Met 1922 was het in elk geval te vinden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:36 schreef cioran63 het volgende:
Metropolis van Citroen was goed! Al spreken zij die het weten kunnen elkaar tegen voor wat betreft het jaar. De catalogus van Citroen die ik heb zegt 1923. Anderen 1921 of 1922.![]()
![]()
Same to me ...quote:Op donderdag 9 juni 2005 02:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Slaap roept!
Wie ben jij!?quote:Op donderdag 9 juni 2005 06:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wil je weten welk beroemd schilderij hier uitgebeeld is?? Of is dit een kunstwerk opzich???
quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wie ben jij!?
En wat heb je met AR gedaan, klootzak!?
Nou ... dat weet ik al jaren. Ik wil wel het antwoord van jou of anderen vernemen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 06:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wil je weten welk beroemd schilderij hier uitgebeeld is??
Natuurlijk is ook dit een kunstwerk (misschien zelfs een constructie).quote:Of is dit een kunstwerk opzich???
quote:Manet werd het prototype van de 'moderne schilder' in de zin van Baudelaire. Zijn beroemde schandaaldoek dat in 1863 op de Salon des Refusés hing, vertoont niet, zoals de Franse titel suggereert, een picknick in het stadspark. Waar het wel licht op werpt is de veel voorkomende prostitutie in het Bois de Boulogne, waar heel Parijs weet van heeft, maar waar niemand over praat en die dus al helemaal geen schilderij waard kan zijn.
Twee burgerlijk geklede heren zitten in het bos, verdiept in een gesprek, met naast zich een naakte jonge vrouw, die de kijker zelfbewust aanstaart. Op de achtergrond staat een badende vrouw tot haar knieën in een soort vijver. Bij nadere beschouwing brengt dit merkwaardige, poserende groepje, dat bijna collage-achtig in een bostoneel geplaatst lijkt, niets dan verwarring. Duidelijk wordt dan dat het hier niet gaat om een tafereel dat de kunstenaar zo tegenkwam, maar dat het een geraffineerde enscenering betreft, die bovendien teruggrijpt op kunsthistorische voorgangers.
Ook ik ken de maker en titel van dit kunstwerk niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:03 schreef Augustina het volgende:
De enige afbeelding die ik vind heeft geen vermelding van maker en titel. Misschien hebben anderen meer geluk.
quote:En mocht het om het toch om het originele werk gaan dan is dat natuurlijk Edouard Manet - Le Déjeuner sur l'herbe.
Volgens mij is dit net zo'n gevalletje als gister met Z en A'tina.quote:
Jouw held van de dag is reeds twaalf jaar dag-in-dag-uit dezelfde, toch?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:40 schreef Augustina het volgende:
Wie is mijn held van de dag en weet dit werk te betitelen?
Mijn helden kunnen per dag variëren, Gajus. Soms zelfs per minuut.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Jouw held van de dag is reeds twaalf jaar dag-in-dag-uit dezelfde, toch?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |