De Kooning - Marilyn Monroequote:Op zondag 12 juni 2005 05:22 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
met zo'n stuk ben je de koning te rijk![]()
quote:Op zondag 12 juni 2005 18:30 schreef Augustina het volgende:
De Kooning - Marilyn Monroe
Eén plaatje dan, omdat jij zo heb moeten afzien de afgelopen dagen.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan er niemand een stuk of wat plaatjes van de echte Marilyn Monroe plaatsen??
Die zie ik liever
heel lief, heel blij ... typische Augustina eufemismen.quote:Op zondag 12 juni 2005 22:32 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij was ze heel lief.
Make love, not warquote:Op zondag 12 juni 2005 22:59 schreef Gajus het volgende:
Als zij een ruzie met haar tegenspeler wilde bijleggen, dan bood zij zich aan voor een vrijpartij ... lief hè?![]()
Hugh Hefner??quote:Op zondag 12 juni 2005 22:27 schreef Gajus het volgende:
[..]
Eén plaatje dan, omdat jij zo heb moeten afzien de afgelopen dagen.![]()
[afbeelding]
beroemde foto, gepubliceerd in Play Boy Magazine in 1953
Om enigszins ontopic te blijven, wie is de maker hiervan?
quote:Op maandag 13 juni 2005 09:54 schreef Augustina het volgende:
Ik heb de zelfgemaakte ESC knop klaarliggen voor je, AR.
Kan je niet dan?????quote:Op maandag 13 juni 2005 09:59 schreef Augustina het volgende:
Tja, ik kan hem opsturen of we wachten tot er een TTK-meeting komt waar ik wel bij kan zijn. Dan kan ik je hem persoonlijk overhandigen.![]()
Wist iemand het wel??quote:Op maandag 13 juni 2005 10:02 schreef Augustina het volgende:
Wist je dat nog niet? Ik moet shampoo kopen de 19e.![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 10:07 schreef Augustina het volgende:
Ja was algemeen bekend.
Een neuron.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat heb je trouwens een lelijke avatar Do2.., wat is het, een virus??
Een mod die niet alle postings leest?quote:Op maandag 13 juni 2005 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Als je mod niet op de hoogte is, dan is het dus niet algemeen bekend![]()
Nee, dat wist ik niet. Waarom wist jij dat wel? En waarom weet je dat dan weer wel en dat ik de 19e shampoo moet kopen, waarom weet je dat dan weer niet?quote:Op maandag 13 juni 2005 10:26 schreef Automatic_Rock het volgende:Wisten jullie trouwens dat het gisteren Valentijnsdag was???
.....quote:Op maandag 13 juni 2005 10:27 schreef Augustina het volgende:
[..]
Een mod die niet alle postings leest?![]()
![]()
![]()
Dat het gisteren Valentijnsdag is mij uitvoerig duidelijk gemaakt..., het shampoo verhaal daar in tegen..quote:Op maandag 13 juni 2005 10:30 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Waarom wist jij dat wel? En waarom weet je dat dan weer wel en dat ik de 19e shampoo moet kopen, waarom weet je dat dan weer niet?
Enlighten me, want ik raak confused.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat het gisteren Valentijnsdag is mij uitvoerig duidelijk gemaakt...,
quote:Op maandag 13 juni 2005 10:33 schreef Augustina het volgende:
[..]
Enlighten me, want ik raak confused.![]()
Aha! En heb je dat nog enigszins romantisch kunnen beleven?quote:Op maandag 13 juni 2005 10:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou, ik zal jou even enlighten voor je confused raakt
Gisteren was het Valentijnsdag in Brazilië
Zover mogenlijk wel jaquote:Op maandag 13 juni 2005 10:59 schreef Augustina het volgende:
[..]
Aha! En heb je dat nog enigszins romantisch kunnen beleven?![]()
Neen. Ik geloof dat ik er een behoor te plaatsen, maar als jij nog wat leuks weet, gaerne.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is er nog een opgave eigenlijk???
Blij te horen dat mijn postinkjes vibraties bij jou opwekken die jou ertoe zetten even BdT te bekijken en zowel de opgave op te lossen alswel ons te verblijden met een nieuw prentje. Zo houden we het levendig. Het moet wel een soort symbiose zijn.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:49 schreef cioran63 het volgende:
Ik hang hier dag en nacht als een teek aan een tak. De kleine beweging van één postje van Augustina, en ik laat me erop vallen. Verder ben ik natuurlijk mediamiek begaafd.
Een pauze van wat??quote:Op maandag 13 juni 2005 15:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
Niet dat ik een mediamiek begaafde teek aan een tak ben... het is toeval dat ik hier nu binnenval.
Voor even dan... een pauze tussendoor.
Goedemiddag.
A'tina!quote:
Een pauze tussen het druk bezig zijn door.quote:
Misschien kun je er een foto van posten in Sanitair-van-de-Dag.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:51 schreef cioran63 het volgende:
Ik heb een galerie van helderzienden in mijn toilet.
Moet ik m eerst schoonmaken en de boel schilderen. Nu durf ik dat niet.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:55 schreef Augustina het volgende:
[..]
Misschien kun je een foto posten in Sanitair-van-de-Dag.
Ach, er staan wel meer ranzige plaatjes in dat topic.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:00 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Moet ik m eerst schoonmaken en de boel schilderen. Nu durf ik dat niet.
Trouwens, ik was de duizendste klikker op uw fotoboek, wist u dat? Ik kreeg het mediamiek door, dat ik moest klikken.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:55 schreef Augustina het volgende:
[..]
Misschien kun je er een foto van posten in Sanitair-van-de-Dag.
Oh, dan is er iemand een beetje aan het jokken. AR beweerde al hetzelfde namelijk. Ik heb inmiddels een mooie Esc-knop voor hem gemaakt als presentje. Maar als u ook beweert de 1000e lurker te zijn geweest...quote:Op maandag 13 juni 2005 17:02 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Trouwens, ik was de duizendste klikker op uw fotoboek, wist u dat? Ik kreeg het mediamiek door, dat ik moest klikken.
Mensen zoals jou durf ik nog wel in mijn huis te laten.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:00 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Moet ik m eerst schoonmaken en de boel schilderen. Nu durf ik dat niet.
Dan is ook dit mysterie ontrafelt.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
haha, wat mij betreft gaat de prijs naar Cioran hoor
Ik riep ook maar wat, ik kijk wel eens in je fotoboek, maar op de teller let ik echt niet..
Allemaal leuk en aardig, maar het echte mysterie "Antonia, nächste Vorstellung" is geenszins ontrafeld.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:10 schreef Augustina het volgende:
Dan is ook dit mysterie ontrafeld .
ik gok op een schilderij...quote:Op maandag 13 juni 2005 20:46 schreef Gajus het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het echte mysterie "Antonia, nächste Vorstellung" is geenszins ontrafeld.![]()
@ Cioran: ik kan jouw plaatje niet goed plaatsen, is het een schilderij, is het een foto van een driedimensionaal kunstwerk, is het een ... ?![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 21:55 schreef Gajus het volgende:
Antonia (2002) van Thomas Huber.
bron: http://www.akinci.nl/Thomas_Huber/Big%20Image%20Antonia.htm
quote:Op maandag 13 juni 2005 22:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik nu eens proberen mijn aandacht er hier bij te houden?!
Goedenavond!
Bij allerlei drukke bezigheden, zoals verplichtingen en andere noodzakelijkheden.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
![]()
Waar zou jouw aandacht anders naar uitgaan?![]()
Het zijn niet de zonnebloemen van Vincent en zeker niet mijn zonnebloemen.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is dat ik al heel vrolijk ben... anders zou ik spontaan vrolijk worden van Gajus zijn zonnebloemen.
Zonnebloemen... doet me aan Vincent van Gogh denken... maar dat is hoogstwaarschijnlijk niet de maker van de opgave.
Beide dingen waren me al wel duidelijk... jouw zonnebloemen kunnen het niet zijn, aangezien het zonnebloemen op een schilderij zijn en van Vincent is het ook niet. Al heb ik er weinig verstand van, weet nog wel hieruit te halen dat het niet de stijl van Vincent is.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het zijn niet de zonnebloemen van Vincent en zeker niet mijn zonnebloemen.![]()
quote:ik ben vandaag zo vrolijk ... chanson van Herman van Veen
Ik ben er nu. Te laat, dus.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2.., ben je daar????
Zoja, wil je mij ff helpen, en je msn aanzetten??
Dat ligt aan jou... je hebt er verstand van.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:39 schreef cioran63 het volgende:
Raar dat die stijl van Nolde zo herkenbaar is. Ik kende deze zonnebloemen niet, maar zag meteen een andere schilderij van Nolde voor me. Waar het nou precies in zit kun je niet eens zien.
Of herkende jij de halfverscholen handtekening?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:39 schreef cioran63 het volgende:
Raar dat die stijl van Nolde zo herkenbaar is. Ik kende deze zonnebloemen niet, maar zag meteen een andere schilderij van Nolde voor me. Waar het nou precies in zit kun je niet eens zien.
Nee.quote:Op woensdag 15 juni 2005 00:40 schreef OllieA het volgende:
Zeg De-oneven-2, kun je dat scheten en boeren laten niet beperken tot dit topic?
Overigens is niet iedere ietwat onderuitgezakt zittende dame een Whistler.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:48 schreef Augustina het volgende:
Net zat er nog een meisje in een stoel, met een krant of iets dergelijks. Leek een Whistler.
Natuurlijk niet. Ik heb toch ook niet gezegd dat jij gezegd hebt dat het een Whistler is? Ik wilde alleen even gezegd hebben dat niet alle laten we zeggen zittende vrouwlui zogezegd een Whistler zijn. Maar dat bedoelde jij dus ook al te zeggen, zeg je.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:13 schreef Augustina het volgende:
Dat snap ik, maar het deed me aan een Whistler denken. Ik zei ook niet dat het een Whistler was, toch.
't Is olieverf op doek. Denk ik. Ik heb alleen een Poolse omschrijving van dit schilderij.quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:55 schreef cioran63 het volgende:
Tis een pastel.
Thee graag. Geen suiker.quote:Ja, zoiets.
Koffie?
En wat denk je van de titel?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:22 schreef cioran63 het volgende:
Tis een pastel.
Gellius, volgens mij ben jij niet iemand die graag koketteert met zijn onwetendheid. Nochtans geef jij te kennen dat jij de Poolse taal niet beheerst. Daarom denk ik dat hierachter een bedoeling schuilt, namelijk dat de maker/maakster van Pools komaf is. Klopt mijn conclusie?quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:25 schreef Gellius het volgende:
... Ik heb alleen een Poolse omschrijving van dit schilderij.
En ik moest denken aan Mary Cassatt. Maar een zoektocht onder die naam heeft niets opgeleverd.quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:48 schreef Augustina het volgende:
... Leek een Whistler.
In het geheel niet. Ik heb nu eenmaal alleen een site in een of andere vage slavische taal waar dit schilderij op staat. De maker is ongeveer zo Pools als camembert. En man. Man. Man. Man.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gellius, volgens mij ben jij niet iemand die graag koketteert met zijn onwetendheid. Nochtans geef jij te kennen dat jij de Poolse taal niet beheerst. Daarom denk ik dat hierachter een bedoeling schuilt, namelijk dat de maker/maakster van Pools komaf is. Klopt mijn conclusie?![]()
Aah ... du camembert! Volgens mij een heimelijke hint om het in Frankrijk te zoeken.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:47 schreef Gellius het volgende:
In het geheel niet. Ik heb nu eenmaal alleen een site in een of andere vage slavische taal waar dit schilderij op staat. De maker is ongeveer zo Pools als camembert. En man. Man. Man. Man.
Mijn vorige post kwam tot stand onafhankelijk van jouw oproep!quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
Joehoe!
Bier!
Mooie rooie vrouwen!
Nog meer bier!
Nog meer mooie rooie naakte vrouwen!
eens zien wat dat doet...
Dan kunnen die roodharige dames wel van het toneel verdwijnen en het bier terug in de koelkast.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn vorige post kwam tot stand onafhankelijk van jouw oproep!![]()
Ik stel dit om te voorkomen dat ik vereenzelvigd word met de liefhebber(s) van bier en roodharigen.
P'cies ... even concentreren op de opgave.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dan kunnen die roodharige dames wel van het toneel verdwijnen en het bier terug in de koelkast.
Precies, concentreer jij je maar even op de opgave.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
P'cies ... even concentreren op de opgave.![]()
Volgens mij een Franse schilder, post-impressionisme (omstreeks 1900), de meeste post-impressionisten vallen af omdat die slechts oog hebben voor het naakte schoon / het schone naakt. Ik meld zo wat schilders die aan dit profiel voldoen.
Wat zijn jouw inschattingen? mail alert !!!
Ligt eraan, als het voor het bier is, dat staat koud en drinkklaar... als het vanwege de mooie rooie dames is... die zijn met de noorderzon vertrokken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:02 schreef cioran63 het volgende:
Ik ben net te laat geloof ik.
Ja, het was vanwege die dames. Maar te druk om te zoeken nu, misschien later.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:09 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ligt eraan, als het voor het bier is, dat staat koud en drinkklaar... als het vanwege de mooie rooie dames is... die zijn met de noorderzon vertrokken.
Dan is het maar goed dat die dames wegzijn als je het druk hebt.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:17 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Ja, het was vanwege die dames. Maar te druk om te zoeken nu, misschien later.
De kleuren vloeken te weinig naar uw smaak, wellicht? En het knippert en doet ook al niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
(niet dat ik te druk ben, het is tijdelijke onwil... even geen zin in)
Ach, ik vergeet helemaal dit te bevestigen. Maar het is toch nog nodig, zie ik.quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aah ... du camembert! Volgens mij een heimelijke hint om het in Frankrijk te zoeken.![]()
Ook zonder (vloekende) kleuren en geknipper valt er genoeg binnen mijn smaak...quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:25 schreef Gellius het volgende:
[..]
De kleuren vloeken te weinig naar uw smaak, wellicht? En het knippert en doet ook al niet.
Heb ik toch nog iéts met de opgave... een overeenkomst.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:31 schreef Gellius het volgende:
Ik denk trouwens niet dat zij zich verveelt. Nee, dat denk ik werkelijk niet. Ik denk dat er loomheid in het spel is, en een zekere vreugde in het hangen in een stoel.
Het was meer het "niet vervelen", de "loomheid" en de vreugde in het stoelhangen... wat ik daar bij lees is o.a. BdT.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:37 schreef Gellius het volgende:
Van harte. Wat lees je nu dan?
Verhip. Dat is ook onnozel van me.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:40 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het was meer het "niet vervelen", de "loomheid" en de vreugde in het stoelhangen... wat ik daar bij lees is o.a. BdT.
Studieus werk op de late avond, G! Helaas is ' de/het lezende vrouw/meisje' niet direct een regulier thema in het werk van deze Franse schilder. Portretten zijn dat wel.quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:43 schreef Gajus het volgende:
Genomineerden (tussenstand):
[afbeelding]
Edouard Vuillard (1868-1940)
[afbeelding]
Delphin Enjolras (1857-1945) twijfelgeval, toch ietwat classisistisch
[afbeelding]
Jean Béraud (1849-1935) twijfelgeval, toch ietwat classisistisch
Ollie je bent het nog steeds niet verleerd ... chapeau!quote:Op donderdag 16 juni 2005 01:08 schreef OllieA het volgende:
Jacques Émile Blanche
Dziewczynka siedząca w fotelu.
Volgens mij "meisje gezeten in een fauteuil".quote:Op donderdag 16 juni 2005 02:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
Heeft iemand een vertaling van die titel?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 01:56 schreef cioran63 het volgende:
Ok, mischien is t geen pastel.
Ja, dat mag zeker.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:07 schreef Gellius het volgende:
Het ziet er tamelijk modern uit. Mag ik dit voorzichtig in de 20e eeuw plaatsen?
En dat terwijl de voorstelling glashelder is.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:05 schreef Augustina het volgende:
Ik zou niet teveel op de initialen letten. Die zijn een beetje misleidend.
Interpolis. Glashelder.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:08 schreef Gellius het volgende:
[..]
En dat terwijl de voorstelling glashelder is.
..of maken kotsmuziekquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
De mensen hebben de vreemdste associaties op dit forum. Alle zweden zijn natuurkundigen.
Dat zou zo maar kunnen dat je vader van hem gehoord heeft. Hij is namelijk grondlegger van een bekende kunststroming.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is het een bekende kunstenaar Augie??
Ik bedoel daarmee; zou m'n vader ook van hem/haar gehoord hebben??
He, wil je m'n dag verpesten ofzo???quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:14 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het is slechts een kwestie van tijd tot Bowie een ABBA cover zal uitbrengen, AR.
Dus een willekeurige voorbijganger zou hem ook kennen???quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:13 schreef Augustina het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen dat je vader van hem gehoord heeft. Hij is namelijk grondlegger van een bekende kunststroming.
Die is geboren in Amerika, ookal heeft ie het zelf wel ontkend. Maar dan nog, z'n ouders kwamen uit Tjechie (zo ff uit m'n hoofd)quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:18 schreef Troel het volgende:
Je zou bijna een Andy Warhole zeggen
Nu ja, het probleem is meer dat ik zo niemand weet uit Scandinavie die later naar het zuiden gegaan is....quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:19 schreef Augustina het volgende:
Hij is echt zo onbekend niet, AR.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, laat ik dan Cobra gaan roepen
Ik wil je nog even wijzen op mijn post van 11.13 uur.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:49 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het nog een meest op een Morgens Balle lijken, als ik de cobrawerken zo eens aan mij voorbij laat trekken.
Daar lijkt het verdacht veel op, Cioran.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:48 schreef cioran63 het volgende:
Nu durft niemand hem meer in te koppen.
Leuk, aandacht !quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Augustina het volgende:
Dan vestig ik mijn aandacht volledig op cioran.
Helemaal goed, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:41 schreef cioran63 het volgende:
ok dan:
Asger Jorn, Les liens naturels, 1972
http://www.schlossmuseum-(...)/expressive_wege.htm
quote:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cobra_(kunst)quote:Cobra is een kunststroming uit de eind jaren '40 van de twinstigste eeuw.
Ofschoon te Parijs ontstaan, op 8 november 1948, onder impuls van de Belgische schrijvers Christian Dotremont en Joseph Noiret, werd deze nieuwe internationale vereniging van kunstschilders en literatoren gedoopt tot "COBRA", naar de naam van de 3 nationale hoofdplaatsen van de landen waaruit de aanvankelijk betrokken kunstschilders kwamen: Copenhagen, Brussel, Amsterdam).
Het ging oorspronkelijk inderdaad om de Deen Asger Jorn, de Belgen Dotremont en Noiret en de Nederlanders Karel Appel, Guillaume Beverloo Corneille en Jan Nieuwenhuys. De Belg Pierre Alechinsky kwam erbij in maart 1949.
Moet ik aan jou nog uitleggen dat dit werk aandacht verdient?quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik hoop niet dat we alleen maar van dat soort minimalistische werkjes te zien krijgen...
Daar ben ik toch iets minder van gecharmeerd, hoor...
Pikant gokje, maar het enige echte opwaaiende zomerjurkje is reeds vergeven:quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:58 schreef Gellius het volgende:
Opwaaiende Zomerjurken. Het is een gokje hoor.
Misschien dat kindsheid helpt bij het scheppen van zo´n 'kinderlijk' schilderij.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:10 schreef cioran63 het volgende:
Volgens mij was de schilder al dement hier, maar een mooi schilderij is het wel.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 05:01 schreef cioran63 het volgende:
"Untitled III," by Willem de Kooning, oil on canvas, 77 by 88 inches, 1985
bron: http://www.thecityreview.com/s01cpw.htmlquote:Much like the late work of Pablo Picasso or Henri Matisse, de Kooning's paintings contain the sustained energy ad technical finesse of earlier achievements. However, the content of these paintings has been radically reduced and simplified, its composition distilled into pure color and line. This notion is evident in the present painting, where primary colors of blue, red, and yellow weave, cut and bridge across a subtly tinted white plane. Its ribbon-like lines create a tangle of forms that suggest either the traces of movement of a human body or the living vitality of nature, such as the ebb and flow of the ocean tide.
Hij ging ook dood op het eind he....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
De film viel tegen.
Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist? Of... ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
De film viel tegen.
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij ging ook dood op het eind he....
En echt een mooie vrouw zat er ook al niet in
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijningquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.
Ja, mij doet het weer aan Basquiat denken...Dus daar kan ik wel inkomen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijning
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij ging ook dood op het eind he....
En echt een mooie vrouw zat er ook al niet in
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijning
Ik kan de man wel waarderen.., alleen autorijden kon ie niet zo goed...
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's dubbelop, maar dat interesseert me niet...
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist? Of... ?
Welke film?
Jeemie nu al... alsof jullie mij iets uitleggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
AE, geef eens een hintje?? Do2 en ik hebben allebei geen idee wie het is
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet weer weg, lieve mensen...
Tot vanavond!
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jeemie nu al... alsof jullie mij iets uitleggen.
Het is werk van een Amerikaanse kunstenaar.
Je neemt me in de maling, he.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:22 schreef Gellius het volgende:
Is het een Whistler?
En als ware spuit 11 valt het kwartje nu pas, bij 't zien van deze post...quote:
Zalig zijn de onnozelen, want hen behoort het rijk der hemelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:44 schreef ALTER-EGO het volgende:
op mijn age nog zo naief zijn... dat is ook een kunst
gelukkig is deze onnozele nog net niet zo onnozel om zo nu en dan nog iets te lerenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zalig zijn de onnozelen, want hen behoort het rijk der hemelen.![]()
Zoek jij mee naar die Italiaanse schilder of heb jij wat anders aan het hoofd?![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
... nu moet m'n hoofd even ontladen ...
Twee tegengestelde ladingen neutraliseren elkaar, dus ...quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dit hoofd ook.
We zitten gezellig op msn te babbelen... virtuele ontlading.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
[..]
Twee tegengestelde ladingen neutraliseren elkaar, dus ...![]()
door beide hoofden tegen elkaar te drukken, vul zelf maar in ...![]()
Volgens mij is dat nog écht zo ook.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, zij praat en ik luister.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:11 schreef Gajus het volgende:
zij schenkt en hij drinkt ... ook een leuke rolverdeling
Soms kan het ook weleens andersom hoor... ik ben een goed luisteraar.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:11 schreef Gajus het volgende:
Zij praat en hij luistert ... de gebruikelijke rolverdeling.![]()
zij schenkt en hij drinkt ... ook een leuke rolverdeling
Als ik naar de kleding kijk zie ik wel wat overeenkomst qua schildertechniek..quote:Op zaterdag 18 juni 2005 05:09 schreef Gajus het volgende:
Na het bekijken van honderden schilderijen van tientallen Italiaanse barokschilders, komt Guido Reni (1575-1642) het meest in aanmerking als de gezochte schilder. Zo niet, dan toch wel iemand van de Bolognese school.
[afbeelding]
ter illustratie, Reni's Salomé uit 1639
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:57 schreef Augustina het volgende:
En voor degenen die mijn echte naam weten: ik heb een godinnennaam. De naam van deze schilderes is dezelfde godin, maar dan in de Griekse versie. (Haar naam is alleen twee letters langer gemaakt dan de godinnennaam.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |