abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23940999
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Wat zonde van je bmw

Maar hij kan nog wel gemaakt worden?
ja.. en nu ben ik aan t twijfelen of ik alleen repareer of m compleet opnieuw spuit (origineel fel oranje) en er dan een origineel leren Recaro interieur in duw enz.) etc. dat interieur kan ik nl. aankomen...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23941402
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:05 schreef Youp het volgende:
ja.. en nu ben ik aan t twijfelen of ik alleen repareer of m compleet opnieuw spuit (origineel fel oranje) en er dan een origineel leren Recaro interieur in duw enz.) etc. dat interieur kan ik nl. aankomen...
Een nieuw interieur zou natuurlijk niet verkeerd zijn, want het interieur had wel wat last van de tand des tijds. Opzich een goed moment omdat ook meteen aan te pakken. Zolang je hem maar repareert want zoals hij er nu uitziet breek je ieder zijn (BMW)-autohart
  maandag 13 december 2004 @ 14:22:37 #103
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23941428
Check de kleur van de motor in mijn Avatar.

Dus het lijkt mee te vallen volgens het schadebedrijf?
Bedoel met meevallen dat het dus wel te repareren is ..
pi_23942331
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een nieuw interieur zou natuurlijk niet verkeerd zijn, want het interieur had wel wat last van de tand des tijds. Opzich een goed moment omdat ook meteen aan te pakken. Zolang je hem maar repareert want zoals hij er nu uitziet breek je ieder zijn (BMW)-autohart
t interieur is nog goed... alleen de bestuurdersstoel heeft een scheur... maar een zwart lederen Recaro interieur is gewoon veel geiler maar hij MOET en ZAL weer in orde komen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23942466
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:22 schreef Patrick281 het volgende:
Check de kleur van de motor in mijn Avatar.

Dus het lijkt mee te vallen volgens het schadebedrijf?
Bedoel met meevallen dat het dus wel te repareren is ..
ik doe niet aan schadebedrijven, ik regel dat allemaal zelf en met bekenden van me...

en over de kleur :



Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 13 december 2004 @ 15:13:19 #106
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23942506
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:11 schreef Youp het volgende:
ik doe niet aan schadebedrijven, ik regel dat allemaal zelf en met bekenden van me...
En dat zijn geen schadebedrijven.
  maandag 13 december 2004 @ 15:36:16 #107
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23943034
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:11 schreef Youp het volgende:
en over de kleur :

[afbeelding]

Van een clublid??

Ik vind zelf zwart of zilver metallic ook wel wat tijdloos hebben.
Maar dat laatste zal wel helemaal verre van origineel zijn.
pi_23943819
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En dat zijn geen schadebedrijven.
nee dat zijn BMW ('02) kenners (oa. de gene waar ik m van gekocht heb) en mn neef, 1e monteur en apk keurmeester... schadebedrijven hebben geen verstand van oude auto's... ik doe ook zo veel mogelijk zelf aan de auto alleen t echte plaatwerk lassen en spuiten moet ik laten doen..

en idd die kleuren zijn wel mooi en zilvergrijs metallic kreeg je volgensmij wel origineel maar zwart metallic niet... maar zilvergrijs metallic vind ik niet zo mooi uit zien op m, zwart metallic daarentegen weer wel maar helaas is dat geen originele kleur...
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 13 december 2004 @ 19:05:34 #109
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_23947942
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:07 schreef Youp het volgende:
zwart metallic daarentegen weer wel maar helaas is dat geen originele kleur...
Ik bedoelde gewoon zwart, maar bedacht mij inderdaad ook al heel snel dat de combinatie met metallic ook een hele mooie en aparte kleur zou zijn.

Maar ja als je voor origineel gaat dan is het idd not done.

Oranje dus.
pi_23948334
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:05 schreef Youp het volgende:
t interieur is nog goed... alleen de bestuurdersstoel heeft een scheur... maar een zwart lederen Recaro interieur is gewoon veel geiler maar hij MOET en ZAL weer in orde komen
Over dat laatste ben ik het ook helemaal eens, dat Recaro interieur kan altijd nog wel. Je BMW moet weer stralen zodat je er weer mee kan rijden. Anders doe je die auto eeuwig onrecht aan
  maandag 13 december 2004 @ 19:35:32 #111
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23948617
Mijn moeder had vroeger een knaloranje 2002 tii Touring in knal oranje, echt wel vet cool toen

Dit kan natuurlijk ook

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23967426
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Over dat laatste ben ik het ook helemaal eens, dat Recaro interieur kan altijd nog wel. Je BMW moet weer stralen zodat je er weer mee kan rijden. Anders doe je die auto eeuwig onrecht aan
nouja als ik m compleet opnieuw moet spuiten moet toch het interieur er uit... en dan kan ik net zo hard meteen een ander interieur er in stouwen... maar bij mn maat hebben ze het recaro interieur niet meer.. en t is erg aan de prijs.. voor zo'n interieur betaal je zeker 2000 euro (stoelen + bank en bekleden met leer)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23967439
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn moeder had vroeger een knaloranje 2002 tii Touring in knal oranje, echt wel vet cool toen

Dit kan natuurlijk ook

[afbeelding]
die kende ik al... is trouwens een fototshop
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24024499
hier foto's van de schade..


hier is alles al er af gehaald zoals je ziet.. geen grille meer geen lampen motorkap ligt er los op etc. etc.


kap er af...


spatschermpje kapot... en die velg heeft aan de binnenkant een deukje >> velgendokter


andere zeikant in orde alleen wat krasjes van de bumper..


de accubak is kapot en het luchtfilter verwijderd (steuntjes afgebroken)
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

mn oto is lang niet zo zwaar beschadigd als ik dacht

het motorblok is helemaal niet geraakt (alleen de ventilator maar zelfs dat plastic flut ding is nog heel) laat staan verschoven.. de chassisbalken die voor net achter het front zitten enzo zijn ook niet krom niks niet... de schade blijft bij het linker spatscherm, de motorkap, het front, 1 velg (zit deukje in) de accubak en het luchtfilter wat een stukje naar achteren gestoten was (de steuntjes zijn afgebroken)

als ik de onderdelen bij elkaar heb zal t ongeveer nog een weekje duren todat hij klaar is dus zeg dat hij over 2 weken af is

foto's zet ik nu even online
ff uit het slowchattopic gecopied
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24024577
Ik zie nog meer roest onder de kap dan bijn mijn kadettje
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 23:08:07 #116
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24024602
ff fixxen en weer karren Hopelijk geen problemen als alles weer rijdt en er dingen vanonder gaan donderen ofzo.
pi_24024716
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:07 schreef slashme het volgende:
Ik zie nog meer roest onder de kap dan bijn mijn kadettje
dan heb jij toch echt iets aan je ogen pssst t ding is opnieuw gespoten
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24024734
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:08 schreef Fugie het volgende:
ff fixxen en weer karren Hopelijk geen problemen als alles weer rijdt en er dingen vanonder gaan donderen ofzo.
hey... t is een bmw he
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24024761
succes Youp!
pi_24024785
Eehehe _
pi_24024793
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:12 schreef Youp het volgende:

[..]

hey... t is een bmw he
daarom...
pi_24024808
Gewoon een M3 3.2 blok met 321 pk erin lepelen gegarandeerd lol bij de stoplichten en op de snelweg
pi_24024816
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:15 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

daarom...
grapjas
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24024845
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:16 schreef yup het volgende:
Gewoon een M3 3.2 blok met 321 pk erin lepelen gegarandeerd lol bij de stoplichten en op de snelweg
maar dan issie niet meer origineel... met dit 2.0 Tii blok laat ik al veel mensen gek kijkend achter bij het stoplicht hoor
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 december 2004 @ 23:36:50 #125
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24025385
Youp .. heel ander onderwerp.
Is je Honda een beetje aan te trappen en volg je daar nog speciale procedures voor?
Ik kan een leuke Kawa 500 2'takt kopen voor weinig, maar de eigenaar krijgt hem zelden aangekickt.
pi_24025598
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:36 schreef Patrick281 het volgende:
Youp .. heel ander onderwerp.
Is je Honda een beetje aan te trappen en volg je daar nog speciale procedures voor?
Ik kan een leuke Kawa 500 2'takt kopen voor weinig, maar de eigenaar krijgt hem zelden aangekickt.
mijn honda ligt momenteel uit elkaar... maar ja ik heb erg veel moeite met het aantrappen... +-10x voordat ik m aan t lopen heb (en na 5x moet je ff op adem komen) overigens weeg ik nu 82 kilo... (en gewicht en domme kracht heb je echt nodig...)

maar die KX500's zijn wel echte killers... valt niet mee te rijden schijnt.. waar een honda (van na '87) een mooie vrachtwagen like powerband heeft heeft een kawa onderin weinig/niks daar en opeens explodeerd hij en dan lig je op je rug :/ mn honda explodeerd alleen als ik t gas verder open draai.. als ik m langzaam laat klimmen klimt ie langzaam... punt

-edit-

speciale procedure : ff schuin houden zodat de vlotter overstroomt (als ie een tijdje stil heeft gestaan) dan weet je zeker dat hij vol zit.. choke dr op 5x trappen.. choke dr af 5x trappen als ie dan nog niet loopt weer choke dr op 5x trappen.. zodat ie igg niet te snel verzuipt en als ie loopt choke dr op

[ Bericht 14% gewijzigd door Youp op 17-12-2004 00:12:10 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24025937
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:40 schreef Youp het volgende:
nouja als ik m compleet opnieuw moet spuiten moet toch het interieur er uit... en dan kan ik net zo hard meteen een ander interieur er in stouwen... maar bij mn maat hebben ze het recaro interieur niet meer.. en t is erg aan de prijs.. voor zo'n interieur betaal je zeker 2000 euro (stoelen + bank en bekleden met leer)
Heeft die maat van je al het recaro interieur gefixed? .
¤2000 is opzich wel veel ja maar dan heb je natuurlijk ook wel wat. Kan je weer vele veilige kilometers maken met plezier

Maar op die foto's valt de schade aan je auto best mee. Wat verbogen plaatwerk of hoe dat ook mag heten
Oerdegelijke Duitse kwaliteit
pi_24025971
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oerdegelijke Duitse kwaliteit
Dat valt ook wel weer mee.
pi_24026019
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heeft die maat van je al het recaro interieur gefixed? .
¤2000 is opzich wel veel ja maar dan heb je natuurlijk ook wel wat. Kan je weer vele veilige kilometers maken met plezier

Maar op die foto's valt de schade aan je auto best mee. Wat verbogen plaatwerk of hoe dat ook mag heten
Oerdegelijke Duitse kwaliteit
nou ik denk dat ik dat toch niet doe... aangezien de schade zo licht is dat het motorblok er niet uit hoeft ga ik niet de hele auto nog eens opnieuw laten spuiten.. dus dan hoeft het interieur er niet uit.. dus dan duw ik er geen ander interieur in misschien ooit nog eens.. maar ik heb liever mn motorrijbewijs en dat moet ook ong betaald worden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24026035
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee.
als t geen kwaliteit geweest was had ik t motorblok tussen de bestuurdersstoelen gehad...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24026055
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:02 schreef Youp het volgende:

[..]

als t geen kwaliteit geweest was had ik t motorblok tussen de bestuurdersstoelen gehad...
Hoe snel ging je eigenlijk op het moment van impact?
pi_24026111
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Hoe snel ging je eigenlijk op het moment van impact?
boom geraakt met 30-40
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24026263
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dat valt ook wel weer mee.
Daar staan ze wel om bekend, zeker in het verleden
pi_24026309
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:02 schreef Youp het volgende:
nou ik denk dat ik dat toch niet doe... aangezien de schade zo licht is dat het motorblok er niet uit hoeft ga ik niet de hele auto nog eens opnieuw laten spuiten.. dus dan hoeft het interieur er niet uit.. dus dan duw ik er geen ander interieur in misschien ooit nog eens.. maar ik heb liever mn motorrijbewijs en dat moet ook ong betaald worden...
Ja op de eerste foto's leek de schade idd een stuk erger. Gelukkig maar kan hij snel weer opgelapt worden. Wel zo fijn met deze kou beter dan op een motor zitten, brrr veel te koud nu en gevaarlijk(er)
pi_24026344
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:05 schreef Youp het volgende:

[..]

boom geraakt met 30-40
Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.
iig succes met opknappen, en kom een keertje langs dan


Ik heb trouwens nog wel ergens een plaatje van een ventje die met 100 tegen een boom aan geklapt is met een Corolla, en dat nog overleefd heeft ook (hij was aan het slapen).
  vrijdag 17 december 2004 @ 00:25:50 #136
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_24026588
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:05 schreef Youp het volgende:

[..]

boom geraakt met 30-40
30-40 betekent dus met 50 die bocht nemen, en dat is echt veels te hard met nattig wegdek. Hopelijk heb je je lesje nu geleerd voordat je echt wat foutdoet en er iets echt serieus gebeurt. Misschien moet je eerst wat op een parkeerplaats of industrieterrein met uitloop rondjes rijden en voelen hoe je auto reageert op gas los/gas erop in bochten met/zonder nattigheid, dan krijg je feeling voor die auto, hoe hij uitbreekt enzo. Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.

(oh ja, ik zeg dus niet dat je niet kan rijden ofzo, alleen goedbedoeld advies. Oude auto's met veel power hebben nu eenmaal een gebruiksaanwijzing)
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_24026674
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.
iig succes met opknappen, en kom een keertje langs dan


Ik heb trouwens nog wel ergens een plaatje van een ventje die met 100 tegen een boom aan geklapt is met een Corolla, en dat nog overleefd heeft ook (hij was aan het slapen).
Jij altijd met je Toyota propaganda, wordt je betaald door Toyota ofzo?

Maar dat plaatje wil ik wel zien
pi_24027095
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij altijd met je Toyota propaganda, wordt je betaald door Toyota ofzo?

Maar dat plaatje wil ik wel zien
Het was niet als propoganda bedoelt, dat zal je ook wel begrijpen als je de plaatjes ziet.

edit: plaatjes weg.

[ Bericht 38% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 17-12-2004 10:38:32 ]
pi_24027549
Youp, echt zonde man!
Maar gelukkig valt de schade inderdaad mee en ik hoop dat je 'm weer snel aan de praat hebt.
(Ik zou hem toch oranje spuiten hoor..)
pi_24028536
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het was niet als propoganda bedoelt, dat zal je ook wel begrijpen als je de plaatjes ziet.
Was ook maar een grapje
quote:
Jammer van het hek, maar overdag was ik mijn camera vergeten
De voorkant van die auto staat gewoon bijna 90 graden om

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]



ik laat ze niet zo heel lang online staan.
Zo dat is een aardige harde klap geweest. Sterke auto zo'n Corolla en een goede engel op de schouder van de bestuurder

Nu maar weer ontopic voordat Youp boos wordt
  vrijdag 17 december 2004 @ 08:35:32 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24029781
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:25 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]
Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.

(oh ja, ik zeg dus niet dat je niet kan rijden ofzo, alleen goedbedoeld advies. Oude auto's met veel power hebben nu eenmaal een gebruiksaanwijzing)
Valt wel mee hoor. Je moet gewoon weten wat je doet
En je banden moeten goed zijn; geen Kwontan turbospeeds van 3 tientjes dus.( of andere shit)
Youp heeft wel gezegd dat er genoeg profiel op zat, maar niet hoe oud die dingen waren.
Vermoed dat ze niet al te vers waren, oude banden "verharden"en hebben dus vnl. met gladheid veel minder grip dan een vers setje. Ouderdom kan je checken aan de hand van de DOT code op de band.

Heb zelf AR 2000GTV Bertone, 2000 Berlina, Guilia, 75TS, BMW 318 en 325 gehad
(325 heb ik nog steeds), allemaal tussen de 130 en 190 PK en nog nooit problemen gehad.
Wel de laatste 5 jaar consequent aan de winterbanden.

on-topic:


Hier wordt flink doorgepakt Youp; hulde.
Als je zo doorgaat is ie voor 1 jan. alweer Fahrbereit.
Mooi dat de schade zo meevalt.
En een interieur van 2000 euro is idd wel erg duur, daar kan je leukere/nuttiger dingen mee doen.


How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:19 #142
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24031197
Zonde man, die 2000 touring is een stuk geschiedenis Maarja ongelukken heb je wel eens, ik had binnen een week na aankoop al een ongeluk met de M3, keek even iemand niet uit op een parkeerplaats.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24031368
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:25 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

30-40 betekent dus met 50 die bocht nemen, en dat is echt veels te hard met nattig wegdek.
klopt, maar ik was al een half uur zonder problemen aan t rijden
quote:
Hopelijk heb je je lesje nu geleerd voordat je echt wat foutdoet en er iets echt serieus gebeurt.
jah...
quote:
Misschien moet je eerst wat op een parkeerplaats of industrieterrein met uitloop rondjes rijden en voelen hoe je auto reageert op gas los/gas erop in bochten met/zonder nattigheid, dan krijg je feeling voor die auto, hoe hij uitbreekt enzo. Want 130+ pk bij zo'n lichte auto en RWD zonder technische snufjes is geen kinderspel, dat kan iedere BMW rijder je vertellen.
trust me... dat heb ik al gedaan en ik heb al heel wat bochten dwars gepakt alleen was het nu enorm veel te glad... kga btw binnekort ook maar een slipcursusje pakken ofzo.. en niet gek doen met winters weer...
quote:
(oh ja, ik zeg dus niet dat je niet kan rijden ofzo, alleen goedbedoeld advies. Oude auto's met veel power hebben nu eenmaal een gebruiksaanwijzing)
snap ik
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24031381
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Das behoorlijk, dan valt de schade opzich idd nog best mee.
iig succes met opknappen, en kom een keertje langs dan


Ik heb trouwens nog wel ergens een plaatje van een ventje die met 100 tegen een boom aan geklapt is met een Corolla, en dat nog overleefd heeft ook (hij was aan het slapen).
stevige auto he... zowel de corolla als mijn beemer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24031410
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:07 schreef dr.dray het volgende:
Youp, echt zonde man!
Maar gelukkig valt de schade inderdaad mee en ik hoop dat je 'm weer snel aan de praat hebt.
(Ik zou hem toch oranje spuiten hoor..)
neuh.. aangezien het motorblok er niet uit gaat ga ik m ook niet helemaal opnieuw spuiten... en deze creme kleur staat m ook goed (en is zeldzaam bij tourings) en dit was de kleur die hij had toen hij in 1973 uit de bmw fabriek reed
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24031436
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:47 schreef Youp het volgende:

[..]

neuh.. aangezien het motorblok er niet uit gaat ga ik m ook niet helemaal opnieuw spuiten... en deze creme kleur staat m ook goed (en is zeldzaam bij tourings) en dit was de kleur die hij had toen hij in 1973 uit de bmw fabriek reed
In mijn ogen ben je bijna verplicht om zo'n auto in de orginele kleur te houden. Dat heb ik ook gedaan met mijn old-timer b.t.w. terwijl die kleur "niet zo" was
pi_24031463
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In mijn ogen ben je bijna verplicht om zo'n auto in de orginele kleur te houden. Dat heb ik ook gedaan met mijn old-timer b.t.w. terwijl die kleur "niet zo" was
wat voor iets... een celica liftback toevallig?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24031867
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:52 schreef Youp het volgende:

[..]

wat voor iets... een celica liftback toevallig?
Carina 1600 ("Coupe") 2-deurs uit 74 met dubbele carb's (110~115 pk ongeveer)
pi_24032425
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Carina 1600 ("Coupe") 2-deurs uit 74 met dubbele carb's (110~115 pk ongeveer)
piccie? wel veel vermogen uit een 1600 voor die tijd heel hoogtoerig? heeeel grote kleppen?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24079770
Weet niet of je wat aan die informatie hebt, maar 100 meter verderop bij mij in de straat stond gister exact jouw auto, in wit. IRL is ie wel kleiner dan ik dacht....
pi_24080534
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:47 schreef Youp het volgende:

[..]

piccie? wel veel vermogen uit een 1600 voor die tijd heel hoogtoerig? heeeel grote kleppen?
Dit was de laatste 2T (type motor) met redelijk veel vermogen, daarna kwamen er emissie eisen en ging het vermogen terug naar 86 pk. De 2TG (sommige ook al met injectie ) had nog wel 110 pk maar die heeft een andere kop.
Standaard had die carina trouwens 75 pk, ook redelijk veel voor die tijd uit een normale 1600.
Veel toeren? 7500 rpm haalde hij wel ja


Pic. vanavond, ben nu bij mijn vrindin.
pi_24091792
quote:
Op zondag 19 december 2004 14:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dit was de laatste 2T (type motor) met redelijk veel vermogen, daarna kwamen er emissie eisen en ging het vermogen terug naar 86 pk. De 2TG (sommige ook al met injectie ) had nog wel 110 pk maar die heeft een andere kop.
Standaard had die carina trouwens 75 pk, ook redelijk veel voor die tijd uit een normale 1600.
Veel toeren? 7500 rpm haalde hij wel ja


Pic. vanavond, ben nu bij mijn vrindin.
kik aars
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24093479
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:55 schreef Youp het volgende:

[..]

kik aars
deze stond nog op mijn webspace
Heb nog wel meer foto's eventueel



niet zo mooi als een 2002 maar heeft wel wat he?
pi_24093894
Het is iig een Toyota fap wagen.

Geef mij maar een Hachi Roku Levin hatchback stijl ajb

Natuurlijk met de twincam 16 1.6i motor
pi_24094025
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:16 schreef yup het volgende:
Het is iig een Toyota fap wagen.

Geef mij maar een Hachi Roku Levin hatchback stijl ajb

Natuurlijk met de twincam 16 1.6i motor
Jou is niets gevraagd
pi_24099889
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

deze stond nog op mijn webspace
Heb nog wel meer foto's eventueel

[afbeelding]

niet zo mooi als een 2002 maar heeft wel wat he?
meer pics! ik vind m zeker gaaf
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24134384
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:16 schreef yup het volgende:
Geef mij maar een Hachi Roku Levin hatchback stijl ajb

Natuurlijk met de twincam 16 1.6i motor
Bedoel je niet een Trueno ipv een Levin? (of ben ik abuis en is mijn japans slecht? )

Ennuh whoei pittig verhaal over je beemer, succes ermee, gelukkig dat het mee valt
en toen.....
pi_24162290
Hey Youp, wat zijn bekende problemen bij een 2002, motorisch en voor de carosserie?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24201517
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:27 schreef PeuRac het volgende:
Hey Youp, wat zijn bekende problemen bij een 2002, motorisch en voor de carosserie?
die blokken zijn bijna onverwoestbaar bij de Tii is de mechanische injectie een standaard probleem zodra je er aan wilt gaan afstellen >> niet doen dus carosserie is net als alle auto's uit die tijd roestgevoellig, spatscherm randjes, wielkasten, dorpels, deuren (heel erg) en de bodem vooral...

-edit-

kromme cilinderkop kan wel eens voorkomen.. die is van aluminium
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24201606
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:11 schreef Youp het volgende:

[..]

die blokken zijn bijna onverwoestbaar bij de Tii is de mechanische injectie een standaard probleem zodra je er aan wilt gaan afstellen >> niet doen dus carosserie is net als alle auto's uit die tijd roestgevoellig, spatscherm randjes, wielkasten, dorpels, deuren (heel erg) en de bodem vooral...

-edit-

kromme cilinderkop kan wel eens voorkomen.. die is van aluminium
Thanks eigenlijk wist ik al de de blokken sterk waren, want ze gebruikten de motoren van de 2002 TII met 100k op de teller voor de Turbo F1 blokken toendr tijd
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24201647
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:19 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Thanks eigenlijk wist ik al de de blokken sterk waren, want ze gebruikten de motoren van de 2002 TII met 100k op de teller voor de Turbo F1 blokken toendr tijd
nee... gebruikte 1500 blokken gebruikten ze daarvoor in de jaren 80 en daar werd een turbo op geschroefd en daar werd 1500pk uitgehaald en de 2liter blokken zijn nog wat meer bulletproof dan die 1500tjes de Tii heeft overigens wel andere zuigers als de gewone 2002... compressie van een gewone 2002 is 1:9,5 en Tii is 1:10
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 25 december 2004 @ 15:33:20 #162
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24201829
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
Waarom zouden ze voor die praktijken een gebruikt blok gebruiken met 100k...
niet alleen 100 of meer k gelopen.. ook nog eens een jaar buiten in de regen gestaan... heel simpel >> alle werking is dan uit het metaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24201916
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:23 schreef Youp het volgende:

[..]

nee... gebruikte 1500 blokken gebruikten ze daarvoor in de jaren 80 en daar werd een turbo op geschroefd en daar werd 1500pk uitgehaald en de 2liter blokken zijn nog wat meer bulletproof dan die 1500tjes de Tii heeft overigens wel andere zuigers als de gewone 2002... compressie van een gewone 2002 is 1:9,5 en Tii is 1:10
Maar een 2002 TII Touring MET orginele rally lampen van 750 euri kan niet veel zijn he kreeg ik aangeboden via via
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24201971
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Maar een 2002 TII Touring MET orginele rally lampen van 750 euri kan niet veel zijn he kreeg ik aangeboden via via
fototje ofzo...?? of heb je die niet... verder zal t idd niet veel zijn denk ik.. zal wel slecht in de lak staan en hier en daar rot zijn ofzo..

-edit-

meestal hebben ze ook een foute neus... met brede nieren.. dan is hij sowieso al geen zak meer waard.. een frontje met smalle nieren (van voor 73 voor sedan en voor alle tourings) is erg zeldzaam.. en ik ben daar ook nog naar op zoek
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202001
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:46 schreef Youp het volgende:

[..]

fototje ofzo...?? of heb je die niet... verder zal t idd niet veel zijn denk ik.. zal wel slecht in de lak staan en hier en daar rot zijn ofzo..

-edit-

meestal hebben ze ook een foute neus... met brede nieren.. dan is hij sowieso al geen zak meer waard.. een frontje met smalle nieren (van voor 73 voor sedan en voor alle tourings) is erg zeldzaam.. en ik ben daar ook nog naar op zoek
1975 als ik er maar voor minder als 1000 euro een halfjaar APK op kan krijgen vind ik t al lang best, dan knap ik em vanaf de zomer wel op

Maar volgens mij heeft hij wel smalle nieren, keb helaas geen foto zo snel

[ Bericht 4% gewijzigd door PeuRac op 25-12-2004 15:55:47 (jaartal foutje) ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24202016
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:48 schreef PeuRac het volgende:

[..]

1970 als ik er maar voor minder als 1000 euro een halfjaar APK op kan krijgen vind ik t al lang best, dan knap ik em vanaf de zomer wel op
dat is natuurlijk altijd gaaf als je toch wilt opknappen ofzo zou ik het zeker doen! kijk alleen of het juiste front er in zit, de kugelfischer aanwezig is en hij niet TE rot is
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202087
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:50 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is natuurlijk altijd gaaf als je toch wilt opknappen ofzo zou ik het zeker doen! kijk alleen of het juiste front er in zit, de kugelfischer aanwezig is en hij niet TE rot is
hij zou in goede conditie zijn, maar ik vermoed dat hij zich een factor 10 heeft vergist
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24202139
quote:
Op woensdag 22 december 2004 11:02 schreef VanDread het volgende:

[..]

Bedoel je niet een Trueno ipv een Levin? (of ben ik abuis en is mijn japans slecht? )

Ennuh whoei pittig verhaal over je beemer, succes ermee, gelukkig dat het mee valt
Trueno heeft klapkoplampen vinnik nie zo mooi.

Levin heeft "gewone" koplampen. Verder zijn ze bijna identiek dacht ik.

Tot zover het offtopic verhaal
pi_24202189
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

hij zou in goede conditie zijn, maar ik vermoed dat hij zich een factor 10 heeft vergist
gewoon (als je de gelegenheid hebt) op de brug zetten en goed van onderen bekijken..

dit is overigens het foute front


en dit het goede (en als er van die zwart chromen grilletjes in zitten moet je helemaal gelukkig zijn want die zijn uber zeldzaam... en ik vind ze dus ook niet meer )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202234
Dan heeft die de 'foute' gril denk ik.

Maar een 2002 tii in goede staat is toch veel meer waard als 750 euri?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24202266
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:05 schreef PeuRac het volgende:
Dan heeft die de 'foute' gril denk ik.

Maar een 2002 tii in goede staat is toch veel meer waard als 750 euri?
ja.. een originele Tii wel.. dus niet dat er een Tii blok in is gelegd of een gewone 2002 met kugelfischer ofzoiets... en dat front dat scheelt je (bij een opgeknapte auto) toch wel 2000 euro... als hij nou ook nog niet zo mooi in de lak staat kan je wel bijna aan 750 euro komen maar dan zal ie hier en daar wel nog een rot plekje hebben denk ik...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202318
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:07 schreef Youp het volgende:

[..]

ja.. een originele Tii wel.. dus niet dat er een Tii blok in is gelegd of een gewone 2002 met kugelfischer ofzoiets... en dat front dat scheelt je (bij een opgeknapte auto) toch wel 2000 euro... als hij nou ook nog niet zo mooi in de lak staat kan je wel bijna aan 750 euro komen maar dan zal ie hier en daar wel nog een rot plekje hebben denk ik...
Hij mag best een paar rotte plekken hebben van mij, als de balken maar ok zijn. Wat is een kugelfischer?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24202481
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hij mag best een paar rotte plekken hebben van mij, als de balken maar ok zijn. Wat is een kugelfischer?
de mechanische injectie

Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202583
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:25 schreef Youp het volgende:

[..]

de mechanische injectie

[afbeelding]
Ok, dan weet ik een beetje waar ik op moet letten
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24202626
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:32 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ok, dan weet ik een beetje waar ik op moet letten
ja, en ook op de papieren checken of t een Tii is t kan trouwens ook een Ti zijn die zijn nog wat zeldzamer zelfs... dat is ook heel mooi die hebben dubbele carbs en 120 pk... en als er een enkele carb op zit is het gewoon een 2002 of een Tii waarvan de injectie kapot is gegaan en ze er een carb op hebben gezet of zowat doms..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24202740
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:36 schreef Youp het volgende:

[..]

ja, en ook op de papieren checken of t een Tii is t kan trouwens ook een Ti zijn die zijn nog wat zeldzamer zelfs... dat is ook heel mooi die hebben dubbele carbs en 120 pk... en als er een enkele carb op zit is het gewoon een 2002 of een Tii waarvan de injectie kapot is gegaan en ze er een carb op hebben gezet of zowat doms..
Heb je toevallig ook een foto van een dubbele en een enkele carb
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_24203191
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 16:44 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook een foto van een dubbele en een enkele carb
wat tekst en uitleg (wel duits)

http://www.02-club.de/technik/gemisch.htm


enkele carb (zie ook het gekke knipperlichtje >> een amerikaanse versie met lelijke bumpers enzo)


dubbele maar hier is wel het een en ander aan gemod lijkt me zo dit is namelijk een liete race versie

wat beters vind ik helaas niet voor je...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24203223
thanks
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:34:40 #180
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24203531
Wat erg .
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24204010
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:34 schreef Patrick281 het volgende:
ff offtopic, paar onderwerpen van je op M-F gelezen over je CR500. Kicke dingetje hoor.
ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24204016
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:39 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat erg .
ik weet het
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:13:56 #184
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24204589
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:24 schreef Youp het volgende:
ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?
pi_24205362
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:24 schreef Youp het volgende:

[..]

ff erg offtopic reactie : heb je die filmpjes al gezien wat ik online gepleurt heb..?
Post eens hier of in de SC, mag wel hoor
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:11:30 #186
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24207126
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 20:10 schreef BazzoS het volgende:
Post eens hier of in de SC, mag wel hoor
Hier of in de motor sc dan mis ik het niet.
pi_24221177
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:13 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

word eens tijd dan he
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24221183
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 20:10 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Post eens hier of in de SC, mag wel hoor
is CR500 spul... lekker offtopic
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24221193
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Hier of in de motor sc dan mis ik het niet.
heb ik al in de motor SC geplaatst... en je zei dat je ze 's avonds ofzo zou kijken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24260571
vandaag mn 1502 opgehaald en begonnen met het strippen.. de motorkap is er af en helemaal rondom de motorkap zijn een hele hoop gaatjes geboort (en dat duuuuuuuuuuuuuuuurde lang...!) om de RVS strips te bevestigen (een 1502 heeft die niet...) en het linker voorspatbord is er vanaf en de bumper en de grilles zijn er uit de middenconolw etc. etc. oja en ik kreeg er gratis 50kilo oud papier en junk bij in de kofferbak... letterlijk 50 kilo zo ongeveer

dit is hem, alleen hadden ze die grilletjes met dubbele koplampen (E21 3serie) er al uitgehaald en ze vervangen door gewone zwart kunststof grilletjes met enkele koplampen...


trouwens het dashboard van het ding is gewoon nieuw zo ongeveer... nergens geen krasje of niks en de bekende scheur in het midden (hebben ze bijna allemaal door de zon) zit er zelfs niet in! ook zitten er nog wat kleine dingetjes in die mooier zijn als in mijn auto.. tijd voor de grote wisseltruc
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 28 december 2004 @ 20:56:26 #191
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24262179
quote:
Op zondag 26 december 2004 18:42 schreef Youp het volgende:
heb ik al in de motor SC geplaatst... en je zei dat je ze 's avonds ofzo zou kijken
Vergeten idd .........
pi_24263543
gewoon hier opnieuw posten die filmpjes

ontopic:
Alle mooie nieuwe dingetjes omwisselen
Wat voor motorblok zit er in die 1502? Als het dezelfde is heb je gelijk een blok voor als er iets mis gaat met degene die in je 2002 zit, voor onderdelen
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:20:03 #193
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_24274848
Hier nog een 1502 te koop voor 125 euro, wellicht handig voor nog meer onderdelen
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/67581.htm
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24277239
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:50 schreef BazzoS het volgende:
gewoon hier opnieuw posten die filmpjes

ontopic:
Alle mooie nieuwe dingetjes omwisselen
Wat voor motorblok zit er in die 1502? Als het dezelfde is heb je gelijk een blok voor als er iets mis gaat met degene die in je 2002 zit, voor onderdelen
nee is anders... is in grote lijnen wel het zelfde als een 2002 blok maar ik heb ook nog eens een Tii blok he andere zuigers zitten daar al in enzo en een 1502 blok is gewoon geen zak waard (qua prijs, kwaliteit is zeker in orde)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24277259
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:20 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Pssst BazzoS..
en wat vond je er van?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24277275
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:16 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hier nog een 1502 te koop voor 125 euro, wellicht handig voor nog meer onderdelen
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/67581.htm
op texel...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24278670
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:24 schreef Youp het volgende:

[..]

op texel...
Tja, 't is maar een idee, als je een donor kar wil hebben voor 125 euro. Maak je er gelijk een leuk dagje texel van.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24278724
En die texelaars komen elke week wel een keer op het vaste land, er kan vast wel wat geregeld worden.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24281065
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:23 schreef Youp het volgende:

[..]

en wat vond je er van?
Auw.avi
ding heeft wel veel vermogen, en een superkorte vertanding of niet soms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')