jaren teveel eiwitten neemt.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:42:36 #137
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29691219
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
-Omdat 'iedereen' het doet doet iedereen iedereen na (in de jaren 70 geloofden wielrenners bijvoorbeelddat je zo min mogelijk moest drinken op training om het lichaam te harden )
-Al die studies die onderzoek doen naar eiwitbehoefte houden heel correct geen rekening met 'juice' want met hulpmiddeltjes is de eiwitsynthese en dus -behoefte wel wat hoger natuurlijk.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29691386
zulke dingen lees je wel vaker, dat vind ik ook zo krom van bb. alles wat mensen beweren beweren anderen weer van niet . het is 1 grote klus om uit te vinden wat voor jezelf het beste werkt.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_29691856
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Maar wat zijn dan de reacties? (Of heb je een linkje naar zo'n topic, kom bijna nooit in de voeding sectie ).

Eigenlijk nooit veel reacties gehoord, met Tijl wel ooit een lange discussie gevoerd over vegetarisme/lactose intolerantie maar op dit punt heb ik nooit een reactie gezien van hun.

Zelf haal ik het regelmatig aan, vooral ook omdat kwaliteitseiwitten duur zijn. Zonde om daar zo veel aan uit te geven terwijl het volgens mij niet direct leidt tot extra resultaat.

3XL heeft wel eens een studie geplaatst dat een hoger inname wel leid tot extra opname, maar of dat dan ook leid tot extra spiergroei of herstel is daar natuurlijk niet mee gezegd.

Het is vloeken in de kerk in de bodybuildingwereld, maar een hogere eiwitinname heeft mijn inziens alleen zin als je ook een verbeterde eiwitsynthese hebt. Wie hebben dat? Juist, degenen die gebruik maken van AAS. Dus het kan wel nuttig zijn, maar niet voor een ieder die aan krachtsport doet.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:14:21 #140
19479 Mr.J
pi_29692079
OK, tnx voor de info.

Motto is dus gewoon kuren als je toch al veel eiwitten neemt omdat het anders zonde is!
pi_29692436
Inderdaad, goed excuus om te kuren? Toch?

Maar die mooie praatjes uit de industrie zoals van een Will Brink neem ik liever met een korrel zout. Het ziet er op papier mooi uit, maar ze kiezen dus wel meestal het onderzoek uit dat precies in hun straatje pas.

Praktijk wijst uit dat een hoop sporters met minder eiwitten afkunnen, alleen de BB-wereld wil het niet geloven. Maar als je ziet wat een wielrenner aan inname heeft dan weet je al dat eiwitten een rol spelen maar niet de grote rol die het wordt toegedicht. Kwaliteitskoolhydraten zijn veel belangrijker, werkt ook eiwitsparend.

Ben zelf op DBB niet als Don Quichote bezig, ook breng ik dus wel naar voren dat het ook anders kan.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:11:33 #142
19479 Mr.J
pi_29693854
True, maar als je goed genoeg zoekt in de pubmed vind je vast wel iets wat jouw visie kan supporten.

Anyway, we hebben al 1 Don Quichote op DBB (onze megafoon strijdend tegen de windmolens van het leven) en daar hebben we onze handen vol aan (heerlijk die rust nu! ), maar naar voren brengen dat er ook andere denkbeelden zijn is ok.

Jammer, dat Big Cat niet meer actief mee doet op ons forum. die had soms ook een eigen kijk op dingen.
pi_29694349
je kunt het ook allemaal zo moeilijk meten. stel dat je elke dag 1 boterham meer gaat eten, of 1 ei meer. misschien gaat het beter. maar misschien had het anders ook wel beter gegaan.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_29694438
collega van mij kan 230 kilo 2 keer bankdrukken. ik kan me dat bijna niet voorstellen. hij is een jaar of 40 type vroeger super gespierd met anabolen, nu vrij vet en nog redelijk breed. ik kan me dat niet voorstellen. zulke gewichten.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:42:44 #145
19479 Mr.J
pi_29694742
't Wereldrecord staat op 460kg ofzo. Dat is helemaal brute shit.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:34:49 #146
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_29695954
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:52 schreef -Lay-Z- het volgende:
Ik begrijp zelf niet hoe ik aan de 58kg kom.
Ik eet gewoon alles wat ik wil. Meerdere malen per week frieten, alshet school is eet ik elke dag een hotdog enzo, ik eet bij bijna alles mayonaise en toch blijf ik zo mager
Meestal eet ik ook 2x warm eten per dag ('s middags en 's avonds) Voor TV eet ik ook elke dag een grote zak chips voor de helft leeg + daarna nog koekjes, chocomousse of pudding.

En ik neem geen drugs

Mag je die tabletten eigenlijk gewoon oplossen in water? Want die zijn te groot voor door te slikken
Probeer eens 10 broodjes op een dag te gaan eten, veel groente en fruit ook, en voordat je gaat slapen ook veel eten. Dan kom je wel aan. Zelfs als je een ecto bent!
En vergeet niet goed te ontbijten!
Era Vulgaris
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:42:30 #147
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_29696117
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:24 schreef dnzl het volgende:
Precies!

Tip: ik weet even het merk niet meer maar het is ook op TV geweest: Halfvoller van xxx.
Per 100gram 19g vet en dik in de 30 gram eiwit. Lekker kaasje!!
Huttenkase !!!
Era Vulgaris
pi_29697793
maar squaten kon ie helemaal niet zo zwaar 160 kg maar. ik kan altijd het meest squaten. benen zijn de grootste spiergroep dus ook de sterkste lijkt mij zo. maar toch zo enorm veel kilo boven je eigen gewicht drukken netjes hoor. ook gastjes van 80 kilo die 100 wegdrukken.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_29706460
Ik weet niet precies of dit het juiste topic is maar..

Mijn nicht is Nederlands Kampioene Bodybuilding geworden.
En ze is tweede bij de World Championship geworden in de categorie Miss Physique!

Ik vind het niet mooi, het is niet echt mijn ding. Maar wel het hare. En ze is er verdomd goed in!
Fok!bejaarde
pi_29712514
gefeliciteerd, heb je foto's van haar?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')