Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:13 |
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen is welkom, vooral demagogen. Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:13 |
quote:Meet thy doom. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:14 |
En DeWinter vergeet je dat niet Johan? | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:15 |
Speciaal voor Johan: Rage Against The Machine - Guerilla Radio. | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:16 |
Goeie titel. Op zomerkamp ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:16 |
quote:Ach whatever. PvdA heeft het OV omarmt als ideaal. Dat zegt genoeg. En Netelenbos met al haar idealen ![]() quote:Ach subsidies zeggen genoeg wat dat betreft. quote:Als het rendabel is zouden ze de subsidies moeten intrekken. Maar dan stort het hele OV in. Het wordt kunstmatig in leven gehouden. quote:Er worden keer op keer fouten gemaakt. Maar de betuwelijn is nog steeds een van de allergrootste en meest kostbare. | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:16 |
quote:Dat paste niet. ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:17 |
Vergeet de communisten niet ![]() | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:17 |
quote:http://www.msnbc.msn.com/id/8047258/ Van voor moin toid. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:18 |
quote:Ook maar niet beginnen aan kernenergie en kappen met de scholing van onze mensen ![]() quote:Niet alles is rendabel maar jij maakt de fout naar het overdrijven... quote:Het is een fout maar niet zo groot als vaak gedacht wordt. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:19 |
quote:http://apnews.myway.com/article/20050531/D8AE81UO0.html Ja, zo denkt de wereld nu eenmaal over jouw regime, George. Lastig, niet, dat acties reacties veroorzaken? | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:20 |
tvp ![]() | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:20 |
quote:Passacaglia und Fuge. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:21 |
2vandaag zo:quote: | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:22 |
quote: ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:22 |
quote:Scholing levert iets op. Het OV is al jarenlang een bodemloze put. Het OV is een 19de eeuwse uitvinding en zou in die tijd moeten zijn gestorven helaas wordt het kunstmatig in leven gehouden door partijen die het hebben opgenomen in hun ideaal om individuele vrijheid te bestrijden. quote:Vrijwel niets van het OV is rendabel. quote:Ach we zitten er nu toch mee opgescheept. In de zorg zijn nog steeds schrijnende gevallen omdat er geen geld is maar we hebben wel een mooie spoorlijn ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:22 |
Wie heeft er ooit verzonnen dat het halve Sportjournaal in het Journaal zelf kwam ![]() | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:23 |
Een Europese grondwet zal minder liberaal en meer socialistisch zijn nu de Fransen hebben tegengestemd. Voorts zullen er nog steeds geen snelle beslissingen kunnen worden genomen. Dat is een consequentie van 'nee'. | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:23 |
quote: ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:23 |
quote:zo heeft Pim het gewild | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:24 |
![]() Het volkstribunaal. | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25 |
Waarom is het OV negentiende-eeuws? Witteman wordt echt met de jaren erger... | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25 |
quote:Hoe bestrijd je individuele vrijheid door mensen meer keuzemogelijkheden te geven? | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25 |
quote:Hij wel maar ik niet ![]() | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25 |
![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25 |
quote:Een van de foto's van het jaar gewoon, geweldig. Vooral die pimpjas van Pauw ![]() ![]() ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:26 |
quote:Ik vind die jas van Jeroen het mooist. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:26 |
Zo had Willem van Oranje het gewild. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:26 |
quote:Het OV is een opgedrongen mogelijkheid. Nergens komt daar het woordje vrijheid in voor. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:27 |
quote:Eigenlijk had ie 'm voor de lol moeten ruilen met Mingelen voor de foto ![]() ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:27 |
quote:Niet zeiken. Wees blij dat je gratis mee kan en mag. Verzuurd mannetje. Jij nog ![]() | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:28 |
quote:Ongetwijfeld, maar nogmaals: Hoe bestrijd je individuele vrijheid door mensen meer keuzemogelijkheden te geven? | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:28 |
Pimpjas - waar te koop? | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:29 |
quote:Het is ontstaan in de 19de eeuw om mensen via massavervoer te kunnen verplaatsen. De auto is niet voor niets aan het einde van de 19de eeuw gekomen omdat mensen individuele mobiliteit wilden. Vervolgens is het OV kunstmatig in leven gehouden omdat het in een eerlijke strijd het onderspit zou delven met de auto. De auto is in alles superieur aan het OV. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:29 |
quote:Wat is het OV? Je haalt een aantal dingen door elkaar vrees ik... Taxi vervoer is OV de trekschuit in 18e eeuw was OV De metro in Londen was een megalomaan OV prestigeproject dat nooit uitkon. quote:Het stadvervoer (metro tram stadbussen) doet het heel aardig evenals het hoofdspoorwegennet. Streekvervoer en afgelegen spoorwegen doen het matig maar hebben last van een vicieuze cirkel, minder reizigers, minder geld, minder reizigers etc. Met de juiste stimulans kan dat behoorlijk omhoog. Zie Vlaanderen waar iedere halte ook in het buitengebied nu meerdere malen per uur wordt aangedaan. quote:Er is meer dan genoeg geld in Nederland maar de prioriteiten liggen verkeerd... | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:29 |
quote: | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30 |
quote:Dat is een sigaar uit eigen doos. Lekker "gratis" ![]() | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30 |
quote:Niet voor de overheid of de trein, maar de overheid is er niet voor zichzelf. De waarde van infrastructuur is moeilijk te meten, maar ik weet haast zeker dat het wél rendabel is. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30 |
quote:Waarom rij ik dan geen auto? | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:30 |
Auto's zijn toch ook al eeuwenoud. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:32 |
quote:Je bestrijdt individuele vrijheid als je het OV opdringt als dé oplossing. Terwijl het geen oplossing is maar een degeneratie van individuele vrijheid en een terugkeer naar de tijd van massatransport. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:32 |
quote:Oh? Je mag zelf kiezen hoor? Je kan dichter bij je werk gaan wonen en dan lopen of fietsen. Je kan met de auto of je kan met het OV. Ik vind het persoonlijk best aangenaam rustig wakker worden met een krantje en een bak koffie. Zie het keuzevrijheid probleem niet zo... | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:32 |
Ratelband in het NEE-kamp... je zou bijna voor stemmen ![]() | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:33 |
quote:Als ik van Eindhoven Utrecht wil, ben ik eerder met de trein, goedkoper met de trein, milieuvriendelijker met de trein en ik kan onderwijl nog m'n werk doen. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:33 |
quote:Dat is nog geen antwoord. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:33 |
quote: ![]() ![]() Dit meen je toch niet? | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:34 |
Wat bedoelen ze met "De meest concurrerende economie van de wereld" zoals dat Lissabon-akkoord voorsteld? Dat waren we vorige jaar toch al met de EU; toen was het GDP hoger dan dat van de VS. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:34 |
Hoe dan ook, ik ben blij met het openbaar vervoer en ik ga er morgen weer vrolijk gebruik van maken. | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:34 |
Ik snap nou toch echt niet wat die jongen loopt te zeuren. Voor mensen die geen auto hebben is het OV toch hartstikke fijn. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:35 |
OV is asociaal duur. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:35 |
quote:OV is trein, metro, tram en bus. quote:Het GVB in Amsterdam bijv. doet het helemaal niet goed. Het OV heeft alleen een kunstmatige overlevingskans in de vorm van subsidies. quote:Dat is jammer genoeg zo ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:35 |
quote:Het is een oplossing niet de oplossing. En daarbij is het een behoorlijk milieuvriendelijke en efficiente oplossing. Maar er is nauwelijks sprake van "het OV". Dank daar ook eens over na... | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:36 |
quote:Wat? Hoe denk je dat het openbaar vervoer is ontstaan, omdat mensen massaal vervoerd wilden worden?! | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:36 |
quote:Geen idee omdat je geen rijbewijs hebt of omdat je een hekel hebt aan de auto? Je zal er wel je redenen voor hebben. | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:37 |
Eichmann wist precies hoe je een OV-dienstregeling op moest zetten. ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:37 |
quote:Ik denk tussen 1940 en 1945. | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:38 |
quote: ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:39 |
quote:De auto is een gevolg op de onvrede van het massatransport. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:39 |
quote:Een auto niet? | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40 |
quote:Hoe kan ik er nou redenen voor hebben? De auto is toch in alles superieur? | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40 |
quote:Inderdaad het is in veel gevallen een prima alternatief. Ik zou ook niet weten hoe een verdubbeld wagenpark kwijt wilt ![]() En heerlijk relaxed van Groningen naar hartje Berlijn met 1 keer overstappen en prima comfort kan ik ook moeilijk vervelend noemen ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40 |
quote:dat is ook om ervoor te zorgen dat de mensen uit die auto kruipen, je wilt niet weten hoe druk het in de stad wordt als iedereen met de auto de stad ingaat en dan heb ik het nog niet over waar die auto dan moet worden geparkeerd ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40 |
Had de Hitlerjugend ook al een ov-jaarkaart? | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40 |
quote:het kan inderdaad wel goedkoper maar dat gaat met dit kabinet nooit lukken ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:41 |
quote:nee, om lekker verder te wonen van je werk vnl. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:41 |
quote:Daarin verschillen we dan van mening. Ik zie het OV nooit als een oplossing eerder als een gedwongen oplossing. Ik verkies de auto. En dat milieu ach dat zal allemaal best meevallen. Auto's worden steeds schoner en de auto wordt onterecht als boeman bestempeld voor (milieu) problemen. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:41 |
quote:Nee, en leve de privatisering van kankerPaars. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:42 |
quote:Jij kan er toch een andere visie op hebben. Als je in het ideaal van massatransport gelooft zal je de auto niet als superieur zien. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:43 |
quote:Ook taxi is OV hoor ![]() quote:Oh hier sla je de plan toch mis. Er zal altijd behoefte zijn aan betrouwbaar en betaalbaar openbaar vervoer. Men is best bereid daar voor te betalen. quote:Yep en dat heeft geen zak met OV te maken ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:44 |
Nou is het natuurlijk wel een nadeel dat je niet meer mag roken in de trein. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:45 |
![]() Familiefoto gezin Witteman-Polak; rechtsonder moeder Clairy, linksonder vader Paul, rechtsboven zoon Jeroen; rechtsboven de geadopteerde zoon Ferry. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:46 |
quote:Niks niet de auto is een logische technische ontikkeling geweest. Er was altijd al individueel vervoer (b.v. paard en wagen) maar met de auto kon dat wat sneller worden. Voor de auto kwam nog de bromfiets die eerder breed en betaalbaar beschikbaar was (jaren 50). Het is eerder een paralelle ontwikkeling. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:46 |
quote:O, kijk, ik dacht al. Het is inderdaad jouw subjectieve mening dat de auto superieur is. Ik zou niet weten hoe je kunt beweren dat het in alles superieur is, maar goed dat moet je zelf maar weten, natuurlijk. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:46 |
quote:Het OV is redendabel als je mensen uit de auto lokt? Dat is geen eerlijke concurrentie maar vervalsing van de concurrentie. De auto brengt geld met zich mee. Het OV zorgt voor problemen. Dat ziet men door de verloedering die ontstaat als er bijv. een nieuwe metrolijn komt. Ik kan dit weten omdat er in een plaats vlakbij sinds een aantal jaren een metro ligt. Door deze metro kan de sociale onderklasse zich makkelijker verplaatsten en zodoende zorgen voor de verplaatsing van ellende. | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:47 |
quote:Wat merkwaardig dan, dat het bij uitstek een vervoer voor de rijken was. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:48 |
quote:Hm, dus de bevolking kan zich gemakkelijker verplaatsen met openbaar vervoer? | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:48 |
quote:13.000 vroegtijdige doden/ jaar door fijnstof (vnl door diesels de lucht in geholpen). Lang de A13 wonen staat gelijk aan 17 sigaretten per dag etc. Het OV is er geen oplossing voor maar kan wel helpen de problemen te beperken. En weet je waarom auto's schoner worden ![]() Juist door door de overheden opgelegde normen, eng he? | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:49 |
Oplossing kwaliteitsproblemen NS: Zet een Duitser in als topman. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:50 |
quote:Doet verder ook niet terzake. taxi's zijn overigens schandalig duur ![]() quote:Het OV zou men kunnen gebruiken op kleine schaal. Het ideaal wat er leeft binnen met name linkse partijen is een utopisch ideaal en de mensen uit de auto halen om te plaatsen in het OV. Ja op die manier is het OV succesvol maar zo kan je alles succesvol maken quote:Maar het OV is wel onderdeel van nutteloze geldverspilling. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:50 |
quote:In Duitsland mocht het nog wel maar dan ga je je er toch aan ergeren. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:50 |
Nou ja, ik kan Law & Order gaan kijken, maar dat doe ik lekker niet, ik ga wel verder met de Hugknar. | |
Johan_de_With | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:51 |
quote:Maar ik wel! Aju! | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:52 |
quote:De sociale onderklasse kan zich makkelijker verplaatsen met bijv. de metro. Je stapt in en kan verder komen dan als je loopt. Je verplaatst de problemen van de stad naar de omringende plaatsen. De metro is een makkelijke en anonieme manier van reizen. | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:54 |
quote:het karakter van (binnen)steden bewaren is iets wat veel meer waarde heeft voor veel mensen tegenwoordig dan overal met de auto snel en goedkoop bij kunnen komen, OV moet deels dan de vraag naar mobiliteit dan enigszins opvangen, stimulatie daarvan is goed zolang de leefbaarheid daardoor behouden blijft | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:55 |
Ja, wat zie ik toch altijd tuig in de treinen ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:55 |
quote:Maar wel rendabel ![]() [..] quote:Juist op grote schaal heb je behoorlijk wat voordelen. Het is de eenvoudigste manier om met veel mensen van het centrum van stad A naar stad B te komen. Zonder parkeerproblemen en files. quote:En welke linkse partij heeft een utopisch ideaal om iedereen in het OV te krijgen ![]() ![]() En in veel gevallen is er eerder sprake van onwil of onwetendheid over het OV. Men kent de voordelen vaak niet. quote:Zeg dat tegen de miljoenen die er in Nederland dagelijks gebruik van maken ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 18:58 |
quote:Ach men pakt altijd de auto aan. Maar waarom is de Rijmond zo smerig? wellicht hebben die ongelofelijk vieze havens daar iets mee te maken. Maar waarom hoor ik ze daar nooit over? Omdat de auto altijd als melkkoe heeft gediend en er hier geen sterke autolobby is. Het is onmogelijk om de uitstoot van diesels te relateren aan die doden ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:00 |
Uiteraard is dit ![]() ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:00 |
![]() http://www.pimphats.com/ ![]() ![]() ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:01 |
quote:Zo weet bijvoorbeeld niet iedereen dat je je bagage op de daarvoor uitgevonden bagagerekken kunt plaatsen? Duke wat klets je nu toch voor een onzin? Nou vind ik het helemaal een non-discussie hoor. Behalve dan dat ik zo'n New Yorks-systeem wel zie zitten. Dat er elk kwartier een trein vertrekt op een spoor. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:01 |
quote:Niet aan alle doden maar wel aan een behoorlijk aantal... En er is wel degelijk een behoorlijk sterke autolobby in NL. | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:02 |
quote:maar die hebben niet allemaal de euro | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:02 |
Treinen zijn erg sloom; gemiddeld gaan ze maar 60/70 kilometer per uur met al die stations. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:03 |
quote:? Ik doelde eerder op de steeds beter wordende methoden van navervoer en het feit dat je op veel trajecten in de spits met het OV gewoon sneller je doel bereikt dan met de auto. En ze kennen het principe van heerlijk rustig met een krantje wakker worden niet ![]() quote:Dat soort systemen zijn inderdaad erg goed en voor een deel prima in NL te implementeren ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:04 |
quote:Haal je in de spits in de randstad meer ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:05 |
quote:hmm, 90 km volgens mij (intercity) | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:05 |
quote:Blijkbaar wel. Maar het is individueel vervoer met een openbaar karakter maar totaal onvergelijkbaar met de trein,bus,metro en tram. quote:Ik zie er de voordelen niet van. Ik vind het OV een afschuwelijk vervoersmiddel en gebruik het met tegenzin omdat ik geen auto kan betalen. Maar als ik afgestudeerd ben zal ik nooit meer plaatsnemen in het OV. quote:GL is de grootste anti-auto partij en de PvdA houdt er ook bedenkelijke ideeën op na. Terwijl ik Wouter Bos gister toevallig wel in een Volvo zag aankomen om stemmen te werven voor de grondwet, maar dat geheel terzijde ![]() Van de PvdA site: quote:Een duidelijke anti-auto politiek quote:Ach dat hoef ik niet te doen. Sommige mensen moet je niet wakker maken uit hun illusies, zorgt alleen maar voor ellende. Bovendien hoeveel mensen zitten semi-gedwongen in het OV? Het zijn vaak studenten, onderwijzers en ambtenaren. Mensen in het bedrijfsleven verkiezen liever de zekerheid van de auto. | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:06 |
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:08 |
quote:Oh ik hoor die lobby nooit. Of bedoel je de ANWB? Dat zijn amateurtjes ![]() We hebben geen echte auto-industrie dan heb je ook geen goede auto-lobby. Vergelijk het met Duitsland. Daar zitten de groenen in de regering maar die moeten echt niet proberen om een maximumsnelheid in te voeren op de autobahn. Dat overleven die milieufanatici niet. Helaas hebben we dat niet in Nederland. | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:08 |
quote:Sommige mensen houden er verwrongen ideeen op na, sidekick. Daarom zitten ze hier in opvanghuis "fok - POL" En jij, sidekick, hebt de rol op je genomen omdat allemaal in goede banen te leiden. Vrijwillig ook nog. ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:09 |
quote:ik pleit voor sluiting van Schiphol | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:10 |
quote:De gratis dagelijkse methodon maakt een hoop goed. Daarom blijf ik ook zo lang plakken. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:11 |
quote:Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoor ![]() Een ontwikkeling is het gevolg van een situatie waarin er mensen zijn die niet tevreden zijn. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:13 |
quote:Hoe kan het in hémelsnaam dat er eerst massatransport was? | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:16 |
quote:Mss zou je naar de geschiedenis moeten kijken. De trein was er eerder dan de auto. Idem voor de paardentram etc. De auto is pas aan het einde van de 19de eeuw gekomen. Daarvoor bestond het OV allang. | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:22 |
maar toen ging men eigenlijk vooral met de benenwagen ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:25 |
Het OV voor de rijken. Daar ziet men tegenwoordig nog weinig van terug ![]() Dan heeft het een nog diepere val meegemaakt dan ik al dacht ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:29 |
wacht maar totdat je die TGV voorbij zie flitsen ![]() ![]() | |
Kaalhei | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:34 |
quote:Je weet niet waar de jas stopt en het tapijtje begint. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:35 |
quote:Ok dat is een keuze ![]() quote:Tja ze willen een aantal duidelijke problemen aanpakken. Lijkt me niet verkeerd, zeker omdat dit voor de meeste autorijders positief zal uitvallen. quote:Oh? Het blijft altijd de eigen keuze. Zeker wanneer je gewoon werk hebt. Dan maak je een keuze OV fiets of auto. Vaak blijft men daar in hangen ondanks evt voor of nadelen van andere vervoerswijzen. | |
Bluesdude | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:35 |
quote:Je vindt het helemaal fout dat ook nietrijke mensen OV kunnen betalen ? | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:36 |
quote:Misschien moet je even een tijdbalkje met de introductie en brede omarming van div vervoersmethoden opzoeken ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:36 |
SK je bent nu wel haast een van de langer zittende modjes of niet? | |
Kaalhei | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:37 |
quote:Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet. quote:Zolang ik mn OV gebruik ben ik ook goedkoper. Anders wordt de auto een optie. quote: ![]() quote:Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:38 |
quote:Treinreizigers zijn nog altijd vrij hoog opgeleid en meer dan gemiddeld welvarend ![]() | |
Kaalhei | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:38 |
quote:Wat is er geprivatiseerd dan? | |
Kaalhei | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:40 |
quote:Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU. ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:45 |
quote:Voor mij toch wel, hier in het centrum van Groningen is parkeerruimte een schaars goed ![]() quote:Het is zeker een optie maar het zal niet mijn eerste optie zijn denk ik. quote:Een gevoel van vrijheid is dat eerder denk ik. En ach het is ook maar net waar je meer lol in hebt. Ik vind het heerlijk een beetje soezen, mensen kijken en wat lezen. Een ander is zeer gehecht aan z'n peuk en z'n file. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:45 |
quote:Juist tijd dus om in Europees verband kerosine eens te gaan belasten. | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:46 |
![]() ![]() ![]() Leuk joh, lekker met een OV-jaarkaart op pad. Iedereen een picknickmandje mee, en hopzakee.... | |
Kaalhei | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:46 |
quote:komt er niet door de komende 10-20 jaar. | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:49 |
ff over de EU.quote: | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:49 |
quote:Zou het? heb er nog wel wat vertrouwen in. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:56 |
quote:Dat ligt eraan waar de deur ligt.... quote:De auto is per kilometer duurder dan de trein, als je alles optelt (auto, benzine, belasting, schade, verzekering, APK, onderhoud) quote:Ja, wat een lachertje, dat stomme milieu! ![]() quote:Om eens lekker offroad te gaan in Nederland? ![]() | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 19:59 |
quote:Ook omdat de vliegtuiglobby heeft geregeld dat voor lucht- en vaartuigvervoer fiscale en gerechtelijke uitzonderingen zijn getroffen, en dat is ook in de grondwet niet veranderd, sterker nog: vereeuwigd. Misschien dat de kerosine eerder op is dan dat de vliegtuigen eerlijk belast worden. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door RichardQuest op 31-05-2005 20:04:16 (Verkeerde gelezen) ] | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:04 |
quote:Kankerpaars, dat zegt 'ie toch. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:06 |
quote:Voor de trein was er geen individueel vervoer? Een mens heeft ook benen, en een paard. En toen bleek dat je met een schip met 500 man goedkoper uit was dan dat iedereen een schip ging bouwen. | |
Drugshond | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:08 |
Ja we hebben een fundi christen op FOK!, lachen. Van der Hoeven wil debat over evolutietheorie - lionsguy18 | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:09 |
Jullie kissebissen nog maar wat door over openbaar vervoer, dan ga ik even wat thee halen. Theehalen is in tegenstelling tot theedrinken overigens géén werkwoord. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:10 |
quote:Verzelfstandiging dan. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:12 |
RVU ![]() | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:16 |
Wat heb ik me toch een zin in het post-referendumtijdperk. Ik begin de oude vertrouwde links-vs.-rechts-topics te missen met al die [EU]-tags nu in al die TT's... Wat jullie? | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:17 |
Hehe goed punt. Ben die ellende ook wel weer zat eigenlijk. | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:18 |
Ja du_ke, normaal erger ik me altijd aan jouw reply's, maar jij was geloof ik ook zo'n fervent voorstemmer he. | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:19 |
Ik mis Kaalhei met zijn degelijke economische analyses, Piet Verdriet die alles vergelijkt met Duitsland, SCH die altijd opkomt voor Marokkaanse straatschoffies, Dukes irritante zwaaismilie, Speedfreak, de Wilderskloon, etcetera etcetera. [ Bericht 6% gewijzigd door Falco op 31-05-2005 20:32:57 ] | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:21 |
Ik mis ook de altijd zo PvdA-achtige reply's van Sidekick. Kortom ik heb zin in 2 juni, dan is POL weer oud en vertrouwd ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:21 |
quote:...en mijn altijd genuanceerde mening natuurlijk! ![]() | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:22 |
Der Kommissar geht um ![]() | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:22 |
quote:Ik dacht dat ik altijd daar het alleenrecht op had ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:25 |
quote:http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4455922 ![]() | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:25 |
quote:Komkommertijd ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:29 |
quote:Niet fervent maar wel voor, nog maar sinds kort ook eigenlijk eerder uit reactie op het neekamp. Eigenlijk ben ik genuanceerd ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:32 |
quote:PietV zag ik weer op het forum vandaag ![]() | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:32 |
Hoi. | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:44 |
quote:Niet leuk bij het vissen. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:45 |
quote:Ik pleit iig tegen een beursgang van Schiphol. Dit om het evt verplaatsen van de nationale luchthaven in de toekomst niet te veel te frustreren. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:46 |
quote:En eenden ![]() | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:46 |
quote:Inderdaad, of niet dus. sizzler heeft er nu zo'n 20 maanden opzitten; al langer dan Kozzmic met zijn 19 maanden. Ik zit nu op bijna 14. | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:47 |
Ik wou even zeggen dat ik het fotoboek van pberends geinig vind trouwens. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:48 |
quote:Net of er veel instaat ![]() | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:51 |
quote:Jij hebt soms van die uitspraken die echt nergens op slaan. | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:52 |
[EU]Waar ga jij op stemmen? Dus. | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:52 |
quote:Je foto spreekt boekdelen! | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:55 |
In een kamp met Le Pen? Mag ik wel zelf mijn barak uitzoeken? | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 20:55 |
Ik heb dus dat éénogig inderdimensionaal creatuur gemaakt, kijkt het scheel. Eén oog! Scheel!![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:04 |
nah, kijken maar naar Ned 2, wat ze ervan bakken ![]() | |
Finder_elf_towns | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:05 |
quote:Had toch een nieuwe tank gemaakt, M. De tanks die in Civ zijn inbegrepen zijn 10x niets. | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:14 |
quote:Nee, M gaat na dit prototype een nieuwe UU voor de Arabs maken, namelijk de zelfmoordterrorist. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:15 |
quote:Je verveelt je vandaag ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:16 |
quote:sprak de verpersoonlijking van het politiek correcte midden. ![]() | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:22 |
quote:Goed, misschien, maar een vergelijking maken tussen een stoomlocomotief en een met verbrandingsmotor aangedreven auto om te concluderen dat massatransport eerder was, en dat individueel transport dus een reactie is op massatransport, is om te huilen. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:32 |
quote: ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:33 |
Herben ontfermde zich goed over de potentiele JA-stemmers ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:33 |
Maartje van Wegen, sterf. Harry van Bommel is helemaal geen vice-fractievoorzitter. | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:35 |
quote:kameraad dan | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:36 |
quote:Het is nou ook niet het eerste waar ik aan zou denken, maar alles hangt met alles samen. ![]() | |
ExtraWaskracht | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:37 |
Ik hoor zojuist Brinkhorst toegeven dat zijn ministerspost overbodig is, aangezien hij eigenlijk geen ene reet aan de economie kan doen, want we zijn praktisch geheel afhankelijk van Europa. ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:38 |
Autist Brinkhorst gaat dik verliezen ![]() | |
Monidique | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:41 |
![]() De dood van een Hugknar, ![]() | |
ExtraWaskracht | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:43 |
Is het nu eigenlijk al over de grondwet gegaan tussen Van Bommel en Brinkhorst? | |
DaveM | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:44 |
quote:weer eens wat anders dan kikkerbilletjes. ![]() | |
George-Butters | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:48 |
even een terugvindpost plaatsen. Brinkhorst, is niet communicatief de meest sterke pilaar van het kabinet. D'66 had beter iemand anders naarvoren kunnen schuiven voor die post. | |
Finder_elf_towns | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:00 |
quote:Alweer zwakjes. Mensen (en dus in het bijzonder: ik) willen op z'n minst een flinke explosie met organen zien. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:14 |
"25% van alle Franse kiezers wijst Europese samenwerking totaal af" Ja, das nou precies de schuld van Brussel ![]() | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:15 |
OMG, wat een gore viezerik die Van Aartsen. Rouvoet (politicus van het jaar) in 1 kamp zetten met Le Pen. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:16 |
quote:Dat leer ik van de beste hier ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:17 |
quote:Het OV omvat meer dan de trein ![]() | |
evert | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:17 |
quote:Ratelband, De WInter, Le Pen, Marijnissen, communisten, je bent in goed en passend gezelschap! | |
RichardQuest | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:17 |
Hij gaat maar door, die Van Aartsen ![]() quote:Ik vind dat 'ie het prima doet hoor....paar keer misgeschoten, maar zijn enthousiasme zorgt voor verandering. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:18 |
Arrogante kutkoppen. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:19 |
quote:Wat een lewser zeg. Slecht verliezer. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:22 |
Heeft Van Aartsen zichzelf goed belachelijk gemaakt? De VVD wordt steeds meer een lachertje ![]() | |
R_ON | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:22 |
Zalm was toch aan het folderen. Vast met tegenzin, lijkt me nix voor hem, zoals hij al eerder aangaf. | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:23 |
Maartje van Wegen ![]() | |
evert | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:24 |
nog maar 46 versus 54%! | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:26 |
het wordt toch NEE! | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:27 |
quote: quote: ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:31 |
quote:Je mist het hele punt. Je insinueert bovendien zaken die ik niet heb gezegd. Het ging erom dat de trein een achterhaald principe is. Een principe uit de 19de eeuw. De ontwikkeling van individueel vervoer is toch ergens een gevolg van? De trein was er eerder dan de auto. Massatransport was er eerder dan individueel vervoer per auto. Dat zijn de feiten en niets anders. | |
Falco | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:36 |
Alleen Wouter Bos vond ik goed. De rest kon me weinig boeien... | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:36 |
quote:Nu wel? Net was het OV nog een 19e eeuwse uitvinding ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:38 |
quote:Dat zijn feiten maar het is bepaald geen oorzaak-gevolg relatie ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:39 |
quote:Dat is een klein foutje ja ![]() De trein is een begin 19de eeuwse uitvinding. | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:39 |
quote:Tja hij is al eens gearresteerd voor te fanatiek folderen. Daar zal het wel aan liggen ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:41 |
quote:Dat weet ik niet. Ik denk daar anders over. Blijkbaar was er ruimte voor verbetering en waren er mensen niet tevreden met massatransport. | |
pberends | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:42 |
Meerderheid GroenLinksers tegen. Doei Halsema ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:43 |
quote:Als dat toch eens zou kunnen. ![]() Mevrouw de kinderjuf zou verbannen moeten worden naar een onbewoond eiland ![]() | |
zakjapannertje | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:44 |
quote:geldt dan ook voor Bos, frappant overigens dat de coalitiepartijen wel een meerderheid JA achter zich krijgen | |
Sidekick | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:48 |
quote: ![]() Ik heb 3 zaken "geinsinueerd": 1. Je maakt een vergelijking tussen een stoomlocomotief en een met verbrandingsmotor aangedreven auto. 2. Je concludeert op basis van die vergelijking dat massatransport er eerder was dan individueel vervoer. 3. Individueel vervoer is het gevolg van (ongenoegen over) massatransport. Met betrekking tot 1: Dat je het hebt over een stoomlocomotief is duidelijk en geen onderwerp van discussie. Maar dan de auto: "De auto is pas aan het einde van de 19de eeuw gekomen" Je hebt het dus duidelijk over een met verbrandingsmotor aangedreven auto. Een stoom aangedreven auto was er al in de 18e eeuw, bijvoorbeeld. 2. "De trein was er eerder dan de auto." In meerdere posts aangegeven zelfs, en dat vormt dus de basis van je stelling. 3. "De auto is niet voor niets aan het einde van de 19de eeuw gekomen omdat mensen individuele mobiliteit wilden." "De auto is een gevolg op de onvrede van het massatransport." Let daarnaast op je volgende bewering, ook meerdere keren aangehaald: "Het OV is een 19de eeuwse uitvinding" En dat terwijl er echt zoveel individuele transportmogelijkheden waren van voor die tijd. Ik snap echt niet dat je serieus je domme aannames gaat zitter verdedigen. ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:48 |
quote:Nee er was veel eerder sprake van demografische verschuivingen. De opkomst van forensensteden en een toenemende welvaart waren veel belangrijker. Bedenk dat de auto pas echt sinds de jaren '60 is opgekomen! De planning van NO polder is nog opgezet voor bromfietsen die toen gebruikelijk waren. Maar ook de grote opkomst van openbaar vervoer (echt voor woon werk verkeer en niet voor verre reizen) is pas na WO2 gekomen. | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:51 |
Zalm: Atzo Nicolai heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen ![]() Goedzo Zalm, ga maar weer zitten | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:53 |
quote:Liev0rd! De Tweede Kamer wou een referendum; niet de regering. | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:57 |
quote:en dus? Vind jij dat ie wel hard gelopen heeft dan? | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:25 |
quote:Nope. Maar waarom zou de regering of een lid van de regering op haar/zijn kloten moeten krijgen. De Kamer moet op haar kloten krijgen. Alhoewel taalkundig daar wel weer wat probleempjes rijzen. | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:41 |
quote:Daar heb ik het toch helemaal niet over? ![]() | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:47 |
quote:Maartisookallaatenbijnajuni. Sorry. | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:51 |
quote:Het zij je vergeven moet je wel nee stemmen | |
sizzler | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52 |
quote: ![]() en nog steeds is het niet gelukt er een dictatuur van te maken ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:52 |
Wordt mij ook nog wat vergeven als ja stemmer? | |
Harry_Sack | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:54 |
quote:nee, jij mag een week lang alleen maar worteltjes eten ![]() | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:54 |
quote:Doe ik. Maar dat had je al begrepen ![]() | |
sizzler | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:55 |
quote:du_ke! Denk aan die arme ganzen! Die onschuldige stieren! De schaapjes! | |
Priapus | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:56 |
quote:En natuurlijk Marianne Thieme. | |
MrX1982 | dinsdag 31 mei 2005 @ 23:56 |
quote:Ach whatever ![]() Het ging erom dat de OV (trein,tram,bus en metro) een bodemloze put is en kunstmatig in leven wordt gehouden . | |
sizzler | woensdag 1 juni 2005 @ 00:00 |
quote:Van alle drogredeneringen is dat nog wel de beste. ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:05 |
quote:Dat is allemaal leuk en aardig. Er zal vast een kern van waarheid inzitten maar het feit dat er ontwikkelingen waren omtrent individueel vervoer met de auto heeft zeker te maken dat er onvrede was over de toenmalige middelen van vervoer. Het doet eigenlijk niet terzake. Ik vind het OV (trein, tram,bus en metro) als geheel een achterhaald systeem dat kunstmatig in leven wordt gehouden. Dat er treinlijnen rendabel zijn (tijdens de spits) is leuk en aardig maar laat die verliesgevende onderdelen van het OV afsterven zoals dat zou gebeuren indien er eerlijke concurrentie was tussen de auto en het OV zonder subsidies voor de laatste. Ik heb geen vertrouwen in het OV als (goed) alternatief voor de auto. | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:06 |
Ik zat net naar BvD te kijken. Ik vond Remkes realistisch overkomen omtrent de grondwet. Hij was tamelijk nuchter en is een van de weinige van het kabinet die zich niet verleiden tot doom uitspraken of demagogie. Als ze op die manier de grondwet hadden gepresenteerd was de uitslag wellicht positiever voor het kabinet. | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 00:10 |
quote:Met een overduidelijke nadruk op "wellicht". | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 00:11 |
M'n ondertitel bij de uitslag morgen: "Leve de EU: democracy has prevailed." | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 00:11 |
Javier Guzman is tegen de grondwet... je zou bijna voor stemmen. | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 00:12 |
quote:Ik zat te denken aan "Nu de Fransen een goede daad hebben verricht moeten we het land afkoppelen van Europa en midden in de Atlantische Oceaan laten afzinken.". | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:13 |
quote:Het blijft koffiedik kijken vandaar mijn wellicht ![]() Het is wel duidelijk geworden, voorzover het niet al duidelijk was, dat politici enorm ver van de burgers afstaan. | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 00:15 |
quote:Niet alleen de politici. Ook de media is pro-EU, pro-Internationale goudzoekers, pro-26.000, pro-ciminelen knuffelen, enz. Zolang dat elitaire wereldje zichzelf in stand houd zal de kloof tussen burger en politiek niet gedicht worden. | |
ExtraWaskracht | woensdag 1 juni 2005 @ 00:18 |
quote:Een werkelijk eerlijke concurrentie tussen OV en individueel vervoer is praktisch onmogelijk omdat je dan weer met het probleem zit dat wegen en rails door de overheid gelegd 'moeten' worden. Naja, of je moet ervoor zijn dat wegen en rails nog uitsluitend door mensen/bedrijven aangelegd worden. | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:18 |
quote:Dat is zo. Zodra je vastroest in bepaalde principes zal de kloof niet kleiner worden. De tragiek van de democratie en de arrogantie van de macht ![]() | |
Priapus | woensdag 1 juni 2005 @ 00:18 |
quote:MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM Geil plaatje! | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:28 |
quote:Het gaat erom dat het OV een bodemloze put is. En de auto wordt misbruikt om geld te generen wat vervolgens in de bodemloze put wordt gestort. Men heeft de auto nodig om het OV in stand te houden. De automobilisten brengen elk jaar miljarden op maar zeer weinig van dat geld wordt geïnvesteerd in nieuwe wegen. De auto is een melkkoe en het OV is een parasiet. Daarnaast heb je het leugenachtige idee dat de auto de veroorzaker van alle milieu problemen is en als boeman wordt gezien door milieu fanatici. Indien die fanatici ook nog politiek actief zijn krijg je het huidige Nederlandse klimaat. Een partij als GL die openlijk anti auto is zou in een land als Duitsland of de VS nimmer kunnen overleven op de manier waarop ze hier wel kan overleven. | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 00:41 |
quote:http://www.tweakers.net/nieuws/37497 ![]() | |
zakjapannertje | woensdag 1 juni 2005 @ 00:44 |
de poll op tweakers.net voor de Grondwet ziet er trouwens hoopgevend uit ![]() kijken wat dat morgen overdag wordt ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 00:47 |
quote:Vergis je niet, het leeuwendeel aan tweakers.net leden zijn tegen het autistisch aan en vaak zeer rechts en beperkt in hun ruime denken, wat je eigenlijk ook wel bij extreem-rechtsen vindt dus. Dat verklaart al een hoop denk ik: de vvd zegt ja, dus er is al voor me gedacht, dat principe. | |
zakjapannertje | woensdag 1 juni 2005 @ 00:51 |
gelukkig zijn zij 'onze' FP niet, ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 00:53 |
Tweakers gaan pas stemmen als dat via internet kan ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 00:55 |
laten we hopen dat er noooooooooooooooooit een internetpartij zal komen zeg. Al zou wat overheidshulp bij het configureren van bijvoorbeeld een router wel erg schelen natuurlijk | |
zakjapannertje | woensdag 1 juni 2005 @ 00:56 |
hmm, hopen op een stroompanne dus morgen ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 01:01 |
quote:Ik stem vandaag ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:03 |
quote:Hoe zit dat in Japan ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 01:06 |
quote:Daar mag je nu al stemmen ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:06 |
quote:gister toch ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 01:07 |
quote:Daar is het 8 uur later ofzo dan hier. Dus daar zijn de stemhokjes net open ![]() | |
Bluesdude | woensdag 1 juni 2005 @ 01:18 |
quote:Bejaardenzorg is ook zo bodemloos, toch? Afschaffen maar ? Er bestaat zeker een grote behoefte aan openbaar vervoer, dus de overheid moet de infrastructuur scheppen, net als bij wegenbouw. De auto is een dood ding en kan zelf geen belasting betalen. En de belastingen die per auto worden geheven gaan die in de pot wegenonderhoud of in de grote algemene pot ? quote:De auto is een dood ding. En hoeveel zijn de heffingen per automobilist en hoeveel daarvan word uitgegeven daarvan tbv die automobilist? quote:Jouw standpunt is parasitair.. voor je eigen droom de heilige koe,genaamd auto, wil je het openbaar vervoer afschaffen en daarmee de samenleving ontwrichten. quote:Ik ken die mensen niet die alle milieuproblemen wijten aan de auto. Noem ze eens .. quote:Zover ik weet is GL niet anti-auto, maar zeker niet zo'n autoaanbidder als jij bent... Ik heb ook een auto en iedereen mag dromen van een eigen autotootje, maar niet te fanatisch svp | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:19 |
quote:het land van de rijzende zon, dus het moet daar vroeger zijn toch? Dan zou het in principe gister moeten zijn als je vanaf nu rekent, of ben ik weer in de war? ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:20 |
quote:-> je hebt gelijk, het is daar dan later dan hier vergeleken met vandaag. Ze kunnen daar net stemmen | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 01:22 |
quote:Wat ik zeg dus ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:23 |
quote:Ja | |
Bluesdude | woensdag 1 juni 2005 @ 01:26 |
quote:Ja..ik heb net gebeld met vrienden in Japan en massaal gaat men niet stemmen voor de grondwet. De verwachte opkomst ligt ver beneden de 3% ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:28 |
quote:Dat komt vast omdat ze daar een 23 urige werkdag kennen ![]() | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 01:37 |
quote:Nee, Monidique, zo hoop jij dat de wereld over waarde G.W. en diens beleid denkt. In werkelijkheid is een gedeelte voorstander, een gedeelte tegenstander, maar een groter gedeelte maalt niet om wat Bush uitvreet zolang ze maar s'avonds rustig kunnen slapen en op het einde van de maand hun rekeningen kunnen voldoen. | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 01:41 |
kep een lam beloor, ![]() ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 02:13 |
quote:Totaal onvergelijkbaar maar dat zie je zelf denk ik ook wel in. Op de zorg van mensen die dit land hebben opgebouwd zou men nooit mogen bezuizingen laat staan afschaffen. quote:Het grootste gedeelte van het geld dat automobilisten jaarlijks opbrengen komt in potjes terecht die niets te maken hebben met de auto. Het wordt gebruikt voor andere zaken. Het in stand houden van een bodemloze put zoals het OV. quote:Een veel te klein percentage. Inkomsten 2004 De opbrengsten van de automobilisten: BPM ¤3,4 miljard Motorrijtuigenbelasting ¤2,8 miljard Totaal 6,2 miljard Dat is zonder het bedrag wat nog in de ¤9,5 miljard zit van de accijnzen op brandstof. Ik kan zo snel niet vinden hoeveel geld er direct terugvloeit naar wegen maar dat is zeker niet hetzelfde bedrag als dat automobilisten elk jaar opbrengen. quote:Het OV zou moeten bestaan als het financieel onafhankelijk zou kunnen zijn. Niemand betaalt in het OV de kostprijs laat staan de kostprijs plus winst. Men zou eens de werkelijke kostprijs + winstmarge moeten berekenen aan de reizigers. Dan wil ik weleens zien hoeveel voorstanders het OV nog heeft. De automobilist betaalt zich scheel terwijl de OV reiziger een schijntje van de daadwerkelijke kosten betaalt. Dat noem ik concurrentie vervalsing. quote:Zoek die mensen maar bij GL en PvdA. quote:Als ik jou moet uitleggen waarom GL anti-auto is vraag ik me af of je wel op deze planeet leeft. Een voorbeeld. De SUV. De hele hetze omtrent dat type auto zegt genoeg hoe zeer ze de auto haten. | |
Kaalhei | woensdag 1 juni 2005 @ 02:57 |
(B) | |
George-Butters | woensdag 1 juni 2005 @ 05:42 |
tsjongejongejongejongejongejonge | |
Sidekick | woensdag 1 juni 2005 @ 07:10 |
quote:Je krabbelt terug naar een niveau dat nog steeds lachwekkend is. Ach, we weten wie het zegt. | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 09:10 |
[EU] JA-stem verleent goedkeuring aan beleid Brussel. Morge ![]() | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 09:11 |
Vanaf 10 uur 's ochtends de eerste exit-polls ![]() ![]() | |
Kaalhei | woensdag 1 juni 2005 @ 09:42 |
quote:Clairy ![]() ![]() | |
sizzler | woensdag 1 juni 2005 @ 09:51 |
"Ik ben tegen de toetreding van Turkije. Dus stem ik "voor" de Europese Grondwet" Artistiek, Kaalhei! ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 10:38 |
quote:Stier lijkt me niets maar de rest smaakt prima ![]() En alle fatsoenlijke milieuorganisaties zijn voor. (pff dat wordt zo nog wat brak in de collegebanken ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 10:39 |
quote:Zullen we dan ook maar kappen met subsidies voor de eerste ![]() Ofwel beginnen met het doorrekenen van negatieve externe effecten ![]() | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 10:42 |
Democratie is een negentiende eeuws begrip. Democratie is dus achterhaald. | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 10:45 |
quote:Baarlijke nonsens maar dat zal je zelf toch ook wel doorhebben ![]() (zeg wat studeer je eigenlijk? ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 10:48 |
@ MrX zou die 9,5 miljard maar in het OV worden gestoken ![]() | |
ExtraWaskracht | woensdag 1 juni 2005 @ 11:14 |
Liefst zouden OV en autovervoer gefinancierd worden via apart gesloten belastingen. Dus automobilisten betalen dan voor de weg en OV-gebruikers betalen dan in het geval van bussen voor de weg en in het geval van trein/tram/metro voor de rails. | |
Kaalhei | woensdag 1 juni 2005 @ 11:46 |
quote:Correct, dat zou het mooiste systeem zijn. Het zorgt er iig in hogere mate voor dat de gebruiker betaalt voor de dienst/product dat hij afneemt. Uiteraard moet men er wel aspecten van externaliteiten bij betrekken. | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 12:15 |
quote:De automobilist betaalt al genoeg. De OV reiziger zou eens de kostprijs + winsttoeslag moeten betalen. Dan kunnen we verder praten en kan je spreken over eerlijke concurrentie | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 12:15 |
Gewoon de prijzen van brandstoffen en de tarieven van het openbaar vervoer verhogen, en geen tot zeer weinig belasting innen die gebruikt zou worden voor "mobiele" infrastructuur dus? | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 12:17 |
quote:Liever niet dan zou het een nog grotere bodemloze put worden. Men zou het geld in het OV moeten steken wat opgebracht wordt door de OV reizigers. Dat is zo weinig dat je mss een wissel per jaar kan vervangen ![]() | |
MrX1982 | woensdag 1 juni 2005 @ 12:19 |
quote:Ik vind er wel een kern van waarheid in zitten anders zou ik het niet posten ![]() Ik studeer op dit moment Bedrijfskundige Informatica ![]() | |
Kaalhei | woensdag 1 juni 2005 @ 12:43 |
quote:Je bent een sjembek dat zeurt | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 13:05 |
Zo, het nee kamp heeft alvast mijn stem binnen. | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 13:07 |
quote: ![]() | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 13:08 |
Maar ik begrijp dat Kaalhei wél een fantastische oplossing heeft. Die horen we graag, ik in ieder geval wel. | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 13:09 |
En what the fuck is een sjembek? | |
Finder_elf_towns | woensdag 1 juni 2005 @ 13:14 |
quote: ![]() | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 13:28 |
Fantastische dag vandaag; ik heb TEGEN gestemd (de antwoorden waren VOOR of TEGEN en geen JA of NEE) en ik heb Slet Koenders op het station gezien; en Mat Herben op het Binnenhof ![]() | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 13:33 |
quote:Welke 9,5 miljard? | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 13:37 |
zo, ik ga maar eens mijn burgerplicht vervullen: 2x Nee | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 13:37 |
Het OV heeft mij vandaag trouwens wel weer mooi naar De Grote Stad gebracht. | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 13:39 |
quote:Cool! | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 13:40 |
Welke politici heb jij in het echt gezien? | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 13:49 |
'Balkenende II slecht voor de economie' en quote:Zal de uitslag zeker geen goed doen ![]() | |
Kaalhei | woensdag 1 juni 2005 @ 13:51 |
quote:Pus uit mn pik, je kan een lauw biertje tappen | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 13:56 |
quote:Ja, ga jij je oorlog tegen de Islam maar voeren. | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 14:03 |
Merk op hoe Kaalhei de laatste tijd nogal xenofobisch en ronduit waardeloos is. Ik vermoedde het al een beetje, maar nu lijkt het toch echt duidelijk: Kaalhei is een onzeker mannetje die dat probeert te verbergen door stoere taal te uiten of behoorlijk achterlijke opmerkingen te maken, "alsof het hem allemaal niets kan schelen", maar in feite is hij bang en onzeker en zou hij zich het liefst voor de enge realiteit snikkend onder de trap verschuilen. Hij kan niet omgaan met de vrijheid die kenmerkend is voor de Nederlandse cultuur en propageert om zijn onvermogen maar te camoufleren daarom maar een oorlog tegen in zijn ogen wezensvreemde culturen. Ik denk dat we Kaalhei moeten steunen in deze geestelijk instabiele periode die hij op 't moment doormaakt. | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 14:04 |
Een Britse parlementarier zei op het RTL Nieuws dat Nederland niet progressief-liberaal is ![]() ![]() ![]() | |
zakjapannertje | woensdag 1 juni 2005 @ 14:09 |
hmm, ga maar 'ns dat grondwetblaadje van de referendumcommissie nogmaals lezen en dan schuifel ik naar 'mijn' stembureau, tot zo dus ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:10 |
quote:Dat gebeurt bij de NS al. Reizigersvervoer is een op zichzelf staande organisatie. Overigens mag de automobilist best een hogere brandstofprijs gaan betalen als compensatie van de hogere CO2 uitstoot om over geluidshinder en fijn stof nog maar te zwijgen. Bedenk wel dat b.v. de isolatie van woningen die bij te drukke wegen liggen nietdoor de automobilisten wordt betaald... | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:11 |
quote:Op zich is dat inderdaad best een aardige benadering ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:12 |
quote:Ah dit verklaart het een en ander ![]() | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 14:13 |
Het is uiterst merkwaardig dat het tegenhokje aan de rechterkant van het biljet was geplakt. Bij een kraan heb je ook blauw - rood, bij boten stuur en bakboord. Dit is geheel tegen de rechtse dogmatiek in | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:14 |
quote:Uit z'n berekening. | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 14:16 |
o ja, misschien een leuk detail om hier te vermelden: je voelt je een stuk beter als je het hokje tegen hebt ingekrast | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:17 |
Ik mag op een voorknopje drukken denk ik ![]() M'n eerste keer stemmen in Grunn ![]() | |
Monidique | woensdag 1 juni 2005 @ 14:18 |
Tijd voor de eerste keer Civ in Grunn. | |
pberends | woensdag 1 juni 2005 @ 14:24 |
Bij een 5 eurocent lagere dollar-eurokoers zal de economie 0,3% meer groeien in 2006 dan normaal gezien. En de daling van de euro zal veroorzaakt worden door het niet aannemen van de EU-grondwet. Goed voor de economie dus! ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:24 |
Jaja hij ligt hier klaar en ik ga zo een poging wagen om te installeren ![]() | |
chairman.fx | woensdag 1 juni 2005 @ 14:24 |
quote: ![]() Die euro per liter is niet genoeg om die schade te betalen? | |
Johan_de_With | woensdag 1 juni 2005 @ 14:25 |
Die voorpret is bijna ondraaglijk. ![]() | |
du_ke | woensdag 1 juni 2005 @ 14:32 |
quote:Neuh heb ooit eens ergens een berekening gezien dat je dan toch richting 5 gulden per liter moet. | |
chairman.fx | woensdag 1 juni 2005 @ 14:39 |
quote:oh, ergens gelezen. Zeg dat dan, nu geloof ik je meteen. | |
Harry_Sack | woensdag 1 juni 2005 @ 14:41 |
quote:tenenkrommend bijna, tot op de dag van vandaag doen politici hun uiterste best om mensen alsjeblieft te laten stemmen en als zij dan gaan stemmen of dat dan een ja mag zijn ![]() Ik vond het sympathiek dat Karst Veling (ofzoiets?) de oude CU voorman gister zijn zegje kwam doen in Nova. Hij was de leukste politicus in het post-Fortuyn tijdperk met zijn grapjes altijd ![]() Jammer dattie met lange tanden voor wilde stemmen | |
chairman.fx | woensdag 1 juni 2005 @ 14:42 |
Heb je tegen gestemd Johan? | |
Johan_de_With | woensdag 1 juni 2005 @ 14:42 |
Heb je je paspoort nodig? |