auw.avi is met een langere vertandingquote:Op woensdag 29 december 2004 18:53 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Auw.avi
ding heeft wel veel vermogen, en een superkorte vertanding of niet soms
dan is het nog niet te doen.. hier in de buurt vind je ook wel t een en ander (ik woon in limburg) en de meeste donor onderdelen heb ik al (ik zoek alleen nog een voorfront en een sedan (van na 73) heeft toch het foute front en 90% van de tourings ook (die hebben origineel allemaal een front van voor 73 of de auto's nou in 71 of in 77 zijn gemaakt)quote:Op woensdag 29 december 2004 16:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En die texelaars komen elke week wel een keer op het vaste land, er kan vast wel wat geregeld worden.
komt allemaal door patrick281quote:Op woensdag 29 december 2004 19:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Komt ie weer met zn CR's
Jij hebt duidelijk nog nooit op een Bandit600 25kw gereden, is niks vergeleken met zo'n CR![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
YES!!!! ik heb een voorfront!!!!!!!!! het schadebedrijf waar mijn auto gedaan wordt maakt ook ferrari's enzo en die hebben connecties door heel europa... en nou heeft die eens rondgebeld voor een nieuw voorfront van voor 73 wat dus zo zeldzaam is... en in munchen hadden ze er nog 1tje! en ik mag die hebbenwel voor de prijs van 631 euro ex. BTW maargoed! ik krijg m toch maar ff
![]()
* Youp blij
ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebbenquote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:08 schreef MacroTough het volgende:
Da's mooi, dan kun je weer wat stuk maken...
da's waar maar een compleet front is wel ff wat anders als een stripje hier of een velgje daarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:09 schreef Five_Aces het volgende:
Uiteindelijk bepalen dat soort dingen wel het waardebehoud van je auto... helemaal origineel is altijd beter.
ok!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:04 schreef Five_Aces het volgende:
Dat bedoel ik ook.
Nou en?quote:
in de wat?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 09:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nou en?
Zeikers.
Youp die kocht een ouwe BMW, het gaat stuk en hij maakt het weer.
Big deal. Go Youp
NB dat front staat gewoon in de ETK, nr. 41 33 1 835 659 is het toch?
nummer geen idee... en t kan zijn dat je t op kan zoeken... maar bestellen, ho maarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
NERD-alert
@Youp
Dacht ik ook, maar klopt dat nr. dan niet?
Staat er echt front touring vanaf 1968 oid t/m 1973, voor 644 EUR
Kan je gewoon grafisch opzoeken onder carrosserie onderdelen.
Boeit verder natuurlijk voor geen ene meter.
![]()
hmmz... nee in roosteren ken ik niemand met zo'n dingquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:26 schreef Alfa_Boy het volgende:
Volgens mij staat ook zo'n 2000 in roosteren bij een garage. Een oranje. Reed er vanmiddag langs, want ik ga altijd in belgie tanken
zeker doen, en vervolgens hier postenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:48 schreef Alfa_Boy het volgende:
als ik weer eens langsrij, maar ik ff pics. Ik ben niet zo'n bmw-kenner, maar hij lijkt veel op die van jou
GODDAMNquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:48 schreef Youp het volgende:
[..]
ja ik weet t, maar ze zijn 2e hands niet te krijgen en als je ze kan krijgen betaal je je er ook scheel voor en dan moet ie nog bewerkt worden omdat ze meestal wel half rot of geroest zijn oid.. en een tijd geleden kon je ze bij walloth und esch nog bestellen voor 650 euro per stuk (ik dacht wel inclusief BTW) maar dit is gewoon de aller laatste die zij bij BMW over heel de wereld hebben
neequote:Op zondag 9 januari 2005 00:10 schreef yup het volgende:
[..]
GODDAMN
Voor dat geld koop ik een nette E30 318i in D-land
Stort dat geld liever op mijn rekening man![]()
kloptquote:Op zondag 9 januari 2005 02:12 schreef StefanP het volgende:
Doh! Ik lees net pas dat je auto stuk is (heb weinig gefokt de afgelopen maand), da's mooi kut man! Het ziet er vrij erg uit vanuit mijn optiek maar ik heb dan ook 2 linkerhanden. Ik weet zeker dat je hem weer kunt oplappen, de laatste posts zijn ook veel positiever dan je eerste.
Ik heb wel vaker een prachtige auto gezien die al eerder total loss was gereden, als je dan de foto's voor- en na ziet dan houd je het niet voor mogelijk. Wedden dat dat bij jouw auto ook lukt? De passie is er wel en dat maakt al het verschil.
Uit ervaring van Pa met een auto die hij zelf heeft gehad kan ik dit beamen.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:15 schreef Youp het volgende:
[..]
kloptzoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt heb ik alle onderdelen al bij elkaar en staat de auto een dezer dagen (als mijn unieke 'voorfront' binnen is) bij een schadebedrijf dat ook ferrari's enzo doet (connecties enzo
)
de schade is ook beperkt gebleven tot plaatwerk, de kokerbalken zijn niet geraakt of scheefgetrokken of wat dan ook dus ik heb enorm veel geluk gehad
jammer dat de verzekering niks uitkeert natuurlijk maarja ik heb liever dat ze dat niet doen en dat de auto nog te redden is dan andersom, dat heeft misschien met mn liefde voor auto's te maken
2002 Turbo'squote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:54 schreef Alfa_Boy het volgende:
Youp, ik schaam me diep. Ben gaan tanken in belgie, zie ik die oranje weer staan, denk bij mezelf, SHIT de digicam vergeten
Sta ik bij het stoplicht achter een 2002 turbo op een trailer, GVD geen digcam![]()
![]()
Inderdaad, flink raggen met zo'n wagen ! 1 van de weinige turbo'squote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
heb ik al eens over nagedacht maar ik zie wel.. ik ga sowieso wat voorzichtiger zijnquote:Op zaterdag 15 januari 2005 17:54 schreef Garbageman het volgende:
Zeg Youp, ga je nu straks ook een rijvaardigheidstraining doen? Niet lullig bedoeld, maar het is de manier om je auto beter te leren kennen.
dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
Was het niet zo dat dit onder dwang van de Duitse overheid is gebeurd?quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:59 schreef Youp het volgende:
[..]
dat heeft er helaas maar bij weinig auto's op gezeten aangezien het BMW een te agressief imago gaf..
quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Da's goed nieuws Youp.
Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/hquote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
2002 Turbo's![]()
Die letters op de voorbumper zijn speciaal gespiegeld zodat mensen in hun achteruitkijkspiegel het goed kunnen lezen, en vervolgens 7 kleuren kunnen schijten!
grapjas...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:44 schreef greatdane het volgende:
[..]
Hmm zal wel meevallen denk ik zo.0/100 8 sec Top 208km/h![]()
zijn we gewendquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef BazzoS het volgende:zoals PeuRac zei: ook_gek, zo subtiel als altijd
wat voor gttje?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef zappa29 het volgende:
Ik zag op een andere site ook wat tragere tijden dan je hier vermeld..
Hij is welliswaar iets sneller dan mijn GTtje, maar die ziet er beter uit
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
da's allemaal nieuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires
Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
ik heb ook trommeltjes achterquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.
Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.
Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.![]()
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren![]()
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vriendenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
da's allemaal nieuwtrouwens over die banden heb je gelijk
175
ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat
en dan gewoon 175 op de vooras houden
![]()
trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweestkomt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
![]()
![]()
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:
[..]
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden![]()
![]()
BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nutquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut
Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...quote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerderquote:-"Should I launch at my peak torque?"
Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
5000 is ook wat veel jaquote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
stil jijquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
haha, je hoort hem gewoon te veel gas geven, waarschijnlijk als schrikreactie omdat het al te ver ging.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
ROTFLOL!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:52 schreef Youp het volgende:
ik heb m weer ff voor je online geknaldhttp://members.home.nl/youpclaessen/auw.avi
beters!!quote:Op maandag 31 januari 2005 13:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En ik heb hem gekocht Yoep.
Morgen staat'ie hopelijk in de schuur.klik.
Het is wel het oude model, maar met nieuwe karters dus niet de bekende waterpomp problemen.
quote:Op maandag 31 januari 2005 15:31 schreef Youp het volgende:
beters!!nu ff met de tank en de radiatorkappen naar de spuiter en een setje zwarte excels met spaken er onder en dan is hij helemaal tegek
Niet op gelet, maar voor 1990 in ieder geval. Vanaf 1991 inderdaad geen problemen meer.quote:wat is trouwens het bouwjaar? ziet er nl <1990 uit en je hebt t over de bekende waterpomp problemen.. dat was toch ook voor '90 of niet?
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.quote:
morgen sta je weer 3 kwartierquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Speciaal voor deze gelast hoorde ik vandaag, ontworpen voor weggebruik.
(meer pit bovenin, inplaats voor het terrein onderin)
Verder zit er ook een splinternieuwe carb op van 300 euro, en dat mag wel want het ding komt uit 1986.![]()
![]()
Er kan bijna een oldtimer verzekering op.![]()
Aantrappen heb ik vandaag in een ellenlange sessie van 45 minuten uiteindelijk in de voet.
Zoals ze zeggen: in de vingers.
de mijne loopt goed stationair.. in de 1 blijft hij net doorrijden in de andere versnellingen slaat hij denk ik af... (om m uit te zetten moet ik in de versnelling de koppeling abrubt loslaten en dat deed ik een keer in de 1 en het wiel begon gewoon langzaam te draaien op ruw betonquote:Op woensdag 2 februari 2005 12:01 schreef Patrick281 het volgende:
Ik sla een dagje over qua spierpijn.
En ik zeg dat het goed gaat in de toekomst.![]()
Volgens de vorige eigenaar loopt hij altijd in 2 trappen ...........
Gisteren na de eerste gelukte poging nog 3 keer af laten slaan tijdens een stukje rijden(moest de eerste keer de helm weer/nog opzetten namelijk) en de ene keer was het al met 1 trap lopen, en de andere twee keer (met te hoge versnelling optrekken) met 2 trapjes.
Loopt dat ding van jou normaal stationair of niet? Deze is afgesteld op afslaan.
Was beter volgens de verkoper.......
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:03 schreef Youp het volgende:
komt.. trouwens voor als je het nog niet wist, als jeje choke hendeltje omhoog trekt kan je er aan draaien om het stationair toerental af te stellen(als je iig een standaard carb hebt)
dat is om je gaskabel strak te zetten als je speling hebt op het gasquote:Op woensdag 2 februari 2005 13:06 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hij wees de plaats aan waar de gaskabel in de carb gaat aan. Een soort kartelring.
Maar hij kan het fout hebben.Zal vanavond eens kijken, maar niet starten vandaag.
Nu is remmen een belevenis omdat je tegelijkertijd het gas erop moet houden.
En de voorrem is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken........
ja is ook zo... hij is meer waard als hij klaar isquote:Op donderdag 10 februari 2005 03:23 schreef StefanP het volgende:
Relatief cheap? Da's super cheap manIk moest 800 euro dokken voor een miniscuul deukje linksachter in de supra... het zag er verdorie zo makkelijk uit dat ik het misschien zelf wel had kunnen doen. En 800 euro was ook nog eens de goedkoopste offerte...
Als ik jouw lijst lees met wat er gedaan wordt en dan de prijs, dan heb je een super deal! Ga je tussentijds nog kijken en foto's maken? Waarschijnlijk komt je auto er mooier uit dan voor het ongeluk en dan het geld, hoewel zuur, toch goed besteed!
ik krijg hem een dezer dagen thuis neergezet... en dan nog even opbouwen... nog wat dingetjes laten maken (t een en ander verchromen en een nieuwe radiateur laten maken ofzo) en dan moet ie getaxeerd worden en dan moet t maar goed zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Youp hoe gaat het nu met je Touring?
Anyway, ik heb een 1990 325iX Touring op de kop getikt voor erbij, ding gaat als op rails.
[[url=http://img175.exs.cx/img175/3227/1030372noplates3fp.th.jpg]afbeelding][/URL]
294K op de teller![]()
Staat nu bij me garage voor kleppen stellen en nwe. olie in de verschillende tandwielen enzenz.
ik kan een nieuwe radiateur op laten bouwen voor 80 euro (als ik me niet vergis) als ik de radiateurbakken maar leverquote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ja goed he
origineel NL otoo, 12 van verkocht in 1990.
Maar het schiet dus wel op met de tii.
Radiateur laten maken?
Kan je toch gewoon een nieuwe voor halen
EUR 204 ex (prijzig trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |