abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:54:26 #151
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28391276
Je had uit je fotoboek beter "Stoerrrrrrr" kunnen gebruiken om hier te plaatsen. Maar eigenlijk eerder in het Portretdeel. Want die is vele malen mooier dan deze.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_28391369
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:54 schreef HMaster-II het volgende:
Je had uit je fotoboek beter "Stoerrrrrrr" kunnen gebruiken om hier te plaatsen. Maar eigenlijk eerder in het Portretdeel. Want die is vele malen mooier dan deze.
Daar gaat het om mij, hier ging het meer om de foto. Ik vond de compositie wel leuk.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:01:35 #153
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28391467
Dat is ie ook wel (de compositie dus). Alleen jammer van de schaduw die over je kin loopt.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_28391548
Eigenlijk is de hele foto schaduw alleen over m'n ogen loopt een streep zonlicht
  vrijdag 1 juli 2005 @ 16:17:43 #155
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28391943
Dat vind ik ook heel mooi hoor. Moet je niet boos om worden. Maar het is gewoon jammer van dat stukje schaduw over je kin.
pi_28392266
Nee ik vind 't ook niks.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:03:42 #157
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28395075
Mijn laatste paar foto's van afgelopen weekend, hoop dat ik dit weekend ook weer wat tijd heb, voor m'n gevoel gaat t gemiddeld toch steeds beter.

#1: Ben ik zelf wel blij mee, de kleuren zijn niet eens aangepast.

#2: Paardenoog; vind de trieste blik wel mooi.

#3: Persoonlijk vind ik deze foto mijn beste tot nog toe. Kijk s.v.p. fullscreen voor het beste effect

#4: Zelfde paard; beetje aandachtsgeil beest was 't

#5: Lekker monochroom

#6: Bloemmetje richting de zon

#7: Kerk met een gekleurde "omlijsting" voor de verandering.

Stuur maar lekker veel reacties, want vanavond zit ik nog wel ff op werk!
pi_28395163
Die eerste is heel mooi
Vooral door dat scherpte-diepte
  vrijdag 1 juli 2005 @ 18:57:15 #159
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28395510
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:07 schreef MaRySe het volgende:
Die eerste is heel mooi
Vooral door dat scherpte-diepte
Volgens mij begin ik Bokéh en Scherptediepte door elkaar te halen. Kwordgek
quote:
De scherptediepte (DOF: Depth Of Field) is het gebied in een foto dat scherp oogt. Bij een grote scherptediepte is een foto vanaf de voorgrond tot de horizon scherp. De scherptediepte strekt zich uit van /13 voor het scherpstelpunt tot 2/3 erachter. Drie factoren bepalen de scherptediepte:

Diafragma
Bij een kleinere diafragma-opening wordt minder licht toegelaten tot de CCD, maar neemt het gebied waarover de foto scherp is, toe. Hoe kleiner het diafragma (f 16 of f 22) des te groter de scherptediepte.
Brandpuntsafstand lens
Bij een bepaald diafragma zal, bij een korte brandpuntsafstand van de lens (f<35mm, groothoeklens) de scherptediepte groter zijn dan bij een lens met een lange brandpunt (f>85mm, telelens). Een 28mm lens bij f 8 heeft dus een veel groter scherptegebied dan een 300mm lens bij hetzelfde diafragma.
Voorwerpsafstand
Hoe kleiner de afstand van de camera tot het voorwerp, zoals bij macro-fotografie, des te kleiner de scherptediepte.
pi_28395689
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:31 schreef Elefes het volgende:

[..]

#1: Mooie foto, ik kan niet helemaal goed zien of hij scherp is (bij zijn kop) maar ik geloof het wel.
#2: Ook wel een leuk plaatje, mooie uitdrukking op het koppie. Het licht is alleen een beetje raar, blauwig lijkt het. Misschien nog wat bijwerken in photoshop oid. Ook zijn er een paar stukjes van het wit overbelicht, maar dit is moeilijk te corrigeren omdat de rest al redelijk donker is.
#3: Op zich een superfoto (ik ben een paarden-fan ) maar erg jammer van alle storende dingen in het beeld (het hek, de huizen, de stok). De houding van de paarden is super, maar dit zou pas echt een mooie foto zijn als hij bijvoorbeeld in een open weiland was genomen. Ook zijn de kleuren een beetje dof; het is mooier om in zonlicht te fotograferen, ook al kan dat niet altijd (dan zie je ook mooi de glans van de paarden), en misschien kun je het contrast nog iets omhoog gooien in photoshop.
#4: Mooie foto Geen storende achtergrond, past goed bij het onderwerp. Toch zou ik de vlinder nog iets duidelijker in beeld zetten door de foto nog iets meer te croppen. Als je de achtergrond er duidelijk bij wilt houden, kun je misschien proberen de vlinder niet midden in het beeld te zetten, dan wordt de foto iets minder statisch en interessanter om naar te kijken. Het is zelden mooi het onderwerp midden op de foto te hebben staan (close-ups uitgezonderd)
#5: Leuk idee, maar de uitvoering vind ik wat minder. De pony kijkt niet echt blij, en je ziet nauwelijks het hoofd van het meisje. Verder staat er nog een man achter de pony die niet op de foto had gehoeven. Wel mooi in avondlicht gefotografeerd
#6: Als de kat in een groene tuin oid had gezeten was het een mooie foto geweest. Nu vind ik 'm minder; de achtergrond stoort te veel. De kat op zich staat er wel mooi op.
#7: Meer een "snapshot" dan een echte foto, grote neus en dat is het eigenlijk.
#8 Deze vind ik wat mooier dan #7, jammer van de belichting, de foto is een beetje donker.

Ga zo door Het zijn best leuke foto's allemaal
#1; ja deze is scherp
#2; blauwig?? bij de grote versie zie ik dat niet
#3; heb je helemaal gelijk in. ik heb er een hele reeks van, maar dit is de enige die echt is gelukt qua pose van de paarden. kan dat niet weggevaagd worden met photoshop?
#4; ah, das een goeie tip! dus eigenlijk de vlinder een beetje naar de zijkant van de foto verschuiven?
#5; dit was meer een probeerseltje en erg onverwacht voor de persoon/paard. die man had ik niet eens opgemerkt goed dat je het zegt. maar de pony is heel blij hoor ik vond 'm alleen iets te donker zoals je al zei
#6; mee eens, maar die omgeving was helaas niet beschikbaar
#7; ik probeerde een close up te maken van de kop. kun je me tips geven hoe ik dat dan het beste kan doen? dat vind ik nl de mooiste soort foto's
#8; vind je deze foto donker? ik vond het wel meevallen. is overigens in de buitenlucht gemaakt. had ik er anders een bouwlamp op moeten zetten?

bedankt voor tips, ik kan er zeker wat mee
pi_28396133
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:11 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

#1; ja deze is scherp
#2; blauwig?? bij de grote versie zie ik dat niet
#3; heb je helemaal gelijk in. ik heb er een hele reeks van, maar dit is de enige die echt is gelukt qua pose van de paarden. kan dat niet weggevaagd worden met photoshop?
#4; ah, das een goeie tip! dus eigenlijk de vlinder een beetje naar de zijkant van de foto verschuiven?
#5; dit was meer een probeerseltje en erg onverwacht voor de persoon/paard. die man had ik niet eens opgemerkt goed dat je het zegt. maar de pony is heel blij hoor ik vond 'm alleen iets te donker zoals je al zei
#6; mee eens, maar die omgeving was helaas niet beschikbaar
#7; ik probeerde een close up te maken van de kop. kun je me tips geven hoe ik dat dan het beste kan doen? dat vind ik nl de mooiste soort foto's
#8; vind je deze foto donker? ik vond het wel meevallen. is overigens in de buitenlucht gemaakt. had ik er anders een bouwlamp op moeten zetten?

bedankt voor tips, ik kan er zeker wat mee
#8 Donker is misschien niet het juiste woord Aan de linkerkant valt geen licht, waardoor die kant een beetje "saai" of minder mooi is (een foto in het zonlicht is bijvoorbeel vele malen mooier dan wanneer het bewolkt is buiten). Verder vind ik foto 8 best goed gelukt
Het is vooral oefenen om zulke close-up foto's te maken. Op een gegeven moment ga je steeds beter en sneller zien wat wel en wat niet mooi is. Dat is trouwens met alle foto's zo..

Het vervelende is inderdaad, dat een mooie achtergrond niet altijd aanwezig is. Erg lastig wat je dan met de foto moet doen. Je kunt achteraf photoshoppen (als je erg geduldig bent met het selecteren van de randjes kan dat best mooi worden) of gewoon wachten tot het juiste moment waar je wel een goede achtergrond hebt.

Bij #4 kun je of croppen, dus de vlinder als het ware "uitsnijden", zodat deze groter in beeld komt, of inderdaad de vlinder iets meer naar de zijkant verplaatsen, bijvoorbeeld rechtsonder in de hoek (houd er dan altijd rekening mee waar de "open ruimte" die je daardoor krijgt (waar dus alleen achtergrond te zien is) het mooiste staat. Dus bijvoorbeeld de foto met de vlinder: hier zou de open ruimte linksboven of linksonder het mooiste zijn, omdat de vlinder die kant op "kijkt").

En verder: Oefenen, oefenen, oefenen... En goed kijken wat je wilt fotograferen en hoe
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28396516
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:03 schreef mwvdlee het volgende:
Mijn laatste paar foto's van afgelopen weekend, hoop dat ik dit weekend ook weer wat tijd heb, voor m'n gevoel gaat t gemiddeld toch steeds beter.

#1: Ben ik zelf wel blij mee, de kleuren zijn niet eens aangepast.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0917.JPG]afbeelding][/url]

#2: Paardenoog; vind de trieste blik wel mooi.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0919.JPG]afbeelding][/url]

#3: Persoonlijk vind ik deze foto mijn beste tot nog toe. Kijk s.v.p. fullscreen voor het beste effect
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0930.JPG]afbeelding][/url]

#4: Zelfde paard; beetje aandachtsgeil beest was 't
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0937.JPG]afbeelding][/url]

#5: Lekker monochroom
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0941.JPG]afbeelding][/url]

#6: Bloemmetje richting de zon
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0947.JPG]afbeelding][/url]

#7: Kerk met een gekleurde "omlijsting" voor de verandering.
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050625%2F&obj_name=IMG_0951.JPG]afbeelding][/url]

Stuur maar lekker veel reacties, want vanavond zit ik nog wel ff op werk!
#1: De kleuren vind ik inderdaad ook erg mooi De scherpte op de voorgrond ook. Toch zou ik nog iets anders croppen, nu staat het zo "midden in beeld". Bijvoorbeeld linksonder het paaltje met het gele mos. Probeer er een iets mooiere en meer interessante compositie in te krijgen.
#2: Wel een mooie foto Al heb ik het idee dat ie niet helemaal scherp is (op volledige resolutie)
#3: Ik vind 'm eerlijk gezegd niet echt bijzonder.. Ik vind foto #2 mooier dan deze. Het oog lijkt niet helemaal scherp, en is erg donker in verhouding tot de rest, terwijl het eigenlijk het "onderwerp" van de foto is. De kleuren zijn daarentegen wel leuk, en de verdeling van het vlak door de rand van het paardenhoofd is ook wel grappig.
#4: Het paard heeft zijn oog half dicht Dus eigenlijk al een foto die je bij voorbaat af kunt schrijven. Verder zijn paarden niet op hun mooist wanneer je ze van onderen fotografeert... (Laatst nog van staan te kijken, toen een "echte" fotograaf m'n paard en mij op de foto zette, dat hij "wel wist hoe hij paarden mooi op de foto moest krijgen" en dit dus ook een beetje van beneden af deed. Laat ik zeggen dat ik niet echt blij was met het resultaat )
#5: Niet erg bijzonder imho...
#6: Wel leuk, niet heel apart. De roos is een beetje vies, en eigenlijk komt er net een beetje te weinig licht langs de roos om het effect te krijgen wat je waarschijnlijk wilde hebben bij deze foto.
#7: Erg leuk, dat kader Alleen jammer dat het een beetje voor de toren van de kerk zit, dat doet er een beetje aan af vind ik. Verder vind ik het aan de bovenkant wat te veel in beeld komen, misschien komt dit ook doordat het zo donker is. Het goud aan de onderkant is dan mooier vind ik.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:06:59 #163
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28400755
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Mooie zonsondergang hoor. Wel een oerlelijk logo.
Niets mis met mijn tekstlogo. Wil alleen maar even de ©.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:18:13 #164
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_28415495
zitten wel erg gave plaatjes tussen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:01:27 #165
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28421272
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 18:57 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Volgens mij begin ik Bokéh en Scherptediepte door elkaar te halen. Kwordgek
[..]
Oh.. Wat ik bedoelde is het verschil in scherpte
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:07:33 #167
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_28426708
Een rijtje experimentele fotos

Een scherpe druppel , achter een takje.

ontluikende bloemknop

Een vlinder hangend eigenlijk te hoog om goed te fotograferen.

Een vrucht, op de achtergrond hangt de rijpere variant.

Dit is een grijpspriet van een klimplant, gewoon de loshangende krul vond ik wat hebben.

Wat vinden jullie er van, vooral wat kan er beter. Wederom gemaakt met de Canon A80
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:13:53 #168
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_28426947
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:24 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Oh.. Wat ik bedoelde is het verschil in scherpte
Dan lag het dus niet aan mij.. Slimmie..
pi_28427369
Ik ben zwaar amateur fotograaf, let vaak niet eens op de instellingen en fotograveer alleen voor de lol maar ben wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden...

zaterdag 2 juli 2005 @ 22:38:30 #170
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28427763
Ik heb een nieuwe riem

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28428157
Nog eentje gevonden:

zaterdag 2 juli 2005 @ 23:37:42 #172
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_28429926
Ik heb flink wat foto's gemaakt in Australie, waar ik van augustus 2004 tot mei 2005 was.

Deze ziet er gewoon zo gelikt uit, het silhouet, de ondergaande zon, wat stof in de lucht.

Kostte nog flink wat moeite om m'n camera stabiel te krijgen voor dit nachtshot (ik had geen tripod)

De kleuren zijn in deze foto zo mooi, ik stond op een heuvel bij de in een half uur uur ondergaande zon. Ik denk dat het ook meeholp dat het voor het eerst sinds maanden had geregend daar. Mooi voor de omgeving maar de wegen waren soms compleet overstroomd.

Een zonsondergang die iedereen compleet verrastte, was zo intens, alles was oranje.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_28430024
Wow wat een prachtige foto's!!!
pi_28431536
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:37 schreef Melluh het volgende:
Ik heb flink wat foto's gemaakt in Australie, waar ik van augustus 2004 tot mei 2005 was.

Deze ziet er gewoon zo gelikt uit, het silhouet, de ondergaande zon, wat stof in de lucht.
[afbeelding]

Kostte nog flink wat moeite om m'n camera stabiel te krijgen voor dit nachtshot (ik had geen tripod)
[afbeelding]

De kleuren zijn in deze foto zo mooi, ik stond op een heuvel bij de in een half uur uur ondergaande zon. Ik denk dat het ook meeholp dat het voor het eerst sinds maanden had geregend daar. Mooi voor de omgeving maar de wegen waren soms compleet overstroomd.
[afbeelding]

Een zonsondergang die iedereen compleet verrastte, was zo intens, alles was oranje.
[afbeelding]
1. Jammer dat die zon ietwat doordringt, maar toch levert de onderbelichting van de overige onderdelen een redelijk gewenst effect op.
2. Ik neem aan dat je de camera toch nog ergens neer hebt gezet? Toch mooi gelukt.
3. Inderdaad, mooie kleurcontrasten. Eventueel nog iets bijregelen met PS
4. Jammer van die lampjes, doch creëer je een soort noorderlicht-effect
pi_28431936
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:37 schreef Melluh het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
VET mooi man! Ik denk dat ik die derde het mooiste vind maar ze zijn allemaal vet gaaf!

Wat vind men de mooiste van deze drie?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')