Nu ja, het probleem is meer dat ik zo niemand weet uit Scandinavie die later naar het zuiden gegaan is....quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:19 schreef Augustina het volgende:
Hij is echt zo onbekend niet, AR.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, laat ik dan Cobra gaan roepen
Ik wil je nog even wijzen op mijn post van 11.13 uur.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:49 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het nog een meest op een Morgens Balle lijken, als ik de cobrawerken zo eens aan mij voorbij laat trekken.
Daar lijkt het verdacht veel op, Cioran.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:48 schreef cioran63 het volgende:
Nu durft niemand hem meer in te koppen.
Leuk, aandacht !quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:06 schreef Augustina het volgende:
Dan vestig ik mijn aandacht volledig op cioran.
Helemaal goed, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:41 schreef cioran63 het volgende:
ok dan:
Asger Jorn, Les liens naturels, 1972
http://www.schlossmuseum-(...)/expressive_wege.htm
quote:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cobra_(kunst)quote:Cobra is een kunststroming uit de eind jaren '40 van de twinstigste eeuw.
Ofschoon te Parijs ontstaan, op 8 november 1948, onder impuls van de Belgische schrijvers Christian Dotremont en Joseph Noiret, werd deze nieuwe internationale vereniging van kunstschilders en literatoren gedoopt tot "COBRA", naar de naam van de 3 nationale hoofdplaatsen van de landen waaruit de aanvankelijk betrokken kunstschilders kwamen: Copenhagen, Brussel, Amsterdam).
Het ging oorspronkelijk inderdaad om de Deen Asger Jorn, de Belgen Dotremont en Noiret en de Nederlanders Karel Appel, Guillaume Beverloo Corneille en Jan Nieuwenhuys. De Belg Pierre Alechinsky kwam erbij in maart 1949.
Moet ik aan jou nog uitleggen dat dit werk aandacht verdient?quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik hoop niet dat we alleen maar van dat soort minimalistische werkjes te zien krijgen...
Daar ben ik toch iets minder van gecharmeerd, hoor...
Pikant gokje, maar het enige echte opwaaiende zomerjurkje is reeds vergeven:quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:58 schreef Gellius het volgende:
Opwaaiende Zomerjurken. Het is een gokje hoor.
Misschien dat kindsheid helpt bij het scheppen van zo´n 'kinderlijk' schilderij.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:10 schreef cioran63 het volgende:
Volgens mij was de schilder al dement hier, maar een mooi schilderij is het wel.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 05:01 schreef cioran63 het volgende:
"Untitled III," by Willem de Kooning, oil on canvas, 77 by 88 inches, 1985
bron: http://www.thecityreview.com/s01cpw.htmlquote:Much like the late work of Pablo Picasso or Henri Matisse, de Kooning's paintings contain the sustained energy ad technical finesse of earlier achievements. However, the content of these paintings has been radically reduced and simplified, its composition distilled into pure color and line. This notion is evident in the present painting, where primary colors of blue, red, and yellow weave, cut and bridge across a subtly tinted white plane. Its ribbon-like lines create a tangle of forms that suggest either the traces of movement of a human body or the living vitality of nature, such as the ebb and flow of the ocean tide.
Hij ging ook dood op het eind he....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
De film viel tegen.
Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist? Of... ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
De film viel tegen.
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij ging ook dood op het eind he....
En echt een mooie vrouw zat er ook al niet in
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijningquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.
Ja, mij doet het weer aan Basquiat denken...Dus daar kan ik wel inkomen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijning
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij ging ook dood op het eind he....
En echt een mooie vrouw zat er ook al niet in
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het afgebeelde schilderij speelt nog wel een klein rolletje in de film... Dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja da's waar... Dit is ook het werk waar ik vaag aan moest denken toen ik 1 van jouw schilderijen zeg. Kwam vooral door die gele omlijning
Ik kan de man wel waarderen.., alleen autorijden kon ie niet zo goed...
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's dubbelop, maar dat interesseert me niet...
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist? Of... ?
Welke film?
Jeemie nu al... alsof jullie mij iets uitleggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
AE, geef eens een hintje?? Do2 en ik hebben allebei geen idee wie het is
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet weer weg, lieve mensen...
Tot vanavond!
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jeemie nu al... alsof jullie mij iets uitleggen.
Het is werk van een Amerikaanse kunstenaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |