quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:45 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb hem op 1024 gezet omdat hij anders zo groot wordt, de foto dus
Zo hond, zo baasquote:
Ga ze eerst maar netjes uploaden en de thumbnails hier posten vlegel!quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:30 schreef ForumGek het volgende:
Die mensen komen niet op fok.nl/fotografie
En een (digitale) fotografie forum zonder goede kwalitiet foto's is imo waardeloos !
Je hebt helemaal gelijk (op dat van die zwarte rand na). Hij is dan ook niet met m'n Canon 20D gemaakt, maar met m'n Nokia 6680.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:37 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zo hond, zo baasDie blik in die ogen...
Jammer dat hij niet scherp is, die zwarte rand voegt niets toe en de belichting had wel wat beter gekund.
Het was ook mijn persoonlijke meningquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk (op dat van die zwarte rand na). Hij is dan ook niet met m'n Canon 20D gemaakt, maar met m'n Nokia 6680.
uhm........kon je geen leuker onderwerp vinden ofzo?quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Mijn eerste foto met m'n nieuwe digitale camera. Even bij wijze van doop hier posten.
[[url=http://img289.echo.cx/img289/9642/rocky8ct.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik heb hem geresized. Ik weet niet of de maximaal 550 breedte wel of niet geldt bij foto's waar je naar toe linkt, maar zo is hij ook lekker snel in te laden.
Na een snelle afweging van alle objecten die zich in de achtertuin bevonden kwam ik tot de conclusie dat een fotoshoot van de hond een goede doop zou zijn voor mijn toestel.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
uhm........kon je geen leuker onderwerp vinden ofzo?
hehehe het zal alleen maar erger wordenquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:38 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Na een snelle afweging van alle objecten die zich in de achtertuin bevonden kwam ik tot de conclusie dat een fotoshoot van de hond een goede doop zou zijn voor mijn toestel.![]()
Ik voel me nu al een onbegrepen kunstenaar.![]()
heb je nou precies dezelfde post gewoon gekopieerd?quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:44 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb een camera gewonnen en ben echt super blij en hij maakt ook macro foto's dus daar post ik er 2 van.
#1: Waterbol bij ons in de tuin
http://img132.echo.cx/img132/975/woensdag15juni0063jj.jpg
#2 (bewegende) bloemen bij ons in de tuin
http://img132.echo.cx/img132/2348/woensdag15juni0055qg.jpg
Ik heb hem op 1024 gezet omdat hij anders zo groot wordt, de foto dus
/edit: Tags weggehaald, graag tips & tricks !!![]()
jaquote:
Ik vind'm wel grappig, hoewel het stukje gras me stoort en ook dat de bovenste tanden niet echt scherp zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:38 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Na een snelle afweging van alle objecten die zich in de achtertuin bevonden kwam ik tot de conclusie dat een fotoshoot van de hond een goede doop zou zijn voor mijn toestel.![]()
Ik voel me nu al een onbegrepen kunstenaar.![]()
1. Een beetje donker, maar ik hou wel van donker. Het hoofd linksonder had ik mss iets lager uitgesneden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:35 schreef snopprinses het volgende:
Ik heb er ook weer 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach ja, het is ook vooral een beetje proberen geweest.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:42 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik vind'm wel grappig, hoewel het stukje gras me stoort en ook dat de bovenste tanden niet echt scherp zijn.
Voor je 1ste foto is ie nog behoorlijk.
Ik vind 'm heel erg leuk, de ondeugende blik in dat koppie, de uitsnede vind ik ook wel leuk, voor mij hoeft niet de hele kop erop enzo. Volgens mij kom je er wel als je zo doorgaatquote:Op vrijdag 17 juni 2005 01:28 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ach ja, het is ook vooral een beetje proberen geweest.Zit nog veel bijzonder veel beleid achter. Maar ik vond hem wel grappig geworden.
Later heb ik nog deze foto gemaakt. Technisch ook vast niet perfect, maar toch vind ik hem wel redelijk geslaagd.
[[url=http://img99.echo.cx/img99/2065/rocky28qn.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja inderdaad weer een beetje vieze foto (), maar dat krijg je als je een hond hebt die het leuk vindt om kuilen te graven. En ik vond het toch wel een erg leuk beeld dat ik een beetje opvallend wilde vastleggen. Vandaar weer de keuze voor een close-up.
Hierna ga ik even echt oefenen en als het dan allemaal wat beter lukt zal ik vast wel weer een nieuwe foto laten beoordelen.
De eerste vind ik helemaal niks, maar de tweede is weer erg gaaf!! De onscherpte maakt hier wat mij betreft niks uit, geeft zelfs een artistiek vleugje aan de foto. Erg goede compostitie ook. Ruimschoots de beste foto uit het topic tot nu toe en eentje die ik aan de muur zou kunnen hangen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:35 schreef snopprinses het volgende:
Ik heb er ook weer 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
nooit gedacht dat ik het nog eens met A_N eens zou zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De eerste vind ik helemaal niks, maar de tweede is weer erg gaaf!! De onscherpte maakt hier wat mij betreft niks uit, geeft zelfs een artistiek vleugje aan de foto. Erg goede compostitie ook. Ruimschoots de beste foto uit het topic tot nu toe en eentje die ik aan de muur zou kunnen hangen.
Je zal je verbazen over hoe vaak ik dat hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nooit gedacht dat ik het nog eens met A_N eens zou zijn
Canon Powershot A520. Redelijk eenvoudige camera dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 06:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind 'm heel erg leuk, de ondeugende blik in dat koppie, de uitsnede vind ik ook wel leuk, voor mij hoeft niet de hele kop erop enzo. Volgens mij kom je er wel als je zo doorgaaten je zal de hond tot waanzin drijven met je gestalk met de camera
![]()
wat voor een camera heb je?
misschien een tip voor je als sig?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je zal je verbazen over hoe vaak ik dat hoor.
Vooralsnog weinig te zien. Ook als ik de link wil gebruiken.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:36 schreef elmarz het volgende:
Hoi allemaal!
Mijn eerste post in het fotografie forum!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Gemaakt een tijdje terug met een Sony Cybershot DSC-S70.
Sinds een aantal weken ben ik in t bezit van een 300D.
Gr.
Marcel.
[afbeelding]
quote:Forbidden
You don't have permission to access /u49/el_marz/medium/40965080.hart.jpg on this server
Die spiegelreflex op die 2e foto is dat toevallig een Praktica?quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:35 schreef snopprinses het volgende:
Ik heb er ook weer 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 'm mooi, lekkere korrelquote:Op zondag 19 juni 2005 17:36 schreef elmarz het volgende:
Hoi allemaal!
Mijn eerste post in het fotografie forum!
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sinds een aantal weken ben ik in t bezit van een 300D.
Gr.
Marcel.
[afbeelding]
xcuse me for my stupidityquote:Op maandag 20 juni 2005 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is geen korrel, dat is ruis afkomstig van de 300D en heel lelijk IMO. Volgende keer toch op een lagere ISO schieten (1600 is onbruikbaar bij de 300D) en gewenste ruis eventueel toevoegen met Photoshop. Qua belichting is 'ie wel aardig.
quote:Op maandag 20 juni 2005 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is geen korrel, dat is ruis afkomstig van de 300D en heel lelijk IMO. Volgende keer toch op een lagere ISO schieten (1600 is onbruikbaar bij de 300D) en gewenste ruis eventueel toevoegen met Photoshop. Qua belichting is 'ie wel aardig.
Oh ja inderdaad. Nou ja het verhaal blijft hetzelfde. Over digitale ruis dus.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:16 schreef stil het volgende:
[..]
ga eens goed lezen.
Lekker ding is het hè!quote:Op maandag 20 juni 2005 13:30 schreef Puckzzz het volgende:
Ow daar is mijn 1 oogige grijnzende vriendje weer![]()
Ietsje fel op de blaadjes op de voorgrond Auticia
thnx! hij is zoals je achtergekomen bent niet gemaakt met de 300d maar bedankt voor de tip!quote:Op maandag 20 juni 2005 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Als je heel eerlijk bent over je eigen foto's, wat vind je er dan zelf van?quote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef BlueCurl het volgende:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
Nu in het bezit van een digitale spiegel reflex camera.. en hij bevalt prima!
Toen ik vluchtig je foto's doorkeek dacht ik "Ah, iemand met een nieuwe spiegelreflex die zijn/haar nieuwe brak ingescande foto's post". En dat is geen goed tekenquote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef BlueCurl het volgende:
Nu in het bezit van een digitale spiegel reflex camera.. en hij bevalt prima!
Opzich best aardige foto's maar allemaal een beetje te veel belicht mijn inziens. Vooral de laatste is wat flets; misschien iets meer contrast? Ik had die twee eendjes liever schuin van voren gezien.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:21 schreef Robin_NL het volgende:
Ben benieuwd wat jullie van mn fotoos vinden
Genomen met Olympus C-750
1: Gewoon een leuke abstracte fotoquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:51 schreef mwvdlee het volgende:
Laat ik er nog eens een paar tegenaan gooien.
1: Leuk voor productfotografie (hoewel een tikkeltje overbelicht), maar verder een beetje saai. (bokeh!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:21 schreef Robin_NL het volgende:
Leuke foto, goede belichting, gewoon puik eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:52 schreef Astridj0h het volgende:
http://img.photobucket.co(...)0h/DSC_0205ps700.jpg
Game on!
edit vergeten dat ie 700 breed is. geen idee hoe je thumbs maakt dus maar ff klikken dan
#1: Op zich wel een leuke foto, alleen vind ik persoonlijk het onderwerp niet echt interessant. De tralies en doekjes achter het raam en de twee kleine vlakken onder het raam leiden een beetje af van de eigenlijk simpele vormen van het raam en het dak.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:51 schreef mwvdlee het volgende:
Laat ik er nog eens een paar tegenaan gooien.
#1, het groen van die balk is een beetje niet-groen geworden.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050619%2F&obj_name=IMG_0518.JPG]afbeelding][/url]
#2, soms werkt een polarisatiefilter iets té goed
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050619%2F&obj_name=IMG_0525.JPG]afbeelding][/url]
#3, ik heb iets met industriële dingen denk ik.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050619%2F&obj_name=IMG_0559.JPG]afbeelding][/url]
#1: Leuke foto, mooie vage achtergrond.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:21 schreef Robin_NL het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke fotoquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:52 schreef Astridj0h het volgende:
http://img.photobucket.co(...)0h/DSC_0205ps700.jpg
Game on!
edit vergeten dat ie 700 breed is. geen idee hoe je thumbs maakt dus maar ff klikken dan
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:21 schreef Robin_NL het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die eerste is geen dof, da's bokeh;P inzenden voor de wedstrijd van deze maand, ik vind 'm erg geschikt
Hij mist een oogje.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:21 schreef American_Nightmare het volgende:
Leuk moment maar niet echt een bijzondere foto (voor jou wellicht wel). Heeft ie nou 1 oog dicht?
Eigenlijk zijn die grassprietjes net te hoog en is de bovenkant te overbelicht, maar de beeldhoek is echt geweldigquote:
horizon is scheefquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:10 schreef portier het volgende:
[..]
Leuke foto, goede belichting, gewoon puik eigenlijk.
echt een mooie plaat hoorquote:
de belichting is wat fel waardoor de schaduw van de vleugel wat verdwijnt, belichting in deze plaat was zowiezo moeilijkquote:Op woensdag 22 juni 2005 02:05 schreef TheShadow het volgende:
[afbeelding]
misschien is er niet zo veel over te zeggen .. maar misschien kan iemand er een paar woorden over roepen!![]()
Leuke foto! Precies op het goede moment gemaaktquote:
Je hebt gelijk dat het geitje in de andere foto beter kijktquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:38 schreef Robin_NL het volgende:
[afbeelding]
Is deze beter? (nog steeds overbelicht voor..)
Met stops knutselen om de gulden middenweg te zoeken, inflitsen, filter gebruiken of nabewerken in Photoshop om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:19 schreef Robin_NL het volgende:
Over de belichting: die beesten lagen in de schaduw en dat stukje hooi op de voorgrond in de felle zon, dus ja, dat is overbelicht. Als ik dat goed ga belichten is de rest weer onderbelicht? hoe zou ik dat volgens jullie beter aan kunnen pakken??
Dankjewel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:56 schreef Elefes het volgende:
[..]
Leuke foto! Precies op het goede moment gemaakt
Jammer van het kleine stukje oor dat er mist, en dat het wit zo wit is dat je nauwelijks schaduwen ziet van de haren. Maar dat zijn maar kleine kritiekpuntjes
mooie foto. jammer dat de vleugel ietwat vaag is aan het eind,quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:58 schreef detulp050 het volgende:
[[url=http://images.fok.nl/upload/050622_18642_kleineIMG_1173.JPG]afbeelding][/url]
Even op klikken voor het juiste effect
idd wat al gezegd is mbt de belichting. verder een leuke plaat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 02:05 schreef TheShadow het volgende:
[afbeelding]
misschien is er niet zo veel over te zeggen .. maar misschien kan iemand er een paar woorden over roepen!![]()
Dang man jammer van die bomen en die pijp er naast anders was het helemaal een vet coole foto, nu is ie op zich middelmatig.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:51 schreef mwvdlee het volgende:
#2, soms werkt een polarisatiefilter iets té goed
[url=http://www.vanderlee.com/photo/photos/Martijn/20050619/IMG_0525.JPG]
Die pijp kan wel weg met photoshop, alleen de bomen kon ik weinig aan doen (of ik moest inbreken op het bedrijventereinquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:09 schreef supah het volgende:Dang man jammer van die bomen en die pijp er naast anders was het helemaal een vet coole foto, nu is ie op zich middelmatig.
#1: Deze was mooier geweest als de kleuren van het zonnescherm feller waren, nu is het een wat fletse foto, ik denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat je enigzins tegen de zon in fotografeerdquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef mwvdlee het volgende:
afbeelding
afbeelding
afbeelding
#4 (ik baal dat deze nét niet scherp genoeg is naar mijn smaak)
afbeelding
1: Ik zie niet zo goed wat voor beeld het is, maar ik heb het idee dat ik op de rug van het beeld kijk en dat is echt zonde. Verder wel aardig, mag wel een stuk van de linkerkant af, dat raam iig. Ik zie ook enge lensflares trouwens. Gebruik indien mogelijk een zonnekap.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:24 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Die pijp kan wel weg met photoshop, alleen de bomen kon ik weinig aan doen (of ik moest inbreken op het bedrijventerein)
Maar wellicht dat een van de volgende wat meer in de smaak valt...
1: Leuke opzet wel, maar de spin is niet helemaal scherp meen ik en heeft wat uitgebeten puntjes. Aangezien de belichting van de achtergrond een vrij ondergeschikte rol speelt kan die best wat donkerder.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:50 schreef Flipper01 het volgende:
Nu mijn plaatjes, afgelopen weekend geschoten met de nieuwe Canon Powershot S2 van m'n moeder:
Dat vond (en vind) ik er nou juist mooi aan, in combinatie met de achtergrond geeft het net wat meer sfeer dan het gros van de bloem-van-dichtbij foto's... smaken verschillenquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:25 schreef portier het volgende:
4: [...] En het blommetje is ook rommelig met spinneragplukjes.
Ik had hem denk ik iets mooier gevonden als je door de benen was gezakt, zodat je wat onder de bloem was komen te zitten .quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:38 schreef veldmuis het volgende:
Ben toch wel benieuwd, wel wat bewerking uiteraard, maar dat moet kunnen:
[afbeelding]
Heb je met filters lopen klooien? Er loopt een heel raster door je foto heen en die boom is ook niet van nature zo prominent aanwezig denk ik zo. Die boom is wel okay, maar dat raster kan echt niet. Er kan nog wel wat weggesneden worden boven en links denk ik trouwens.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:12 schreef Ogri het volgende:
Laat ik dan ook maar eens een poging wagen
Gemaakt met een sony cybershot S60
http://img36.imagevenue.com/img.php?loc=loc158ℑ=6e0_DSC00277_resize.JPG
edit:
ik ben kennelijk te stom om een plaatje te posten![]()
En acdsee is niet al te best om een foto te resizen, ook niet op best quality blijft er een raster zichtbaar![]()
1: Wat hebben wij eraan?quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:20 schreef Wepeel2 het volgende:
Simpele foto, maar daarom leuke oefening om het er allemaal redelijk goed op te krijgen:
[[url=http://img268.echo.cx/img268/9099/water16dk.th.jpg]afbeelding][/URL]
En deze foto vind ik zelf qua compositie wel erg leuk:
[[url=http://img268.echo.cx/img268/8210/poesklein19js.th.jpg]afbeelding][/URL]
Helaas is hij:
- wat te onscherp geworden
- Te weinig ruimte beneden in vergelijking met boven.
DAt is omdat je de jpeg compressie ook groter hebt staan dan die van je camera. Open gewoon een foto en save die onder een andere naam zonder te verkleinen. Je zal zien dat ie al een heel stuk minder plaats inneemt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:13 schreef Ogri het volgende:
Ah, vandaar....ik resizede inderdaad naar 90%, maar met microsofts eigen photo editor ging het wel een stuk beter. Vaag dat je een originele foto van 1,6MB resized naar 90% en een foto van 260K overhoudt...maar whatever.
Fotografie FAQ! (laatste update: 16-06-2005)quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:38 schreef Ogri het volgende:
Helaas is dat hier op mijn werk niet echt een optie...En voor thuis heb ik altijd gewoon geresized met ACDSee. Dit was de eerste keer dat ik zo'n beroerde kwaliteit kreeg.
Nu nog uitvinden hoe ik hier een foto kan plaatsen i.p.v. een link.
Je moet ze op een andere server zetten. Degene waar je ze nu opzet laat het deeplinken niet toe, je kan daardoor geen plaatjes bekijken vanop een andere pagina. Je moet een andere server zoeken die dit wel toelaat.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:54 schreef Ogri het volgende:
tsja, dat deed ik dus en telkens krijg ik dan een kruisje i.p.v. de foto...
Genieten van de prachtige frisheid van het kabbbelende water?quote:
Ik vind er teveel water opstaan om echt een mooie foto te zijn. Ook de persoon aan de overkant is een beetje storend, is het een onderwerp niet? Te klein om duidelijk te zijn, te groot om niet je aandacht te trekken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Genieten van de prachtige frisheid van het kabbbelende water?Ik vind het best een mooie foto. Maar dat zal ook zijn omdat ik meer heb met dat plekje dan de andere mensen hier.
1: Jammer dat-ie niet superscherp is, gefocust op het oog was mooier geweestquote:Op donderdag 23 juni 2005 19:20 schreef Morgil het volgende:
Nog een paar van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1: Weet niet echt waar ik naar moet kijken hierquote:Op zondag 26 juni 2005 18:38 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aanlegsteigerquote:Op zondag 26 juni 2005 19:07 schreef veldmuis het volgende:
...ja hoe heet zoiets, houten ding.
Die oortjes mis ik niet, ik weet toch wel dat die er zijn dus die denk ik er wel bij. Wel jammer dat ik de ogen niet zie....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:11 schreef bees het volgende:
dan maar weer een typisch stukje nederland......
[afbeelding]
ik weet het...jammer dat de oortjes er niet helemaal opstaan......
ik heb redelijk ligt beeldscherm maar ik heb ook moeite met die ogen te zien...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:07 schreef Astridj0h het volgende:
Uhm... ik zie beide ogen prima?
Maar wel een beetje heel erg donker he...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:07 schreef Astridj0h het volgende:
Uhm... ik zie beide ogen prima?
Die oren vind ik niet eens zo'n probleem. Het probleem van de foto is het tijdstip waarop je 'm heb gemaakt met enorm hard zonlicht. De schaduwen zijn nu te donker (dichtgelopen) en sommige witte stukken zijn overbelicht. Da's wel jamemr, want op zich is het toch een hele leuke foto!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:11 schreef bees het volgende:
[afbeelding]
Foto 3, 4, 5 (en 6 een beetje) lijken scheef te zijjn. Kleine moeite om dat even recht te zetten, en het maakt de foto al een stuk beter.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:14 schreef Rabrynil het volgende:
No. 1
[afbeelding]
No. 2
[afbeelding]
No. 3
[afbeelding]
No. 4
[afbeelding]
No. 5
[afbeelding]
No. 6
[afbeelding]
No. 7
[afbeelding]
Gegroet,
Rabrynil
Grappige foto. Ik zag de ogen ook niet goed en heb iets met de kleuren gespeeld. Als je de ogen ziet wordt hij meteen nog wat speelser.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 08:11 schreef bees het volgende:
[afbeelding]
ik heb een heel helder beeldscherm en daar kijk ik meestal me foto's op! dus komt vaak voor dat ze voor mij niet donker zijn... moet ff wat vaker naar laptop scherm slepen. daar zijn ze wel donker op... maar zo vind ik het wel een toffe foto!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:52 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De laatste is nu wel lekker vind'k. Je hebt die kleuren op die akkers en dat is zonde om'm zo donker te maken dat je die niet meer ziet.
Ik krijg helemaal het Thunderbirds are go! idee bij deze foto'squote:Op donderdag 30 juni 2005 13:46 schreef supah het volgende:
Eens zien of hier dan eindelijk een reactie op komt
[afbeelding]
[afbeelding]
Gescanned vanaf een afdruk (negatief is te fucked up) en wat ruis en vuil dr afgehaald. Texel Airshow goed lang geleden.
De eerste is een mooi sereen sfeerplaatje, de tweede is meer een kiekje. Weinig sfeer, geen lekkere compositie.quote:
1: Beetje vies z/w plaatje, doet mij niet zoveel eigenlijk. Compositie is wel okay, maar het mist nog iets, zeker in z/w omdat dat het plaatje nogal plat en contrastloos maakt.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:01 schreef mwvdlee het volgende:
@supah: Vind vooral die 3e foto (bootje in sneeuw) wel goed, leuke sfeerfoto. Dat verticale vliegtuig is misschien met wat kleurcorrectie beter, beide vliegtuigfoto's zijn beetje grauw nu.
Gister eindelijk wat foto's op m'n servertje geknald dus bij deze een selectie van afgelopen week. Klikken voor de grote foto's. 'K hou het hier ff bij, komen er later nog wel wat, maar anders wordt het zo veel in één keer.
Nummertje 4 is lekker, vooral full size. De andere 3 zeggen me niet zo veel. Aardige composities, technisch mooie foto's maar het heeft net niet dat beetje extra dat 4 wel heeft. Moeilijk de vinger op te legen waarom, heel gevoelsmatig.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:25 schreef mwvdlee het volgende:
.. brandweerkazerne...
Oohh je hebt tijgertje er neer gezetquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:00 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik ben nog maar een beginner, en sta uiterraard open voor kritiek. Er zal een hoop niet kloppen in de ogen van prof'ies denk ik
[afbeelding]
[afbeelding]
(iets te donker?)
[afbeelding]
(jammer van de stok rechts onder)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(jammer van die steiger)
[afbeelding]
[afbeelding]
#1: Mooie foto, ik kan niet helemaal goed zien of hij scherp is (bij zijn kop) maar ik geloof het wel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:00 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik ben nog maar een beginner, en sta uiterraard open voor kritiek. Er zal een hoop niet kloppen in de ogen van prof'ies denk ik
[afbeelding]
[afbeelding]
(iets te donker?)
[afbeelding]
(jammer van de stok rechts onder)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(jammer van die steiger)
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar gaat het om mij, hier ging het meer om de foto. Ik vond de compositie wel leuk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:54 schreef HMaster-II het volgende:
Je had uit je fotoboek beter "Stoerrrrrrr" kunnen gebruiken om hier te plaatsen. Maar eigenlijk eerder in het Portretdeel. Want die is vele malen mooier dan deze.![]()
Volgens mij begin ik Bokéh en Scherptediepte door elkaar te halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:07 schreef MaRySe het volgende:
Die eerste is heel mooi
Vooral door dat scherpte-diepte
quote:De scherptediepte (DOF: Depth Of Field) is het gebied in een foto dat scherp oogt. Bij een grote scherptediepte is een foto vanaf de voorgrond tot de horizon scherp. De scherptediepte strekt zich uit van /13 voor het scherpstelpunt tot 2/3 erachter. Drie factoren bepalen de scherptediepte:
Diafragma
Bij een kleinere diafragma-opening wordt minder licht toegelaten tot de CCD, maar neemt het gebied waarover de foto scherp is, toe. Hoe kleiner het diafragma (f 16 of f 22) des te groter de scherptediepte.
Brandpuntsafstand lens
Bij een bepaald diafragma zal, bij een korte brandpuntsafstand van de lens (f<35mm, groothoeklens) de scherptediepte groter zijn dan bij een lens met een lange brandpunt (f>85mm, telelens). Een 28mm lens bij f 8 heeft dus een veel groter scherptegebied dan een 300mm lens bij hetzelfde diafragma.
Voorwerpsafstand
Hoe kleiner de afstand van de camera tot het voorwerp, zoals bij macro-fotografie, des te kleiner de scherptediepte.
#1; ja deze is scherpquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:31 schreef Elefes het volgende:
[..]
#1: Mooie foto, ik kan niet helemaal goed zien of hij scherp is (bij zijn kop) maar ik geloof het wel.
#2: Ook wel een leuk plaatje, mooie uitdrukking op het koppie. Het licht is alleen een beetje raar, blauwig lijkt het. Misschien nog wat bijwerken in photoshop oid. Ook zijn er een paar stukjes van het wit overbelicht, maar dit is moeilijk te corrigeren omdat de rest al redelijk donker is.
#3: Op zich een superfoto (ik ben een paarden-fan) maar erg jammer van alle storende dingen in het beeld (het hek, de huizen, de stok). De houding van de paarden is super, maar dit zou pas echt een mooie foto zijn als hij bijvoorbeeld in een open weiland was genomen. Ook zijn de kleuren een beetje dof; het is mooier om in zonlicht te fotograferen, ook al kan dat niet altijd (dan zie je ook mooi de glans van de paarden), en misschien kun je het contrast nog iets omhoog gooien in photoshop.
#4: Mooie fotoGeen storende achtergrond, past goed bij het onderwerp. Toch zou ik de vlinder nog iets duidelijker in beeld zetten door de foto nog iets meer te croppen. Als je de achtergrond er duidelijk bij wilt houden, kun je misschien proberen de vlinder niet midden in het beeld te zetten, dan wordt de foto iets minder statisch en interessanter om naar te kijken. Het is zelden mooi het onderwerp midden op de foto te hebben staan (close-ups uitgezonderd)
#5: Leuk idee, maar de uitvoering vind ik wat minder. De pony kijkt niet echt blij, en je ziet nauwelijks het hoofd van het meisje. Verder staat er nog een man achter de pony die niet op de foto had gehoeven. Wel mooi in avondlicht gefotografeerd
#6: Als de kat in een groene tuin oid had gezeten was het een mooie foto geweest. Nu vind ik 'm minder; de achtergrond stoort te veel. De kat op zich staat er wel mooi op.
#7: Meer een "snapshot" dan een echte foto, grote neus en dat is het eigenlijk.
#8 Deze vind ik wat mooier dan #7, jammer van de belichting, de foto is een beetje donker.
Ga zo doorHet zijn best leuke foto's allemaal
#8 Donker is misschien niet het juiste woordquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:11 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
#1; ja deze is scherp
#2; blauwig?? bij de grote versie zie ik dat niet
#3; heb je helemaal gelijk in. ik heb er een hele reeks van, maar dit is de enige die echt is gelukt qua pose van de paarden. kan dat niet weggevaagd worden met photoshop?
#4; ah, das een goeie tip! dus eigenlijk de vlinder een beetje naar de zijkant van de foto verschuiven?
#5; dit was meer een probeerseltje en erg onverwacht voor de persoon/paard. die man had ik niet eens opgemerktgoed dat je het zegt. maar de pony is heel blij hoor
ik vond 'm alleen iets te donker zoals je al zei
#6; mee eens, maar die omgeving was helaas niet beschikbaar
#7; ik probeerde een close up te maken van de kop. kun je me tips geven hoe ik dat dan het beste kan doen? dat vind ik nl de mooiste soort foto's
#8; vind je deze foto donker? ik vond het wel meevallen. is overigens in de buitenlucht gemaakt. had ik er anders een bouwlamp op moeten zetten?
bedankt voor tips, ik kan er zeker wat mee
#1: De kleuren vind ik inderdaad ook erg mooiquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:03 schreef mwvdlee het volgende:
Mijn laatste paar foto's van afgelopen weekend, hoop dat ik dit weekend ook weer wat tijd heb, voor m'n gevoel gaat t gemiddeld toch steeds beter.
#1: Ben ik zelf wel blij mee, de kleuren zijn niet eens aangepast.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0917.JPG]afbeelding][/url]
#2: Paardenoog; vind de trieste blik wel mooi.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0919.JPG]afbeelding][/url]
#3: Persoonlijk vind ik deze foto mijn beste tot nog toe. Kijk s.v.p. fullscreen voor het beste effect
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0930.JPG]afbeelding][/url]
#4: Zelfde paard; beetje aandachtsgeil beest was 't
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0937.JPG]afbeelding][/url]
#5: Lekker monochroom
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0941.JPG]afbeelding][/url]
#6: Bloemmetje richting de zon
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0947.JPG]afbeelding][/url]
#7: Kerk met een gekleurde "omlijsting" voor de verandering.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0951.JPG]afbeelding][/url]
Stuur maar lekker veel reacties, want vanavond zit ik nog wel ff op werk!
Niets mis met mijn tekstlogo. Wil alleen maar even de ©.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Mooie zonsondergang hoor. Wel een oerlelijk logo.
Oh.. Wat ik bedoelde is het verschil in scherptequote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:57 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Volgens mij begin ik Bokéh en Scherptediepte door elkaar te halen.Kwordgek
![]()
[..]
Dan lag het dus niet aan mij..quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:24 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Oh.. Wat ik bedoelde is het verschil in scherpte
1. Jammer dat die zon ietwat doordringt, maar toch levert de onderbelichting van de overige onderdelen een redelijk gewenst effect op.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:37 schreef Melluh het volgende:
Ik heb flink wat foto's gemaakt in Australie, waar ik van augustus 2004 tot mei 2005 was.
Deze ziet er gewoon zo gelikt uit, het silhouet, de ondergaande zon, wat stof in de lucht.
[afbeelding]
Kostte nog flink wat moeite om m'n camera stabiel te krijgen voor dit nachtshot (ik had geen tripod)
[afbeelding]
De kleuren zijn in deze foto zo mooi, ik stond op een heuvel bij de in een half uur uur ondergaande zon. Ik denk dat het ook meeholp dat het voor het eerst sinds maanden had geregend daar. Mooi voor de omgeving maar de wegen waren soms compleet overstroomd.
[afbeelding]
Een zonsondergang die iedereen compleet verrastte, was zo intens, alles was oranje.
[afbeelding]
VET mooi man! Ik denk dat ik die derde het mooiste vind maar ze zijn allemaal vet gaaf!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:37 schreef Melluh het volgende:
Ik heb flink wat foto's gemaakt in Australie, waar ik van augustus 2004 tot mei 2005 was.
Deze ziet er gewoon zo gelikt uit, het silhouet, de ondergaande zon, wat stof in de lucht.
[afbeelding]
Kostte nog flink wat moeite om m'n camera stabiel te krijgen voor dit nachtshot (ik had geen tripod)
[afbeelding]
De kleuren zijn in deze foto zo mooi, ik stond op een heuvel bij de in een half uur uur ondergaande zon. Ik denk dat het ook meeholp dat het voor het eerst sinds maanden had geregend daar. Mooi voor de omgeving maar de wegen waren soms compleet overstroomd.
[afbeelding]
Een zonsondergang die iedereen compleet verrastte, was zo intens, alles was oranje.
[afbeelding]
Nou melluh. God wat moet ik zeggen. Ik ben een enorme dylan fan (ik las je signature) maar als je zo weinig van katten houdt dan wordt het nooit wat tussen ons!quote:Op zondag 3 juli 2005 01:22 schreef Melluh het volgende:
Voor mij ook nummertje 1, de vitrage achter de kak is nogal irritant. Het rode kussen is wel fraai
Hmmm, helpt niet echt dat ik niet van katten hou. Sorry.
#1: Op zich leuk bedacht, maar toch stoor ik me juist aan het takje op de voorgrondquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:07 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een rijtje experimentele fotos
Een scherpe druppel , achter een takje.
[afbeelding]
ontluikende bloemknop
[afbeelding]
Een vlinder hangend eigenlijk te hoog om goed te fotograferen.
[afbeelding]
Een vrucht, op de achtergrond hangt de rijpere variant.
[afbeelding]
Dit is een grijpspriet van een klimplant, gewoon de loshangende krul vond ik wat hebben.
[afbeelding]
Wat vinden jullie er van, vooral wat kan er beter. Wederom gemaakt met de Canon A80
De eerste !quote:Op zondag 3 juli 2005 00:29 schreef supah het volgende:
[..]
VET mooi man! Ik denk dat ik die derde het mooiste vind maar ze zijn allemaal vet gaaf!
Wat vind men de mooiste van deze drie?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de kleuren saai en de compositie. Ook is steeds het onderwerp in het midden, ook beetje.. saaiquote:Op zondag 3 juli 2005 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn vader heeft een paar dagen geleden een nieuwe camera gekocht (heb even geen idee hoe die heet, model van Lumix met een Leicalens). En ik, als absolute n00b in de fotografie heb er even wat foto's mee zitten maken en zoals een echte n00b betaamt zijn het tuinfoto's geworden![]()
Hier volgen de beste (volgens mij) uit de serie:
1) Het overblijfsel van een bloem in een Clematis
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/6215/031023495pi.th.jpg]afbeelding][/URL]
2) Net gesnoeide weet-ik-het-wat-voor-struik met een prachtige strontvlieg er op![]()
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/2664/031024471tz.th.jpg]afbeelding][/URL]
3) Een druppel op het blad van een plant. Geen idee wat voor één.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/2638/031026104oo.th.jpg]afbeelding][/URL]
4) Een takje met een veertje eraan geplakt. Op zich dacht ik dat dit niet echt een leuke foto zou worden, maar ik vind 'm wel iets hebben.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/7783/031027490xf.th.jpg]afbeelding][/URL]
5) Jammer van de achtergrond en de onscherpte, maar de hoek was erg moeilijk om te fotograferen.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/6091/spin2yk.th.jpg]afbeelding][/URL]
6) Laatste van vandaag, niet van buiten, maar mijn moeder was in de keuken pizza aan het maken en dit vond ik wel een speciale foto![]()
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/4923/031033395uo.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vertel maar wat jullie er van vinden, maar wees niet te meedogenloos. Ik ben maar een n00b en ben me daar ook erg van bewust![]()
AMD!! je wordt een beetje irritantquote:Op zondag 3 juli 2005 22:35 schreef AMD64 het volgende:
Kan ik nog reacties van mijn laatste 3?
Sorry hoor :$quote:Op maandag 4 juli 2005 00:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
AMD!! je wordt een beetje irritant
Je kunt niet verwachten dat men op elke foto hier geplaatst reageert. De drie waar jij nu naar refereert, zijn gewoon geen goede foto's. Snapshots van de tuin zou ik het willen noemen.
Blijf doorgaan met fotograferen, maar plemp niet elke foto in dit topic.
Ik heb er ook twee geplaatst....geen reactie.....dat zegt mij al genoeg, en nee! ik voel me niet in mijn klompen gescheten, ik twijfelde er zelf ook aan. Geen reactie is voor mij een bevestiging, dat ze niet super zijn
Okee ik was misschien wat lomp, sorrie. Maar ik bedoel wel dat je iets selectiever moet zijnquote:
Geen probleem.quote:Op maandag 4 juli 2005 10:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Okee ik was misschien wat lomp, sorrie. Maar ik bedoel wel dat je iets selectiever moet zijn
Ik ben het met het commentaar van Puckzzz eens, en verder nog een kleine toevoeging. Iets meer ruimte boven de kat zou ook wat mooier zijn imho (inderdaad staat hij ook wat erg in het midden) omdat hij nu wat erg aan het "einde van de foto" staat. Verder vind ik het best een foto met potentie om een hele mooie foto te wordenquote:Op maandag 4 juli 2005 00:52 schreef Xinouth het volgende:
[afbeelding]
Verveelde me een beetje en aangezien ik 't vrij leuk vind om te fotograferen ben ik dat maar even gaan doenM'n ouders vonden deze foto prachtig, maar ik zou graag ook de mening van een ander horen.
Als je die twee van je riem bedoelt.....die vind ik best leuk hoorquote:Op maandag 4 juli 2005 00:16 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb er ook twee geplaatst....geen reactie.....dat zegt mij al genoeg, en nee! ik voel me niet in mijn klompen gescheten, ik twijfelde er zelf ook aan. Geen reactie is voor mij een bevestiging, dat ze niet super zijn
Dankje, het doel was toch nog ff spelen met bokeh maar ook om het object volledig vrijstaand te fotograferen. Was dus meer een oefenshotje maar ik vond de uitkomst wel aardigquote:Op maandag 4 juli 2005 11:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je die twee van je riem bedoelt.....die vind ik best leuk hoorMooi gewerkt met scherptediepte daar
off-topic gesnater:quote:Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef supah het volgende:
Ik heb een prachtige live CD van Jimi die wordt verpest door het dronken geraas van Morrison ... zo typerend voor de man.![]()
Het probleem is dat je niet obejctief bent over die poes. Probeer het eens met onderstaande poes. Ik persoonlijk vind het een prachtfoto. Dat is namelijk mijn poes en ze staat er precies zo op als ze is. Ieder ander ziet dat dit niet zo'n goede foto is. De heflt van het koppie valt weg in de schaduw en de achtergrond leidt veel te veel af. Net (maar dan erger) als bij jouw foto's 2 en 3. Maar dat zie jij niet, want jij ziet jouw lieve poes.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef supah het volgende:
Dang iedereen vind net de foto leuk die ik het saaist vind.
Dat weet ik, maar ik ben niet objectief, net als jij over jouw (tweede en) derde foto niet objectief bent.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:43 schreef supah het volgende:
Hmmm MAAAR die foto is gewoon te donker.
Allemaal waar, maar het gezicht van de kat is onderbelicht en de achtergrond is storend, en die 2 factoren maken dat het geen goede foto is.quote:Mijn derde foto vind ik juist mooi door dat de kat scherp is, de achtergrond niet, dat de kat recht in de lens kijkt (ik noem dr dik, vandaar dat ze zo boos kijkt) en de silhouette werking door de lichte achtergrond.
Dit is imho geen kwestie van smaak, maar van gebrek aan afstand. Jij ziet jouw poes, iedereen die die poes niet kent, ziet een slagschaduw in het gezicht en een storende achtergrond. Al die elementen zijn inderdaad aanwezig, maar de weging verschilt.quote:Maar goed, smaken verschillend denk ik ... of ik heb gewoon geen smaak![]()
Oke, daar gaan we danquote:Op maandag 4 juli 2005 21:32 schreef Kitzbe het volgende:
Wat een prachtige foto's hier. Echt top.
Ik ben aan het sparen voor de 300d, maar doe het nu nog met de Canon Powershot G5.
Hier enkele fotootjes met de G5
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Tips zijn echt meer dan welkom.
Hier ben ik het niet mee eens, ik vond 'm juist heel veel gevoel uitsralen nu, wat er niet was geweest als de ogen open waren geweest.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:41 schreef Elefes het volgende:
[..]
#2: Hier vind ik de compositie al iets leukerMaar helaas de ogen dicht.. Zulke foto's delete ik altijd meteen. Misschien nog een klein stukje meer van de bovenkant (richting oren) van het paardenhoofd laten zien, en proberen een iets minder storende en onnatuurlijke achtergrond te nemen, maar toch geen slechte foto.
Die schapen zagen er allemaal niet uitquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef MaRySe het volgende:
Sorry, maar wat een lelijk schaapEcht prachtig gewoon !
Nu ik het op die manier bekijk (slapend/doezelend paard) kan ik me dat wel voorstellen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens, ik vond 'm juist heel veel gevoel uitsralen nu, wat er niet was geweest als de ogen open waren geweest.
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
een goede tip (of 2), gebruik je raster in je camera zodat je je horizon recht hebt staan en ook heeft een foto veel meer impact als je de horizon dan niet in het midden zet, wil je meer de nadruk leggen op het landschap of de lucht?quote:
ik vind bij beide foto's niet storend dat er zoveel lucht is en de horizon in het midden is...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:36 schreef Re het volgende:
[..]
een goede tip (of 2), gebruik je raster in je camera zodat je je horizon recht hebt staan en ook heeft een foto veel meer impact als je de horizon dan niet in het midden zet, wil je meer de nadruk leggen op het landschap of de lucht?
het is ook niet storend hoor het is ook maar een "foto" regel die best met voeten getreden mag wordenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:40 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
ik vind bij beide foto's niet storend dat er zoveel lucht is en de horizon in het midden is...
enkel scheve horizon zag ik ook toen ik fotootjes op pc laadde
"Beoordeel m'n foto" en dat doe ik toch. Ik geef niet enkel kritiek, dan zou ik gewoon kunnen zeggen "ik vind het niks" maar ik geef je een tip. Ik maak ook foto's waar negatieve kritiek opkomt (al dan niet vergezeld van tips) waardoor ik iets kan bijleren. Als je dan volgende keer met tips van anderen rekening weet te houden, heb je gewoon een betere foto.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:32 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!
true... maar viel me alleen op dat er bijna nooit... "ik vind de foto.." oid in de tekst staat. Voor de rest vind ik kritiek nooit erg... wel leerzaam!quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
"Beoordeel m'n foto" en dat doe ik toch. Ik geef niet enkel kritiek, dan zou ik gewoon kunnen zeggen "ik vind het niks" maar ik geef je een tip. Ik maak ook foto's waar negatieve kritiek opkomt (al dan niet vergezeld van tips) waardoor ik iets kan bijleren. Als je dan volgende keer met tips van anderen rekening weet te houden, heb je gewoon een betere foto.
Je bent nog maar net bezig met fotografie denk ik? Dan zul je moeten accepteren dat je nog een hoop moet leren, de reacties hier zijn dan ook tips waar je wel of niet wat mee doet de volgende keer dat je een foto maakt. Neem nou de tip die Re je net gaf, is eigenlijk een beetje een ongeschreven regel. Je hoeft je er niet aan te houden! Maar het is wel waar dat door die regel na te leven de foto iets dynamischer zou zijn geweest. Ik vond ze niet erg super, beetje saai, wanneer je de horizon hoger of lager had gedaan al naargelang waar je de aandacht op wou vestigen zouden ze al een stuk beter zijn geweest. Maar wat ik aan je merk is dat je een beetje op je teentjes getrapt raakt, (en er ook meteen tegenin gaat) dat er niet iemand gewoon zegt "ooooh wat een mooie foto!" Dat komt omdat het niet echt een superfoto is. Je hoeft het echt niet met de opmerkingen en kritiek eens te zijn, ben ik ook niet altijd, maar ik kijk toch ff kritisch om te beoordelen of men misschien gelijk heeft. Daarna ben ik meestal zo eigenwijs om toch mijn eigen weg te volgenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:32 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!
#1 is mooi, sepia doet het hier goed iddquote:Op woensdag 6 juli 2005 09:25 schreef mwvdlee het volgende:
@BlueCurl: Als je hier foto's plaatst, dan vráág je om kritiek. Persoonlijk ben ik van mening dat als ik geen kritiek op de foto's krijg die ik hier plaats, het slecht is. Daarbij is er een verschil tussen "mooi" en "technisch in orde". En zelfs over smaak valt te twisten; een detail wat voor de één 'n foto verpest maakt het voor de ander juist een kunstwerk. Over het algemeen ben ikzelf (en niemand hier, gok ik) het 100% eens met de kritiek, maar ik lees het en leer er van wat ik wil leren. Persoonlijk vind ik dat het steeds ietsje beter gaat, dus wat mij betreft werkt het.
Laat ik een demonstratie geven, dames en heren... kritiseer!
(gisteravond na werk nog ff een paar uurtjes buiten rondgeslenderd met als hoofddoel weer ervaring op te doen).
#1 (sepia vond ik hier leuker dan grijs)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1029.JPG]afbeelding][/url]
#2 (ik heb iets met containers)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1047.JPG]afbeelding][/url]
#3 (deze man houdt van achterkanten)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1057.JPG]afbeelding][/url]
#4 (soort natuur vs. industie thema)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1065.JPG]afbeelding][/url]
Kan niet echt macro doen momenteel (foto #4 was al te dichtbij!), maar ik denk dat ik voor een close-up lens ga zodra ik door heb welke ik moet hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
#2 jammer van de schaduw, misschien had je beter de camera tegen de container aan kunnen houden, vlak voor het slot op macrostand
Achterkantjes-meet!quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
#3 achterkantjes zijn mooi, maar dan wel andere achterkantjes
quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:33 schreef McPhearson het volgende:
[afbeelding]Beoordeel míjn foto!
Graag...
Ik zag het pas toen je het zeiquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:42 schreef Re het volgende:
[..]
enig minpuntje is de roodheid die niet om de mond te vinden is, geeft net een omgekeerd clowntjes effect.
Die eerste is moooooi! Alleen die makeup is zo Heel duidelijk aanwezig, het gaat niet echt over in het gezicht.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef Lisariya het volgende:
Twee foto's van een shoot die ik vandaag heb gedaan, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit.. alleen lijkt op mijn monitor het gezicht toch ietwat aan de rooie kant....quote:
Hmm, op zich is de huid ook wel een beetje rood maar niet extreem..quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.. alleen lijkt op mijn monitor het gezicht toch ietwat aan de rooie kant....
Het kan ook komen door haar pose dat het mij opvalt....quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:50 schreef McPhearson het volgende:
Hmm, op zich is de huid ook wel een beetje rood maar niet extreem..
Niet op mijn monitor
#1 en 2: Niet veel bijzondersquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:39 schreef dane het volgende:
Aantal foto's van (mei)vakantie:
(1)
[afbeelding]
(2)
[afbeelding]
(3)
[afbeelding]
(4)
[afbeelding]
(5)
[afbeelding]
(6)
[afbeelding]
(7)
[afbeelding]
(8)
[afbeelding]
(9)
[afbeelding]
Nu je het zegt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:41 schreef dane het volgende:
danQ voor 't commentaar
ik vond #2 ook wel iets ansichtkaarterigs hebben
Die 2 losse haren over haar gezicht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Nu je het zegt...Mijn beurt
![]()
[afbeelding]
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden![]()
= McPhearson toch?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die 2 losse haren over haar gezicht.Ik vind haar wel een dromerige en lieve uitstraling hebben. Maar daar zullen de anderen wel niet mee eens zijn.
![]()
Ik weet niet, daarom gebruikte ik de haar vorm. Stel je voor dat ik blunder.quote:
ziet er goef uit hoor, die paar haartjes inderdaad en het stukje overbelichte is wat iets afleidt, ik zou best mijn camera er eens op willen richtenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Nu je het zegt...Mijn beurt
![]()
[afbeelding]
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden![]()
Dank jequote:Op donderdag 7 juli 2005 23:05 schreef Re het volgende:
[..]
ziet er goef uit hoor, die paar haartjes inderdaad en het stukje overbelichte is wat iets afleidt, ik zou best mijn camera er eens op willen richten
Zal ik ze ook daar nog eens spammen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:50 schreef Vliegvrager het volgende:
@McPhearson
Leuke foto: mooi model, leuke dromerige blik, compositie is ok. De haartjes storen mij niet, de overbelichting wel. De achtergrond is niet helemaal egaal. Als dat bedoeld is zou je m wat zwaarder aan moeten zetten, anders wat wegwerken. En ik denk dat ik deze foto in kleur mooier ga vinden.
@ snopprinses: Sterkste punten vind ik hier de blikken van de 'modellen en de manier waarop je ze zichzelf laat zijn op de foto (althans zo komt het over, ik ken ze natuurlijk niet)'. Je crops zijn erg krap, bij 2 en 3 valt een deel van het hoofd eraf. 1 en 2 hebben nogal last van slagschaduwen in het gezicht. Met een klein reflectiescherm (zo simpel als een vel wit karton) is dit vaak simpel te voorkomen. En in foto's 2,3, en 4 is de achtergrond erg nadrukkelijk aanwezig. Je kunt dit simpel voorkomen door met een lagere f waarde (dus een groter diafragma) te fotograferen. De kleur met zw combi bij 1 pakt hier leuk uit, 2 en zeker 4 had ik liever in kleur gezien.Sproetjes
in ZW zijn in mijn ogen een doodzonde, maar ja, da's mijn afwijking
@ allebei: waarom zet je dit niet in Portretfotografie #3 ?
#1: Best een mooie foto, mooie kleurenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:12 schreef mwvdlee het volgende:
* mwvdlee doet het zonder modellen
Zoals gisteravond bijvoorbeeld:
#1 (alleen camera-filters gebruikt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1085.JPG]afbeelding][/url]
#2 (ook alleen camera-filters gebruikt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1102.JPG]afbeelding][/url]
#3 (lantaarnpaal, de lucht was beetje te bewolkt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1117.JPG]afbeelding][/url]
#4 (sorry voor linksboven; vergeten af te knippen)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1124.JPG]afbeelding][/url]
Leuke foto! Lekkere kleuren er in. Beetje jammer vind ik wel dat je de ogen niet ziet, er valt zo'n donkere schaduw overheen. Die zouden imho de foto wat sprekender maken.quote:
Mooie foto, en eveneens met mooie kleuren. Ik heb het idee dat de lantaarnpaal *ietsje* scheef staat, maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef psychosucker het volgende:
Alleen resize en een kader
[afbeelding]
Leukquote:
Draden linksonder wegsoepen en hij is w.m.b. goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef psychosucker het volgende:
Alleen resize en een kader
[afbeelding]
De reflectie van de straat is ook niet echt je-van-het vind ik....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:36 schreef psychosucker het volgende:
Op zich wel mooi alleen jammer van het knipperlicht![]()
[afbeelding]
Zien er leuk/dreigend (dus interessant) uit 14.gif.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef snopprinses het volgende:
Op de St.Pietersberg gemaakt met Nikon FE2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1: lekker, maar wat aan de donkere kantquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef snopprinses het volgende:
Op de St.Pietersberg gemaakt met Nikon FE2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe je goed, mooie reclameplaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:13 schreef elmarz het volgende:
hallo!
zusje van een vriend van me zat te lezen....
[afbeelding]
haha ja x-processing action. gewoon even googlen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Doe je goed, mooie reclameplaat.
Fotografisch gezien mis je een stuk hoofd, maar dat had je vast wel door.
Wat voor bewerking heb je precies gedaan, ik vind dat er echt lekker uitzien...een soort postprocessing ofzo?
Heb je daar een actionnetje voor liggen?
haha sorry. t'is ook nooit goed he?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
In dat geval kon je hem beter hier [Centraal] Beoordeel mijn bewerking plaatsen
LEUK!! hier houd ik van, heel grappig maar toch ook gewoon een goede fotoquote:Op zondag 10 juli 2005 23:59 schreef elmarz het volgende:
pfoe nog een zelfportretje voor het slapen gaan
technisch niet in orde maar ik vond em wel geinig uit de verf gekomen
[afbeelding]
Grtz,
Marcel
De eerste is echt te onscherp.. Imho kun je daar vrij weinig mee (ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:21 schreef trancethrust het volgende:
Mooie foto's hier johWat vinden jullie van dees:
[afbeelding]
en dit experimentje:
[afbeelding]
(laag contrast, diffusie filter)
Ben benieuwd![]()
Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
(ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).
rondkijken op www.dutchphotozone.com, en veel fotos bekijken, en gewoon naar leuke ideeen zoeken, die nadoen...dan komt het vanzelfquote:Op maandag 11 juli 2005 02:02 schreef MaRySe het volgende:
Dus als iemand tips heeft
Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :pquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.![]()
Serieus, ik zag haar vallen
Het zou iets spannends kunnen geven, maar in deze foto helemaal niet imho. Er is geen mooi licht, ze heeft haar tasje vast wat volgens mij niets op de foto te zoeken heeft.. Tja. Als die dingen er niet waren, zou de foto denk ik al een stuk bter zijn (alleen die scheve horizon...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:29 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :p
Ik vond t iig wel wat hebben, met die onscherpte en de manier waarop ze in de camera kijkt.. geeft iets spannends, vinnik dan
Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherpquote:Op maandag 11 juli 2005 21:38 schreef MacroTough het volgende:
Even aan het experimenteren geweest met Japans favoriete RAW-converter: SilkyPix.
Aangevreten schoonheid(klikbaar):
[[url=http://www.everybodylovesden.net/images/20050710/20050710IMGP6817-550.jpg]afbeelding][/url]
Dank je, dank jequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:21 schreef Elefes het volgende:
Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherp![]()
![]()
wel leuk hoor maar vrij saai. ook het wolkje (?) in het midden irriteert me.quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:03 schreef supah het volgende:
[afbeelding]
Zonsondergang foto, ondanks irritante kut kinderen die in de buurt rond renden. Zodra kinderen gaan praten vind ik ze niet leuk meer geloof ik![]()
Hoewel een beetje cru gezegd, vind ik wel dat je gelijk hebt shark...quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Jongens, het topic heet Beoordeel mijn foto, niet Beoordeel mijn fotodump
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
#1leuk van compositie, maar de schaduwen verstoren de symmetrie, da's jammerquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef mwvdlee het volgende:
Ook nog maar wat pogingen van afg. dinsdag:
Klikken voor de grote plaatjes en (opbouwende) kritiek meer dan welkom, daar is dit topic tenslotte voor
Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:05 schreef MacroTough het volgende:
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....
Nou, dat was nou precies de sfeer die ik wilde vangen. Ik beschouw dit als een positieve beoordelingquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).
Ik ben een geboren Zeeuw, en gelukkig niet getogen![]()
Dankjewel voor deze bijzonder zinvolle en behulpzame tipsquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |