abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221717350
En met kaas.
pi_221717362
Chirurg heeft maandag niet gebeld. Omdat spoed OK. En belde coll.
Die heeft beloofd gister rond 17 uur te bellen na overleg met eigen chir. Prima.

Niet gebeld.

Chir zelf heeft (met onbekend nr) dinsdagochtend 2x gebeld. Zonder in te spreken.. g had wel 2 gemiste oproepen maar van onbekend en wachtte tot hij weer gebeld zou worden.

Belafspraken o|O
g heeft een Beter Dichtbij bericht gestuurd en er wordt geprobeerd vandaag contact met hem op te nemen.
pi_221717365
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
En met kaas.
Ik heb alleen verstand van kaas :9 en niet van het PhD gebeuren, maar het klinkt stom voor jou :* Er is tocn niet zomaar een plan C, dat moeten zij zich toch ook realiseren en dan ook nog op korte termijn?
pi_221717383
Vanmiddag weer een dienstje en tref ik weer de boodschapper van het gezeik met dat ik teveel zou invallen.
Het is nog steeds mijn systeem niet uit, iets met wat Clubsoda postte dus.

Ben je goddome 67, lekker met pensioen, leuk vrijwilligerswerk waar ik energie van krijg, en dat is het nog steeds maar het heeft wel voor een domper op mijn aanvankelijk enthousiasme gezorgd. Dus nu zie ik haar weer en vind het lastig.
Hoelang duurt het voor dit uit mijn systeem is, want niemand is hier nog mee bezig, alleen ik natuurlijk weer 8)7 8)7
pi_221717390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:31 schreef Blues het volgende:
Chirurg heeft maandag niet gebeld. Omdat spoed OK. En belde coll.
Die heeft beloofd gister rond 17 uur te bellen na overleg met eigen chir. Prima.

Niet gebeld.

Chir zelf heeft (met onbekend nr) dinsdagochtend 2x gebeld. Zonder in te spreken.. g had wel 2 gemiste oproepen maar van onbekend en wachtte tot hij weer gebeld zou worden.

Belafspraken o|O
g heeft een Beter Dichtbij bericht gestuurd en er wordt geprobeerd vandaag contact met hem op te nemen.
Wat een gedoe :'(
pi_221717607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:35 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag weer een dienstje en tref ik weer de boodschapper van het gezeik met dat ik teveel zou invallen.
Het is nog steeds mijn systeem niet uit, iets met wat Clubsoda postte dus.

Ben je goddome 67, lekker met pensioen, leuk vrijwilligerswerk waar ik energie van krijg, en dat is het nog steeds maar het heeft wel voor een domper op mijn aanvankelijk enthousiasme gezorgd. Dus nu zie ik haar weer en vind het lastig.
Hoelang duurt het voor dit uit mijn systeem is, want niemand is hier nog mee bezig, alleen ik natuurlijk weer 8)7 8)7
Bespreken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221717651
*KNIP Onterechte rant KNIP *

[ Bericht 97% gewijzigd door Vanyel op 03-09-2026 12:19:04 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221717726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik probeer mijn gegevens bij twee bedrijven te laten verwijderen. Dat gaat toch soms zo moeilijk :X

Ik ben hier ook mee bezig. Werd laatst gebeld op mijn privenummer, door een leverancier van software aan bedrijf waar ik werk, die het pakket wilde uitbereiden naar mijn vakgebied. Op mijn 'nee' werd gereageerd met 'jamaar, jij werkt toch bij bedrijf XX, en wij zijn al leverancier, en ik leg graag uit blablabla'. Aangegeven dat ik hier niet van gediend was en hoe hij mijn gegevens had. Blijkbaar ergens gekocht bij een bedrijf dat publieke gegevens verzamelt. Dus zowel bij het softwarebedrijf, als het data-verkoopbedrijf mijn gegevens opgevraagd. Het softwarebedrijf verwees met 'jamaar eerlijk gekocht' naar het databedrijf als bron van de data, en databedrijf is duidelijk Amerikaans en werkt met opt-out ipv opt-in die we hier in Europa hebben. Databedrijf heeft al verzoek om mijn gegevens te verwijderen, maar ik denk nog over reply naar softwarebedrijf omdat ik ze mee wil geven dat de set die ze gekocht hebben niet correct samengesteld is. Tegelijkertijd voelt dat ook een beetje als verspilde moeite.
pi_221717732
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bespreken?
Ja, mss beter, maar het komt niet uit haar koker.
pi_221717742
En duidelijk niet ontopic, hebben we de nieuwe offerte van de aannemer ontvangen ;(
pi_221717766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:34 schreef Tuindier het volgende:
En duidelijk niet ontopic, hebben we de nieuwe offerte van de aannemer ontvangen ;(
Oei, had je niet verschillende aanbieders vergeleken?
pi_221717815
Natuurlijk wel.
pi_221717820
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:34 schreef Tuindier het volgende:
Topictitel was wishful thinking vrees ik ;(
pi_221717839
Nog een O+ onder de riem voor @Tele6 . Promoveren kan erg alleen voelen ondanks begeleiders en lotgenoten.
pi_221717853
Oh en @AnneX een helm zou ik ook niet tweedehands kopen. Ook als ie aan de buitenkant niet is beschadigd, kan er intern iets aan de hand zijn dat je niet ziet. Zelfde als met bijvoorbeeld kinderstoeltjes voor de auto: na een val/ongeluk moet je die gewoon vervangen, ook al zie je niet, want de enige reden dat je ze gebruikt is voor bescherming.

Heb je een andere helm gekocht dat deze weg kan? O-)

Ik ook wat dingen op marktplaats staan en nu al een paar dagen iemand die 's avonds/'s nachts stuurt dat die het morgen wel kan ophalen. Als ik dan een tijd aangeef dat het kan, hoor ik niks meer, tot de volgende nacht weer een berichtje 'oh niet gelukt, morgen kan ik wel'. Daar blijf ik dus niet meer voor thuis.
pi_221717890
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik ben hier ook mee bezig. Werd laatst gebeld op mijn privenummer, door een leverancier van software aan bedrijf waar ik werk, die het pakket wilde uitbereiden naar mijn vakgebied. Op mijn 'nee' werd gereageerd met 'jamaar, jij werkt toch bij bedrijf XX, en wij zijn al leverancier, en ik leg graag uit blablabla'. Aangegeven dat ik hier niet van gediend was en hoe hij mijn gegevens had. Blijkbaar ergens gekocht bij een bedrijf dat publieke gegevens verzamelt. Dus zowel bij het softwarebedrijf, als het data-verkoopbedrijf mijn gegevens opgevraagd. Het softwarebedrijf verwees met 'jamaar eerlijk gekocht' naar het databedrijf als bron van de data, en databedrijf is duidelijk Amerikaans en werkt met opt-out ipv opt-in die we hier in Europa hebben. Databedrijf heeft al verzoek om mijn gegevens te verwijderen, maar ik denk nog over reply naar softwarebedrijf omdat ik ze mee wil geven dat de set die ze gekocht hebben niet correct samengesteld is. Tegelijkertijd voelt dat ook een beetje als verspilde moeite.
}:| }:| }:|

En ;( voor de offerte. Ik ben zo bang om aan dat deel van het traject te beginnen.

@Sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Spoilers!
  Moderator donderdag 3 september 2026 @ 13:10:42 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221717917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
AnneX :N }:|

Ik probeer mijn gegevens bij twee bedrijven te laten verwijderen. Dat gaat toch soms zo moeilijk :X
Waarom je beperkte energie daar in steken en niet in leuke dingen. Laat ze er gelukkig mee zijn, zonder bsn/handtekening kun je er ook niet alles mee...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221717931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:54 schreef Tuindier het volgende:
Nog een O+ onder de riem voor @:Tele6 . Promoveren kan erg alleen voelen ondanks begeleiders en lotgenoten.
Ik weet nu ook idd niet met wie ik nog kan praten om me te helpen om dat plan C/D/E/etc te maken. Vanochtend zei B dat ik het er met een van m'n begeleiders weer over moet hebben maar we hebben er gisteren 2,5 uur over gepraat en dat ging nergens heen. M'n kantoorgenootjes heb ik gisteren ook mee gepraat.
Als het gewoon aan mij ligt. Mijn houding t.o.v. veranderende plannen. Ik moet beter schakelen. Ik ken m'n begeleider nu 2 jaar en hij doet elke week een 180. Ik voel een boel weerstand maar dat zit in mij en betekent niet dat er iets mis is met het voorgestelde nieuwe plan.
pi_221717946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En ;( voor de offerte. Ik ben zo bang om aan dat deel van het traject te beginnen.

@:sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Niet Sarabi maar wel murdoku-fan. Lekker schermloos vermaak.

En de offerte, er moet ook veel gebeuren, dus dat het veel geld is, is niet gek. Maar wel steeds even schrikken want iedere detaillering lijkt er wel weer wat bij te komen.
pi_221717998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:17 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Niet Sarabi maar wel murdoku-fan. Lekker schermloos vermaak.

En de offerte, er moet ook veel gebeuren, dus dat het veel geld is, is niet gek. Maar wel steeds even schrikken want iedere detaillering lijkt er wel weer wat bij te komen.
Ik durf niet eens aan de prijzen te denken. Al snel een ton. Misschien wel 2 en dat kan ook niet maar dan kunnen we schrappen. Maar als het 3 is, hebben we wel een enorm probleem. Binnenkort maar eens stoppen met uitstellen. Eerst vakantie.

En voor die vakantie heb ik net een nieuwe rugzak gekocht. Het derde goedkope ding in 3 jaar. Ik moet toch maar eens werk gaan maken van een echte goeie een keer.

Overzetzonnebril was na een jaar ook toe aan vervanging. Nodig nu ik geen nieuwe bril doe. Stomme wegwerpmaatschappij ook weer.

Maar ik heb ook 4 Pyrex ovenschalen gekocht als aanvulling op de al grote Pyrex verzameling. En die gaan mijn leven lang mee.

Zijn sommige Murdoku boeken beter dan anderen? Ik zag allemaal verschillende. Heb geen idee.
Spoilers!
pi_221718013
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom je beperkte energie daar in steken en niet in leuke dingen. Laat ze er gelukkig mee zijn, zonder bsn/handtekening kun je er ook niet alles mee...
Omdat het mijn gegevens zijn en ik beslis met wie ik die deel. Ik snap ook wel dat het allemaal een illusie is om er zelf controle over te willen hebben. Ik wordt sinds de hacks bij Odido en het Bevolkingsonderzoek minimaal 5 keer per week gebeld.

Klote-internet ook. Hele maatschappij naar de klote. Behalve jullie dan, jullie mogen blijven.
Spoilers!
pi_221718233
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat het mijn gegevens zijn en ik beslis met wie ik die deel. Ik snap ook wel dat het allemaal een illusie is om er zelf controle over te willen hebben. Ik wordt sinds de hacks bij Odido en het Bevolkingsonderzoek minimaal 5 keer per week gebeld.

Klote-internet ook. Hele maatschappij naar de klote. Behalve jullie dan, jullie mogen blijven.
Helemaal niet bij nagedacht, maar Odido is natuurlijk waarom ik gebeld word door shitnummers.
Merci.
pi_221718255
Word je zò vaak gebeld? Misschien kan ik beter niks zeggen.
Hooguit 1 x jaar op de vaste lijn.
Mobiel nog minder.

Telefonische consulten komen van een 088xyz nummer.
Als een tel.consult wordt verwacht neem ik wel op.

Affijn de zomerse symbooltjes van ijsjes en palmbomen zijn weer ingeruild voor domme bolletjes.
“De zomer is voorbij”, zegt de trainer.
Maak er dan eikeltjes en kastanjes van.
Zal het de twee ouwe buurjongens nu mannen eens zeggen! die werken al jaren bij de leverancier van toestellen.

Ja van de bezwaren met de helm begrijp ik. Nee heb je etc.etc.
pi_221718259
Ik zat in zowel odido als ben hack, maar ben sindsdien slechts 2x gebeld en daarna nooit meer. Ik vermoed dat ik ook bij het bol/CEVA logistics hack zat, ook al heb ik van niemand daar bericht over gehad. Vanaf ongeveer dat moment krijg ik namelijk zo'n 10 spam mails per dag. Dus lijkt me aannemelijker dat dat van een nieuw lek is, dan van degene die toen al maanden geleden was.

@Tele6 :* ik kom later nog met een inhoudelijk zinnigere reactie.
pi_221718462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:sarabi, jij bent into de murdoku toch? Ik zag laatst zo'n boek liggen, ziet er leuk uit. Wat zijn jouw bevindingen?
Ik vond boek 1 erg leuk.
2 totaal niet, er zijn in dat boek wat extra regeltjes toegevoegd en op een of andere manier vond ik er geen hol meer aan.
pi_221718659
Kreeg net van de bedrijfsleider ongevraagd ff support over het gezeik. Ik mag me zéker niet inhouden of expres later reageren als er een invaller wordt gevraagd.
Flexibiliteit ten top bij sommige ouwe garde zei ze :P En er heeft al een gesprek plaatsgevonden met de verdachte :D
Hè, doet me goed. :)
  donderdag 3 september 2026 @ 15:27:57 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vast net of mobiel?
  donderdag 3 september 2026 @ 15:31:51 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718746
IPhone:
quote:
Je kunt inkomende gesprekken van onbekende nummers op je iPhone laten screenen door de functie 'Screen onbekende bellers' in te schakelen.Oproepen screenen instellen

Open de Instellingen-app op je iPhone.Tik op Apps en kies vervolgens voor Telefoon.Scrol naar het gedeelte Screen onbekende bellers.

Selecteer de optie Vraag reden voor bellen.Hoe het werktJe iPhone neemt het gesprek automatisch op wanneer een onbekend nummer belt.De beller krijgt de vraag waarom hij of zij belt.

Je ziet een live tekstweergave (transcriptie) op je scherm van wat de beller zegt.
Je beslist daarna zelf of je het gesprek alsnog aanneemt of wegdrukt.

donderdag 3 september 2026 @ 15:34:28 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718764
Op Android

quote:
1. Op Google Pixel-telefoons

Google Pixel maakt gebruik van de ingebouwde Google Assistent om telefoontjes automatisch of handmatig te filteren.
Instellen:
Open de Telefoon-app.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en kies Instellingen.
Tik op Spam en gesprek screenen (of direct Gesprek screenen).
Schakel Gesprekken automatisch screenen in.
Kies je beschermingsniveau (bijv. Maximale bescherming om alle onbekende nummers te filteren).

Hoe het werkt:

Als er een onbekend nummer belt, neemt de Google Assistent op.
Je ziet een live transcriptie op je scherm verschijnen van wat de beller zegt. Je kunt vervolgens via tekstknopjes antwoorden sturen (zoals "Is het dringend?") of de oproep alsnog aannemen.

2. Op Samsung Galaxy-telefoons
(met Galaxy AI)
Nieuwere Samsung-modellen (zoals de Galaxy S-series) hebben een eigen AI-functie genaamd Oproep screenen.

Instellen:
Open de Telefoon-app van Samsung.
Tik rechtsboven op de drie puntjes en selecteer Instellingen.
Tik op Oproep screenen (soms onder Belondersteuning of Galaxy AI).
Zet de schakelaar Aan en selecteer Nederlands als taal.

Hoe het werkt:Wanneer je wordt gebeld, tik je op het scherm op Belondersteuning en daarna op Oproep screenen. De AI neemt het woord en typt live uit wat de beller zegt.
Jij kunt antwoorden door een tekstbericht te typen, waarna de AI dit hardop voorleest aan de beller.

pi_221718834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vast net of mobiel?
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Spoilers!
  donderdag 3 september 2026 @ 15:50:39 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221718851
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mobiel. En bedankt voor de info maar ik heb Android op Motorola, zonder Google Assistent.
Met deze functie blokkeer je automatisch alle inkomende oproepen van bellers die hun nummerherkenning hebben uitgeschakeld:
Open de Telefoon-app (het icoon waarmee je normaal iemand opbelt).Tik rechtsboven op de drie puntjes (het menu).Kies voor Instellingen.Tik op Geblokkeerde nummers.Zet de schakelaar bij Onbekend aan.
pi_221718863
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@Tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_221718920
Dé IJSjesproever in the house 🍦
pi_221718987
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 15:52 schreef mjan het volgende:
Ik kom er natuurlijk weer half bijbellezen invallen, maar toch even plasje doen.
@:tele6 die presentatie van vrijdag, is dat met je begeleidingscommissie of consortium? Kan het niet ook een idee zijn om hen te laten meedenken over een nieuwe richting? Ik dacht altijd dat ik alles op orde moest hebben met een geniaal uitgedacht plan en keurig op schema moest lopen bij dat soort presentaties, maar je kunt ze juist ook goed gebruiken om nieuwe input te krijgen voor waar je tegenaan loopt omdat er ineens nieuwe inzichten zijn opgedaan en je je plan moet bijstellen.

Edit: :D Dank autocorrect, ik laat 'm lekker staan.
Hoi! O+ dankjewel voor meedenken.

Vrijdag is met een man of 40 van ons gedeelte van het consortium.

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.

M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
pi_221719007
Inmiddels heb ik (zoals B me aangeraden had) me verontschuldigd voor mijn inflexibiliteit/weerstand tegen dit nieuwe plan. Postdoc komt morgen om 10:00 naar ons kantoor en dan leg ik het samenwerken wel in de week. Ik heb nog geen slides voor morgen maar dat moet dan ook morgen nog maar. Nu maar gewoon naar huis gegaan. Morgen beter of zo.
pi_221719015
Even heel hard gaan hardlopen straks @Tele6
We have far more in common than that which devides us..
pi_221719026
Kijk eens Tele! Na de eerste ‘paniek’ maak je best snel na een dag al weer stappen! 👍🏼
Vallen en opstaan.
Is er iemand behalve de ervarenen hier om ( ook) mee te brainstormen.?
pi_221719028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Even heel hard gaan hardlopen straks @:tele6
Dat dacht ik ook. 😎
Het hoofd ‘leeg’ rennen.

En goed van de support @Blues w/
pi_221719100
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

We hebben er een paar oude witte mannen bij zitten die elke presentatie volledig kapotschieten. Ik heb m'n begeleiders gevraagd om me te helpen om dat te voorkomen maar ze zeggen dat dat er nou eenmaal bij hoort. (Is nou eenmaal de communicatiestijl van deze witte oude mannen)

Mijn aanpak is tot nu toe geweest om me keigoed voor te bereiden en een verhaal neer te zetten wat ze niet kapotgeschoten gaan krijgen.

Met zo veel mensen (van allerlei achtergronden) is de hoeveelheid input die je krijgt ook niet echt hanteerbaar en vaak niet echt zinnig.

Ik had eerst een heel brede presentatie voorbereid met het idee om als een Duitser op vakantie gewoon vast een grote en indrukwekkende badhanddoek neer te leggen. Ik ben van plan al deze gave dingen te doen met de dataset en hou daar maar rekening mee.
O+

quote:
M'n begeleiders vonden die slides maar niks gister, en de enige slide die ze wel mooi vonden was eentje op het eind waar ik een klein voorbeeldje van een onderzoeksvraag en bijbehorende aanpak laat zien. Als ik nog drie van dat soort slides zou maken dan is het wel goed. "Vier dingetjes die ik zou kunnen leren van deze dataset" zo'n beetje. Ik ben geen fan want ik wilde aan het consortium laten zien "Kijk ik heb super interessante plannen en heb daar 100% die dataset bij nodig, geef hem aan mij en je krijgt gave dingen"

Maar als ik moet proberen een samenwerking te regelen met die postdoc, dan is het misschien wel zo verstandig om me meer op de vlakte te houden en alleen die paar dingetjes te laten zien ipv een "Dit zou van A tot Z mijn aanpak zijn". Een paar dingetjes is beter in te passen in een gezamenlijk plan.
Wat fijn dat je een plannetje hebt hoe het toch hanteerbaar wordt, klinkt ook goed - en haalbaar voor deze last minute draai. Helemaal gelijk in je overweging dat je met veertig man ook niet productief kunt denken over een nieuwe richting.

En als de oude garde je morgen neersabelt lekker naar huis gaan zodra het mogelijk is. Ze sterven vanzelf uit, alleen duurt het wel lang.
pi_221719175
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexi iliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.

Wat ik denk dat kan helpen is duidelijke notulen van overleggen bijhouden en bij iedere koerswijziging checken: vorige week spraken we a af, je zegt nu b, klopt dat? En uiteindelijk ook leren dat je vast mag houden aan je eigen plan. Ook als het kritiek oplevert. Mij hielp het om over dingen te praten die alleen ik begreep (in een groep sociologen gooide ik er wat neuropsychologische shit en dan waren ze al snel stil :+ ) maar dat moet wel kunnen. En anders gaan verdragen dat wetenschappers per definitie mierenneukers zijn en al-tijd nieuwe ideeën genereren, maar dat het toch gewoon goed is wat je doet.

En dat eikelen en moeilijk doen en kritisch zijn is ook een soort rite of passage. Het heeft denk ik weinig met jou als persoon te maken.

Protip: ik ben ook een keer heel hard gaan huilen toen ik echt gek werd van alles. Werkte verrassend goed :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221719466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 11:29 schreef Tele6 het volgende:
En met kaas.
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221719628
Oeh. Huilen! Vanmorgen nog op het werk gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

En verder laat ik mensen nu weten dat bepaalde dingen nu even niet gebeuren.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

Sarcasme en cynisme zijn mijn overlevingsmechanismen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719632
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:43 schreef Clubsoda het volgende:
Het is zo herkenbaar @Tele6. Natuurlijk hoort flexibiliteit er in elke baan bij, maar wat ik tijdens mijn promotie heb meegemaakt aan 180 graden wijzigingen en voortdurend compleet uitgewerkte plannen overboord zetten, is onvergelijkbaar met andere banen.
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie :'(
pi_221719634
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
:Y Alles is beter met KAAAS :~
Ik ben NIET beter met kaas }:|
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221719642
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel toffe manager die het ziet en dingen bij me weghaalt. Schattig, hij gaat ook wat doen maar dan moet ik hem eerst het systeem nog uitleggen want ik ben nu de enige in de organisatie die dat kan.

Gelukkig hoef ik alleen vanavond, morgenvroeg en zondag nog te werken voor de werkweek weer begint :7

:*
Spoilers!
pi_221719646
quote:
SPOILER

Knuffel :*
pi_221719692
Ach @Cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
pi_221719701
quote:

[..]
Ik ben NIET beter met kaas }:|
Ik vind jou LIEF O+
pi_221719702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan is een lieve opmerking net even teveel
Oh -O- :@
pi_221719706
quote:
11s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh -O- :@
_O-
Da’s een andere lief
pi_221719739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:cat-astrophe wat een opstapeling van alles. Dan is een lieve opmerking net even teveel
O+
quote:
17s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik vind jou LIEF O+
:'( :'( :'(

Want zo heurt het :P
pi_221719805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O+
[..]
:'( :'( :'(

Want zo heurt het :P
Huilie :P

SPOILER
pi_221719836
Ik zit in een trein die niet voorkomt in de reisplanner?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221719855
Vanmiddag weer een voorraad pastasaus in de slowcooker gemaakt. Straks in de vriezer voor “geen zin in koken maar wel in eten” dagen. Picnic had weer stoofperen dus die komen morgen ook. Schillen kan zittend (lopen gaat wel maar niet te lang en langer staan ook niet). Ook staat het maken van champignonsoep op de planning en ajaam ketjap (niet allemaal morgen)
pi_221719859
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef sigme het volgende:
Kan ik zwaaien?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2026 @ 18:41:45 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221719886
Weekend. :)
Mijn week is niet zoals Tele :* en Cat :*.
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.

Dus ga je je bezig houden waar we in Eindhoven moeten gaan eten :+.
/Als afsluitend etentje na een werkbezoek.
Pas eind vd maand weer echt volle bak.

Afijn morgen wandelen in Utrecht. In de hoop dat de regen beperkt blijft.
(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221719894
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:41 schreef borisz het volgende:
Ben echt dingen aan het zoeken om op te pakken. Diverse dingen zijn nog in opstartmodus. En ben echt door vele lijstjes heen.

(van Nijntje naar Tolsteegbrug via div parken, daarmee het boekje Buiten de Binnenstad van Utrecht uitgespeeld, alle 12 de wandelingen)
Haal een ijsje bij O+ Venezia O+ !

@Cat-astrophe :*
pi_221719918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb natuurlijk geen idee van promoties maar dit klinkt ook treurig accuraat voor als ambtenaar werken in een grote uitvoeringsorganisatie :'(
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
pi_221719925
quote:

Mag ook een anti tip? Rabauw brewpub is leuk voor de bieren maar het eten is geen aanrader.
pi_221719928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haal een ijsje bij O+ Venezia O+ !

Echt?
Bij nijntjepleintje kom je praktisch van il mulino af
pi_221719932
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen ja. Met het verschil dat ambtenaar zijn een baan is. Een promotietraject wat niet loopt en niet gaat lopen, eindigt als je contract eindigt en dan heb je dus een mislukte promotie op je naam en verder niets. Het persoonlijk belang is gewoon ook heel groot.
Kan me voorstellen dat je dat wel voelt.
pi_221719933
Daarmee probeer ik niet Tele in de put te praten. Maat het was mij allergrootste stressfactor: wie neemt een geflopte basispsycholoog aan? En als ik ik geen baan heb, hoe zorg ik dan als alleenstaande moeder voor mijn kind, met een netwerk dat alleen pissig op me is?

(Het kwam meer dan goed O+ )
  Moderator donderdag 3 september 2026 @ 18:51:45 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221719936
quote:
Sonderzug nach Pankow?
pi_221719941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Daarmee probeer ik niet Tele in de put te praten. Maat het was mij allergrootste stressfactor: wie neemt een geflopte basispsycholoog aan? En als ik ik geen baan heb, hoe zorg ik dan als alleenstaande moeder voor mijn kind, met een netwerk dat alleen pissig op me is?

(Het kwam meer dan goed O+ )
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...
pi_221719990
quote:

O+
pi_221720005
quote:
You can check out any time you like >:)
pi_221720007
quote:
SPOILER

Och ketje :{ :*
pi_221720042
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 16:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het klinkt in mijn 'lekenoren' iets als; ik ben tot een 9+ in staat en wil flink uitpakken, maar jullie willen maar een 6je van me.
-O-

:*
pi_221720127
En mijn dinnetje M. heeft de mega-linke OK in het vu erop zitten.

SPOILER
pi_221720128
Er reed een sprinter die niet in de NS App stond. Wel een trein van de NS.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan ik zwaaien?
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @Dr_Flash en stap ik uit in jouw stad.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221720180
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @:dr_flash en stap ik uit in jouw stad.
Stadskant? Andere kant loop je zo onder mijn balkon langs :+
pi_221720192
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.
pi_221720210
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Wat een spanning. Hopelijk een voorspoedig herstel :*
pi_221720326
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mooi ook dat je jezelf geflopt zou noemen als je niet promoveerde...
Zo voelde het wel :D
pi_221720359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:24 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk zo, maar het helpt als PhD-student ook om je af en toe te realiseren dat je (co-)promotoren óók belang hebben bij een geslaagd promotietraject.
Klopt. Het hielp ook erg dat ik deze druk zo benoemde, want het was voor hen inderdaad niet zo duidelijk. Het deed hen ook inzien waarom ik weerstand gaf bij alle aanpassingen. Ik zag voortdurend de deadline dichterbij komen en mijn toekomst op losse schroeven staan, twrwijl zij niets te vreze hadden, zij zagen het allemaal wel goed komen (vanuit hun ervaring) maar benoemden dat niet zo. In het praatje op mijn borrel zei mijn promotor dat in een van de moeilijkste had die ze had begeleid. Dat had ik graag eerder gehoord :P ik maar denken dat het aan mij lag.
pi_221720370
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nu in de volgende trein. Onderweg zwaai ik naar @:dr_flash en stap ik uit in jouw stad.
Dan zou ik op het dak moeten staan om naar je te zwaaien. Maar welkom alvast
pi_221720433
quote:

SPOILER
Wow…dat is een giga ingreep. Misschien 2 x meegemaakt in al die jaren perifeer :X en uni.
Wat een opluchting, dat zij de ingreep heeft doorstaan met een goede prognose.
pi_221720434
quote:

SPOILER
Wat een zware operatie. Nu duimen hard aan het werk
pi_221720455
OM moet ouders van Milou de brief met namen geven ^O^

https://nos.nl/artikel/26(...)rief-over-euthanasie
pi_221720463
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wow…dat is een giga ingreep. Misschien 2 x meegemaakt in al die jaren perifeer :X en uni.
Wat een opluchting, dat zij de ingreep heeft doorstaan met een goede prognose.
Nog geen goede prognose...
pi_221720506
Nou ja als iemand voor een psychologie master of zo nog een case zoekt van iemand die van iets totaal banaals als het vinden van een muntje op straat een complete wetenschap maakt: Call me *O*
pi_221720508
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Nog geen goede prognose...
😢
pi_221720544
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:52 schreef Vanyel het volgende:
OM moet ouders van Milou de brief met namen geven ^O^

https://nos.nl/artikel/26(...)rief-over-euthanasie
De moeder van Milou was bij Eva
pi_221720556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De moeder van Milou was bij Eva
Nou ik denk niet dat die ouders dat zelf gewild hadden. Maar nu vindt het hele land er wat van -O-
pi_221720700
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 19:58 schreef AnneX het volgende:

😢
Ze mag alleen hoop hebben zeggen alle artsen.
pi_221720759
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze mag alleen hoop hebben zeggen alle artsen.
Ja hoop hebben mag altijd. Holy mother of Jesus wiens toestemming heb je nodig om "hoop te mogen hebben" dan 8)7
pi_221721058
quote:
13s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja hoop hebben mag altijd. Holy mother of Jesus wiens toestemming heb je nodig om "hoop te mogen hebben" dan 8)7
Omdat ze in elke zin van een arts, nieuwe optie of nieuwe kuur etc in een strohalmpje klimt en dan het mantra heeft: dan komt het vast goed.
Dus is haar een paar keer gezegd dat ze alleen hoop mag hebben.
pi_221721069
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Omdat ze in elke zin van een arts, nieuwe optie of nieuwe kuur etc in een strohalmpje klimt en dan het mantra heeft: dan komt het vast goed.

Nja wat moet je dan idd -O- "nee je mag geen hoop hebben" nou stop er dan meteen maar mee ook
pi_221721244
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 20:59 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat ontzettend moeilijk! En rationeel weet ze het waarschijnlijk wel maar wil ze het niet weten. Zo begrijpelijk
pi_221721270
Is het ook!
pi_221721322
Best leuk hotel.

pi_221721418
Leuker nieuws van mij dan maar?
We gaan van za t/m ma naar Zeeland.
Bezoekje aan vriendinL en aan het verdronken land van Saeftinghe.

Uitje, zomaar *O*
pi_221721420
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:38 schreef sigme het volgende:
Best leuk hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh mooi! Ook een uitje?!
pi_221721717
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Echt?
Bij nijntjepleintje kom je praktisch van il mulino af
Ik vind Venezia lekkerder :@ maar ben al een tijdje niet bij il mulino geweest, dus misschien moet ik die maar weer eens proeven ter recente vergelijking.
pi_221721722
Jullie Utregnamen O+
pi_221722061
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:38 schreef sigme het volgende:
Best leuk hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ken ik ergens van! Waar is het ook alweer?
pi_221722221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 23:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik vind Venezia lekkerder :@ maar ben al een tijdje niet bij il mulino geweest, dus misschien moet ik die maar weer eens proeven ter recente vergelijking.
Is voor mij ook jaren geleden alweer, maar volgens mij kind is il mulino nog immer fantastisch.
pi_221722348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 01:29 schreef Queller het volgende:

[..]
Dat ken ik ergens van! Waar is het ook alweer?
Arnhem :)
https://www.hotel-molendal.nl/
pi_221722351
Klein wandelingetje door het park gemaakt. Nu ontbijt. Daarna 7,5km lopen naar m’n congresfestival https://www.spacerockitfestival.nl/
pi_221722437
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 07:43 schreef sigme het volgende:
Klein wandelingetje door het park gemaakt. Nu ontbijt. Daarna 7,5km lopen naar m’n congresfestival https://www.spacerockitfestival.nl/
Tof _O_
Spoilers!
pi_221722559
www.maptap.gg September 4
90👑 85😁 8😱 80🤗 87🎓
Final score: 692

dit wordt geen goede dag
pi_221722567
#Polderprikker nummer 95 • 3707/5000
🟩993 🟩934 🟨855 🟩925 ⬛0
https://polderprikker.nl/

fuck dit
pi_221722933
97🔥 90👑 98🎯 78😂 82🌟
Final score: 863
Gisteren was makkelijker.

#Polderprikker nummer 95 • 3710/5000
🟨886 🟦1000 🟨898 🟩926 ⬛0
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221722943
Ik had dit eerder al proberen te posten en ben vast niet de enige vandaag
Meer punten dan Flash *O* *O*
97🔥 80👏 85🎓 80👏 70🙂
Final score: 797
pi_221723053
quote:
Veel plezier!
Het hotel staat in het overzicht van historie als een ‘vrijstaand’ paleis.

En @Blues en g straks óók veel plezier. In Zeeland waait het vast nog harder.

Wat een harde harde waai hier in het binnenland. En dat is maar kracht 5.
Ondertussen loop ik in een hempie rond, want warm en benauwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 04-09-2026 10:14:24 ]
pi_221723086
Mogge

Hier ook veel wind, maar minder dan gisteren. Wel een lekkere temperatuur

Oef, bar slecht
80✨ 80🌞 88🎉 82🌟 75🤗
Final score: 807

#Polderprikker nummer 95 • 3580/5000
🟨861 🟩923 🟨739 🟨772 🟧285
pi_221723485
quote:
Wat veel sprekers!
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 11:49:44 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221723720
quote:
Asbest is grappig, tenminste als ik de Asbest is die ik op YT voorbij zie komen!
pi_221723729
Ik ben bij een congres over AI ij mijn werk. Het is enerzijds superinteressant, maar het niveau van de vragen is een klein beetje vermoeiend.... :@
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 11:53:02 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221723744
Ik ben gewoon aan het werk. Kunnen niet allemaal belastinggeld er door jagen immers :P
pi_221723807
Ja, God verhoede dat we kenniswerkers bijscholen dwingen zich te ontwikkelen in plaats van voor altijd hun riedeltje af te draaien. Schande dat dat wettelijk is vastgelegd.
pi_221723866
97🔥 82🌟 25❄ 80🌞 78👏
Final score: 703

Haha weet ik veel van Franse overzeese gebieden :wtf:

#Polderprikker nummer 95 • 3420/5000
🟩903 🟩900 🟨558 🟨671 🟧388

oh oh excaliburrrrrr
pi_221723873
#Polderprikker nummer 95 • 3667/5000
🟨569 🟨793 🟨866 🟨743 🟨696

95🏅 80✨ 95🏅 69🙂 70😁
Final score: 782
pi_221723874
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, God verhoede dat we kenniswerkers bijscholen dwingen zich te ontwikkelen in plaats van voor altijd hun riedeltje af te draaien. Schande dat dat wettelijk is vastgelegd.
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 12:17:20 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221723876
Mag ik concluderen dat de lunch nog niet is geserveerd @Clubsoda ?

Hier ook niet maar stap nu in de auto naar de visboer.
pi_221723892
Goed mensen.
Boodschappen gedaan, tegen mijn gewoonte in met de auto, maar echt origineel k*tweer hier. Scheelt dat ie de garage niet in hoeft bij terugkomst, g gaat zo richting Caprera.

Dan ga ik een cake maken met molenmeel, de famouse koffiesmaak :9 die ik meeneem naar Zeeland morgen.
En ik maak voor vanaaf een spaghetti met een lekkere tomatensaus/courgette/erwtjes/sjalot/ui/binnenste van runderworst/restant puntpaprika uit pot die ik net vond. Met een berg kruiden. :9

Onder het genot van een podcast.

Vamos :W
pi_221723915
Hier is het ook bagger weer. En dikke woei dus kan niet alles tegen elkaar open zetten. Zo even wat eten, toch maar even gevraagd of iemand mijn vuilniszak weg wil brengen en straks borrelen bij anderen hier in het gebouw
pi_221723922
Hier vooral veel wind. De kat vindt het volgens mij wel leuk, die zit al uren naar buiten te staren en probeert de blaadjes te vangen.
pi_221723960
Hier is het vooral grijs. Nog 29 minuten werken, dan heb ik weekend. Vanmiddag nog even naar de huisarts en J naar de festivalcarpool brengen en dan ben ik tot zondagmiddag alleen. Vind ik niet leuk, maar het is ook wel weer ontspannen.
Spoilers!
pi_221723992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:27 schreef Sarabi het volgende:
Hier vooral veel wind. De kat vindt het volgens mij wel leuk, die zit al uren naar buiten te staren en probeert de blaadjes te vangen.
En hoe gaat het met eten?
pi_221723998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En hoe gaat het met eten?
Redelijk, met de medicatie at hij wel meer maar ik denk dat dit genoeg is.
Volgende week beginnen we met de bloeddrukmedicatie benieuwd of dat misschien ook nog wat effect heeft.
pi_221724047
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Mag ik concluderen dat de lunch nog niet is geserveerd @:Clubsoda ?

Hier ook niet maar stap nu in de auto naar de visboer.
Die arme belastingbetaler draaur ook al op voor mn kopje goulashknolselderijsoep ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 04-09-2026 12:58:37 ]
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 12:56:06 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724090
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die arme belastingbetaler draaur ook al op voor mn kopje goulashsoep ;(
Ha, geen luxe lunch, dat is al iets tenminste ;)
pi_221724114
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ha, geen luxe lunch, dat is al iets tenminste ;)
Hangt af van je definitie van luxe lunchen :s)
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 13:08:41 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724197
Weer is hier ook suboptimaal. Weet niet hoe het weer rest van het weekend is, maar gisteren alvast lasdoos aan buitenmuur gemaakt voor airco en een gat door de muur gemaakt.

Had binnen de standaard NYM kabel gebruikt maar dat kan niet tegen UV en omdat ik er aan de binnenkant niet bij kom (staat het buffervat van warmwater) buiten maar een lasdoos gemaakt. Vanaf daar met NYY verder. Lasdoos had geen schroefdraad en ik had geen M25 contramoer dus voor die kabel moet ik nog keer de ladder op.
pi_221724223
Ook dikke woei hier O+

Vroege wekker was vroeg vanochtend :O En toen ik, nadat ik gisteren ook maar half had avond gegeten vanmorgen maar 3 happen yoghurt naar binnen kreeg heb ik toch maar gemeld dat ik vanavond liever niet mee ga dineren. Want ik ben een stress niet-eter en dan is het best zonde als je 250 euro per convert moet aftikken in een eenmalige samenwerking tussen de chefs van Odille en de Leest.

Gelukkig is een van de eters bevriend met de eigenaren en zijn ze zo lief om me kostenloos af te laten zeggen plus aanbetaling terug O+

Bij de boer net een gezonde K&K maaltijd en veel fruit gekocht en vanmiddag en vanavond slapen en badderen.

Voor op het lijstje: snelheidsboete. Uiteraard eigen schuld maar extra sneu omdat ik die op de terugweg van het crematorium (afscheid nemen van poes) heb gekregen. Maar daar heeft de flitser natuurlijk geen boodschap aan.

Wel hartelijk gelachen vandaag om de vrachtwagenchauffeur die op een smal landweggetje discreet meende te pissen achter zijn open deur. Niet discreet als ik van de andere kant aankom maar stoppen kun je niet en schud hem dan ook maar rustig af jongen _O- Ik wacht wel :+
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 13:12:39 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724238
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hangt af van je definitie van luxe lunchen :s)
Koppie soep is goedkoper dan pistoletjes met zalm, beenham of brie lijkt me.
pi_221724333
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 13:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Koppie soep is goedkoper dan pistoletjes met zalm, beenham of brie lijkt me.
Misschien was de soep de eerste gang :P
pi_221724345
Verstandig @Cat-astrophe even mak an doen. Je hebt het druk genoeg gehad, zowel werk, familie, poes en kater.

Ik vind die updates van @derLudolf altijd zo leuk, iedere denk ik “zou het zijn”?
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 14:02:47 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724588
Gewetensvraag, wat zouden jullie stemmen als jullie aanstaande zondag in Sachsen Anhalt mochten stemmen?
AfD staat op 43% en CDU rond de 21%
Door partijen die de kiesdrempel niet halen, Grüne staat met 6% net daarboven, kunnen ze zelfs op 50% van de zetels komen. SPD staat op 8,5%

Zouden jullie dan op een gristelijke partij stemmen?

Oh er is ook positief nieuws, de partij van de Poetinpijpster (Sarah Wagenknecht) staat op 4%
pi_221724674
Op iedere partij behalve afd heb ik begrepen.
Desnoods gristelijk, hoewel ik niet zo ben ingesteld met een label.
Wel op fatsoenlijk en netjes, niet als in bijbelkenner.
pi_221724724
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:02 schreef derLudolf het volgende:
Gewetensvraag, wat zouden jullie stemmen als jullie aanstaande zondag in Sachsen Anhalt mochten stemmen?
Door partijen die de kiesdrempel niet halen, Grüne staat met 6% net daarboven, kunnen ze zelfs op 50% van de zetels komen. SPD staat op 8,5%

Oh er is ook positief nieuws, de partij van de Poetinpijpster (Sarah Wagenknecht) staat op 4%
Grüne!
pi_221724818
Grüne.
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 14:40:56 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221724859
Daar schrik ik eigenlijk van. Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen.
De afkeer voor een christelijke partij is dus groter dan voor AfD, snap dat het kiezen tussen twee kwaden is maar een zege van AfD word niemand beter van.
pi_221724884
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:40 schreef derLudolf het volgende:
Daar schrik ik eigenlijk van. Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen.
De afkeer voor een christelijke partij is dus groter dan voor AfD, snap dat het kiezen tussen twee kwaden is maar een zege van AfD word niemand beter van.
Kostte wat kost moet je een zege van AfD toch willen voorkomen. Eens. Dan maar christenen.
pi_221724896
Eens. Dit is toch walgelijk :'( :r

quote:
Ook specifieke groepen leerlingen zijn een probleem volgens de partij. Kinderen met een handicap of kinderen van asielzoekers zouden de prestaties van anderen remmen, en dus moeten zij gescheiden worden van de rest. Dat zou beter zijn voor iedereen, vindt de AfD
pi_221724899
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Nah, voor mijn belastinggeldgebruik hier is dergelijk sarcasme misplaatst. De keynote was leuk en van enig niveau. De rest is kneuterig.
pi_221724922
Keynote was van Felienne Hermans, hoogleraar didactiek van de informatica aan de Vrije Universiteit Amsterdam, en leraar informatica op de Open Schoolgemeenschap Bijlmer.

Reuze leuke vrouw O+ met goed en interessant verhaal.
quote:
Aan de VU geef ik de vakken Vakdidactiek Informatica en AI in het Onderwijs, en doe ik onderzoek naar de digitale wereld in brede zin.

Mijn vroegere werk was vrij technisch, ik heb in mijn proefschrift algoritmes ontwikkeld waarmee je fouten in Excel-sheets kan opsporen, en een programmeertaal gemaakt voor kinderen, Hedy, waarmee je makkelijk en in je eigen taal kan leren programmeren.

Mijn recentere werk is meer filosofisch van aard en vraagt zich af hoe we ‘informatica’ of ‘programmeren’ eigenlijk definiëren en hoe die keuzes het vakgebied, en de software die we maken, beïnvloeden.
pi_221724938
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:40 schreef derLudolf het volgende:
Over het algemeen heb ik een probleem met veel standpunten van christelijke partijen. Strategisch op een christelijke partij stemmen zou me echt een stap te ver zijn. Maar het hangt wel heel erg af van het verkiezingsprogramma
pi_221725000
Ik heb ook weinig met christelijke partijen maar voor out in the open racistisch en fascistisch gedachtegoed maak ik toch wel een uitzondering.

Gelukkig moeten de gehandicapte kinderen in Sachsen Anhalt het niet hebben van de CUL SC gebruiker :P
pi_221725128
Maar heet het cdu zich uitgesproken tegen regeren met AfD?
pi_221725142
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar heet het cdu zich uitgesproken tegen regeren met AfD?
Met de Duitse kiesdrempel is dat niet de enige relevante vraag voor strategisch stemmen.
pi_221725227
Waarschijnlijk zou een van ons in dit geval CDU en de ander Grune stemmen. We verdelen wel vaker de stemmen als we niet kunnen kiezen. Ik vind CDU zeer verdedigbaar, zij het alleen in dit geval. Misschien zelfs wel samen CDU.

En over mensenrechten gesproken, RIP Gloria Steinem O+
Spoilers!
pi_221725286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
90👑 85😁 8😱 80🤗 87🎓
Final score: 692

dit wordt geen goede dag
Ik grijp mijn kans om je een keer te verslaan :o

95🏅 76😁 96🏅 77😁 80🌞
Final score: 834

#Polderprikker nummer 95 • 3547/5000
🟨741 🟩980 🟩913 🟨840 🟥73
Spoilers!
pi_221725293
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:50 schreef sigme het volgende:
Keynote was van Felienne Hermans, hoogleraar didactiek van de informatica aan de Vrije Universiteit Amsterdam, en leraar informatica op de Open Schoolgemeenschap Bijlmer.

[..]

Felienne is leuk! O+ Haar nieuwsbrief is ook een aanrader.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 september 2026 @ 16:41:41 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221725573
Felienne was laatst bij BNR. Toen ook een goeie gast.

Parkenpad. Griftpark, Bloeyendael, Wilhelmina, Maliebaan en nog het Oosterspoorbaanpark :+.
De twaalf Utregse wandelingen gebundeld in een collectie.

enne FDP natuurlijk :P. Maar ja dat gaat niet helpen.
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:42:01 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_221725579
Dan voor mij nog eerder op CDU dan op Grune. Groen heeft er in NRW en bundes behoorlijk een zooitje van gemaakt.

Tevens eindelijk mijn nieuwe auto voor de deur staan.
Nog wel even wennen en zoeken naar alle knoppen. En nog even uitzoeken hoe ik het deuntje bij uitstappen uit zet. Bij instappen staat deze gelukkig al uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221725620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:42 schreef z80 het volgende:
Dan voor mij nog eerder op CDU dan op Grune. Groen heeft er in NRW en bundes behoorlijk een zooitje van gemaakt.

Nog wel even wennen en zoeken naar alle knoppen. En nog even uitzoeken hoe ik het deuntje bij uitstappen uit zet. Bij instappen staat deze gelukkig al uit.
Van Harte met de nieuwe auto. Veel mooie k.m.’s gewenst w/

Wilhelmina O+ Het standbeeld daar w/
Zeven jaar om de hoek gewoond.

Verder heb ik mij voorlopig afgemeld voor diverse bieb opties.
Eens even kijken hoe de nieuwe week indeling zònder Bieb verloopt.
Er wordt niet aangedrongen óp - veel dankjewel voor de inzet in de afgelopen jaren en de uitnodiging voor een officiële opening elders volgt…
SPOILER
RIP Gloria Steinem.
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:52:11 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221725652
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:50 schreef sigme het volgende:

[..]

De OSB was mijn middelbare school, voordat Feliene ook maar geboren was…
pi_221725681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:42 schreef z80 het volgende:

Nieuwe-auto-boks! Welke is het geworden? Hier een Chinees, BYD Dolphin Surf.
Morgen ritjes maken *O* instellingen heb ik net op de oprit doorgeakkerd, ik kan niks onder het rijden oO< en als ik in deze niet vooruit blijf kijken gaat hij mekkeren |:)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:58:15 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221725688
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 14:02 schreef derLudolf het volgende:

Ik zou in dit geval alles behalve AfD kiezen, dus desnoods ook een christelijke partij.
Maar met ruim 40% of misschien zelfs 50% van de stemmen voor AfD in de opiniepeilingen denk ik ook dat 'tegen' stemmen vooral een symbolische waarde zal hebben…
pi_221725772
Meevaller!

Dierenarts is tevreden over de bloedwaarden van nierkater. Nieren in 9 maanden iets slechter, overige waarden binnen de normale range.
En misschien moet ik hem van tijd tot tijd maar in een box proppen en hallo zwaaien op de praktijk want sinds het bezoekje eet hij een stuk beter. Zelfs dieetvoer gaat er weer in én er werden brokken gegeten. Kater :') O+

Beetje veel ego posts dus voel je niet verplicht te reageren maar ik houd mijn wereld even klein :@
pi_221725915
Kater O+
pi_221725920
Mijn presentatie voor de mensen van het onderzoeksconsortium ging prima *G*

En de collega van andere uni met wie ik samen zou moeten werken, stelde zelf al samenwerking voor _O_

En de overlap tussen haar plan en mijn werk is helemaal niet zo enorm, dus waarschijnlijk kan ik BEIDE doen en dan kom ik echt met gemak aan m'n 4 artikelen voor m'n PhD *G*
  vrijdag 4 september 2026 @ 17:38:48 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_221725947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:57 schreef Syrena het volgende:

[..]
Nieuwe-auto-boks! Welke is het geworden? Hier een Chinees, BYD Dolphin Surf.
Morgen ritjes maken *O* instellingen heb ik net op de oprit doorgeakkerd, ik kan niks onder het rijden oO< en als ik in deze niet vooruit blijf kijken gaat hij mekkeren |:)
Deze komt van een schiereiland voor China. En is nog net van voor het zeuren om niets.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221725964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 17:33 schreef Tele6 het volgende:

En de collega van andere uni met wie ik samen zou moeten werken, stelde zelf al samenwerking voor _O_

En de overlap tussen haar plan en mijn werk is helemaal niet zo enorm, dus waarschijnlijk kan ik BEIDE doen en dan kom ik echt met gemak aan m'n 4 artikelen voor m'n PhD *G*
Quote:…” met gemak…” Onthouden als het even tegen valt…
pi_221726000
quote:

*O* wat fijn!!!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221726007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 17:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Meevaller!

Dierenarts is tevreden over de bloedwaarden van nierkater. Nieren in 9 maanden iets slechter, overige waarden binnen de normale range.
En misschien moet ik hem van tijd tot tijd maar in een box proppen en hallo zwaaien op de praktijk want sinds het bezoekje eet hij een stuk beter. Zelfs dieetvoer gaat er weer in én er werden brokken gegeten. Kater :') O+

Beetje veel ego posts dus voel je niet verplicht te reageren maar ik houd mijn wereld even klein :@
En dit is ook fijn! *O*
Jammer dat je etentje moest afzeggen, maar nu wel ff rust met de kater O+
pi_221726109
quote:

Wat fijn *O* O+

@Cat-astrophe haal die :@ eens heel gauw weg :* je bent altijd de eerste om te zeggen dat iedereen hier vooral moet spuien, dat geldt ook voor jou :* en wat een fijn nieuws van kat!
  Moderator vrijdag 4 september 2026 @ 18:27:04 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221726160
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik zou in dit geval alles behalve AfD kiezen, dus desnoods ook een christelijke partij.
Maar met ruim 40% of misschien zelfs 50% van de stemmen voor AfD in de opiniepeilingen denk ik ook dat 'tegen' stemmen vooral een symbolische waarde zal hebben…
Hoe bedoel je, 43% AfD is ook 57% die het niet stemt, als iedereen al gaat stemmen.
Los van wat andere mensen stemmen en wat je daar van vind zit je hopelijk niet met de consequenties van hun keuze.
pi_221726271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:59 schreef mjan het volgende:

[..]
Felienne is leuk! O+ Haar nieuwsbrief is ook een aanrader.
Ik heb vanochtend gelijk ingetekend :Y
pi_221726311
quote:

pi_221726595
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb vanochtend gelijk ingetekend :Y
Was het festival een aanrader? Toen ik J er over vertelde, heeft hij zich gelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Spoilers!
pi_221726620
Hik (lekkere bubbels)

Kater eten *O* want kat _O_ (ik hou ervan) en spui vooral want daar zijn we voor.

En *O* *O* *O* *O* voor @Tele6 Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer “ de mens vreest het meest het lijden dat hij vreest”
pi_221726643
De mens lijdt nog het meest
door het lijden dat hij vreest
  vrijdag 4 september 2026 @ 20:01:51 #166
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221726683
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 18:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, 43% AfD is ook 57% die het niet stemt, als iedereen al gaat stemmen.
Los van wat andere mensen stemmen en wat je daar van vind zit je hopelijk niet met de consequenties van hun keuze.
Wat ik bedoel is dat met een peiling van tussen de 40 en 50%, bij afvallen van kleine partijen die de kiesdrempel niet halen zoals je zelf zegt, voor het AfD de race al zo goed als gelopen is als het gaat om de grootste partij en wellicht dus zelfs de absolute meerderheid.

Of werkt dat niet zo in Duitsland?

quote:
Kan de AfD in Saksen-Anhalt alleen regeren?
Dat is mogelijk, maar alleen als de AfD na de deelstaatverkiezingen een absolute meerderheid van de zetels in het parlement behaalt. In dat geval kan de partij zelfstandig een regering vormen en de minister-president leveren.

Peilingen laten zien dat de AfD momenteel de grootste partij van Saksen-Anhalt is. Of dat voldoende is voor een absolute meerderheid hangt niet alleen af van het percentage stemmen, maar ook van het aantal partijen dat uiteindelijk in het parlement terechtkomt. Wanneer meerdere kleinere partijen de kiesdrempel niet halen, kan een partij met ruim 40 procent van de stemmen soms toch een meerderheid van de zetels behalen.

Als de AfD wel de grootste partij wordt maar geen absolute meerderheid behaalt, is alleen regeren niet mogelijk. De andere partijen in Saksen-Anhalt sluiten samenwerking met de AfD momenteel uit. Dat kan na de deelstaatverkiezingen leiden tot ingewikkelde coalitieonderhandelingen of politieke blokkades.

De deelstaatverkiezingen van 6 september 2026 worden daarom in heel Duitsland nauwlettend gevolgd. Voor het eerst zou een situatie kunnen ontstaan waarin de AfD daadwerkelijk kans maakt op regeringsverantwoordelijkheid in een Duitse deelstaat.

Bron: https://duitslandvandaag.com/verkiezingen-saksen-anhalt-2026
pi_221726722
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank (ik wist het niet meer)
  vrijdag 4 september 2026 @ 20:14:32 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221726770
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat met een peiling van tussen de 40 en 50%, bij afvallen van kleine partijen die de kiesdrempel niet halen zoals je zelf zegt, voor het AfD de race al zo goed als gelopen is als het gaat om de grootste partij en wellicht dus zelfs de absolute meerderheid.

Of werkt dat niet zo in Duitsland?
[..]

Nog meer info over dit onderwerp:
quote:
De AfD in Saksen-Anhalt wil na de deelstaatverkiezingen alleen regeren als de partij een absolute meerderheid behaalt. Lijsttrekker Ulrich Siegmund zegt zich alleen in dat geval kandidaat te stellen voor het premierschap. Daarmee wordt de vraag wie na zondag Saksen-Anhalt kan regeren nog ingewikkelder.

Siegmund zei vrijdag in het gezamenlijke ochtendprogramma van ARD en ZDF dat hij zijn verkiezingsbeloften met geen van de andere partijen volledig zou kunnen uitvoeren. Daarom wil hij alleen een regering vormen wanneer de AfD zelfstandig over een meerderheid in het deelstaatparlement beschikt. De 35-jarige lijsttrekker benadrukte tegelijkertijd dat zijn partij in principe bereid is met andere partijen samen te werken.

Bron: https://duitslandvandaag.(...)bsolute-meerderheid/
pi_221726808
Vandaag wéér niet gebeld door de chirurg. Ondanks meerdere pogingen contact te krijgen, ook via Beter Dichtbij.
Nu maar een bericht gestuurd dat g geen prijs meer stelt op behandeling in dit zkh (mijn oude :') ) maar verder gaat met het zkh in Hlem. (Ons ook goed bekend.)
Ik vind het schandalig dat er niemand contact heeft opgenomen met hem. }:|
pi_221726819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dank (ik wist het niet meer)
Tegeltje: ( bij afwezigheid van @sigme)
SPOILER
pi_221726828
:r
pi_221726839
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:20 schreef Blues het volgende:
Vandaag wéér niet gebeld door de chirurg. Ondanks meerdere pogingen contact te krijgen, ook via Beter Dichtbij.
Nu maar een bericht gestuurd dat g geen prijs meer stelt op behandeling in dit zkh (mijn oude :') ) maar verder gaat met het zkh in Hlem. (Ons ook goed bekend.)
😳
pi_221726914
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 september 2026 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Doch dat zelden op komt dagen
Zo heeft de mens meer te dragen
Dan god te dragen geeft
pi_221726953
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2026 19:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Was het festival een aanrader? Toen ik J er over vertelde, heeft hij zich gelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Het IT-deel? Hangt ervan af wat je zoekt. Voor veel inhoud moet je hier niet wezen, voor een heel alternatieve setting met alles wat daarbij hoort wel. Het is IT-volk en IT-onderwerpen maar toch is alles anders.
pi_221726964
En Arnhem is mooi.

De avond valt nu. Uitzicht vanuit mijn hotelzolderkamer:
pi_221727113
quote:
Wat slecht zeg -O-
pi_221727168
quote:
-O-
pi_221727175
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:39 schreef sigme het volgende:
En Arnhem is mooi.

[ afbeelding ]
Uiteraard _O_
pi_221727235
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:39 schreef sigme het volgende:
En Arnhem is mooi.

[ afbeelding ]
Wow! O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 september 2026 @ 21:38:02 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221727322
Morgen ook die kant op nu de regen niet aanwezig is. Velp - Laag Soeren van het Maarten van Rossumpad. :)
  vrijdag 4 september 2026 @ 21:55:11 #181
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221727397
Morgen met 10 man een whisky tasting in een heuse appelboomgaard in Noord-Holland.

Het is een Bring Your Own Bottle (BYOB) tasting en ik neem, naar aanleiding van ons recente bezoek aan Normandië, een whisky mee die nagerijpt is op Calvados vaten én een Calvados die nagerijpt heeft op (rokerige) whiskyvaten mee.
Alles wordt, zoals altijd, blind geproefd en ik ben benieuwd of men kan herkennen wat wat is en wat men er van vindt.

En de inmiddels traditionele Gewurtztraminer wijn voor bij het eten neem ik ook mee.

Gelukkig is het weer redelijk, hoewel we een hele grote professionele partytent ter beschikking hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 04-09-2026 22:11:45 ]
pi_221727398
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 20:37 schreef sigme het volgende:

[..]
Het IT-deel? Hangt ervan af wat je zoekt. Voor veel inhoud moet je hier niet wezen, voor een heel alternatieve setting met alles wat daarbij hoort wel. Het is IT-volk en IT-onderwerpen maar toch is alles anders.
Klinkt geweldig. Jammer dat ik niemand heb om dat voor me te betalen 8-)
Spoilers!
  vrijdag 4 september 2026 @ 22:03:47 #183
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221727430
Ik moet voor de whisky tasting wel een dag honkbal (finale voor het Nederlandse kampioenschap, best of 7 wedstrijden) opofferen, maar dat halen we vanaf zondag wel in.
Alle wedstrijden zijn via de NOS stream te volgen, dus de iPad gaat morgen wel mee.

De nieuwe banner ter gelegenheid daarvan is inmiddels gedrukt, maar is zo groot dat ik 'm in huis niet kan uitrollen. Als het goed is, zal die wel op TV te zien zijn (en ik ben er dan niet ver vandaan ook te vinden):
Impressie (met een honkbalcap er bij ter indicatie van de grootte):

SPOILER
pi_221727447
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:03 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet voor de whisky tasting wel een dag honkbal (finale voor het Nederlandse kampioenschap, best of 7 wedstrijden) opofferen, maar dat halen we vanaf zondag wel in.
Alle wedstrijden zijn via de NOS stream te volgen, dus de iPad gaat morgen wel mee.

De nieuwe banner ter gelegenheid daarvan is inmiddels gedrukt, maar is zo groot dat ik 'm in huis niet kan uitrollen. Als het goed is, zal die wel op TV te zien zijn (en ik ben er dan niet ver vandaan ook te vinden):

SPOILER
Wat een enorm ding zeg. Succes voor je club!
Spoilers!
pi_221727465
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2026 22:03 schreef MadMaster het volgende:

SPOILER
Mooi geworden zeg, echt vet })
pi_221727776
Enorm ding :D hoeveel bij hoeveel is dat wel niet?
  zaterdag 5 september 2026 @ 05:43:06 #187
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221728157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Enorm ding :D hoeveel bij hoeveel is dat wel niet?
5 bij 1,6 meter.
Hij past opgerold net niet op de achterbank of in de kofferbak van de auto… :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 08:33:36 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221728365
Oh vandaag is de Airborne wandeltocht... De hele trein zat vol met wandelaars. Maar die stapten bij Oosterbeek uit.
Ik moet nog iets verder op zijn 😀
pi_221728372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:33 schreef borisz het volgende:
Oh vandaag is de Airborne wandeltocht... De hele trein zat vol met wandelaars. Maar die stapten bij Oosterbeek uit.
Ik moet nog iets verder op zijn 😀
Oeh, sorry, vergeten te waarschuwen. Jij stapt op de terugweg waarschijnlijk ook eerder in
pi_221728380
Ik begon de dag met een wandeling door dat enorma park Sonsbeek. Mooi hoor.
Nu hotelontbijt en dan de trein terug naar het Noorden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 08:42:56 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221728385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oeh, sorry, vergeten te waarschuwen. Jij stapt op de terugweg waarschijnlijk ook eerder in
En heb Weekend Vrij eerste klas. Dus ik heb iig een zitplaats 😋
pi_221728412
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:41 schreef sigme het volgende:
Ik begon de dag met een wandeling door dat enorma park Sonsbeek. Mooi hoor.
Nu hotelontbijt en dan de trein terug naar het Noorden.
Da’s (onder andere) het leuke van Arnhem, de parken, wanneer je boven Sonsbeek begint in park Zypendaal loop je via diverse parken en parkjes zo naar de Rijn
pi_221728461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s (onder andere) het leuke van Arnhem, de parken, wanneer je boven Sonsbeek begint in park Zypendaal loop je via diverse parken en parkjes zo naar de Rijn
Ik liep gister door het centrum en dan langs de Rijn naar Huissen (en weer terug). Vandaag hier ook nog wat door de mooie wijk gedwaald.
pi_221728535
www.maptap.gg September 5
92🏆 99🎯 96🔥 91👑 93🏆
Final score: 935

#Polderprikker nummer 96 • 4504/5000
🟦1000 🟦1000 🟦1000 🟧506 🟩998

Woepsie :+
pi_221728628
80✨ 97🔥 90👑 93🏆 83😁
Final score: 885

#Polderprikker nummer 96 • 3968/5000
🟨842 🟨848 🟩945 🟧374 🟩959
pi_221729046
#Polderprikker nummer 96 • 3991/5000
🟩910 🟨730 🟦1000 🟨604 🟨747

90👑 83😁 83😁 80✨ 60🤨
Final score: 759
pi_221729121
Gister kregen we na afloop van het inhoudelijke programma lokaal bier geschonken:

Blond,weizen en tripel.

https://www.hosenhym.nl/nl/home/

Mij allemaal net een klein beetje te zoet, maar gegeven bier moet je niet in de bek kijken.
pi_221729133
Ik heb mezelf gisteren getrakteerd van de kadobon die ik voor kerst van mijn vrijwilligerswerk kreeg. Ik heb een Murdle boek en twee bakblikken gekocht met 7 euro bijbetalen. Ik heb gisteren gelijk brownie gebakken en die zit nu door mijn kwark :9

Ik heb ook een donatie aan de molen gedaan. We bakken wekelijks brood dus we hebben er baat bij dat deze molen in actie blijft. Straks ga ik weer meel halen en deeg maken. Verder staat op de planning in elk geval het maken van een ovenschotel, gratin en hartige cake voor in de vriezer (en maandagavond). Alles met courgette, ik heb een paar hele grote van mijn sportmaatje gekregen.
Spoilers!
pi_221729232
#Polderprikker nummer 96 • 4257/5000
🟦1000 🟨704 🟦1000 🟨554 🟩999

76😁 79👏 76🤗 81🌟 65🫢
Final score: 745
:@
pi_221729243
Ik was vanochtend naar de sportschool met collega. 3+1+1 pull ups zonder elastiek gehaald *G* we worden sterker *G*
pi_221729273
Oh en ik maak ook saoto. Niet vergeten. J heeft morgen katervoer nodig.
Spoilers!
pi_221729283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh en ik maak ook saoto. Niet vergeten. J heeft morgen katervoer nodig.
Ik las kattevoer :') :D
pi_221729286
Wij gaan op minivakantie :W *G* O+
pi_221729289
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:28 schreef Blues het volgende:
Veel miniplezier! :W
pi_221729309
quote:

[..]
Ik las kattevoer :') :D
Dat is voor Hans :P

Ik heb zelf trouwens ook saoto nodig, heb er al weken trek in.

Veel plezier op jullie minivakantie. Jullie hebben het verdiend!
Spoilers!
pi_221729322
quote:
Maxi plezier
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 11:41:23 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221729349
Ik reed op het verste puntje van de tuin met de grasmaaier en zag boven het weiland hier achter ineens hele veel, dikke druppen regen vallen, het leken wel kleine stralen. Drie seconden later vernam ik ook regen. Was al onderweg naar de overkapping maar toch nog best nat geregend. Wordt straks lekker smeren dus om de rest er af te krijgen.
pi_221729523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb mezelf gisteren getrakteerd van de kadobon die ik voor kerst van mijn vrijwilligerswerk kreeg. Ik heb een Murdle boek en twee bakblikken gekocht met 7 euro bijbetalen. Ik heb gisteren gelijk brownie gebakken en die zit nu door mijn kwark :9

Ik heb ook een donatie aan de molen gedaan. We bakken wekelijks brood dus we hebben er baat bij dat deze molen in actie blijft. Straks ga ik weer meel halen en deeg maken. Verder staat op de planning in elk geval het maken van een ovenschotel, gratin en hartige cake voor in de vriezer (en maandagavond). Alles met courgette, ik heb een paar hele grote van mijn sportmaatje gekregen.
Euh je hebt een vrije dag 😉

quote:
Veel plezier…laarzen mee?

Mijn ontbijt is overnight oats met geraspte wortel en speculaasdruppels.
Voor morgen ook oats met zojuist bereidde blauwe bessen gelei en overige speculaasdruppels. :Y)
pi_221729555
Mmmm champignonsoep aan het maken :9~
pi_221729562
Hoe is het met de strammigheid Kaatje? na de valpartij…
pi_221729580
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 12:10 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het met de strammigheid Kaatje? na de valpartij…
(Te) langzaam beter. Lies speelt af en toe op, maar ik kan wel weer gewoon opstaan zonder af te zetten. Maar tijdens lopen nog niet m’n knie goed genoeg buigen. Maar dat lukt al wel goed met oefeningen doen dus al met al wel veel beter maar niet zoals ik het liefst zie.
En overal blauwe plekken alsof ik in elkaar geslagen ben
pi_221729663
Veel plezier @Blues en g!
Sterke @Tele6 _O_
En wat een hoop op de planning @Lucky_Strike, maar klinkt wel lekker!

Ik ging vanochtend met de buurvrouw naar reformer pilates en dat was leuk. Denk dat ik dat wel af en toe wil gaan doen.

Daarna was ingezet, pakketje opgehaald, lunch gehaald, zo lunchen en nieuwe was erin. En dan nog even naar de markt en Hunkemöller, en daarna naar de hockey wat bestellingen ophalen. En in de avond even een buurbaby op bed leggen terwijl vader de peuter in bed legt. Lekker dagje zo :)

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 05-09-2026 20:50:47 ]
pi_221729932
Dank @vlindertje89 Ik was vergeten de was aan te zetten
pi_221730203
Maptap Tab Map en polderprikker in één, analoog, bij onze koffiestop mét het tradionele broodje bal :D

pi_221730431
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 14:04 schreef Blues het volgende:
Maptap Tab Map en polderprikker in één, analoog, bij onze koffiestop mét het tradionele broodje bal :D

[ link | afbeelding ]
Brings back memories
pi_221730792
De eerste stoofpeertjes van het seizoen (ik hou van de herfst) zijn ook klaar. Voor het eerst in de instant pot gedaan maar niet slim. Had de peertjes heel moeten laten voor deze tijd of korter in de pot want ze zijn nu wel heel zacht. Nog steeds wel heel lekker
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 16:16:18 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221731010
Thuis. Fijne wandeling :). Heide stond mooi in de bloei in de Veluwezoom.
Koningslaan was op en af en bij iedere stap opletten of je niet op een stronk of tak stapt. Was de hele etappe wel een ding. Maakte het een pittige etappe omdat 'gewoon lekker lopen' maar op beperkte stukken kon.
pi_221731481
Met B een rondje kringloopwinkels gewandeld. Kon hij lekker z'n nieuwe wandelschoenen inlopen.
Ik heb er een jumpsuit/wikkeljurkje soort achtig iets dinges gekocht. Ik wilde het vooral passen om aan B te laten zien hoe het werkte (want dat was aan het hangertje totaal niet duidelijk en aan een 3D persoon wel) en toen bleek het perfect te passen. _O-
pi_221731487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 16:16 schreef borisz het volgende:
Thuis. Fijne wandeling :). Heide stond mooi in de bloei in de Veluwezoom.
Koningslaan was op en af en bij iedere stap opletten of je niet op een stronk of tak stapt. Was de hele etappe wel een ding. Maakte het een pittige etappe omdat 'gewoon lekker lopen' maar op beperkte stukken kon.
Beetje net zoals toen je naar Nijmegen kwam dus :) dat was ook zo uitkijken met lopen
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:19:12 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221731647
Vrienden gaan begin oktober trouwen en op de kaart had de ceremoniemeester gevraagd om wat streekproducten mee te nemen, bijvoorbeeld speciaalbier. De molenvereniging hier in het dorp verbouwt zelf boekweit, deel voor meel in de verkoop en deel laten ze bier van brouwen. Dus twee biertjes (de laatste, aankomende week wordt nieuwe boekweit geoogst) en een zak meel gekocht. Ging om 14:45 die kant op, ben net thuis en het is 3 minuten fietsen ofzo.

Het was net tijd voor Kaffee&Kuchen. Dus na de koop was het "Setz dich hin"
Er waren drie soorten taart. Die ik allemaal heb geproefd :D
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:20:04 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221731652
@borisz @Dr_Flash staat deze in jullie biertjes app?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 17:27:45 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221731702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Beetje net zoals toen je naar Nijmegen kwam dus :) dat was ook zo uitkijken met lopen
En toen hadden we ook nog de bladeren, die waren er nu nog niet :+.

Volgende week alleen op vrijdag aan de wandel, want in het weekend open monumentendag.
En de week daarna ga ik de DamtotDamloop wandelen. Nou ja 27km en niet de 16 die de wegwedstrijd is. Wandeling gaat via de Schellingwoudebrug en door de tunnel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:
@:borisz @:dr_Flash staat deze in jullie biertjes app? [ afbeelding ]
Ken ik niet. Heeft 3,4 op 5 in Untappd.
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:34:03 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221731745
Begint er niet nog een andere wandelroute in Bad Bentheim @borisz ? Die aansluit op op die wat je vorig jaar deed.

Er is vast wel een wandelroute van daar naar Coevorden via Bourtange naar Groningen? Dan kom ik hem wel bezorgen ;)
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:38:16 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221731781
Oh weer wat geleerd trouwens vanmiddag. De kerk hier is reformiert. Dat is niet gereformeerd maar hervormd. Wat wij gereformeerd noemen is alt reformiert. Cocksen in het Platt. Ja dat wordt ken ik ook.

Ik vond het ook wel vreemd, het zijn geen stereotype stijve gereformeerden.
pi_221731806
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Oh weer wat geleerd trouwens vanmiddag. De kerk hier is reformiert. Dat is niet gereformeerd maar hervormd. Wat wij gereformeerd noemen is alt reformiert. Cocksen in het Platt. Ja dat wordt ken ik ook.

Ik vond het ook wel vreemd, het zijn geen stereotype stijve gereformeerden.
Pardon, gereformeerd? U bedoelt...?
  Moderator zaterdag 5 september 2026 @ 17:45:31 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221731863
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Pardon, gereformeerd? U bedoelt...?
[ afbeelding ]
Ja ok, daar zijn nog steeds meer smaken van maar goed, alles strenger in de leer dan voormalige GKN zeg maar
pi_221731904
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja ok, daar zijn nog steeds meer smaken van maar goed, alles strenger in de leer dan voormalige GKN zeg maar
Ik denk dat Duitsland meer Lutherser heet te zijn en wij Calvinistischer?
(Waarbij volgens mij beide stromingen maar beperkt de genoemde voorman volgen in de uitleg)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 17:48:50 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221731905
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:34 schreef derLudolf het volgende:
Begint er niet nog een andere wandelroute in Bad Bentheim @:borisz ? Die aansluit op op die wat je vorig jaar deed.

Er is vast wel een wandelroute van daar naar Coevorden via Bourtange naar Groningen? Dan kom ik hem wel bezorgen ;)
Toddenweg naar Osnabruck :). Onderdeel van de E11 en sluit aan op het Marskramerpad.
Staat op de lijst. Volgend jaar wellicht.

En je hebt het Noaberpad. Nieuweschans - Kleve. Die komt in de buurt :+.

Ben in oktober nog wel een week vrij, oorspronkelijk wel het idee om weg te gaan. Maar ga genoeg geld uitgeven aan mn huis. Wel aan de wandel op mn LAW & Streekpaden. Op de paden waar ik nu mee bezig ben.
pi_221732047
Ondertussen zijn wij voorraadkast chili sin carne aan het maken.

We doen de laatste tijd telkens heel burgerlijk weekboodschappen _O_

Op zondag bij de Lidl. Spaart mij een heleboel energie, en behoorlijk wat geld ook want we zijn telkens rond de 50-60 euro kwijt voor ons tweeën voor een week O+

Op vrijdag en zaterdag eten we vaak wat maffe dingen want daar plannen we niet echt voor. Vandaag dus chili. Vorige week pasta met pittige kikkererwten. :D
pi_221732098
Vanavond verse ah pizza :Y)

@borisz een buurman wandelt een huttentocht in Noors Lapland
3 weken lang. 🚶♂
Iets voor jou? Op z’n Selangs met voedselpakketten vooruit.
pi_221732174
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:20 schreef derLudolf het volgende:
@:borisz @:dr_Flash staat deze in jullie biertjes app? [ afbeelding ]
Ja hoor :Y

pi_221732271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
(Te) langzaam beter. Lies speelt af en toe op, maar ik kan wel weer gewoon opstaan zonder af te zetten. Maar tijdens lopen nog niet m’n knie goed genoeg buigen. Maar dat lukt al wel goed met oefeningen doen dus al met al wel veel beter maar niet zoals ik het liefst zie.
En overal blauwe plekken alsof ik in elkaar geslagen ben
Herstel gaat altijd té langzaam naar het zin!
pi_221732353
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
Herstel gaat altijd té langzaam naar het zin!
Ik kan ook niet zo goed niets doen. Dat helpt ook niet echt. Maar heb nu maar een stoel n de keuken gezet, dat werkt wel beter.
De champignonsoep en peertjes zijn nu klaar, morgen niets doen, hopelijk is die wind er dan niet zodat ik op het balkon kan zitten lezen. Maandag thuis werken en dinsdag ook niet naar de boten, de rottrappen lijken me niet goed.
pi_221732365
Oeh en ik ga uit de VvE, er is een nieuwe gevonden *O*
pi_221732529
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
De eerste stoofpeertjes van het seizoen (ik hou van de herfst) zijn ook klaar. Voor het eerst in de instant pot gedaan maar niet slim. Had de peertjes heel moeten laten voor deze tijd of korter in de pot want ze zijn nu wel heel zacht. Nog steeds wel heel lekker
:9~
pi_221732533
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh en ik ga uit de VvE, er is een nieuwe gevonden *O*
'Alleen maar' uit het bestuur, denk ik? :P

Fijn dat je dat gedoe achter je kunt laten.
pi_221732561
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
'Alleen maar' uit het bestuur, denk ik? :P

Fijn dat je dat gedoe achter je kunt laten.
Het zal nu wel een stuk beter gaan met de twee nieuwe bestuursleden maar ik heb dit nu 7 jaar gedaan, t is wel genoeg
pi_221732573
Ik was met neef naar We will rock you.
Een jaar geleden geboekt met peettante (zijn moeder), maar die overleed ;( Leuke tribute 2.0 op deze manier.

De enscenering en techniek waren gaaf, de nummers uiteraard herkenbaar. Maar daarmee het verhaal flinterdun, want dat moet je om de Queen nummers heen opbouwen. Zang oké, maar het zijn geen Freddies.
Wel heerlijke (super) actuele politiek-kritische grappen O+

Fun fact: vandaag is zijn geboortedag! De man zou 80 zijn geworden.
pi_221732596
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik vond dit een leuk stukje over Mercury: https://www.theguardian.c(...)ary-austin-interview
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 september 2026 @ 21:08:07 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221733631
Al een beetje aan het plannen voor Open Monumentendag. Amsterdam valt wel een beetje tegen dit jaar.
Zit weinig bijzonders tussen. Alleen het gebruikelijke.
Al is Amstelhotel een uitzondering. https://www.at5.nl/artike(...)s-open-monumentendag

Wellicht toch maar weer uitwijken naar Bloestreg. En de zondag is voor Haarlem :+.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 18:05 schreef AnneX het volgende:
Vanavond verse ah pizza :Y)

@:borisz een buurman wandelt een huttentocht in Noors Lapland
3 weken lang. 🚶♂
Iets voor jou? Op z’n Selangs met voedselpakketten vooruit.
Klinkt wel beter dan de Camino. :+
Maar zou dan eerst maar eens voor een huttentocht in Oostenrijk/Zwitserland/Italië oid gaan.
pi_221733682
@Tele6 ik bedoelde sterke Tele in mijn vorige post! Niet sterkte :D tenzij je dat ook kon gebruiken haha, dan allebei. Tof van je nieuwe jumpsuit/wikkelding! En ik hou ook van de Lidl _O_

@Kaatje1 wat vervelend dat het herstel langzamer gaat dan je wil. Wel hoera voor vervanger voor VvE bestuur *O*

Klinkt als een lekker dagje zo @derLudolf!

@Cat-astrophe gek gevoel zal dat even geweest zijn, met die achtergrond.. maar fijn dat het leuk was! O+

Ik heb vanavond hardgelopen, om de spierpijn voor te zijn. Daarna nog baby in bed gelegd. Nu twijfel ik of ik nog ga koken. Ik heb al yoghurt met fruit en zaden/pitten/granola gegeten als avondeten, maar heb eigenlijk nog wel beetje trek. Ik denk aan spaghetti met truffelolie en fijngeraspte grana padano.

Ik ben wel blij met mn hardlopen van vanavond. Ik had vorige week zaterdag voor het laatst een echte training, zondagavond wilde ik gaan maar eten nog te hoog, dus heel korte intervaltraining gelopen. Maar nog steeds wel vooruitgang te zien *O* . Vorige week rende ik 4x 6 minuten met 3 minuten wandelen tussendoor. Vandaag 4x 7 minuten. De vergelijking side by side, met eerst vorige week en dan vandaag:

Interval - tempo - gem hartslag - max hartslag
1 - 7:47/7:44 - 146/146 - 164/162
2 - 7:42/8:05 - 162/157 - 173/165
3 - 8:11/8:08 - 164/159 - 175/169
4 - 8:10/8:14 - 167/160 - 179/172

Ik begin nu wel spierpijn in mn benen te krijgen. En in mn voeten (we hebben voetenwerk gedaan ook bij reformer pilates). Ik overweeg vanavond al twee paracetamol te nemen voor het slapen :+
pi_221734110
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was met neef naar We will rock you.
Een jaar geleden geboekt met peettante (zijn moeder), maar die overleed ;( Leuke tribute 2.0 op deze manier.

De enscenering en techniek waren gaaf, de nummers uiteraard herkenbaar. Maar daarmee het verhaal flinterdun, want dat moet je om de Queen nummers heen opbouwen. Zang oké, maar het zijn geen Freddies.
Wel heerlijke (super) actuele politiek-kritische grappen O+

Ik heb die ook ooit gezien O+

2011 moet dat zijn geweest. In Utrecht.

Destijds hadden ze 2 zangers nodig om bij elkaar tot het bereik van Freddie te komen _O-

Ik was er toen met middelbareschoolvriendin die inmiddels alweer bijna 4 jaar overleden is ;(
pi_221734187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 ik bedoelde sterke Tele in mijn vorige post! Niet sterkte :D tenzij je dat ook kon gebruiken haha, dan allebei. Tof van je nieuwe jumpsuit/wikkelding! En ik hou ook van de Lidl _O_

[..]

Ik heb vanavond hardgelopen, om de spierpijn voor te zijn. Daarna nog baby in bed gelegd. Nu twijfel ik of ik nog ga koken. Ik heb al yoghurt met fruit en zaden/pitten/granola gegeten als avondeten, maar heb eigenlijk nog wel beetje trek. Ik denk aan spaghetti met truffelolie en fijngeraspte grana padano.

Ik ben wel blij met mn hardlopen van vanavond. Ik had vorige week zaterdag voor het laatst een echte training, zondagavond wilde ik gaan maar eten nog te hoog, dus heel korte intervaltraining gelopen. Maar nog steeds wel vooruitgang te zien *O* . Vorige week rende ik 4x 6 minuten met 3 minuten wandelen tussendoor. Vandaag 4x 7 minuten. De vergelijking side by side, met eerst vorige week en dan vandaag:

Interval - tempo - gem hartslag - max hartslag
1 - 7:47/7:44 - 146/146 - 164/162
2 - 7:42/8:05 - 162/157 - 173/165
3 - 8:11/8:08 - 164/159 - 175/169
4 - 8:10/8:14 - 167/160 - 179/172

Ik begin nu wel spierpijn in mn benen te krijgen. En in mn voeten (we hebben voetenwerk gedaan ook bij reformer pilates). Ik overweeg vanavond al twee paracetamol te nemen voor het slapen :+
Ik kan ook wel sterkte gebruiken, de spierpijn begint op te komen _O-
Ik heb dus pullups gedaan, meer dan ooit, maar ook nog 3x10 rows en wat grondoefeningen voor de rugspieren. Was vergeten hoe vervelend het is om spierpijn te hebben in je rug. Nou het is vervelend :X

Ik moet zeggen, ik vind het zelf eigenlijk best lekker in bed liggen als m'n lijf goed moe is, en neem daar eigenlijk nooit paracetamol tegen. Soms wel kussentje tussen mijn knieën als mijn heupen moe zijn.

Wat fijn joh dat je hardlopen zo goed gaat! O+
pi_221734221
We wilden vanavond een film kijken en ik wilde eentje die niet eng was en niet zielig, en met muziek erin.

We hebben La La Land gekeken. Verwarrende film. Begin duurt heel lang en dan is er ineens wel heel veel te zien. Sommige muziekjes leuk, en sommige te veel typische musical musicalmuziek naar mijn smaak. Maar goede avondbesteding al met al. Niet eng en niet zielig. :D

Nu hebben we de livestream op staan van de raket die straks gelanceerd moet gaan worden. Spannend :D
pi_221734247
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan ook wel sterkte gebruiken, de spierpijn begint op te komen _O-
Ik heb dus pullups gedaan, meer dan ooit, maar ook nog 3x10 rows en wat grondoefeningen voor de rugspieren. Was vergeten hoe vervelend het is om spierpijn te hebben in je rug. Nou het is vervelend :X

Ik moet zeggen, ik vind het zelf eigenlijk best lekker in bed liggen als m'n lijf goed moe is, en neem daar eigenlijk nooit paracetamol tegen. Soms wel kussentje tussen mijn knieën als mijn heupen moe zijn.

Wat fijn joh dat je hardlopen zo goed gaat! O+
Goed moe doe ik het ook niet voor. Alles doet pijn ook als ik stil lig wel ;) daar slaap ik meestal niet zo lekker op. Voor nu valt het nog wel mee, dus ga proberen te slapen zonder. Wel beetje bang voor hoe ik wakker word :D . Ook wat betreft enkel, want die voel ik ook flink. Gelukkig nauwelijks als ik niet beweeg, maar bij beweging wel duidelijk meer dan de normale baseline. Hopelijk doet de nacht wonderen! Zo maar eens daadwerkelijk richting bed, want ik moet 8.15 op de club staan }:| om bardienst uit te leggen aan nieuw team en te verzamelen met eigen team.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 05-09-2026 22:11:25 ]
  zaterdag 5 september 2026 @ 22:03:18 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221734283
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221734382
Ook zielig!
Dikke spierpijn in mijn triceps en borst :'(
pi_221734393
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Ook zielig!
Dikke spierpijn in mijn triceps en borst :'(
Weer gesport? *O*
Paracetamolletje kopen? ;)
pi_221734430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Weer gesport? *O*
Paracetamolletje kopen? ;)
Ja *O* , nee dank je. Ik doe ook geen paracetamol voor spierpijn.
pi_221734521
Raket ging goed *G*
pi_221734662
Anatomy of a a scandal bingen in de Zeeuwse hotelkamer
pi_221734760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen zijn wij voorraadkast chili sin carne aan het maken.

We doen de laatste tijd telkens heel burgerlijk weekboodschappen _O_

Op zondag bij de Lidl. Spaart mij een heleboel energie, en behoorlijk wat geld ook want we zijn telkens rond de 50-60 euro kwijt voor ons tweeën voor een week O+

Op vrijdag en zaterdag eten we vaak wat maffe dingen want daar plannen we niet echt voor. Vandaag dus chili. Vorige week pasta met pittige kikkererwten. :D
Wat fijn dat er wat nieuwe 'geitenpaadjes' qua aanpassingen worden gemaakt voor het samenwonen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')