abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:58:12 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24685789
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:

[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog ) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.

Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.

Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24705320
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires

Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
da's allemaal nieuw trouwens over die banden heb je gelijk 175 ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat en dan gewoon 175 op de vooras houden

trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweest komt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24705346
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.

Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.

Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren
ik heb ook trommeltjes achter
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24705615
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:

[..]

da's allemaal nieuw trouwens over die banden heb je gelijk 175 ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat en dan gewoon 175 op de vooras houden

trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweest komt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden

BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
pi_24705969
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:

[..]

Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden

BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggen waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar wou bezuinigen ofzo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24706718
Ja 175 op de achteras is zowiezo niet gezond voor rwd met wat vermogen
  zondag 23 januari 2005 @ 14:56:56 #257
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_24706837
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:

5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog ) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut

Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
pi_24706920
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut

Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...

En dat koppeling slippen wat jij zegt is ook niet echt gezond...
  zondag 23 januari 2005 @ 15:03:31 #259
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_24706954
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
pi_24707430
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...

En dat lijken me geen stakkers...

Verder jou manier van optrekken is volgens mij het beste voor turbodaisels...
  zondag 23 januari 2005 @ 18:40:35 #261
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24710053
Gewoon je koppeling een x niet gebruiken
pi_24710211
Voor het snel optrekken met een auto heeft er wel eens een filmpje gestaan in het PTA filmpjes topic. Welk deel het was en of de url het nog doet weet ik niet. De naam was hard_launch en het was een gast in een bmw die het voor deed. Het filmpje heb ik nog wel (iets van 7,5 mb) maar helaas geen hostruimte.
  zondag 23 januari 2005 @ 19:23:17 #263
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24710703
Hier staat het beschreven: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=47538

Die Silverstreak heeft meer als 8000 runs op de dragstrip achter zijn naam staan, weet wel hoe het moet dus.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24711951
quote:
-"Should I launch at my peak torque?"

Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerder
pi_24719217
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
5000 is ook wat veel ja maar was bij wijze van spreken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775269
hij staat dus bij de plaatwerker
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775295
O jee..
pi_24775315
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
stil jij
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775336
Waarom
pi_24775393
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom
weet ik veel
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:52:19 #271
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24801409
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
dus toch?! als je eenmaal gereden hebt (en je geen pussy bent ) wil je niet anders
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:17:55 #273
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24807029


Ik zoek trouwens nog dat filmpje auw de url want het filmpje staat hier op schijf dan kan ik die nog een keer aan iemand in het motortopic laten zien.
pi_24813143
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:03:20 #275
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24815323
Tnx, ik heb zelf een webspace van 10 mb, maar de bestanden mogen niet groter zijn dan 1.2 mb per stuk.

Het proefritje was eh.. apart. Check mijn post in het motortopic maar van 14:40.
pi_24824509
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
haha, je hoort hem gewoon te veel gas geven, waarschijnlijk als schrikreactie omdat het al te ver ging.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24830589
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
ROTFLOL!
pi_24841433
die kerel geeft veel minder als 50% gas (de mijne gaat met 25% gas in de 3e versnelling bij 15km/h al op t achterwiel opvoerauspuffje + iets kortere overbrenging )

500ccm two-stroke powahh
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 31 januari 2005 @ 13:50:15 #279
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24849738
quote:
Op zondag 30 januari 2005 23:20 schreef Youp het volgende:
500ccm two-stroke powahh
En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur. klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
pi_24851824
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:50 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur. klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
beters!! nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek

wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 31 januari 2005 @ 15:44:28 #281
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24852045
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Youp het volgende:
beters!! nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek
Irl komen die lichtmetalen velgen wel mooi over. (zelfs het blauwe zadel )
En fototechnisch kan het er wat beter opstaan. Vertekend allemaal wat zo.
quote:
wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Niet op gelet, maar voor 1990 in ieder geval. Vanaf 1991 inderdaad geen problemen meer.
Maar de karters schijnen dus gewoon te passen.
Hij is compleet uit elkaar geweest, overal nieuwe boutjes enz..
pi_24859627
nice leuke uitlaat ook enzo
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:19:16 #283
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24870651
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef Youp het volgende:
nice leuke uitlaat ook enzo
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.

Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
pi_24880249
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:19 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.

Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
morgen sta je weer 3 kwartier ik ken het
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:01:39 #285
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24880752
Ik sla een dagje over qua spierpijn.

En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........

Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......

[ Bericht 44% gewijzigd door Patrick281 op 02-02-2005 12:06:59 ]
pi_24881823
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:01 schreef Patrick281 het volgende:
Ik sla een dagje over qua spierpijn.

En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........

Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......
de mijne loopt goed stationair.. in de 1 blijft hij net doorrijden in de andere versnellingen slaat hij denk ik af... (om m uit te zetten moet ik in de versnelling de koppeling abrubt loslaten en dat deed ik een keer in de 1 en het wiel begon gewoon langzaam te draaien op ruw beton ) je moet hem wat hoger afstellen want het is echt niet fijn als hij telkens aflsaat... op de baan is dat fijn ja dat als je op je pens gaat het ding niet door blijft gaan en je met je poten tussen het wiel of de ketting ofzo komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen (als je iig een standaard carb hebt)
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:06:11 #287
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24881871
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:03 schreef Youp het volgende:
komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen (als je iig een standaard carb hebt)
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben. Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.

Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
pi_24881914
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben. Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.

Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
dat is om je gaskabel strak te zetten als je speling hebt op het gas niet om je stationair toerental af te stellen is ietsje te onnouwkeurig enzo je wil niet dat je m aantrapt terwijl het stationair toerental te hoog staat dan slaat de kicker terug en breekt ie je been
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24992310
en de plaatwerker is dus druk bezig met mn oto en ik heb de prijs ook al doorgekregen... 1250-1500 euro exclusief 800 euro voor het originele front... en dan wordt de voorkant gefixed en gespoten en tussen de ruitenwissers zat een scheurtje, dat wordt weggewerkt, de voorruit gaat er uit om het mooi uit te spuiten... aan de rechter zijkant zat een krasje met een blaasje, dat wordt weggewerkt, aan de andere kant zat een deukje waar een stukje lak weg was, dat wordt weggewerkt en het raampje wordt er uit gehaald om het mooi uit te spuiten, op de bodem zat een rot plekje wat gefixed wordt en binnen in een wielkas zat een roest plekje wat weggewerkt wordt

al met al (relatief) cheap dus
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25017955
Relatief cheap? Da's super cheap man Ik moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...

Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25021630
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 03:23 schreef StefanP het volgende:
Relatief cheap? Da's super cheap man Ik moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...

Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
ja is ook zo... hij is meer waard als hij klaar is omdat ik een aantal plekjes laat bijwerken.. als het goed is heb ik er geneens echt verlies op gedraaid na het ongeluk ik heb hem namelijk goedkoop gekocht omdat hij van de pa van een maat van me was...

en over dat plaatwerk gesproken.. jah ik heb een goede deal gesloten connecties hea
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25100670
update:

ik ben net 5 minuten geleden gebelt door mn neef, de plaatwerker was bij m geweest... het nieuwe front zit er al in!!, de motorkap en het spatscherm zijn gestraald en op de bodem is het rotte plekje al gelast

en dat alles in 2 dagen tijd... ze zijn er gisteren pas aan begonnen
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:41:59 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25839529
Youp hoe gaat het nu met je Touring?

Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.


294K op de teller

Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25842337
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Youp hoe gaat het nu met je Touring?

Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.

[[url=http://img175.exs.cx/img175/3227/1030372noplates3fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
294K op de teller

Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
ik krijg hem een dezer dagen thuis neergezet... en dan nog even opbouwen... nog wat dingetjes laten maken (t een en ander verchromen en een nieuwe radiateur laten maken ofzo) en dan moet ie getaxeerd worden en dan moet t maar goed zijn

trouwens een E30 X touring is ZELDZAAM
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:26:24 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25842482
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.

Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25842637
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.

Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
ik kan een nieuwe radiateur op laten bouwen voor 80 euro (als ik me niet vergis) als ik de radiateurbakken maar lever dus nieuw raamwerk er in
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:36:58 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25842790
Dat is dan idd een betere optie.
Koplampen enzo is dat nog een beetje redelijk te krijgen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25843315
joa is goed aan te komen.... alleen die zwarte grilletjes met 2 chromen randen ai ai wat een crime om daar nog aan te komen.. maar ik heb ze en dat voorfront... maar dat heb ik eerder in het topic al gemeld
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25886351
nou de auto is met 5 tot 10 minuutjes hier dan ga ik gelijk foto's maken, online pleuren en een deel 2 topic maken zodat ik daar het vervolg verhaal kan maken en mn vorderingen kan showen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:25:55 #300
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')