ik pleit voor sluiting van Schipholquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk.
De gratis dagelijkse methodon maakt een hoop goed. Daarom blijf ik ook zo lang plakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:08 schreef R_ON het volgende:
[..]
Sommige mensen houden er verwrongen ideeen op na, sidekick. Daarom zitten ze hier in opvanghuis "fok - POL"
![]()
Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk.
Hoe kan het in hémelsnaam dat er eerst massatransport was?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoor
Een ontwikkeling is het gevolg van een situatie waarin er mensen zijn die niet tevreden zijn.
Mss zou je naar de geschiedenis moeten kijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:13 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe kan het in hémelsnaam dat er eerst massatransport was?
Je weet niet waar de jas stopt en het tapijtje begint.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Een van de foto's van het jaar gewoon, geweldig. Vooral die pimpjas van Pauw![]()
![]()
.
Ok dat is een keuzequote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Maar het is individueel vervoer met een openbaar karakter maar totaal onvergelijkbaar met de trein,bus,metro en tram.
[..]
Ik zie er de voordelen niet van. Ik vind het OV een afschuwelijk vervoersmiddel en gebruik het met tegenzin omdat ik geen auto kan betalen. Maar als ik afgestudeerd ben zal ik nooit meer plaatsnemen in het OV.
[..]
Tja ze willen een aantal duidelijke problemen aanpakken. Lijkt me niet verkeerd, zeker omdat dit voor de meeste autorijders positief zal uitvallen.quote:GL is de grootste anti-auto partij en de PvdA houdt er ook bedenkelijke ideeën op na. Terwijl ik Wouter Bos gister toevallig wel in een Volvo zag aankomen om stemmen te werven voor de grondwet, maar dat geheel terzijde
Van de PvdA site:
[..]
Een duidelijke anti-auto politiek
[..]
Oh? Het blijft altijd de eigen keuze. Zeker wanneer je gewoon werk hebt. Dan maak je een keuze OV fiets of auto. Vaak blijft men daar in hangen ondanks evt voor of nadelen van andere vervoerswijzen.quote:Ach dat hoef ik niet te doen. Sommige mensen moet je niet wakker maken uit hun illusies, zorgt alleen maar voor ellende.
Bovendien hoeveel mensen zitten semi-gedwongen in het OV? Het zijn vaak studenten, onderwijzers en ambtenaren. Mensen in het bedrijfsleven verkiezen liever de zekerheid van de auto.
Je vindt het helemaal fout dat ook nietrijke mensen OV kunnen betalen ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het OV voor de rijken. Daar ziet men tegenwoordig nog weinig van terug
Dan heeft het een nog diepere val meegemaakt dan ik al dacht
Misschien moet je even een tijdbalkje met de introductie en brede omarming van div vervoersmethoden opzoekenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoor
Een ontwikkeling is het gevolg van een situatie waarin er mensen zijn die niet tevreden zijn.
Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als ik van Eindhoven Utrecht wil, ben ik eerder met de trein
Zolang ik mn OV gebruik ben ik ook goedkoper. Anders wordt de auto een optie.quote:goedkoper met de trein,
quote:milieuvriendelijker met de trein
Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.quote:en ik kan onderwijl nog m'n werk doen.
Treinreizigers zijn nog altijd vrij hoog opgeleid en meer dan gemiddeld welvarendquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:25 schreef MrX1982 het volgende:
Het OV voor de rijken. Daar ziet men tegenwoordig nog weinig van terug
Dan heeft het een nog diepere val meegemaakt dan ik al dacht
Wat is er geprivatiseerd dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, en leve de privatisering van kankerPaars.
Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:29 schreef zakjapannertje het volgende:
wacht maar totdat je die TGV voorbij zie flitsenmet een lijntje naar Den Haag CS voor dat de ambtenaren niet te laat komen in Brussel
Voor mij toch wel, hier in het centrum van Groningen is parkeerruimte een schaars goedquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:37 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet.
[..]
Het is zeker een optie maar het zal niet mijn eerste optie zijn denk ik.quote:Zolang ik mn OV gebruik ben ik ook goedkoper. Anders wordt de auto een optie.
[..]
Een gevoel van vrijheid is dat eerder denk ik.quote:![]()
[..]Ligt een beetje aan de omstandigheden maar vaak wel inderdaad.
[q]Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.
Juist tijd dus om in Europees verband kerosine eens te gaan belasten.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:40 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU.![]()
komt er niet door de komende 10-20 jaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist tijd dus om in Europees verband kerosine eens te gaan belasten.
quote:Fuhrerwein in Italie
18 december 2003
Vier Nederlanders op vakantie in Italie zagen dat zogenaamde Fuhrerwein werd verkocht. Zij vroegen mij actie te ondernemen in het EP. Deze vragen heb ik op 18 december 2003 aan het Italiaans voorzitterschap gesteld. Op 24 mei van 2004 ontving ik de antwoorden, die kunt u eronder lezen.
In meerdere supermarkten in Italië, waaronder bij supermarkt Sigma in Lido di Jesolo, worden flessen Führerwein verkocht. De flessen hebben etiketten met daarop afbeeldingen van Adolf Hitler en opschriften als 'Sieg Heil'.
Dit is een commerciële uiting die slechts lijkt in te spelen op de meest abjecte nostalgische gevoelens. Dit zijn kwetsende beelden voor vele Europeanen die op welke wijze dan ook hebben geleden tijdens de Tweede Wereldoorlog of aan de gevolgen daarvan. Daarbij spelen deze afbeeldingen ook in op hedendaagse neo-nazistische sentimenten.
Wat kan de Raad en daarmee de Europese Unie doen tegen de verkoop van deze Führerwein?
Welke stappen heeft de Raad reeds ondernomen of zal zij nog ondernemen?
Antwoord
(24 mei 2004)
De Raad deelt de bezorgdheid van het Geachte Parlementslid. In de communautaire wetgeving is dit aspect van het op de markt brengen van producten evenwel niet geregeld. Het is derhalve aan de lidstaten om op nationaal niveau passende maatregelen te nemen.
Zou het? heb er nog wel wat vertrouwen in.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:46 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
komt er niet door de komende 10-20 jaar.
Dat ligt eraan waar de deur ligt....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:37 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet.
De auto is per kilometer duurder dan de trein, als je alles optelt (auto, benzine, belasting, schade, verzekering, APK, onderhoud)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:37 schreef Kaalhei het volgende:
Zolang ik mn OV gebruik ben ik ook goedkoper. Anders wordt de auto een optie.
Ja, wat een lachertje, dat stomme milieu!quote:
Om eens lekker offroad te gaan in Nederland?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:37 schreef Kaalhei het volgende:
Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.
Ook omdat de vliegtuiglobby heeft geregeld dat voor lucht- en vaartuigvervoer fiscale en gerechtelijke uitzonderingen zijn getroffen, en dat is ook in de grondwet niet veranderd, sterker nog: vereeuwigd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:40 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU.![]()
Voor de trein was er geen individueel vervoer? Een mens heeft ook benen, en een paard. En toen bleek dat je met een schip met 500 man goedkoper uit was dan dat iedereen een schip ging bouwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mss zou je naar de geschiedenis moeten kijken.
De trein was er eerder dan de auto. Idem voor de paardentram etc.
De auto is pas aan het einde van de 19de eeuw gekomen. Daarvoor bestond het OV allang.
Verzelfstandiging dan.quote:
...en mijn altijd genuanceerde mening natuurlijk!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:19 schreef Falco het volgende:
Ik mis Kaalhei met zijn degelijke economische analyses, Piet Verdriet die alles vergelijkt met Duitsland, SCH die altijd opkomt voor Marokkaanse straatschoffies, etcetera etcetera.
Ik dacht dat ik altijd daar het alleenrecht op hadquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:21 schreef R_ON het volgende:
[..]
...en mijn altijd genuanceerde mening natuurlijk!![]()
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4455922quote:Sloten leven weer
Het bruist weer van het leven in de Nederlandse sloten, die in de jaren zeventig nog op apegapen lagen. Ook gaat het goed met de meren, plassen en andere zoetwatergangen, zo schrijven twee biologen van de Wageningse universiteit.
In een speciale gids die volgende week verschijnt, wordt een grote verscheidenheid aan planten- en dierensoorten in de Nederlandse sloten gerapporteerd. Bloedzuigers, ranke juffers, platwormen, knoflookpadden; ze zijn er weer.
Komkommertijdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4455922
![]()
Niet fervent maar wel voor, nog maar sinds kort ook eigenlijk eerder uit reactie op het neekamp. Eigenlijk ben ik genuanceerdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:18 schreef Falco het volgende:
Ja du_ke, normaal erger ik me altijd aan jouw reply's, maar jij was geloof ik ook zo'n fervent voorstemmer he.
PietV zag ik weer op het forum vandaagquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:19 schreef Falco het volgende:
Ik mis Kaalhei met zijn degelijke economische analyses, Piet Verdriet die alles vergelijkt met Duitsland, SCH die altijd opkomt voor Marokkaanse straatschoffies, etcetera etcetera.
Niet leuk bij het vissen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
![]()
Ik pleit iig tegen een beursgang van Schiphol. Dit om het evt verplaatsen van de nationale luchthaven in de toekomst niet te veel te frustreren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik pleit voor sluiting van Schiphol
En eendenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad, of niet dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef du_ke het volgende:
SK je bent nu wel haast een van de langer zittende modjes of niet?
Net of er veel instaatquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
Ik wou even zeggen dat ik het fotoboek van pberends geinig vind trouwens.
Jij hebt soms van die uitspraken die echt nergens op slaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je foto spreekt boekdelen!quote:
Had toch een nieuwe tank gemaakt, M. De tanks die in Civ zijn inbegrepen zijn 10x niets.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:55 schreef Monidique het volgende:
Ik heb dus dat éénogig inderdimensionaal creatuur gemaakt, kijkt het scheel. Eén oog! Scheel!
[afbeelding]
Nee, M gaat na dit prototype een nieuwe UU voor de Arabs maken, namelijk de zelfmoordterrorist.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Had toch een nieuwe tank gemaakt, M. De tanks die in Civ zijn inbegrepen zijn 10x niets.
Je verveelt je vandaagquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:47 schreef Falco het volgende:
Ik wou even zeggen dat ik het fotoboek van pberends geinig vind trouwens.
sprak de verpersoonlijking van het politiek correcte midden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij hebt soms van die uitspraken die echt nergens op slaan.
Goed, misschien, maar een vergelijking maken tussen een stoomlocomotief en een met verbrandingsmotor aangedreven auto om te concluderen dat massatransport eerder was, en dat individueel transport dus een reactie is op massatransport, is om te huilen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:16 schreef R_ON het volgende:
[..]
sprak de verpersoonlijking van het politiek correcte midden.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:04 schreef zakjapannertje het volgende:
nah, kijken maar naar Ned 2, wat ze ervan bakken
kameraad danquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:33 schreef pberends het volgende:
Maartje van Wegen, sterf.
Harry van Bommel is helemaal geen vice-fractievoorzitter.
Het is nou ook niet het eerste waar ik aan zou denken, maar alles hangt met alles samen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Goed, misschien, maar een vergelijking maken tussen een stoomlocomotief en een met verbrandingsmotor aangedreven auto om te concluderen dat massatransport eerder was, en dat individueel transport dus een reactie is op massatransport, is om te huilen.
weer eens wat anders dan kikkerbilletjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
knoflookpadden
Alweer zwakjes. Mensen (en dus in het bijzonder: ik) willen op z'n minst een flinke explosie met organen zien.quote:
Dat leer ik van de beste hierquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Jij hebt soms van die uitspraken die echt nergens op slaan.
Het OV omvat meer dan de treinquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:38 schreef du_ke het volgende:
Treinreizigers zijn nog altijd vrij hoog opgeleid en meer dan gemiddeld welvarend.
Ratelband, De WInter, Le Pen, Marijnissen, communisten,quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:32 schreef pberends het volgende:
Ratelband in het NEE-kamp... je zou bijna voor stemmen.
Ik vind dat 'ie het prima doet hoor....paar keer misgeschoten, maar zijn enthousiasme zorgt voor verandering.quote:D'66 had beter iemand anders naarvoren kunnen schuiven voor die post.
Wat een lewser zeg. Slecht verliezer.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:17 schreef RichardQuest het volgende:
Hij gaat maar door, die Van Aartsen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een lewser zeg. Slecht verliezer.
quote:Op maandag 30 mei 2005 16:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De uitslag van het VVD-congres geldt dan ook voor een overwinning van Van Aartsen, en is een basis om bij de volgende verkiezingen lijsttrekker te worden. In hoeverre je daar blij mee moet zijn als VVD-kiezer weet ik niet; ik vind hem iig niets uitstralen.
Je mist het hele punt. Je insinueert bovendien zaken die ik niet heb gezegd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef Sidekick het volgende:
Goed, misschien, maar een vergelijking maken tussen een stoomlocomotief en een met verbrandingsmotor aangedreven auto om te concluderen dat massatransport eerder was, en dat individueel transport dus een reactie is op massatransport, is om te huilen.
Nu wel? Net was het OV nog een 19e eeuwse uitvindingquote:
Dat zijn feiten maar het is bepaald geen oorzaak-gevolg relatiequote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je mist het hele punt. Je insinueert bovendien zaken die ik niet heb gezegd.
Het ging erom dat de trein een achterhaald principe is. Een principe uit de 19de eeuw. De ontwikkeling van individueel vervoer is toch ergens een gevolg van?
De trein was er eerder dan de auto. Massatransport was er eerder dan individueel vervoer per auto. Dat zijn de feiten en niets anders.
Dat is een klein foutje jaquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:36 schreef du_ke het volgende:
Nu wel? Net was het OV nog een 19e eeuwse uitvinding.
Tja hij is al eens gearresteerd voor te fanatiek folderen. Daar zal het wel aan liggenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef R_ON het volgende:
Zalm was toch aan het folderen. Vast met tegenzin, lijkt me nix voor hem, zoals hij al eerder aangaf.
Dat weet ik niet. Ik denk daar anders over.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:38 schreef du_ke het volgende:
Dat zijn feiten maar het is bepaald geen oorzaak-gevolg relatie.
Als dat toch eens zou kunnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef pberends het volgende:
Meerderheid GroenLinksers tegen. Doei Halsema.
geldt dan ook voor Bos, frappant overigens dat de coalitiepartijen wel een meerderheid JA achter zich krijgenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:42 schreef pberends het volgende:
Meerderheid GroenLinksers tegen. Doei Halsema.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je mist het hele punt. Je insinueert bovendien zaken die ik niet heb gezegd.
Nee er was veel eerder sprake van demografische verschuivingen. De opkomst van forensensteden en een toenemende welvaart waren veel belangrijker. Bedenk dat de auto pas echt sinds de jaren '60 is opgekomen! De planning van NO polder is nog opgezet voor bromfietsen die toen gebruikelijk waren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik denk daar anders over.
Blijkbaar was er ruimte voor verbetering en waren er mensen niet tevreden met massatransport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |