Oke, daar gaan we danquote:Op maandag 4 juli 2005 21:32 schreef Kitzbe het volgende:
Wat een prachtige foto's hier. Echt top.
Ik ben aan het sparen voor de 300d, maar doe het nu nog met de Canon Powershot G5.
Hier enkele fotootjes met de G5
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Tips zijn echt meer dan welkom.
Hier ben ik het niet mee eens, ik vond 'm juist heel veel gevoel uitsralen nu, wat er niet was geweest als de ogen open waren geweest.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:41 schreef Elefes het volgende:
[..]
#2: Hier vind ik de compositie al iets leukerMaar helaas de ogen dicht.. Zulke foto's delete ik altijd meteen. Misschien nog een klein stukje meer van de bovenkant (richting oren) van het paardenhoofd laten zien, en proberen een iets minder storende en onnatuurlijke achtergrond te nemen, maar toch geen slechte foto.
Die schapen zagen er allemaal niet uitquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:48 schreef MaRySe het volgende:
Sorry, maar wat een lelijk schaapEcht prachtig gewoon !
Nu ik het op die manier bekijk (slapend/doezelend paard) kan ik me dat wel voorstellen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:08 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens, ik vond 'm juist heel veel gevoel uitsralen nu, wat er niet was geweest als de ogen open waren geweest.
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
een goede tip (of 2), gebruik je raster in je camera zodat je je horizon recht hebt staan en ook heeft een foto veel meer impact als je de horizon dan niet in het midden zet, wil je meer de nadruk leggen op het landschap of de lucht?quote:
ik vind bij beide foto's niet storend dat er zoveel lucht is en de horizon in het midden is...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:36 schreef Re het volgende:
[..]
een goede tip (of 2), gebruik je raster in je camera zodat je je horizon recht hebt staan en ook heeft een foto veel meer impact als je de horizon dan niet in het midden zet, wil je meer de nadruk leggen op het landschap of de lucht?
het is ook niet storend hoor het is ook maar een "foto" regel die best met voeten getreden mag wordenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:40 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
ik vind bij beide foto's niet storend dat er zoveel lucht is en de horizon in het midden is...
enkel scheve horizon zag ik ook toen ik fotootjes op pc laadde
"Beoordeel m'n foto" en dat doe ik toch. Ik geef niet enkel kritiek, dan zou ik gewoon kunnen zeggen "ik vind het niks" maar ik geef je een tip. Ik maak ook foto's waar negatieve kritiek opkomt (al dan niet vergezeld van tips) waardoor ik iets kan bijleren. Als je dan volgende keer met tips van anderen rekening weet te houden, heb je gewoon een betere foto.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:32 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!
true... maar viel me alleen op dat er bijna nooit... "ik vind de foto.." oid in de tekst staat. Voor de rest vind ik kritiek nooit erg... wel leerzaam!quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
"Beoordeel m'n foto" en dat doe ik toch. Ik geef niet enkel kritiek, dan zou ik gewoon kunnen zeggen "ik vind het niks" maar ik geef je een tip. Ik maak ook foto's waar negatieve kritiek opkomt (al dan niet vergezeld van tips) waardoor ik iets kan bijleren. Als je dan volgende keer met tips van anderen rekening weet te houden, heb je gewoon een betere foto.
Je bent nog maar net bezig met fotografie denk ik? Dan zul je moeten accepteren dat je nog een hoop moet leren, de reacties hier zijn dan ook tips waar je wel of niet wat mee doet de volgende keer dat je een foto maakt. Neem nou de tip die Re je net gaf, is eigenlijk een beetje een ongeschreven regel. Je hoeft je er niet aan te houden! Maar het is wel waar dat door die regel na te leven de foto iets dynamischer zou zijn geweest. Ik vond ze niet erg super, beetje saai, wanneer je de horizon hoger of lager had gedaan al naargelang waar je de aandacht op wou vestigen zouden ze al een stuk beter zijn geweest. Maar wat ik aan je merk is dat je een beetje op je teentjes getrapt raakt, (en er ook meteen tegenin gaat) dat er niet iemand gewoon zegt "ooooh wat een mooie foto!" Dat komt omdat het niet echt een superfoto is. Je hoeft het echt niet met de opmerkingen en kritiek eens te zijn, ben ik ook niet altijd, maar ik kijk toch ff kritisch om te beoordelen of men misschien gelijk heeft. Daarna ben ik meestal zo eigenwijs om toch mijn eigen weg te volgenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:32 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
zijn er ook foto's die je mooi vind, of geef je enkel kritiek? no offense!
#1 is mooi, sepia doet het hier goed iddquote:Op woensdag 6 juli 2005 09:25 schreef mwvdlee het volgende:
@BlueCurl: Als je hier foto's plaatst, dan vráág je om kritiek. Persoonlijk ben ik van mening dat als ik geen kritiek op de foto's krijg die ik hier plaats, het slecht is. Daarbij is er een verschil tussen "mooi" en "technisch in orde". En zelfs over smaak valt te twisten; een detail wat voor de één 'n foto verpest maakt het voor de ander juist een kunstwerk. Over het algemeen ben ikzelf (en niemand hier, gok ik) het 100% eens met de kritiek, maar ik lees het en leer er van wat ik wil leren. Persoonlijk vind ik dat het steeds ietsje beter gaat, dus wat mij betreft werkt het.
Laat ik een demonstratie geven, dames en heren... kritiseer!
(gisteravond na werk nog ff een paar uurtjes buiten rondgeslenderd met als hoofddoel weer ervaring op te doen).
#1 (sepia vond ik hier leuker dan grijs)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1029.JPG]afbeelding][/url]
#2 (ik heb iets met containers)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1047.JPG]afbeelding][/url]
#3 (deze man houdt van achterkanten)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1057.JPG]afbeelding][/url]
#4 (soort natuur vs. industie thema)
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_1065.JPG]afbeelding][/url]
Kan niet echt macro doen momenteel (foto #4 was al te dichtbij!), maar ik denk dat ik voor een close-up lens ga zodra ik door heb welke ik moet hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
#2 jammer van de schaduw, misschien had je beter de camera tegen de container aan kunnen houden, vlak voor het slot op macrostand
Achterkantjes-meet!quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:39 schreef Puckzzz het volgende:
#3 achterkantjes zijn mooi, maar dan wel andere achterkantjes
quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:33 schreef McPhearson het volgende:
[afbeelding]Beoordeel míjn foto!
Graag...
Ik zag het pas toen je het zeiquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:42 schreef Re het volgende:
[..]
enig minpuntje is de roodheid die niet om de mond te vinden is, geeft net een omgekeerd clowntjes effect.
Die eerste is moooooi! Alleen die makeup is zo Heel duidelijk aanwezig, het gaat niet echt over in het gezicht.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:39 schreef Lisariya het volgende:
Twee foto's van een shoot die ik vandaag heb gedaan, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit.. alleen lijkt op mijn monitor het gezicht toch ietwat aan de rooie kant....quote:
Hmm, op zich is de huid ook wel een beetje rood maar niet extreem..quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.. alleen lijkt op mijn monitor het gezicht toch ietwat aan de rooie kant....
Het kan ook komen door haar pose dat het mij opvalt....quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:50 schreef McPhearson het volgende:
Hmm, op zich is de huid ook wel een beetje rood maar niet extreem..
Niet op mijn monitor
#1 en 2: Niet veel bijzondersquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:39 schreef dane het volgende:
Aantal foto's van (mei)vakantie:
(1)
[afbeelding]
(2)
[afbeelding]
(3)
[afbeelding]
(4)
[afbeelding]
(5)
[afbeelding]
(6)
[afbeelding]
(7)
[afbeelding]
(8)
[afbeelding]
(9)
[afbeelding]
Nu je het zegt...quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:41 schreef dane het volgende:
danQ voor 't commentaar
ik vond #2 ook wel iets ansichtkaarterigs hebben
Die 2 losse haren over haar gezicht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Nu je het zegt...Mijn beurt
![]()
[afbeelding]
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden![]()
= McPhearson toch?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:04 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Die 2 losse haren over haar gezicht.Ik vind haar wel een dromerige en lieve uitstraling hebben. Maar daar zullen de anderen wel niet mee eens zijn.
![]()
Ik weet niet, daarom gebruikte ik de haar vorm. Stel je voor dat ik blunder.quote:
ziet er goef uit hoor, die paar haartjes inderdaad en het stukje overbelichte is wat iets afleidt, ik zou best mijn camera er eens op willen richtenquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef McPhearson het volgende:
[..]
Nu je het zegt...Mijn beurt
![]()
[afbeelding]
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |