fokquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:28 schreef Luukzor het volgende:
Ok, misschien hebben jullie wat tips voor me...
Wat is de beste manier om in contact te komen met andere muzikanten, met als doel een band op te richten / bestaande band te joinen?
Als je nou wat dichterbij woonde wou ik wel een keertje jammen om te kijken hoe het uitpaktquote:
gaan jullie ook drugs gebruiken en wijven neuken in die bus dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:47 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Als je nou wat dichterbij woonde wou ik wel een keertje jammen om te kijken hoe het uitpakt
Morgen lekker weer optreden in Drachten. Heb er zin in. En dan komen we daar aan met onze super grote tourbus... echt belachelijk groot! Het is nog net geen bus van de connexxion, maar het komt er in de buurt
Nooit.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:53 schreef Nickthedick het volgende:
Wie heeft er wel eens aan gedacht om zelf een gitaar in elkaar te plakken? Of zelfs wel eens gedaan?
ik heb er wel aan gedacht, maar nog nooit gedaanquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:53 schreef Nickthedick het volgende:
Wie heeft er wel eens aan gedacht om zelf een gitaar in elkaar te plakken? Of zelfs wel eens gedaan?
jimi wannabequote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:55 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nooit.
Ik wil wel nog altijd m'n slagplaat rood verven. Maar eigelijk wil ik deze gitaar verbranden (fender lace elementen er natuurlijk wel eerst uit halen) en dan een nieuwe kopen.
quote:
Afgelopen zomer zeer reëel aan gedacht, maar uiteindelijk ben ik er niet aan begonnen omdat k tevreden ben met mn axe en liever een amp kocht. nog niet gedaan overigens, maar goedquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:53 schreef Nickthedick het volgende:
Ik heb wel eens een bestaande (na op een kast gerost te hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:53 schreef Nickthedick het volgende:
Nee ik ben nog zo'n braaf figuur dat geen drugs gebruikt, en wijven neuken waar de rest van de band bij zit... mwoah... nee dank jequote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:50 schreef Tomek het volgende:
[..]
gaan jullie ook drugs gebruiken en wijven neuken in die bus dan?![]()
De frets worden er toch met een grote machine heel erg hard in geperst, en daarvoor wordt ook een soort oli gebruikt toch? Maar jah, vroeger deden ze natuurlijk ook wel veel met de hand... maar frets goed afstellen? Lijkt me inderdaad nogal lastig...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:07 schreef Nickthedick het volgende:
Ik zit er nl. wel over na te denken en nu iik zo'n boek heb gedownload waar precies instaat hoe je het moet doen begin het toch wel te kriebelen. Ik denk sowieso dat de body heel goed te doen is als je een beetje handig bent. De nek (especially de frets) lijkt me nogal tricky.
Naah, is meestal rozenhout (geen olie) en de afstanden tussen de frets zijn allemaal gegeven. Maar het is erg minutieus werk lijkt mij.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:33 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
De frets worden er toch met een grote machine heel erg hard in geperst, en daarvoor wordt ook een soort oli gebruikt toch? Maar jah, vroeger deden ze natuurlijk ook wel veel met de hand... maar frets goed afstellen? Lijkt me inderdaad nogal lastig...
watjequote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:32 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Nee ik ben nog zo'n braaf figuur dat geen drugs gebruikt, en wijven neuken waar de rest van de band bij zit... mwoah... nee dank je![]()
Ja...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Tss, alles is beter dan die goedkope Ibanez elementen! Zelfs Dave (AKA Ibanez) was dat met mij eens! (en hij is redelijk anti-fender)
Ja ik ook. Maar over het algemeen; de elementen die ze in die goedkopere beginnersgitaren stoppen (Ibanez INF. enzo) vind ik zwaar brak.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:13 schreef Cynic het volgende:
Ik heb 2 ibanez gitaren met de orginele elemeten erin, helemaal geen problemen mee...
Ik heb in beide Ibanez gitaren Dimarzio's zitten, die zijn heel goed (vind ik). In een andere Ibanez ga ik aktief EMG 81 monteren. En dan alleen maar een brughumbucker, de rest van de gaten wordt dichtgemaakt.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:20 schreef Cynic het volgende:
Die ze in RG's stoppen (heb een RG7420 en een RG470) zijn over het algemeen wel okay geloof ik, het zullen inderdaad niet de beste zijn. Maar die GIO dingen vind ik inderdaad ook niks, spelen ook niet echt lekker...
En natuurlijk "Ton bedankt voor het plaatje en Jorikjet voor de mooie OP"quote:Op zaterdag 5 maart 2005 09:59 schreef Jorikjet het volgende:
http://members.chello.nl/~a.tangelder/openingspost.txt
moet je nog wel even linkje toevoegen naar deel 18
Je zou ook een kant-en-klare nek kunnen kopen en alleen de body zelf kunnen maken, om mee te beginnen. Ik heb verder niet zo veel verstand van gitaarbouw, maar zelf een goede hals maken lijkt me inderdaad ook behoorlijk tricky.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:07 schreef Nickthedick het volgende:
Ik zit er nl. wel over na te denken en nu iik zo'n boek heb gedownload waar precies instaat hoe je het moet doen begin het toch wel te kriebelen. Ik denk sowieso dat de body heel goed te doen is als je een beetje handig bent. De nek (especially de frets) lijkt me nogal tricky.
Zet die OP er nou in!!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 11:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En natuurlijk "Ton bedankt voor het plaatje en Jorikjet voor de mooie OP"![]()
quote:
Mooie gitaar!!quote:Op zondag 6 maart 2005 16:22 schreef Fentoozler het volgende:
uhuh, in kerstvakantie naar Kees Dee in Amersfoort gegaan, en naar huis gegaan met een Gibson SG, en een Vox versterker van 15 watt (=klein maar fijn)..
Ben er tot nu toe erg tevreden mee, maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus:
[[url=http://img57.exs.cx/img57/3545/img26879xj.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img57.exs.cx/img57/4172/gibsonsg7ek.th.jpg]afbeelding][/URL]
Gibson SG uit 1988, hij is een jaar ouder dan mij, en speelt echt fantastisch, lees hier meer over mijn gitaar
Zijn die kut ofzo?quote:Op zondag 6 maart 2005 18:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
phonic?
die mixers ken ik wel
is een budget merk mixer, ongeveer hetzelfde als behringer
wat wil je er over weten?
Er zijn meer muziekwinkels in NL hoor...quote:Op zondag 6 maart 2005 18:39 schreef Fentoozler het volgende:
Wat is dan het beste merk, want ik heb geen zin om weer over 3 jaar helemaal naar Amersfoort te reizen, voor een reparatie of nieuwe..
Phonic is wel een goed merk, maar wel op de budget markt. Het beste merk voor mixers zijn er eigenlijk 2: SSL en Neve, maar aangezien die een eurootje of 400.000 nieuw kosten, zal dat niet de mixer zijn waarnaar je zoekt.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:39 schreef Fentoozler het volgende:
hmm, zijn die slecht dan??, mijn gitaarleraar zei dat, dat merk iets met Pho-, heel goed was enzo..
Wat is dan het beste merk, want ik heb geen zin om weer over 3 jaar helemaal naar Amersfoort te reizen, voor een reparatie of nieuwe..
Een metalgitaar??!!??quote:Op maandag 7 maart 2005 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
dat je met metal gitaren ook mooie dingen kan maken blijkt uit de volgende 2 filmpjes
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/WalkOnWaterHP.wmv
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/TheDeadManEtude.wmv
Dan hou je maar vast..... In de melkweg geloof ik.quote:
Wow, hij praat gewoon in de humbucker.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een metalgitaar??!!??
Dat wat ie in het tweede filmpje doet, heb ik de gitarist van Freak Kitchen al een paar jaar geleden zien doen op een "instructie-video".. Niet zo bijzonder eigenlijk...
-edit-
Metal
Metallupyourass
Dit is pas koel....
*Ibanez luistert met veel genoegen 36 crazyfist's with nothing underneath!!*
misschien klinkt het nog mooier als je het micje meer richting brug of aanhechting hals/kast richt. Bij het klankgat kan het soms nogal bassig klinken!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wow, hij praat gewoon in de humbucker.
VetVan welke band is hij trouwens?
Ik heb trouwens een cheap-ass koptelefoontje met mic moeten kopen voor school. Maar ik heb nou de koptelefoon op m'n gitaar gezet en de mic in de klankenkast en opnemen maar met de geluidsrecorder in Windows
Hij is van Sun Caged en Time Machine (Joe Satriani covers)quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
VetVan welke band is hij trouwens?
Kun jij (waarschijnlijk) ook...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.quote:Op maandag 7 maart 2005 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
dat je met metal gitaren ook mooie dingen kan maken blijkt uit de volgende 2 filmpjes
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/WalkOnWaterHP.wmv
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/TheDeadManEtude.wmv
Noem eens een paar gitaristen die jij goed vind? Gewoon intresse.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:24 schreef JAM het volgende:
Nou, dat weet ik zo net niet hoor. Als ik naar dat stukje luister is het helemaal niet zulk briljant spel. (Wel erg goed hoor, maar niet dat ik er een nacht van in bed aan het kwijlen ben). Een mooi voorbeeld van luisteren met je ogen dit..
Een elektrische gitaar is een geperfectioneerde accoustische gitaar.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.
Pfoeh! Ik zou niet eens weten waar je het over hebt! Ik sla een gitaar en en ik heb 'sustain'? Dan wissel jij van 'patch' en dan..?quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:57 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een elektrische gitaar is een geperfectioneerde accoustische gitaar.![]()
Nou; zonder die 'rare' effectjes komt er helemaal geen geluid uit dat ding. Om met die ruige effecten om te gaan is ook speeltechniek nodig. Jij slaat wat aan op een gitaar en hebt sustain. ALs ik van patch wissel heb ik bijna een hele seconde geen geluid. Je moet timing hebben om die dingen te bedienen (vaak tegen je muziekstuk in), kijken waar je trapt en daarbij ook nog het juiste spelen (k'zou het bijna vergeten). Owja; het is ook nog teringveel werk om die geluiden uit te zoeken.....
Effecten hebben de mogelijkheden van variatie juist enorm verbreed. Heerlijk man, om een tom morello aan het werk te zien/horen.
Ik vind het eigenlijk geblaat in de leegte wat je nu doet....
Stel je niet zo aan man. Die gast speelt toch op een gitaar of niet. Waar staat dat dat niet zo kanquote:Op donderdag 10 maart 2005 00:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.
Ja, alleen een beetje jammer dat jou dit ook niet lukt op een 7-snarige metalgitaar met brute distortianquote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:14 schreef JAM het volgende:
JAM pleit voor een back to basic approach bij het gitaarspelen.
Laten we het zo stellen; Jij slaat iets aan op je gitaar en je hebt geluid. Patches, zijn geprogrammeerde geluiden op je effecten apparatuur.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Pfoeh! Ik zou niet eens weten waar je het over hebt! Ik sla een gitaar en en ik heb 'sustain'? Dan wissel jij van 'patch' en dan..?.
* JAM pleit voor een back to basic approach bij het gitaarspelen.
Die zie ik bij hem ook niet liggen hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:43 schreef Jorikjet het volgende:
Gitaarspelen doe je met een gitaar. Niet met een pedalenplatform van 2 bij 2 meter.
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:43 schreef Jorikjet het volgende:
Gitaarspelen doe je met een gitaar. Niet met een pedalenplatform van 2 bij 2 meter.
Ik sluit me hierbij aan (alhoewel ik wel wat subtieler zou verwoordenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.
Heeej, beetje kalm joh.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:23 schreef Tomek het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man. Die gast speelt toch op een gitaar of niet. Waar staat dat dat niet zo kan![]()
Ik kan dit wel waarderen hoor![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ja, alleen een beetje jammer dat jou dit ook niet lukt op een 7-snarige metalgitaar met brute distortian
![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:14 schreef Tomek het volgende:
[..]
Die zie ik bij hem ook niet liggen hoor![]()
ibanez een paar postjes terugquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:43 schreef Tomek het volgende:
[..]
Heeej, beetje kalm joh.
Ieder zijn mening ja.
quote:als jij hier iets anders over denkt, dan is dat zo!
ahummmquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:43 schreef Tomek het volgende:
Ik spreek er niemand persoonlijk op aan hoor. Wat mij betreft duik je in een zwembad vol met boss pedaaltjes. Who cares!
Ik vind alleen dat sommige mensen te ver gaan met effecten. En dan nog niet eens het gebruik ervan, maar puur om te showen. Kijk mij eens veel apparatuur hebben. Daar heb ik gewoon een schijthekel aan. En helemaal als ze ook nog eens niet kunnen spelen.
Een goeie gitarist moet in mijn ogen gevoel kunnen leggen in zijn spel door gebruik te maken van de gitaar dan wel niet met of zonder versterker. Een beetje pimpen met een stack van 6 meter hoog en een vliegdekschip vol apparatuur
pfff, wat een moeite weer![]()
Had gekund ja, heb ik niet gedaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:52 schreef Ibanez het volgende:
Trouwens,als je de post doorleest die ik voor die van jou had geplaatst had je je de moeite kunnen sparen hoor.![]()
hmmmmm, ja imo gooi je met steentjes in een glazen huis op deze pagina van dit topic. Je geeft best tegenstrijdige opmerkingen richting diegene die hier klaagt over effecten, en nu sluit je je erbij aan,,,, Nouja, als je het zelf maar begrijpt; soms moet dat kunnenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:57 schreef Tomek het volgende:
[..]
Had gekund ja, heb ik niet gedaan.
Laatst zaten ze ook al zo te zeiken hier. Nu was ik het zat
Effecten zijn voor sukkelsquote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:02 schreef Ibanez het volgende:
Over tot de orde van de dag: Gitaren, noten, spelmethoden,EFFECTEN, vertserkers, stacks, half stacks, snaren, volume, opnames, filmpjes, mixen, producer, bladiebla, bladiebla, etcetera....
Doe eens niet zo goedkoop zeg. Noem eens bondig 1 objectieve reden waarom het voor sukkels is en anders stel ik voor dat we erover ophouden.quote:
Postte je dit niet 2 weken terug ook al?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
De stompboxjes van Behringer, die eerst precies leken op Boss pedaaltjes, kregen later andere namen en kleuren, maar nu dus ook een andere vorm.
http://www.behringer.com/(...)ng=ENG#STOMP%20BOXES
hap hap hap.........quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:52 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Doe eens niet zo goedkoop zeg. Noem eens bondig 1 objectieve reden waarom het voor sukkels is en anders stel ik voor dat we erover ophouden.
Ik heb zelf een uitgebreid effectenpedaal waar ik hooguit 20% vd mogelijkheden van benut, maar ik vind dat je zelfs het hebben van een versterker al als effect kunt beschouwen... Je zou je dan achter JAM moeten scharen Tomek...
Bottomline van deze discussie: Wat je vindt mag je houden!
Toen postte ik dusch dat de namen en kleuren veranderd waren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:54 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Postte je dit niet 2 weken terug ook al?
helemaal niet hap hap. Ik wil juist de discussie afsluiten. K weet ook wel dat hij waarschijnlijk uit zn nek lult, gezien zn eerdere posts. K zeg notabene dat het een goedkope post is om het vuur op te laaien, maar niet bij mij...quote:
Als je dat al gezien had, waarom reageer je dan zo?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:49 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
helemaal niet hap hap. Ik wil juist de discussie afsluiten. K weet ook wel dat hij waarschijnlijk uit zn nek lult, gezien zn eerdere posts. K zeg notabene dat het een goedkope post is om het vuur op te laaien, maar niet bij mij...
quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:32 schreef JAM het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:23 schreef Tomek het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man. Die gast speelt toch op een gitaar of niet. Waar staat dat dat niet zo kan![]()
Ik kan dit wel waarderen hoor![]()
Zoek de verschillen!quote:
Rancor; jij hebt toch niet goed gelezen! Deze reaktie kan ik me van jou toch echt niet voorstellen.quote:
je weet wat ik bedoel nu met hap hap hap hequote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:09 schreef Ibanez het volgende:
Rancor; jij hebt toch niet goed gelezen! Deze reaktie kan ik me van jou toch echt niet voorstellen.
Als je hem ge-armd hebt, dan moet je misschien ook even de locators bovenin zetten op het stukje wat je wilt recorden, probeer dat eens!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 01:23 schreef Fixxxer het volgende:
Mooi, maar dit zijn toch de enige 3 posts die ik eraan wou besteden, de vorige keer (die Ibanez ook aanhaalde) heb k het topic ook gewoon een tijd lang gemeden.
Ahja het positieve, we gaan er wel gestaag door naar nr. 20
Vraagje: ik wil dus eens gaan recorden met cubase SX maar het lukt voor geen meter. Ik zie wel dar ie een input krijgt want het groene staafje gaat op en neer, en ik 'arm' ook de balken, maar als ik dan record komt er geen sample te staan... H.I.M.....;)
Yo het lukt nu. Maar de fout zat hem erin denk ik dat ik steeds als new project een 'empty' opende, nu met 24-track audio lukt het wel. Moest jij nou btw nog die SX van mij hebben?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je hem ge-armd hebt, dan moet je misschien ook even de locators bovenin zetten op het stukje wat je wilt recorden, probeer dat eens!
Dan moet je gaan solliciteren voor mod.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:31 schreef Ibanez het volgende:
Gast, lees eens even hier: we gaan al 18 delen mee, met respect voor iedereen die welk instrument dan ook bespeeld. Er zijn al diverse kleine discussies geweest over dat er niet gepatst mag en moet worden, wel of geen effecten, wel of niet elektrisch etc. Soms ben ik erop ingegaan, soms heb ik het erbij gelaten. Maar als IEMAND meent zich hier te kunnen gedragen als een klein kind, en maar wat tegenstrijdigheden het topic insmijt, hebben we met zijn allen het goede recht erop in te gaan. Ik wilde terug ontopic, krijg je weer zo'n slemiele 'onder niveau' opmerking, die ook nog eens in strijd gaat met andere reakties van diezelfde persoon....
wie moet nou kappen??????
![]()
nee, eigenlijk niet. Maargoed. zand eroverquote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:36 schreef Tomek het volgende:
[..]
Dan moet je gaan solliciteren voor mod.
Overigens haal je nu ook allemaal posts door elkaar
Maar goed, wat mij betreft hadden we er allang over op kunnen houden hoor. Die laatste opmerking van mij van niet serieus bedoeld. Ik neem toch aan dat je dat wel in de gaten hebt gehad.
volgens mij zijn het gewoon promo foto'squote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:32 schreef Zanderrr het volgende:
Ik wist helemaal niet dat Jenna Jameson op Jackson gitaren speelde, trouwens..
Prima, het kan ook haast nooit snel genoeg !quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:48 schreef Fixxxer het volgende:
Toen ik m een jaar geleden ging leren had ik denk ik iets van nee niet snel genoeg en nu is dat doorgeschoten
Vtel, wat ga je leren?quote:
Mijn zegen heb je.quote:Op maandag 14 maart 2005 01:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Queens of the stone age gaan we morgen spelen
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 maart 2005 22:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Gitaarles was vandaag geslaagd
om nog even terug te komen op die effectenquote:Op woensdag 16 maart 2005 12:18 schreef Hammet het volgende:
THANK GOD!!
De rust in het topic is weder gekeerd!
Ja, dat vreesde ik ook al, maar je ziet vaak wel artiesten gitaren vermeld staan op die websites.quote:Op donderdag 17 maart 2005 01:17 schreef Tijn het volgende:
Oh ik denk sowieso dat het custom gitaren zijn, geen winkelmodellen.
Whehe, volgende keer dat ik dubbelpost kijk ik eerst ff op de volgende paginaquote:
Dat hoor je ook wel.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:27 schreef Tomek het volgende:
[..]
leuke spulletje heeft ie.
wel wat veel effecten trouwens
idd, zoals zo velenquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat hoor je ook wel.
Zonder effecten kan ie echt niks.
Meen je dit nu serieus of probeer je gewoon wat reacties uit te lokken?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:22 schreef Cynic het volgende:
een échte gitarist heeft ook genoeg aan 2 snaren
Is leuke oefenstof, heb dat boek hier thuis liggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:34 schreef Jorikjet het volgende:
ik speel nummers van jeff buckley enzo. niet van die harde muziek dus, maar wel mooie muziek.
zit er trouwens ook een tab in van het nummer We All Fall In Love Sometimes? Anders zou je die wel mogen inscannen voor mequote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:51 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Is leuke oefenstof, heb dat boek hier thuis liggen.
Prachtige muziek trouwens...
damn! bedankt man!quote:Op maandag 21 maart 2005 19:18 schreef Prep2Fight het volgende:
Jorikjet, zal ik voor je doen of eigenlijk me pa op zijn werk, want die heeft een scanner staan daar
Ja dat is zooo passe!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 01:54 schreef JAM het volgende:
Notenschrift heeft zijn tijd wel gehad?
Ja idd. Ritmes zijn best pittig eruit te halen. Meestal herleid ik een nummer van tabs, wanneer ik het nummer zelf wel ken. Bij de dream theater tab boeken die ik bezit, staan ook geen ritme notaties. En *uiteigenervaringsmodus* het is best vaak verschrikkelijk moeilijk te herleiden welke soort slagen hij precies doet. Zoals de vraag die ik een aantal topicdelen geleden stelde over "learning to live"van dt. Een paar mede fokkers hebben ook geluisterd naar het nummer, en de slagen (gewoon in een quint E) proberen te herleiden. Nou.. lol was dat. Ik heb een chronotron op de mediaplayer en hem bijna op het laagste tempo gezet om het te horen. Dan is het wel te doen....quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja dat is zooo passe!
Notenschrift heeft als voordeel boven tabs dat het veel makkelijker is om tempo uit af te leiden, maar helaas is notenschrift vaak niet gratis van internet af te halen!!!
Voor de gitaar en in zijn oude vorm wel ja. Maar programma's als Guitar Pro e.d. blazen er wel heel nieuw leven in.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 01:54 schreef JAM het volgende:
Notenschrift heeft zijn tijd wel gehad?
Tja ieder zijn smaak hè...ik vind zo'n beetje alle ibanez'en( of hoe spel je het meervoud ervan) ook niet mooi maar met name de duurdere modellen spelen heerlijk en klinken heel goed...en das toch ook heel wat waard dacht ik zo...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:52 schreef Tomek het volgende:
Ik vind hem niet mooi.
Ja das waar, maar ik kan aan die foto helaas niet zien hoe die gitaar klinkt, vandaar dat ik er maar niet over begonnen benquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:07 schreef Luca_Brasi het volgende:
[..]
Tja ieder zijn smaak hè...ik vind zo'n beetje alle ibanez'en( of hoe spel je het meervoud ervan) ook niet mooi maar met name de duurdere modellen spelen heerlijk en klinken heel goed...en das toch ook heel wat waard dacht ik zo...![]()
Ik vond hem op het begin (toen ik hem voor het eerst zag ook niet mooi).quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:52 schreef Tomek het volgende:
Ik vind hem niet mooi.
Spijbelaar...quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mooie gitaar!!
Ik heb m'n Ibanez DE7 (echo/delay combinatie) binnen! Gisteren kon ik 'm niet meer uittesten en nu dusch wel. Ben uit de les gezet dusch ben ik maar naar huis gegaan om 'm te testen!
Daag!
iemand...?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:17 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik zit er over te denken om m'n 1 jaar oude Peavey Bandit 112 II te verkopen en te gaan kijken voor een marshall buizenbak tussen de 25 en de 50 watt
100watt is gewoon teveel voor op mn kamer... het geluid vind ik ook niet zo tof, maar dat ligt misschien meer aan mn gitaar zelf
weet het nog helemaal niet zeker of ik het ga doen, maar wil me iig er al een beetje in verdiepen
hoeveel denken jullie dat ik voor mn peavey kan vragen...?
hij was ¤360 nieuw maar hij is in die tijd al flink afgeprijsd volgens mij...
edit: nieuwprijs nu is ¤329,- (ik heb 'm een keer bij diezelfde zaak goedkoper gezien, maar dat was waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding)
¤899,-quote:40 Watt buizencombo met twee kanalen en per kanaal twee modes, zodat je altijd je gewenste Marshall sound hebt. De 12 inch Celestion speaker en de fraaie nagalm maken de sound van dit compacte combo meer dan af.
Rush is één van mijn favoriete bandsquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:49 schreef vaagteken het volgende:
Is iemand hier fan van Rush? Ik was laatst aan't praten met (m'n toekomstige?) bandleden en die vonden dit geweldige muziek. Afgezien van de naam & ooit een artikel in een of ander muziekblad kende ik ze niet... Hun albumlijst is nou niet bepaald kort te noemen, dus wie kan voor mij de krenten uit de pap halen; welke albums / liedjes zijn het beste / bekendste? En welke zijn gitaar juweeltjes?
Ik heb deze ook. Zal je geen miskoop aan hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:07 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
iemand...?
ik keek trouwens ff tussen de marshall buizenbakken rond en mn oog viel op deze:
[afbeelding]
[..]
¤899,-
maar misschien kijk ik dan liever voor een 2e hands...
nee, maar ik was het wel van planquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:03 schreef Fixxxer het volgende:dus jij die verkoper vragen, waarom doettie het niet?...
wheheeheh
Welke amps en effecten eik?
Same herequote:Op maandag 28 maart 2005 13:01 schreef About2Break het volgende:
*Nog een gitarist meldt...nouja gitarist, een beginnende n00b kan je beter zeggen.Pas begonnen met spelen en ben een beetje de bassis akkoorden aan het leren, kwil ook nog op les gaan maar dat moet ik nog even uitzoeken waar op les.
Ik heb van de naam gehoord, meer neit. Wat voor muziek maken ze?quote:Op maandag 28 maart 2005 11:03 schreef Jorikjet het volgende:
iemand hier bekend met the stone roses? ook leuke muziek om na te spelen!
Vraag dat maar aan de verkoper.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:15 schreef meami het volgende:
Ik moet alleen nieuwe snaren hebben. Waar moet ik op letten?
ehm, ja het valt onder de categorie britpop, maar het heeft er weinig van weg.quote:Op maandag 28 maart 2005 14:38 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik heb van de naam gehoord, meer neit. Wat voor muziek maken ze?
Kijk anders gewoon hier even, kun je direct zien of die 100-150 euro een redelijke prijs is.quote:Op zondag 27 maart 2005 19:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Een kennis heeft een Cort gitaar staan en doet er niks meer mee
hij wil 'm verkopen maar weet nog niet zeker of het van z'n pa was
hij zou er 100 tot 150 Euri voor willen vragen en dat leek me wel een prijs om over na te denken
het zal geen geweldige gitaar zijn maar iig wat beter dan mn Squier strat. en een andere stijl die me het proberen waard lijkt
wat is jullie ervaring met een Cort?
ik zal nog eens navragen wat voor type het geweest is
Ah die vind ik echt lief! Een keer iets anders wat ook nog leuk is.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:07 schreef Tujuh het volgende:
Mijn Gibson Les Paul Studio Teal Flip/Flop gitaartje
[afbeelding]
Heb hem nu een jaar of 2 en ben er nog steeds helemaal tevreden meeLeuk is dat wanneer je er via een andere hoek naar kijkt, hij van kleur verandert!
![]()
als ik zou weten welk type het was zou het een hele handige site zijnquote:Op maandag 28 maart 2005 16:44 schreef Djaser het volgende:
[..]
Kijk anders gewoon hier even, kun je direct zien of die 100-150 euro een redelijke prijs is.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/
Eigenlijk zou ik nog 150 euro er bij sparen en dan gewoon een 2e hands gitaar kopen die je echt goed vind
dan hoop ik dat dit een hoek is waar je 'm niet vaak vanuit bekijktquote:Op maandag 28 maart 2005 18:07 schreef Tujuh het volgende:
Leuk is dat wanneer je er via een andere hoek naar kijkt, hij van kleur verandert!![]()
Ik zou daar toch wel achter zien te komen voor dat je alleen maar gaat denken aan kopen. Straks is het een budget gitaar van 100 euro, weet jij veel.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
als ik zou weten welk type het was zou het een hele handige site zijn
bedankt iig
Whaaa! $%^&*()_(*&^%$!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, juist bij dure gitaren wil het oog ook wel wat. Ik zou zelf echt geen honderden euros besteden aan een gitaar die goed klinkt, maar pijn doet aan je ogen. Maar op zich vind ik Ibanez over het algemeen niet lelijk (behalve sommige modellen, zoals die JEM met die kitscherige bloemenshit en roze knoppen..).
2 Jaar geleden heb ik hem nieuw gekocht voor ongeveer 1400euro . Het is wel ineens een hele hap geld, maar dan heb je wel watquote:Op maandag 28 maart 2005 18:42 schreef Fentoozler het volgende:
Voor hoe duur heb je nou een Les Paul gekocht als ik vragen mag??
Mijn Gibson SG was 2ehands 750 euro, en ik wil over een paar jaar is een Gibson Les Paul uitproberen..
Voor de rest is hier nog een soundcheck te vinden, op het eind gleed mijn vinger een keer weg, en raakte een keer uit inspiratie.. Voor de rest wel grappig voor pas 2 jaar electrisch spelen..
Dankjequote:Op maandag 28 maart 2005 19:11 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ah die vind ik echt lief! Een keer iets anders wat ook nog leuk is.
Haha, tja smaken verschillen. Ik vind (en dat is het belangrijkstequote:Op maandag 28 maart 2005 19:25 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
dan hoop ik dat dit een hoek is waar je 'm niet vaak vanuit bekijkt![]()
maar das mijn smaak
edit:
sorry, dubbele post
hij was 800 gulden nieuw zei hijquote:Op maandag 28 maart 2005 19:34 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik zou daar toch wel achter zien te komen voor dat je alleen maar gaat denken aan kopen. Straks is het een budget gitaar van 100 euro, weet jij veel.
mooier dan een stoeptegel ookquote:Op maandag 28 maart 2005 20:13 schreef Jorikjet het volgende:
mooier dan al die ibanez metal gitaren bijelkaar
(alleen mijn les paul is toch net nog wat mooier)
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:07 schreef Tujuh het volgende:
[afbeelding]
Heb hem nu een jaar of 2 en ben er nog steeds helemaal tevreden meeLeuk is dat wanneer je er via een andere hoek naar kijkt, hij van kleur verandert!
![]()
Uit proberen is gratis.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:42 schreef Fentoozler het volgende:
Voor hoe duur heb je nou een Les Paul gekocht als ik vragen mag??
Mijn Gibson SG was 2ehands 750 euro, en ik wil over een paar jaar is een Gibson Les Paul uitproberen..
Voor de rest is hier nog een soundcheck te vinden, op het eind gleed mijn vinger een keer weg, en raakte een keer uit inspiratie.. Voor de rest wel grappig voor pas 2 jaar electrisch spelen..
Mijn Les Paul Custom kostte in 1977 Fl 1995, nieuw in de doos...quote:Op maandag 28 maart 2005 21:09 schreef Svyatagor het volgende:
1400 euro vind ik trouwens best veel voor een LP studio (al heeft ie wel een mooie lak ja), maar dat zal wel de nieuwprijs zijn tegenwoordig.
En dan te bedenken dat je vroegâh een LP standard had vooriets van 2200 gulden...
![]()
Damn man! Mag ik je aanraken?quote:Op maandag 28 maart 2005 18:07 schreef Tujuh het volgende:
Dan moet je er vanuit een andere hoek naar kijken.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
het is alleen niet helemaal mijn kleur
B. B. Kingquote:Op maandag 28 maart 2005 23:59 schreef SingleCoil het volgende:
hmmm...leg uit ?
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:44 schreef SingleCoil het volgende:
BBKing speelt op een es335
was je er bij of lul je maar wat ? Die op het plaatje hiervoor is in ieder geval een ES335 en daar gaat het over. En BBking heeft in ieder geval nooit op mijn gitaar gespeeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:49 schreef Tijn het volgende:
Nou ja, de bekende "Lucille"-gitaar is iig een Gibson ES-355, maar volgens mij heeft B.B. King op zo'n beetje elke gitaar wel gespeeld.
Het liedje is van little richard. maar bbking noemde zijn es335 lucillequote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:51 schreef JAM het volgende:
Is 'Lucille' niet van Little Richard?
Of ging het daar überhaupt niet over?
Dude, what's up met de agressieve attitude?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:51 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
was je er bij of lul je maar wat ? Die op het plaatje hiervoor is in ieder geval een ES335 en daar gaat het over. En BBking heeft in ieder geval nooit op mijn gitaar gespeeld.
Flauwekul. In de link die jij post:quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dude, what's up met de agressieve attitude?
O.a. hier vind je wat informatie over B.B. King en de gitaren waarop hij speelde. Lucille was een ES-355, later issie op ES-335's gaan spelen, maar hij heeft ook op zat andere gitaren gespeeld en niet alleen uit de stal van Gibson.
Behoorlijk zonde van het geld, koop dan liever een RG2550, beter en goedkoper, en ten minste een normale halsquote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef NiteSpeed het volgende:
Als iemand een Ibanez JS1000 voor mij wilt kopen, mag hij dat best doen trouwens.
Wat een lelijk ding, hardstikke puntig en hoekig.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Behoorlijk zonde van het geld, koop dan liever een RG2550, beter en goedkoper, en ten minste een normale hals
Oh pleasequote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als je je als mod ergens mee gat bemoeien, wees dan correct.
Ik denk dat er iets niet goed is aan je mp3tje, hij klinkt heel 'traag' en zoemerigquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh ja, vandaag heb ik even Satriani nagedaan. Het klinkt absoluut nergens naar, maar ik post toch even een linkje:
http://www.nitespeed.nl/troep/satriani_impression.mp3.
Mij best. Ik ben ook een klootzak, dus vandaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh please
Ik bemoei me ergens als gitarist mee, net als iedereen in dit topic.
Opgenomen via een simpele USB microfoon voor mijn amp, met Windows Sound Recorder.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets niet goed is aan je mp3tje, hij klinkt heel 'traag' en zoemerig
Kwestie van smaak. ik vind de js-serie ook niet zo mooi. Maar vooral te duur. En ik hou niet van die satriani-hals, dat moet je maar net liggen, gek vormpje. Doe mij maar een super wizard of wizard-II neck.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:03 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Wat een lelijk ding, hardstikke puntig en hoekig.
OK. Dan is de enige overeenkomst met satriani die ik hoor dat het ook een gitaar is. Of ligt dat aan mij ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:37 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Opgenomen via een simpele USB microfoon voor mijn amp, met Windows Sound Recorder.
In het echt is de toon veel zuiverder en mooier.
Maar ik neem aan de je het nu wel met me eens bent ?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh please
Ik bemoei me ergens als gitarist mee, net als iedereen in dit topic.
Het ligt aan jouquote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
OK. Dan is de enige overeenkomst met satriani die ik hoor dat het ook een gitaar is. Of ligt dat aan mij ?
Ik ken Satriani niet goed, dus ik oordeel maar niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
OK. Dan is de enige overeenkomst met satriani die ik hoor dat het ook een gitaar is. Of ligt dat aan mij ?
quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:46 schreef SingleCoil het volgende:
Ik dacht dat ik er verstand van had...dom natuurlijk...
1 2 | groot·heids·waan (de ~ (m.)) 1 ingebeelde grootheid, zelfoverschatting |
Okay schatje, slaap lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:53 schreef SingleCoil het volgende:
lul (de ~ (m.), ~len)
1 [inf.] penis
2 [inf.] kluns
3 [inf.] naarling [inf.] [grof] [inf.] [inf.] [inf.]
quote:
quote:Op maandag 28 maart 2005 20:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
mooier dan een stoeptegel ook![]()
vergelijk 'm dan iig met wat beters
maar hij is niet mooier dan een SG supreme
Ik vind een woord als 'auto' veel moeilijker dan megelomanie. Weet je wel wat voor een kutklank, dat is, die 'au'?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 08:12 schreef Jorikjet het volgende:
ik houd niet zo van die moeilijke woorden.
Ja....probeer FTLOG eens...of The Flight of the Bumblebeequote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:12 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
't is gewoon een fout nummer op een impressie bij te geven...
sowieso is het zonder begeleiding niks
er zijn echt wel betere nummers die je kan proberen na te spelen, waardoor je gitaarskills wat meer naar voren komen
Ach, er worden wel vaker artistieke uitspattingen de wereld in geholpen die het erop poepen nog niet waard zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:01 schreef SingleCoil het volgende:
Nog iets precieser: het slaat gewoon nergens op. Iemand die zo speelt hoeft nog helemaal niet over gitaren na te denken, die kan zich beter eerst concentreren op gitaarspelen. En de werled lastig vallen met impressies van deze kwaliteit is een belediging voor het bedoelde publiek. Maar ja, ik ben nu eenmaal een arrogante klootzak...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |