abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28718991
Even aan het experimenteren geweest met Japans favoriete RAW-converter: SilkyPix.

Aangevreten schoonheid(klikbaar):

pi_28739160
Mooie foto's hier joh Wat vinden jullie van dees:

en dit experimentje:

(laag contrast, diffusie filter)

Ben benieuwd
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_28747851
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:21 schreef trancethrust het volgende:
Mooie foto's hier joh Wat vinden jullie van dees:

[afbeelding]

en dit experimentje:

[afbeelding]
(laag contrast, diffusie filter)

Ben benieuwd
De eerste is echt te onscherp.. Imho kun je daar vrij weinig mee (ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).
De tweede is naar overbelicht op een vervelende plaats (namelijk daar waar je blik naartoe wordt getrokken).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28749301
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 20:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

(ik vind de onscherpte ook niets toevoegen).
Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.

Serieus, ik zag haar vallen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_28751488
quote:
Op maandag 11 juli 2005 02:02 schreef MaRySe het volgende:
Dus als iemand tips heeft
rondkijken op www.dutchphotozone.com, en veel fotos bekijken, en gewoon naar leuke ideeen zoeken, die nadoen...dan komt het vanzelf
pi_28751967
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ach, in combinatie met die scheve horizon wekt het de illusie van bewegingsonscherpte van een vallend model.

Serieus, ik zag haar vallen
Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :p
Ik vond t iig wel wat hebben, met die onscherpte en de manier waarop ze in de camera kijkt.. geeft iets spannends, vinnik dan
Die 2e foto had idd beter gekund, maarja was ook maar een experimentje hea!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 12 juli 2005 @ 23:16:41 #282
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28753948
Mag ik ef zeggen dat ik alle foto's die ik hier tegenkom echt mooi vind
Nothing is worth doing, except what the world says is impossible...;)
pi_28754148
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:29 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Heheh, da's ook een idee... vallende modellen fotograferen :p
Ik vond t iig wel wat hebben, met die onscherpte en de manier waarop ze in de camera kijkt.. geeft iets spannends, vinnik dan
Het zou iets spannends kunnen geven, maar in deze foto helemaal niet imho. Er is geen mooi licht, ze heeft haar tasje vast wat volgens mij niets op de foto te zoeken heeft.. Tja. Als die dingen er niet waren, zou de foto denk ik al een stuk bter zijn (alleen die scheve horizon... )
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:38 schreef MacroTough het volgende:
Even aan het experimenteren geweest met Japans favoriete RAW-converter: SilkyPix.

Aangevreten schoonheid(klikbaar):

[[url=http://www.everybodylovesden.net/images/20050710/20050710IMGP6817-550.jpg]afbeelding][/url]
Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherp
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_28755732

Zonsondergang foto, ondanks irritante kut kinderen die in de buurt rond renden. Zodra kinderen gaan praten vind ik ze niet leuk meer geloof ik
pi_28756434
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 23:21 schreef Elefes het volgende:

Wat een ontzettend mooie bloem... En wat ontzettend scherp
Dank je, dank je . Die scherpte is waarschijnlijk te danken aan m'n Prime-verslaving .

Dit was trouwens een conversie met de standaard settings van SilkyPix. Ik denk dat we hier wel uit op kunnen maken dat de Japanners dol zijn op knallende kleurtjes en een hoop contrast. Met deze converter maak je van elke foto een shot uit een animé .
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:45:36 #286
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_28756857
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:03 schreef supah het volgende:
[afbeelding]

Zonsondergang foto, ondanks irritante kut kinderen die in de buurt rond renden. Zodra kinderen gaan praten vind ik ze niet leuk meer geloof ik
wel leuk hoor maar vrij saai. ook het wolkje (?) in het midden irriteert me.
pi_28757311
Saai is my middle name maar ik snap wat je bedoelt ergens, het valt dr wel uit te editen

Edit:

[ Bericht 18% gewijzigd door supah op 13-07-2005 01:17:00 ]
pi_28758298
Dit was tijdens de G8 protesten in Edinburgh, Schotland. Er werd net iemand gearresteerd midden in een mensenmassa.

Dog mentality: can't eat or fuck it? piss on it
pi_28761922
Die is in ieder geval niet saai. Waarom heeft zowat iedereen aan de overkant een kamera in de hand. Een arrestatie in het persvak? Een FOT-meet?

De foto zelf is niet zo sterk, maar dat is ws onvermijdelijk in de hektiek van het moment. Een paar puntjes om in het vervolg op te letten:
- ik mis een duidelijk onderwerp: mijn ogen krijgen geen instructiue waar ze heen moeten en blijven dan uit arre moede maar bij het niet parkeren bordje linksonder hangen
-de slagschaduw maakt het gezicht van oom agent onzichtbaar.
-er groeien bloemen uit oom agent
Mijn DeviantART gallery
,
pi_28764406
mja heb even helemaal geen photoshop of niks om het beetje beter te maken.. ging me ook meer om de actie, bij de commotie die daar was, was ik al blij met dit resultaat
Dog mentality: can't eat or fuck it? piss on it
pi_28770698
Ik vind het wel een mooie foto Snoop. Misschien nog iets meer ruimte rechts, en inderdaad wat Vliegvrager zegt, de bloemen en de slagschaduw. Ik vind het wel een spannende, interessante foto. Lijkt me moeilijk om in zo'n hectiek iets fatsoenlijkst te maken, maar het is je wel gelukt vind ik
pi_28782851
Ik ben vandaag ouderwets gaan kieken met een 35mm/2.0. Op een DSLR wordt dat al gauw een 50mm/2.0 en als iets ouderwets is, dan is het wel de 50mm standaard .

Allemaal klikbaar en de één nog saaier dan de ander .
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:06:05 #293
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28800380
#1: Die lantaarnpaal is voor de vissen bedoeld???
#5 vind ik wel wat hebben, misschien vanaf een lager standpunt en/of met andere (geen?) kleuren, maar het geeft wel een soort "verlaten" indruk.

Ook nog maar wat pogingen van afg. dinsdag:

Klikken voor de grote plaatjes en (opbouwende) kritiek meer dan welkom, daar is dit topic tenslotte voor
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:54:18 #294
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28802205
Jongens, het topic heet Beoordeel mijn foto, niet Beoordeel mijn fotodump
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:04:52 #295
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_28802546
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoewel een beetje cru gezegd, vind ik wel dat je gelijk hebt shark...
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_28802559
quote:
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....
pi_28802638
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef mwvdlee het volgende:

Ook nog maar wat pogingen van afg. dinsdag:

Klikken voor de grote plaatjes en (opbouwende) kritiek meer dan welkom, daar is dit topic tenslotte voor
#1leuk van compositie, maar de schaduwen verstoren de symmetrie, da's jammer

#2 fijne vogel, lekkere kleuren. Misschien het oog iets lichter maken in PS, zodat dat wat beter zichtbaar wordt.

#3 tja, een kip op gras. Zegt me niet zo veel.

#4 zegt me ook niet zo gek veel. Weet je nog waarom je deze foto genomen hebt? Bovendien lijkt ie een klein beetje uit het lood te staan.

#5 Mjammie, dat zegt me wel wat. Misschien kan je het spinrag er nog iets meer uit laten springen door de lichtvlek wat donkerder te soepen.

#6 Prettige compositie. Persoonlijk vind ik bij dit soort platen een vette dot contrast (begin eens bij +50%) heel mooi. Dat trekt het wiel los van zn achtergrond en benadrukt het verweerde karakter.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:17:38 #298
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28802888
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:05 schreef MacroTough het volgende:
Oh jee, geen liefde voor m'n dagje Terneuzen met hier en daar een tussenstop? Ik zal het niet meer doen....
Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).
Ik ben een geboren Zeeuw, en gelukkig niet getogen

Er zijn wel fotogenieke plekjes, maar niet veel in mijn ervaring... of je moet heel ZV afkammen

Nummer 8 is wel een leuke foto 14.gif
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28803196
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 15:17 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Zeeuws Vlaanderen is nou eenmaal een slaperige, saaie boel (vind ik).
Ik ben een geboren Zeeuw, en gelukkig niet getogen
Nou, dat was nou precies de sfeer die ik wilde vangen. Ik beschouw dit als een positieve beoordeling .
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:23:16 #300
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28805128
quote:
Dankjewel voor deze bijzonder zinvolle en behulpzame tips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: