Youp, dat ding is 30 jaar oud man.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ga het nog een keer met de stopwatch ofzo clocken.. en dan ook echt race style... 5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
da's allemaal nieuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 01:28 schreef Five_Aces het volgende:
4 bak en wheelspin in zijn 2 met dat ding? Dude, you need some serious tires
Weet te trouwens ook wat je de koppeling van dat oude beesje aan gaat doen?
ik heb ook trommeltjes achterquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Youp, dat ding is 30 jaar oud man.
Hou 'm nou eerst maar een tijdje heel.
Sowiezo is 0-100 een weinigzeggende test die erg slecht is voor je otoo.
Souplesse; bv. 100-200 in de hoogste versnelling of 80-120 in de 4 lijkt mij nuttiger.
Als je toch iets wilt doen met optrekken vin ik de klassieke Engelse 0-100-0 eleganter
Dat is dus optrekken tot 160 kmu en dan vol in de ankers.![]()
Golfjes met rode tromelremmetjes achter kunnen dat vaak ook maar 1 keer presteren![]()
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vriendenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
da's allemaal nieuwtrouwens over die banden heb je gelijk
175
ik kan op die velgen sowieso 185 kwijt en ik wil er eigenlijk 195 op passen maarja ik zie wel of dat lukken gaat
en dan gewoon 175 op de vooras houden
![]()
trouwens ik wil dat 0-100 maar 1x proberen en dan is t mooi geweestkomt omdat mn klasgenoten niet kunnen rekenen in gewicht tot pk's maar alleen in leeftijd van de auto
![]()
![]()
185 rondom is origineel bij die auto als ik me niet vergis... maar ik heb er 175 rondom op liggenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:45 schreef yup het volgende:
[..]
Waarom herken ik dit fenomeen bij mijn vrienden![]()
![]()
BTW zijn de bandenmaten achter origineel ?
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nutquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:22 schreef Youp het volgende:
5000rpm koppeling zo vlot mogelijk op laten komen zonder wheelspin te bouwen dan naar de 2 rustig met de koppeling (in de 2 spint ie ook nog) en dan in de 2 tot over de 100 trekken..
Je moet volgens mij gassen tot de punt van maximale koppel (bij onze auto bijv. 4750 rpm is max koppel), dan koppeling heel hard laten loslaten, en dan beetje balanseren met gas...quote:Op zondag 23 januari 2005 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Das echt onzin... met je koppeling in 5000rpm gaan staan draaien. Wat heeft dat voor nut
Als je beetje kan rijden laat je hem gewoon stationair lopen en zodra je gaat laat je je koppeling gewoon slippen tot x rpm
Top gear best motoring dat soort programmas zie ik ze toch echt heel wat gas geven...quote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
Speciaal ge-quote voor onzer motorfapper reetspeerderquote:-"Should I launch at my peak torque?"
Not neccesarily, you should launch at the highest rpm that you can without wheelspin. That's gonna vary car to car, day to day in any given car. Try to find the sweet spot for launch rpm. Try launching at 2500 rpm. If wheelspin occurs, try lower. If not, try 3000, then 3500 rpm, etc, until wheelspin occurs, then dial it in, find the best spot.
5000 is ook wat veel jaquote:Op zondag 23 januari 2005 15:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan moet je niet gaan racen als je je daar zorgen om maaktJe zou toch je koppeling moeten laten slippen om snel weg te komen....
Als jij 5000rpm staat te draaien en je laat die koppeling in een keer schieten dan begin je toch ook niet gelijk met 5000rpm te rijden, dan zakt ie toch wel terug in toeren.. dus moet je wel laten slippen en dan is 5000rpm draaien met koppeling in dus overbodig.
stil jijquote:Op donderdag 27 januari 2005 11:18 schreef Rietvaerder het volgende:
O jee..
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:52 schreef Patrick281 het volgende:
Morgen een CR500 rijden~kijken~kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |