Dank jequote:Op donderdag 7 juli 2005 23:05 schreef Re het volgende:
[..]
ziet er goef uit hoor, die paar haartjes inderdaad en het stukje overbelichte is wat iets afleidt, ik zou best mijn camera er eens op willen richten
Zal ik ze ook daar nog eens spammen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:50 schreef Vliegvrager het volgende:
@McPhearson
Leuke foto: mooi model, leuke dromerige blik, compositie is ok. De haartjes storen mij niet, de overbelichting wel. De achtergrond is niet helemaal egaal. Als dat bedoeld is zou je m wat zwaarder aan moeten zetten, anders wat wegwerken. En ik denk dat ik deze foto in kleur mooier ga vinden.
@ snopprinses: Sterkste punten vind ik hier de blikken van de 'modellen en de manier waarop je ze zichzelf laat zijn op de foto (althans zo komt het over, ik ken ze natuurlijk niet)'. Je crops zijn erg krap, bij 2 en 3 valt een deel van het hoofd eraf. 1 en 2 hebben nogal last van slagschaduwen in het gezicht. Met een klein reflectiescherm (zo simpel als een vel wit karton) is dit vaak simpel te voorkomen. En in foto's 2,3, en 4 is de achtergrond erg nadrukkelijk aanwezig. Je kunt dit simpel voorkomen door met een lagere f waarde (dus een groter diafragma) te fotograferen. De kleur met zw combi bij 1 pakt hier leuk uit, 2 en zeker 4 had ik liever in kleur gezien.Sproetjes
in ZW zijn in mijn ogen een doodzonde, maar ja, da's mijn afwijking
@ allebei: waarom zet je dit niet in Portretfotografie #3 ?
#1: Best een mooie foto, mooie kleurenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:12 schreef mwvdlee het volgende:
* mwvdlee doet het zonder modellen
Zoals gisteravond bijvoorbeeld:
#1 (alleen camera-filters gebruikt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1085.JPG]afbeelding][/url]
#2 (ook alleen camera-filters gebruikt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1102.JPG]afbeelding][/url]
#3 (lantaarnpaal, de lucht was beetje te bewolkt)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1117.JPG]afbeelding][/url]
#4 (sorry voor linksboven; vergeten af te knippen)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050707%2F&obj_name=IMG_1124.JPG]afbeelding][/url]
Leuke foto! Lekkere kleuren er in. Beetje jammer vind ik wel dat je de ogen niet ziet, er valt zo'n donkere schaduw overheen. Die zouden imho de foto wat sprekender maken.quote:
Mooie foto, en eveneens met mooie kleuren. Ik heb het idee dat de lantaarnpaal *ietsje* scheef staat, maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef psychosucker het volgende:
Alleen resize en een kader
[afbeelding]
Leukquote:
Draden linksonder wegsoepen en hij is w.m.b. goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:46 schreef psychosucker het volgende:
Alleen resize en een kader
[afbeelding]
De reflectie van de straat is ook niet echt je-van-het vind ik....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:36 schreef psychosucker het volgende:
Op zich wel mooi alleen jammer van het knipperlicht![]()
[afbeelding]
Zien er leuk/dreigend (dus interessant) uit 14.gif.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef snopprinses het volgende:
Op de St.Pietersberg gemaakt met Nikon FE2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1: lekker, maar wat aan de donkere kantquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef snopprinses het volgende:
Op de St.Pietersberg gemaakt met Nikon FE2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe je goed, mooie reclameplaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:13 schreef elmarz het volgende:
hallo!
zusje van een vriend van me zat te lezen....
[afbeelding]
haha ja x-processing action. gewoon even googlen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Doe je goed, mooie reclameplaat.
Fotografisch gezien mis je een stuk hoofd, maar dat had je vast wel door.
Wat voor bewerking heb je precies gedaan, ik vind dat er echt lekker uitzien...een soort postprocessing ofzo?
Heb je daar een actionnetje voor liggen?
haha sorry. t'is ook nooit goed he?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
In dat geval kon je hem beter hier [Centraal] Beoordeel mijn bewerking plaatsen
LEUK!! hier houd ik van, heel grappig maar toch ook gewoon een goede fotoquote:Op zondag 10 juli 2005 23:59 schreef elmarz het volgende:
pfoe nog een zelfportretje voor het slapen gaan
technisch niet in orde maar ik vond em wel geinig uit de verf gekomen
[afbeelding]
Grtz,
Marcel
De eerste is echt te onscherp.. Imho kun je daar vrij weinig mee (ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:21 schreef trancethrust het volgende:
Mooie foto's hier johWat vinden jullie van dees:
[afbeelding]
en dit experimentje:
[afbeelding]
(laag contrast, diffusie filter)
Ben benieuwd![]()
Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
(ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).
rondkijken op www.dutchphotozone.com, en veel fotos bekijken, en gewoon naar leuke ideeen zoeken, die nadoen...dan komt het vanzelfquote:Op maandag 11 juli 2005 02:02 schreef MaRySe het volgende:
Dus als iemand tips heeft
Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :pquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.![]()
Serieus, ik zag haar vallen
Het zou iets spannends kunnen geven, maar in deze foto helemaal niet imho. Er is geen mooi licht, ze heeft haar tasje vast wat volgens mij niets op de foto te zoeken heeft.. Tja. Als die dingen er niet waren, zou de foto denk ik al een stuk bter zijn (alleen die scheve horizon...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:29 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :p
Ik vond t iig wel wat hebben, met die onscherpte en de manier waarop ze in de camera kijkt.. geeft iets spannends, vinnik dan
Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherpquote:Op maandag 11 juli 2005 21:38 schreef MacroTough het volgende:
Even aan het experimenteren geweest met Japans favoriete RAW-converter: SilkyPix.
Aangevreten schoonheid(klikbaar):
[[url=http://www.everybodylovesden.net/images/20050710/20050710IMGP6817-550.jpg]afbeelding][/url]
Dank je, dank jequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:21 schreef Elefes het volgende:
Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherp![]()
![]()
wel leuk hoor maar vrij saai. ook het wolkje (?) in het midden irriteert me.quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:03 schreef supah het volgende:
[afbeelding]
Zonsondergang foto, ondanks irritante kut kinderen die in de buurt rond renden. Zodra kinderen gaan praten vind ik ze niet leuk meer geloof ik![]()
Hoewel een beetje cru gezegd, vind ik wel dat je gelijk hebt shark...quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Jongens, het topic heet Beoordeel mijn foto, niet Beoordeel mijn fotodump
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
#1leuk van compositie, maar de schaduwen verstoren de symmetrie, da's jammerquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef mwvdlee het volgende:
Ook nog maar wat pogingen van afg. dinsdag:
Klikken voor de grote plaatjes en (opbouwende) kritiek meer dan welkom, daar is dit topic tenslotte voor
Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).quote:Op donderdag 14 juli 2005 15:05 schreef MacroTough het volgende:
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....
Nou, dat was nou precies de sfeer die ik wilde vangen. Ik beschouw dit als een positieve beoordelingquote:Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).
Ik ben een geboren Zeeuw, en gelukkig niet getogen![]()
Dankjewel voor deze bijzonder zinvolle en behulpzame tipsquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |