abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23891845
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:11 schreef yup het volgende:

[..]

Dat is ook een geintje dude, ik had al het idee dat je geen citroen uber alles waanideeen had
Hey, duidelijk een geintje
quote:
BMW heeft electronisch geregelde luchtvering dacht ik (ook op de 3-serie dacht ik).

Maar stel je gooit 300 kilo in een BX (of whatever citroen), gaat ie dan automatisch meer druk op het systeem leveren? Of is dit systeem zo geavanceerd dat ie gewoon dat vanzichzelf doet zonder computers...
Jazeker, die pompt de boel verder op, tot de juiste hoogte is bereikt. Op die manier heb ik een keer in mijn BX 7 mensen gehad plus bagage. Dat ding veerde toen echt ultra lekker, en gaf verder geen krimp.

Gezien het feit dat tussen drukregelaar en pomp zo'n 170 bar heerst, en daarna je voor je vering en remmen 80 bar ter beschikking hebt, kun je heel wat uithalen
quote:
Want BMW's automatische niveauregeling als het goed is (vrijwel elke auto met computergestuurde luchtvering iig).
Oh het zal best beter kunnen tegenwoordig dan het originele hydropneumatische systeem (wat stamt van begin jaren 50), maar Citroen bouwt dan tegenwoordig ook Hydractive 3 systemen in de C5 en straks C6.

Maar goed ff terug naar Youp z'n auto....

Youp welk merk en type injectie heeft ie? Bosch zeker? Hoe werkt die mechanische injectie?
pi_23891888
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:43 schreef Threepio het volgende:

[..]

Electronisch geregelde luchtvering? op een 3 serie? zo ver zijn we ook nog niet! Misschien op het nieuwe model 3-serie?
Je hebt waarschijnlijk gelijk denk dat alleen de 5 en 7 luchtvering hebben...
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Hey, duidelijk een geintje
[..]

Jazeker, die pompt de boel verder op, tot de juiste hoogte is bereikt. Op die manier heb ik een keer in mijn BX 7 mensen gehad plus bagage. Dat ding veerde toen echt ultra lekker, en gaf verder geen krimp.

Gezien het feit dat tussen drukregelaar en pomp zo'n 170 bar heerst, en daarna je voor je vering en remmen 80 bar ter beschikking hebt, kun je heel wat uithalen
[..]

Oh het zal best beter kunnen tegenwoordig dan het originele hydropneumatische systeem (wat stamt van begin jaren 50), maar Citroen bouwt dan tegenwoordig ook Hydractive 3 systemen in de C5 en straks C6.

Youp welk merk en type injectie heeft ie? Bosch zeker? Hoe werkt die mechanische injectie?
Ok dat is wel weer indrukwekkend. Een BX lijkt me echt leuk om over drempels te raggen
  zaterdag 11 december 2004 @ 09:45:23 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23894541
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:01 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Welk merk en type injectie heeft ie? Bosch zeker? Hoe werkt die mechanische injectie?
Kugelfischer!

beschrijving : http://www.bimmers.com/02/faq/engine.html#fuel_injection
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23905698
hij is totall loss...

zie [PTA SC] GMC CCKW-353 Jimmy pagina 2 en verder...

Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 11 december 2004 @ 21:07:36 #56
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_23906405
Youp

Ben je zelf wel in orde?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 11 december 2004 @ 21:08:58 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23906438
Jeez man
dat is zwaar klote
pi_23907698
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
zonde...
zeg dat

ik koop nooit meer iets unieks... k maak toch alles kapot
pi_23907952
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef Youp het volgende:

[..]

zeg dat

ik koop nooit meer iets unieks... k maak toch alles kapot
Wat een onzin, je moet leven. Materie gaat toch wel stuk. Auto's vliegen in de fik, worden gejat of platgereden door anderen, roesten door op twintig plekken... als je daar rekening mee moet houden...

Kijk wat klassiekers betreft heb je twee soorten mensen: de mensen met belachelijk veel geld die er af en toe in touren, en de mensen die ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, en geen andere auto ernaast kunnen hebben. Ga jezelf dan geen plezier onthouden en blijf kopen en rijden waar je hart naar uit gaat, je leeft maar 1 keer.
pi_23908377
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 22:21 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Wat een onzin, je moet leven. Materie gaat toch wel stuk. Auto's vliegen in de fik, worden gejat of platgereden door anderen, roesten door op twintig plekken... als je daar rekening mee moet houden...

Kijk wat klassiekers betreft heb je twee soorten mensen: de mensen met belachelijk veel geld die er af en toe in touren, en de mensen die ze gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, en geen andere auto ernaast kunnen hebben. Ga jezelf dan geen plezier onthouden en blijf kopen en rijden waar je hart naar uit gaat, je leeft maar 1 keer.
helemaal waar maarja... voorlopig moet ik er maar voor zorgen dat dit ototje weer op de weg komt al moet ik er de wereld voor op zn kop zetten!!!!!!! dan kan ik het mezelf misschien wel vergeven, dan zie ik wel weer wat ik verder doe..
pi_23911621
OMG sterkte youp

Wel toevallig dagen geleden bij scooter-freaks.nl iemand zijn 200SX recht in een boom heeft geparkeerd In een bocht en nat weer. Ook een redelijk unieke auto (dit is natuurlijk 1000x unieker).

Eigenlijk zijn oude RWD's enge auto's. Dit bewijst maar eens weer waarom ik niet aan zoeits moet beginnen.

Maja sterkte iig youp
  zondag 12 december 2004 @ 02:21:44 #63
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_23913236
OMFG!

zou bijna prutser roepen, maar heb het ff gelezen.
Naja, jammer van de wagen.
Ben je zelf wel ok?
Feed your head
pi_23913690
jammer man .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 12 december 2004 @ 02:46:33 #65
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23913747
quote:
Op zondag 12 december 2004 01:10 schreef yup het volgende:

Eigenlijk zijn oude RWD's enge auto's. Dit bewijst maar eens weer waarom ikmensen onder de 30 niet aan zoeits moet beginnen.
Troost je Youp, dit had 90% van de PTA'ers kunnen overkomen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_23915330
quote:
Op zondag 12 december 2004 02:21 schreef phuck het volgende:
OMFG!

zou bijna prutser roepen, maar heb het ff gelezen.
Naja, jammer van de wagen.
Ben je zelf wel ok?
lichamelijk wel.. geestelijk niet
  zondag 12 december 2004 @ 10:48:29 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23915485
quote:
Op zondag 12 december 2004 02:46 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Troost je Youp, dit had 90% van de PTA'ers kunnen overkomen
Ben toch blij dat ik bij die 10 % hoor.
  zondag 12 december 2004 @ 10:54:31 #68
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23915529
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben toch blij dat ik bij die 10 % hoor.
Dat overkomt alleen anderen.
Als je rijdt zoals je ondertitel of signature dan doet erger vermoeden.

Ik vraag mij wel af waar Youp woont, want het heeft het hele weekend nog niet gevroren.
pi_23916327
tering zeg, dat is kut

Sterkte Youp, je mankeert zelf iig niets (niets gaat boven gezondheid)
pi_23916483
Wilde er net in gaan posten dat het zo'n mooi autootje is, ik hoop voor je dat je alles een beetje in orde krijgt!! .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  zondag 12 december 2004 @ 12:48:58 #71
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23917068
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:54 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat overkomt alleen anderen.
Als je rijdt zoals je ondertitel of signature dan doet erger vermoeden.

Ik vraag mij wel af waar Youp woont, want het heeft het hele weekend nog niet gevroren.

In het oosten (hij woont geloof ik Venlo/Venray, daar ergens) heeft het hele weekend gevroren....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_23917379
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

In het oosten (hij woont geloof ik Venlo/Venray, daar ergens) heeft het hele weekend gevroren....
roermond... +-35km verder naar t zuiden... maar wel helemaal tegen duitsland aan..
  zondag 12 december 2004 @ 13:19:24 #73
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23917704
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:48 schreef Xtreem het volgende:

2 motormaatje uit Den Bosch kwam pas 19:00-1930 thuis van de Fok! MC meet gisteren, een andere uit Arnhem nog iets later. Op 2 wielen is het nog wat meer trickey.

Misschien ook iets te hard gereden?

Blijft klote voor Youp, daar niet van.
Echt zonde van de auto.
pi_23917736
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:19 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

2 motormaatje uit Den Bosch kwam pas 19:00-1930 thuis van de Fok! MC meet gisteren, een andere uit Arnhem nog iets later.

Misschien ook iets te hard gereden?

Blijft klote voor Youp, daar niet van.
Echt zonde van de auto.
natuurlijk te hard (voor de situatie) gereden anders was t ongeluk niet gebeurd.. maar absoluut niet te hard als in over de snelheidslimiet oid heen t gebeure trouwens ook rond 19:30...

en t was echt echt koud hier...
  zondag 12 december 2004 @ 13:24:46 #75
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23917793
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:21 schreef Youp het volgende:
..
Ik ben ooit met mijn mini over de kop gegaan in de winter. Dus ik weet **een beetje hoe jij je voelt.
Dankzij mijn ouders kon ik alsnog de auto kopen waar ik voor onderweg was. De Mini was al eigenlijk al ingeruild.
(**was er dus wel minder aan gehecht dan jij aan je BMW, maar was wel 9.500 gulden kwijt)
pi_23917848
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:24 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ben ooit met mijn mini over de kop gegaan in de winter. Dus ik weet **een beetje hoe jij je voelt.
Dankzij mijn ouders kon ik alsnog de auto kopen waar ik voor onderweg was. De Mini was al eigenlijk al ingeruild.
(**was er dus wel minder aan gehecht dan jij aan je BMW, maar was wel 9.500 gulden kwijt)
ook dat is klote..

waarom moest ik nou ook als eerste gebakje een unieke auto kopen
  zondag 12 december 2004 @ 13:35:05 #77
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23917991
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:27 schreef Youp het volgende:
Al doende leert men .. is inderdaad een beetje verkeerd lesmateriaal.

Waar wordt'ie gebracht om e.a. na te kijken ?? (of stond dat al ergens in het topic of in de sc)
pi_23918566
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:27 schreef Youp het volgende:

[..]

ook dat is klote..

Shut the fuck up

Serieus, een ongelukje zit in een klein hoekkie. Ding is kapoet, weg, leeft niet meer, het is geen levend wezen dus.

Get over it, koop een E36 BMW M3 en ga de wegen weer fijn verder teroriseren. Wees blij dat je je pa's 645Ci niet hebt getotalled
  zondag 12 december 2004 @ 14:09:41 #79
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_23918734
jup. het was glad...
Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_23918898
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:01 schreef yup het volgende:

[..]

Shut the fuck up

Serieus, een ongelukje zit in een klein hoekkie. Ding is kapoet, weg, leeft niet meer, het is geen levend wezen dus.

Get over it, koop een E36 BMW M3 en ga de wegen weer fijn verder teroriseren. Wees blij dat je je pa's 645Ci niet hebt getotalled
Dat had hij eigenlijk beter wel kunnen doen, die 6 serie is veel beter verzekerd als die 2002 is
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23919920
quote:
Op zondag 12 december 2004 14:16 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat had hij eigenlijk beter wel kunnen doen, die 6 serie is veel beter verzekerd als die 2002 is
en die 6 rolt WEL nog van de lopende band

-edit-

foto's van de crash-site en de auto komen er aan... t is geen mooi gezicht...
pi_23920119
crash site :

de bocht en daar waar mn maat staat ben ik in de boom geknald...

het boompje + omgeploegde berm.. en de bocht van de andere kant gezien...

boompje enzo.. *zoek mn ruitenwissers.. die liggen daar nog ergens*

de auto :

bij het schadebedrijf op het terrein... ik kon het door het hek fotograferen..

er staan nog wat meer foto's op http://members.home.nl/youpclaessen/crash/

-edit-

ik had idd geen zin om te re-sizen....

[ Bericht 7% gewijzigd door Youp op 12-12-2004 15:46:51 ]
pi_23920245
Ben je toch nog best een eind gegleden. Maareh, foto's van 2MB per stuk...
pi_23920282
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ben je toch nog best een eind gegleden. Maareh, foto's van 2MB per stuk...
ik heb er al 1 weggehaald... in mn @home dir staan ze toch allemaal..
  zondag 12 december 2004 @ 15:40:30 #85
77352 Hugster
Mandarijntje
  zondag 12 december 2004 @ 15:41:32 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23920641
Die zit goed in de prak.
Plaatwerkprijzen:
http://www.wallothnesch.com/d/blech/blech02.htm

Als je handig bent/faciliteiten hebt is het nog wel te doen, maar arbeidsloon is een killer.
Of het loont/nog mogelijk is heb ik een nogal mijn twijfels over; vooral je eerdere opmerking over een vervormd middenconsole is niet echt goed nieuws.

Sterkte.
pi_23920811
quote:
Op zondag 12 december 2004 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Die zit goed in de prak.
Plaatwerkprijzen:
http://www.wallothnesch.com/d/blech/blech02.htm

Als je handig bent/faciliteiten hebt is het nog wel te doen, maar arbeidsloon is een killer.
Of het loont/nog mogelijk is heb ik een nogal mijn twijfels over; vooral je eerdere opmerking over een vervormd middenconsole is niet echt goed nieuws.

Sterkte.
plaatwerk kan ik ook nog aankomen via die maat van me van wiens pa deze auto was.. die hebben een schuur vol met onderdelen.. en tsjah vervormd middenconsole heb je wel gouw he met achterwielaandrijving als je motorblok een tik krijgt.. volgens een kenner die ik vandaag gebeld heb is dat zo'n beetje standaard en aangezien de motor nog liep en ik hem zelf heb uitgeschakeld heeft hij niet zo'n harde tik gehad omdat de ontsteking achter op het blok zit en meestal tegen het schutbord afbreekt en dan loopt ie niet meer...
  zondag 12 december 2004 @ 16:00:05 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23921068
Valt 't misschien ook nog wel mee (relatief dan )
Is in ieder geval erg handig dat je wat lui kent die weten waarover ze praten.
pi_23921227
zonde man, tijd om verstandig te worden en te gaan motorrijden?
pi_23921322
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
dat was mn originele plan... maar dat is niet doorgegaan.. mn moeder wou dat ik een fatsoendelijke auto kocht en geen 500 euro rammelbak.. de saxo wou ik niet en toen heb ik deze gekocht..

t is allemaal mn moeders schuld

pi_23924901
Oh my god, die laatste foto .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_23924971
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:00 schreef D-Devil het volgende:
Oh my god, die laatste foto .
erg he...
mn oto hart is gebroken.. in 10000 stukjes
pi_23927982
quote:
Op zondag 12 december 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik denk dat je bij die gladheid liever in een auto zit dan op een motor
pi_23930840
quote:
Op zondag 12 december 2004 21:17 schreef Threepio het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij die gladheid liever in een auto zit dan op een motor
ach bij zo'n gladheid heb ik vaker op de brommer enzo gezeten.. dan rij je gewoon rustiger, in de auto heb je dat nieteens in de gaten... zeker niet als t plaatselijk is
  maandag 13 december 2004 @ 09:14:58 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23930895
zal die pa van die vriend van je mooi vinden..

maarja jammere zaak dit..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23930896
Ik hoop echt dat je em kunt repareren Youp als er een auto die daar staat de moeite waard is om te repareren, dan is dat de jouwe wel.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_23931781
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:09 schreef Youp het volgende:

[..]

ach bij zo'n gladheid heb ik vaker op de brommer enzo gezeten.. dan rij je gewoon rustiger, in de auto heb je dat nieteens in de gaten... zeker niet als t plaatselijk is
Ik ben 4x onderuit gegaan op de brommer, op bevroren wegdekken waar het niet aan te zien was. Je denkwijze klopt dus niet, en op de brommer of motor zijn de potentieele gevaren voor jezelf veel groter dan in een auto.
  maandag 13 december 2004 @ 10:45:36 #98
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23932284
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:16 schreef Alcyone het volgende:
Ik ben 4x onderuit gegaan op de brommer, op bevroren wegdekken waar het niet aan te zien was. Je denkwijze klopt dus niet, en op de brommer of motor zijn de potentieele gevaren voor jezelf veel groter dan in een auto.
Hou het er maar op dat je op een tweewieler wat minder snel gaat stunten als het niet droog is -en mogelijk kan vriezen.

Dat je eerder een ongeluk hebt als je wel wordt verrast door een glad wegdek dat staat buiten twijfel.
Je bent gewoon veel sneller kansloos op de motor zonder grip. Een slippertje met de auto is meestal nog wel op te vangen.

Zo reed ik een paar jaar geleden s'avonds op de motor met mijn staart tussen de benen bij een soort kombocht bij Vlaardingen.
In de bocht werd ik ingehaald door een mercedes die reed alsof het helemaal niet nat en winter was.
Ik dacht: hmmm er is dus wel degelijk grip ..
.. maar bij het uitkomen van de bocht ging'ie vlak voor mij neus en finaal over 2 rijbanen tegen de vangrail.

Het was niet eens zo dat er echt ijzel lag, want dan kan je zo goed als geen bocht nemen met een motor, maar het zat er wel tegenaan (begin januari, 21:30) de automobilist dacht blijkbaar dat er wel veel grip was. (is minder met de gesteldheid van het wegdek bezig dan de kwetsbare motorrijder)

Ik maak dat wel vaker mee, ben wel eens bang dat een niet nadenkende vierwieler mij in bochten van de weg drukt bij gladde omstandigheden -vaak gaan ze ook achter je kleven en opduwen omdat ze niet begrijpen waarom je op dat moment wat rustiger aandoet.

Met je brommer is het weer anders omdat je over onverlichte fietspaden kan rijden waar ze bovendien sowiezo niet pekelen.
Maar als het koud is dan moet je eigenlijk al rekening houden met wat je tegen kan komen.
Voordat ik opstap "voel" ik als het ware of het nou vriest of boven nul is.
pi_23932350
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:16 schreef Alcyone het volgende:

[..]

mjah ik heb 3 jaar brommer gereden waarvan de laatste anderhalf jaar op een opgevoerde schakel... en daar heb ik heel wat km's mee gemaakt en die is me ook wel eens uitgebroken met nat weer.. en als je dat 1x gebeurd dan let je de volgende keer wel op... ik ben dus verder nooit op mn muil gegaan alleen in het bos
pi_23939678
Wat zonde van je bmw

Maar hij kan nog wel gemaakt worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')