abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28433287
Ik vind op twee en drie het linkergedeelte van de kop van de kat iets onderbelicht. Dus foto 1 vind ik toch wel het leukste. Eventueel andere foto's iets bijschaven met PS, er zit veel meer in een foto dan je verwacht!
  zondag 3 juli 2005 @ 01:22:49 #177
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_28433759
Voor mij ook nummertje 1, de vitrage achter de kat is nogal irritant. Het rode kussen is wel fraai
Hmmm, helpt niet echt dat ik niet van katten hou. Sorry.

(edit spelfout)

[ Bericht 8% gewijzigd door Melluh op 03-07-2005 09:13:35 ]
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_28436711
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:22 schreef Melluh het volgende:
Voor mij ook nummertje 1, de vitrage achter de kak is nogal irritant. Het rode kussen is wel fraai
Hmmm, helpt niet echt dat ik niet van katten hou. Sorry.
Nou melluh. God wat moet ik zeggen. Ik ben een enorme dylan fan (ik las je signature) maar als je zo weinig van katten houdt dan wordt het nooit wat tussen ons! Ik hou enorm veel van die kat en dat kleurt natuurlijk ook mijn kijk op deze foto's maar toch vind ik ze ergens wel een van de mooiste die ik ooit ergens van gemaakt heb
  zondag 3 juli 2005 @ 20:04:40 #179
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28453124
Ik zou voor de eerste gaan maar dan wel met een andere crop. de helft van het rode bovenste gedeelte eraf. Verders vind ik het een hele mooie kat ik hou wel van katten, maar niet van Bob Dylan....Jimi, Jim of Janis ook goed?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:35:52 #180
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28458594
Kan ik nog reacties van mijn laatste 3?
pi_28458679
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:07 schreef Lord Dreamer het volgende:
Een rijtje experimentele fotos

Een scherpe druppel , achter een takje.

[afbeelding]

ontluikende bloemknop

[afbeelding]

Een vlinder hangend eigenlijk te hoog om goed te fotograferen.

[afbeelding]

Een vrucht, op de achtergrond hangt de rijpere variant.

[afbeelding]

Dit is een grijpspriet van een klimplant, gewoon de loshangende krul vond ik wat hebben.

[afbeelding]

Wat vinden jullie er van, vooral wat kan er beter. Wederom gemaakt met de Canon A80
#1: Op zich leuk bedacht, maar toch stoor ik me juist aan het takje op de voorgrond

#2: Goede foto, beetje saai Je had bijvoorbeeld de bloemknop dichterbij kunnen brengen

#3: Lekkere scherptediepte,

#4: Geflitst? Erg jammer, met zo'n aparte vrucht is best iets leuks te doen maar de compositie is zo saai dat de foto ook niet zo leuk is. Probeer eens wat meer met het plaatsen van je onderwerp te spelen. En flitsen proberen te vermijden

#5: Dit zou echt een superleuke foto kunnen worden! Alleen die die 'krul' overbelicht en is er rechts een groot stuk van de plant te zien terwijl de rest zwart is. Het heeft zeker iets abstracts en je zou er mooie foto van kunnen maken met wat ge-experimenteer
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
  zondag 3 juli 2005 @ 23:39:31 #182
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_28461178
Mijn vader heeft een paar dagen geleden een nieuwe camera gekocht (heb even geen idee hoe die heet, model van Lumix met een Leicalens). En ik, als absolute n00b in de fotografie heb er even wat foto's mee zitten maken en zoals een echte n00b betaamt zijn het tuinfoto's geworden

Hier volgen de beste (volgens mij) uit de serie:
1) Het overblijfsel van een bloem in een Clematis

2) Net gesnoeide weet-ik-het-wat-voor-struik met een prachtige strontvlieg er op

3) Een druppel op het blad van een plant. Geen idee wat voor één.

4) Een takje met een veertje eraan geplakt. Op zich dacht ik dat dit niet echt een leuke foto zou worden, maar ik vind 'm wel iets hebben.

5) Jammer van de achtergrond en de onscherpte, maar de hoek was erg moeilijk om te fotograferen.

6) Laatste van vandaag, niet van buiten, maar mijn moeder was in de keuken pizza aan het maken en dit vond ik wel een speciale foto

Vertel maar wat jullie er van vinden, maar wees niet te meedogenloos. Ik ben maar een n00b en ben me daar ook erg van bewust
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_28461890
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:29 schreef supah het volgende:

[..]

VET mooi man! Ik denk dat ik die derde het mooiste vind maar ze zijn allemaal vet gaaf!

Wat vind men de mooiste van deze drie?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste !
pi_28461934
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn vader heeft een paar dagen geleden een nieuwe camera gekocht (heb even geen idee hoe die heet, model van Lumix met een Leicalens). En ik, als absolute n00b in de fotografie heb er even wat foto's mee zitten maken en zoals een echte n00b betaamt zijn het tuinfoto's geworden

Hier volgen de beste (volgens mij) uit de serie:
1) Het overblijfsel van een bloem in een Clematis
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/6215/031023495pi.th.jpg]afbeelding][/URL]

2) Net gesnoeide weet-ik-het-wat-voor-struik met een prachtige strontvlieg er op
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/2664/031024471tz.th.jpg]afbeelding][/URL]

3) Een druppel op het blad van een plant. Geen idee wat voor één.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/2638/031026104oo.th.jpg]afbeelding][/URL]

4) Een takje met een veertje eraan geplakt. Op zich dacht ik dat dit niet echt een leuke foto zou worden, maar ik vind 'm wel iets hebben.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/7783/031027490xf.th.jpg]afbeelding][/URL]

5) Jammer van de achtergrond en de onscherpte, maar de hoek was erg moeilijk om te fotograferen.
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/6091/spin2yk.th.jpg]afbeelding][/URL]

6) Laatste van vandaag, niet van buiten, maar mijn moeder was in de keuken pizza aan het maken en dit vond ik wel een speciale foto
[[url=http://img18.imageshack.us/img18/4923/031033395uo.th.jpg]afbeelding][/URL]

Vertel maar wat jullie er van vinden, maar wees niet te meedogenloos. Ik ben maar een n00b en ben me daar ook erg van bewust
Ik vind de kleuren saai en de compositie. Ook is steeds het onderwerp in het midden, ook beetje.. saai
  maandag 4 juli 2005 @ 00:16:38 #185
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28462360
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:35 schreef AMD64 het volgende:
Kan ik nog reacties van mijn laatste 3?
AMD!! je wordt een beetje irritant
Je kunt niet verwachten dat men op elke foto hier geplaatst reageert. De drie waar jij nu naar refereert, zijn gewoon geen goede foto's. Snapshots van de tuin zou ik het willen noemen.

Blijf doorgaan met fotograferen, maar plemp niet elke foto in dit topic.

Ik heb er ook twee geplaatst....geen reactie.....dat zegt mij al genoeg, en nee! ik voel me niet in mijn klompen gescheten, ik twijfelde er zelf ook aan. Geen reactie is voor mij een bevestiging, dat ze niet super zijn
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 4 juli 2005 @ 00:52:06 #186
124175 Xinouth
Konnichiwa
pi_28463478

Verveelde me een beetje en aangezien ik 't vrij leuk vind om te fotograferen ben ik dat maar even gaan doen M'n ouders vonden deze foto prachtig, maar ik zou graag ook de mening van een ander horen.
こんにちは。 マンジ です。 おげんき です か。
  maandag 4 juli 2005 @ 07:54:54 #187
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28465982
Het is op zich geen verkeerde foto alleen zijn er wel een paar dingetjes die ik jammer vind:
*de bladeren van de waterplant voor de poes. Hij/zij zit er zo mooi statig bij, het is bijna een standbeeld.
*poes staat wel erg pontificaal in het midden.
*het randje van de kuip van de vijver is zichtbaar, daar kan jij fototechnisch niets aan doen natuurlijk, maar het komt nu minder 'natuurlijk' over.
* ik zou de onderste rand met zwarte aarde eraf croppen.

maandag 4 juli 2005 @ 08:57:33 #188
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28466371
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:16 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

AMD!! je wordt een beetje irritant
Je kunt niet verwachten dat men op elke foto hier geplaatst reageert. De drie waar jij nu naar refereert, zijn gewoon geen goede foto's. Snapshots van de tuin zou ik het willen noemen.

Blijf doorgaan met fotograferen, maar plemp niet elke foto in dit topic.

Ik heb er ook twee geplaatst....geen reactie.....dat zegt mij al genoeg, en nee! ik voel me niet in mijn klompen gescheten, ik twijfelde er zelf ook aan. Geen reactie is voor mij een bevestiging, dat ze niet super zijn
Sorry hoor :$
  maandag 4 juli 2005 @ 10:42:22 #189
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28468217
quote:
Op maandag 4 juli 2005 08:57 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Sorry hoor :$
Okee ik was misschien wat lomp, sorrie. Maar ik bedoel wel dat je iets selectiever moet zijn
  maandag 4 juli 2005 @ 10:51:24 #190
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28468446
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:42 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Okee ik was misschien wat lomp, sorrie. Maar ik bedoel wel dat je iets selectiever moet zijn
Geen probleem.

Ik ben en blijf een amateur op dit gebied
pi_28468829
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:52 schreef Xinouth het volgende:
[afbeelding]

Verveelde me een beetje en aangezien ik 't vrij leuk vind om te fotograferen ben ik dat maar even gaan doen M'n ouders vonden deze foto prachtig, maar ik zou graag ook de mening van een ander horen.
Ik ben het met het commentaar van Puckzzz eens, en verder nog een kleine toevoeging. Iets meer ruimte boven de kat zou ook wat mooier zijn imho (inderdaad staat hij ook wat erg in het midden) omdat hij nu wat erg aan het "einde van de foto" staat. Verder vind ik het best een foto met potentie om een hele mooie foto te worden

En dan ben ik het nog meer met Puckzzz eens (wat een overeenstemming al vandaag ) dat niet alle foto's hier zomaar neergezet hoeven worden. Sommigen zijn gewoon echt te veel "snapshot" om enigszins beoordeeld te worden. Zelf eerst een beetje kritisch kijken (foto's hoeven hier niet perfect te zijn uiteraard, je post hier voor verbetering) en realistisch zijn over de kwaliteit van je eigen foto's helpt al een hoop.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28468913
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:16 schreef Puckzzz het volgende:

Als je die twee van je riem bedoelt.....die vind ik best leuk hoor Mooi gewerkt met scherptediepte daar
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 4 juli 2005 @ 12:26:46 #193
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28471455
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als je die twee van je riem bedoelt.....die vind ik best leuk hoor Mooi gewerkt met scherptediepte daar
Dankje, het doel was toch nog ff spelen met bokeh maar ook om het object volledig vrijstaand te fotograferen. Was dus meer een oefenshotje maar ik vond de uitkomst wel aardig
pi_28471686
Dang iedereen vind net de foto leuk die ik het saaist vind. Na lang wachten is eindelijk mijn lensadaptor binnen dus nu kan ik dus wat met die lens die ik al wel 2 maanden had Ik had geprobeerd wat reeen etc. te fotograveren maar met de standaard lens op mijn C8080 moet je daar dus veel te dicht bij voor komen en dan zijn ze al lang weg. Kijken of dit wat wil Trouwens Puckzzz, de poster van Jimi hangt hier naast die van Bob, Janis is ook vet leuk maar Jim Morrison heb ik geen blijdschap mee Ik heb een prachtige live CD van Jimi die wordt verpest door het dronken geraas van Morrison ... zo typerend voor de man.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:27:06 #195
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28474059
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef supah het volgende:
Ik heb een prachtige live CD van Jimi die wordt verpest door het dronken geraas van Morrison ... zo typerend voor de man.
off-topic gesnater:

Jimi heeft ook veruit mijn voorkeur
mijn jongste zoontje heet niet voor niets Jimi
pi_28474200
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:32 schreef supah het volgende:
Dang iedereen vind net de foto leuk die ik het saaist vind.
Het probleem is dat je niet obejctief bent over die poes. Probeer het eens met onderstaande poes. Ik persoonlijk vind het een prachtfoto. Dat is namelijk mijn poes en ze staat er precies zo op als ze is. Ieder ander ziet dat dit niet zo'n goede foto is. De heflt van het koppie valt weg in de schaduw en de achtergrond leidt veel te veel af. Net (maar dan erger) als bij jouw foto's 2 en 3. Maar dat zie jij niet, want jij ziet jouw lieve poes.

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_28474711
Hmmm MAAAR die foto is gewoon te donker. Mijn derde foto vind ik juist mooi door dat de kat scherp is, de achtergrond niet, dat de kat recht in de lens kijkt (ik noem dr dik, vandaar dat ze zo boos kijkt) en de silhouette werking door de lichte achtergrond. Maar goed, smaken verschillend denk ik ... of ik heb gewoon geen smaak
pi_28474937
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:43 schreef supah het volgende:
Hmmm MAAAR die foto is gewoon te donker.
Dat weet ik, maar ik ben niet objectief, net als jij over jouw (tweede en) derde foto niet objectief bent.
quote:
Mijn derde foto vind ik juist mooi door dat de kat scherp is, de achtergrond niet, dat de kat recht in de lens kijkt (ik noem dr dik, vandaar dat ze zo boos kijkt) en de silhouette werking door de lichte achtergrond.
Allemaal waar, maar het gezicht van de kat is onderbelicht en de achtergrond is storend, en die 2 factoren maken dat het geen goede foto is.
quote:
Maar goed, smaken verschillend denk ik ... of ik heb gewoon geen smaak
Dit is imho geen kwestie van smaak, maar van gebrek aan afstand. Jij ziet jouw poes, iedereen die die poes niet kent, ziet een slagschaduw in het gezicht en een storende achtergrond. Al die elementen zijn inderdaad aanwezig, maar de weging verschilt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_28475495
Nou ja het heeft geen zin om hier een ellenlange discussie over te voeren, ik denk dat het allemaal heel erg subjectief is
pi_28491070
Wat een prachtige foto's hier. Echt top.

Ik ben aan het sparen voor de 300d, maar doe het nu nog met de Canon Powershot G5.

Hier enkele fotootjes met de G5

1.

2.

3.

4.

5.

Tips zijn echt meer dan welkom.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kitzbe op 04-07-2005 22:15:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: