Hm, dus de bevolking kan zich gemakkelijker verplaatsen met openbaar vervoer?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
Door deze metro kan de sociale onderklasse zich makkelijker verplaatsten en zodoende zorgen voor de verplaatsing van ellende.
13.000 vroegtijdige doden/ jaar door fijnstof (vnl door diesels de lucht in geholpen). Lang de A13 wonen staat gelijk aan 17 sigaretten per dag etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daarin verschillen we dan van mening. Ik zie het OV nooit als een oplossing eerder als een gedwongen oplossing.
Ik verkies de auto. En dat milieu ach dat zal allemaal best meevallen. Auto's worden steeds schoner en de auto wordt onterecht als boeman bestempeld voor (milieu) problemen.
Doet verder ook niet terzake. taxi's zijn overigens schandalig duurquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
Ook taxi is OV hoorOm precies te zijn indivudueel openbaar vervoer.
Het OV zou men kunnen gebruiken op kleine schaal. Het ideaal wat er leeft binnen met name linkse partijen is een utopisch ideaal en de mensen uit de auto halen om te plaatsen in het OV. Ja op die manier is het OV succesvol maar zo kan je alles succesvol makenquote:Oh hier sla je de plan toch mis. Er zal altijd behoefte zijn aan betrouwbaar en betaalbaar openbaar vervoer. Men is best bereid daar voor te betalen.
Maar het OV is wel onderdeel van nutteloze geldverspilling.quote:Yep en dat heeft geen zak met OV te maken.
In Duitsland mocht het nog wel maar dan ga je je er toch aan ergeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:44 schreef R_ON het volgende:
Nou is het natuurlijk wel een nadeel dat je niet meer mag roken in de trein.
Maar ik wel! Aju!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:50 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik kan Law & Order gaan kijken, maar dat doe ik lekker niet, ik ga wel verder met de Hugknar.
De sociale onderklasse kan zich makkelijker verplaatsen met bijv. de metro.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:48 schreef Monidique het volgende:
Hm, dus de bevolking kan zich gemakkelijker verplaatsen met openbaar vervoer?
het karakter van (binnen)steden bewaren is iets wat veel meer waarde heeft voor veel mensen tegenwoordig dan overal met de auto snel en goedkoop bij kunnen komen, OV moet deels dan de vraag naar mobiliteit dan enigszins opvangen, stimulatie daarvan is goed zolang de leefbaarheid daardoor behouden blijftquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het OV is redendabel als je mensen uit de auto lokt? Dat is geen eerlijke concurrentie maar vervalsing van de concurrentie.
De auto brengt geld met zich mee. Het OV zorgt voor problemen. Dat ziet men door de verloedering die ontstaat als er bijv. een nieuwe metrolijn komt. Ik kan dit weten omdat er in een plaats vlakbij sinds een aantal jaren een metro ligt. Door deze metro kan de sociale onderklasse zich makkelijker verplaatsten en zodoende zorgen voor de verplaatsing van ellende.
Maar wel rendabelquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Doet verder ook niet terzake. taxi's zijn overigens schandalig duur
Juist op grote schaal heb je behoorlijk wat voordelen. Het is de eenvoudigste manier om met veel mensen van het centrum van stad A naar stad B te komen. Zonder parkeerproblemen en files.quote:Het OV zou men kunnen gebruiken op kleine schaal.
En welke linkse partij heeft een utopisch ideaal om iedereen in het OV te krijgenquote:Het ideaal wat er leeft binnen met name linkse partijen is een utopisch ideaal en de mensen uit de auto halen om te plaatsen in het OV. Ja op die manier is het OV succesvol maar zo kan je alles succesvol maken
Zeg dat tegen de miljoenen die er in Nederland dagelijks gebruik van makenquote:Maar het OV is wel onderdeel van nutteloze geldverspilling.
Ach men pakt altijd de auto aan. Maar waarom is de Rijmond zo smerig? wellicht hebben die ongelofelijk vieze havens daar iets mee te maken. Maar waarom hoor ik ze daar nooit over? Omdat de auto altijd als melkkoe heeft gediend en er hier geen sterke autolobby is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:48 schreef du_ke het volgende:
13.000 vroegtijdige doden/ jaar door fijnstof (vnl door diesels de lucht in geholpen). Lang de A13 wonen staat gelijk aan 17 sigaretten per dag etc.
Het OV is er geen oplossing voor maar kan wel helpen de problemen te beperken.
En weet je waarom auto's schoner worden?
Juist door door de overheden opgelegde normen, eng he?
Zo weet bijvoorbeeld niet iedereen dat je je bagage op de daarvoor uitgevonden bagagerekken kunt plaatsen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:55 schreef du_ke het volgende:
En in veel gevallen is er eerder sprake van onwil of onwetendheid over het OV. Men kent de voordelen vaak niet.
Niet aan alle doden maar wel aan een behoorlijk aantal...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach men pakt altijd de auto aan. Maar waarom is de Rijmond zo smerig? wellicht hebben die ongelofelijk vieze havens daar iets mee te maken. Maar waarom hoor ik ze daar nooit over? Omdat de auto altijd als melkkoe heeft gediend en er hier geen sterke autolobby is.
Het is onmogelijk om de uitstoot van diesels te relateren aan die doden
maar die hebben niet allemaal de euroquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:34 schreef pberends het volgende:
Wat bedoelen ze met "De meest concurrerende economie van de wereld" zoals dat Lissabon-akkoord voorsteld? Dat waren we vorige jaar toch al met de EU; toen was het GDP hoger dan dat van de VS.
? Ik doelde eerder op de steeds beter wordende methoden van navervoer en het feit dat je op veel trajecten in de spits met het OV gewoon sneller je doel bereikt dan met de auto. En ze kennen het principe van heerlijk rustig met een krantje wakker worden nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef R_ON het volgende:
[..]
Zo weet bijvoorbeeld niet iedereen dat je je bagage op de daarvoor uitgevonden bagagerekken kunt plaatsen.
Duke wat klets je nu toch voor een onzin?
Dat soort systemen zijn inderdaad erg goed en voor een deel prima in NL te implementerenquote:Nou vind ik het helemaal een non-discussie hoor.
Behalve dan dat ik zo'n New Yorks-systeem wel zie zitten. Dat er elk kwartier een trein vertrekt op een spoor.
Haal je in de spits in de randstad meerquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:02 schreef pberends het volgende:
Treinen zijn erg sloom; gemiddeld gaan ze maar 60/70 kilometer per uur met al die stations.
hmm, 90 km volgens mij (intercity)quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:02 schreef pberends het volgende:
Treinen zijn erg sloom; gemiddeld gaan ze maar 60/70 kilometer per uur met al die stations.
Blijkbaar wel. Maar het is individueel vervoer met een openbaar karakter maar totaal onvergelijkbaar met de trein,bus,metro en tram.quote:
Ik zie er de voordelen niet van. Ik vind het OV een afschuwelijk vervoersmiddel en gebruik het met tegenzin omdat ik geen auto kan betalen. Maar als ik afgestudeerd ben zal ik nooit meer plaatsnemen in het OV.quote:Juist op grote schaal heb je behoorlijk wat voordelen. Het is de eenvoudigste manier om met veel mensen van het centrum van stad A naar stad B te komen. Zonder parkeerproblemen en files.
GL is de grootste anti-auto partij en de PvdA houdt er ook bedenkelijke ideeën op na. Terwijl ik Wouter Bos gister toevallig wel in een Volvo zag aankomen om stemmen te werven voor de grondwet, maar dat geheel terzijdequote:En welke linkse partij heeft een utopisch ideaal om iedereen in het OV te krijgen? Je weet wel linkje naar een partijprogram ofzo
.
En in veel gevallen is er eerder sprake van onwil of onwetendheid over het OV. Men kent de voordelen vaak niet.
Een duidelijke anti-auto politiekquote:De grote toename van het aantal auto's zorgt voor veel problemen, zoals de dagelijkse files, de onveiligheid in het verkeer, de verminderde leefbaarheid in woonwijken en de belasting van het milieu. Deze problemen kosten de samenleving heel veel geld, per jaar maar liefst 1 miljard euro. Daarom vindt de PvdA dat er verstandig van de auto gebruik moet worden gemaakt. De mensen moeten zich als het ware eerst even afvragen of de auto voor dit korte ritje wel het beste vervoermiddel is. Misschien kan beter de fiets worden gepakt. Of als het gaat om een lange afstand is het openbaar vervoer een betere oplossing. Daarom wil de PvdA dat de vaste kosten voor de auto, zoals de wegenbelasting, moeten worden verlaagd en de kosten voor de gereden kilometers verhogen. Op die manier betaalt degene die veel rijdt meer dan degene die de auto eens laat staan.
Om de mensen over te halen de auto te laten staan moet er natuurlijk wel een goed openbaar vervoer zijn. Daarom pleit de PvdA voor een forse verbetering van de kwaliteit van het openbaar vervoer, zowel de trein als het vervoer per bus. De PvdA is ook voorstander van een proef om in bepaalde steden te zorgen voor gratis openbaar vervoer.
Ach dat hoef ik niet te doen. Sommige mensen moet je niet wakker maken uit hun illusies, zorgt alleen maar voor ellende.quote:Zeg dat tegen de miljoenen die er in Nederland dagelijks gebruik van maken.
Oh ik hoor die lobby nooit. Of bedoel je de ANWB? Dat zijn amateurtjesquote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef du_ke het volgende:
Niet aan alle doden maar wel aan een behoorlijk aantal...
En er is wel degelijk een behoorlijk sterke autolobby in NL.
Sommige mensen houden er verwrongen ideeen op na, sidekick. Daarom zitten ze hier in opvanghuis "fok - POL"quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |