abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28161921
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:13 schreef Ogri het volgende:
Ah, vandaar....ik resizede inderdaad naar 90%, maar met microsofts eigen photo editor ging het wel een stuk beter. Vaag dat je een originele foto van 1,6MB resized naar 90% en een foto van 260K overhoudt...maar whatever.
DAt is omdat je de jpeg compressie ook groter hebt staan dan die van je camera. Open gewoon een foto en save die onder een andere naam zonder te verkleinen. Je zal zien dat ie al een heel stuk minder plaats inneemt.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:20:33 #102
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28162574
Dat bestandgrootte verschil zal wel vooral met de compressie van JPEG te maken hebben. In de meeste normale programma's die JPEG's schrijven kan je dit compressie nivo instellen. Het is een kwaliteit/grootte afweging die je zelf moet maken. Grote kans dat je originele foto bijvoorbeeld op 90-100% kwaliteit was en dat microsoft-ding er 60% ofzo van maakt; dat soort verschil zie je vaak wel aan blokjes, vermindering van detail of kleurvervorming.
Ik ben notoir anti-microsoft als het op grafische bewerking aankomt, gebruik dan liever IrfanView of een van de andere gratis tooltjes die er te krijgen zijn op dit gebied.
pi_28163094
Helaas is dat hier op mijn werk niet echt een optie...En voor thuis heb ik altijd gewoon geresized met ACDSee. Dit was de eerste keer dat ik zo'n beroerde kwaliteit kreeg.
Nu nog uitvinden hoe ik hier een foto kan plaatsen i.p.v. een link.

Maar is het mogelijk dat de boom er zo uit springt doordat de witbalans niet goed stond? Hij stond op kunstlicht omdat ik de keer daarvoor binnenshuis foto's had gemaakt en ik dat stom genoeg niet terug had gezet.
pi_28163150
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:38 schreef Ogri het volgende:
Helaas is dat hier op mijn werk niet echt een optie...En voor thuis heb ik altijd gewoon geresized met ACDSee. Dit was de eerste keer dat ik zo'n beroerde kwaliteit kreeg.
Nu nog uitvinden hoe ik hier een foto kan plaatsen i.p.v. een link.
Fotografie FAQ! (laatste update: 16-06-2005)

een foto plaats je door'm op een server te zetten en dan de url tussen [img] en [/img] te zetten
pi_28163628
tsja, dat deed ik dus en telkens krijg ik dan een kruisje i.p.v. de foto...
pi_28164479
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:54 schreef Ogri het volgende:
tsja, dat deed ik dus en telkens krijg ik dan een kruisje i.p.v. de foto...
Je moet ze op een andere server zetten. Degene waar je ze nu opzet laat het deeplinken niet toe, je kan daardoor geen plaatjes bekijken vanop een andere pagina. Je moet een andere server zoeken die dit wel toelaat.
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:31:43 #107
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28164641
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 01:50 schreef portier het volgende:

1: Wat hebben wij eraan? .
Genieten van de prachtige frisheid van het kabbbelende water? Ik vind het best een mooie foto. Maar dat zal ook zijn omdat ik meer heb met dat plekje dan de andere mensen hier.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_28164917
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:31 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Genieten van de prachtige frisheid van het kabbbelende water? Ik vind het best een mooie foto. Maar dat zal ook zijn omdat ik meer heb met dat plekje dan de andere mensen hier.
Ik vind er teveel water opstaan om echt een mooie foto te zijn. Ook de persoon aan de overkant is een beetje storend, is het een onderwerp niet? Te klein om duidelijk te zijn, te groot om niet je aandacht te trekken.
pi_28164950
paar maanden geleden gemaakt:

foto_01

foto_02
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:05:05 #110
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28167332
@snopprinses. Leuke hoek, maar bij foto_01 stoort de achtergrond (die deur) me een klein beetje. Ik vind het monochrome van foto_02 beter.
pi_28170770
Nog een paar van gisteren:

pi_28254172

pi_28254394
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:20 schreef Morgil het volgende:
Nog een paar van gisteren:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
1: Jammer dat-ie niet superscherp is, gefocust op het oog was mooier geweest
2: Ziet eruit als een goeie actiefoto, al lijkt het beestje er wat in "geplakt"
3: Er groeit een tak uit z'n kop! Lekkere kleuren, alleen jammer van het takje
4: Gaaf!
5: Zonde dat het licht niet wat anders viel, die rechtse heeft een zwarte nek!
quote:
Op zondag 26 juni 2005 18:38 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
1: Weet niet echt waar ik naar moet kijken hier
2: Leuk, alleen staat de trein wat té in het midden imo
3: Zie 1, weet het niet met deze
4: Zonde dat het paaltje op de voorgrond scherper is als dat...ja hoe heet zoiets, houten ding. Compo is wel lekker namelijk!

Fuck wat lijk ik kritisch
  zondag 26 juni 2005 @ 19:57:23 #114
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_28254682
quote:
Op zondag 26 juni 2005 19:07 schreef veldmuis het volgende:
...ja hoe heet zoiets, houten ding.
Aanlegsteiger
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_28258203

pi_28290081
No. 1

No. 2

No. 3

No. 4

No. 5

No. 6

No. 7

Gegroet,
Rabrynil

[ Bericht 5% gewijzigd door Rabrynil op 28-06-2005 00:15:11 (Nummering) ]
pi_28292763
dan maar weer een typisch stukje nederland......

ik weet het...jammer dat de oortjes er niet helemaal opstaan ......
And God created BB.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:59:57 #118
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_28293277
@Rabrynyl nr 1 is wel ok, maar geeft voor mij toch niet helemaal de grootsheid van het colloseum (dat is het toch?) weer... Nou heb je daar misschien ook wel groothoeklens voor nodig en dat is niet voor iedereen weggelegd (ik spaar ook al wanhopig)
nr 2 mist het eigenlijk helemaal... je vangt namelijk helemaal niks in je natuurlijke kader (die m.i ook te smal is) volgende keer proberen dichter op die twee stengels te gaan staan en daar je camera tussen. Of anders zo'n camerapostie kiezen dat je iig het hoofd van de hagedis goed ziet.
nr 3 goede compo (bij architectuur foto's vind ik symmetrie wel goed) hij lijkt wel wat flets (bewolkt weer) misschien kan je daar nog wat aan shoppen.
nr 4 is volgens mij scheef, alhoewel ruines natuurlijk vaak scheef zijn Ook hier zou ik volgende keer meer gebruik maken van het natuurlijk kader door die echt langs de beeldranden te laten lopen (in dit geval dus de eerste poort meer aan de buitenkant van je beeld)
nr 5 als je horizontale balk in ieder geval recht staat is er niks op aan te merken, alleen boeit de foto me niet zo...
nr 6, jammer dat het onderste gedeelte zoveel schaduw heeft (had ik denk ik gekozen voor meer lucht dan maar) bovendien zie ik een paar bollen rechtsonderin, dat is jammer. Ook hier had ik denk ik iets andere camerapositie gekozen, maar dat is smaak.
nr. 7 Is goed, misschien alleen net de onderste zuilengallerij er af halen.

Hopelijk heb je er wat aan

@ bees ik vind hem super hoor en ik mis die stukjes oor niet. Wel lef om vlak voor zo'n koe te gaan liggen... vind ze altijd nogal groot... Misschien dan toch één minpuntje, heb het idee dat het puntje van zijn neus niet helemaal scherp is, volgende keer iets grotere dof?
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:06:04 #119
344 Anja
Neil B. Formy
pi_28293392
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:11 schreef bees het volgende:
[afbeelding]

Die oortjes mis ik niet, ik weet toch wel dat die er zijn dus die denk ik er wel bij. Wel jammer dat ik de ogen niet zie....
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:07:02 #120
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_28293411
Uhm... ik zie beide ogen prima?
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_28293628
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:07 schreef Astridj0h het volgende:
ik heb redelijk ligt beeldscherm maar ik heb ook moeite met die ogen te zien...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:22:25 #122
344 Anja
Neil B. Formy
pi_28293678
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:07 schreef Astridj0h het volgende:
Maar wel een beetje heel erg donker he...
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_28293852
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:11 schreef bees het volgende:
[afbeelding]

Die oren vind ik niet eens zo'n probleem. Het probleem van de foto is het tijdstip waarop je 'm heb gemaakt met enorm hard zonlicht. De schaduwen zijn nu te donker (dichtgelopen) en sommige witte stukken zijn overbelicht. Da's wel jamemr, want op zich is het toch een hele leuke foto!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28300833
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:14 schreef Rabrynil het volgende:
No. 1
[afbeelding]
No. 2
[afbeelding]
No. 3
[afbeelding]
No. 4
[afbeelding]
No. 5
[afbeelding]
No. 6
[afbeelding]
No. 7
[afbeelding]

Gegroet,
Rabrynil
Foto 3, 4, 5 (en 6 een beetje) lijken scheef te zijjn. Kleine moeite om dat even recht te zetten, en het maakt de foto al een stuk beter.
Verder op zich wel leuke foto's, met 5 en 7 als mijn favorieten.
Foto 3 had je misschien nog iets meer van onder kunnen nemen, zodat de waterpartij nog imposanter lijkt, en bijkomend voordeel is dat je dan ws de huizen op de achtergrond niet meer ziet.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28301054
twee oudjes maar ben toch benieuwd

een nieuwe:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')