Youp, dat ding is 30 jaar oud man.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
da's allemaal nieuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires
Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
ik heb ook trommeltjes achterquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.
Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.
Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.![]()
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren![]()
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vriendenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
da's allemaal nieuwtrouwens over die banden heb je gelijk
175
ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat
en dan gewoon 175 op de vooras houden
![]()
trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweestkomt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
![]()
![]()
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:
[..]
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden![]()
![]()
BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nutquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut
Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...quote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerderquote:-"Should I launch at my peak torque?"
Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
5000 is ook wat veel jaquote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
stil jijquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
haha, je hoort hem gewoon te veel gas geven, waarschijnlijk als schrikreactie omdat het al te ver ging.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
ROTFLOL!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
beters!!quote:Op maandag 31 januari 2005 13:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur.klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
quote:Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Youp het volgende:
beters!!nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek
Niet op gelet, maar voor 1990 in ieder geval. Vanaf 1991 inderdaad geen problemen meer.quote:wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.quote:
morgen sta je weer 3 kwartierquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.![]()
![]()
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.![]()
Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
de mijne loopt goed stationair.. in de 1 blijft hij net doorrijden in de andere versnellingen slaat hij denk ik af... (om m uit te zetten moet ik in de versnelling de koppeling abrubt loslaten en dat deed ik een keer in de 1 en het wiel begon gewoon langzaam te draaien op ruw betonquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:01 schreef Patrick281 het volgende:
Ik sla een dagje over qua spierpijn.
En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.![]()
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........
Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:03 schreef Youp het volgende:
komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen(als je iig een standaard carb hebt)
dat is om je gaskabel strak te zetten als je speling hebt op het gasquote:Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben.Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.
Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
ja is ook zo... hij is meer waard als hij klaar isquote:Op donderdag 10 februari 2005 03:23 schreef StefanP het volgende:
Relatief cheap? Da's super cheap manIk moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...
Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
ik krijg hem een dezer dagen thuis neergezet... en dan nog even opbouwen... nog wat dingetjes laten maken (t een en ander verchromen en een nieuwe radiateur laten maken ofzo) en dan moet ie getaxeerd worden en dan moet t maar goed zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Youp hoe gaat het nu met je Touring?
Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.
[[url=http://img175.exs.cx/img175/3227/1030372noplates3fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
294K op de teller![]()
Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
ik kan een nieuwe radiateur op laten bouwen voor 80 euro (als ik me niet vergis) als ik de radiateurbakken maar leverquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.
Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |