OV is trein, metro, tram en bus.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:29 schreef du_ke het volgende:
Wat is het OV? Je haalt een aantal dingen door elkaar vrees ik... Taxi vervoer is OV de trekschuit in 18e eeuw was OV De metro in Londen was een megalomaan OV prestigeproject dat nooit uitkon.
Het GVB in Amsterdam bijv. doet het helemaal niet goed.quote:Het stadvervoer (metro tram stadbussen) doet het heel aardig evenals het hoofdspoorwegennet. Streekvervoer en afgelegen spoorwegen doen het matig maar hebben last van een vicieuze cirkel, minder reizigers, minder geld, minder reizigers etc. Met de juiste stimulans kan dat behoorlijk omhoog. Zie Vlaanderen waar iedere halte ook in het buitengebied nu meerdere malen per uur wordt aangedaan.
Dat is jammer genoeg zoquote:Er is meer dan genoeg geld in Nederland maar de prioriteiten liggen verkeerd...
Het is een oplossing niet de oplossing.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je bestrijdt individuele vrijheid als je het OV opdringt als dé oplossing. Terwijl het geen oplossing is maar een degeneratie van individuele vrijheid en een terugkeer naar de tijd van massatransport.
Wat? Hoe denk je dat het openbaar vervoer is ontstaan, omdat mensen massaal vervoerd wilden worden?!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is ontstaan in de 19de eeuw om mensen via massavervoer te kunnen verplaatsen.
De auto is niet voor niets aan het einde van de 19de eeuw gekomen omdat mensen individuele mobiliteit wilden..
Geen idee omdat je geen rijbewijs hebt of omdat je een hekel hebt aan de auto? Je zal er wel je redenen voor hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:30 schreef Monidique het volgende:
Waarom rij ik dan geen auto?
Ik denk tussen 1940 en 1945.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat? Hoe denk je dat het openbaar vervoer is ontstaan, omdat mensen massaal vervoerd wilden worden?!
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:37 schreef Drugshond het volgende:
Eichmann wist precies hoe je een OV-dienstregeling op moest zetten.
Een auto niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:35 schreef pberends het volgende:
OV is asociaal duur.
Hoe kan ik er nou redenen voor hebben? De auto is toch in alles superieur?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geen idee omdat je geen rijbewijs hebt of omdat je een hekel hebt aan de auto? Je zal er wel je redenen voor hebben.
Inderdaad het is in veel gevallen een prima alternatief. Ik zou ook niet weten hoe een verdubbeld wagenpark kwijt wiltquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:34 schreef R_ON het volgende:
Ik snap nou toch echt niet wat die jongen loopt te zeuren. Voor mensen die geen auto hebben is het OV toch hartstikke fijn.
dat is ook om ervoor te zorgen dat de mensen uit die auto kruipen, je wilt niet weten hoe druk het in de stad wordt als iedereen met de auto de stad ingaat en dan heb ik het nog niet over waar die auto dan moet worden geparkeerdquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
OV is trein, metro, tram en bus.
[..]
Het GVB in Amsterdam bijv. doet het helemaal niet goed.
Het OV heeft alleen een kunstmatige overlevingskans in de vorm van subsidies.
[..]
Dat is jammer genoeg zo
het kan inderdaad wel goedkoper maar dat gaat met dit kabinet nooit lukkenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:35 schreef pberends het volgende:
OV is asociaal duur.
nee, om lekker verder te wonen van je werk vnl.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De auto is een gevolg op de onvrede van het massatransport.
Daarin verschillen we dan van mening. Ik zie het OV nooit als een oplossing eerder als een gedwongen oplossing.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:35 schreef du_ke het volgende:
Het is een oplossing niet de oplossing.
En daarbij is het een behoorlijk milieuvriendelijke en efficiente oplossing. Maar er is nauwelijks sprake van "het OV". Dank daar ook eens over na...
Nee, en leve de privatisering van kankerPaars.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
het kan inderdaad wel goedkoper maar dat gaat met dit kabinet nooit lukken.
Jij kan er toch een andere visie op hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:40 schreef Monidique het volgende:
Hoe kan ik er nou redenen voor hebben? De auto is toch in alles superieur?
Ook taxi is OV hoorquote:
Oh hier sla je de plan toch mis. Er zal altijd behoefte zijn aan betrouwbaar en betaalbaar openbaar vervoer. Men is best bereid daar voor te betalen.quote:Het GVB in Amsterdam bijv. doet het helemaal niet goed.
Het OV heeft alleen een kunstmatige overlevingskans in de vorm van subsidies.
[..]
Yep en dat heeft geen zak met OV te makenquote:Dat is jammer genoeg zo
Niks niet de auto is een logische technische ontikkeling geweest. Er was altijd al individueel vervoer (b.v. paard en wagen) maar met de auto kon dat wat sneller worden. Voor de auto kwam nog de bromfiets die eerder breed en betaalbaar beschikbaar was (jaren 50). Het is eerder een paralelle ontwikkeling.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
O, kijk, ik dacht al. Het is inderdaad jouw subjectieve mening dat de auto superieur is. Ik zou niet weten hoe je kunt beweren dat het in alles superieur is, maar goed dat moet je zelf maar weten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij kan er toch een andere visie op hebben.
Het OV is redendabel als je mensen uit de auto lokt? Dat is geen eerlijke concurrentie maar vervalsing van de concurrentie.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:40 schreef zakjapannertje het volgende:
dat is ook om ervoor te zorgen dat de mensen uit die auto kruipen, je wilt niet weten hoe druk het in de stad wordt als iedereen met de auto de stad ingaat en dan heb ik het nog niet over waar die auto dan moet worden geparkeerd
Wat merkwaardig dan, dat het bij uitstek een vervoer voor de rijken was.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |