abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:09:25 #101
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27521664
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk.
ik pleit voor sluiting van Schiphol
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:10:19 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27521692
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:08 schreef R_ON het volgende:

[..]

Sommige mensen houden er verwrongen ideeen op na, sidekick. Daarom zitten ze hier in opvanghuis "fok - POL"

De gratis dagelijkse methodon maakt een hoop goed. Daarom blijf ik ook zo lang plakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27521728
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Jaja, de uitvinding van de auto omdat met het OV zat is. Hoe kun je het allemaal bedenken. Het zal wel aan mij liggen, zoals gewoonlijk.
Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoor

Een ontwikkeling is het gevolg van een situatie waarin er mensen zijn die niet tevreden zijn.
pi_27521773
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Iedereen was zo enorm tevreden met massatransport, daarom kwam er ook individueel vervoer. Logisch hoor

Een ontwikkeling is het gevolg van een situatie waarin er mensen zijn die niet tevreden zijn.
Hoe kan het in hémelsnaam dat er eerst massatransport was?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27521858
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:13 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe kan het in hémelsnaam dat er eerst massatransport was?
Mss zou je naar de geschiedenis moeten kijken.
De trein was er eerder dan de auto. Idem voor de paardentram etc.

De auto is pas aan het einde van de 19de eeuw gekomen. Daarvoor bestond het OV allang.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:22:36 #106
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27522041
maar toen ging men eigenlijk vooral met de benenwagen men woonde toen ook relatief dicht bij de fabriek of men werkte op een boerderij, bij de visserij, OV was toen vooral voor de rijkeren en met opzet ook duur gemaakt zodat het 'plebs' zich niet met de mensen op stand zouden vermengen
pi_27522127
Het OV voor de rijken. Daar ziet men tegenwoordig nog weinig van terug

Dan heeft het een nog diepere val meegemaakt dan ik al dacht
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:29:26 #108
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27522265
wacht maar totdat je die TGV voorbij zie flitsen met een lijntje naar Den Haag CS voor dat de ambtenaren niet te laat komen in Brussel
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:34:32 #109
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27522430
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Een van de foto's van het jaar gewoon, geweldig. Vooral die pimpjas van Pauw .
Je weet niet waar de jas stopt en het tapijtje begint.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27522440
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Maar het is individueel vervoer met een openbaar karakter maar totaal onvergelijkbaar met de trein,bus,metro en tram.
[..]

Ik zie er de voordelen niet van. Ik vind het OV een afschuwelijk vervoersmiddel en gebruik het met tegenzin omdat ik geen auto kan betalen. Maar als ik afgestudeerd ben zal ik nooit meer plaatsnemen in het OV.
[..]
Ok dat is een keuze .
quote:
GL is de grootste anti-auto partij en de PvdA houdt er ook bedenkelijke ideeën op na. Terwijl ik Wouter Bos gister toevallig wel in een Volvo zag aankomen om stemmen te werven voor de grondwet, maar dat geheel terzijde
Van de PvdA site:
[..]

Een duidelijke anti-auto politiek
[..]
Tja ze willen een aantal duidelijke problemen aanpakken. Lijkt me niet verkeerd, zeker omdat dit voor de meeste autorijders positief zal uitvallen.
quote:
Ach dat hoef ik niet te doen. Sommige mensen moet je niet wakker maken uit hun illusies, zorgt alleen maar voor ellende.
Bovendien hoeveel mensen zitten semi-gedwongen in het OV? Het zijn vaak studenten, onderwijzers en ambtenaren. Mensen in het bedrijfsleven verkiezen liever de zekerheid van de auto.
Oh? Het blijft altijd de eigen keuze. Zeker wanneer je gewoon werk hebt. Dan maak je een keuze OV fiets of auto. Vaak blijft men daar in hangen ondanks evt voor of nadelen van andere vervoerswijzen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27522456
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:25 schreef MrX1982 het volgende:

Je vindt het helemaal fout dat ook nietrijke mensen OV kunnen betalen ?
pi_27522475
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Misschien moet je even een tijdbalkje met de introductie en brede omarming van div vervoersmethoden opzoeken .
pi_27522499
SK je bent nu wel haast een van de langer zittende modjes of niet?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:37:15 #114
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27522516
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Als ik van Eindhoven Utrecht wil, ben ik eerder met de trein
Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet.
quote:
goedkoper met de trein,
Zolang ik mn OV gebruik ben ik ook goedkoper. Anders wordt de auto een optie.
quote:
milieuvriendelijker met de trein
quote:
en ik kan onderwijl nog m'n werk doen.
Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27522533
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:25 schreef MrX1982 het volgende:

Treinreizigers zijn nog altijd vrij hoog opgeleid en meer dan gemiddeld welvarend .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:38:08 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27522538
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, en leve de privatisering van kankerPaars.
Wat is er geprivatiseerd dan?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:40:16 #117
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27522598
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:29 schreef zakjapannertje het volgende:
wacht maar totdat je die TGV voorbij zie flitsen met een lijntje naar Den Haag CS voor dat de ambtenaren niet te laat komen in Brussel
Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU.
pi_27522744
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Van station/centrum naar station/centrum misschien wel. Van deur tot deur waarschijnlijk niet.
[..]
Voor mij toch wel, hier in het centrum van Groningen is parkeerruimte een schaars goed .
quote:
[..]
Het is zeker een optie maar het zal niet mijn eerste optie zijn denk ik.
quote:

[..]Ligt een beetje aan de omstandigheden maar vaak wel inderdaad .

[q]Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.
Een gevoel van vrijheid is dat eerder denk ik.
En ach het is ook maar net waar je meer lol in hebt. Ik vind het heerlijk een beetje soezen, mensen kijken en wat lezen. Een ander is zeer gehecht aan z'n peuk en z'n file.
pi_27522754
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het vliegtuig is tegenwoordig goedkoper. Mede mogelijk gemaakt door liberaliseringen die geinitieerd zijn door de EU.
Juist tijd dus om in Europees verband kerosine eens te gaan belasten.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:46:01 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:46:51 #121
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27522781
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist tijd dus om in Europees verband kerosine eens te gaan belasten.
komt er niet door de komende 10-20 jaar.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:49:04 #122
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27522841
ff over de EU.
quote:
Fuhrerwein in Italie

18 december 2003
Vier Nederlanders op vakantie in Italie zagen dat zogenaamde Fuhrerwein werd verkocht. Zij vroegen mij actie te ondernemen in het EP. Deze vragen heb ik op 18 december 2003 aan het Italiaans voorzitterschap gesteld. Op 24 mei van 2004 ontving ik de antwoorden, die kunt u eronder lezen.

In meerdere supermarkten in Italië, waaronder bij supermarkt Sigma in Lido di Jesolo, worden flessen Führerwein verkocht. De flessen hebben etiketten met daarop afbeeldingen van Adolf Hitler en opschriften als 'Sieg Heil'.

Dit is een commerciële uiting die slechts lijkt in te spelen op de meest abjecte nostalgische gevoelens. Dit zijn kwetsende beelden voor vele Europeanen die op welke wijze dan ook hebben geleden tijdens de Tweede Wereldoorlog of aan de gevolgen daarvan. Daarbij spelen deze afbeeldingen ook in op hedendaagse neo-nazistische sentimenten.

Wat kan de Raad en daarmee de Europese Unie doen tegen de verkoop van deze Führerwein?

Welke stappen heeft de Raad reeds ondernomen of zal zij nog ondernemen?

Antwoord

(24 mei 2004)
De Raad deelt de bezorgdheid van het Geachte Parlementslid. In de communautaire wetgeving is dit aspect van het op de markt brengen van producten evenwel niet geregeld. Het is derhalve aan de lidstaten om op nationaal niveau passende maatregelen te nemen.
pi_27522845
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

komt er niet door de komende 10-20 jaar.
Zou het? heb er nog wel wat vertrouwen in.
pi_27523021
quote:

[..]

Dat ligt eraan waar de deur ligt....
quote:
De auto is per kilometer duurder dan de trein, als je alles optelt (auto, benzine, belasting, schade, verzekering, APK, onderhoud)
quote:
Ja, wat een lachertje, dat stomme milieu!
quote:
Daar staat tegenover dat je in de auto je vrijheid hebt.
Om eens lekker offroad te gaan in Nederland?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27523080
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ook omdat de vliegtuiglobby heeft geregeld dat voor lucht- en vaartuigvervoer fiscale en gerechtelijke uitzonderingen zijn getroffen, en dat is ook in de grondwet niet veranderd, sterker nog: vereeuwigd.

Misschien dat de kerosine eerder op is dan dat de vliegtuigen eerlijk belast worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door RichardQuest op 31-05-2005 20:04:16 (Verkeerde gelezen) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')