abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24281955
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:53 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Auw.avi
ding heeft wel veel vermogen, en een superkorte vertanding of niet soms
auw.avi is met een langere vertanding en die andere SM heeft ook een langere vertanding.. die andere met de enduro is normale vertanding (+-140-150km/h) de mijne heeft een kortere vertanding +-120-130km/h met een 5bak..

t vermogen is btw ook wel lekker.. standaard 65pk net onder de 7000 toeren en 80nm aan koppel met het veel te agressieve oppakken van een echte 2takt en dat alles bij net wat meer als 100kilo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24282006
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En die texelaars komen elke week wel een keer op het vaste land, er kan vast wel wat geregeld worden.
dan is het nog niet te doen.. hier in de buurt vind je ook wel t een en ander (ik woon in limburg) en de meeste donor onderdelen heb ik al (ik zoek alleen nog een voorfront en een sedan (van na 73) heeft toch het foute front en 90% van de tourings ook (die hebben origineel allemaal een front van voor 73 of de auto's nou in 71 of in 77 zijn gemaakt)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24282072
Komt ie weer met zn CR's

Jij hebt duidelijk nog nooit op een Bandit600 25kw gereden, is niks vergeleken met zo'n CR
pi_24282209
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Komt ie weer met zn CR's

Jij hebt duidelijk nog nooit op een Bandit600 25kw gereden, is niks vergeleken met zo'n CR
komt allemaal door patrick281
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443488
YES!!!! ik heb een voorfront!!!!!!!!! het schadebedrijf waar mijn auto gedaan wordt maakt ook ferrari's enzo en die hebben connecties door heel europa... en nou heeft die eens rondgebeld voor een nieuw voorfront van voor 73 wat dus zo zeldzaam is... en in munchen hadden ze er nog 1tje! en ik mag die hebben wel voor de prijs van 631 euro ex. BTW maargoed! ik krijg m toch maar ff

* Youp blij
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24448743
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
YES!!!! ik heb een voorfront!!!!!!!!! het schadebedrijf waar mijn auto gedaan wordt maakt ook ferrari's enzo en die hebben connecties door heel europa... en nou heeft die eens rondgebeld voor een nieuw voorfront van voor 73 wat dus zo zeldzaam is... en in munchen hadden ze er nog 1tje! en ik mag die hebben wel voor de prijs van 631 euro ex. BTW maargoed! ik krijg m toch maar ff

* Youp blij
. Holy fuck, wat een prijs man.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24451238
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:44 schreef D-Devil het volgende:

[..]

. Holy fuck, wat een prijs man.
ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebben
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24455060
Da's mooi, dan kun je weer wat stuk maken...
pi_24457012
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 22:08 schreef MacroTough het volgende:
Da's mooi, dan kun je weer wat stuk maken...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:09:13 #210
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24457470
Uiteindelijk bepalen dat soort dingen wel het waardebehoud van je auto... helemaal origineel is altijd beter.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24457679
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 00:48 schreef Youp het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
There is no other!
pi_24458356
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:09 schreef Five_Aces het volgende:
Uiteindelijk bepalen dat soort dingen wel het waardebehoud van je auto... helemaal origineel is altijd beter.
da's waar maar een compleet front is wel ff wat anders als een stripje hier of een velgje daar dat MOET gewoon origineel zijn anders klopt de auto niet meer...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:04:05 #213
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24458489
Dat bedoel ik ook.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24458543
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dat bedoel ik ook.
ok! trouwens t komt heeeel (veel te) vaak voor dat een touring niet het originele front meer heeft bij een sedan valt het minder op, als die het front van na 73 heeft dan is het gewoon een sedan van na 73 klaar.. maar op de touring is dat front nooit geproduceerd...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 09:31:10 #215
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24460140
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:18 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
Nou en?
Zeikers.

Youp die kocht een ouwe BMW, het gaat stuk en hij maakt het weer.
Big deal. Go Youp

NB dat front staat gewoon in de ETK, nr. 41 33 1 835 659 is het toch?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24463507
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 09:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nou en?
Zeikers.

Youp die kocht een ouwe BMW, het gaat stuk en hij maakt het weer.
Big deal. Go Youp

NB dat front staat gewoon in de ETK, nr. 41 33 1 835 659 is het toch?
in de wat?

ik denk trouwens dat je dan een front van na 73 hebt want dat van voor 73 staat niet meer ergens gewoon in...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:00:00 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24467462
NERD-alert

@Youp
Dacht ik ook, maar klopt dat nr. dan niet?
Staat er echt front touring vanaf 1968 oid t/m 1973, voor 644 EUR
Kan je gewoon grafisch opzoeken onder carrosserie onderdelen.
Boeit verder natuurlijk voor geen ene meter.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24467984
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
NERD-alert

@Youp
Dacht ik ook, maar klopt dat nr. dan niet?
Staat er echt front touring vanaf 1968 oid t/m 1973, voor 644 EUR
Kan je gewoon grafisch opzoeken onder carrosserie onderdelen.
Boeit verder natuurlijk voor geen ene meter.

nummer geen idee... en t kan zijn dat je t op kan zoeken... maar bestellen, ho maar dit was echt het aller laatste front dat ze hadden liggen bij BMW...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24471323
Volgens mij staat ook zo'n 2000 in roosteren bij een garage. Een oranje. Reed er vanmiddag langs, want ik ga altijd in belgie tanken
pi_24471368
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:26 schreef Alfa_Boy het volgende:
Volgens mij staat ook zo'n 2000 in roosteren bij een garage. Een oranje. Reed er vanmiddag langs, want ik ga altijd in belgie tanken
hmmz... nee in roosteren ken ik niemand met zo'n ding maar t zou goed kunnen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24471735
als ik weer eens langsrij, maar ik ff pics. Ik ben niet zo'n bmw-kenner, maar hij lijkt veel op die van jou
pi_24471783
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:48 schreef Alfa_Boy het volgende:
als ik weer eens langsrij, maar ik ff pics. Ik ben niet zo'n bmw-kenner, maar hij lijkt veel op die van jou
zeker doen, en vervolgens hier posten
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24474810
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:48 schreef Youp het volgende:

[..]

ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebben
GODDAMN

Voor dat geld koop ik een nette E30 318i in D-land

Stort dat geld liever op mijn rekening man
pi_24476870
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:10 schreef yup het volgende:

[..]

GODDAMN

Voor dat geld koop ik een nette E30 318i in D-land

Stort dat geld liever op mijn rekening man
nee deze auto MOET en ZAL weer 100% in orde komen
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 9 januari 2005 @ 02:12:11 #225
46960 StefanP
polemicist
pi_24477929
Doh! Ik lees net pas dat je auto stuk is (heb weinig gefokt de afgelopen maand), da's mooi kut man! Het ziet er vrij erg uit vanuit mijn optiek maar ik heb dan ook 2 linkerhanden. Ik weet zeker dat je hem weer kunt oplappen, de laatste posts zijn ook veel positiever dan je eerste.

Ik heb wel vaker een prachtige auto gezien die al eerder total loss was gereden, als je dan de foto's voor- en na ziet dan houd je het niet voor mogelijk. Wedden dat dat bij jouw auto ook lukt? De passie is er wel en dat maakt al het verschil.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_24478001
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:12 schreef StefanP het volgende:
Doh! Ik lees net pas dat je auto stuk is (heb weinig gefokt de afgelopen maand), da's mooi kut man! Het ziet er vrij erg uit vanuit mijn optiek maar ik heb dan ook 2 linkerhanden. Ik weet zeker dat je hem weer kunt oplappen, de laatste posts zijn ook veel positiever dan je eerste.

Ik heb wel vaker een prachtige auto gezien die al eerder total loss was gereden, als je dan de foto's voor- en na ziet dan houd je het niet voor mogelijk. Wedden dat dat bij jouw auto ook lukt? De passie is er wel en dat maakt al het verschil.
klopt zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt heb ik alle onderdelen al bij elkaar en staat de auto een dezer dagen (als mijn unieke 'voorfront' binnen is) bij een schadebedrijf dat ook ferrari's enzo doet (connecties enzo )

de schade is ook beperkt gebleven tot plaatwerk, de kokerbalken zijn niet geraakt of scheefgetrokken of wat dan ook dus ik heb enorm veel geluk gehad

jammer dat de verzekering niks uitkeert natuurlijk maarja ik heb liever dat ze dat niet doen en dat de auto nog te redden is dan andersom, dat heeft misschien met mn liefde voor auto's te maken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24478280
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef Youp het volgende:

[..]

klopt zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt heb ik alle onderdelen al bij elkaar en staat de auto een dezer dagen (als mijn unieke 'voorfront' binnen is) bij een schadebedrijf dat ook ferrari's enzo doet (connecties enzo )

de schade is ook beperkt gebleven tot plaatwerk, de kokerbalken zijn niet geraakt of scheefgetrokken of wat dan ook dus ik heb enorm veel geluk gehad

jammer dat de verzekering niks uitkeert natuurlijk maarja ik heb liever dat ze dat niet doen en dat de auto nog te redden is dan andersom, dat heeft misschien met mn liefde voor auto's te maken
Uit ervaring van Pa met een auto die hij zelf heeft gehad kan ik dit beamen.

Hij had een keer een Opel (weet echt niet meer welke) en die zat erger dan jou wagen inelkaar.

Heeft ie mooi zelf gefixed... (onderdelen van sloop + natuurlijk het nodige uitdeuk werk).
pi_24581044
Youp, ik schaam me diep. Ben gaan tanken in belgie, zie ik die oranje weer staan, denk bij mezelf, SHIT de digicam vergeten
Sta ik bij het stoplicht achter een 2002 turbo op een trailer, GVD geen digcam
pi_24583926
Zeg Youp, ga je nu straks ook een rijvaardigheidstraining doen? Niet lullig bedoeld, maar het is de manier om je auto beter te leren kennen.
...
pi_24586904
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
Youp, ik schaam me diep. Ben gaan tanken in belgie, zie ik die oranje weer staan, denk bij mezelf, SHIT de digicam vergeten
Sta ik bij het stoplicht achter een 2002 turbo op een trailer, GVD geen digcam
2002 Turbo's
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24587365
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

2002 Turbo's
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
Inderdaad, flink raggen met zo'n wagen ! 1 van de weinige turbo's .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_24654532
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:54 schreef Garbageman het volgende:
Zeg Youp, ga je nu straks ook een rijvaardigheidstraining doen? Niet lullig bedoeld, maar het is de manier om je auto beter te leren kennen.
heb ik al eens over nagedacht maar ik zie wel.. ik ga sowieso wat voorzichtiger zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24654580
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

2002 Turbo's
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24654602
de reden dat ik dit topic weer omhoog schop is dat mijn voorfront binnen is morgen gaat de plaatwerker het ophalen bij een dealer in de buurt en dan worden er maandag nog wat afspraken gemaakt en gaan ze er aan beginnen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 20 januari 2005 @ 19:10:34 #235
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24654737
Da's goed nieuws Youp.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24654862
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:59 schreef Youp het volgende:

[..]

dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..
Was het niet zo dat dit onder dwang van de Duitse overheid is gebeurd?
pi_24655200
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Da's goed nieuws Youp.


@ Dr_Frickin_Evil:

zou kunnen... durf ik niet zo te zeggen maar als ik er ooit een kopen kan waar het niet op staat dan komt het er wel op hoor
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24655317
Heb afgelopen week bij de sportschool ook zo'n auto als jij hebt zien staan Youp...mooi!
pi_24655787
volgende keer foto's maken
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:44:57 #240
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24671248
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

2002 Turbo's
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/h
pi_24671530
Voor een auto van 300 jaar oud is dat best snel
pi_24671780
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 16:44 schreef greatdane het volgende:

[..]

Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/h
grapjas...
Performance: 0-60 mph (0-100 kph) 6.9 secs. Top Speed 130 mph (211kph)


en dan had je de alpina uitvoering nog met 200+ pk's

de mijne met 130pk (2 liter Tii) doet 0-100 in 8,2 sec en de top ligt op 190km/h

-edit-

bron: http://www.bmw2002.co.uk/turbo.htm

-edit2-

en in die tijd was dat enorm snel.. en het was de aller eerste productie auto met een turbo.. trouwens de topsnelheid kon hoger met een zwaardere overbrenging of een 6bak ofzo, hij zit nl. aan zn top omdat zn toeren op zijn
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:44:52 #243
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24672201
Ik zag een andere site die wat anders vermelde maar goed erg snel voor die tijd idd.En succes met het repareren van jouw bmw.Goed werk
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:52:37 #244
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24677293
Is dat stuk puin nou al af dan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_24677802
zoals PeuRac zei: ook_gek, zo subtiel als altijd
pi_24677812
Ik zag op een andere site ook wat tragere tijden dan je hier vermeld..
Hij is welliswaar iets sneller dan mijn GTtje, maar die ziet er beter uit
pi_24680567
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef BazzoS het volgende:
zoals PeuRac zei: ook_gek, zo subtiel als altijd
zijn we gewend
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24680591
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef zappa29 het volgende:
Ik zag op een andere site ook wat tragere tijden dan je hier vermeld..
Hij is welliswaar iets sneller dan mijn GTtje, maar die ziet er beter uit
wat voor gttje?

en smaken verschillen he

-edit-

ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog ) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..

trouwens autoweek tests verschillen ook altijd van fabriekstest enzo.. en er zijn nog 100000 verschillende uitvoeringen van de auto... eentje bv. met een 5bak en eentje met een 4bak (ik heb de 4bak) maar de 4bak gaat in de 2 over de 100 en de 5bak niet die moet nog net van te voren naar de 3... en zo zijn er nog dingen waar je rekeing mee moet houden
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:28:40 #249
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24681745
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires

Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 22 januari 2005 @ 07:43:39 #250
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24683870
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:

[..]

wat voor gttje?
Lees je es in in PTA man.

Een Opel GT-tje

Die ziet er idd beter uit
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:58:12 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24685789
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:

[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog ) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.

Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.

Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_24705320
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires

Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
da's allemaal nieuw trouwens over die banden heb je gelijk 175 ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat en dan gewoon 175 op de vooras houden

trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweest komt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24705346
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.

Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.

Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren
ik heb ook trommeltjes achter
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24705615
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:

[..]

da's allemaal nieuw trouwens over die banden heb je gelijk 175 ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat en dan gewoon 175 op de vooras houden

trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweest komt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden

BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
pi_24705969
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:

[..]

Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden

BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggen waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar wou bezuinigen ofzo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24706718
Ja 175 op de achteras is zowiezo niet gezond voor rwd met wat vermogen
  zondag 23 januari 2005 @ 14:56:56 #257
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_24706837
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:

5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog ) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut

Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
pi_24706920
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut

Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...

En dat koppeling slippen wat jij zegt is ook niet echt gezond...
  zondag 23 januari 2005 @ 15:03:31 #259
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_24706954
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
pi_24707430
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...

En dat lijken me geen stakkers...

Verder jou manier van optrekken is volgens mij het beste voor turbodaisels...
  zondag 23 januari 2005 @ 18:40:35 #261
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24710053
Gewoon je koppeling een x niet gebruiken
pi_24710211
Voor het snel optrekken met een auto heeft er wel eens een filmpje gestaan in het PTA filmpjes topic. Welk deel het was en of de url het nog doet weet ik niet. De naam was hard_launch en het was een gast in een bmw die het voor deed. Het filmpje heb ik nog wel (iets van 7,5 mb) maar helaas geen hostruimte.
  zondag 23 januari 2005 @ 19:23:17 #263
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24710703
Hier staat het beschreven: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=47538

Die Silverstreak heeft meer als 8000 runs op de dragstrip achter zijn naam staan, weet wel hoe het moet dus.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24711951
quote:
-"Should I launch at my peak torque?"

Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerder
pi_24719217
quote:
Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maakt Je zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....

Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
5000 is ook wat veel ja maar was bij wijze van spreken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775269
hij staat dus bij de plaatwerker
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775295
O jee..
pi_24775315
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
stil jij
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24775336
Waarom
pi_24775393
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom
weet ik veel
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:52:19 #271
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24801409
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
dus toch?! als je eenmaal gereden hebt (en je geen pussy bent ) wil je niet anders
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:17:55 #273
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24807029


Ik zoek trouwens nog dat filmpje auw de url want het filmpje staat hier op schijf dan kan ik die nog een keer aan iemand in het motortopic laten zien.
pi_24813143
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:03:20 #275
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24815323
Tnx, ik heb zelf een webspace van 10 mb, maar de bestanden mogen niet groter zijn dan 1.2 mb per stuk.

Het proefritje was eh.. apart. Check mijn post in het motortopic maar van 14:40.
pi_24824509
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
haha, je hoort hem gewoon te veel gas geven, waarschijnlijk als schrikreactie omdat het al te ver ging.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24830589
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknald http://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
ROTFLOL!
pi_24841433
die kerel geeft veel minder als 50% gas (de mijne gaat met 25% gas in de 3e versnelling bij 15km/h al op t achterwiel opvoerauspuffje + iets kortere overbrenging )

500ccm two-stroke powahh
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 31 januari 2005 @ 13:50:15 #279
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24849738
quote:
Op zondag 30 januari 2005 23:20 schreef Youp het volgende:
500ccm two-stroke powahh
En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur. klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
pi_24851824
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:50 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur. klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
beters!! nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek

wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 31 januari 2005 @ 15:44:28 #281
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24852045
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Youp het volgende:
beters!! nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek
Irl komen die lichtmetalen velgen wel mooi over. (zelfs het blauwe zadel )
En fototechnisch kan het er wat beter opstaan. Vertekend allemaal wat zo.
quote:
wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Niet op gelet, maar voor 1990 in ieder geval. Vanaf 1991 inderdaad geen problemen meer.
Maar de karters schijnen dus gewoon te passen.
Hij is compleet uit elkaar geweest, overal nieuwe boutjes enz..
pi_24859627
nice leuke uitlaat ook enzo
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:19:16 #283
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24870651
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 11:12 schreef Youp het volgende:
nice leuke uitlaat ook enzo
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.

Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
pi_24880249
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:19 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.

Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
morgen sta je weer 3 kwartier ik ken het
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:01:39 #285
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24880752
Ik sla een dagje over qua spierpijn.

En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........

Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......

[ Bericht 44% gewijzigd door Patrick281 op 02-02-2005 12:06:59 ]
pi_24881823
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:01 schreef Patrick281 het volgende:
Ik sla een dagje over qua spierpijn.

En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........

Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......
de mijne loopt goed stationair.. in de 1 blijft hij net doorrijden in de andere versnellingen slaat hij denk ik af... (om m uit te zetten moet ik in de versnelling de koppeling abrubt loslaten en dat deed ik een keer in de 1 en het wiel begon gewoon langzaam te draaien op ruw beton ) je moet hem wat hoger afstellen want het is echt niet fijn als hij telkens aflsaat... op de baan is dat fijn ja dat als je op je pens gaat het ding niet door blijft gaan en je met je poten tussen het wiel of de ketting ofzo komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen (als je iig een standaard carb hebt)
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:06:11 #287
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24881871
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:03 schreef Youp het volgende:
komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen (als je iig een standaard carb hebt)
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben. Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.

Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
pi_24881914
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben. Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.

Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
dat is om je gaskabel strak te zetten als je speling hebt op het gas niet om je stationair toerental af te stellen is ietsje te onnouwkeurig enzo je wil niet dat je m aantrapt terwijl het stationair toerental te hoog staat dan slaat de kicker terug en breekt ie je been
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24992310
en de plaatwerker is dus druk bezig met mn oto en ik heb de prijs ook al doorgekregen... 1250-1500 euro exclusief 800 euro voor het originele front... en dan wordt de voorkant gefixed en gespoten en tussen de ruitenwissers zat een scheurtje, dat wordt weggewerkt, de voorruit gaat er uit om het mooi uit te spuiten... aan de rechter zijkant zat een krasje met een blaasje, dat wordt weggewerkt, aan de andere kant zat een deukje waar een stukje lak weg was, dat wordt weggewerkt en het raampje wordt er uit gehaald om het mooi uit te spuiten, op de bodem zat een rot plekje wat gefixed wordt en binnen in een wielkas zat een roest plekje wat weggewerkt wordt

al met al (relatief) cheap dus
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25017955
Relatief cheap? Da's super cheap man Ik moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...

Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25021630
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 03:23 schreef StefanP het volgende:
Relatief cheap? Da's super cheap man Ik moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...

Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
ja is ook zo... hij is meer waard als hij klaar is omdat ik een aantal plekjes laat bijwerken.. als het goed is heb ik er geneens echt verlies op gedraaid na het ongeluk ik heb hem namelijk goedkoop gekocht omdat hij van de pa van een maat van me was...

en over dat plaatwerk gesproken.. jah ik heb een goede deal gesloten connecties hea
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25100670
update:

ik ben net 5 minuten geleden gebelt door mn neef, de plaatwerker was bij m geweest... het nieuwe front zit er al in!!, de motorkap en het spatscherm zijn gestraald en op de bodem is het rotte plekje al gelast

en dat alles in 2 dagen tijd... ze zijn er gisteren pas aan begonnen
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:41:59 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25839529
Youp hoe gaat het nu met je Touring?

Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.


294K op de teller

Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25842337
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Youp hoe gaat het nu met je Touring?

Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.

[[url=http://img175.exs.cx/img175/3227/1030372noplates3fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
294K op de teller

Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
ik krijg hem een dezer dagen thuis neergezet... en dan nog even opbouwen... nog wat dingetjes laten maken (t een en ander verchromen en een nieuwe radiateur laten maken ofzo) en dan moet ie getaxeerd worden en dan moet t maar goed zijn

trouwens een E30 X touring is ZELDZAAM
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:26:24 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25842482
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.

Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25842637
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.

Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
ik kan een nieuwe radiateur op laten bouwen voor 80 euro (als ik me niet vergis) als ik de radiateurbakken maar lever dus nieuw raamwerk er in
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:36:58 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25842790
Dat is dan idd een betere optie.
Koplampen enzo is dat nog een beetje redelijk te krijgen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25843315
joa is goed aan te komen.... alleen die zwarte grilletjes met 2 chromen randen ai ai wat een crime om daar nog aan te komen.. maar ik heb ze en dat voorfront... maar dat heb ik eerder in het topic al gemeld
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25886351
nou de auto is met 5 tot 10 minuutjes hier dan ga ik gelijk foto's maken, online pleuren en een deel 2 topic maken zodat ik daar het vervolg verhaal kan maken en mn vorderingen kan showen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:25:55 #300
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25888277
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:25 schreef Patrick281 het volgende:
Jammer, 2 wielen teveel.


laat mij ook een 2e hobby hebben
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')