Ja, die indruk kreeg ik ook...quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
quote:Op maandag 30 mei 2005 19:35 schreef Gajus het volgende:
BdT 32: de piramide van Maslov ...
Zow, voor degene(n) die niet weet wat het is.quote:Maslow ontwikkelde in de jaren '60 de theorie van de toenemende behoefte, ook wel bekend als de piramide van Maslow. Deze komt er in het kort op neer dat elk mens een bepaalde behoeftenopbouw doorloopt: je voldoet eerst aan je basisbehoeften, voordat je aan luxere, minder noodzakelijke behoeften kunt voldoen. De basisbehoeften bestaan uit fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak), daarboven komt de behoefte aan veiligheid, vervolgens de sociale behoeften ("er bij horen"), daarna de behoefte aan zelfimago (reputatie, eigendunk), en tot slot de behoefte aan 'self-actualization' oftewel zelfverwerkelijking (doen wat je roeping is).
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Nou Gajus, dan weet ik niet wat jij gaat doen... kan uit de afbeelding niet opmaken wat het is.
Iets geeft me de indruk dat het om huishoudelijke gruwelijkheden gaat.
Ik mijn studieboek economie stond Maslov.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:39 schreef Otherside het volgende:
Is het niet Maslow, trouwens?
Noemde hij het soms "werkstraf" ?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:45 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat je ziet is de kunstenaar's perceptie van een huishoudelijk apparaat.
de titel van dit werk geeft alle aanleiding dit te mogen veronderstellen
Zoiets zou ik mijn kunstwerk in elk geval wel noemen, als dat huishoudelijke gruwelijkheden zou afbeelden.quote:
heel fijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef Augustina het volgende:
Volgens mij gaat 'ie koffiebonen malen ofzo.
Is koffiedrinken een primaire levensbehoefte of een secundaire (lees: sociale) levensbehoefte?quote:En dan wil ik weten op welk niveau dat ligt van de pyramide van Maslow. Ik gok als eerste.
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.quote:
Voor mij ook. En over koffie gesproken, de hoogste tijd voor een bakkiequote:Op maandag 30 mei 2005 19:55 schreef Gajus het volgende:
ik zou niet kunnen leven zonder mijn bakkie troost ... voor mij dus een primaire behoefte
Mijn oma had er een. En als ik dan kwam logeren mocht ik malen. Zo leuk! Goede oude tijd.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Tegenwoordig heb je van die handige waterkokers en potten cappuccino... in enkele seconden een warm dampende mok, zonder enige inspanning of moeite.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anno 2005 zou handmatig koffiemalen gerekend kunnen worden tot een werkstraf. Maar krap 100 jaar geleden vormde dit apparaat een verlichting van het huishoudelijk werk.![]()
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het moet niet erger worden....
Komt Jipson net thuis (na een paar dagen logeren), is het eerste wat ie zegt/vraagt welke datum het is.
Dat ik het ook even in de gaten moet houden wanneer het de 1e is, in verband met de Europese grondwet.
Want: "je moet wel ja stemmen mam, dat is belangrijk" zegt hij.
Blijkbaar ben jij niet gevoelig voor de schoonheid van de techniek, in het bijzonder de mechanica.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:44 schreef Augustina het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van het werk.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:03 schreef Augustina het volgende:
[..]
Heeft hij je ook advies gegeven wat te stemmen?![]()
Dus dat...quote:Op maandag 30 mei 2005 20:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Want: "je moet wel ja stemmen mam, dat is belangrijk" zegt hij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |