Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:About2Break:
Miss een domme vraagmaar als jullie een nieuwe versterker gaan uitzoeken in de winkel nemen jullie dan ook je eigen gitaar mee?
quote:Hammet:
Ik heb een epiphone les paul, en die hangt er altijd wel, dus voor mij hoeft dat eigenlijk niet .
Even iets anders, ik heb weer mijn eeuwige muziek-schrijf-probleem. Continu als ik een riff heb, waarvan ik denk 'hey dat klinkt best oke', dan weet ik dus niet hoe ik het verder uit zou moeten werken :s. Dit is echt heel frustrerend omdat mijn eigen opgenomen frutseltjes dan nooit langer worden dan 20 sec ofzo .
Dat probleem heb ik nu dus weer. Ik heb een stukje opgenomen maar weet nu dus niet hoe ik er verder mee moet :/. Iemand ideeën?
Oh btw, de akkoorden zijn | Em | D | C | G/B D |
Jah mooi, zie niks behalve fortunecity logo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
Bij gebrek aan een nuttige bijdrage:
[afbeelding]
![]()
Ja, sorry, zit op mijn werk, en hoewel fokken makkelijk gaat, wordt eigengemaakte muziek luisteren een beetje lastigquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Hammet het volgende:
jullie zouden kunnen reageren op de dingen in de OP
Je stukje klinkt een beetje vals volgens mij, helemaal als die toetsen er later inkomen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Hammet het volgende:
Het zou goed kunnen dat het ietwat vals is, ik had mijn gitaar gestemd op gehoor en als de lage E niet helemaal zuiver is dan is de rest ook niet goed. En mijn muzikaal gehoor is niet al te bestquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je stukje klinkt een beetje vals volgens mij, helemaal als die toetsen er later inkomen.
Maar je kan dat stuk best wat langer door laten gaan, als er zang over komt.
Ja idd, maar daar ligt het probleem juistquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Man, je kan zoveel kanten op met zo'n stukje!
Hou het aanvankelijk simpel, je hebt er nu al een dubbelstemmig stukje in. Ben zelf net ook bezig met iets, had vrij veel lagen over elkaar, maar dat klinkt uiteindelijk niet echt super. Zo'n stukje moet een beetje ruimte hebben om te kunnen ademenquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja idd, maar daar ligt het probleem juist![]()
Ja ik zou het idd het best bij wat simpele akkoorden kunnen houden, maar dat is so sufquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hou het aanvankelijk simpel, je hebt er nu al een dubbelstemmig stukje in. Ben zelf net ook bezig met iets, had vrij veel lagen over elkaar, maar dat klinkt uiteindelijk niet echt super. Zo'n stukje moet een beetje ruimte hebben om te kunnen ademen
Dat ben ik ja. Wist je niet hehquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:59 schreef UncleScorp het volgende:
Hammet ? Kirk Hammet ? Leerling van Satriani ?
Het was meer de bedoeling er een soort van ballad van te maken, maar volgens mij wordt het nu zo'n clichématige 13-in-een-dozijn tranentrekkerquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:14 schreef BUG80 het volgende:
Klinkt goed Hammet! Maar een stemapparaatje zal geen overbodige luxe zijn inderdaad![]()
Ik weet dat het lastig is om verder te gaan als je eenmaal een thema hebt. Het beste is om het even een tijdje te laten rusten (een paar dagen tot een week) en er dan weer eens naar te luisteren. De eerste keer dat je het dan weer luistert moet je gelijk proberen een nieuw thema er achteraan te neurieën (ter plekke verzinnen dus). Dit trucje werkt bij mij echt minstens 8 van de 10 keer.
Ik weet natuurlijk niet wat je wilt met dit nummer (zoals Metallica misschien?), maar ik zou denk ik nu een flink heftig stuk beginnen om daarna weer terug te vallen in het rustige. Maar ja, het is jouw song!
Pas op voor cliché's zou ik zeggen, hoewel dat bij sommige metal juist de bedoeling is natuurlijk.
Wat dan? De volledige lijst van websites en dergelijke? Die staat er al 2 of 3 topics niet meer in. Ik heb geprobeerd m uit een oud topic te vissen maar dat gaat niet meer als die al gesloten is.quote:
Jawel hoor, heel erg grote zaakquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:03 schreef Gitarist het volgende:
[Pimp modus]
* Gitarist gaat vrijdag naar Musik-Produktiv.
Is het een beetje de moeite waard om er een dik uur voor te rijden?
En is er een beetje mogelijkheid tot uitproberen van instrumenten, of is het daar te massaal voor?quote:
Nee, helemaal niet. Er is heel veel ruime, je kan alle gitaren en versterkers proberen. Voordat het daar echt té druk is moeten er ook nogal wat mensen binnen zijn!quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:14 schreef Gitarist het volgende:
[..]
En is er een beetje mogelijkheid tot uitproberen van instrumenten, of is het daar te massaal voor?
Mooi zo, dan weet ik ten minste bij voorbaat dat m'n dag geslaagd zal zijn. ;-)quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:16 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Er is heel veel ruime, je kan alle gitaren en versterkers proberen. Voordat het daar echt té druk is moeten er ook nogal wat mensen binnen zijn!
Netjes! Al had ik persoonlijk toch liever het oude plaatje...quote:
Zie de OP (OpeningsPost).quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:35 schreef Parvus het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier. Vroeger (vroeger voor mij is 2 jaar geleden) heb ik een gitaar gekocht en wat ermee gekloot. Meestal via tabs, want ik kan geen noot lezen
. Mijn gitaar heeft een jaar stof staan happen en is sinds 2 dagen weer vrij. (Kreeg weer zin door een vriendin van me te zien spelen). Echter moet ik het dus wel leren via tabs, iemand goeie sites?
verrek, dat was wel heel dom van mequote:Op woensdag 6 juli 2005 22:53 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zie de OP (OpeningsPost).
Daar staan een aantal goeie sites.
eey vet man klinkt wel cool, die delay is wel goed gebruikt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:33 schreef Cynic het volgende:
Okay, dit heb ik vanmiddag opgenomen, idee bestaat uit cleane stukjes, er komt steeds een partij bij. Op het laatst heb ik wat zitten klooien met mijn talkbox om te kijken of ik er wel mee kan opnemen, want live is het ding absoluut onbruikbaar (nooit een free speech van Danelectro kopen!). Dat laatste stuk ga ik denk ik niet voor een nummer gebruiken, het begin wel.
http://onlinerock.com/musicians/cynic//gitaar.mp3
Wit op zwart vind ik er altijd wel gaaf uit zien! (zwart op wit trouwens ook en zwart op sunburst al helemaal!!)quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:52 schreef cappp het volgende:
Hello all.
In het vorige deel heb ik gevraagd welk soort electrische gitaar ik zou nemen.
Nu is mijn blik gevallen op een fender stratocaster(namaak dat wel). Het is al bijna zeker dat dat hem gaat worden. Maar nu zit ik te twijfelen over de kleurZwart met een witte slagplaat of sunburst met een witte slagplaat. Ik hoorde zeggen dat sunburst er snel goedkoop uit gaat zien. Is dit zo? iig ik ga woensdag een kijkje nemen en evt ook kopen. Wou ff jullie mening weten
![]()
Ik heb niet zo'n ervaring met Crafter, maar ze schijnen wel goed te zijn. Probeer in die prijsklasse ook Ibanez akoestische gitaren. Ik heb er zelf één en ben er echt meer dan tevreden mee (was 600 euro ongeveer geloof ik). Ook hier: probeer er zoveel mogelijk uit en zoek de gitaar die bij je past!quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:42 schreef Carnaval het volgende:
hallo
ik wil misschien de crafter GAE8/BK gaan kopen
[afbeelding]
prijs: 425 euro
is dit een goede gitaar? heeft iemand ervaring met deze gitaar?
ik speel 1,5 jaar gitaar...
dank u
Nog nooooit van gehoord. Misschien dat bij hele goedkope gitaren slechte lak wordt gebruikt, maar normaal gesproken gaat sunburst er niet "goedkoop" uit zien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:52 schreef cappp het volgende:
Ik hoorde zeggen dat sunburst er snel goedkoop uit gaat zien. Is dit zo?
achja vaders zijn ook niet zo'n betrouwbare bronquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:16 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Nog nooooit van gehoord. Misschien dat bij hele goedkope gitaren slechte lak wordt gebruikt, maar normaal gesproken gaat sunburst er niet "goedkoop" uit zien.
Maar dan moet je er natuurlijk wel voorzichtig mee omgaan he:
[afbeelding]
![]()
jij speelt net drie dagen gitaarquote:Op donderdag 7 juli 2005 23:17 schreef -Dries- het volgende:
Kom kom zeg.. iedereen weet dat http://www.911tabs.com/ de beste tabs site is.
911tabs is net zoiets als www.911cheats.com, BAGGERquote:Op donderdag 7 juli 2005 23:17 schreef -Dries- het volgende:
Kom kom zeg.. iedereen weet dat http://www.911tabs.com/ de beste tabs site is.
niets pikhoofd, ik zeg alleen dat dat ook een puike site isquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:18 schreef -Dries- het volgende:
Em wat is er dan mis met 911tabs?
Klinkt lekker !quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:38 schreef NRK het volgende:
zo klinkt de xtc btw: http://www.switchrocks.com/Songs/xtcmodule.mp3
Ik neem aan dat je GuitarPro (versie 3) nodig hebt daarvoor. Een muzieknotatie programma speciaal voor gitaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
hey, wete iemand hoe ik die gp3 bestanden van my song boek site kan openen?
kan ik dat ergens downloadenof moet ik dan het illegaal pad kiezen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je GuitarPro (versie 3) nodig hebt daarvoor. Een muzieknotatie programma speciaal voor gitaar.
ssstquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:43 schreef cappp het volgende:
[..]
kan ik dat ergens downloadenof moet ik dan het illegaal pad kiezen?
dankjewelquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
ssst
http://www.torrentspy.com/search.asp?mode=torrentdetails&id=308893&query=guitar%20pro
Ok thx, gefixedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:57 schreef no1uknow het volgende:
Link naar line6.com in effecten stukje is ww.line6.com
moet natuurlijk www.line6.com zijn
een echte fender?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:00 schreef cappp het volgende:
[..]
dankjewel
Overigens is een Fender stratocaster een goede electrische gitaar om mee te beginnen?
zoals ik al gepost had... Nee. Dus als ik ga kijken naar die gitaar, waar moet ik op letten kwa klank ofzo?quote:
Of ie in jouw oren een beetje goed klinktquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:10 schreef cappp het volgende:
[..]
zoals ik al gepost had... Nee. Dus als ik ga kijken naar die gitaar, waar moet ik op letten kwa klank ofzo?
Ik denk dat het als beginner onmogelijk is om aan een gitaar te horen/voelen of ie geschikt is voor je.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of ie in jouw oren een beetje goed klinkt![]()
Verder natuurlijk speelgemak, hardware (brug, kam, stemmechanieken), en uiterlijk. Maar verwacht geen wonderen voor een beginnersgitaar...
Ja, dat komt omdat er kleine microfoontjes op de slang zitten, maar die zijn nogal gevoelig, dus live zijn ze volstrekt onbruikbaar, meteen feedback enzo. Dus eigenlijk moet je gewoon een externe microfoon gebruiken, maarja het leuke aan die freespeech is eigenlijk dat hij zo makkelijk zou moeten zijn. Nu moet je dus je talkbox alsnog over de PA gebruiken. Zal binnenkort eens iets opnemen met een echte microfoon, want het geluid is op zich best gaaf. Dit is echt typisch een product dat in potentie heel gaaf zou kunnen zijn maar volslagen de plank misgelslagen heeft. Als ze daar nou net even wat meer aandacht aan hadden besteed...quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:03 schreef Hammet het volgende:
[..]
eey vet man klinkt wel cool, die delay is wel goed gebruikt.
Maar die voice box klinkt echt maf. Het is op zich wel oke maar t klinkt totaal niet als een voice box
Quicktime speelt ook .3gp, wat je waarschijnlijk bedoeltquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef cappp het volgende:
hey, wete iemand hoe ik die gp3 bestanden van my song boek site kan openen?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:00 schreef cappp het volgende:
[..]
dankjewel
Overigens is een Fender stratocaster een goede electrische gitaar om mee te beginnen?
Hoe moeten wij nou weten of het een goede gitaar is om mee te beginnen, als jij nog geen eens zegt welke gitaar het is??quote:
Nee dat is een streaming multimedia format, als ik het goed heb. gp3 is tablatuur. Toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:38 schreef GF het volgende:
[..]
Quicktime speelt ook .3gp, wat je waarschijnlijk bedoelt
tvp
d0hquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:18 schreef -Dries- het volgende:
tsja. "t is een mesa dual rectifier module, die zal niet als een 6100 klinkenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:12 schreef daisy_ducky het volgende:
Ik weet niet of zo'n Randall RM100 wat voor me is![]()
Ik speel zelf al bijna 10 jaar over Marshall 6100 +1961A kast![]()
Wat vind je mooi?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:17 schreef Setambre het volgende:
Trouwens ik zoek een beginners akoestische gitaar
Heb budget tot ~400. Iemand een idee.
Ik had mijn oog op de Dean - Sweetwood DM, is een massief houten gitaar...
Ze hebben er maar 911quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:18 schreef -Dries- het volgende:
Dan zal ie in mijn oortjes dan wel veel te lief klinken hequote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:07 schreef NRK het volgende:
[..]
tsja. "t is een mesa dual rectifier module, die zal niet als een 6100 klinken
Ik vind m iig heel goed.
Ik woon zelf in Vinkeveen (afstand naar MP van ongeveer 200km) en ik vond het zéker de moeite! Zoetermeer is denk ik een kilometer of 30 verder.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:17 schreef no1uknow het volgende:
Is het echt de moeite waard om van Zoetermeer (Den Haag etc.) naar die zaak te gaan?
We bedoelen een zaak in Duitslandquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:00 schreef -Dries- het volgende:
Welke zaak in Zoetermeer bedoelen jullie? Ik woon in leidschendam dus ik zit er vlakbij.
Deze zaakquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:47 schreef Gitarist het volgende:
Zoals ik eerder al postte, ben ik gisteren bij Musik-Produktiv geweest. Wat een zaak zeg! 'k Heb nog nooit zó veel verschillende soorten muziekinstrumenten bij elkaar gezien.
Ze zijn lekker ruim gesorteerd, al valt het assortiment Fenders mij t.o.v. de Gibsons en Epiphones een beetje tegen. Er hangt in de winkel veel minder als dat ze op de site verkopen.
Anyway, uiteindelijk heb ik wat klein goed gekocht:
- setje Elixir snaren voor m'n western gitaar
- Snarengeleiders voor m'n Squier Tele
- Setje nieuwe stemmechanieken voor m'n klassieke gitaar
-----
Ik heb m'n westerngitaar en m'n 12string bij m'n vaste gitaarboer aangeboden voor een afstelbeurt. Hij vertelde me dat dit vaker moet gebeuren (bijvoorbeeld jaarlijks of twee-jaarlijks). Ik was niet op de hoogte van het feit dat halzen ook terug kunnen lopen... Is dit waar of probeert hij me op deze manier jaarlijks geld uit m'n zak te toveren...
Btwquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:00 schreef -Dries- het volgende:
Welke zaak in Zoetermeer bedoelen jullie? Ik woon in leidschendam dus ik zit er vlakbij.
Ik mis eigenlijk Music Man bij de gitaarmerkenlinks...quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:41 schreef Hammet het volgende:
Ik volg je niet?...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Houd alsjeblieft je flauwe grappen even voor je
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:50 schreef Fixxxer het volgende:
@ Hammet, hij's weg voor 275Och arm het menneke was ervoor van breda naar eindhoven gereden op zn brommer door de regen
hee leernicht, pleur op, ik heb ook maar een oude OP gereconstrueerdquote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:19 schreef no1uknow het volgende:
Hee Hammet, Homo
Waar staat Rickenbacker?
Hammet Hammetquote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:25 schreef Hammet het volgende:
[..]
hee leernicht, pleur op, ik heb ook maar een oude OP gereconstrueerd![]()
Dus je houdt gewoon even je muil dicht, ik ben er fuckin lang mee bezig geweest. De volgende keer kan je er zelf een fixen als je dat wilt?
@Luca_brasi: ik zal m er even tussen zetten.
edit: de edit-duur is verstreken (wie verzint dat nou weer?? :S), maar ik heb het .txt-bestand wel aangevuld, dus de volgende keer zal ie er bijstaan.
Ik denk het wel, dat afstellen kun je zelf ook gewoon doen. Ik heb het laatst zelf gedaan met 'het grote gitaarboek'quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:47 schreef Gitarist het volgende:
[--knip--]
Is dit waar of probeert hij me op deze manier jaarlijks geld uit m'n zak te toveren...
Heel verstandigquote:Op zondag 10 juli 2005 11:08 schreef Jorikjet het volgende:
wilt iemand een epiphone les paul standard, met een mooie koffer erbij kopen?
ik wil een fender tele
Hoeveel vraag je ervoor?quote:Op zondag 10 juli 2005 11:08 schreef Jorikjet het volgende:
wilt iemand een epiphone les paul standard, met een mooie koffer erbij kopen?
ik wil een fender tele
Meestal wel, hangt een beetje van de gitaar af. Wat voor gitaar is het?quote:Op zondag 10 juli 2005 11:43 schreef D.Rose het volgende:
stomme vraag misschien, maar kun je een kromme hals ook laten repareren?
Een Granadaquote:Op zondag 10 juli 2005 11:44 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Meestal wel, hangt een beetje van de gitaar af. Wat voor gitaar is het?
Als hij een zogenaamde "halspen" (een stalen pen die in de hals zit gemonteerd), dan is een kromme hals in de meeste gevallen weer recht te zetten. Laat dit wel doen door iemand die er verstand van heeft!quote:Op zondag 10 juli 2005 11:59 schreef D.Rose het volgende:
oja, voor de volledigheid, het gaat om een elektrische.
Is dit van buitenaf te zien of die pin er in zit, of moet je m opendraaien?quote:Op zondag 10 juli 2005 12:05 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Als hij een zogenaamde "halspen" (een stalen pen die in de hals zit gemonteerd), dan is een kromme hals in de meeste gevallen weer recht te zetten. Laat dit wel doen door iemand die er verstand van heeft!
ik denk een fender classic 50's telecaster, en dan in het white blonde, en een zwarte slagplaat er op monterenquote:Op zondag 10 juli 2005 11:43 schreef BUG80 het volgende:
Zonder slagplaat vind ik 'm eigenlijk mooier!
Jorikjet, wat voor Tele had je precies op het oog?
Hm zo'n combinatie komt me bekend voorquote:Op zondag 10 juli 2005 12:22 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik denk een fender classic 50's telecaster, en dan in het white blonde, en een zwarte slagplaat er op monteren
Tja, Jeff The Man Buckley speelt erop he.. Maar dat het de enige mooie combo zou zijn ben ik niet met je eens. Neem bijvoorbeeld de Tele Lite Ash, met zwarte slagplaatquote:Op zondag 10 juli 2005 13:38 schreef Jorikjet het volgende:
is ook de enige mooie kleuren combo voor een tele. al is zwart met zwarte slagplaat met wit randje ook erg okay
Volgens mij is daar een paar topics geleden een kleine discussie over geweest. Men is er nog niet helemaal uit wat voor gitaar het was. Waarschijnlijk was het een blonde tele uit begin jaren '90. De slagplaat was vervangen door een zwarte en de pickup bij de brug ziet er ook niet stock uit (Seymour Duncan misschien?).quote:Op zondag 10 juli 2005 14:54 schreef Jorikjet het volgende:
ik dacht trouwens dat die van jeff geel kleurig was? wat voor een tele had hij trouwens
Die maakt zeker mooie gitaren. In die prijsklasse zijn ook Ibanez, Fender (niet die van rond de ¤100 - ¤150!!), Yamaha en Dean de moeite van het proberen waard, voor zover ik weet.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:34 schreef GF het volgende:
Seagull maakt mooie schijnt. Zelf geen ervaring mee
Ja inderdaad. Ik heb ooit op een Fender (western) gespeeld. 150 euro, Fender. Leuk denk je dan. Maar wat een kut ding was datquote:Op zondag 10 juli 2005 20:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Die maakt zeker mooie gitaren. In die prijsklasse zijn ook Ibanez, Fender (niet die van rond de ¤100 - ¤150!!), Yamaha en Dean de moeite van het proberen waard, voor zover ik weet.
Ik zou zeggen, probeer er eens een paar in de winkel!
Dank je!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:58 schreef no1uknow het volgende:
Wow Gitarist
Mooie gitaarcollectie
Hoeveel zijn al die gitaren (elek. bas en akoes.) bij elkaar waard?
Vooral die Washburn Rox Axe (zeg ik het zo goed?) is mooi!![]()
Ik heb het boek liggen en heb het al eens geprobeerd (blijkbaar te weinig tijd aan besteed want het lukt me niet). Die gitaarboer (in Aalsmeer) rekent ongeveer E 10 per gitaar per afstelbeurt dus het valt mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:52 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik denk het wel, dat afstellen kun je zelf ook gewoon doen. Ik heb het laatst zelf gedaan met 'het grote gitaarboek'. Wanneer je geduld hebt en niet te lomp met je eigen spullen omgaat is dit zelf goed te doen.
(hoeveel trekt ie jaarlijks uit je zak al ik vragen mag ?)
Behoorlijk ja.. Vooral om al die effectjes van Johnny zijn solo's na te bootsen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:21 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik ga weer verder met Paranoid Android leren. Best lastig nog.
Die gitaren zijn inderdaad echt Fender onwaardig vind ikquote:Op zondag 10 juli 2005 20:07 schreef GF het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik heb ooit op een Fender (western) gespeeld. 150 euro, Fender. Leuk denk je dan. Maar wat een kut ding was dat
Dat is zo leuk aan gitaristen met een compleet eigen stijl. Het klinkt soms vrij simpel, maar naspelen is een heel ander verhaalquote:Op zondag 10 juli 2005 22:09 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.. Vooral om al die effectjes van Johnny zijn solo's na te bootsen.
Hoeveel watt? Ik heb namelijk 100 watt en als ik m op een derde zet, word ik al bijna doof als ik er voor sta.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:21 schreef Fixxxer het volgende:
Nog eentje uit de categorie ouders pesten: 'Wat is het beste moment om te testen hoe hard je versterker kan?'
Ik ben net op met koptelefoon op aan het spelen, volume helemaal open, raak 1 verkeerd knopje aan --> speakers aanik schrok me helemaal dood man!
![]()
150 watt en ruim OVER de 130 dB!quote:Op maandag 11 juli 2005 11:25 schreef Hammet het volgende:
[..]
Hoeveel watt? Ik heb namelijk 100 watt en als ik m op een derde zet, word ik al bijna doof als ik er voor sta.
Maar wij hebben een mooie oefenruimte in de garage. Mijn vader heeft een flink deel afgeschermd, geïsoleerd en verwarming aangelegd. We kunnen daar nu lekker herrie maken zonder dat de anderen in huis er veel van zullen horen.
En de buren zullen het ook niet horen, de dichtsbijzijnde wonen hemelsbreed 250m verder op.
Dat probleem ken ik, dan moet je naar de volumeregeling van windows, en dan naar opname. Waarschijnlijk staat dan Stereomix geselecteerd ipv Line-inquote:Op maandag 11 juli 2005 12:00 schreef Svyatagor het volgende:
[...knip...]
Ook ging overdubben niet makkelijk omdat de geluidskaart ook de andere track automatisch meepakte bij de overdub. Maar dat is als het goed is ook opgelost met een betere kaart.
[...knip...]
Toch maar geen strat meer, Jorikjet? Tele is overigens absoluut een aanrader. Enige gitaar waar ik niet op uitgekeken raak... En ik raak inmiddels de tel kwijt... Maar dat zegt misschien over mijn telvaardigheidquote:Op zondag 10 juli 2005 14:54 schreef Jorikjet het volgende:
lite ash ruled ook, alleen die hals is lelijk.
ik dacht trouwens dat die van jeff geel kleurig was? wat voor een tele had hij trouwens
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Hammet het volgende:
beter je tel kwijt raken dan je tele![]()
Sorry.
ik was altijd al aan het twijfelen tussen een strat en tele, en laatst heb ik op die classic 50 tele gespeeld, en die speelt en klinkt te lekker, en een squier uit de jaren 80 kan ik misschien overkopen van een vriend. dusssquote:Op maandag 11 juli 2005 20:05 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Toch maar geen strat meer, Jorikjet? Tele is overigens absoluut een aanrader. Enige gitaar waar ik niet op uitgekeken raak... En ik raak inmiddels de tel kwijt... Maar dat zegt misschien over mijn telvaardigheid![]()
Flauw, jedoch, waar!quote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Hammet het volgende:
beter je tel kwijt raken dan je tele![]()
Sorry.
Ik had vroeger (jaren '80 dus) eerst een Squier gekocht waar ik toch enkele jaren op gespeeld heb, tot ik een Fender Strat usa zag en kon betalenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:44 schreef Jorikjet het volgende:
ik was altijd al aan het twijfelen tussen een strat en tele, en laatst heb ik op die classic 50 tele gespeeld, en die speelt en klinkt te lekker, en een squier uit de jaren 80 kan ik misschien overkopen van een vriend. dusss
Hm lekker themaatje! Toffe solo ook. Dit kan best wat worden, misschien een beetje a la Black Crowes?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, hier zoals beloofd een opname van afgelopen weekend. Het is niet altijd even strak, maar het geluid vind ik voor een stelletje amateurs met wat elektronica best relaxed![]()
Werktitel
Als het nog wat saai is, dat komt omdat er nog zang overheen moet. En er kan ook nog wel een bruggetje in, maar goed, work in progress... Ben benieuwd wat jullie vinden
ja nu heb ik een epiphone les paul, ook wel leuk, maar het geluid is te bruut ofzo. wel cool, maar niet voor wat ik wil spelenquote:Op maandag 11 juli 2005 21:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik weet niet, op een of andere manier heeft een tele me nooit aangesproken. Zowel de (in mijn ogen spuuglelijke) looks, als de felle sound. Maarja. Ik ben altijd een gibson man geweest, maar sinds mijn broer een paar maanden geleden een strat heeft gekocht, ben ik daar ook wel van onder de indruk! Dus wie weet over een paar jaar vind ik de tele misschien ook wel helemaal gaaf.
Ik ben ook een les paul-man maar ik probeerde vanmiddag even een stukje little wing van jimi. Klonk voor geen ruk natuurlijkquote:Op maandag 11 juli 2005 22:19 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja nu heb ik een epiphone les paul, ook wel leuk, maar het geluid is te bruut ofzo. wel cool, maar niet voor wat ik wil spelen
Daarvoor heeft L_A_H ook de strat gekocht!quote:Op maandag 11 juli 2005 22:22 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik ben ook een les paul-man maar ik probeerde vanmiddag even een stukje little wing van jimi. Klonk voor geen ruk natuurlijk. Beetje jammer weer.
Klinkt lekker zeg!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Ok, hier zoals beloofd een opname van afgelopen weekend. Het is niet altijd even strak, maar het geluid vind ik voor een stelletje amateurs met wat elektronica best relaxed![]()
Werktitel
Als het nog wat saai is, dat komt omdat er nog zang overheen moet. En er kan ook nog wel een bruggetje in, maar goed, work in progress... Ben benieuwd wat jullie vinden
Thanks, we zoeken inderdaad een beetje funky rock à la the Black Crowes, maar ook RHCP en Incubus enzo.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:13 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hm lekker themaatje! Toffe solo ook. Dit kan best wat worden, misschien een beetje a la Black Crowes?
Love your sig trouwens. The Shins![]()
Ik weet het niet precies, een Yamaha (!) volgens mij, met actieve elementen als ik me niet vergis. En een Bass Pod XT natuurlijk, hulde aan Line6quote:Op maandag 11 juli 2005 23:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klinkt lekker zeg!!!
Ook de basgitaar is echt heerlijk? wat gebruikt hij als bas?
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:40 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga trouwens binnenkort in een bandje spelen met stijl a la rolling stones
Moet je er dan ook uitzien als Keith ?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:40 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga trouwens binnenkort in een bandje spelen met stijl a la rolling stones
Gaaf!!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:52 schreef Svyatagor het volgende:
Werktitel
Gekocht? Zo rijk ben ik niet. Ik moet het voorlopig doen met mijn Ibanez JP 50 en mijn Squier Fat Stratquote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
En nog een mooie Gibson gekocht?
Feedback Rotterdam?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Vandaag weer naar Feedback geweest.
Als eerste een beetje met de theremin gespeeld, vervolgens een uur lang zoet met akoestische gitaren en ondertussen ook nog wat gespeeld met Les Paul Standards en nog meer Gibson zooi.
Stratocaster is een populair model Fender. Telecaster is een ouder type model wat doorgaans iets meer gebruikt wordt in bandjes die een wat ouder repertoire hebben (Beach Boys, Beatles, Johnny Cash). Voor zover ik weet tenminste.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:02 schreef StephanL het volgende:
[noob mode]
wat is een strat en tele? zijn het bepaalde vormen gitaren? verschillend qua geluid?![]()
[/noob mode]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
er is gewoon een verschil in het geluid, niks met repertoire te maken
Of je werkt met een line6 variax....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:25 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik zie anders verdomd weinig zichzelf respecterende coverbandjes die niet met een telecaster spelen. Het een sluit het anders niet uit namelijk.
Verschil in geluid --> andere muziek --> andere keuze gitaar in je bandje.
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:13 schreef Setambre het volgende:
issie niet mooi !![]()
Thnx Nite voor het advies![]()
Hij klonk bijna exact hetzelfde als een erg dure Seagull. Heel netjes ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Yupquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij de Ibanez hebt gekocht? Gefeliciteerd, hele goede keuze. Die Artwood serie heeft wat mij betreft de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit heb gezien.
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?quote:
Voor zover ik weet geen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:36 schreef -Dries- het volgende:
Welke bekende muziekwinkel zat er nou in Zoetermeer? Kwoon er vlakbij namelijk..
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:12 schreef Hammet het volgende:
[..]
Daar hangen de gibsons toch in dat 'aquarium'? Ik dacht dat je daar alleen in mag als je echt belangstelling hebt om er 1 te kopen. Of heb je gewoon gedaan alsof?
Ik heb nog nooit een gibson les paul standard aan de muur zien hangen daar hoor. Enkel een verdwaalde SG of Les Paul Studio.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:42 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Neuh, alleen de hele dure Gibsons, Fenders, enz (Custom Shop enzo). Telecasters van ¤ 4000, dat soort dingen![]()
"Gewone" Gibsons en Fenders hangen gewoon aan de muur.
Misschien dat ze mensen ervoor willen behoeden om een Gibson te kopen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:53 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een gibson les paul standard aan de muur zien hangen daar hoor. Enkel een verdwaalde SG of Les Paul Studio.
De fenders zijn een ander verhaal maar die zijn toch niet boeiend
Bassisten topicquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:54 schreef Agiath het volgende:
Ik zit er over na te denken binnekort eens een goeie versterken voor m'n basgitaar aan te schaffen, buget niet meer dan 300 euro...iemand tips?
Het bassisten topic is aan het einde van de gang rechts. Misschien weten ze daar meer?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:54 schreef Agiath het volgende:
Ik zit er over na te denken binnekort eens een goeie versterken voor m'n basgitaar aan te schaffen, buget niet meer dan 300 euro...iemand tips?
Volgens mij kan het ze gewoon geen ruk schelen als er zo nu en dan een Fendertje schade oplooptquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Misschien dat ze mensen ervoor willen behoeden om een Gibson te kopen?![]()
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine. Niet dat ik Fenders zo bijzonder vind. Ze spelen wel lekker, maar de meeste Stratocasters en Telecasters hebben echt een poepuitstraling. Die rondere vormen in PRS en Gibson gitaartjes zijn zo sexy.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:00 schreef Hammet het volgende:
[..]
Volgens mij kan het ze gewoon geen ruk schelen als er zo nu en dan een Fendertje schade oploopt. Gibsons daarentegen zijn heilig, dus die verdienen een eigen tempel binnen Feedback
.
Die hebben zelfs al butsen en krassen, onder het mom van "relicing"quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine.
Relicing??quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:04 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Die hebben zelfs al butsen en krassen, onder het mom van "relicing"![]()
epiphone les paul kopen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Er staan genoeg Fenders in dezelfde vitrine. Niet dat ik Fenders zo bijzonder vind. Ze spelen wel lekker, maar de meeste Stratocasters en Telecasters hebben echt een poepuitstraling. Die rondere vormen in PRS en Gibson gitaartjes zijn zo sexy.
Het is inderdaad het werkwoord van "relic". Echt vreemd, mensen geven duizenden euro's uit aan een gitaar die er afgeragd uitziet. Dan denk ik, koop er een van ¤ 1000, soldeer er oude elementen (nocaster enzo) in en rag 'm zelf af!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:09 schreef Hammet het volgende:
[..]
Relicing??
edit:
Ah 'relic-ing' , ik las re-li-cing' . Rielaaising dus.
'm een keer van de trap af smijten doet wonderen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:14 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het is inderdaad het werkwoord van "relic". Echt vreemd, mensen geven duizenden euro's uit aan een gitaar die er afgeragd uitziet. Dan denk ik, koop er een van ¤ 1000, soldeer er oude elementen (nocaster enzo) in en rag 'm zelf af!![]()
OMGquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Hammet het volgende:
Mwah ik vind het niet zo heel boeiend. Zeker die Gibson Les Paul Classics niet. Die zijn ook kunstmatig verouderd, en ik vind het maar lelijk.
[offtopic]
Ik kon jullie deze niet onthouden, let vooral op de gitaarsolo
http://www.skollersta.nu/(...)p%20sunshine%201.wmv
[/offtopic]
Jah, of in de fik stekenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
'm een keer van de trap af smijten doet wonderen!
Misschien is het meer het feit dat de zanger dan even z'n mond houdt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:25 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vind die solo nog meevallen eerlijk gezegd. Het is niet echt uberslecht.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:25 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vind die solo nog meevallen eerlijk gezegd. Het is niet echt uberslecht.
Dat was best wel even een opluchting ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Misschien is het meer het feit dat de zanger dan even z'n mond houdt.
Ik kan 'm niet openen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Hammet het volgende:
Mwah ik vind het niet zo heel boeiend. Zeker die Gibson Les Paul Classics niet. Die zijn ook kunstmatig verouderd, en ik vind het maar lelijk.
[offtopic]
[/offtopic]
Heb je je WMP ook al van de trap gesmeten?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet openen!(mijn WMP is naar de klote) Wat nu?
Openen met winamp ofzo? ik zou het anders ook niet weten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet openen!(mijn WMP is naar de klote) Wat nu?
Je middelvinger en ringvinger bij elkaar tapen zodat je die niet kan gebruiken. Je dwingt jezelf dan om je pink te bruikenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Iemand nog goeie oefeningen voor de pink? Kwil hem net zo goed hebben als de 3 anderen![]()
Leer je het dan niet verkeerd aan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:37 schreef Hammet het volgende:
[..]
Je middelvinger en ringvinger bij elkaar tapen zodat je die niet kan gebruiken. Je dwingt jezelf dan om je pink te bruiken.
Je bedoelt om het te tapen tijdens tablatuur spelen? Dan moet je toch de juiste vinger voor de juiste bar gebruiken, en niet opeens je pink op plekken waar je ringvinger hoort.quote:
zulke dingen moet je kijken voordat je zelf op moet treden, dan denk je bij je zelf dat het echt niet slechter kanquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Hammet het volgende:
[offtopic]
[/offtopic]
Ik snap niet echt wat je bedoelt, waarom zou het anders zijn als je iets van tablatuur speelt?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:42 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je bedoelt om het te tapen tijdens tablatuur spelen? Dan moet je toch de juiste vinger voor de juiste bar gebruiken, en niet opeens je pink op plekken waar je ringvinger hoort.
Vermeldt mijn naam er even bijquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Leuk voor op het weblog trouwens, thanks!
Gooi de url maar in de submit. Dan krijg ik automatisch een mooie bedankregel als ik hem post.quote:
haha! Vet. Straks effe uitproberenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:37 schreef Hammet het volgende:Je middelvinger en ringvinger bij elkaar tapen zodat je die niet kan gebruiken. Je dwingt jezelf dan om je pink te bruiken.
Ik speel de barre-akkoorden altijd met mijn ringvinger, dan houd ik mn pink nog vrij voor bijv het sus4 akkoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:46 schreef Jorikjet het volgende:
gweoon voor dingetjes door de (barre)akkoorden heen doen met je pink, wordtie vanzelf sterker
Gedaanquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Gooi de url maar in de submit. Dan krijg ik automatisch een mooie bedankregel als ik hem post.
Echt alleen de drummer is re-de-lijk.. de rest is echt drie keer niks.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Hammet het volgende:
[offtopic]
[/offtopic]
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Misschien is het meer het feit dat de zanger dan even z'n mond houdt.
Hij doet me een beetje denken aan Klaus Meine zonder de kitsch.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef NiteSpeed het volgende:
De zanger is hardstikke talentvol!
Wow, waar CD's te bestellen??quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Hammet het volgende:
[offtopic]
[/offtopic]
Whahaha das gaaf!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:53 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Echt alleen de drummer is re-de-lijk.. de rest is echt drie keer niks.![]()
Deze is overigens ook erg de moeite waard
Of ik zou eens denken aan een london city, strats en teles van dat merk zijn erg goed!quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:54 schreef elixer het volgende:
Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Ik zat zelf te denken aan een Yamaha Pacifica. Die heb ik zelf, en ik ben er al jaren erg tevreden over. Hebben jullie nog andere suggesties?
quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:24 schreef no1uknow het volgende:
Morgen U2
Benieuwd waarop The Egde speelt
Laten we er een toto van maken!quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:24 schreef no1uknow het volgende:
Morgen U2
Benieuwd waarop The Egde speelt
Vieze patser! en ik maar in de bieb scriptie zitten tiepenquote:Op donderdag 14 juli 2005 10:19 schreef Ibanez het volgende:
sodeju!!! 12 dagen dominicaanse republiek en we zijn weer een deel verder!!!! Veel gemist?
Ik ben iig 12 dagen metalloos geweest doordat er daar alleen maar merengue-muziek beschikbaar was!!
Geaard stopcontact reeds aanwezig?quote:Op donderdag 14 juli 2005 08:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met het shielden van een gitaar? Mijnes maakt een enorme hoop herrie, omdat hij signalen van mijn lichaam opvangt. Zodra ik een snaar aanraak of een ander metalen element valt de brom in één keer weg.
En natuurlijk de "the edge signature" variax acoustic!quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Laten we er een toto van maken!
Ik vermoed Gibson Explorer, Gibson Les Paul (die witte), Fender Stratocaster, Fender Telecaster (alleen voor Bloody Sunday)
Ja iig die Gibson Explorerquote:Op donderdag 14 juli 2005 10:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Laten we er een toto van maken!
Ik vermoed Gibson Explorer, Gibson Les Paul (die witte), Fender Stratocaster, Fender Telecaster (alleen voor Bloody Sunday)
Dan is je gitaar wel geaard maar je versterker niet of niet goed.quote:Op donderdag 14 juli 2005 08:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met het shielden van een gitaar? Mijnes maakt een enorme hoop herrie, omdat hij signalen van mijn lichaam opvangt. Zodra ik een snaar aanraak of een ander metalen element valt de brom in één keer weg.
idd, het heeft niets te maken met "signalen van je lichaam". Op het moment dat je een snaar aanraakt is de gitaar geaard -> brom weg. Je moet eerst zeker weten dat het niet aan je versterker ligt voordat je je gitaar shield. Wordt de brom bijvoorbeeld harder als je je gitaar dicht bij een computer monitor houdt? Valt de brom weg als je je gitaar uit je versterker trekt?quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:58 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Dan is je gitaar wel geaard maar je versterker niet of niet goed.
Maar ik vraag me wel af wat voor signalen jouw lichaam uitzendtmeestal komt storing van monitoren of boxen ofzo maar storing van een menselijk lichaam is nieuw.
Mocht dat aarden niet werken, hangen er misschien hallogeenspotjes (met een dimmer?) in huis ? Wanneer deze bij mij thuis (een verdieping lager) aan staan heb ik namelijk ook last van dit probleem.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:58 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Dan is je gitaar wel geaard maar je versterker niet of niet goed.
Maar ik vraag me wel af wat voor signalen jouw lichaam uitzendtmeestal komt storing van monitoren of boxen ofzo maar storing van een menselijk lichaam is nieuw.
Waar?!quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:21 schreef Jorikjet het volgende:
ik hoorde van de week dat ze bij action (vage cheapass winkel) een spaanse gitaar verkopen voor maar 8 euro.
even eentje kopen. altijd leuk om met een hoop vrienden beetje gitaar te spelen zonder er op hoeven te letten dattie niet in het zand komt te liggen enzo
OMG?quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:21 schreef Jorikjet het volgende:
ik hoorde van de week dat ze bij action (vage cheapass winkel) een spaanse gitaar verkopen voor maar 8 euro.
even eentje kopen. altijd leuk om met een hoop vrienden beetje gitaar te spelen zonder er op hoeven te letten dattie niet in het zand komt te liggen enzo
quote:Hoi,
Ik ben nu al een half jaartje bezig met gitaar spelen en nu wil ik beginnen met de powerchords (eerst een beetje oefenen met "Smoke on the water - Deep Purple") en dan met overdrive aan. Dat is dus met 2 snaren. Het probleem is alleen dat de andere snaren ook mee klinken terwijl ik ze niet aanslaat. Denk dat de trillingen door de gitaar zelf overslaan naar de andere snaren... Vooral de lage E-snaar doet dat!
Is dit normaal, moet ik een bepaalde techniek gebruiken om dit te stoppen, of is mijn versterker niet zo best (het is een startersversterkertje)?
De versterker begint daarbij ook nog te brommen als ik de overdrive aanzet, maar hij is dan ook niet geaard.
Dus is mijn versterker niet goed (of misschien de overdrive zodat ik misschien beter een overdrive-pedaal kan kopen) of is het normaal (moet ik een bepaalde techniek toepassen ... dempen ofzo?!)
![]()
Gewoon even doen. Bij een Strat/Tele is het zo gebeurd en je merk een verschil van dag en nacht. Tape kost 4 euro, hooguit, kun je een aantal gitaren mee doen!quote:Op donderdag 14 juli 2005 08:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Ten eerste speel je Smoke On The Water niet met power chords maar met double stops. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:31 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ook maar even hier neerzetten, bij gitaar.net reageren ze niet zo snel![]()
[..]
Dus de gitaren zijn al wegquote:Op donderdag 14 juli 2005 17:13 schreef Jorikjet het volgende:
aanbieding was vorige week al, en anders moet ik die gast even voor zijn kop slaan
Puur een definitiekwestie, je kunt die dubbelstops ook als een inversie van een powerchord zien (kwint onder de grondtoon ipv andersom).quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:13 schreef Hammet het volgende:
Ten eerste speel je Smoke On The Water niet met power chords maar met double stops. Maar dat terzijde.
Dat is dus alleen met alutape de binnenkant afplakken? Geen soldeerwerk ofzo (ooit iets over gelezen ofzoquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon even doen. Bij een Strat/Tele is het zo gebeurd en je merk een verschil van dag en nacht. Tape kost 4 euro, hooguit, kun je een aantal gitaren mee doen!
Soldeerwerk kan soms nodig zijn. Bij de meeste gitaren loopt er een aardedraad van de pickups naar een onderdeel van staal, bijvoorbeeld het plaatje waar de knoppen zitten bij een telecaster (misschien ook wel eens naar de brug, zoveel gitaren heb ik niet opengeschroeft in m'n levenquote:Op donderdag 14 juli 2005 19:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat is dus alleen met alutape de binnenkant afplakken? Geen soldeerwerk ofzo (ooit iets over gelezen ofzo)?
Kheb eindelijk les!! Heeft ook maar 6 maanden geduurd
. 17 augustus 1e les
Dit effect kan volgens mij ook versterkt worden als je gitaar niet goed is geïntoneerd. Google maar eens op "intoneren" of "intonation", dat kun je gemakkelijk zelf doen als je een beetje handig bent met een schroevendraaier.quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:44 schreef Schorpioen het volgende:
Dit heeft niet zo veel met je versterker te maken maar is gewoon resonantie, als je een snaar aanslaat die ook in de boventonen van een andere snaar zit kan die gaan meetrillen. Demp de overige snaren gewoon af met je andere vingers van je linkerhand.
Omdat ze dan automatisch op slot gaan. Dan worden de servers minder belast ofzoquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:59 schreef -Dries- het volgende:
Ja, waarom kappen we eigenlijk met topics als ze 7-8 paginas vol zijn?
Tuurlijk is het een definitiekwestie, maar je begrijpt mijn punt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:37 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Puur een definitiekwestie, je kunt die dubbelstops ook als een inversie van een powerchord zien (kwint onder de grondtoon ipv andersom).
quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:16 schreef Setambre het volgende:
[..]
Dus de gitaren zijn al weg![]()
Maakt ons ff-ies blij met een dooie mus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |