gaaf!quote:Op woensdag 1 december 2004 17:30 schreef PeuRac het volgende:
Mooie kar man![]()
![]()
Ik heb eens in een oranje 02 cabriolet gezeten die ooit van Prins Bernhard was geweest, de auto had nog maar 35k gereden, en die eigenaar had het orginele kentekenbewijs van prins Bernhard er ook nog bij![]()
wat ik gevonden heb op internet is +-8,2 sec 0-100 en top van 190 met overtoeren (is maar een 4bak)quote:Op woensdag 1 december 2004 17:32 schreef BazzoS het volgende:
Mooi!!
En best rap, voor zo'n oud autootje
zegt een omgekeerde badkuip op wielen rijderquote:Op woensdag 1 december 2004 18:23 schreef GiSH het volgende:
gelukkig zijn ze bij BMW later mooiere auto gaan maken
quote:Op woensdag 1 december 2004 17:51 schreef yup het volgende:
Leuk driftmobiel. Zou zelf nooit zoeits kopen want ik rij een beetje "hardhandig" met auto's dus dit ding zou niet lang heelblijven in mijn handen![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 17:39 schreef PeuRac het volgende:
Je moet alleen wel ff t dash vochtvrij maken, dat staat mooier, en t gaat langer mee.
En t interieur in t algemeen ziet er ook niet super uit (maar dat kan komen omdat t smerig is misschien?)
Bling bling = hagel of iets anders wat uit de lucht komt vallen en waar je flits op weerkaatst.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:12 schreef Youp het volgende:
het neusje gevaarlijk dichtbij (let ook op de bling bling chrome weerkaatsing ofzo in de foto)
quote:
ook_gek zei op woensdag 1 december 2004 @ 23:52
Je moet wel effe die binnenkant regelen. Want dat ziet er niet zo strak meer uit
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:28 schreef Patrick281 het volgende:Ziet er zeer goed en smaakvol uit.
Stoer zo je wilt...
[..]
Bling bling = hagel of iets anders wat uit de lucht komt vallen en waar je flits op weerkaatst.
Tja hij is niet zo duur als je Fiat Coupe. En geld uitgeven is erg makkelijk voor een fijne wagen.quote:
kuch kuch... 4500 euro hebk er voor betaald (omdat ie van de pa van mn maat was, hij is dus meer waard) en ik zit met dat ding (uit 73!!!!) nog een seconde sneller op de 100 ook als die fiat... en ik heb er nog RWD bij ook...quote:Op donderdag 2 december 2004 21:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tja hij is niet zo duur als je Fiat Coupe. En geld uitgeven is erg makkelijk voor een fijne wagen.
.. ik kwam deze zelfs in Carbase niet meer tegen.
Dus voor een auto onder de 100 euro ziet'ie er nog best goed uit. [afbeelding] Dat moet je hem toch nageven.
quote:
jah weet ik maar ik heb gewoon een hekel aan fiatquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zal aleen "wat" meer zuipen.
Maar het is een mooie bak, en over die carbase: dat was maar een geintje.![]()
dat krijg je er van als je ziek thuis zit en in de slowchat actief bentquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:25 schreef Patrick281 het volgende:
Snelle reactie..
Volgens mij ben jij een beetje Fok! verslaafd. [afbeelding]
de vormgeving is tsjah.. je houdt er van of nietquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:29 schreef Alcyone het volgende:
Een van de interessantere auto's van de mensen op Fok!
Dit is tenminste staal en chroom, in plaats van plastic.
Niet mijn keus (ik hou van minder hoekig, en veel meer veercomfort) maar over BMW motoren ben ik altijd te spreken. Kan ook niet anders want een van mijn favoriete vliegtuigen, de Focke Wulfe 190A, had een BMW 801 (specs kun hier vinden: Beautiful Engine Pics )
ik heb tot nu toe alleen maar een negatieve reactie van een fiat rijder gehadquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:35 schreef yup het volgende:
BMW roeleert gewoon Youp, dat citroen en toyota fappers er niet tegen kunnen
quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:46 schreef Sjoewe het volgende:
Ik vind het kontje juist prachtig!
Mooi karretje hoor Youp
Wat ken je me slechtquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:35 schreef yup het volgende:
BMW roeleert gewoon Youp, dat citroen en toyota fappers er niet tegen kunnen
mijn mamma is ook al jaren citrofiel... alleen wat ze tegenwoordig nog maken...quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:57 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Wat ken je me slecht
Qua onderstellen zal ik altijd kiezen voor hydropneumatische systemen, das high-tech zonder elektronica.
Als BMW dat had, had ik er misschien wel 1 gekocht.
Die hebben hopelijk meer verstand van verzekeren dan van otoos!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:42 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe alleen maar een negatieve reactie van een fiat rijder gehad
en van een VW new beatle rijder
Dat is ook een geintje dude, ik had al het idee dat je geen citroen uber alles waanideeen hadquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:57 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Wat ken je me slecht
Qua onderstellen zal ik altijd kiezen voor hydropneumatische systemen, das high-tech zonder elektronica.
Als BMW dat had, had ik er misschien wel 1 gekocht.
Electronica zuigtquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:11 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is ook een geintje dude, ik had al het idee dat je geen citroen uber alles waanideeen had
BMW heeft electronisch geregelde luchtvering dacht ik (ook op de 3-serie dacht ik).
Maar stel je gooit 300 kilo in een BX (of whatever citroen), gaat ie dan automatisch meer druk op het systeem leveren? Of is dit systeem zo geavanceerd dat ie gewoon dat vanzichzelf doet zonder computers...
Want BMW's automatische niveauregeling als het goed is (vrijwel elke auto met computergestuurde luchtvering iig).
Electronisch geregelde luchtvering? op een 3 serie? zo ver zijn we ook nog niet! Misschien op het nieuwe model 3-serie?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:11 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is ook een geintje dude, ik had al het idee dat je geen citroen uber alles waanideeen had
BMW heeft electronisch geregelde luchtvering dacht ik (ook op de 3-serie dacht ik).
Maar stel je gooit 300 kilo in een BX (of whatever citroen), gaat ie dan automatisch meer druk op het systeem leveren? Of is dit systeem zo geavanceerd dat ie gewoon dat vanzichzelf doet zonder computers...
Want BMW's automatische niveauregeling als het goed is (vrijwel elke auto met computergestuurde luchtvering iig).
Hey, duidelijk een geintjequote:Op vrijdag 10 december 2004 23:11 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is ook een geintje dude, ik had al het idee dat je geen citroen uber alles waanideeen had
Jazeker, die pompt de boel verder op, tot de juiste hoogte is bereikt. Op die manier heb ik een keer in mijn BX 7 mensen gehad plus bagage. Dat ding veerde toen echt ultra lekker, en gaf verder geen krimp.quote:BMW heeft electronisch geregelde luchtvering dacht ik (ook op de 3-serie dacht ik).
Maar stel je gooit 300 kilo in een BX (of whatever citroen), gaat ie dan automatisch meer druk op het systeem leveren? Of is dit systeem zo geavanceerd dat ie gewoon dat vanzichzelf doet zonder computers...
Oh het zal best beter kunnen tegenwoordig dan het originele hydropneumatische systeem (wat stamt van begin jaren 50), maar Citroen bouwt dan tegenwoordig ook Hydractive 3 systemen in de C5 en straks C6.quote:Want BMW's automatische niveauregeling als het goed is (vrijwel elke auto met computergestuurde luchtvering iig).
Je hebt waarschijnlijk gelijk denk dat alleen de 5 en 7 luchtvering hebben...quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:43 schreef Threepio het volgende:
[..]
Electronisch geregelde luchtvering? op een 3 serie? zo ver zijn we ook nog niet! Misschien op het nieuwe model 3-serie?
Ok dat is wel weer indrukwekkend. Een BX lijkt me echt leuk om over drempels te raggenquote:Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Hey, duidelijk een geintje
[..]
Jazeker, die pompt de boel verder op, tot de juiste hoogte is bereikt. Op die manier heb ik een keer in mijn BX 7 mensen gehad plus bagage. Dat ding veerde toen echt ultra lekker, en gaf verder geen krimp.
Gezien het feit dat tussen drukregelaar en pomp zo'n 170 bar heerst, en daarna je voor je vering en remmen 80 bar ter beschikking hebt, kun je heel wat uithalen
[..]
Oh het zal best beter kunnen tegenwoordig dan het originele hydropneumatische systeem (wat stamt van begin jaren 50), maar Citroen bouwt dan tegenwoordig ook Hydractive 3 systemen in de C5 en straks C6.
Maar goed ff terug naar Youp z'n auto....
Youp welk merk en type injectie heeft ie? Bosch zeker? Hoe werkt die mechanische injectie?
Kugelfischer!quote:Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Maar goed ff terug naar Youp z'n auto....
Welk merk en type injectie heeft ie? Bosch zeker? Hoe werkt die mechanische injectie?
zeg datquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
zonde...
Wat een onzin, je moet leven. Materie gaat toch wel stuk. Auto's vliegen in de fik, worden gejat of platgereden door anderen, roesten door op twintig plekken... als je daar rekening mee moet houden...quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef Youp het volgende:
[..]
zeg dat![]()
![]()
![]()
ik koop nooit meer iets unieks... k maak toch alles kapot
helemaal waar maarja... voorlopig moet ik er maar voor zorgen dat dit ototje weer op de weg komt al moet ik er de wereld voor op zn kop zetten!!!!!!! dan kan ik het mezelf misschien wel vergeven, dan zie ik wel weer wat ik verder doe..quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:21 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Wat een onzin, je moet leven. Materie gaat toch wel stuk. Auto's vliegen in de fik, worden gejat of platgereden door anderen, roesten door op twintig plekken... als je daar rekening mee moet houden...
Kijk wat klassiekers betreft heb je twee soorten mensen: de mensen met belachelijk veel geld die er af en toe in touren, en de mensen die ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, en geen andere auto ernaast kunnen hebben. Ga jezelf dan geen plezier onthouden en blijf kopen en rijden waar je hart naar uit gaat, je leeft maar 1 keer.
Troost je Youp, dit had 90% van de PTA'ers kunnen overkomenquote:Op zondag 12 december 2004 01:10 schreef yup het volgende:
Eigenlijk zijn oude RWD's enge auto's. Dit bewijst maar eens weer waarom ikmensen onder de 30 niet aan zoeits moet beginnen.
lichamelijk wel.. geestelijk nietquote:Op zondag 12 december 2004 02:21 schreef phuck het volgende:
OMFG!
zou bijna prutser roepen, maar heb het ff gelezen.
Naja, jammer van de wagen.
Ben je zelf wel ok?
Ben toch blij dat ik bij die 10 % hoor.quote:Op zondag 12 december 2004 02:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Troost je Youp, dit had 90% van de PTA'ers kunnen overkomen
quote:Op zondag 12 december 2004 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik bij die 10 % hoor.![]()
quote:Op zondag 12 december 2004 10:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat overkomt alleen anderen.
Als je rijdt zoals je ondertitel of signature dan doet erger vermoeden.
Ik vraag mij wel af waar Youp woont, want het heeft het hele weekend nog niet gevroren.![]()
roermond... +-35km verder naar t zuiden... maar wel helemaal tegen duitsland aan..quote:Op zondag 12 december 2004 12:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
In het oosten (hij woont geloof ik Venlo/Venray, daar ergens) heeft het hele weekend gevroren....
quote:Op zondag 12 december 2004 12:48 schreef Xtreem het volgende:
In het oosten (hij woont geloof ik Venlo/Venray, daar ergens) heeft het hele weekend gevroren....
natuurlijk te hard (voor de situatie) gereden anders was t ongeluk niet gebeurd.. maar absoluut niet te hard als in over de snelheidslimiet oid heenquote:Op zondag 12 december 2004 13:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]2 motormaatje uit Den Bosch kwam pas 19:00-1930 thuis van de Fok! MC meet gisteren, een andere uit Arnhem nog iets later.
Misschien ook iets te hard gereden?
Blijft klote voor Youp, daar niet van.![]()
Echt zonde van de auto.![]()
quote:Op zondag 12 december 2004 13:21 schreef Youp het volgende:
..
ook dat is klote..quote:Op zondag 12 december 2004 13:24 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ben ooit met mijn mini over de kop gegaan in de winter. Dus ik weet **een beetje hoe jij je voelt.
Dankzij mijn ouders kon ik alsnog de auto kopen waar ik voor onderweg was. De Mini was al eigenlijk al ingeruild.![]()
(**was er dus wel minder aan gehecht dan jij aan je BMW, maar was wel 9.500 gulden kwijt)
quote:Op zondag 12 december 2004 13:27 schreef Youp het volgende:
waarom moest ik nou ook als eerste gebakje een unieke auto kopen![]()
Shut the fuck upquote:Op zondag 12 december 2004 13:27 schreef Youp het volgende:
[..]
ook dat is klote..
waarom moest ik nou ook als eerste gebakje een unieke auto kopen![]()
Dat had hij eigenlijk beter wel kunnen doen, die 6 serie is veel beter verzekerd als die 2002 isquote:Op zondag 12 december 2004 14:01 schreef yup het volgende:
[..]
Shut the fuck up
Serieus, een ongelukje zit in een klein hoekkie. Ding is kapoet, weg, leeft niet meer, het is geen levend wezen dus.
Get over it, koop een E36 BMW M3 en ga de wegen weer fijn verder teroriseren. Wees blij dat je je pa's 645Ci niet hebt getotalled![]()
en die 6 rolt WEL nog van de lopende bandquote:Op zondag 12 december 2004 14:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat had hij eigenlijk beter wel kunnen doen, die 6 serie is veel beter verzekerd als die 2002 is
ik heb er al 1 weggehaald... in mn @home dir staan ze toch allemaal..quote:Op zondag 12 december 2004 15:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ben je toch nog best een eind gegleden. Maareh, foto's van 2MB per stuk...
plaatwerk kan ik ook nog aankomen via die maat van me van wiens pa deze auto was.. die hebben een schuur vol met onderdelen.. en tsjah vervormd middenconsole heb je wel gouw he met achterwielaandrijving als je motorblok een tik krijgt.. volgens een kenner die ik vandaag gebeld heb is dat zo'n beetje standaard en aangezien de motor nog liep en ik hem zelf heb uitgeschakeld heeft hij niet zo'n harde tik gehad omdat de ontsteking achter op het blok zit en meestal tegen het schutbord afbreekt en dan loopt ie niet meer...quote:Op zondag 12 december 2004 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Die zit goed in de prak.![]()
![]()
![]()
Plaatwerkprijzen:
http://www.wallothnesch.com/d/blech/blech02.htm
Als je handig bent/faciliteiten hebt is het nog wel te doen, maar arbeidsloon is een killer.
Of het loont/nog mogelijk is heb ik een nogal mijn twijfels over; vooral je eerdere opmerking over een vervormd middenconsole is niet echt goed nieuws.
Sterkte.
dat was mn originele plan... maar dat is niet doorgegaan.. mn moeder wou dat ik een fatsoendelijke auto kocht en geen 500 euro rammelbak.. de saxo wou ik niet en toen heb ik deze gekocht..quote:Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
zonde man, tijd om verstandig te worden en te gaan motorrijden?
Ik denk dat je bij die gladheid liever in een auto zit dan op een motorquote:Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
zonde man, tijd om verstandig te worden en te gaan motorrijden?
ach bij zo'n gladheid heb ik vaker op de brommer enzo gezeten.. dan rij je gewoon rustiger, in de auto heb je dat nieteens in de gaten... zeker niet als t plaatselijk isquote:Op zondag 12 december 2004 21:17 schreef Threepio het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij die gladheid liever in een auto zit dan op een motor
Ik ben 4x onderuit gegaan op de brommer, op bevroren wegdekken waar het niet aan te zien was. Je denkwijze klopt dus niet, en op de brommer of motor zijn de potentieele gevaren voor jezelf veel groter dan in een auto.quote:Op maandag 13 december 2004 09:09 schreef Youp het volgende:
[..]
ach bij zo'n gladheid heb ik vaker op de brommer enzo gezeten.. dan rij je gewoon rustiger, in de auto heb je dat nieteens in de gaten... zeker niet als t plaatselijk is![]()
Hou het er maar op dat je op een tweewieler wat minder snel gaat stunten als het niet droog is -en mogelijk kan vriezen.quote:Op maandag 13 december 2004 10:16 schreef Alcyone het volgende:
Ik ben 4x onderuit gegaan op de brommer, op bevroren wegdekken waar het niet aan te zien was. Je denkwijze klopt dus niet, en op de brommer of motor zijn de potentieele gevaren voor jezelf veel groter dan in een auto.
mjah ik heb 3 jaar brommer gereden waarvan de laatste anderhalf jaar op een opgevoerde schakel... en daar heb ik heel wat km's mee gemaakt en die is me ook wel eens uitgebroken met nat weer.. en als je dat 1x gebeurd dan let je de volgende keer wel op... ik ben dus verder nooit op mn muil gegaan alleen in het bosquote:Op maandag 13 december 2004 10:16 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik ben 4x onderuit gegaan op de brommer, op bevroren wegdekken waar het niet aan te zien was. Je denkwijze klopt dus niet, en op de brommer of motor zijn de potentieele gevaren voor jezelf veel groter dan in een auto.
ja.. en nu ben ik aan t twijfelen of ik alleen repareer of m compleet opnieuw spuit (origineel fel oranje) en er dan een origineel leren Recaro interieur in duw enz.) etc.quote:Op maandag 13 december 2004 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Wat zonde van je bmw![]()
![]()
![]()
Maar hij kan nog wel gemaakt worden?
Een nieuw interieur zou natuurlijk niet verkeerd zijn, want het interieur had wel wat last van de tand des tijds. Opzich een goed moment omdat ook meteen aan te pakken. Zolang je hem maar repareert want zoals hij er nu uitziet breek je ieder zijn (BMW)-autohartquote:Op maandag 13 december 2004 14:05 schreef Youp het volgende:
ja.. en nu ben ik aan t twijfelen of ik alleen repareer of m compleet opnieuw spuit (origineel fel oranje) en er dan een origineel leren Recaro interieur in duw enz.) etc.dat interieur kan ik nl. aankomen...
t interieur is nog goed... alleen de bestuurdersstoel heeft een scheur... maar een zwart lederen Recaro interieur is gewoon veel geilerquote:Op maandag 13 december 2004 14:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een nieuw interieur zou natuurlijk niet verkeerd zijn, want het interieur had wel wat last van de tand des tijds. Opzich een goed moment omdat ook meteen aan te pakken. Zolang je hem maar repareert want zoals hij er nu uitziet breek je ieder zijn (BMW)-autohart
ik doe niet aan schadebedrijven, ik regel dat allemaal zelf en met bekenden van me...quote:Op maandag 13 december 2004 14:22 schreef Patrick281 het volgende:Check de kleur van de motor in mijn Avatar.
Dus het lijkt mee te vallen volgens het schadebedrijf?
Bedoel met meevallen dat het dus wel te repareren is ..
En dat zijn geen schadebedrijven.quote:Op maandag 13 december 2004 15:11 schreef Youp het volgende:
ik doe niet aan schadebedrijven, ik regel dat allemaal zelf en met bekenden van me...
quote:
neequote:Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En dat zijn geen schadebedrijven.![]()
quote:Op maandag 13 december 2004 16:07 schreef Youp het volgende:
zwart metallic daarentegen weer wel maar helaas is dat geen originele kleur...
Over dat laatste ben ik het ook helemaal eens, dat Recaro interieur kan altijd nog wel. Je BMW moet weer stralen zodat je er weer mee kan rijden. Anders doe je die auto eeuwig onrecht aanquote:Op maandag 13 december 2004 15:05 schreef Youp het volgende:
t interieur is nog goed... alleen de bestuurdersstoel heeft een scheur... maar een zwart lederen Recaro interieur is gewoon veel geilermaar hij MOET en ZAL weer in orde komen
nouja als ik m compleet opnieuw moet spuiten moet toch het interieur er uit... en dan kan ik net zo hard meteen een ander interieur er in stouwen... maar bij mn maat hebben ze het recaro interieur niet meer.. en t is erg aan de prijs.. voor zo'n interieur betaal je zeker 2000 euro (stoelen + bank en bekleden met leer)quote:Op maandag 13 december 2004 19:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Over dat laatste ben ik het ook helemaal eens, dat Recaro interieur kan altijd nog wel. Je BMW moet weer stralen zodat je er weer mee kan rijden. Anders doe je die auto eeuwig onrecht aan
die kende ik al... is trouwens een fototshopquote:Op maandag 13 december 2004 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn moeder had vroeger een knaloranje 2002 tii Touring in knal oranje, echt wel vet cool toen![]()
Dit kan natuurlijk ook![]()
[afbeelding]
ff uit het slowchattopic gecopiedquote:Op donderdag 16 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
mn oto is lang niet zo zwaar beschadigd als ik dacht![]()
het motorblok is helemaal niet geraakt (alleen de ventilator maar zelfs dat plastic flut ding is nog heel) laat staan verschoven.. de chassisbalken die voor net achter het front zitten enzo zijn ook niet krom niks niet... de schade blijft bij het linker spatscherm, de motorkap, het front, 1 velg (zit deukje in) de accubak en het luchtfilter wat een stukje naar achteren gestoten was (de steuntjes zijn afgebroken)
als ik de onderdelen bij elkaar heb zal t ongeveer nog een weekje duren todat hij klaar isdus zeg dat hij over 2 weken af is
foto's zet ik nu even online
dan heb jij toch echt iets aan je ogenquote:Op donderdag 16 december 2004 23:07 schreef slashme het volgende:
Ik zie nog meer roest onder de kap dan bijn mijn kadettje
hey... t is een bmw hequote:Op donderdag 16 december 2004 23:08 schreef Fugie het volgende:ff fixxen en weer karren
Hopelijk geen problemen als alles weer rijdt en er dingen vanonder gaan donderen ofzo.
maar dan issie niet meer origineel... met dit 2.0 Tii blok laat ik al veel mensen gek kijkend achter bij het stoplicht hoorquote:Op donderdag 16 december 2004 23:16 schreef yup het volgende:
Gewoon een M3 3.2 blok met 321 pk erin lepelen gegarandeerd lol bij de stoplichten en op de snelweg
mijn honda ligt momenteel uit elkaar... maar ja ik heb erg veel moeite met het aantrappen... +-10x voordat ik m aan t lopen heb (en na 5x moet je ff op adem komen) overigens weeg ik nu 82 kilo... (en gewicht en domme kracht heb je echt nodig...)quote:Op donderdag 16 december 2004 23:36 schreef Patrick281 het volgende:
Youp .. heel ander onderwerp.
Is je Honda een beetje aan te trappen en volg je daar nog speciale procedures voor?
Ik kan een leuke Kawa 500 2'takt kopen voor weinig, maar de eigenaar krijgt hem zelden aangekickt.![]()
Heeft die maat van je al het recaro interieur gefixed?quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:40 schreef Youp het volgende:
nouja als ik m compleet opnieuw moet spuiten moet toch het interieur er uit... en dan kan ik net zo hard meteen een ander interieur er in stouwen... maar bij mn maat hebben ze het recaro interieur niet meer.. en t is erg aan de prijs.. voor zo'n interieur betaal je zeker 2000 euro (stoelen + bank en bekleden met leer)
nou ik denk dat ik dat toch niet doe... aangezien de schade zo licht is dat het motorblok er niet uit hoeft ga ik niet de hele auto nog eens opnieuw laten spuiten.. dus dan hoeft het interieur er niet uit.. dus dan duw ik er geen ander interieur inquote:Op donderdag 16 december 2004 23:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heeft die maat van je al het recaro interieur gefixed?.
¤2000 is opzich wel veel ja maar dan heb je natuurlijk ook wel wat. Kan je weer vele veilige kilometers maken met plezier![]()
Maar op die foto's valt de schade aan je auto best mee. Wat verbogen plaatwerk of hoe dat ook mag heten
Oerdegelijke Duitse kwaliteit![]()
als t geen kwaliteit geweest was had ik t motorblok tussen de bestuurdersstoelen gehad...quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee.![]()
Hoe snel ging je eigenlijk op het moment van impact?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:02 schreef Youp het volgende:
[..]
als t geen kwaliteit geweest was had ik t motorblok tussen de bestuurdersstoelen gehad...
boom geraakt met 30-40quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Hoe snel ging je eigenlijk op het moment van impact?
Ja op de eerste foto's leek de schade idd een stuk erger. Gelukkig maar kan hij snel weer opgelapt worden. Wel zo fijn met deze kou beter dan op een motor zitten, brrr veel te koud nu en gevaarlijk(er)quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:02 schreef Youp het volgende:
nou ik denk dat ik dat toch niet doe... aangezien de schade zo licht is dat het motorblok er niet uit hoeft ga ik niet de hele auto nog eens opnieuw laten spuiten.. dus dan hoeft het interieur er niet uit.. dus dan duw ik er geen ander interieur inmisschien ooit nog eens.. maar ik heb liever mn motorrijbewijs
en dat moet ook ong betaald worden...
Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.quote:
30-40 betekent dus met 50 die bocht nemen, en dat is echt veels te hard met nattig wegdek. Hopelijk heb je je lesje nu geleerd voordat je echt wat foutdoet en er iets echt serieus gebeurt. Misschien moet je eerst wat op een parkeerplaats of industrieterrein met uitloop rondjes rijden en voelen hoe je auto reageert op gas los/gas erop in bochten met/zonder nattigheid, dan krijg je feeling voor die auto, hoe hij uitbreekt enzo. Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.quote:
Jij altijd met je Toyota propaganda, wordt je betaald door Toyota ofzo?quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.
iig succes met opknappen, en kom een keertje langs dan![]()
Ik heb trouwens nog wel ergens een plaatje van een ventje die met 100 tegen een boom aan geklapt is met een Corolla, en dat nog overleefd heeft ook (hij was aan het slapen).
Het was niet als propoganda bedoelt, dat zal je ook wel begrijpen als je de plaatjes ziet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 00:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij altijd met je Toyota propaganda, wordt je betaald door Toyota ofzo?
Maar dat plaatje wil ik wel zien![]()
Was ook maar een grapjequote:Op vrijdag 17 december 2004 00:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het was niet als propoganda bedoelt, dat zal je ook wel begrijpen als je de plaatjes ziet.
Zo dat is een aardige harde klap geweest. Sterke auto zo'n Corolla en een goede engel op de schouder van de bestuurderquote:Jammer van het hek, maar overdag was ik mijn camera vergeten
De voorkant van die auto staat gewoon bijna 90 graden om
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik laat ze niet zo heel lang online staan.
Valt wel mee hoor. Je moet gewoon weten wat je doetquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:25 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.
(oh ja, ik zeg dus niet dat je niet kan rijden ofzo, alleen goedbedoeld advies. Oude auto's met veel power hebben nu eenmaal een gebruiksaanwijzing)
klopt, maar ik was al een half uur zonder problemen aan t rijdenquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:25 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
30-40 betekent dus met 50 die bocht nemen, en dat is echt veels te hard met nattig wegdek.
jah...quote:Hopelijk heb je je lesje nu geleerd voordat je echt wat foutdoet en er iets echt serieus gebeurt.
trust me... dat heb ik al gedaanquote:Misschien moet je eerst wat op een parkeerplaats of industrieterrein met uitloop rondjes rijden en voelen hoe je auto reageert op gas los/gas erop in bochten met/zonder nattigheid, dan krijg je feeling voor die auto, hoe hij uitbreekt enzo. Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.
snap ikquote:(oh ja, ik zeg dus niet dat je niet kan rijden ofzo, alleen goedbedoeld advies. Oude auto's met veel power hebben nu eenmaal een gebruiksaanwijzing)
stevige auto he... zowel de corolla als mijn beemerquote:Op vrijdag 17 december 2004 00:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.
iig succes met opknappen, en kom een keertje langs dan![]()
Ik heb trouwens nog wel ergens een plaatje van een ventje die met 100 tegen een boom aan geklapt is met een Corolla, en dat nog overleefd heeft ook (hij was aan het slapen).
neuh.. aangezien het motorblok er niet uit gaat ga ik m ook niet helemaal opnieuw spuiten... en deze creme kleur staat m ook goed (en is zeldzaam bij tourings) en dit was de kleur die hij had toen hij in 1973 uit de bmw fabriek reedquote:Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef dr.dray het volgende:
Youp, echt zonde man!
Maar gelukkig valt de schade inderdaad mee en ik hoop dat je 'm weer snel aan de praat hebt.
(Ik zou hem toch oranje spuiten hoor..)
In mijn ogen ben je bijna verplicht om zo'n auto in de orginele kleur te houden. Dat heb ik ook gedaan met mijn old-timer b.t.w. terwijl die kleur "niet zo" wasquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:47 schreef Youp het volgende:
[..]
neuh.. aangezien het motorblok er niet uit gaat ga ik m ook niet helemaal opnieuw spuiten... en deze creme kleur staat m ook goed (en is zeldzaam bij tourings) en dit was de kleur die hij had toen hij in 1973 uit de bmw fabriek reed
wat voor iets... een celica liftback toevallig?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In mijn ogen ben je bijna verplicht om zo'n auto in de orginele kleur te houden. Dat heb ik ook gedaan met mijn old-timer b.t.w. terwijl die kleur "niet zo" was
Carina 1600 ("Coupe") 2-deurs uit 74 met dubbele carb's (110~115 pk ongeveer)quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:52 schreef Youp het volgende:
[..]
wat voor iets... een celica liftback toevallig?![]()
piccie? wel veel vermogen uit een 1600 voor die tijdquote:Op vrijdag 17 december 2004 11:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Carina 1600 ("Coupe") 2-deurs uit 74 met dubbele carb's (110~115 pk ongeveer)![]()
Dit was de laatste 2T (type motor) met redelijk veel vermogen, daarna kwamen er emissie eisen en ging het vermogen terug naar 86 pk. De 2TG (sommige ook al met injectiequote:Op vrijdag 17 december 2004 11:47 schreef Youp het volgende:
[..]
piccie? wel veel vermogen uit een 1600 voor die tijdheel hoogtoerig? heeeel grote kleppen?
kik aarsquote:Op zondag 19 december 2004 14:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dit was de laatste 2T (type motor) met redelijk veel vermogen, daarna kwamen er emissie eisen en ging het vermogen terug naar 86 pk. De 2TG (sommige ook al met injectie) had nog wel 110 pk maar die heeft een andere kop.
Standaard had die carina trouwens 75 pk, ook redelijk veel voor die tijd uit een normale 1600.
Veel toeren?7500 rpm haalde hij wel ja
Pic. vanavond, ben nu bij mijn vrindin.![]()
deze stond nog op mijn webspacequote:
Jou is niets gevraagdquote:Op maandag 20 december 2004 00:16 schreef yup het volgende:
Het is iig een Toyota fap wagen.
Geef mij maar een Hachi Roku Levin hatchback stijl ajb
Natuurlijk met de twincam 16 1.6i motor
meer pics! ik vind m zeker gaafquote:Op zondag 19 december 2004 23:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
deze stond nog op mijn webspace![]()
Heb nog wel meer foto's eventueel
[afbeelding]
niet zo mooi als een 2002 maar heeft wel wat he?
Bedoel je niet een Trueno ipv een Levin? (of ben ik abuis en is mijn japans slecht?quote:Op maandag 20 december 2004 00:16 schreef yup het volgende:
Geef mij maar een Hachi Roku Levin hatchback stijl ajb
Natuurlijk met de twincam 16 1.6i motor
die blokken zijn bijna onverwoestbaarquote:Op donderdag 23 december 2004 17:27 schreef PeuRac het volgende:
Hey Youp, wat zijn bekende problemen bij een 2002, motorisch en voor de carosserie?
Thanksquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:11 schreef Youp het volgende:
[..]
die blokken zijn bijna onverwoestbaarbij de Tii is de mechanische injectie een standaard probleem zodra je er aan wilt gaan afstellen >> niet doen dus
carosserie is net als alle auto's uit die tijd roestgevoellig, spatscherm randjes, wielkasten, dorpels, deuren (heel erg) en de bodem vooral...
-edit-
kromme cilinderkop kan wel eens voorkomen.. die is van aluminium
nee... gebruikte 1500 blokken gebruikten ze daarvoor in de jaren 80 en daar werd een turbo op geschroefd en daar werd 1500pk uitgehaaldquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:19 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Thankseigenlijk wist ik al de de blokken sterk waren, want ze gebruikten de motoren van de 2002 TII met 100k op de teller voor de Turbo F1 blokken toendr tijd
niet alleen 100 of meer k gelopen.. ook nog eens een jaar buiten in de regen gestaan... heel simpel >> alle werking is dan uit het metaalquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:33 schreef Patrick281 het volgende:Waarom zouden ze voor die praktijken een gebruikt blok gebruiken met 100k...
Maar een 2002 TII Touring MET orginele rally lampen van 750 euri kan niet veel zijn hequote:Op zaterdag 25 december 2004 15:23 schreef Youp het volgende:
[..]
nee... gebruikte 1500 blokken gebruikten ze daarvoor in de jaren 80 en daar werd een turbo op geschroefd en daar werd 1500pk uitgehaalden de 2liter blokken zijn nog wat meer bulletproof dan die 1500tjes
de Tii heeft overigens wel andere zuigers als de gewone 2002... compressie van een gewone 2002 is 1:9,5 en Tii is 1:10
fototje ofzo...?? of heb je die niet... verder zal t idd niet veel zijn denk ik.. zal wel slecht in de lak staan en hier en daar rot zijn ofzo..quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Maar een 2002 TII Touring MET orginele rally lampen van 750 euri kan niet veel zijn hekreeg ik aangeboden via via
1975 als ik er maar voor minder als 1000 euro een halfjaar APK op kan krijgen vind ik t al lang best, dan knap ik em vanaf de zomer wel opquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:46 schreef Youp het volgende:
[..]
fototje ofzo...?? of heb je die niet... verder zal t idd niet veel zijn denk ik.. zal wel slecht in de lak staan en hier en daar rot zijn ofzo..
-edit-
meestal hebben ze ook een foute neus... met brede nieren.. dan is hij sowieso al geen zak meer waard.. een frontje met smalle nieren (van voor 73 voor sedan en voor alle tourings) is erg zeldzaam.. en ik ben daar ook nog naar op zoek
dat is natuurlijk altijd gaafquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
1970als ik er maar voor minder als 1000 euro een halfjaar APK op kan krijgen vind ik t al lang best, dan knap ik em vanaf de zomer wel op
hij zou in goede conditie zijn, maar ik vermoed dat hij zich een factor 10 heeft vergistquote:Op zaterdag 25 december 2004 15:50 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is natuurlijk altijd gaafals je toch wilt opknappen ofzo zou ik het zeker doen! kijk alleen of het juiste front er in zit, de kugelfischer aanwezig is en hij niet TE rot is
Trueno heeft klapkoplampen vinnik nie zo mooi.quote:Op woensdag 22 december 2004 11:02 schreef VanDread het volgende:
[..]
Bedoel je niet een Trueno ipv een Levin? (of ben ik abuis en is mijn japans slecht?)
Ennuh whoei pittig verhaal over je beemer, succes ermee, gelukkig dat het mee valt
gewoon (als je de gelegenheid hebt) op de brug zetten en goed van onderen bekijken..quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
hij zou in goede conditie zijn, maar ik vermoed dat hij zich een factor 10 heeft vergist
ja.. een originele Tii wel.. dus niet dat er een Tii blok in is gelegd of een gewone 2002 met kugelfischer ofzoiets... en dat front dat scheelt je (bij een opgeknapte auto) toch wel 2000 euro... als hij nou ook nog niet zo mooi in de lak staat kan je wel bijna aan 750 euro komen maar dan zal ie hier en daar wel nog een rot plekje hebben denk ik...quote:Op zaterdag 25 december 2004 16:05 schreef PeuRac het volgende:
Dan heeft die de 'foute' gril denk ik.
Maar een 2002 tii in goede staat is toch veel meer waard als 750 euri?
Hij mag best een paar rotte plekken hebben van mij, als de balken maar ok zijn. Wat is een kugelfischer?quote:Op zaterdag 25 december 2004 16:07 schreef Youp het volgende:
[..]
ja.. een originele Tii wel.. dus niet dat er een Tii blok in is gelegd of een gewone 2002 met kugelfischer ofzoiets... en dat front dat scheelt je (bij een opgeknapte auto) toch wel 2000 euro... als hij nou ook nog niet zo mooi in de lak staat kan je wel bijna aan 750 euro komen maar dan zal ie hier en daar wel nog een rot plekje hebben denk ik...
de mechanische injectiequote:Op zaterdag 25 december 2004 16:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hij mag best een paar rotte plekken hebben van mij, als de balken maar ok zijn. Wat is een kugelfischer?
Ok, dan weet ik een beetje waar ik op moet lettenquote:Op zaterdag 25 december 2004 16:25 schreef Youp het volgende:
[..]
de mechanische injectie
[afbeelding]
ja, en ook op de papieren checken of t een Tii is t kan trouwens ook een Ti zijn die zijn nog wat zeldzamer zelfs... dat is ook heel mooiquote:Op zaterdag 25 december 2004 16:32 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ok, dan weet ik een beetje waar ik op moet letten
Heb je toevallig ook een foto van een dubbele en een enkele carbquote:Op zaterdag 25 december 2004 16:36 schreef Youp het volgende:
[..]
ja, en ook op de papieren checken of t een Tii is t kan trouwens ook een Ti zijn die zijn nog wat zeldzamer zelfs... dat is ook heel mooidie hebben dubbele carbs
en 120 pk... en als er een enkele carb op zit is het gewoon een 2002 of een Tii waarvan de injectie kapot is gegaan en ze er een carb op hebben gezet of zowat doms..
wat tekst en uitleg (wel duits)quote:Op zaterdag 25 december 2004 16:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een foto van een dubbele en een enkele carb
ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?quote:Op zaterdag 25 december 2004 17:34 schreef Patrick281 het volgende:ff offtopic, paar onderwerpen van je op M-F gelezen over je CR500. Kicke dingetje hoor.
quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:24 schreef Youp het volgende:
ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?![]()
Post eens hier of in de SC, mag wel hoorquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:24 schreef Youp het volgende:
[..]
ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2004 20:10 schreef BazzoS het volgende:
Post eens hier of in de SC, mag wel hoor
is CR500 spul... lekker offtopicquote:Op zaterdag 25 december 2004 20:10 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Post eens hier of in de SC, mag wel hoor
heb ik al in de motor SC geplaatst... en je zei dat je ze 's avonds ofzo zou kijkenquote:Op zaterdag 25 december 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Hier of in de motor sc dan mis ik het niet.
![]()
quote:Op zondag 26 december 2004 18:42 schreef Youp het volgende:
heb ik al in de motor SC geplaatst... en je zei dat je ze 's avonds ofzo zou kijken
Pssst BazzoS..quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:50 schreef BazzoS het volgende:
gewoon hier opnieuw posten die filmpjes
nee is anders... is in grote lijnen wel het zelfde als een 2002 blok maar ik heb ook nog eens een Tii blok hequote:Op dinsdag 28 december 2004 21:50 schreef BazzoS het volgende:
gewoon hier opnieuw posten die filmpjes
ontopic:
Alle mooie nieuwe dingetjes omwisselen
Wat voor motorblok zit er in die 1502? Als het dezelfde is heb je gelijk een blok voor als er iets mis gaat met degene die in je 2002 zit, voor onderdelen
op texel...quote:Op woensdag 29 december 2004 13:16 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hier nog een 1502 te koop voor 125 euro, wellicht handig voor nog meer onderdelen![]()
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/67581.htm
Tja, 't is maar een idee, als je een donor kar wil hebben voor 125 euro. Maak je er gelijk een leuk dagje texel van.quote:
auw.avi is met een langere vertandingquote:Op woensdag 29 december 2004 18:53 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Auw.avi
ding heeft wel veel vermogen, en een superkorte vertanding of niet soms
dan is het nog niet te doen.. hier in de buurt vind je ook wel t een en ander (ik woon in limburg) en de meeste donor onderdelen heb ik al (ik zoek alleen nog een voorfront en een sedan (van na 73) heeft toch het foute front en 90% van de tourings ook (die hebben origineel allemaal een front van voor 73 of de auto's nou in 71 of in 77 zijn gemaakt)quote:Op woensdag 29 december 2004 16:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En die texelaars komen elke week wel een keer op het vaste land, er kan vast wel wat geregeld worden.
komt allemaal door patrick281quote:Op woensdag 29 december 2004 19:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Komt ie weer met zn CR's
Jij hebt duidelijk nog nooit op een Bandit600 25kw gereden, is niks vergeleken met zo'n CR![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
YES!!!! ik heb een voorfront!!!!!!!!! het schadebedrijf waar mijn auto gedaan wordt maakt ook ferrari's enzo en die hebben connecties door heel europa... en nou heeft die eens rondgebeld voor een nieuw voorfront van voor 73 wat dus zo zeldzaam is... en in munchen hadden ze er nog 1tje! en ik mag die hebbenwel voor de prijs van 631 euro ex. BTW maargoed! ik krijg m toch maar ff
![]()
* Youp blij
ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebbenquote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:08 schreef MacroTough het volgende:
Da's mooi, dan kun je weer wat stuk maken...
da's waar maar een compleet front is wel ff wat anders als een stripje hier of een velgje daarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:09 schreef Five_Aces het volgende:
Uiteindelijk bepalen dat soort dingen wel het waardebehoud van je auto... helemaal origineel is altijd beter.
ok!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dat bedoel ik ook.
Nou en?quote:
in de wat?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 09:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nou en?
Zeikers.
Youp die kocht een ouwe BMW, het gaat stuk en hij maakt het weer.
Big deal. Go Youp
NB dat front staat gewoon in de ETK, nr. 41 33 1 835 659 is het toch?
nummer geen idee... en t kan zijn dat je t op kan zoeken... maar bestellen, ho maarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
NERD-alert
@Youp
Dacht ik ook, maar klopt dat nr. dan niet?
Staat er echt front touring vanaf 1968 oid t/m 1973, voor 644 EUR
Kan je gewoon grafisch opzoeken onder carrosserie onderdelen.
Boeit verder natuurlijk voor geen ene meter.
![]()
hmmz... nee in roosteren ken ik niemand met zo'n dingquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:26 schreef Alfa_Boy het volgende:
Volgens mij staat ook zo'n 2000 in roosteren bij een garage. Een oranje. Reed er vanmiddag langs, want ik ga altijd in belgie tanken
zeker doen, en vervolgens hier postenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:48 schreef Alfa_Boy het volgende:
als ik weer eens langsrij, maar ik ff pics. Ik ben niet zo'n bmw-kenner, maar hij lijkt veel op die van jou
GODDAMNquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:48 schreef Youp het volgende:
[..]
ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebben
neequote:Op zondag 9 januari 2005 00:10 schreef yup het volgende:
[..]
GODDAMN
Voor dat geld koop ik een nette E30 318i in D-land
Stort dat geld liever op mijn rekening man![]()
kloptquote:Op zondag 9 januari 2005 02:12 schreef StefanP het volgende:
Doh! Ik lees net pas dat je auto stuk is (heb weinig gefokt de afgelopen maand), da's mooi kut man! Het ziet er vrij erg uit vanuit mijn optiek maar ik heb dan ook 2 linkerhanden. Ik weet zeker dat je hem weer kunt oplappen, de laatste posts zijn ook veel positiever dan je eerste.
Ik heb wel vaker een prachtige auto gezien die al eerder total loss was gereden, als je dan de foto's voor- en na ziet dan houd je het niet voor mogelijk. Wedden dat dat bij jouw auto ook lukt? De passie is er wel en dat maakt al het verschil.
Uit ervaring van Pa met een auto die hij zelf heeft gehad kan ik dit beamen.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef Youp het volgende:
[..]
kloptzoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt heb ik alle onderdelen al bij elkaar en staat de auto een dezer dagen (als mijn unieke 'voorfront' binnen is) bij een schadebedrijf dat ook ferrari's enzo doet (connecties enzo
)
de schade is ook beperkt gebleven tot plaatwerk, de kokerbalken zijn niet geraakt of scheefgetrokken of wat dan ook dus ik heb enorm veel geluk gehad
jammer dat de verzekering niks uitkeert natuurlijk maarja ik heb liever dat ze dat niet doen en dat de auto nog te redden is dan andersom, dat heeft misschien met mn liefde voor auto's te maken
2002 Turbo'squote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
Youp, ik schaam me diep. Ben gaan tanken in belgie, zie ik die oranje weer staan, denk bij mezelf, SHIT de digicam vergeten
Sta ik bij het stoplicht achter een 2002 turbo op een trailer, GVD geen digcam![]()
![]()
Inderdaad, flink raggen met zo'n wagen ! 1 van de weinige turbo'squote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
heb ik al eens over nagedacht maar ik zie wel.. ik ga sowieso wat voorzichtiger zijnquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:54 schreef Garbageman het volgende:
Zeg Youp, ga je nu straks ook een rijvaardigheidstraining doen? Niet lullig bedoeld, maar het is de manier om je auto beter te leren kennen.
dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
Was het niet zo dat dit onder dwang van de Duitse overheid is gebeurd?quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:59 schreef Youp het volgende:
[..]
dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..
quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Da's goed nieuws Youp.
Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/hquote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
grapjas...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:44 schreef greatdane het volgende:
[..]
Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/h![]()
zijn we gewendquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef BazzoS het volgende:zoals PeuRac zei: ook_gek, zo subtiel als altijd
wat voor gttje?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef zappa29 het volgende:
Ik zag op een andere site ook wat tragere tijden dan je hier vermeld..
Hij is welliswaar iets sneller dan mijn GTtje, maar die ziet er beter uit
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
da's allemaal nieuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires
Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
ik heb ook trommeltjes achterquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.
Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.
Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.![]()
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren![]()
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vriendenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
da's allemaal nieuwtrouwens over die banden heb je gelijk
175
ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat
en dan gewoon 175 op de vooras houden
![]()
trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweestkomt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
![]()
![]()
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:
[..]
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden![]()
![]()
BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nutquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut
Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...quote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerderquote:-"Should I launch at my peak torque?"
Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
5000 is ook wat veel jaquote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
stil jijquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
haha, je hoort hem gewoon te veel gas geven, waarschijnlijk als schrikreactie omdat het al te ver ging.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
ROTFLOL!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
beters!!quote:Op maandag 31 januari 2005 13:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur.klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
quote:Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Youp het volgende:
beters!!nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek
Niet op gelet, maar voor 1990 in ieder geval. Vanaf 1991 inderdaad geen problemen meer.quote:wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.quote:
morgen sta je weer 3 kwartierquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.![]()
![]()
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.![]()
Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
de mijne loopt goed stationair.. in de 1 blijft hij net doorrijden in de andere versnellingen slaat hij denk ik af... (om m uit te zetten moet ik in de versnelling de koppeling abrubt loslaten en dat deed ik een keer in de 1 en het wiel begon gewoon langzaam te draaien op ruw betonquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:01 schreef Patrick281 het volgende:
Ik sla een dagje over qua spierpijn.
En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.![]()
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........
Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:03 schreef Youp het volgende:
komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen(als je iig een standaard carb hebt)
dat is om je gaskabel strak te zetten als je speling hebt op het gasquote:Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben.Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.
Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
ja is ook zo... hij is meer waard als hij klaar isquote:Op donderdag 10 februari 2005 03:23 schreef StefanP het volgende:
Relatief cheap? Da's super cheap manIk moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...
Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
ik krijg hem een dezer dagen thuis neergezet... en dan nog even opbouwen... nog wat dingetjes laten maken (t een en ander verchromen en een nieuwe radiateur laten maken ofzo) en dan moet ie getaxeerd worden en dan moet t maar goed zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Youp hoe gaat het nu met je Touring?
Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.
[[url=http://img175.exs.cx/img175/3227/1030372noplates3fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
294K op de teller![]()
Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
ik kan een nieuwe radiateur op laten bouwen voor 80 euro (als ik me niet vergis) als ik de radiateurbakken maar leverquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.
Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |